وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ چقدر خواهد بود؟

به ماه‌های آخر سال نزدیک می‌شویم و باز هم گمانه‌زنی‌ها درباره میزان حقوق و دستمزد بالا گرفته است و همه به دنبال این هستند که بدانند در سال ۱۴۰۰ روی چه مقدار حقوقی باید حساب کنند.

به رسم هر سال، همه منتظر هستند تا ماه آخر سال برسد و شورای عالی کار و وزارت کار در مورد میزان دریافتی کارمندان و کارگران در سال بعد تصمیم گیری کنند. اما تا قبل از اینکه این تصمیم به صورت عمومی اعلام شود، حدس و گمانه‌هایی در میان مردم و رسانه‌ها اعلام می‌شود.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

در این مقاله قصد داریم تا مبلغ مشخص شده برای حقوق ۱۴۰۰ را برای شما عنوان کنیم که به تصویب نمایندگان مجلس و دولت رسیده است.

این مطلب حقوق سال جاری میباشد، برای مشاهده حقوق سال جدید (۱۴۰۱) اینجا را کلیک کنید. 

نمایندگان در جلسه خود بند ۲ و ۳ تبصره ۱۲  لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را تصویب کردند که در بند ۲ تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است: در سال ۱۴۰۰ در کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولان قانون کار جمهوری اسلامی ایران)، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق‌ بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرائی و مستمری‌ها و سایر حمایت‌های متناسب با آنها، معادل افزایش ضریب ریالی افزایش می‌یابد.

با تصویب مجلس و دولت، حقوق کارکنان و بازنشسته‌ها با افزایش ۲۵ درصدی همراه می‌شود و به این ترتیب حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ برای آنها به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

این در حالی است که این افزایش در سال ۹۹ برابر با ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد.

مقایسه جدول حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰

توجه داشته باشید که ارقام موجود در این جدول به ریال نوشته شده است:

جدول حقوق و مزایا کارمندان و کارگران – بدون سابقه کار

ردیف شرح ۱۳۹۹ ۱۴۰۰
۱ حداقل دستمزد روزانه ۶۳۶,۸۰۹ ۸۸۵,۱۶۵
۲ حداقل دستمزد ماهیانه ۱۹,۱۰۴,۲۷۰ ۲۶,۵۵۴,۹۵۰
۳ حق مسکن ماهیانه ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۵۰۰,۰۰۰
۴ حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) ۴,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۰۰۰,۰۰۰
۵ حق اولاد (یک فرزند) ۱,۹۱۰,۴۲۷ ۲,۶۵۵,۴۹۵
۶ حق اولاد (دو فرزند) ۳,۸۲۰,۸۵۴ ۵,۳۱۰,۹۸۴
۷ حق سنوات ماهانه

(شرط: داشتن حداقل یک سال سابقه کار)

۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۴۰۰,۰۰۰
۸ مجموعه دریافتی افراد مجرد (بدون سابقه کار) ۲۶,۱۰۴,۲۷۰ ۳۷,۰۵۴,۹۵۰
۹ مجموعه دریافتی افراد متاهل با یک فرزند (بدون سابقه کار) ۲۸,۰۱۴,۶۹۷ ۳۹,۷۱۰,۴۴۵
۱۰ مجموعه دریافتی افراد متاهل با دو فرزند (بدون سابقه کار) ۲۹,۹۲۵,۱۲۴ ۴۲,۳۶۵,۹۴۰
  • جدول حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ (اعداد به ریال است)
  • ردیف ۳ توسط هیئت وزیران تصویب نشده است.

در این جدول بالا مشاهده می‌کنید که حقوق روزانه کارمندان و حقوق بگیران دولتی (چه قرارداد دائم و چه قرارداد موقت)، برابر با ۸۸۵ هزار و ۱۶۵ ریال خواهد بود. این درحالی است که در سال ۹۹ این مبلغ ۶۳۶ هزار و ۸۰۹ هزار ریال به صورت روزانه بوده است.

همچنین، شایان ذکر است که مبلغ ماهانه سنوات از ۱ میلیون ریال در سال ۹۹ به ۱ میلیون ۴۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

همچنین، پس از تصویب میزان پایه حقوق سال ۱۴۰۰ در مجلس، حق اولاد کارمندان متاهل دارای فرزند نیز مشخص شده است. به این ترتیب، حق اولاد کارگران به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال در سال جدید برابر با ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ ریال است. این رقم در سال قبل ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۲۷ ریال بود. در سال ۱۴۰۰ این رقم برای کارمندان دارای دو فرزند برابر با ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۸۴ ریال خواهد بود.

در مصوبه مجلس برای حقوق ۱۴۰۰، همچنین مشخص شده است که میزان پاداش بازنشستگی با لحاظ کردن حداکثر سی سال سابقه کار تا سقف ۴۷۲ میلیون تومان خواهد بود و اگر کارمندی با سی سال سابقه در سال آینده بازنشسته شود، بیشتر از این میزان دریافت نخواهد کرد.

جدول بالا در مورد حقوق افرادی بود که بدون سابقه کار هستند و در جدول زیر به بررسی میزان حقوق و مزایای کارمندان با یک سال سابقه کار می‌پردازیم.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

جدول حقوق و مزایا کارمندان و کارگران – (حداقل یک سابقه کار)

ردیف شرح ۱۴۰۰
۱ حداقل دستمزد روزانه ۸۸۵,۱۶۵
۲ حداقل دستمزد ماهیانه ۲۶,۵۵۴,۹۵۰
۳ حق مسکن ماهیانه ۴,۵۰۰,۰۰۰
۴ حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) ۶,۰۰۰,۰۰۰
۵ حق اولاد (یک فرزند) ۲,۶۵۵,۴۹۵
۶ حق اولاد (دو فرزند) ۵,۳۱۰,۹۸۴
۷ حق سنوات ماهانه

(شرط: داشتن حداقل یک سال سابقه کار)

۱,۴۰۰,۰۰۰
۸ مجموعه دریافتی افراد مجرد (حداقل یک سابقه کار) ۳۸,۴۵۴,۹۵۰
۹ مجموعه دریافتی افراد متاهل با یک فرزند (حداقل یک سابقه کار) ۴۱,۱۱۰,۴۴۵
۱۰ مجموعه دریافتی افراد متاهل با دو فرزند (حداقل یک سابقه کار) ۴۳,۷۶۵,۹۴۰
  • جدول حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ (اعداد به ریال است)

 

معافیت مالیاتی در حقوق سال ۱۴۰۰

در لایحه بودجه در مورد معافیت مالیاتی نیز مواردی عنوان شده است که بر طبق آن معافیت مالیاتی حقوق سالانه ۴۸ میلیون تومان تعیین شده است و افراد با حقوق بالای ۴ میلیون به صورت پلکانی مالیات پرداخت می‌کنند و این مورد برای کارگران و کارمندان زیر ۴ میلیون دریافتی صورت نمی‌پذیرد.

همچنین کارکنان و کارمندان دولتی و غیر دولتی مشمول مالیات بر آمد خواهند بود، که تا نرخ مالیات بر درآمد آنها تا یک و نیم برابر مبلغ ذکر شده مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصدی هستند و اگر مازاد از یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر باشد، مشمول مالیات ۱۵ درصدی هستند. مازاد اگر بین دو و نیم تا چهار برابر مبلغ ذکر شده باشد، مالیات سالانه آن ۲۰ درصد و مازاد ۴ برابر مالیات بر درآمد ۲۵ درصد خواهد بود. این موارد به صورت خلاصه به صورت زیر خواهد بود:

  • تا یک و نیم برابر مشمول مالیات سالانه %۱۰
  • نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر مشمول مالیات سالانه %۱۵
  • نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه %۲۰
  • نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات %۲۵

در سال ۹۹ و طبق مصوبات، سقف معافیت مالیاتی در سال ۳۶ میلیون تومان بود و در ماه نیز رقم آن سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. این در حالی است که معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی برای سال آینده ۴۸ میلیون تومان و ماهانه تا ۴ میلیون تومان از مالیات معاف خواهد شد.

 

نظر شما درباره حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ چیست؟

این میزان حقوق به تصویب مجلس و دولت رسیده است. نظر شما در رابطه با میزان حقوق اعلام شده چیست؟ آیا این میزان حقوق که در این مقاله عنوان کردیم برای گذران زندگی در طی یک ماه کفایت می‌کند؟ آیا با توجه به مشکلات اقتصادی و افزایش رو به رشد تورم در کشور، می‌توان با این مبلغ گذران زندگی داشت و حتی خرج فرزندان را نیز داد؟ با توجه به اینکه بانک مرکزی نرخ تورم را ۴۱ درصد اعلام کرده است، آیا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند در برابر تورم ۴۱ درصدی خود را نشان دهد و آیا شما به عنوان حقوق بگیر دولتی و غیر دولتی از میزان درآمد خود راضی هستید؟

خوشحال می‌شویم نظرات خود با ما در میان بگذارید تا آنها را در پایین همین صفحه بخوانیم.

مطالب پیشنهادی
395 دیدگاه
  1. مسعود می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما خدمت گذاران واقعی
    به نظر بنده این مبالغ کفایت خرج خانواده که هیچ حتی مجردین را هم نمیدهد
    ما به واحد ریال دخل داریم اما خرج به صورت دلاری است این انصاف نیست
    به طور مثال بنده اگر بخواهم برنامه ریزی کنم که بتوانم با n مقدار دارایی در سال اینده برای خود خودرویی تهیه کنم. وقتی موعد مقرر فرا برسد میبینم ک توروم به طوری افزایش داشته که نمیتوانم حتی با ان مبلغ باک خودرو را پر کنم.
    و این گونه میشود که کسانی که دارای ثروتند بر ارزش ثروتشان افزوده و کسانی ک قدرت مالی ندارند همچنان بدون قدرت مالی میمانند

    1. غلامرضا می‌گوید

      سلام.کی هست که به این جورمسالهارانگاه بکن دولت مردان همه را قاطی کرده بااین وضع نمیتونه کشور اداره بکندهررئیس جمهوری آمده بدترازآن یکی شده بااین حقوقهاممیتوان اجاره مسکن بدهیم مگردلاربیایدپاینترآن موقع میشود کاری کرد

      1. mr kiyan می‌گوید

        میشود چکار کرد عزیز دل به سه تومن به فرض دلار بیاد پنجتومن

    2. تنیات می‌گوید

      جدیدن اعلام کردن زیر یازده میلیون حقوق زیرخط فقرحساب میشه

    3. علیرضا می‌گوید

      سلام عزیزم ، اینجا ایرانه ، باید پولتو سرمایه گذاری کنی ، مثلا میگم بده آهن بخر مس بخر اما طلا نخر ، سال بعد بفروش ماشین میخری هیچ اضافه هم میاری داداش من

      1. مبین می‌گوید

        با کدوم پول حقوق وزارت کار؟ با این پول تو خورد و خوراک موندیم کم اوردیم اون وقت با بادهوا بریم سرمایه گذاری کنیم؟

  2. رحمان می‌گوید

    سلام.بنظر بنده هم حق با آقا مسعود هستن فکر ماشین‌ خریدن رو که نمیتوانیم بکنیم اون به کنار،پول اجاره یا خوراک هم نمیتونیم بدیم با این اقتصاد یه سرماخوردگی ساده ۱تومن الان با دارو میشه

  3. کارگر می‌گوید

    سلام من که مجرد هستم و ۳۰سال سن دارم واقعا این حقوق جوابگوی بنده نمیباشد و با شرایط اقتصادی که در داخل کشورمون هستش با این حقوق کارگران نمی توانند جوابگوی خانواده باشند.
    کشوری که به صنعت و کارگر اهمیت بدهد صد درصد پیشرفت صنعتی خواهد داشت.
    کشوران اروپایی و غربی همگی به حقوق کارگرانش اهمیت می دهند و پیشرفته و صنعتی هستند.
    اما کشور ما کارگران فقیرترین افراد جامعه هستند

    1. هادی می‌گوید

      خدمت شما عرض کنم که اتفاقا اگر کارگران حقوق بالایی بگیرند خوب کار نمیکنند.در کشور های اروپایی هم کارگران حقوق خوبی دریافت نمیکنند فریب تبلیغات رو نخورید.و اینکه اگه به کارگر حقوق بالایی داده بشه واقعا برای کارفرما چیزی تهش نمیمونه.با این حدود حقوق هم چیزی کمتر از۵۰میلیون برای یه کارفرما با چهار پنج نفر کارگر میمونه حالا اگه حقوقا بیشتر شه باید کارفرما از کارگرش یارانه بگیره

      1. شهروند معمولی می‌گوید

        شما یا خودت کارفرمایی یا منظورت از اروپا بوسنی و یوگوسلاوی و این کشورهای بدبخته.
        این که میگی اگر کارگر حقوق زیاد بگیره خوب کار نمی کنه انتهای طرز فکر بورژوازی و نخ نما و خودبینانه ست.

        1. sareh می‌گوید

          دقیقا

      2. تنیان می‌گوید

        شمامیگی اگر کارفرما دستمزد بالا بده دیگه چیزی واسه خودش نمیمونه.. منم میگم اجباری به راه اندازی کارگاه یا کارآفرینی نیست..طرف نمیتونه حقوق بده کارنکنه شما میگی کارگر مفتی کارکنه که صاحب کار پیشرفت کنه سود بیشتری ببره

        1. هومن می‌گوید

          اون روی جواب شما هم اینه که اجباری به کارگری کردن نیست. اگر حقوق کفاف شمارو نمیده کارگری نکنید, مفتی برای صاحبکار کار نکنید, برید کار دیگری پیدا کنید برای خودتون و درآمد بیشتری کسب کنید.

          1. ونوس می‌گوید

            کسی که کارفرماست برتری ای نسبت به بقیه نداره حقیقتا. اگر کارگران و کارمندان نباشند اون کارفرما میتونه چیکار کنه؟
            همه هم نمیتونن به راحتی کسب و کار راه بندازن. برخی از لحاظ شخصیتی اینطور هستند که میتونند مدیریت کنند یا کسب و کار راه بندازند. برخی هم با وجود مهارت های بالا شخصیتشون طوری نیست که بتونن کسب و کار راه بندازن اما یه کسب و کار میتونه کاملا به مهارتشون وابسته باشه. این تعبیر شما نشون دهنده اینه که به بلوغ فکری در مورد کسب و کار نرسیده اید. مطالعات بیشتر به شما پیشنهاد میشه.

      3. نیما می‌گوید

        کارفرما باید از طرف دولت حمایت بشه درست باید بازار فروش و خدمتش فراهم بشه که مستقیم به تلاش کارفرما و دولت بستگی داره.اما چرا وقتی محصولات کارفرما در یکسالا چندین بار شاهد جهش قیمت نمیاد بگه سود کردم به حقوق کارگر و کارمند میرسه دادش در میاد.طرف پول کارگرشو پنج شش ماه نداده رفته برای بچش لندکروزر خریده.بعد میاید میگید کارفرما باید یارانه بگیره از کارگر؟!!! به جای ولخرجی از متخصصین استفاده کنه و همون کارگر و کارمند آموزش درست بده و تامین مالی و علمی اون کارگر فراهم کنه ببینه بازده تولید و فروشش بالا میره یانه.

      4. سعید می‌گوید

        ایشون کرفرماهستن شک ندارم منم یه کارفرماداشتم تاهمین پارسال ۳سال حق بیمه وبقیه چیزهای که به یک کارگرتعلق میگیرروخوردیه آبم روش هرموقع صحبت بیمه شدوحق مزایا که به مرگ بچش قسم میخورددنبال کارامون هست جوازمشکل داره هزارتا بهونه بعدازاینورماشین شاسی بلندخریدازاینورزمین توشمال وچیزایه دیگه رفتم شکایت کردم که اینه من هیچی نگرفتم اصلا جوابموندادن فقط گفتن ماپیگیری میکنیم اینجاهرکی پول داره حق بقیه روراحت میتونه بخوره

      5. امیر می‌گوید

        شمایی که میگی کارگر نباید حقوق بالا دریافت کنه اگر کارگر نباشه شمای کارفرمایی وجود نداره اگر میخای پول زیادی برات بمونه نیاز نیست کارگر استخدام کنی زن و بچه ات رو ببر برات مجانی کار کنن

      6. فرشاد می‌گوید

        شما چجور به خودت اجازه میدی به شعور دیگران توهین کنی میخوای تا از حقوق کارگرها یکم پول برات جمع کنیم شکمت سیره خبر از شکم گرسنه نداری

      7. فر۶اد می‌گوید

        طرز فکرت کاملا اشتباس.خودت فک کن اگه کارفرمات بهت بیشتر برسه بهتر کارمیکنی یا اینکه کمتر بهت برسه و بهت ارزش بده.

      8. امید رضا بحری می‌گوید

        به درد نخور آخه بدبخت کارگر از تمام وجودش مایه میزاره پول کرایه رفت و آمد به خونرو تازه بهش میدن با چه استدلالی حقوق کارگر رو وضع میکنند خدا میدونه

      9. رخمت الله غفاری می‌گوید

        این طرز تفکر بغایت عقب مانده،که کارگر حقوق زیاد بگیره کار نمی کنه .بدرد هیچکس نمیخوره، مرد حسابی الان کارگران ترکیه حداقل ۴۰۰ دلار حقوق میگیرند ما داریم ۴ میلیون حد اکثر حقوق میگیریم .اون ۴۰۰ دلال میشه با دلار ۲۵۰۰۰ تمن ۱۰میلیون ولی با ۴ میلیون ما میشه ۱۶۰ دلار . اختلافش میشه ۲۴۰ دلار یا ۶ میلیون تمن ،کمی حساب و کتاب کن بعد بسنج و حرف بزن.نگوئید دروغ میگویند .از قدیم گفتند حرف حساب جواب نداره ، ولی حرف شما چون نا حساب بود باید جواب میگرفتید.

