وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حقوق کارمند بانک خصوصی و دولتی چقدر است؟

اگر کمی تاریخ را زیرورو کنید، خواهید دید که بسیاری از افراد در انتخابِ مسیر شغلی دوست داشتند تا یک کار دولتی داشته باشند تا ابتدا از حقوق و مزایای خود مطمئن باشند و بعد، از مزایای بازنشستگی آن بهره‌مند شوند. یکی از صنایع پرتقاضا و پرطرفدار در میان ایرانیان، صنعت بانکداری است و بسیاری دوست دارند تا به عنوان کارمند در بانک استخدام شوند.

کارمندان در برخی بانک‌ها، حقوق و مزایای شغلی خوبی دارند و همین موضوع کارجویان را به کار در بانک علاقه‌مند کرده است. اگر در این دسته قرار می‌گیرید، باید قبل از هر اقدامی در مورد مزایای شغل‌های بانکداری و همچنین میزان دستمزد افراد در بانک‌های مختلف تحقیق کنید. در این مقاله، میزان درآمد کارکنان بانک خصوصی و دولتی ایران را بررسی خواهیم کرد و درباره مزایای کار در بانک خواهیم گفت. اما در کنار این مقاله، می‌توانید سراغ مقاله‌ی «چگونه کارمند بانک شویم؟» بروید و اطلاعات خود در این موضوع را تکمیل کنید.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

حقوق کارمندان بانک دولتی

بانک‌ها در ایران به دو دسته بانک‌های خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند و هر کدام ممکن است میزان پرداختی متفاوتی برای کارمندان خود داشته باشند. در ادامه به میزان پرداختی بانک‌های دولتی خواهیم پرداخت و مبلغ حقوق و دستمزد کارمندان بانک‌های دولتی در سال ۱۴۰۲ را ارزیابی خواهیم کرد.

حقوق کارمندان در بانک مسکن

بیشترین میزان حقوق و دستمزد در میان بانک‌های دولتی، توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود. با اینکه بانک مسکن در دو سال اخیر با ضررهایی مواجه شده است، اما با این حال، این موضوع روی پرداختی کارمندان این بانک تاثیر نگذاشته است و همچنان حقوق بالاتری نسبت به دیگر بانک‌های این لیست پرداخت می‌کند.

میانگین حقوق و دستمزد کارمندان بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۲ میلیون تومان است.

حقوق کارمندان در بانک ملی

بانک ملی از جمله بانک‌های دولتی به‌شمار می‌آید که نسبت به دیگر بانک‌ها میزان کارمند کمتری دارد و این در حالی است که به عنوان هفتمین شرکت دولتی شناخته می‌شود که بودجه بالایی را به خود اختصاص داده است. بانک ملی در حال حاضر حدود سی هزار کارمند دارد و در سال‌های گذشته با ضررهایی مواجه شده است.

متوسط حقوق و دستمزد کارمندان بانک ملی در سال ۱۴۰۲، به بیش از ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

حقوق کارمندان در بانک تجارت

حقوق کارمند بانک خصوصی و دولتی

هیچ عدد و رقمی در مورد دریافتی کارمندان بانک تجارت وجود ندارد، اما متخصصان این حوزه تخمین می‌زنند که دریافتی کارمندان این بانک دولتی با متوسط حقوق و دستمزد کارمندان سایر بانک‌ها یکسان باشد. یکی از دلایل برابری میانگین دریافتی کارمندان بانک تجارت با دیگر بانک‌ها، کاهش میزان استخدام در این بانک است.

متوسط حقوق و دستمزد کارمندان بانک تجارت در سال ۱۴۰۲ به ۱۴ میلیون تومان می‌رسد.

حقوق کارمندان در بانک کشاورزی

طبق آمارهای به‌دست آمده از میزان دریافتی کارمندان در بانک‌های دولتی، مشخص‌شده که کارمندان بانک کشاورزی میزان دریافتی بالاتری نسبت به برخی بانک‌ها دارند. بانک کشاورزی در سل ۱۴۰۲ در جایگاه دوم بانک‌هایی قرار گرفته که بیشترین میزان دستمزد را برای کارمندان خود در نظر گرفته است. این در حالی است که، بانک کشاورزی در بین سازمان‌های دولتی در جایگاه سیزدهم برای تخصیص بودجه قرار دارد.

