وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

رقابت متخصصین در کمپین جذب استعدادها

ایران تلنت با هدف شناسایی استعدادهای برتر در هر گروه شغلی و معرفی آنها به شرکت‌ها جهت استخدام، اقدام به برگزاری مسابقات رقابت گروه‌های شغلی یا رشته‌های تحصیلی با نام «جاب‌کاپ» کرده است تا همه افراد در هر حوزه یا رشته تحصیلی بتوانند با افراد مشابه خود به رقابت بپردازند. شرکت‌ها با مشارکت در این کمپین علاوه بر تقویت برند کارفرمایی سازمان خود، از میان برترین افراد هر گروه شغلی اقدام به جذب و استخدام می‌کنند و به این ترتیب با جذب بهترین‌ها در سازمان‌ موانع پیش روی جذب و توسعه را رفع می‌کنند.

کمپین جذب استعدادها به دنبال رفع چه موانعی است؟

ایران تلنت در کمپین جذب استعدادها به دنبال رفع این موانع است:

صحت‌سنجی مهارت‌های تخصصی کارجویان

بسیاری از افراد برای جلب نظر کارفرمایان مهارت‌های زیادی را در رزومه خود وارد می‌کنند اما این مهارت‌ها چقدر با واقعیت منطبق هستند؟ چطور می‌توان پیش از استخدام سطح مهارت‌های کارجویان را ارزیابی کرد؟ کمپین «جذب استعدادها» به کارفرمایان کمک می‌کند تا چالش صحت‌سنجی مهارت‌های تخصصی کارجویان را به حداقل برسانند.

دریافت تعداد بالای رزومه

با توجه به شرایط فعلی و زیاد شدن درخواست‌های استخدام، انتخاب از بین رزومه‌ها کار پرچالشی است که زمان زیادی از گروه منابع انسانی شرکت‌ها می‌گیرد و انتخاب از بین رزومه‌های بی‌شمار را به فرایندی دشوار و فرسایشی تبدیل می‌کند.

هزینه‌های بالای جذب و استخدام

هزینه‌های زیادی در رابطه با استخدام یک نیرو وجود دارد که برخی از آنها واضح و برخی از آنها چندان واضح و عیان نیستند. به عنوان مثال، برای ثبت آگهی‌های استخدامی خود چه میزان هزینه می‌کنید؟ یا چگونه هزینه فرایند مصاحبه را محاسبه می‌کنید؟ این باعث می‌شود که هزینه هر استخدام یکی از مهم‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین معیارها در استخدام و جذب استعداد‌ها شود.

تفاوت افراد با رزومه‌های‌شان

اگر در بخش جذب و استخدام سابقه کار داشته باشید، می‌دانید که یکی از چالش‌های اصلی، تفاوت محسوس افراد با رزومه‌هایشان است. در بسیاری از مواقع یک رزومه نظر کارشناس استخدام را جلب می‌کند اما در نهایت و پس از رفرنس چک مشخص می‌شود که اطلاعات وارد شده در رزومه هیچ انطباقی با واقعیت ندارد. به این ترتیب سازمان هزینه زمانی بالایی را متحمل می‌شود و پروسه استخدام بسیار طولانی خواهد بود.

راهکار ایران تلنت برای استخدام بی‌اشتباه

رقابت متخصصین در کمپین جذب استعدادها

ایران تلنت در کمپین جذب استعدادها بعد از برگزاری چهار مرحله آزمون تخصصی و انجام مصاحبه اولیه منابع انسانی، برترین متخصصان را برای استخدام به شما معرفی می‌کند. در کمپین «جذب استعدادها»، مهارت‌های نرم و سخت متخصصان در ۱۶ گروه شغلی طی چهار آزمون تخصصی، سنجیده می‌شود و پس از انجام مصاحبه اولیه-درصورت تایید-به شرکت شما معرفی می‌شوند.

به این ترتیب شرکت‌ها می‌توانند به سادگی به کارجویان برتر و نخبه دسترسی داشته باشند و به سرعت برای جذب و استخدام آنها اقدام کنند؛ بدون اینکه با چالش‌هایی مانند «صحت‌سنجی مهارت‌های تخصصی افراد» یا «دریافت تعداد زیادی رزومه بی‌کیفیت» و «عدم تطبیق افراد با رزومه‌هایشان»، مواجه شوند.