      10. مانی می‌گوید

        خاک بر سر همچین تفکری
        متاسفم برات
        کارگرا مظلوم ترین قشرن و واقعا به نسبت سختی کارشون یک سوم اون چیزی که حقشونه نمیگیرن

      11. احمد می‌گوید

        اقا شما مثل اینکه کارفرما هستی زورت اومده با پنج تومن الان ک اجناس قیمتش رو اسمونه مثلا روغن پنصد هزار اون کارگر بدبخت اون پولو بخوره کرایه خانه بده لباس پوشاک بده خرج دانشگاه بچه هاش بده هیچ چیزی نمیشه انوقت اومدی میگی پول زیاد بدیم طرف کار نمی کنه اتفاقا خوبم کار می کنه

      12. مهدی می‌گوید

        شما انگار حالی نیستی
        کارگری که زن و بچه داره با این پول دیگه اجاره خونه شم نمیتونه بده
        بعد تو میگی نباید حقوقشون زیاد بشه
        واقعا متاسفم که داریم خون همدیگه رو تو شیشه میکنیم

    2. معصومی می‌گوید

      الآن حداقل دستمزد توی آلمان و فرانسه ، ۱۵۰۰ و ۱۰۰۰ یورو و خط فقر هم ۸۰۰ و ۵۰۰ یورو هست….
      توی بوسنی بیشتر میشه پول درآورد تا اینها….
      الکی فریب چهارتا تبلیغات رو نخورید ، برابری قدرت خرید رو ببینید….

  4. بهنام می‌گوید

    اگر ده میلیون بدن شاید بشه زنده موند….

    1. حسن می‌گوید

      با عرض سلام
      در شرایط فعلی برای یک کارگر مجرد ۳۰ ساله که هنوز ازدواج نکرده جوابگو خرج و مخارج زندگی نیستش اینجوری باید آرزوی ازدواج و تشکیل خانواده رو به گور ببریم…

    2. احمدی می‌گوید

      اگه ۱۰ میلیون داده بشه کارفرما هم مجبوره یا به جای کارگر دستگاه بیاره یا روی اجناسش بکشه که در آخر هم برمیگرده به خود کارگرا که مجبور میشن جنس گرونتر بخرن

      1. محمد می‌گوید

        اگر جنس رو گرونتر بخره حداقل اجناسی که بادلار وارد میشه یا وابستس رو میتونه ارزانتر بخره در نتیجه بار و فشار خرید و اجاره خونه وطلا جواهر موبایل و … کم تر میشه

  5. مجتبی دانشگر می‌گوید

    با عرض سلام .والا به گفته خو دولت کسانی که زیر ۱۰ میلیون تومان دریافتی در ماه دارند زیر خط فقر زندگی میکنند پس الان چطور میخوان با پرداخت ۲ الی ۳ میلیون یه کارگر بتونه چرخه زندگی خودش رو بچرخونه و زنده بمونه

    1. نیما می‌گوید

      واقعا حرف آقا مجتبی درست هست. خودتون رو بزارید جا ما یک. ما لباس نگیرید و یک ما برنج نخورید یک ما رستوران نرید من ادقل یک ما زدم من خودم سال میگذره غذای خوبی نمی‌خورم چون پولش رو ندارم موندم خرج خونه موند خدای.

  6. محد می‌گوید

    این حقوق کاش برای خودشون هم در نظر میگرفتن اون وقت خیلی بهتر میشد, حداقل میفهمیدن ک مردم چقد تو فشارن.

  7. a می‌گوید

    سلام واقعا متاسفم . این آقایونی که درباره افزایش حقوق تصمیم می گیرن تو یه دنیای دیگه هستن وگرنه به خوبی معلومه وقتی اجناس طی سال ده ها بار افزایش قیمت پیدا می کنه پس باید حداقل حقوق به ۱۰ میلیون برسه که ما بتونیم زندگی کنیم با وضع خرج و اجاره خونه و …(البته فعلا برای این چند ماه).چون زندگی تو شرایط فعلی ما غیر قابل پیش بینی هستش.

  8. امیر می‌گوید

    سلام . حقوق کارگران هر چه قدر افزایش پیدا کنه باز همون آش و همون کاسه هستش چون اکه هموم ۲۵ دصد رو بگذاریم که کمترینش باشه در نتیجه اون کارخانه یا کارگاه هم روی تولید خود ۳۵% افزایش خوادهد داد چون هزینه های جانبی دیگر هم افزایش خواهد یافت و با توجه به مانور دولار در بازار راحت کمترینش ۳۰% هم طی سال افزایش کالا خواهد داد تا ریسک بازار کنترل بشه . چون بنده خودم ۱۰ سال هست بازاریاب هستم و همیشه با چنین مواردی درگیر هستیم . بهتر میدانید پول به بازار از طریق کارمندان دولت تزریق میشود که اگر حقوق کارمندان با توجه به تورم درست ( نه ۴۱ درصد ) افزایش پیدا کنه اتوماتیک وار حقوق کارگران افزایش خوبی خواهد داشت .

  9. احسان نظری می‌گوید

    سلام دوستان شرکتی ک من کار میکنم با دلار داره. جنسشو میفروشه روزی خدا تومن درآمد داره و با ریال ب کارگرش حقوق میده خداییش این انصاف نیست دیگه چقدر میخوایین اخه همه شرکتا سرمایشون اینقدر زیاد شده دیگه قابل شمارش نیست وجدانن کارگر نابود شده ۳ میلیون هیچ دردی رو درمان نمیکنه کرایه خونه ۵۰ متری داغون ۳ ملیونه اخه اینا چجوری میگن ۳ میلیون

  10. مشیری می‌گوید

    کلا واسه من دو هشتصد واریز میشه که هشتصد تومن بابت مستاجری میدم و ششصد هم قسط وام ازدواج میدم کلا میمونه یک و چهارصد خب من وسیله واسه خونه بخرم با این پول یا خرج ماشین یا ….. با این حقوق ماچیز من چی کار باید کنم یک ماه کار میکنم کارممم خیلیی سخته خدایا برس به دادمون 😢😢

    1. شقایق می‌گوید

      اشتباه شما اینه که با حقوق زیر ۳ تومن ازدواج کردی حتما دو روز دیگه بچه هم میارین یه بدبخت به بدبختای جامعه اضافه میکنید درسته که مسئولین بی فکرن و اقتصاد داغونه ولی خدا عقل و داده استفاده کنی برادر من

  11. adib می‌گوید

    یه جوری میگید دیدگاه تون رو بنویسد
    انگار همین فردا همه چی درست میشه
    من چهل سالمه فقط دعا میکنم زودتر زمان مگم برسه و برم خلاصصصصصصصصصصصصص

  12. نسرین می‌گوید

    سلام. گفتن این حرفا چه فایده ای داره وقتی گوش شنوایی نیست. من با مدرک کارشناسی ارشد زیر دست یه سری آدم بی سواد ام که تو رفاه کامل هستن حقوقای خودشون سرماه پرداخت میشه ما چون نیروی شرکتی هستیم ۴ ماهه همون ۲۷۰۰ روهم بهمون ندادن.
    واقعا زندگی خیلیییییی خیلیییییی سخته. دو نفری داریم می دویم ولی اصلا کفاف مخارج خونه رو نمیتونیم بدیم.
    خدت انشالله مشکل مارو حل کنه.
    واقعا به دور از انصافه
    حقوقی که باید چندین سال جمعش کرد شاید بشه باهاش پراید خرید

    1. هستی می‌گوید

      سلام دوستم این حقوق نه بخوری نه خرجش کنی و دعا کنید به قول آقای جهانگیری دعا کنید قیمت ۸ ماه همینجور بمونه ۸ ماه ماهی ۳ میلیون میشه ۲۴ میلیون حالا یه پراید داغون ۱۱۰ میلیون ثبت نامش میشه چقدر کم داری، 🙄
      پس ۵ سال کار کنی نه بخوری نه خرجش کنی کرایه ندی پیاده بری و بیای شکمت گرسنه باشه تا شاید بتونی یه پراید بگیری به شرطی که همین قیمت باسه 😂😂😂😂😂
      اونم که محاله پس زندگی داره حال ما رو جا میاره خوبه زنده ایم واقعا

    2. احمد می‌گوید

      سلام وقتتون بخیر بله درسته حرفتون من ۳۰ سالمه دوجا دوشیفت دارم کار میکنم اما متاسفانه بازم اجاره خونم عقب هست سه ماه صاحب خونه اینقد اومد درب خونه ک خانومم بچرو برداشت ۹ ماه رفته خونه مادرش از این میترسم ک کارتون ب طلاق کشیده بشه واقعا با این حقوق ازدواج کردن دیوانگی هست

  13. پویا می‌گوید

    سلام اینکه همیشه در وقتی در مورد حقوق کارگران و افزایش سالانه صحبت میشه و طبق روال سالهای گذشته همه حتی دولت و کارفرما هم حق به کارگر میدن (البته فقط روی کاغذ)اما مشکل اصلی درصد افزایش نیست حالا چه ۲۵درصد چه ۴۰درصد اصلا ۸۰درصد مشکل اصلی حقوق کارگران و کارمندان قدرت خرید هست سالها میزان افزایش در برابر تورم خیلی کم بوده این باعث ازبین رفتن قدرت خرید شده باید این روند اصلاح بشه

  14. ارتیک می‌گوید

    با تشکر با این وضیعت اگر مسئولین چاره اندیشی نکنن جامعه رو به دزدیهای نامحسوس وبه قولی مصلحتی خواهد رفت و همه به طرقی از منابع در دست خود سوه استفاده خواهند کرد و جامعه رو دچار اشفتگی درامدی خواهند کرد چه بسا این وضع در کوتاه مدت برای پر درامدها خوب باشد ولی گذر زمان وایجاد تورم و گرانی برخی صنفها و تولیدهای روزمره تنش رو در جامعه بین اقشار ضعیف و کم درامد و متوسط موجب خواهد شد

  15. جابر می‌گوید

    سلام من از کار افتاده کلی هستم با دوملیون و سیصد چی جوری یه خانواده ۴ نفره را تامین کنم. دروغ میگن حداقل حقوق شده دوملیون و هشتصد، خط فقر ۱۰ میلیون شده است واقعا نمیشه زندگی کرد خدایا کمکم کن….

    1. وحید می‌گوید

      کیرم سردر وزارت کار ورفاه اجتماعی آخه با ۴۱۰۰۰۰۰واجاره خونه وخوردوخوراک چه جوری میشه زندگی کرد حالا ما با مریضی این حرفا کاری نداریم

  16. صولت می‌گوید

    خدا خودش کمک ما کنه وگرنه از این مسوولین خوشا به حال و بدون دغدغه حقوق ۲میلیون و هشتصد هیچ انتظاری نمیشه داشت

  17. وحید می‌گوید

    بحث حقوق یه طرف امنیت شغلی یه طرف الان من تو یه شرکت خصوصی کار میکنم که درآمددشم واقعا عالیه با ۱۲سال سابقه که الانشم نمیدونم فردا میزارنم داخل شرکت یا نه نه پس انداز داریم نه جون واسه کار کردن تو یه جای دیگه

  18. محمد می‌گوید

    سلام آقا بااین حقوق اصلا نمیشه زندگی کرد من با دوتا بچه اجاره خونه وقسط دارم به بدبختی زندگی میکنم من نمیدونم اینا کی هستن که میشینن تصمیم میگیرندبرا افزایش حقوق پایه حقوق باید حداقل ۳۵۰۰باشه که با مزایاش بشه ۷تومن یه چیز دیگه اینکه اخه خیلی خوب حقوق میدن که مالیات براحقوق کارگر میذارن بعد همه سرمایه دارا از مالیات فرار میکنن زورش را رو کارگر بدبخت میزارند

  19. آدم می‌گوید

    باسلام.فکر نکنم با این افزایش حقوقهایی که تعیین میکنند بشه زندگی کرد فقط میشه یه چادر خرید و زیر ان روزو شبامونو بگذرونیم که مسولین هم همینو میخوان چون همشون دارای چندین شرکت در کشور هستند که میخوان مفت براشون کار کنیم روزی۳دلار و ماهی۹۰دلار که به اندازه یه بسته سیگارشونم نمیشه.**فقط خدا میتونه به دادمون برسه*

  20. علی می‌گوید

    سلام همه مسوولین میدونن که با این حقوقانمیشه زندگی کرد اون سالاری ونوبخت فقط یک ماه حقوق بازنشسته رو بگیرن میفهمند که شرمندگی یعنی چه حقوق شریعتمداری شده ۱۸۶ میلیون تومان به جهنم که کارگر ۲۸۰۰۰۰۰ تومان میگیره از خدا بترسید

  21. زهرا می‌گوید

    چرا باید ما کارمندان زیر خط فقر زندگی کنیم؟؟ چرا؟ برای چه چیز؟ به نظر من هیچ چیزی ارزشش بیشتر از نیست که در یک رفاه نسبی زندگی کنیم چیزی که در کشورمون به راحتی دست یافتنی است، هیچ چیز

  22. ناشناس می‌گوید

    همه سرکاریم خودتونو گول نزنیین همه amusing and amused سرگرممون کردن به اینا در تمام دنیا حقوق بالای ٢٠ ملیونه ماهانه با تورم بسیار کمتر از ما وقتی به شما ٢٧٠٠٠٠٠ حقوق میدن یعنی اینکه ١٧ یا ١٨ ملیون از حقوقتون جیب اینا میره میدونیین یعنی چی یعنی برده دار نوین ….به خودمون بیاییم …به خودمون بیاییم …

  23. برده روزگار می‌گوید

    بردگی رو یکی تعریف کنه..

    بنظر شما ما(قشر کارگر )برده نیستیم؟
    اما به روش جدید

    آخه من در حال حاضر چطوری با ماهی ۲/۵۰۰/۰۰۰تومان خرج خودم و زن و یه بچه رو بدم؟

    بیخیال آقا جان آخرش مردنه

  24. M می‌گوید

    خدا اخر عاقبت ما کارگرها رو در سال ۱۴۰۰ بخیر کنه که بتونیم رندگی کنیم

  25. naomid می‌گوید

    کل حقوقی که به کارگران می‌دهید پول آدامس بچه های آقا زاده ها هم نمیشه.تازه باید مالیات هم کسر بشه.این ظلم واستسمار کارگرانه خداشاهده. و حتما تو همین دنیا مکافاتشو پس میدهید

  26. کارگر می‌گوید

    روز به روز گردن کارفرمایان کلفت تر و کارگران هر روز نحیف تر میشوند. این اختلاف طبقاتی ها عمدی است. نمیخوان که شرایط بهتر شه. والسلام

  27. سوری می‌گوید

    سلام
    چرا دولت حقوق کارمندای خودشو هر دفه به یه بهونه افزایش میده ولی برا افزایش حقوق کارگر مقاومت میکنه کارگرا مگه ادم نیستن پارسال دولت یه ماه قبل عید ۵۰درصد افزایش داشت برا کارمنداش و سر سالم ۲۰درصد دیگه افزایش داد ولی کارگرا رو نه بخدا حقوق کارگر جوابگو کرایه خونه هم نیس چه برسه به زندگی

  28. رضا می‌گوید

    بجای ابن همه حرف که چرا اینا دارن تصمیم میگیرن
    یکی نیست ی اعتراضی بکنه همه فقط برای حرف زدن تو اینیستاگرام و سایتها فقط زبان دارن

  29. سید می‌گوید

    هرکسی مشکل داره بره از ایران..فرش قرمز که پهن نکردن
    آدم زرنگ باشه اینجا هم میتونه پول دربیاره

  30. Mehdi می‌گوید

    چه وضعشه گندشو در آوردن واقعا دلمون به چی خوش باشه این چه وضعشه به ریال حقوق میدن به دلار باید خرید کنیم.یه کارگر مجردم نه یارانه میگیرم نه معیشت نه سهام عدالت هرچند مبلغش مسخرست و با این تورم وحشتناک عددی به حساب نماید.این روزازنده بودنمون با خداست آخه چجوری میشه به ازدواج فکر کرد.متاسفم واقعا تا کی ظلم خدایا خودت به دادمون برس

  31. وحید می‌گوید

    خدای ما بردیم از زندگی خیلی اوضاع ما خراب هست آخه این کشورهای حاشیه خلیج فارس نگاه کنید نصف ایران سرمایه طبیعی ندارن ولی مردمشو چطور تو رفاه وآسایش هستند ولی ما با داشتن تمدن اصیل آریای چطور حسرت عرب ملخ خور موندیم چه دورانهای بودن زمان شاه و کورش که پادشاهان عربستان چند ماه نوبت میگرفتن دست پادشاه ایران رو ببوسن ولی حالا مارو تو کشورشون راه نمیدن ما از موزابیک هم کمتر شدیم از نظر رفاهیات مردم هر کشور از افغانستان پایین تر هستم خدا به داد مسولین برسه گر دنیای دیگه ای هم هست ولی جاودان باد ایران زنده باد اصالت ایران از اسب افتادیم ارز نسل نیوفتادیم

  32. rezaaa می‌گوید

    همه از دردهاشون گفتن ..اما چه فایده وقتی نخوان بشنون

  33. داریوش می‌گوید

    من واقعا از مسئولین محترم کشورم بابت این همه تورم بی نهایت ممنونم و میگم همین یک میلیون و هشتصدهزارتومان پایه حقوق هم یک میلیونش اضافه است چرا الکی پول اضافه خرج این مردم میکنید و اصلا چرا خودتون به زحمت میتدازید و جلسه میزارید برای تعیین حقوق و دستمزد بابا توی هرشهری دوتا موشک هسته ای بزنید و هم خودتون رو خلاص کنید و هم مردم رو ما که شکر خدا انرژی هسته ای هم داریم و خودکفائیم.من پیشاپیش از این همه زحمت بی دریغتون سپاسگزارم مسئولین زحمت کش

  34. رضا می‌گوید

    شما۲۵ درصد به حقوق اضاف میکنید از اون طرف ۱۰ درصد رو از ما واسه مالیات پس میگیرید بنده با ۱۸ سال سابقه کار دارم ۳۳۰۰حقوق میگیرم نیرو جدید با یک سال سابقه کار اندازه بنده حقوق میگیره چون مالیات به اون تعلق نمیگیره به بنده تعلق میگیره حقوقم کمتر از اون میشه واقعا خنده دار هست کاراتون

  35. رضا می‌گوید

    اگر روزی ۱۰۰ هزار حقوق بگیری روزی ۱۵۰ هزار تومن خرج کنی تازه با ۱۵۰ هزار تومن نمیتونی غذای گرم بخوری اون موقع متوجه میشید با این حقوق ها میشه زندگی کرد یا نه ما از وسط ماه تا اخر ماه داریم نون خالی با دو عدد تخم مرغ میخوریم با ۳نفر جمعیت .واقعا مالیات گرفتن دولت از کارمند زیر ۶ میلیون حقوق ظلم هست بقران

  36. محسن می‌گوید

    حقوق رو بکنید یک میلیون اجناس رو ارزون کنید بخدا با این وضعیت ۱۰ سال دیگه ۲۰۰۰تا ادم هم به جامعه اضافه نمیشه چون نه زن میگیرن نه میزارن بچه گیرشون بیاد یه جامعه پیر خیلی زود متلاشی میشه .مالیات رو بردارید از حقوق کارگر این چه نظارتی هست ما هرچی میخریم مالیاتش رو رو جنس داریم میدیم .