متوسط حقوق و دستمزد کارمندان بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۶ میلیون تومان می‌رسد.

حقوق کارمندان در بانک صادرات

یکی از بانک‌های دولتی که شرایط سخت و پیچیده‌ای برای استخدام دارد، بانک صادرات است و همین موضوع اقدام برای آگهی استخدامی این بانک را با شک و تردید مواجه می‌کند. اما با این حال، بانک صادرات در میان بانک‌های دولتی، در جایگاه چهارم برای پرداخت حقوق و دستمزد بیشتر به کارمندان قرار دارد.

متوسط حقوق و دستمزد کارمندان بانک صادرات در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۳ میلیون تومان می‌رسد.

حقوق کارمندان در بانک سپه

یکی از بانک‌های دولتی که در سال‌های اخیر با تغییرات بسیاری مواجه شده است و بارها ادغام با دیگر بانک‌ها را تجربه کرده، بانک سپه است. این ادغام‌ها باعث شده که میزان استخدام در بانک سپه بیشتر شود و نیروی انسانی بیشتری به استخدام این بانک دربیایند. اما بانک سپه در میان بانک‌های دولتی، در رده سوم بیشترین پرداختی به کارکنان قرار دارد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.
متوسط حقوق و دستمزد کارمندان بانک سپه در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۱۵ میلیون تومان می‌رسد.

حقوق کارمندان بانک‌های خصوصی

حقوق کارمند بانک خصوصی و دولتی

در بالا درباره میزان دریافتی کارمندان در بانک‌های دولتی گفتیم. انتظار این است که کارمندان بانک‌های خصوصی میزان حقوق و دستمزد بیشتری نسبت به کارمندان بانک‌های دولتی داشته باشند. این انتظار به‌جا است و بانک‌های خصوصی میزان حقوق بیشتری به کارمندان خود می‌دهند.

میزان پرداختی در بانک‌های خصوصی به میزان زیادی به سمت شغلی افراد بستگی دارد. اما از آنجایی که اطلاعاتی در مورد رقم دریافتی کارمندان بانک‌های خصوصی وجود ندارد، تنها می‌توانیم به بیشترین رقم پرداختی در میان بانک‌های خصوصی اشاره کنیم.

در میان بانک‌های خصوصی بیشترین حقوق دریافتی کارمندان به بانک پاسارگاد مربوط می‌شود. میانگین حقوق و دستمزد کارمندان این بانک حدود ۱۶ میلیون تومان است.

مزایای استخدام در بانک

مزایای بسیاری برای کار در بانک وجود دارد. اگر به مشاغل صنعت بانکداری علاقه دارید، اقدام برای استخدام بانک می‌تواند یک گزینه شغلی بسیار مفید برای شما باشد. در ادامه دلایلی را بیان خواهیم کرد که همگی آنها می‌توانند دلیل انتخاب بانک برای استخدام و کار باشند.

