وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۶ شغل مناسب برای افرادی که اضطراب اجتماعی دارند

اختلال اضطراب اجتماعی که به آن فوبیای اجتماعی نیز گفته می‌شود، تجربه یک ترس طولانی مدت و طاقت‌فرسا از قرار گرفتن‌ در موقعیت‌های اجتماعی است. این اختلال یک مشکل رایج است که معمولا در سال‌های نوجوانی شروع می‌شود و می‌تواند تأثیر زیادی بر زندگی شما بگذارد. اضطراب اجتماعی فراتر از کم‌رو یا خجالتی بودن است. این اضطراب ترسی است که از بین نمی‌رود و بر فعالیت‌های روزمره، اعتماد‌به‌نفس، روابط و زندگی کاری یا تحصیلی تأثیر می‌گذارد. بسیاری از ما گاه‌به‌گاه نگران موقعیت‌های اجتماعی هستیم، اما فردی که دارای اضطراب اجتماعی است، قبل، در طول و بعد از آن احساس نگرانی می‌کند.

یکی از رایج‌ترین مکان‌هایی که در آن اضطراب اجتماعی می‌تواند بروز کند و تشدید شود، محل کار است؛ جایی که ترس از تحقیر، طرد شدن و بررسی بیش‌ازحد دقیق همکاران و مدیران، می‌تواند عوارض روانی و حتی جسمی قابل توجهی داشته باشد. در این مقاله مشاغلی را بررسی کرده‌ایم که برای افراد دارای اضطراب‌ اجتماعی مناسب است تا آنها بدانند برای کدام آگهی استخدام رزومه ارسال کنند و یا مسیر شغلی تازه‌ای را پیش بگیرند.

مشاغل مناسب برای افراد دارای اضطراب اجتماعی

برای کارمندان فعلی و جویندگان کار که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند و می‌خواهند کاری متفاوت را به صورت حرفه‌ای انجام دهند یا موقعیتی مناسب برای شرایط خود پیدا کنند، چندین گزینه شغلی وجود دارد. مشاغل زیر بر اساس دو معیار انتخاب شده‌اند: امکان تعداد کمتر تعاملات حضوری و پیش‌بینی‌های پیشرفت شغل در هر زمینه:

حسابدار

مشاغل مناسب افرادی دارای اضطراب اجتماعی

حسابداران معمولا تمام وقت در محیط اداری کار می‌کنند. حسابداران معمولا ساعات کاری استانداردی دارند اما ممکن است بسته به نیازهای کسب‌و‌کار و زمان سال، برنامه‌ای انعطاف‌پذیر داشته باشند. آنها ممکن است بیشتر روز خود را با نشستن پشت میز، پشت کامپیوتر یا بررسی اسناد فیزیکی بگذرانند. حسابداران ممکن است به طور مستقل یا با تیمی از حسابداران دیگر، حسابداران ارشد و حسابرسان کار کنند. در مقاله چگونه حسابدار شویم؟ توضیحات کاملی از این شغل داده‌ایم. حسابداری از مشاغل پرطرفردار نیز هست و «استخدام حسابدار» همیشه جز پرتکرارترین آگهی‌های استخدامی است.

فرصت استخدام حسابدار

تولید محتوا

مسیر شغلی محتوا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که اضطراب اجتماعی دارند. نویسندگان محتوا اغلب ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیری دارند و حتی ممکن است برنامه و زمان‌بندی کاری را خودشان تنظیم کنند. همچنین معمول است که نویسندگان محتوا از راه دور کار کنند. نویسندگان محتوا هم می‌توانند به صورت ثابت استخدام شرکت‌ها شده و عضوی از تیم مارکتینگ شوند یا به عنوان فریلنسر فعالیت‌شان را انجام دهند. نویسندگان محتوا معمولا تمام کارهای‌شان را با رایانه انجام می‌دهند و بیشتر وقت خود را در مقابل صفحه نمایش می‌نشینند. بسیاری از ارتباطات نویسندگان محتوا به صورت مجازی انجام می‌شود. قبلا تمام راه‌های تبدیل شدن به یک نویسنده محتوا را در مقاله چطور کارشناس محتوا شویم؟ بررسی کرده‌ایم.