  37. افشین می‌گوید

    حذف مالیات تو این بحران بیماری کمکی که به مردم نکردید تورم هم مردم رو نابود کرد مکه این دولت صاحب نداره جلو این چیزا رو بگیره واقعا زشته واستون .مالیات رو حذف کنید از حقوق ها پوستمون رو کندید همه جا داریم ماایات پرداخت میکنیم دیگه این مالیات حمالی چی هست ازمون میگیرید

  38. اذر می‌گوید

    مالیات حذف بشه .با مالیات هرچی اضاف میکنیم نصفش رو پس میگیرید شما

  39. نظری می‌گوید

    تو بحران کمک حال مردم باشید نه اتیش به زندگیشون .تورم مردم رو نابود کرده میوه شده خاطره کشاورز واسه کی کار میکنه وقتی هموتنش نمیتونه مصرف کنه.

  40. کهوری نژاد می‌گوید

    با سلام
    در حوزه کارمندی نیز همینگونه است. یک فوق لیسانسم با بیست سال سابقه در اداره میراث فرهنگی ۴میلیون و سیصد حقوق دریافت میکنم حال با همسر و دو فرزند نوجوان که فقط ۳ میلیون آن هزینه اجاره و قسط می شود. معمولا روز پنجم هر ماه چیزی برای خوردن نداریم و شرمنده زن و فرزندیم.
    با افتخار می گویند سال آینده ۱۵درصد افزایش حقوق داریم!

    1. ناشناس می‌گوید

      این حقوقی ک شما میفرمایید حقوق یک کارگر با یکسال سابقه کار و دارای دوفرزنده نه حقوق کارمند با بیست سال سابقه کار و دارای دوفرزند!!

      1. ناشناس می‌گوید

        همینه ایشون هم راست میگه پدر من هم با ۱۵ سال بیشتر سابقه کار الان ۳ میلیون و ۸۰۰ میگیره!!!

  41. سعید می‌گوید

    باسلام.خط فقرتواین شرایط کجاست؟ماچقدرحقوق میگیریم؟بااین حقوقها نه میتونم خونه خوبی واسه زن وبچه هام فراهم کنم(استیجاری)نه لباس خوبی نه مسافرتی نه خوردوخوراکی و…..بخدا بخدا فقط آرزوی مرگ دارم همین…

  42. یک کارمند می‌گوید

    دولت باید به فکر همسانسازی حقوق لشکری و کشوری و اجتماعی باشه.کارگران روحشون هم از دریافتی و مزایای کارمندی خبر نداره.کارگری که توان دریافت وام و پرداخت اقساط رو نداشته باشه رسما برده است.

  43. حسام می‌گوید

    با سلام این سوال واسه من مطرحه چرا این همه افزایش حقوق به لشکری کشوریا شد اما حرفی از کارگرا نشد الان هم طبق معمول نهایت ۲۰ درصد اضافه میکنن حتی شرکت هایی که سود کلان در میارن بهونه میکنن که اجازه افزایش داخلی نداریم پول میره تو جیب سرما یه داران ما مسلمانیم واسه همین دولت هم طرف سرما یه دارانه و سرمایه دارم فقط به فکره خودشون باقی حرف ها الکیه هر چی اونا بگن باقی میگن چشم.شورا اینا حرف و حدیً همش کشکه بشین و ببین .

  44. حسام می‌گوید

    ضمنا مالیات هم فقط واسه ما حقوق بگیراس راست میگن برن از سرما یه دار بگیرن از اونایی که کلی آپارتمان زمین ویلا باغ سرمایه دارن بیان من بگم خیلی ها کجان هستن حتی مالیات هم نمیدن اما حقوق ما نیومده قانون مالیاتش تصویب و کسر میشه حال کارگر جماعت از این دولت کلید ساز و حرفهاش بهم میخوره دیگه دعامونم اینه که هر کس حق کارگر زحمت کش رو میخوره نفرین میکنیم و تقاص پس میده به یه طریقی آه کارگر پای شما حق خورا.

  45. Reza می‌گوید

    سلام خدمت کسانی صدای مارو به گوش کسایی میرسون که تصمیم گیری میکنن راجب حق و حقوقات

    بنده برجی دو میلیون ونهصد حقوق میگیرم،یک میلیون و هفتصد قسط دارم،هشتصد هزار تومان اجاره خانه،میمانه۴۰۰هزار تومان،شما نون خالیم بخوری میشه برجی فقط ۴۰۰تومان،خودت حساب کن میشه زندگی کرد؟

  46. شهرام ندیمی می‌گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید میخواستم بگم بااین تورم اقایی که نرخ تعیین میکنید خودتون میتونید با ماهی ۳/۵۰۰زندگی کنیدانصافا یک ماه ازحقوقتون ۳/۵۰۰بردارید ببینید میتونید بعد نرخ تعیین کنید

  47. ارش می‌گوید

    سلام میزان حقوق برای کارمندان همین ۲۰ درصد هم اضافه ست کارمفید ندارن

  48. سعید می‌گوید

    با سلام و ادب خدمت همه عزیزانی که این پیام رو میخونن من فقط میتونم بگم که تو این کشور حق کارگر خیلی اجحاف شده چرا به خاطر اینکه تا میان درصدی از حقوق زیاد کنن کارفرمایان می فرمایند ما از پس پرداخت این حقوق بر نمی آیم و اگر این انقدر زیاد بشه اخراج می کنیم بله وقتی ما استخدام نیستیم وقتی من ۱۸ سال سابقه دارم ولی قرارداد ۳ ما هست بله به راحتی میتونم من اخراج کنه من فقط موندم من که دو موتوره هستم همسرم شاغله از پس هزینه های زندگی بر نمیام وای به حال کسی که یه نفر کار میکنه باید شرمنده ی خانوادش بشه در آخر آرزو میکنم هر چه که برای ما می خوان برای خودشون اتفاق بیافته و یادمون نره که انقلاب شد تا کاخ نشینی جمع بشه ولی بدتر شد این دنیا که دستمون کوتاه و وقتی حرفی بزنیم از کار هم اخراج میشیم پس دیدار ما باشه اون دنیا
    یا حق

  49. رضا می‌گوید

    یک خط فقر داریم یک خط فلاکت که با احتساب این شرایط ما زیر خط فلاکت هستیم

  50. مصطفی از اصفهان می‌گوید

    سلام سال۷۵یه دونه نون۲تومن بود مزدیه کارگر روزی ۱۵۰۰یعنی یه کارگر روزی۷۵۰تانون مزدش بود الان نون دولتی ۵۰۰تومنه یعنی بایدیه کارگر روزی۳۷۵۰۰۰ مزد بگیره تا بتونه ازپس تورم بربیادیه حساب ساده است خودتون یکم فکر کنید

  51. کامران می‌گوید

    در جواب اون (نه میشه اقا. نه خانم نه انسان نه هیچ چیره دیگری ) خطابش کرد که میگه فرش قرمز پهن نکردن , اگر ذره ای عقل میداشتی متوجه میشدی که اقتصاد فاسد ادمای فاسدی مثل تو میخواد اگر ادم باشی

  52. مهریار می‌گوید

    حقوق را هر چقدر که اضافه کنید مواد اولیه واجناس چون توسط همین کارگر تولید میشود دو برابر میشود ضمن اینکه بی کاری هم بیشتر خواهد شد

  53. کارگر می‌گوید

    با سلام
    با این حقوق‌ها کرایه خونه بدیم هزینه پوشاک بدیم یا خوراک فقط هزینه پوشک بچه یک چهارم پایه حقوق یک کارگر ، نیاز اولیه زندگی برامون سخته حالا پس انداز و تفریح و گردش و مسافرت نخواستیم، خانواده کارگر هم که بیمار نمی‎شن . بیمه تامین اجتماعی که به اندازه کسری از حقوق خدمات نمی‌ده
    گفتن من کارگر چه فایده وقتی خود کارفرما (دولت) حقوق و نهایی می‌کنه

  54. آلونی می‌گوید

    جامعه ای که ۷۰درصدش کارگره مالیات برنمی داره داداش اگه بردارن ب مشکل می خورن ب فکر من و تو نیسن که اگه بودن الان من و تو ایقد دلمون پر نبود

  55. مونا می‌گوید

    آخ آخ بمیرم برای خودمون که اینقدر مظلوم و بیچاره و بدشانسیم. همه مردم دنیا به چی دارن فکر میکن و ما به چی داریم فکر میکنیم. نمیدونم عمرمون قد میده رنگ خوش رفاه و زندگی که لایقش هستیم رو ببینیم…

  56. ایرانی می‌گوید

    اگر قانون اجرا میشد ودولت ملزم بود حقوق را به اندازه تورم بالا ببرد عزمی جهت مهار تورم بوجود میامد.اما طی سالیان دراز این قانون توسط دولت وکارفرما مصادره شده وظلم بزرگی در حق کارگران گردیده است.

  57. اهواز می‌گوید

    کسی هست به داد ما کارگر ساده برسه !

    هل من ناصر ینصرناااااا

    آیا یاوری هست که مرا یاری کند!؟

    چیزی نمونده که نگفتیم‌ همه چی واضحه (ما ایرانیا فقط رفاهی زندگی میخواهیم )ولی متاسفانه از ی گوش شنید اون گوش دومی که هرچی شنیده فراموش میکنه

    ۴۰درصد یا۱۰۰درصد افزایش حقوق بی فایده هست چون هرچی افزایش حقوق بشه تورررم وگرونی یعنی ۳۳برابر میشه چی فایده🤦🏻‍♂️🥺

  58. احسان می‌گوید

    بخدا خجالت اوره کارگر ضعیف ترین قشر جامعه هستش اخه ما چطور انتظار داریم حقوق کارگر بالا ببرن اینا خودشون همشون شرکت کارخونه دارند از خداشون که به کارگر کمتر حقوق بدن یه کارگر بدبخت باریال حقوق میگیره با دلار خرج میکنه یک خونواده ۴نفره که صبحونه نخورند ناهار شامشون روزی کم کم کم ۵۰تومن بشه توی یک ماه میشه ۱۵۰۰۰۰۰تومن حالا خرج قبض های اب برق گاز تلفن موبایل هم کنارش بزار اجاره خونه کنارش بزار ماهی یک بار مهمون بیاد پیشت هم کنارش بزار خداوکیلی این انصافه التماس تفکر

  59. نیما می‌گوید

    هرسال اول میگن ۴۰ درصد ولی وقتی موقع عمل میشه ۱۵ تا۲۰درصد میشه تا الان کی فکر کارگر بودن که این بار دوم باشه براشون فقط کارمندهای رسمی مهم هستند که مبادا شبها کمتر از مرغ شام نخورن و حقوقشون زیر ۱۰ میلیون نشه. اینم از عدالتی که ازش صحبت میکنن .

  60. گارگر روز مزد می‌گوید

    به این دولت باید گفت یه سوزن به خودتون بزنید بعدی را به مردم چرا دولت همه چیز را به دلار وبه روز حساب میکند ولی دست مزدکارگر را به ریال نه، اصلا به حساب نمیارد

  61. مهدی می‌گوید

    حالا اگه بخوان قیمت ماشین یا چیز دیگه ایی ببرن بالا تا یک روز بدون جلسه میبرن بالا ولی حقوق کارگر باید ۶ ماه طول بکشه که تصمیم بگیرن خدا به هممون صبر بده

  62. ابولقاسم کریمی می‌گوید

    با۵۰درصد هم این حقوقها کفاف نمیده
    ایا مسئولین با۳یا۴میلون یک هفته میتوانن زندگی کنن

  63. میثم می‌گوید

    این پول هست که بی ارزش شده. وبی کفایتی بعضی از مسعولین. آخه دومیلیون و هشتصد به خونه هم نمیرسه بخدا شرمنده خانواده هم میشیم

  64. فرشته می‌گوید

    والا ما که امسال ۲و ۸۰۰ندیدیم ۲نیم دادن بهمون با کلی منت که سال دیگم ممکنه نباشی .الانم میگن ۳نیم .چیزی که گفتنشم خنده داره.کی میفههمه و کی میبینه..

  65. شهاب می‌گوید

    آقای مسئول نصف ماه یعنی ۱۵ روز خودت با ۲۵۰۰ تومان زندگی کن ببینم میشه
    در حالی که شما نه بدهی داری
    نه قسط داری ،نه مستاجری بینم بااین حال میتونی زندگی کنی
    خدا ریشه ظلم رو در بیاره انشا الله این زندگی نیست که ما میکنیم به والله خدا حقمون رو بگیره

  66. نفت داغون می‌گوید

    کارمند رسمی صنایع میشناسم که هفته ای دو روز میره سرکار حقوقش از من که فوق لیسانسم بیشتره تازه من خودمو کشتم که بتونه سیالات رو پاس کنه. بعد بعضی روزا میره خونه تا چهار عصر بعد میاد انگشت میزنه میره خونه. اونوقت قبل عید ۵۰ درصد افزایش حقوق خوردن و بعد عید هم ۲۵ درصد. در حالی که ما نیروی قرادادی نفت هنوز معلوم نیس اصلا افزایشی هست یا نه. نمیدونم عدالت چطوری تعریف میشه…

  67. محسن می‌گوید

    سلام
    اگر آقایان مسئول میتونن با دو برابر این حقوق کارگری یک روز زندگی کنن پس ما هم میتونیم با این حقوق یکماه زندگی کنیم….

  68. رضا می‌گوید

    ۲۵درصد که هیچ ۲۵۰درصد هم با این تورم کم هست.ما الان داریم فقط برای شکممون کار میکنیم تا خانواده از گرسنگی نمیرن.آخرین بار که لباس خریدم اصلا یادم نیست.مسئولان کشور شما را بخدا به فکر ما هم باشید.هر وقت هر طور خواستید همراهتان بودیم شما را بخدا ما را هم همراهی کنید انصاف داشته باشید

  69. مریم می‌گوید

    به من خیلی کم حقوق میده حجم کارشم زیاده واقعا نمیدونم چیکار کنم خودشم فکر میکنه خیلی زیاد داره حقوق میده آخه ۹۰۰ هم تو این زمانه شد حقوق؟؟؟

  70. عباسی می‌گوید

    والا ما که افزایش همین سال هم نداشتیم کلا ۲۴۰۰۰۰۰ بهمون میدن تا حرف بزنیم اخراج میکنن یا وصله میچسبونن که خودت بزاری بری ، کارگر باید بمیره

  71. حسن می‌گوید

    سلام اقا من نیروی شرکتی یه اداره بودم یه دفعه فیش مدیر اداره رو شانسی دیدم اضافه کارش ۴۰ تومن از حقوق من بیشتر بود حالا شما میخوای اونا مارو بفهمن

  72. اسماعیل می‌گوید

    خدایی حالا این نظراتی ک مینویسیم رو کی میخونه چهارتا آدم غرق در مشکل مثل خودمون میخونه… به خدا من یه پسر مجرد ۲۵ ساله از صب ساعت ۶ صب تا ۱۲ شب کار میکنم. ینی هر روز خودکشی میکنم. ته تهش ۴ تومن گیرم میاد اونم با تاخیر و هزارتا منت. آخه من این ۴ تومنو خرج پدر مادر بیمارم کنم؟ خرج خدم کنم. اخه این ۴ تومنو چیکارش کنم با این وضع ممکلت. خدایی این انصافه؟ بعد بگین چرا جوون بدبخت زن نمیگیره. چرا جوون بدبخت خونه نمیگیره. چرا جوون بدبخت تشکیل خانواده نمیده. خدایی دارین چه سر ما جوونا میارید؟….