  • فرصت‌های شغلی متنوع: صنعت بانکداری یکی از صنایع بزرگ در ایران است. کار در بانک تنها به معنای قرار گرفتن پشت باجه نیست، بلکه می‌تواند به معنای کار در دفتر مرکزی و در زمینه بازاریابی، منابع انسانی یا در هر شغل دیگری باشد.
  • مسیر پیشرفت: از آنجایی که بانک‌ها در میان شرکت‌های بزرگ ایران به‌شمار می‌آیند، همیشه این شانس برای کارمندان بانک‌ها وجود دارد که با تلاش، جایگاه خود را ارتقا دهند.
  • فرصت‌های آموزشی: بانک‌ها به داشتن کارکنان آموزش‌دیده معروف هستند؛ بنابراین در هر نقشی در بانک‌ها، مهارت‌هایی که برای انجام کار نیاز دارید به شما آموزش داده می‌شود و اگر تصمیم به ادامه کار داشته باشید، از بسیاری از این مهارت‌ها می‌توانید در مشاغل دیگر نیز استفاده کنید.
  • مزایا و حقوق: حقوق و دستمزد در برخی بانک‌ها بسیار قابل توجه است و بانک‌های بزرگ اغلب مزایای اضافی و عالی مانند مراقبت‌های بهداشتی خصوصی و تخفیف برای خرید از برخی فروشگاه‌ها به کارمندان خود ارائه می‌دهند. علاوه بر این، کارمندان بانک اغلب می‌توانند پس از مدت معینی از بانک خود تسهیلاتی برای وام دریافت کنند.
  • پرستیژِ کاری: کار در بانک معمولا دارای یک پرستیژ بالایی است و امنیت شغلی بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها مانند خرده فروشی یا مد دارد.

بیشتر بخوانید:‌چگونه کارمند بانک شویم؟

حقوق کارمند بانک خصوصی و دولتی

سخن پایانی

در این مقاله درباره میزان درآمد کارمندان در بانک‌های خصوصی و دولتی گفتیم و در کنار آن به مزایای کار در بانک‌ها نیز اشاره کردیم. این اطلاعات به شما کمک خواهند کرد تا مسیر شغلی خود را با بینش بهتری انتخاب کنید و اگر قصد استخدام در هر کدام از این بانک‌ها را دارید، قبل از هر چیز از میزان درآمد ماهیانه کارمندان آنها باخبر شوید. در صورتی که کارمند بانک هستید و رقمی بالاتر و پایین‌تر از این ارقام دریافت می‌کنید، خوشحال می‌شویم که دریافتی خود را با ما و در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی
17 دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    رئیس حوزه بانک ملت کرمان ۱۲۰ به بالا

  2. محمد می‌گوید

    این آمار مربوط به بانک ها دروغ است

  3. بارانی می‌گوید

    مگه کارمندای بانک چیکار میکنن،الانم که همه چی شده الکترونیکی،چه پولای مفتی می گیرن.

    1. امیر می‌گوید

      ۳۰ سال به بالا با هفته ای ۱ روز استراحت و ۷ ساعت پای کامپیوتر نشستن کاری نمیکنن؟
      بابای من وقتی میاد خونه ۲ ساعت از خستگی میفته.
      دیسک کمر و گردن و چشم درد و …… سر و کله زدن با هزارتا مشتری و ……
      کاری نمیکنن؟

    2. رضا می‌گوید

      همه چی شده الکترونیکی : دانشمند، این همه چی شده الکترونیکی را چه کسانی برای شما فراهم کرده اند و چه کسانی آنها را کنترل می کنند؟

    3. مجید می‌گوید

      لطفاً …زیادی نخور یه روز اگه تونستی با ارباب رجوع سر و کله بزنی بعد بیا بگو کارمند بانک پول مفت میگیره

  4. علی می‌گوید

    خب سلام بعنوان ی کارمند بانک
    حقوقا رو درست نوشته اغلب دولتی ها زیر ۱۵ حقوق دارن با کارانه و.. فووقش ۱۸تومن!
    کل هفته گاها جمعه ها بیای هرروز تا ۱۶از ۷تو شعبه بکوب بشینی زل بزنی سیستم درگیر با مشتری با سبستم با رییس، و… یک زندان که تو وام‌ ش غرق شدی دیگه نمیتونی در بیای باید….
    دوستان کار بانک یعنی قمار زندگی. بله از ادارت بهتره اما شغل ازاد یا شرکت ها و کارخانه جات خییلی بیشتر ارزش داره.