فرصت استخدام تولید محتوا

تحلیلگر داده

روز کاری معمول برای یک تحلیلگر داده به صنعت آن بستگی دارد. آنها ممکن است برای مشاغل کوچک، شرکت‌های مالی، شرکت‌های فنی-علمی، تولید‌کنندگان یا دولت کار کنند. تحلیلگران داده بیشتر روز کاری خود را در یک محیط اداری می‌گذرانند. تحلیلگران داده در یک محیط تیمی کار می‌کنند و به سایر اعضای تیم در بهبود و تفسیر داده‌ها کمک می کنند. برخی از تحلیلگران داده ممکن است مستقیما با رهبران تیم و تصمیم‌گیرندگان اجرایی برای ارائه توصیه‌هایی در مورد فروش، تلاش‌های بازاریابی و تغییرات فنی کار کنند. بسیاری از تحلیل‌گران داده نیز به صورت دورکاری می‌توانند کار خود را انجام دهند و به صورت آنلاین با سایر اعضای تیم در ارتباط باشند. مقاله چطور کارشناس تحلیل داده شویم؟ را بخوانید تا بیشتر با این شغل مدرن آشنا شوید.

توسعه‌دهنده نرم‌افزار

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار ذهن‌های خلاق پشت برنامه‌های کامپیوتری هستند. یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار برنامه‌هایی را طراحی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد کارهای خاصی مانند تماشای یک فیلم یا بازی، در رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه را انجام دهند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار معمولا در یک محیط اداری کار می‌کنند، اگرچه بسیاری از آنها می‌توانند دورکاری کنند، چون اکثر وظایف خود را روی رایانه انجام می‌دهند. اکثر آنها حداقل ۴۰ ساعت در هفته در ساعات کاری منظم کار می‌کنند تا به ددلاین‌ها برسند یا مسائل فنی غیرمنتظره را حل کنند. از آنجایی که توسعه نرم افزار یک تلاش تیمی است، توسعه‌دهندگان نرم افزار به طور منظم با دیگران کار می‌کنند و با دیگران تعامل دارند. اما این تعامل معمولا به صورت ارتباط مجازی انجام می‌شود. اگر تصمیم دارید در این حوزه مسیر شغلی خود را دنبال کنید، حتما نگاهی هم به مقاله چگونه برنامه‌نویس شویم؟ بیاندازید.

فرصت استخدام برنامه نویس

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

مترجم

مترجمان تقریبا تمام کارهای ترجمه را روی رایانه انجام می‌دهد و از طریق راه‌های ارتباطی مجازی با سفارش‌دهندگان یا مدیران خود در ارتباط هستند. برخی از مترجمان به عنوان مترجم فریلنسر کار می‌کنند و خدماتی را به مشتریان مختلف ارائه می‌دهند و برخی دیگر ممکن است در مؤسساتی در صنایع مختلف به صورت ثابت استخدام شوند.

فرصت استخدام مترجمی

طراح گرافیک

اگر به طراحی علاقه دارید و خلاق هستید، طراحی گرافیک ممکن است شغل مناسبی برای شما باشد. به عنوان یک طراح گرافیک، شما مسئول ایجاد محتوای بصری برای وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اقلام تبلیغاتی و… هستید. فضای کاری گرافیک به فضای کاری محتوا نزدیک است. در این شغل هم می‌توانید به صورت فریلنسر کار کنید و هم به صورت ثابت. امکان دورکاری نیز برای اغلب گرافیست‌ها فراهم است و به این ترتیب می‌توانند بر محیط کاری خود کنترل کامل داشته باشند. در مقاله چطور طراح گرافیک شویم؟ بیشتر از این شغل جذاب نوشته‌ایم.

فرصت استخدام گرافیست

زندگی با اضطراب اجتماعی

مشاغل مناسب افرادی دارای اضطراب اجتماعی

زندگی با اضطراب اجتماعی شما را هر روز در معرض چالش‌های جدیدی قرار می‌دهد؛ یکی از این چالش‌ها یافتن شغل است که می‌تواند برای فردی که مضطرب است بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر شغل به این معنی باشد که دوباره باید با مردم سروکار داشته باشد. بر خلاف درونگرایی، اضطراب اجتماعی یک ویژگی ذاتی نیست. بلکه یک وضعیت سلامت روانی است که ناشی از ترس است. اما جالب اینجاست که هم درونگراها و هم برونگراها می‌توانند اضطراب اجتماعی را تجربه کنند.

اگر علائم اضطراب اجتماعی را در خود مشاهده می‌کنیم، باید آن را بپذیریم و برای برطرف کردن مشکل قدم برداریم و در صورت نیاز از متخصصین کمک بگیریم. اما نکته کلیدی برای افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می‌برند این است که باید به خود اجازه اشتباه کردن و قضاوت شدن بدهند؛ چرا که وقتی به خود فرصت کمی برای اشتباه کردن می‌دهیم، هر نوع تعاملی را به موقعیتی پراسترس برای خود تبدیل می‌کنیم.

منبع thebalancemoney
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.