  73. کارگر ناامید می‌گوید

    خدا کنه با توجه به این تورم حقوق مدیران و مسئولین رو حداقل ۱۰۰ درصد اضافه کن با توجه به عملکردشون حداقل شرمنده خانوادهاشون نشن توی کشور غریب زندگی می کنن و دلار رفته بالا.خدا هیچکی رو شرمند نکنه

  74. Shima می‌گوید

    سلام وقتی دولت حداقل حقوق رو پارسال ۲۸۰۰ تعیین کرد ، همون دولت کجاست بیاد ببینه کارفرما حقوق ما رو۱۸۰۰ میداد ؟
    باید به کجا شکایت کرد ؟؟
    حرف بزنی اخراجی ؟

  75. Akbar می‌گوید

    به والله تا پانزده روز کفاف نمیکنه . نمیشه یه زندگی آبرومندانه ای داشت . همیشه شرمنده خانواده هستیم . سال بعد هم حتما تورم بالایی خواهیم داشت و مشخصه که فرق آنچنانی در کیفیت امرار و معاش زندگی نخواهیم داشت . امسال هم که اضافه کارها را کم کرده بودند و ماهانه هفتصد تومان از حقوق کسر میشد . چرا کسی به داد ما نمیرسه . این همه شکاف طبقاتی عادلانه نیست . برای فردی که شش میلیون حقوق داشت ۲۵ درصد افزایش در سال جدید میتونه افزایش خوبی داشته باشه ولی برای حقوق کلرگری بر مبنای سه میلیون افزایش ۳۵ درصدی کمک آنچنانی نخواهد نمود .
    خدا هست و خدا هست و خدا هست

  76. احسان خزایی می‌گوید

    من واقعا نمیدونم چی بگم فقط اینو میتونم بگم به یکتای خدا قسم اگه ی ذره انسانی فکر کنیم همه چی درست میشه مسولین به این قشر کارگر کمک کنید به خدا دارن زیر پا اح شدن این حقوق حتی نیازهای اولیه یه مجردم برآورده نمیکنه

  77. محسن می‌گوید

    اقا پایه رو بکنن ده ملیون وقتی رئیس شرکتا مزایا رو نمیدن حق اولاد نمیدن حق مسکن نمیدن….چه فایده ما کارگرا کار میکنیم و از گشنگی میمیریم یه فکری به حال ما بکنین خدای شرمنده زن بچمون شدبم

  78. محسن می‌گوید

    من کارگر الان با اضافه کار البته عیدیمون رو هم هرماه با حقوقمون میدن ۲۶۰۰۰۰۰۰توماندر میاد اخه این انصافه من کارگر با این حقوق چیکار میتونم بکنم

  79. محسن می‌گوید

    اقا جان رسیدگی کنین رئیس شرکتا مزایارو نمیدن به کارگرا رسیدگی کنین لطفا حقوق پایه را بیشتر افزایش بدین ما بدبختا هم بتونیم شکم زن بچمون رو پر کنیم

  80. نیما می‌گوید

    هرچقد باشه کفاف این هزینه های سرسام اور رو نخواهد کرد،،تصمیم با خودتون

  81. رضا پورسیدعسکری. می‌گوید

    از مسولین امر خواهشمندم تمام سعی و تلاش خود را برای بالا بردن هر چه بیشتر حقوق کارگران بکار گیرند . واقعا امرار معاش و زندگی برای ما به طرز وحشتناکی سخت و درد آور شده. با پیش بینی تورم احتمالی سال جدید اگر مقدار قابل توجهی به حقوق ما کارگران اضافه نشود همه ی ما روزگار جالبی رو سپری نخواهیم کرد .

  82. محمد می‌گوید

    من تازه نامزد کردم این مبلغ حتی در دوران مجردی هم کفاف نبود مسئولان محترم دم از ازدواج و فرزند آوری میزنند ولی فکر امرار معاش را نمی‌کنند …

  83. مرتضی می‌گوید

    حق الناس نکنید ظلم نکنید حق کارگر بدید اگه کارگر راضی نباشه خدا هم از شما راضی نمیشه

  84. هادی می‌گوید

    آقا حقوق ها رو یه دفعه به دلار تبدیل کنن مارو راحت کنن ریال بگیر خرجت دلاری باشه

  85. امید می‌گوید

    از مسولین انتظارداریم کمی واقعبینانه تربه به وضعیت معیشت گارگران توجه نمایند. طرف دارقشر گارگری باشندنه کارفرما. کارفرمایان درسال٩٩چندین بارتولیداتشون افزایش قیمت نجومی دشته

  86. نیما می‌گوید

    من از قبل از ازدواج به کمک خانواده خانه خریدم ولی حالا که سه سال از ازدواجم میگذره با ۳۵۰۰ نمیتونم زندگیم رو بگذرونم. بعدشم من موندم چرا دایما میگید مسئولین محترم؟!!! اونا محترم هستن که جیب من و شما رو میزنن؟ بچه هاشون به ریش ما میخندن. بخدا قسم اگر سال دیگه حقوق ها کفاف نده ۳۰ درصد از جوانانی که تا بحال سالم زندگی کرده اند به دزدی از کارفرما و دیگران دست خواهند زد. چون ظلم کارفرما و ستم دولت رو با گوشت و استخوان حس کردن. دیگه کسی به کسی رحم نخواهد کرد که دامن شما را هم میگیرد انگل زاده های پست. خود دانید!

  87. حسن می‌گوید

    سلام آقایون اون کسانی که برای من وشما تصمیم‌گیری میکنند خرید منزلشون را براشون انجام می‌دهند یخچالها شون پره بچه‌ها شون بهترین سرویس و بهترین مدرسه میرند بعد می آیند برای من وتوی کارگر تصمیم‌گیری میکنند که حقوق کارگر چقدر باشه فکر میکنی بتوانند بفهمند حقوق کارگری چیه فقط حقوق کارکنان رسمی اداراتشون را امسال ۲ بار افزایش دادند کارگران شرکتی هم به درک اصفل صافلین

  88. Z می‌گوید

    سلام حالا دقیقا پایه حقوق چقدر شده ۳۵ میلیون هست یا نه

  89. روزمزد می‌گوید

    حداقل حقوق کارگر بشه ۲۰ میلیون هم باز تورم دو سه قدم جلوتره ! پس دلتون رو خوش نکنید. تنها راهکار برون رفت از این وضعیت ورشکستگی اقتصادی اینه که حقوق و درآمد و قراردادهای کار بر اساس دلار بسته بشه، مثلا بگن حقوق کارگر ۱۳۰ دلار در ماه… اینجوری هرچقدر هم تورم بیشتر بشه فشاری به کارگر وارد نمیشه.

  90. فرهام می‌گوید

    من که چند ساله نامزدم چند ساله شب روز دارم کار میکنم با این حساب حتی بخدا نتونستم یک دونه ظرف بگیرم اخ چکار کنیم با این بد بختیا بخدا کم آوردیم دیگه بعضی وقتا بخدا فکر کشتن خودم میکنم تا راحت شم از این زندگی

  91. روح الله می‌گوید

    ما قشر کارگر همش میگیم توکل برخدا خدا با ماست درست میشه و…. . یاد فیلمی می افتم از المان که در جنگ جهانی بودن و دشمن داشت با تیر بار سربازان اون کشور را قتل عام میکرد و فرمانده داد میزد نترسید خدا با ماست .سربازی بلند شد گفت اگه خدا با ماست پس کی با اوناست؟اونا که دارن ما را نابود میکنن.حالا حکایت ما شده اگه خدا با ماست پس کی با قشر مرفه هست که هر روز پولدارتر میشن و قشر ضعیف هر روز ضعیفتر

  92. محمد می‌گوید

    سلام
    کسانی که تصمیم حقوق کارگران را میگیرن یک ماه به اندازه کارگر حقوق بگیرن اونوقت میفهمن چه خبره.

  93. امیر علی می‌گوید

    سلام خدمت دوستان و هموطنان عزیز
    اول اینکه آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی اصلا تو ایران زندگی نمیکنن که نرخ تورم دستشون باشه به همین خاطر بنده خدا از ۶۰۰ درصد نرخ تورم ۱۹۰ تاشو جهت رضایت مقامات بالاتر نادیده گرفته بعد اون صفر ۴۱۰ درصد مابقی رو هم یادشون رفته. من اگه جای اینا بودم از خجالت و شرمساری از خونم بیرون نمیومدم که با این ملت شریف رو در رو بشم چه برسه به اینکه بخوام براشون حقوق بخور و بمیر ن نمیر تعیین کنم. این حضرات حق دارن که با حقوق ماهی ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومن در ماه خارج از مزایاها و اختلاساشون وضعیت زندگی کارمندان و کارگران رو نفهمند.بخدا خجالت هم چیز خوبیه روسا و وزراء و …. این ملت بچه نیستند که بخوایید سرشون شیره بمالید.

  94. ناشناس می‌گوید

    دم شما گرم که با ۳۵۰۰ ناله میکنید
    من که قراردادی هستم و بابت ۱۲ ساعت ۲۵۰۰ میگیرم چی بگم

  95. مصطفي می‌گوید

    سلام مسئولین شمارا به هر کس میپرستید یک ماه باحقوق کارگری میتونید زنده بمونید ..چه برسد زندگی کردن چون زنده موندن وزندگی کردن فرق داره سه تا دانش اموز مستاجر مریض هم باشی

  96. کیانی می‌گوید

    واقعا این حضرات باید خجالت بکشن از این حقوق میلیاردی که به کارگران با این تورم ۹۰ درصدی می دن

  97. خلیفه جهانپور می‌گوید

    ماهم خدایی داریم بگذاری موقع جان دادن به خدا باخودشون ببرن

  98. فایزه امیرفتاحی می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید ما کارکنان ازمایشگاه خصوصی در اصفهان هستیم پایه حقوق را هم به ما نمیدند حقوق ۱۳۰۰ به چه کاری میاد؟ نظارت

  99. مرتضی می‌گوید

    باسلام دمتان گرم بااین حقوق زیادی که میدید ما که پسته گوشت مرغ تخم مرغ روغن خیار وهزران چیره دیگه توی این ارزانی فراموش کردیم فقط دفن وکفن ارزان کنید لااقل مرده رو زمین نمانه

  100. محمدب می‌گوید

    خیلی هم حقوق خوبیه باحقوق یه ماه کارگرساده توکشورهای دیگه یه روغن هم نمیشه بخری ایران خوبه میشه باحقوق یک ماه حمالی تون حتی یه کفش بخرین!دیگه چی میخواین؟
    اگه حقوقهاکمه چرامیرین؟بشینیدتوخونه باباتون!

  101. امید می‌گوید

    از قدیم میگن سواره از پیاده خبر نداره و سیر از گرسنه
    اونایی که واسه ما کارگرا پایه حقوق تعریف میکنن هیچ درکی از اجاره نشینی و فقر و گرسنگی ماها ندارن
    منِ کارگر با این حقوق ناچیز و تورم بالا هر روز فقیرتر میشم و هیچ امیدی به آینده و زندگی ندارم و منتظرم زودتر لحظه مرگم برسه و از این زندگی که حاکمیت و کارفرما واسم ساخته خلاص بشم
    والسلام

  102. حمیدرضاشکوهی می‌گوید

    سلام واقعا حق بااقامسعود هست همین الان من ۲۴۰۰حقوق میگیریم دوروز پیش رفتیم قراردادصاحب خانه جدید نوشتیم برای سال ۱۴۰۰اجارمون وکرده ۲میلیون تومن حالاشماحساب کنید من چیکارکنم

  103. وحشی می‌گوید

    من کارگر با این حقوق تو سال جدید باید برم دزدی تا بتونم سرخانواده ام رو بچرخونم لطفا رسیدگی کنید تا جامعه دزد بازار نکردید

  104. مهسا می‌گوید

    مگه میخواید رسیدگی کنید که نظرخواهی میکنید.چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.مردم هر روز دارن بدبخت تر میشن.گروهی ازمسئولین از خدا بی خبر پولدارتر.خدا ازشون نگذره

  105. کارگر می‌گوید

    سلام ایراد کار از دولت و کارفرما نیست، باور کنید هر کسی جای دولت باشه همین کار و میکنه. ایراد از خود ماست که روی ثروت نشستیم به نان شب محتاج.

  106. مجید می‌گوید

    با سلام باید به عرض برسانم که با این افزایش حقوق فقط پول اجاره منزل و خورد خوراک اندک میشود انجام داد که به سختی به اخر ماه طرف خود را برساند و بقیه هزینه های دیگر, دیگر هیچ حالا از سال اینده ما که بیمه اختیاری پرداخت میکنیم به مبلغ ۶۵۰۰۰۰ تومان را کجا جا بدیم اخر سر هم دولت توقع دارد همه در انتخابات شرکت کنند, واقعا که

  107. حسینی می‌گوید

    سلام خدمت همه دوستان کارگری.
    اگر واقعا اون اشخاصی که نماینده کارفرما و دولت هستند خودشون توانستند یک ماه با این خقوق ها بگذرونند این میزان حقوق بجاست
    ولی خدا شاهده نمیشه اگر انسان هستند اگر انسانیت دارند اگر خدا رو میشناسند میدونند که نمیشه زندگی کرد فقط میشه زنده ماند و نمیری
    لامصب با این اجاره خونه با این تورم چطور با ماهی ۲.۵میلیون تومان ما باید زندگی کنیم
    لعنت به اون کسی که میگه میشه و این حقوق ها رو تصویب میکنه

  108. کاره گر می‌گوید

    والا همش دروغ من تو پمپ بنزین کار میکنم

    ماهی یک و پانصد میگیرم ، پول ندارم ازدواج کنم

  109. امیر می‌گوید

    خدایی قشر ما بااینهمه مشکلات ..واجاره و بچه…جایی برای زنده ماندن و زندگی کردن نداریم..و فقط توکلمان به خدای بالاسرمونه…..خدایا ما را دریاب

  110. حمید می‌گوید

    سلام درد ما کی میخونه ، چرا الکی جلسه میزارید آخرش هم میگید ۲۵ درصد خوب مصوب کنید سالی ۲۵درصد ، چه تو این جلسات برای تعیین مبلغ گیرتون میاد ، اضاف کارتون بیشتر میشه ، حق ماموریت براتون میزنند چه براتون میماسه

  111. ناشناس می‌گوید

    کارمند شرکتی وزارت علوم هستم با ۱۲ سال سابقه دریافتی ۲۳۰۰ با مدرک کارشناسی ارشد ، ننگ به کسانی که حق امثال ما رو میخورن لعنت خدا بهشون

  112. نصرت می‌گوید

    سلام
    بنده با مستمری یک و هفصد با ماهانه یک وپانصد هزینه دارو هام چجوری اخه جواب بقیه هزینه زندگیموبدم هیچ جاهم با این ازکارافتادگی که دارم جایی نمیتونم کار کنم مجبور شدم دخترامو به خاطر نبود امکانات زود شوهر بدم که کمتر اذیت شن ولی مشکلات بیشتر شد اخه این چه عدالتی و روزگاری هس که واسه ما قشر سوخته و جنگ دیده به وجود اومده.

  113. زیبا می‌گوید

    من دختر مجردم کار میکنم با یک میلیون حقوق بدون بیمه هفت سال هم کار کردم حقوقم از ماهی ۲۰۰بوده تا الان شده یک میلیون من اگر مجبور نبودم این خفت رو قبول نمی‌کردم هیچ وقت وقتی کار نیست😔😔😔

  114. سید حامد نعمتی می‌گوید

    نمیدونم واقعا این مسئولین خجالت نمیکشن که اینطور میگن خودشون با ۴۰درصد اضافه حقوق راضی میشن یا ن
    و اینکه اگه غیر این بشه که حقوق تا ۴میلیون بالا تره کارگر ها هم مثل بازنشستگان می ریزن بیرون

  115. امین می‌گوید

    باسلام
    من در یه شرکت بازرسی کار می کنم ماهانه ۲ میلیون تومان خالص دستمزد می گیرم و اجاره نشین هستم و دو فرزند پسر هم دارم یکی اول ابتدایی و یکی هم ۱۰ ماهه ، خدا وکیلی خودتون قضاوت کنید کفاف زنده ماندم هم نمی کنه …. خدایا شکرت که زنده ایم …

  116. ص ک می‌گوید

    از یه طرف میگن ازدواج کنید . از یه طرف میگن قرزند آوری داشته باشید.اما حقوقی که میدن خرج یه خانواده دونفره حتی مجرد هم نیت .چه برسه به ازدواج و فرزند آوری. به نظرم کمترین حقوق باید ۷میلیون تومان باشه.

  117. عبدالحسین زندی دره غریبی می‌گوید

    تورا خدا کمکی کنیم من قادر حتی به دست فروشی هم نیستم تا سنم به ۶۰ سال برسه یک سال دیگه مانده الان همچیز با یک کلیک کدملی مشخصه خواهش میکنم

  118. شهریار می‌گوید

    مرگ بر شاه

  119. عباس می‌گوید

    با سلام من که مجردم با حقوق کارگری۳۶۰۰ از شرکت دو خرده ای هم مواقع بیکاریم کار میکنم در جمع ماهی شیش هفت تومن کار میکنم تو خرجم موندم چه برسه به اونی که متاهله زن وبچه و خونه اجاره ای هم داشته باشه

  120. مونا می‌گوید

    بااین حقوق فقط میشه هزینه مسکن و اب وبرق وگاز ونهایت نان خالی خانواده راتامین کرد تهیه بقیه اقلام مثل موادپروتئینی وبرنج وروغن ومیوه وبقیه مایحتاج زندگی وپوشاک وتحصیل فرزندان به رویا تبدیل شده ، برای جوان خانواده ازکار ودرآمد وازدواج دیگه خبری نیست وپدرومادرهای میانسال وپیرخانواده ها تنها تامین کننده مایحتاج خانواده هستن ، کشور داره باشیب تندی به سمت فقیرترین کشورهای دنیا میره ومردم هیچ چاره ای ندارن کنترل هیچ چیزی دردست مردم نیست درحالی که سرمایه وثروت این کشور در انحصار مطللق یک عده ازخدابیخبر قرارگرفته که به هیچ احدی رحم نکرده وخودرا جانشین خدا درزمین میدانند خدا به فریاد این ملت برسه…

  121. زینب می‌گوید

    امسال که حق مسکن شد سیصد اضافه کارمون شد صفر حقوقمون کمتر هم شد یه مقدارپس اندازمونو بردیم بورس نابود شد کلا نابود شدیم ما موندیم و یه عالمه قسط

  122. یعقوب می‌گوید

    سلام با این افزایش جامعه کارگری راه خودکشی دسته جمعی رو اجرا کنن بیشتر سود میبرن تا اینکه به این روال ادامه بدن

  123. شریف می‌گوید

    هرچقدر لبنیات از اسفند ۹۸ نسبت به اسفند ۹۹ اضافه شد همونقدر اضافه بشه راضی هسیم. کاری به افزایش سیمان و ارماتور و روغن و … نداریم .من فک کنم همه چی ۱۰۰ درصد اضافه شده .خط فقر تا ۱۱ ملیون رسیده حقوق هم باید اضافه بشه به همان میزان

  124. مظاهر باقری می‌گوید

    سلام بااین حقوق فکر کنم دیگه به آخر برسیم من با یک فرزنداجاره خونه قسط نمتونم زندگیمو بچخونم شما حقوق را زیاد میکنید یک بار اول سال بعد لوازم خوراکی لوازم خانگی هرروز گرانتر گرانتر میشود

  125. فرزاد می‌گوید

    به نظر بنده بهترین کمکی که به کارگران با این شرایط سخت گرونی و حقوق های کم میشه کرد اینه که کلا حقوق کارگری معاف از مالیات بشه،اصلا چه دلیلی داره که ی کارگر با هزار زحمت ی مزد کم بزارن کف دستش بعد دولتم مالیات ازش کسر کنه؟!!