    1. زینبشون می‌گوید

      اینکه میگن باید پارتی داشته باشی تا بتونی استخدام شی هم درسته؟ شما این شغل رو پیشنهاد میدید؟ من به تازگی به این شغل دارم فکر میکنم ولی هنوز مطمئن نیستم از تصمیمی که میگیرم. نطر شما چیه؟ اگر برگردید بازهم این شغل رو انتخاب میکنید؟

      1. باران می‌گوید

        من که بدون هیج پارتی ۲۴ سال پیش استخدام شدم اما الان آب خوردن هم پارتی میخواد. ضمنا به هیچی نمی ارزه . اصلا اون شغلی نیست که تو ذهن عامه نشسته. در مقایسه با کارمندی ادارات درآمدش بیشتره اما ساعات کار و فشار و استرسش چندین برابره و در مقایسه با کار آزاد اصلا ارزش نداره . خودم تجربه کار ازاد رو دارم. من نزاشتم هیچکدوم از اعضای خانوادم برن بانک . ضمنا پیشرفتش هم یا پارتی میخواد با چاپلوسی و آدم فروشی

  5. علی منزهی می‌گوید

    برای کارمندان بانک حقوق مطرح نیست صد ها برابر حقوق وام بلا عوض، پاداش و کارانه دریافت می کنند حقوق ماهانه فقط پول توجیبی کارمندان بانک هست. واقعا بی عدالتی هست. تسهیلات دریافتی کارمندان بانک صد ها برابر حقوق ماهانه هست برادر……………………..

    1. جواد می‌گوید

      نخیر خبری نیست منم مثل شما فک میکردم دو سال پیش تو همین سایتا خبری از حقوق بانکیا میخوندم گفتم چخبرر ولی دو سال وارد شدم البته نسبت به ادارات کمی بهتره ولی کارش سنگین و نمیارزه تو ادرات کار یه کارمند روزانه سه تا نامه جواب دادن تو کارتابل ولی بانک مثل بخصوص تحویلداریش مثل فروشنده تو یک فروشگاه بزرگی ک یه پرستیژ بانکی دادن بهت البته با مسولیت و پاسخگویی بیشتر واقعلا با این حجم کار حقوق بانکیا ناچیز

    2. سعید می‌گوید

      واقعا از ته دلم برات آرزو میکنم چه خودت چه بچت چه یکی از افراد درجه یک ت کارمند بانک باشه تا از زندگی مرفع ات لذت ببری

  6. علی منزهی می‌گوید

    برای کارمندان بانک حقوق مطرح نیست صد ها برابر حقوق وام بلا عوض، پاداش و کارانه دریافت می کنند حقوق ماهانه فقط پول توجیبی کارمندان بانک هست. واقعا بی عدالتی هست. تسهیلات دریافتی کارمندان بانک صد ها برابر حقوق ماهانه هست برادر………………………………….

  7. اخمد می‌گوید

    کار در بانک فقط حقوق نیست پاداش،کارانه،وام صد ساله اینا هست که طرف به راحتی صاحب خونه میشه

  8. Habib می‌گوید

    صدها برابر وام و غیره یا تسهیلات بی بهره یا کم بهره یا وام صد ساله در مورد کارکنان بانکها دروغ محض است این هموطن بسیار زیاد بلوف زدند مگر کارمند بانک چقدر خدمت می کند فوق آن سی یا سی و پنج سال است این وام صد ساله از کجا آمده است انصاف داشته باشید و با انصاف و با عدالت قضاوت کنید در این مملکت چه پولهایی دزدی می شود یا چه پولهایی به خارج می رود چه عجب گیر دادید به بانکها ، بازرسی کل کشور هم به این موضوع کاملا واقف است .

  9. آیرو می‌گوید

    سلام
    من چند وقتی تو یکی از بانکهای خصوصی استخدامو واقعیت اینه که با توجه به فشار و حجم و ساعات کاری شغل فوق العاده سختی و ارزش نداره کار آزاد و ارگانهای دیگه بهتر هستند اکثر کسایی که اینجا هستند فشار خون دارند و از زندگی هیچ لذتی نمیبرند

  10. هاشم می‌گوید

    صدای دهل از دور خوش است من خودم کارمند بانک هستم الان هم پشیمونم اگر میدونستم آخر عاقبت این است هرگز وارد کار بانک‌نمیشدم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.