انتخاب نیروهای مستعد و غربال رزومه‌های باکیفیت

ایران تلنت پیشتر این کمپین را به صورت اختصاصی برای چند شرکت مطرح حوزه تکنولوژی اجرا کرده بود و پس از موفقیت پروژه و درخواست دوباره شرکت‌ها، هم اکنون این طرح را به صورت عمومی و سراسری اجرا می‌کند. شرکت‌های خصوصی و دولتی این فرصت را دارند تا با حضور در این کمپین در کنار معتبرترین شرکت‌های ایران قرار بگیرند و ضمن معرفی سازمان خود به جامعه متخصصان برتر کشور، براساس نیاز خود نیروی‌های نخبه را جذب سازمان خود کنند.

ارزیابی تخصصی بر اساس مدل ارزیابی شایستگی کارجویان

سازمان‌ها با حضور در این کمپین از دریافت باکیفیت‌ترین رزومه‌ها و جذب افراد مستعد واقعی، مطمئن می‌شوند چراکه هر یک از متخصصان بعد از انجام آزمون‌های به روز علمی و ارزیابی تخصصی بر اساس مدل ارزیابی شایستگی کارجویان (بر مبنای استاندارهای ONET)، به صورت نفر به نفر یک مرحله مصاحبه انجام می‌دهند و درصورت تایید به شرکت‌ها معرفی می‌شوند.

مراحل اجرای کمپین «جذب استعدادها»

رقابت متخصصین در کمپین جذب استعدادها

۱: تقویت برند کارفرمایی: در این کمپین ابتدا اقلام محتوایی و تبلیغاتی مرتبط سازمان شما تولید می‌شود و  لوگوی شرکت در پوستر و اطلاع‌رسانی‌های سراسری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این ترتیب متخصصان ایران بیشتر با سازمان و برند کارفرمایی شما آشنا می‌شوند.

۲: فراخوان تخصصی برای دریافت رزومه: در گام بعدی علاوه بر  اطلاع‌رسانی به بیش از ٢ میلیون نفر از کارجویان در دیتابیس گروه ایران تلنت (ایران تلنت، تلنت کوچ، ایران سلری)، به منظور آگاه‌سازی جامعه و مخاطبان از کمپین، تبلیغات گسترده‌ای میان متخصصان هدف انجام می‌شود. اطلاع رسانی گسترده به دانشگاه‌های برتر کشور در کلیه شهرها و مقاطع تحصیلی هم از برنامه‌های تبلیغاتی این رویداد است.

۳: ارزیابی کارجویان با آزمون‌های مرتبط: در ادامه هر یک از کارجویان ۴ آزمون تخصصی مرتبط به شغل خود را انجام می‌دهند تا سطح مهارت‌های نرم و سخت آنان سنجیده شود.

۴: مصاحبه منابع انسانی و غربال نهایی: پس از مشخص شدن نفرات برتر در آزمون‌ها، یک مصاحبه منابع انسانی به صورت نفر به نفر برگزار می‌شود و غربال رزومه‌ها بر اساس شاخص‌ها و معیارهای منابع انسانی صورت می‌گیرد.

۵: معرفی متخصصان برتر به سازمان شما: پس از انجام مراحل ارزیابی و شناسایی برترین کارجویان، افراد برای استخدام به شرکت‌ها معرفی می‌شوند.

عنوان‌های شغلی حاضر در کمپین

در مجموع ۱۶ گروه شغلی در این کمپین حضور دارند: «امور اداری، دفتری»، «برنامه‌نویس back-end »، «برنامه‌نویس front-end »، «تحلیلگر داده»، «تولید محتوا و روابط عمومی»، «فروش»، «کنترل پروژه»، «مارکتینگ»، «مهندس صنایع»، «مهندس مکانیک»، «مهندس برق و مخابرات»،«مهندس کامپیوتر»، «مهندس عمران»، «منابع انسانی»، «مالی و حسابداری»، «هنر و گرافیک».

زمان حضور در کمپین جاب‌کاپ

سازمان‌ها برای حضور در کمپین جذب استعدادها تا ۶ بهمن فرصت دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت درخواست حضور در این رویداد وارد این لینک شوید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.