  126. امید می‌گوید

    سلام من که مجرد هستم کفایت نمیکنه چه برسه به متاهل که خرج زندگی و کرایه خونه داره

  127. Vahid می‌گوید

    اون آقایونی که در مورد حقوق کارگران تصمیم میگیرند برای امتحان فقط یک ماه اندازه حقوقی که برا کارگران در نظر میگیرند با این حقوق زندگی کنند بخدت قسم یک هفته ام نمیرسه این حقوق

  128. مهدی می‌گوید

    کاش ی مسئول با وجدان تمام این نظرهارو میدید و کاری میکرد،،،نظرهایی ک بیشترینشون اخرش راضی ب مردن خودشون بودن،،،بخدا سزاوار نیست انقدر حق کارگر زحمتکش و پایمال کردنچ

  129. حامد می‌گوید

    سلام درسال چندبار اجازه میدن خودرو ساز قیمت ها رو تعغیر بده هر روز هم شاهد افزایش قیمت ها در همه اقلام هستیم ولی سالی یبار میخان حقوق کارگر رو اضافه کنند زورشون میاد بااین حقوق زندگی واقعا دشواره

  130. کارگر خوزستان می‌گوید

    با سلام
    مسئولین محترم قبل از پایان سال ابتدا خط فقر را تعریف کنند و بعد حقوق و دستمزد را تعیین کنند.ضمنا آمار بانک مرکزی تورم ۴۱٪نشون میده ولی بازار دوبرابر نشون میده.سرمایه هر کشور نیروی انسانی کارش هست وجهش تولید در جهت تقویت نیروی کار تحقق پذیر است.نظام هماهنگ سازی حقوق و دستمزد در گرو حذف واسطه ها و پیمانکاران محقق خواهد شد.انشاءا… نمایندگان ملت بالاخص در کمیسیون اجتماعی همزمان پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکار وشرکتی باشند.

  131. کارگر می‌گوید

    ما که از زندگی دست شستیم . نفرین وفحش می دیدیم که غمباد نگیریم ، هیچ امیدی نداریم وبه شدت آرزومی کنیم این چند صباح هم زودتر بگذره وبمیریم تا راحت بشیم از این زندگی نکبت

  132. مهندس می‌گوید

    بنده ۲۷سالمه با مدرک کارشناسی برق اومدم شرکت خصوصی دارم کار میکنم و با این حقوق ها مجردها نمیتوانند متاهل شوند.حداقل خونه ای که بخواید واسه مستاجری بگیری تقریبا ۸۰۰هزار تومان است البته به غیر از پول رهنش.خب ما از کجا بیاریم وسایل خانه و خورد و خوراک و پوشاک و وحداقل شرایط خوبی را برای خانواده فراهم کنیم به همین دلیل جوانان ایران بیشتر مجردن و تن به متاهلی نمیدهند.خط فقر را خودتان ۱۰ میلیون اعلام کردید پس چرا میگید ۳.۵۰۰.۰۰۰توماااااان؟؟ چرا کسی به فکر ایران نیست؟؟؟؟؟

  133. علی می‌گوید

    اولآ هرکی با اونا باشه و بی وجدان باشخه پُست و مقام بهش میدن، سنگدل و بیرحم باشه
    وگرنه چه دلیلی داره با این افزایش حقوق مسخره شون مردم رو اذیت کنن
    یعنی چشمش اینهمه تورم و گرانی رو نمی بینه؟؟
    اونا خودشون قانونها رو وضع میکنن حالا چطور دلشون به حال ما وشماها میسوزه؟؟
    یعنی وزیر کار نمیدانه چقدر تورم داریم وچقدر به حقوق کارگر و کارمتد و… باید اضافه بشه؟؟
    بابا اینا همش فیلم و اذیت کردن مردمه
    اگر بخوان هرچند درصد اضافه کنن براساس تورم اضافه میکنن در یک جلسه دولت و مجلس تصمیم میگیرن و تمام
    وگرنه چه دلیلی داره تا میرسه به افزایش حقوق کارگر بیچاره فورآ جلسه پشت جلسه
    این یعنی دولت راضی به این مبلغ افزایش نیست

  134. علی می‌گوید

    واقعاتاسف داره اونی که نظرمارومیخواددرمورد حقوق مگه خودت نمیبینی میگن حقوق کارگر۳ تومن تعیین شده این نظرمیخواد بچه نیستیم که بااین حقوق زنده هم نمیمونی چه برسه زندگیت روبگذرونی

  135. رسول می‌گوید

    با سلام خدمت شما
    واقعا جای تاسف داره وقتی تورم بالای ۵۰ . ۶۰ درصد هست چطور افزایش دستمزد ۲۰ یا نهایتا ۲۵ درصد هست مگه خودشون نمیگن که زیر ۱۰ میلیون یعنی فقر
    چطور توقع دارن با ۳ میلیون یه کارگر فلک زده زندگی کنه خرج بچه مدرسه ای دانشگاه اجاره خونه بده
    کاش اونای که دستمزد تعیین میکنن ی ماه با ۳ میلیون زندگی کنن ببینن میشه یا نه

  136. سید می‌گوید

    با سلام والا با این حقوق مگه میشه زندگی کرد ماهی ۱۵۰۰ کرایه ماهی ۱میلیون قسط برا ما میمونه ۳۰۰ تومن حالا واقعا خود شما میتونی یک ماه رو با ۳۰۰هزار تومن بگذرونی همیشه شرمنده خانواده هستیم بیشتر کار رو ما میکنیم بیشترین ضربه رو ما میخوریم اما دریغ از یک دلسوز از خدا بترسید الان سه ماهه رنگ گوشت و میوه رو ندیدیم شرمنده ایم بخدا شرمنده

  137. محمد عین ابادی می‌گوید

    واقعا براتون متاسفم
    ۲۵درصد حقوق کارگران رو افزایش میدین بعد کل اجناس ۴۰درصد افزایش میدید مردم رو گول نزنید به خدا خودتون که ماهیانه خداتومن پول میگیرید به فکر کارگران بدبخت هم هستین که با ۱۲ساعت کاری در روز با ماهی دو میلیون هشتصد باید چکار کنه اجاره خونه هسته قسط باید بدیم خرج بچه هامونو بدین به خسته شدم اینقدر که شرمنده زن و بچه هام شدم تو رو خدا اجناس ارزون کنید
    تو رو خدا یک روز مثل یک کارگر زندگی کنید از سر کار بری خونه هیچی نباشه گشنه سر رو بالشت بزاری از ترسی که با بچه‌ها رو در رو نشی زود بخوابید
    ما حقوق زیاد نمی‌خوایم فقط میخواهیم اجناس گوشت برنج روغن ارزون بشه

  138. علی می‌گوید

    شما که به عربستان و بحرین فوش میدین رشد تورم شون منفی هست.اگر بفرض قیمت فلان کالا پارسال xایکس بوده امسال با کیفیت بهتر و با قیمت کمتر از پارسال عرضه میشه.حماقت تا کی؟

  139. کارگر می‌گوید

    یک خانواده ۳.۳ نفری که شمام اشاره داشتین
    اون سه نفر اصلا هیچ
    همون۳. در نظر بگیرید یک نوازاد شیر خواره
    شیر خشک .پوشک.دارو و درمان
    ببینید چقدر میشود
    حال سه نفر دیگر خرج روزانه.کرایه ماشین.دکتر.لباس.تحصیل.
    ما قشر ضعیف با این حقوق حق مسافرت رو نداریم
    با یازده دوازده ساعت کار سه ملیون و نیم حقوق ماست با تمام مزایا
    اما میعیشت ماهیانه
    بالا ۷ ۸ تومن
    مسئولین توجه داشته باشین که یه سری از اقشار جامعه دلگرمیشون به توجه شماس
    ب دادمون برسین

  140. سیما می‌گوید

    درود بر همه
    یکبار اول سال ۲۵ درصد حقوق رو افزایش میدن و طول سال چندین بار قیمت اجناس و کالاهای مصرفی رو افزایش میدن، حقوق به ریال میگیریم و قیمت اجناس با گرون شدن دلار گرون میشه ولی با کاهش قیمت دلار کالاها ارزون نمیشن که هیچ بازم گرون میشن
    معلوم نیست محاسباتشون بر چه اساس و منطقیه
    همیشه هم میگیم خدا به دادمون برسه، خدا هم گفته از شما حرکت از من برکت، منظور خدا حرکت درسته

  141. افشین می‌گوید

    نصفه حقوقی که مسئولان ونمایندگان مجلس میگیرن و بدن به کارگرا ولی افسوس که اونا اول به فکر حقوق خودشونن

  142. نریمان می‌گوید

    ایناذمارو نمی‌دونم چی فرض میکنن ما کارگر جماعت افزایش حقوق نمی‌خوایم باید تورم ثابت باشه از اینور میخواد چی قرون اضافه کنه سال بعد انرژی منازل چندبرابر نان ۴برابر اگه اضافه کنم باید کمتر از ۸مبلیون کسی نگیره

  143. سکوت می‌گوید

    دلتون خوشه کدوم خدا ۳۵ ساله از خدا عمر گرفتم فقط همین یه جمله رو شنیدم خدا با ماست والا خدا مال اون بالاهیهاست که روز به روز جیبشون پرپولتر میشه وجیب ما خالیتر بیخیال این دنیا. این دنیا فقط سختی‌هایش وخجالت کشیدنهاش وعذابش مال ماست اون دنیا هم باید بازم تاوان این دنیا رو بدیم پس خدا مال ماها نیست مال اون بالاهیهاست

  144. مرد شرافت زندگی کن می‌گوید

    خود اون کسایی که این مقدار دستمزد رو تعیین میکنن بیان یک ماه با این حقوق زندگی کنن بعد تصمیم بگیرن، ولی متاسفانه… خدا سر زن و بچه شون بیاره…

  145. حسن می‌گوید

    سلام.باتوجه به تورم.مثلا یه خانواده ۳نفره.اجاره نشین.ماهی مبلغ۱میلیون حداقل اجاره مسکن.۱۰۰هزارتومان اب و گاز و برق.۲میلیون هزینه خورد وخوراک و ….حداقل حقوق کارگران که بتوانندشرمنده زن و بچهاشون نشن ۷میلیون است.البته در شهرستان ها نه در تهران

  146. کارگر می‌گوید

    واقعاً این مبالغ برای من که مجرد هستم هم کفاف نمیدهد چه برسه به اشخاصی که متعهل هستند یا قرض و قسط دارند و یا اجاره خونه و دیگر خرجها را دارند.اگر مسئولین یک ذره خودشان را جای کارگر با این حقوق و تورم بزارن با مردمشون اینطور برخورد نمیکنند.

  147. علی می‌گوید

    آیا آنهایی که ۲۵ درصد را تصویب می کنند ، مطالب بیان شده شما را نمی دانند ، حتی بهتر و واضحتر از همه شما به همه جوانب آگاه هستن ، اما با اقتصاد مریض من هم باشم نمی توانم جامعه جر وا جر شده را جمع کنم ، به امید دیدار در قیامت به زودی در سال ۱۴۶۰ ، من که خفت تک تکشون رو میگیرم

  148. Erfankrv می‌گوید

    درود بر شما
    من یک پسر مجرد هستم و چند سال هستش که دارم حقوق های وزارت کاری دریافت می کنم حقوق سال ۱۳۹۹ اینجانب به هیچ وجه ممکن از ۲ میلیون ۵۰۰ ماهی افزایش پیدا نکرده .
    یک سوال از مسئولین دارم
    ازشون خواهش می‌کنم جواب من را بدهند ، واقعا یک نفر میتونه با ماهی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تمامی خرج هاش را پرداخت کنه ؟
    از این مبلغ فقط ماهی ۱ میلیون تومانش هزینه رفت و آمد میشود. ۱ میلیون ۵۰۰ باقیش هم برای مخارج
    به عنوآن یک جوآن ۲۸ ساله میتونم بگم نه امنیت شغلی دارم و نه حقوق کافی خیلی از جوان ها از من بدتر هم هستند
    مگه ما جوان ها نمیخوایم تشکیل خوانواده بدیم آخه ؟
    بخدا این انصاف نیست

  149. حسین می‌گوید

    با سلام.فکر نمیکنم اصلا نظر دولت درست باشه.تا جایی که من در جریان هستم.اکثر شرکتها افزایش ۱۰۰%حتی ۲۰۰% روی اجناسشون داشتن .لبنیات نمونه بارزش.یک بستنی از ۵ تومان شده ۱۲ تومن این چند درصد میشه.اونوقت حقوق ما رو ۲۵%افزایش میدن.خجالت اوره.

    1. مسعود می‌گوید

      سلام من ده روز هست رفتم سر کار دولتی متاهل با دو فرزند چه میزان از پایه حقوق وحق مسکن و اولاد و….. به بنده تعلق میگیرد

  150. امین می‌گوید

    کارگر باید ماهی ۸ الی ۱۰ میلیون بگیره تا فقط زیر خط فقر نباشه الان اجاره منزل فقط خدا تومن من حرف خرید را نمی زنم فقط اجاره. با گرونی هایی که می بینیم این حقوق کمترین درآمد فقط برا نفس کشیدنه

  151. سعید می‌گوید

    تا روزی که کارگران سرنوشت خود را به دست نگیرند و این است معنای عدالت کور اسلامی

  152. رضا می‌گوید

    اگر فقط قصد زنده ماندن داشته باشیم با آب و نان شاید بتوان در غیر اینصورت اصلا باید قید زنده ماندن را زد و به عالم باقی شتافت

  153. یعقوب می‌گوید

    خدایی چرا مجلس در مورد حقوق کارگران هیچ حرکتی نمیکه..مردونه فقط کارگران هستند که پای صندوقهای رای میرن و به این مجلسیها رای میدن.اگر که مجلس هیچ کاری نمیتونه برای کارگران انجام بده چرا ما همیشه باید پای صندوقهای رای بریم..دلم برای سادگی خودمون میسوزه

  154. علی شریفی می‌گوید

    هنوز هیچ به حقوق اضافه نکردین واسه حقوق کارگریمون مالیات محاسبه میکنید شماها کی هستین

  155. علی می‌گوید

    بادومیلیون وهشتصدهزارتومان دریافتی با۴فرزند ومستاجری واقعا میشه زندگی کرد

  156. جواد می‌گوید

    جالب اینجاست ۲ ماه مونده ک عید بشه شروع میشه بعد ب جواب نمی‌رسند می‌ره برای نیمه سال افزایش حقوق بعد هم ۲۵درصد افزایش حقوق با کلی منت این دولت هیچ کاری برا مردمش نمیکنه

  157. محمد می‌گوید

    با سلام
    محاسبه حقوق کارگران شده بازی با اعداد وسرگرمی مسولین . چرا حقوق هارو طبق قدرت خرید دهک پایین جامعه حساب نمکنید؟ اگه اون آقایان با حقوق های نجومی ، خودشان یکسال با حقوق وزارت کار (اگه بتونن) زندگی کنن ما حرفی نداریم.

  158. محمود رنجبر می‌گوید

    خدارا شکر کنید که مجلس دخالت نمیکنه والا می‌گفت همون دو میلیون و هشتصد بسشونه برا کارمندای دولت که باید زندگیشون تامین باشه که رشوه نگیرن و دچار فساد نشن پایه را سه و نیم گذاشتن برا کارگر جماعت که ابدا کاری کنن فقط باید خود کارگران متحد باشند و اگه حقوقها قابل قبول نبود کار نکنن

  159. NBM می‌گوید

    با این همه مشکلات و گرانی و تورم با حقوق ۱۰تومنی شاید بشه فقط زنده بمونیم.نه ماشین نه خونه نه هیچ تفریح و خوش گذرانی.فقط باید مثل دیزل کار کنیم تا شاید زنده بمونیم

  160. علی می‌گوید

    با این حقوق حتی ی خانواده دو نفره مثل ما حتی نمیتونه ماهی یبار هم بیرون بره
    واقعا چکار دارین میکنین
    بیاین جای ما بعد بگین میشه
    از بالا نگاه میکنین فقط

  161. مهدی می‌گوید

    با سلام
    البته حقوق تمامی کارمندان دولت در دو ماه آخر سال بین ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش یافته تا با افزایش ۲۵ درصدی برای سال ۱۴۰۰ تا به نرخ تورم برسد اون وقت که نوبت به کارگران میرسد همه چیز تغییر میکنه

  162. حمزه می‌گوید

    مسؤلین یه روزی میرسه که بایدجواب گوی این همه ظلم بشن بااین همه گرونی فقط خدابه دادمون برسه اللهم عجل لولیک الفرج……..

