وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

آزمون استرانگ به ایران تلنت اضافه شد

پرسشنامه رغبت‌سنج استرانگ یک آزمون روانشناختی است که در ارزیابی شغلی استفاده می‌شود و علاوه بر آن به شرکت کنندگان درباره سنجش رغبت‌هایشان در فعالیت‌ها و مشاغل موجود در جامعه کمک می‌کند. همچنین از این پرسشنامه به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارزیابی شخصیت استفاده می‌شود. این آزمون در سال ۱۹۲۷ توسط روانشناس E.K. استرانگ برای کمک به افرادی که پس از خارج شدن از ارتش به دنبال شغل بودند، طراحی شد.

اما آنچه امروز به عنوان پرسشنامه استرانگ شناخته می‌شود و استفاده دارد، شامل ۲۹۰ سوال است که ارزیابی دقیقی از مشاغل، رشته‌ها و ویژگی‌های محیط کاری مورد علاقه شما به عمل می‌آورد و اطلاعات کاملی درباره انواع تمایل‌های شخصی به شما ارائه می‌دهد. ایران تلنت به عنوان وب‌سایت کاریابی در ایران، این آزمون را به لیست آزمون‌های خود اضافه کرده است و می‌توانید آن را به صورت رایگان انجام دهید.

شروع آزمون استرانگ

آزمون رغبت‌سنج استرانگ چه مزایا و ویژگی‌هایی دارد؟

  • این آزمون به افراد شرکت کننده کمک می‌کند تا تمایلات خود در شغل، یادگیری و آموزش را پیدا کنند و بر اساس آن سراغ انتخاب در این موارد بروند.
  • آزمون رغبت‌سنج استرانگ ایران تلنت، جامع‌ترین آزمون همراه با گزارش تکمیلی در سنجش تمایلات کاری و تحصیلی است.
  • در نتیجه به دست آمده از این آزمون، پیشنهادات شغلی بر اساس اطلاعات بانک مشاغل Onet به شما ارائه می‌شود.
  • آزمون رغبت‌سنج استرانگ شش رغبت که شامل واقع‌گرایی، جستجوگری، هنری، متهور، اجتماعی و قراردادی می‌شود را، می‌سنجد.
  • ترجیحات هر شرکت‌کننده در این آزمون طبق سی مقیاس اندازه‌گیری می‌شود.
  • شیوه مورد علاقه افراد را در پنج مقیاس سبک فردی شامل سبک یادگیری، کاری، ریسک‌پذیری، رهبری و جهت‌گیری گروهی توصیف می‌کند.

تست رغبت‌سنج استرانگ چه کاربردهایی دارد؟

افرادی که در مورد انتخاب شغل و یا حتی رشته تحصیلی شک دارند و نمی‌دانند که کدام تصمیم برای آنها بهتر است، آزمون رغبت‌سنج می‌تواند به آنها کمک کند تا انتخاب‌های شغلی و آموزشی خود را محدود کنند و سراغ انتخاب‌هایی بروند که با سلیقه، علایق و شخصیت آنها سازگار است. اما به صوت کلی تست رغبت‌سنج استرانگ برای موارد زیر کاربرد دارد:

اضافه شدن تست رغبت‌سنج استرانگ به ایران تلنت

ایران تلنت برای کمک به شما در یافتن مناسب‌ترین شغل و همچنین مسیر شغلی عالی، تست‌های شخصیت شناسی مختلفی را ارائه کرده است. این بار نوبت به تست رغبت‌شناسی استرانگ رسیده است که به لیست آزمون‌های ایران تلنت اضافه شده است. به تازگی ایران تلنت این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا ضمن انجام این تست، در صورت تمایل بتوانند نتایج آن را به کارفرمایان نمایش دهند. از طرفی کارفرمایان نیز می‌توانند درخواست انجام این تست را برای کاندیداهای موقعیت شغلی مورد نظرشان ارسال کنند.

در این آزمون تمام موارد زیر سنجیده و نتیجه بر اساس آنها به شما ارائه می‌شود:

  • رغبت‌های اصلی: برای اینکه به کد مد نظر برای رغبت اصلی خود برسید، حرف اول رغبت‌هایی که در آن بالاترین نمره را گرفته‌اید به‌عنوان کد رغبت در نظر گرفته می‌شود.
  • مقیاس رغبت‌های اصلی: سی مقیاس در آزمون استرانگ وجود دارد که با سنجش آنها و آگاهی از نمره بالا و پایین در آنها می‌توانید تصمیمات صحیح‌تری نسبت به انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی خود بگیرید.
  • مقیاس‌های سبک فردی: پنج سبک شخصی شما در موضوع‌های کاری، یادگیری، ریسک‌پذیری، رهبری و جهت‌گیری گروهی نیز در این آزمون سنجیده می‌شود و نتیجه را می‌توانید پس از انجام آزمون مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید بیشتر درباره نتیجه به دست آمده از این آزمون بدانید، تصویر زیر برخی از نمودارهای یک تست انجام شده را نشان می‌دهد.

مشاهده نمونه نتیجه

آزمون استرانگ به ایران تلنت اضافه شد

 امکان اضافه کردن نتیجه در رزومه شما

پس از انجام این تست به کاربران این امکان داده خواهد شد تا در صورت تمایل نتیجه تست به کارفرمایان و شرکت‌ها نمایش داده شود. از طرفی شرکت‌ها و کارفرمایان نیز می‌توانند درخواست انجام این تست را برای متقاضیان فرصت شغلی مورد نظرشان، ارسال کنند.

شما نیز می‌توانید برای انجام آزمون رغبت‌سنج استرانگ همین حالا اقدام کرده و نتایج آن را در لحظه ببینید.

شروع آزمون استرانگ

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.