  163. علی می‌گوید

    من با فوق لیسانس دارم ۵۲۰۰ می گیرم با ۱۰سال سابقه با پایه حقوق ۲۴۰۰ این درست میشه اجاره و خرج زندگی رو با هاش داد

  164. حمید نمی می‌گوید

    واقعا با این حقوق من جوان مجرد چطوری می توانم ازدواج کنم؟ الان ۳۰ ساله شدم و هنوز حسرت یه ازدواج معمولی به دلم مونده. خسته شدیم ما جوانها دیگه 😭😭

  165. علی اکبر می‌گوید

    سلام از ۱۰۰نفر ۸۰نفر بیکارن و بسختی زندگی میکنن یه پسر مجرد ک خرجش خودشه و خودش کم میاره حقوق کمتر از ۸ملیون دردی رو دوا نمیکنه درامد ریالی خرج دلاری خجالت داره ک حرف از ۳یا ۴ملیون حرف زدن چون این مبلغ پول نون خالیشم نمیشه باید همه هزینه هارو در نظر گرفت نرخ تعین کرد زیر ۸ملیون نابود شدن خانواده هاست تامام

  166. سجاد می‌گوید

    والا با ۲میلیون پنصد در ماه حتی نمیشه خورد خوراک تامین کنی اجاره بنزین رفت امد اینا ب کنار والا همچی میکشین روش الا همین حقوق کارگر بدبخت شرم اوره

  167. f.musavi می‌گوید

    در جواب به سید که گفته هر که ناراحته بره از ایران میخوام بگم ایران مال همه ایرانی‌هاست و تک تک ایرانی‌ها این حق رو دارن که در آرامش و رفاه و حقوق مسلم شهروندی توی کشور خودشون زندگی کنن اگه کسی توی کشور خودش نتونه کمترین امکانات برای یه زندگی معمولی رو داشته باشه فکر میکنین توی یه کشور بیگانه که نسبت به ایرانی‌ها هیچ تعهدی نداره باید از حقوقشون بهره‌مند بشن؟ اینجا کشور ماست و سرمایه‌های اون حق همه مردمه نه تعدادی خاص و مردم وقتی دولت انتخاب می‌کنن در واقع وظیفه اداره و مدیریت منابع و ثروت کشورشون رو به اون فرد و کابینه‌اش واگذار می‌کنن ولی ظاهرن بعضی فکر میکنن مردم رای میدن که آقابالاسر انتخاب کنن

  168. f.musavi می‌گوید

    میزان حقوق در نظر گرفته شده جوابگوی زندگی یه فرد مجرد رو هم نمیده شاید دو تا سه برابر بشه کافی باشه

  169. خانم‌ بردی می‌گوید

    سلام این مقدار حقوق باتوجه به میزان تورم در سال گذشته هم ناچیز بود گوشت و ماهی و مرغ و میوه از سبد غذایی حذف شده و به وقت بیماری هزینه درمان نداریم اکثرا مستاجریم .لطفا با توجه به تورم حقوق کافی در نظر بگیرید و دست و دلباز باشید .بر ما قشر ضعیف روا مدارید با سرشکستگی دونوبت گذران عمر کنیم

  170. ربیعی می‌گوید

    آقای مسئول کسی که مسئولیت قبول میکنه باید بتونه کار انجام بده اگه نمی تونی بزار برو بازم نمیتونید مستشار از خارج کشور بیارید برای فوتبال که میارید
    برای اقتصاد هم بیارید

  171. حسین می‌گوید

    با عرض سلام در حال حاضر یک کارگر با یک بچه ۲۶۰۰۰۰۰تومان میباشد یعنی هر نفر ۸۵۰ به نظر شما خوراک و پوشاک و مخارج دیگه اب برق گاز تلفن اجاره وغیره اصلا میشود زندگی کرد فقط با خوردن نان خالی ولی یه کارمند حداقل ۳برابر حقوق میگیرد کار هم که بر عهده کارگر است سالس دومرتبه هم پاداش میگیرند به غیر از عیدی و غیره این اصلا برابری وقانون نیست

  172. محمود می‌گوید

    سلام همه اینا به کنار چرا به حقوق پایین کارگران مالیات میبندند

  173. محسن می‌گوید

    با سلام.
    من دکتری مهندسی صنایع از یکی از دانشگاههای معروف دولتی تهران دارم.
    واقعاً نمی دونم چی بگم… بعد از ۱۲ سال کار تو یه شرکت الان اومدن میگن دولت هر چی هم که اضافه کنه، ما برای سال بعد امکان افزایش نداریم و نخواستید می تونید برید…
    تو این مدت هم با کلی بالا و پایین، به زور ۴ تومن دادن بهم…
    به نظر شما من با یه جفت دوقلوی ۳ ماهه، چکار باید بکنم؟

  174. فرزاد غفاری می‌گوید

    سلام بنده نظرم این است که باتورمی که داریم و میشود گفت اجناس ۲۰۰ یا بعضآ ۳۰۰برابر شده دستمزد هر چه هم بالا برود بازهم قشر کارگر و کارمند در جامعه عقب هستند چون باید ریال بگیرند و دلار خرج کنند ! و هیچ گونه تعادلی حتی در همین قشر در سازمانها و نهادهای مختلف هم وجود ندارد آقا بنده از شما سوال میکنم چرا در قسمت فولاد کشور یک ذوب آهنی حقوقش باید خیلی کمتر از یک فولادی منظورم مجتمع فولاد کشور است باشد فقط اگر طرح همسان سازی را انجام بدهند دیگر اینقدر فرق دریافتی در حقوق در این کشور نداریم متاسفانه اصلا هیچ گونه مدیریت و نظارتی در این کشور نیست یک فرهنگی که سالی دوازده ماه در خانه هستند و کلاسهای آنچنانی برای خودشان میگیرند حقوقشان از همه بیشتر است و همیشه هم طلبکارنند

  175. محمد می‌گوید

    حتما خدا مشکلات همه مون رو حل میکنه شک نکنید

  176. علی می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    به نظر من این افزایش حقوق برای کارگران زیاد تاثیری در زندگی روزمره نداره چون از طرف دیگر این افزایش را باید به خود دولت برگردونند از طریق درصد مالیات و بیمه ای که می گیرن اگه واقعا می خواهند اضافه کنند دیگه گرفتن مالیات چیه؟ همه این پول بر می گرده به خود دولت کارمندان دولت که ماشالله هزار ماشالله حقوقشون که همین جوری سر به فلک هست چه برسه مبلغ ۳،۵۰۰،۰۰۰ هم اضافه بشه چرا به حقوق کارگران اینقدر اضافه نمیشه درصورتی که اگه کارگران نباشند دولت چه طوری می خواهد کار کند ؟

  177. بهاره می‌گوید

    حقوق همسرم ماهی ۳۱۰۰ هست
    مستاجریم و یه بچه ۵ ساله داریم
    یه ماه دیگه خدا بهمون ۳قلو میده
    با این حقوق ها واقعا نمیشه زندگی کرد
    فقط خدا لعنتتون کنه و حق کارگر رو ازتون بگیره
    منهای پول اجاره خونه با مابقی حقوق فقط میتونیم پوشک و شیر خشک و هزینه های درمانی بچه های رو پرداخت کنیم
    خودمون هم احتمالا باید فتوسنتز کنیم چون با این وضع فکر نکنم پول برای گوشت و مرغ و برنج و نان و حبوبات و ‌… باشه

    یه مثلی هست که میگن سیر از گشنه خبر نداره
    مثال همیناس
    اینا واقعا نمیفهمن نداری و فقر یعنی چی

  178. سامان می‌گوید

    سلام من یه سوال ازکسایی که تعیین حقوق میکنن دارم وجدانی چند حقوق میگیرین؟البته حقوق خالصتون میگم چون همه میدونن که چندین برابر حقوق دریافتی دریافتی ناخالص دارین حالاانصاف کنین من کارگربا۳/۵چه جوری بتونم زندگی کنم کلاهتون قاضی کنین انشاالله اون دنیابایدپاسخ گوباشین

  179. حسن یوسفی می‌گوید

    یه سوال به نظر شما دولت مردان یا نمایندگان مجلس که اکثرا کارخونه دارن یا سهامدار افزایش عادلانه حقوق کارگر رو تصویب میکنن؟؟من خودم کارگرم اگر سال اینده حقوقم کفاف زندگیم رو نکنه میرم دنبال شغل ازاد

  180. محمد می‌گوید

    حقوق کارمند رو ۲۵ درصد افزایش میدن و بدنبال اون میان دو سه درصد بیشتر حقوق کارگر رو افزایش میدن،.
    حالا وسط سال دو سه بار باز حقوق کارمند رو بنام همسان‌سازی دوباره افزایش میدن ولی کارگر بدبخت با هر مدرک و سابقه ای تا آخر سال باید با همون افزایشی که یه بار انجام شده سر کنه.
    تو مملکت ما حقوق کارگر فقط ۵ درصده قیمت تمام شده کالا یا محصول هست. تو کشورهای اروپایی حقوق کارگر ۶۰ درصد قیمت تمام شده کالا یا محصول هست. بعدش هم دولت خودش بزرگترین کارفرما هستش. آیا کارفرما میاد حقوق کارگرش رو افزایش بده.
    تمام جلسات افزایش حقوق کارگران صوری هست. چون سناریوی افزایش رو از قبل نوشتن و فقط سر کارگر رو با ظاهر سازی شیره میمالن

  181. کارگربدبخت می‌گوید

    ایناهمش بازی هستش که آخرسال همه ذهن های کارگرودرگیرکنن که کسی متوجه نشه که ازاون وردارن قیمت هاروچندین برابرافزایش میدن مگه بااین حقوقامیشه خرج زندگی دادهرسالمون داره بدترازسال قبل میشه یبارحقوق میبرن بالاصدبارقیمت هاروبعدشم مگه یه کارگرچه قدرحقوق میگیره که این همه مالیات داره کم میکنه زورشون به اون گردن کلفتانمیرسه چون پول کارگرنقدوجلودست هرماه دارن مالیات کم میکنن اونم زیاد

  182. مسلم می‌گوید

    دولت با این فرمون پیش بره و مردم هم که ببینن کارهم بکن تو فقر هستن دیگه کسی کارگری نمیکنه و کلاه دولت پس معرکس

  183. م س ل می‌گوید

    من مجرد با ماهی دو و هشتصد که سیصد هم ازش کم میشه ، میشه ماهی دو و پونصد
    این دو و پونصد رو دقیقا می دم کرایه رفت و برگشت از خونه تا محل کار
    حالا ما با چی ازدواج کنیم؟

  184. رضا می‌گوید

    اگه سال بعد هم مشکلاتمون حل نشه تا صد سال دیگه حنما حل میشه مدیونید اگه به این موضوع شک کنید

  185. منیره می‌گوید

    واقعا روتون میشه با این نرخ تورم این مبلغ و به حقوق قشر کارگر اضافه کنید حقوق قشر کارگر ۲۵٪ افزایش خدا جوابتونو بده

  186. بهنام می‌گوید

    خدا حال هیچ قومی رو تغییر نمی دهد مگر اینکه خودشان بخواهند.

  187. علی ایزدی می‌گوید

    کارگرهستم مستاجر….ی بچه ی معلول واین حقوق ناچیز لطفا ی واکسن تولید کنید ب کارگران بدید واعضای خانواده کارگر که زندگی رو ب پایان برسون یعنی راحت بشن از این زندگی فلاکت با این حقوق و تورم

  188. زمانی می‌گوید

    سلام اون مسئولی که نشسته قیمت تعیین میکنه خودش جقدر حقوق میگیره وجدان داشته باشید ما هم انسان هستیم با کرایه خانه ۲ میلیون تومانی و این همه بدبختی خجالت زن و بچه میکشیم فقط خدا به دادمون برسه

  189. صادق می‌گوید

    باسلام.به نظر من تا زمانی که وزرای شرطی در دولت هستند .هیچ وقت اوضاع تغییر نمی کنه.مخصوصا برای ما که از کارگر هستیم.ورزیری که با رانت چند ده هزار میلیاردی به مجلس بیاد چه خبری از اوضاع مردم می تونن داشته باشند.همه اونها با این رانت بزرگ شدن و فرزندشان با این رانت در بهترین کشورهای دنیا در حال خوشگذرانی هستند.به قول بعضی دوستان ما تو کاغذ براشون مهم هستیم نه تو عمل.

  190. سعید می‌گوید

    سلام، خدا میدونه من خودم کارگر هستم به نظر من هیچ افزایشی نداشته باشیم در صورتیکه نیم درصد هم تورم و گرانی نباشه

  191. ناشناس می‌گوید

    امیدواریم خداوند بتونه کاری کنه و گرنه از بنده اش دیگر انتظاری نیست

  192. کارگر - شهروند درجه 3 می‌گوید

    واقعا ناامیدی شدید ما رو گرفته . چرا که همش وعده دروغ می شنویم

  193. هومن می‌گوید

    ففط یک‌کلام‌ اصلا ۴ملیون لطف کن بگین این اجاره حونه بدیم اب و برق بدیم‌مدرسه بچه خورد خوراک کرایه راه و هزینه روزانه اخه چی بدیم واقعا خودشون میتونن با این پول زندگی کنن

  194. محمد می‌گوید

    اصلا حقوق زیاد نکنین ببینین ضرر کی میکنه… من فقیر چیزی ندارم از دست بدم… ببینم اونی که ثروتش چند برابر میشه میتونه با خیالت راحت بچرخه.. باید پولش رو برا حفاظت جان و مالش خرج کنه چون من فقیر باید از یه جا درآمد کافی در بیارم کی بهتر از لقمه آماده.. روزی رو میبینم که ثروتمندان دنبال سوراخ موشن.. نکنین که فقر باعث کاری بشه جبران نشه

  195. کارگر می‌گوید

    با عرض سلام خدمت تمامی کارگران و بیکاران عزیز متسفانه حرفها و نظرات ما به هیچ جایی نمیرسد و این مسائل همش با زد و بند مسئولین اخرش یه درصدی اضافه میکنن که ما کارگران باز هم بدتر از سالهای گذشته سفرهامون سال به سال خالیتر میشه من پنج تا بچه دارم تو بندر کار میکنم ولی با اینکه ۱۸۰ساعت در ماه اضافه کاری کار میکنیم سر ماه فقط پنجاه ساعت به من میدن که با این همه اضافه کاری و پنج تا بچه کلا ماهانه چهار ملیون و هشتصد هزار تومن حقوق میگیرم که تا وسط ماه هم نمیتونم خودمو برسونم ولی حرفمون رو به کی باید بزنیم فقط میتونیم بگیم خدا هرچی ظالم و فاسد رو از رو زمین محو کنه

  196. فاطمه می‌گوید

    سلام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خیلی کم لباس نمی تونیم بخریم درضمن خوراک گوشت نمی تونیم بخریم حقوق حداقل باید سه میلیون بشه

  197. فاطمه می‌گوید

    انصاف نیست حقوق کارگر زیر سه میلیون باشه اینم از دولت اقا روحانی اگه عرضه دارین حقوق زیر سه میلیون نباشه

  198. محد می‌گوید

    واقعا زندگی کارگری خیلی سخته یه این حقوقها کرایه ماشین فقط هست چیزهای دیگه به کنار

  199. کارگر می‌گوید

    سلام برهمه ماکارگرهاحرچقدر دادبزنیم صدامون به گوش هیچ کسی نمیرسه اینا کارخودشونو میکنن کارگر برای اینهاارزشی نداره یک روز کارفرمای من بایک مهندس بی شعورتر از خودش حرف میزد درباره گارگر اونقدربی شعور بودکه جلوی من وچندتاکارگره دیگه گفت کارگر مثل پوشک بچه میمونه هروقت کثیف شد بنداز بیرون اینا خودشونو خدا میدونن ماکارگرهارو اشغال بیخیال بحث حقوق بشین کارخودشونو میکنن اینها

  200. بلوچ شیروزهی می‌گوید

    هیچ دیدگاه ونظری دراین مورد ندارم چون بی فایده هستش

  201. سارا می‌گوید

    واقعا از مسئولین تشکر می کنم که اینقدر به فکر سرمایه دارهاهستن و کارگرها رو زیر پا له می کنن تو شرکتی کار می کنم که فقط امسال صاحب شرکت از درآمد فوق العاده ای که داشت کادوش برای تولد پسر کوچکش ماشین چند میلیاردی بود اونوقت من با این حقوقی که می گیرم حتی یه پراید نمی تونم بخرم .همه قانون به ضرر منه ولی کلا نفع قانون به سود صاحب شرکتها و کارخونه دارهاست .جواب اعتراض هم گلوله سرخ . باز هم تشکر از مسئولها خجالت نکشید تو رو خدا یکم بیشتر حقوقها رو بیارین پایین ما از گشنگی بمیریم

  202. کارگر می‌گوید

    سلام .پولی نمیمونه که واسه ما کارگرها درصدشو تعیین کنن.

  203. کارگر می‌گوید

    سلام .پولی نمیمونه که واسه ما کارگرها درصدشو تعیین کنن.

  204. علی می‌گوید

    صد رحمت به برده داری قدیم اون زمان برده ها هرچند کارشون سخت بود ولی فکر خودرو و پوشاک و کجا بخوابم و چی بخورم نبودند و حداقل سر شان را بدون فکر فردا و دغدغه فقط و بدهکاری وغیره به بالین میگذاشتند و میخوابیدن الان ۱۴ ساعت کار میکنی به هیچ جا نمیرسی و همش فکر اجاره و قسط و شهریه بچه و….

  205. مهدوی می‌گوید

    ی جور میگید نظر بدید که انگار چقدر پیگیری میشه😒😬

  206. میثم می‌گوید

    ی کتابی هست به نام چرا ملتها شکست میخورند.
    خلاصه کتاب را سرچ کنید و بخوانید جواب پرسشها در این کتاب هست.

  207. امیر می‌گوید

    سلام، انقدر حرص نزنید دوستان چون قرار کشور دوباره برگرده به دوره قاجار شبیه همون زمانی که با اسب و خر رفت و آمد میکردیم یه عبا با ی چکمه پلاستکی تنمون بود. وگرنه مگه آباد کردن این مملکت با این سرمایه و موقعیت جغرافیایی کاری داره!!!!

  208. کارگر می‌گوید

    سلام, دولت میگه افزایش حقوق کارگران از اینور میاد اجناس و مواد غذایی و همه چیزو سه و یا چهار برابر گرون میکنه این واقعا انصاف نیست, یعنی حقوق کارگر وقتی افزایش پیدا میکنه این انصافه همه چیو گرون کنید.
    پیشرفت صنعتی هر کشور و ملتی بستگی به انگیزه و حقوق کارگر دارد.

  209. علی می‌گوید

    خدایا کرمتو شکر اختیار زندگی ما افتاده دست ۷-۸ نفر شکم سیر ک هیچی از درد جامعه نمیفهمن اخه نا مسلمونا الان با ۵ تومن هم نمیشه زندگی کرد شما حقوق رو روی ۳.۵۰۰ بستین جالبه خط فقر بالای ۹ تومن ولی بالای ۴ تومن باید مالیات بدی

  210. ok می‌گوید

    بنده با شغل رسمی
    دانشجوی دکتری
    حقوقم ٣ میلیون تومنه

    بدون شرح….

  211. محمدصادقی می‌گوید

    نه واقعا ظلم بی حدی است من ۲۴ سالم ومتاهل نه روی کارم میتونم حساب کنم و نه روی درامد ناچیزم چشم روی همه ی ارزوهام بستم و فقط مثل سگ باید کار کنم که فقط وفقط شکم زن بچه سیر کنم نه فکر خونه ونه ماشین نه مسافرتی در کاره این یعنی چی هر کارفرمایی برا خودش هم حکم رانی میکنه میتونه هر لحظه که نخواستت بندازتت بیرون واقعا این طوری درسته شاید من با این شرایط مجبورم زندگی کنم ولی خدا رو چیکارش میکنید چه طور جوابشو میدین مسلمانانی دم از خدای میزنیم فقط اسم خدا رو میدونیم.ممنون

  212. صابر می‌گوید

    با عرض ادب
    دولت مردان خوب میفهم که با دو دویست
    نمیشه زندگی کرد چرا توجه نمیکنه جای سوال است

  213. بوی سیب می‌گوید

    سلام بنده خانومم ام اس داره ماهی ۲۸۶۰تومن دارم میدم ب امپول کرایه خونه قسط وام ازدواج قسط لوازم خونه خرج خونه لباس پوشاک همه اینا رو دارم تازه دامادم مثلا خیره سرم انقد فشار رومه ک همش شرمنده زنمم خدا از سر این مسئولینه بی کفایت نگذره من روز قیامت جلوشون رو میگیرم

  214. مهدی بوستانی می‌گوید

    باسلام
    اگه خط فقر زیر ۹میلیون تومان میباشد پس چرا از ما فقرا مالیات میگیرید

  215. علی عزیزی می‌گوید

    خخخ خدایا با این حقوق اخه چطور میشه زندگی کردیکساله که گوشت نمیخوریم فقط داریم پول کرایه خونه میدیم هیچی نمیمونه برامون 😣😣

  216. امیر می‌گوید

    با سلام آقایون تو این زمونه با حقوق کارگری به هیچ جا نمیرسی باید بزنی تو راه خلاف وسلام

  217. شهرام می‌گوید

    سلام چرا کسی که برای کارگر تصمیم میگیره حقوقش مثل کارگر نباید باشه اونم مثل ما با ماهی ۲ونیم تا ۳میلیون میشه زنده بود یا نه کاش دولت این کار رو اجرای میکرد تا مشکل خودشون رو لااقل حل کنن این وسط ما هم به حق خودمون می رسیدیم اون موقع حقوق پایه ۳۰ میلیون بود نه ۱۹۰۰

  218. امیر می‌گوید

    باسلام: درحال حاضر پایه حقوق یک کارگر ساده به طور ماهیانه باید ۱۲میلیون الی ۱۴ میلیون باشد بدون عیدی و حق سنوات و حق مسکن و حق اولاد و….. تا بتواند در برابر دلار ۲۶۰۰۰ هزار تومانی برابری کند.

  219. مجتبی می‌گوید

    واقعا دمتون گرم آقا نمیخواد اضافه کنید یه قبر بدید حد عقل بریم بمیریم چون واقعا پول اونم نداریم زندگی میخوام چیکار

  220. لیلی می‌گوید

    و ترس از تعدیل نیرو با افزایش هزینه های حقوق برای کارفرما…

  221. اصغر می‌گوید

    واقعا گرونی و هزینه ها سرسام آور شده مردم به نون شب و خورد و خوراکشون محتاج هست تورم خیلی تصاعدی میره بالا و حقوق ما در حد یک قرون دوزار میره بالا

  222. احمدنظری می‌گوید

    من که ١١۵٠٠٠٠ مستمری می گیرم با ۵نفر باید خودکشی کرد حتی نان خالی هم نمی شود چه خاکی برسر کنیم با سن٧٠

  223. زهرا می‌گوید

    من بیشتر نظرات رو خوندم،همه ناراضین
    تقریبا بیشتریا پایه حقوق رو میگیرن و ناراضین
    پس من چی بگم که یه فروشنده سادم و هرچقدر سابقه کار داشته باشم بازم حقوقم به پایه کار نمیرسه یعنی نمیدن،هرجا میرم حقوق بیشتر از دوتومن نمیشه واسه من،،خدا از کسایی که مملکت رو به این روز انداختن نگذره،،،ادم حداقل باید با کارش بتونه خودشو تامین کنه،من یادمه وقتی بچه بودم پدر خرج ما و خونه پدری خودشم میداد الان تو خرج خونه خودمون مونده،،، خدا نگذره از کسایی که باعث و بانی این فلاکت هستن،،،،تنها کاری که ازم برمیاد اینکه دعا کنم خدا به دادمون برسه

  224. محمدنوری می‌گوید

    سلام و عرض ادب حضورشمایی که بفکرفقیروندار بازنشسته های مثل من هستید که با دریافت حداقل حقوق با۴نفرعآیله وضع گرانی سرسام اورفقط زنده موندیم ویلابخدازندگی نیسث ما داریم امیدوارم دست اندرکاران وکنندگان وکاربلدان کاری کنندوضع مملکت سروسامان بگیردماهم ازاین وضع در بیایم به امید موفقیت برای همه دلسوزان ایران وایرانی خدایارتان

  225. مجید پناهی می‌گوید

    خیر فرض مثال من درحال حاضر دریکی از شرکتهای ایران کار میکنم حال دارای ۳فرزندهستم دخترم ۸ساله ام مریض دارم و مستعجرهستم واقعا خیلی سخت زندگی کردن ازشما خواهشمندم اقدامات لازم را انجام دهیدمتشکرم دورودبرایران

  226. زهرا می‌گوید

    حقوق بسیار عالیه کمتر بنالید همین حقوق هم خیلی ها نمیگیرن ایرانی جماعت فقط نالیدن بلده هر چی بهشون بدن بازم میگن کمه

    1. ... می‌گوید

      نفست از جای گرم بلند میشه خداروشکر
      وقتی نون بده یه خونواده نیسی لطفا نظر بقیه رو نقض نکن

  227. فرشاد می‌گوید

    از کسانی که خود کارخانه دارند و و کارفرما هستند نمیشه انتظار داشت افزایش حقوق منصفانه را تایید کنند.
    خود کارگرها بهتر میدانند که توی کارخونه ای که کار میکنند قیمت محصول تولیدیشون از فروردین ۹۹ تا اسفند۹۹ حداقل ۵۰۰% افزایش قیمت داشته حالا حقوق کارگر چقد افزایش پیدا میکنه ۳۹% که همین رو هم خیلی ها نمیدن چون هم نیرو کار زیاده و هم کار نیست .
    قیمت یک پنیر ۵۰۰گرمی در فروردین ۹۹چیزی حدود ۷هزار تومن بود که اسفند ۹۹ همون پنیر شده ۲۷هزار تومن

    مرغ و گوشت قرمز و میوه هم به کنار

    کارمندان در ایام عید تعطیلند و کارگران مشغول کار هیچ وقت در هیچ کجای دنیا کارگر رو انسان به حساب نیاوردن

  228. محمدرضا می‌گوید

    قیمت اجناس تولیدی توسط کارخانه دار ها نسبت به اول سال ۱۳۹۹ چند برابر شده (حداقل ۳ برابر که میشه ۳۰۰% افزایش قیمت) بعد حقوق اون بد بختی که صبح تا عصر میره اون جنس رو تولید میکنه و جان و بدنشو در این راه میذاره، ۳۹% اضافه شده؟!

    جوانی ام رفت در این روزگار سخت … پیری ای دارم در پیش همچون صحرایی سخت

  229. علی می‌گوید

    ازاینور یه زره حقوق بردین بالا بعدازاون و دوباره همه چیو گرون میکنین.مالیاتم ک میخایین بگیرین صدمیلیون کشیدن روماشین میوه سه تومنی شده سی تومن موتوردومیلیونی شده سی میلیون واقعا بنظرشما این کافیه..دست نزنین سنگین تره ماهی بیست میلیون هم بدین بازم کافی نیس خونه متری کردین صدمیلیون …خودتون بیایین جای ماهازندگی کنینن میفهمین.

  230. فرزاد می‌گوید

    باسلام من نمیدونم چرا هر سال این حق و حقوقی رو که مجلس برای ما کارگران اعلام میکنه اما در پایان ماه هیچ وقت من رنگ این پولها رو نمیبینم و کارفرمای من خیلی خیلی کمتر از اون مقدار به من پرداخت میکنه مگه نظارتی در این مورد وجود نداره که هر کی دلش میخواد تو این مملکت سلیقه ای عمل میکنه

  231. H.Gh می‌گوید

    با سلام حقوق را کردید چهار و صد و برای حقوق بیشتر از ۵ تومن ده درصد مالیات در نظر گرفتید یه مشت مفرح بی درد کثافت حروم لقامه برای معیشت مردم تماس میگیرند کهدففز میخوان جامعه را به لجن بکشند بخدا من بچشم خودم دیدم زن همکارم که توی تعدیل نیرو بیکار شده بود بهم گفت یه حلب چهار کیلویی روغن خوراکی برای من بگیر من در اختیارتم گفتم چرا گفت پانزده روزه نه برنج داریم نه مرغ نه عدس هیچی سه تا بچه دختر داشت و خجالت بچه های گرسنه را میکشید .حکومت عدل علی ط(ع)کجایی

  232. محمد می‌گوید

    فقط باید تاسف خورد

  233. فرزاد می‌گوید

    در کل کارگر تو ایران بدبخته شما وضعیت کارو کارگری تو اتحادیه اروپا رو ببینید اون وقت پی میبرین ما در چه وضع فلاکت باری هستیم حقوق ماهیانه ما حتی حقوق ۲ ساعت کارگران کشورهای اروپایی نیست واقعا متاسفم

  234. افسون می‌گوید

    درود
    من کارمند پیمانی هستم
    با توجه به این بودجه بندی
    باتوجه به افزایش حق بینه و مالیات و …
    فک کنم یچیزی به پیمانکار محترم بدهکار بشم که..

  235. حسين طرفي می‌گوید

    سلام جالبه بهتون بگم من با شش سال سابقه کار و با مدرک لیسانس حقوقم ۱۵۰۰۰۰۰تومان یک میلیون و پانصد هزار تومان کارفرما میگه اگه نمی‌خواید برید،

  236. براتی می‌گوید

    معلومه تو کشوری که افرادی که برا حقوق تصمیم میگیرن صاحب چندین کارخانه وشرکت هستن افزایش حقوق به ضرر شونه

  237. لقمان فتاحی لگزی می‌گوید

    واقعاً این بی انسافی است حقوق کارگر بدبخت چرا باید اینجوری باشه آخه به کجا یه خانواده میرسه کاری کردن که یه پدر کارگر همیشه شرمنده خانواده باشه وهیچ موقع پیشرفت نکنه خدا بگم چکارتون بکنه شمای که برای ما تصمیم میگیرید

  238. مهدی می‌گوید

    یک نظر سنجی بکنید که چند درصد کارگران از حقوقشون راضی هستند و بدون این که حس کنند دارن حقشون زیر پا میگذارند سر کار میرند

  239. علی نیکومرامی می‌گوید

    اگه آدم زن و بچه نداشته باشه و خودش صاحب خونه باشه یا مثل کشور کوبا منزل رایگان باشه و مثل کشور سوئد کلیه هزینه های درمانی و پزشکی رایگان باشه و مثل کشور های عربی جنوب خلیج فارس از بدو تولد حقوق میلیونی شهروندی دریافت بکنه و هزار تا اگر دیگه اونوقت میشه با این حقوق زندگی کرد

  240. محسن می‌گوید

    پیام ها رو خوندم، دیدم نامردیه من نگم.
    دریافتی پارسال من متاهل ۲۶٠٠ بوده.
    اما راضی ام
    و زندگی م جلو رفته.
    بقیه ش هم خدا کمک می کنه…

  241. Rasul می‌گوید

    سلام خدمت همه. اینایی که مینویسیم فقط کارگران نظرهای همو میخانند وفقط نمک پاشیدن روی زخم هم دیگست مسئولین بیشتر از همه به فکر کارفرمایان هستن که حقوقی بالا اگه تعیین کنند اونا موافقت نمیکنن پس همون کارفرما رو بزارید پشت میز ریاست. من ۵ساله توی یک انبار لوازم خانگی به سختی کار میکنم سال ۹۹ دوتومن حقوق گرفتم توی عمرم ندیدم کارفرمایی حق مسکن. بن کارگری. سنوات. حق اولاد و….. که دولت تعیین کرده به کارگر بدهند. فقط همون حقوق پایه رو به زور میدن

  242. رضا می‌گوید

    با این افزایش حقوق شک نکنید که امسال هم تورم بالایی رو تجربه می کنیم.چون کارفرما هم پول حقوق رو به تولید اضافه خواهد کرد و باز هم کارگر ضرر می کنه.

  243. کارگری در بند می‌گوید

    تو اتحادیه اروپا حقوق هر فرد هزار و پانصد دلار هست بدون هیچ منابعی بعد ما تو ایران رو گنچ نشستیم حقوق هر کارگر حدود صد دلار میشه ، حتی از بعضی از کشور های آفریقایی و شرق آسیا هم کمتر دریافتی داریم. از ماست که بر ماست

  244. فرشاد می‌گوید

    کاش کارمند دولتی بودم وبا ماهی ۱۰۰ ساعت اضافه کار ودوتا بچه وپونزده سال سابقه کارو مدرک فوق دیپلم ملی . فکرکنم بالای پونزده میلیون میگرفتم .درحالی ک شرکت خصوصی زیر پنج تومان درماه داره میده .چون ۴۰ سالمه پس استخدامی هم نمیتونم برم وگرنه لااقل میرفتم دانشکده افسری .چ اشتباهی کردم نرفتم افسری

  245. فرشاد می‌گوید

    برای کارمند خوبه با اضافه کاریها و مزایا و سابقه کارو حق مدرک وغیره بالای ۷ میلیون میافته من بیچاره با روزی دوازده ساعت کار باید ۴ تومان بگیرم بدون سنوات وعیدی وهیچ مزایایی کاش کارمند بودم یه آبدارچی ولی فقط کارمند ک این حقوق ومزایای قانونی رو میگرفتم .همین .البته با کاردانی عمران وبالای پونزده سال سابقه مفید این آرزو رو دارم ببینید وضعیت شرکتهای خصوصیه چقدر بده

  246. راضیه می‌گوید

    وقتی درآمد زیر ده میلیون زیر خط فقر هست چطور به خودشون اجازه می‌دهند که با توجه به این گرانی و مشقت زندگی به حقوق های ۴تا۸میلیون ده درصد مالیات ببندند.درواقع ۲۵ درصد اضافه می کنند دوباره ده درصد کم میکنند میشه همون ۱۵ درصد پارسال که اضافه کردند.بابا خودتونید. دیگه حقوق درست و حسابی نمیدید توهین نکنید

  247. م می‌گوید

    واقعاً این چه میزان حقوقه با این همه گرونی . واقعاً مسخره است جوکه .
    میگن رتبه ۱۸ اقتصاد شده ایران .
    اون وقت قشر زحمت کش و کار گر در فلاکت دست و پا میزنه.
    الهم عجل لولیک الفرج

  248. کارگری باز نشسته ، بعد از سی سال کار می‌گوید

    به نظر من این کارها فایده ای ندارد با تورم فعلی تو سری خورترین قشر جامعه همین کارگران هستن ( مستضعفینی که در تمامی دولتهایی که در نظام جمهوری اسلامی تا الان به سر کار آمدن کاری انجام ندادن)
    اگر اقتصاد دانان خودمان را قبول دارید حقوق کمتر از ده میلیون را خط زیر فقر میدانند ، چگونه حقوق سه میلیون و خورده ای را تعیین میکنید

  249. شیما می‌گوید

    برای کارمندان وکارگران که مشغول کاردولتی میباشندخوب است اماان کارگرروزمزدی که بایدخودش بیمه بپردازه ویه روزکارهست ویک روزنیست ان بایدبمیرد

  250. ناشناس می‌گوید

    سلام. چرا همیشه به حداقل حقوقها خیلی بیشتر اضافه میشه یعنی یه فردی که چند سال زحمت کشیده با یه فرد تازه وارد تقریبا یکی میشه این بی عدالتیه

  251. هیوا می‌گوید

    اخه واقعا با این حقوقی که در نظر گرفتن میشه زندگی کرد کشوری‌که یکی از ثروتمندترین کشورهای جهانه این همه پول و فروش منابع کجا میره ای مسولان واقعا زن وبچه شما میتونن با این حقوق زندگی کنن

  252. داوود می‌گوید

    سلام واقعا دولت به مردم توجهی نمیکنه چرا یک کارمند که سنگین ترین کاری که انجام میده چرخوندن خودکار روی کاغذ ولی کارگر باید تو سرما و گرما کار کنه اونم سختترین کارها و شرایط سخت همیشه هم از سرو ته حقوقشون میزنن چرا باید اینجور باشه چرا کسی که کارگر یه شرکت یا اداره هست همیشه باید هشتش گرو نه باشه مسولان بخودتون بیاید

  253. میثم می‌گوید

    به نظر بنده این حقوق بسیار بالاست و باید کاهش پیده کنه چون با این حقوق بالا ما میتونیم با پس انداز خیلی زود خونه و ماشین بخریم کلی هم بتونیم در طول سال مسافرت بریم و در کل خیلی بهمون خوش میگذره و اینجوری شرمنده دولتمردان میشیم ک دارن از بی پولی رنج میبرن ، خدارو خوش نمیاد

  254. Ali می‌گوید

    سلام
    چند سال درس خوندم که برم سرکار الان سنم بالا ۳۵ سال سن دارم و حقوقم ۳.۵۰۰. جمع حقوق و اجاره خونه و همه چی حساب کردم حتی مجردی هم زندگی برام سخت شده. امروز به طرف گفتم بره پی زندگیش من ازدواج بیخیال شدم. کل عمر دویدم زندگی بهتری بسازم وقتی بهش رسیدم دیدم نمیشه
    پول پیش خونه ۱۰۰تومن کرایه خونه حداقل ۱.۵۰۰

  255. Ramin می‌گوید

    به ازای خرید هر ۱متر خانه وسرپناه در ضعیف ترین و دورافتاده ترین نقطه هر شهری میبایست ۳ماه حقوق یک کارگر بدون ۱هزار تومانی برداشت هزینه شود یعنی به ازای خانه ای ۶۰ متری ۱۸۰ ماه کارگری حقوق خود را دو دسته پرداخت کند

  256. یه کارگر می‌گوید

    سلام
    کجای دینمون گفتن حق کارگرو بخورید.کجای دینمون گفتن به مردم ظلم کنید.حقوق مزایا که کمه هیچ,میای با اضافه کار ببریش بالا باید مالیات بیشتری بدی آخه بی انصافا چقدر یه کارگر باید عرق بریزه برا ۲ تومن بیشتر که ۵۰۰ تومنش مثل آب خوردن بشه مالیات.

  257. مجید می‌گوید

    حقوقی که تایید میشه از طرف اداره کار کار فرما ها این حقوق رو نمیدن یک قانون درست کنید همه ازین قانون پیروی کنند اینجا فقط حق کارگر ضایع میشه ما کجا شکایت کنیم

  258. امام زمان ع می‌گوید

    آخه این چه وضعه که آقایون دارن پاشون رو بیشتر روی گلوی مردم قشر پایین میگذارند و فشار میدهند..پس کجاست انصاف و کجاست ذات درست

  259. کارمندی که هنوز حقوق فروردین ۹۹را دریافت نکرده می‌گوید

    اونوقت با اینهمه تورم حالا گذشته از افزایش حقوق آقایان فکری هم به حال کارگری که در آرزوی دریافت حقوق فروردین ۹۹ انتظار می‌کشه کردن؟
    برای مجموعه های که یکسال حقوق معوق دارند و توان پرداخت حقوق کارگران و کارمندان خود را ندارند چه تدبیری اندیشه کردن

  260. Alex می‌گوید

    دوستان ما کارگرها زندگی نمیکنیم بلکه دست و پا میزنیم تا زنده بمانیم و در آخر هم محکوم به فنا هستیم چون کسی را نداریم

  261. اسماعیل می‌گوید

    سلام بنده نگهبان بانک هستم اسفراین خراسان شمالی بخدا من به ماهی۳ملیون تومن راضی هستم من بیچاره روز مزدم روزی۶۶هزار تومن یعنی روزای تعطیل جمعه ها و هرتعطیلی مزدی ندارم فروردین۱۴۰۰، ۲۲روز کاری حقوق بنده ۱ملیون۴۰۰هزار تومن حتی اسفند من۱ملیون۴۵۰هزار بیشتر حقوق نگرفتم نه عیدی هیچی بهم ندادن نه من بلکه همه نگهبان های بانک ماهی۹۰۰تومن اجاره میدم حالا هزینه آب برق گاز وقسط هم جدا خدایش انصاف نیست چون بامدرک فوق لیسانس اینقدر حقوق کم متاهل هم هستم حتی جرات اعتراض نداریم بخدا کم آوردم هیچ مسئولی دلش به حال قشر ضعیف نمیسوزه نمیدونم خط فقر چقدره ولی من ۱۰۰متر زیر خاکم نه زیر خط فقر اگه خدایی اون بالا هست باید مسئولین مارو به درد نداشتن ما گرفتار کنه تا بفهمن ما چی میکشیم خودشون که راحت زندگی میکنن بخدا به نماینده مجلس شهرمون هرچقدر پیام دادم و زنگ زدم هیچ جوابی نداد فقط نماینده ها به فکر افراد پولداز سرمایه دار کارخانه دارن و جواب اونارو میدن نه ما بیچاره ها 😒😒😒

  262. عباس می‌گوید

    اقا کجای کارید من دارم با ماهی ۱۸۰۰ زندگی میکنم والا دلم لک زده پامو برای ی روز دراز کنم الان اون وقت برای افزازیش حقوق ما گفته میخواهیم نیرو هامون رو کم کنیم من الان چی کار باید بکنم با ۱۴ سال سابقه تازه اگه بمونم ۲۱۰۰ برامون وایمیسه

  263. علی می‌گوید

    سلام‌خدمت همه کارگران و حقوق بگیران‌و اونایی ک‌مطالعه میکنن .
    بنده یک‌کارگر ساده هستم ک روزی با ۱۴ ساعت کار ۲۵۰۰ حقوق میگیرم و سه سال سابقه کار دارم .میخوام‌بگم ک این‌قانون هایی ک دارین‌میزارین فقط در شرکت های دولتی اجرا‌میشه بیرون جامعه هیشکی پایبند اینا نیس نمیدونم‌حق اولاد و مسکن و فرزند .الانکه سال ۱۴۰۰ شده و میگم حقوقمونو بیشتر کن برگشته میگه همینی ک هست میخوایی بخوا نمیخوایی نخوا .چون‌ب سودشه ی کارگر ساده و تازه کار میخواد بیار ۲ تومن حقوق بده .کجاست اون عدالت و این قانونا چرا ما نمیبینیم

  264. ارش می‌گوید

    من ۱۹۰۰ میگیرم معاون مدرسه خصوصی.

  265. فاطمه کاشی پزها می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت همه هر وقت خودشان با این حقوق توانستند زندگی کنند بعد تصمیم گیری کنند شکم سیر از گرسنه خبر نداره شکم گرسنه هم دین و ایمان نداره برای همینه مردم دارند زامبی می شوند و به هر طریق حلال یا حرام می خواهند شکم خانواده خود را سیر کنند

  266. مهری می‌گوید

    با سلام و احترام به همه ی دوستان و عزیزان.
    هرچند که این نوشته ها دردی از ما دوا نمیکنه و صدای ما به جایی نمیرسه . اما من خودم در شرکتی هستم که ساعتی حقوق میدن و پنجشنبه ها تعطیل هست میانگین بین ۱۷ تا ۲۰روز میریم سرکار .اونم ساعتی ۱۰هزارتومان . حقوق ما ۱/۷۰۰ تا ۱/۹۰۰ هست .خبری از این حقوق ها نیست . ایکاش حقوق مسئولین هم اینقدر بود تا بدونن با این حقوق ها نمیشه کار کرد با این تورم و هزینه های رفت و امد هیچی برامون نمیمونه.ایکاش مملکت صاحب داشت ایکاش عدالت بود ایکاش پارتی بازی نبود .ایکاش انسانیت بود .

  267. کارگر جوان بدبخت می‌گوید

    سلام‌ما پرسنل شرکت چاپ استان مازندران شهرستان آمل هستیم و متاسفانه با افزایش مقدار حقوق .حقوق ما تغییری نمیکنه و ۲ میلیون تومان دستمزد میگیریم .مجرد ۲ میلیون میگیره .متاهل ۳ تومن .خواهشا کسی رسیدگی کنه واقعا خسته شدیم از این همه بی عدالتی

  268. هانیه می‌گوید

    در جواب دوست عزیزی که میگه زرنگ باشی پول در میاری و فرش قرمز پهن نکردن دوست عزیز مملکت برای شما نیست که دهن باز میکین حرف میزنی شما که زرنگی حتما مثل ساشا یه شاخه گل ۱۰۰۰هزاری میخری بد میفروشی ۲۰ هزار تومن یا میری ونزوئلا اونجا کار مکینی
    ماها که داریم از این حقوق میگیریم هرکدوم تحصیلاتی داریم که مطمئنا شاگرد اول غیره هستیم که متاسفاه زیر دست یه مشت بی سواد داریم کار میکنیم
    در ضمن مگه اون کارگری که کار میکنه حق نداره از زندگی خودش لذت ببره درسته کارگر اما اونم آدم
    واقعا برات متاسفم.

  269. سیاوش می‌گوید

    دوستان کسی میدونه مزایای ماهانه سال ۱۴۰۰ چنده؟ همون عددی که پارسال ۷ میلیون ریال بود منظورمه

  270. محمدمهدی می‌گوید

    با این حقوق حتا نمیشه خدکشی کرد

  271. رضا می‌گوید

    ۲۵٪ افزایش ۲۰٪ مالیات خیلی جالبه

  272. حرف حساب می‌گوید

    واقعا که مسخره هست
    دلشون خوش هس که افزایش حقوق میدن ولی از اون طرف ۱۰۰۰ برابر از جیبمون میکشن بیرون

  273. حمیدسبزوار می‌گوید

    باسلام وخسته نباشید خدمت تمامی هموطنان گلم.فقط میتونم بگم واقعا خجالت آوره برا یه کشور به این بزرگی و وسیعی واینهمه منبع ومعادن و،،،،،،،.ولی چون میگذرد غمی نیست،غمی هم باشه به دوش میکشیم،مادهه شصتی هاکه تا حالاشو گذروندیم بقیشم میگذرونیم به هرنحوی.🙂

  274. kiki می‌گوید

    باسلام حقوق افزایش پیدا نکرده هنوز از اول اردیبهشت کرایه تاکسی و مترو و …افزایش پیدا کرده خدایی شما ما مردمو چی میبینین من یه خانوم با یه دختر بچه سر پرست خانواده ام که هشتم گرو نم هست والا این ا درجا میزنیمفزایش حقوق هیچ دردی رو دوا نمیکنه بازم

  275. آقای چپ دست می‌گوید

    خط فقر شده ۱۰ میلیون. بعدش اعلام میکنند از حقوق بالای ۴ میلیون مالیات میگیرند.
    یعنی از فقیر هم مالیات میگیرن. واقعا جالبه

  276. اباذر می‌گوید

    باسلام
    خدمت اون مسئولینی که خودشون حقوق نجومی میگیرن و برای ما تصمیم ذره ای میگیرن،دستمریزاد میگم
    دمتون گرم که با این پایه حقوق نه میزارید بمیریم نه میزارید مثل بچه آدم زنده باشیم
    مسئولین خسته نباشید

  277. مهدی می‌گوید

    اگر کسی واسش نمیصرفه بزاره بره😂

  278. میثم می‌گوید

    سلام وقت همگی بخیر
    من ویزیتور یه شرکت لبنی هستم
    اون مبلغ ۶۰۰ تومن که بابت بن خرید هست رو که معمولا اجناسی که فروشش ضعیفه و تاریخشون نزدیکه رو بجای بن میدن ببریم خونه
    یسری بهمون نفری ۳۰تا خامه دادن کلا ۳روز تاریخ داشت
    ازونورم هدفامون رو جوری میچینن که اصلا دسترسی بهش امکان پذیر نیست که لااقل پورسانت دریافت کنیم
    برج ۱۲ یکی از همکاران من ۲۶۰میلیون بار فروخته ۱میلیون و ۲۰۰ پورسانت بهش دادن
    درصورتیکه ماهی ۱میلیون فقط هزینه سوخت ماشینمون میشه توی مسیر
    انقدرم افزایش قیمت داریم تند تند فروش ضعیف شده و خروجی کالاها خیلی کم شده، بجاش دودش توی چشم ویزیتور میره
    همش استرس اعصاب خوردی تهدید خسته شدیم بخدا
    خونه ام آرامش نداریم یه چک مشتری اگه سوخت بشه تا ۵سال باید تاوان بدیم
    هیچکس نمیشینه پای صحبتامون
    تازه طلبکارم هستن میگن کم کاری از شماست

  279. محمود می‌گوید

    با سلام
    همیشه کارگر که بیشترین زحمت رو میکشه کمترین دستمزد رو داره.و این خیلی نا عادلانه ست.عزیزانی که این حقوق ها رو تصویب میکنن خداییش ،نه خداییش میتونن با این حقوق امرار معاش کنن.خواهش میکنم کارگر جماعت رو درک کنن.این حقوق به کمتر از دو هفته نشده چیزیش باقی نمی مونه.با کلی قناعت به زور تا ۳ هفته نشده از این پول چیزی نمی مونه.خواهش میکنم رسیدگی بشه .

  280. خانم می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم حقوق ماهیانه یک مهندس معمار مجرد با مدرک دکترای معماری در شرکت خصوصی و ۱ سال سابقه بیمه چقدر باید باشه و همین حقوق برای این شرایط با مدرک کارشناسی ارشد چطور؟ممنونم

  281. یوسف می‌گوید

    تشکر ویپه از مسئولین محترم بخاطر تعیین چنین حقوق عادلانه که همه مردم یکسان و علی گونه زندگی خواهند کرد مرسی من به فکر پرواز خارجی .و گشت و گذار در جزایر هاوایی هستم ۴ ماه بعد با این حقوق کارگری

  282. راضیه می‌گوید

    این حقوقی که واس ما کارگرا تنظیم شده فقط پول ماهیانه مای بی بی ۱ فرزندم میشه وقتی مای بی بی بشه بسته ای۲۰۰هزار..شیرخشک وبقیه دوا دکتری ها بکنار…
    انسان بودنشان برایمان آرزوست و بس…

  283. احمدی ۱۱۰ می‌گوید

    نمیدونم این نظرهای پیشنهادهایی که راجب حقوق کسانی میگن و پیشنهاد می‌دند که حقوق خودشون نجومی مثل مدیران شرکت های خودروسازی و …… وقتی ۲۵ درصد همیچین کسایی که دریافتی نجومی شون ۲۵ درصد اونا از دریافتی سال بنده بیشر درصد باز نشسته فرهنگیان با ۲۵ درصد نجومی بگیران یکیه آخه خدا از سر تقسیر تون نگذاره سر پل سرات منتظریم یا حق

  284. امیر می‌گوید

    با سلام خواستم به شما اطلاع دهم که در حالی که مجلس محترم سقف دو میلیون و پانصد هزار تومان را برای کارکنان دولت مقرر نموده ظاهراً سازمان انرژی اتمی در این روزهای آخر فروردین به دنبال اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای برداشتن این سقف از کارکنان هیئت علمی خود می باشد و همزمان به دنبال افزایش حقوق آنها به مانند کارکنان مدافع سلامت(وزارت بهداشت)است این در حالی است که این سازمان توان حفظ ایمنی سایت های خود را ندارد .وای به روزگار کارکنان عادی وبازنشسته و کارگران زحمت کش در کل ایران اسلامی . خواهشمند است در اسرع وقت اطلاع رسانی کنید.

  285. حمید می‌گوید

    سلام من جایی کار میکنم که ساعتی حقوق میدن و سنوات را هم با همون ساعتی حساب میکنن
    یعنی روزای تعطیل و جمعه ها هم حقوقی ندارم و بیمه هم جای دیگه رد میشه سال قبل خیلی کم بهم حقوق دادن
    میشه لطفا بهم بگید اگه قرار باشه حقوق ۱۴۰۰ به صورت ساعتی حساب بشه بعلاوه سنوات چقدر میشه ؟

  286. علی آریان نژاد می‌گوید

    سلام …بنده ۵۰سال سن دارم ….. ۲۱سال سابقه …… دو فرزند پسر که هردو لیسانس بیکار …. خونه اجاره ای …..تاآخر عمر با این همه تورم وگرانی نه تنها پس انداز ندارم ونمی توانیم زندگی راحت داشته باشیم …….هرگز خانه دار هم نمی شویم ….علی برکت الله

  287. حرف حق می‌گوید

    هرسال افزایش حقوق میدن

    همینو بلدن

    جلوی تورمو بگیرن اگه راست میگن

    تورم به نفع خود دولته . چون یکی از منابع درآمدی دولت تورمه

  288. طاهره رنجبر می‌گوید

    حداقل حقوق ۴۳۰۰ اعلام شده ولی به ما ۳۵۰۰ میدن نه امنیت شغلی داریم نه حقوق و مزایای خوب
    هیچ نظارتی هم به کارفرما نیست چون دولت ما طرفدار سرمایه داریه

  289. مریم می‌گوید

    دوستان کسی میدونه کسی که سال ۹۹حقوق روزانه در لیست ۹۸۱۰۷۸بوده امسال چقدر باید باشه؟

  290. محمد می‌گوید

    حقوق تصویب شده کفاف خرج یک زندگی رو نمیده و در کمال ناباوری باید گفت که همین حداقل حقوق هم با این معافیت مالیات حقوق که تصویب شده مشمول مالیات میشه یعنی قبل از اینکه این چنار غاز گیرمان بیاد دولت محترم کسری بودجشو از جیب کارگر برمیداره

  291. Mr.Hoseini می‌گوید

    این حقوق ها اگر به درد بخوره فقط به درد دوران مجردی میخوره که البته به درد همونم نمیخوره ولی در همین سطح هست وگرنه حتی فکرشم سخته ادم یه روز بخواد با این حقوق ها به فکر زندگی کردن باشه…

  292. حسین می‌گوید

    تشکر از اینکه میخوای بگی از تورم خبر نداری

  293. یوسف می‌گوید

    واقعاکسانی که این پایه حقوق روتاییدوتصویب کردن خودشون هم میتونن بااین حقوق زندگی کنن؟

  294. سارا می‌گوید

    سلام
    من فقط دوست دارم برا یک یا دو ماه این حقوق رو‌در اختیار یکی از آدم هایی قرار بدند که حقوقشون بالاست و همون اندازه هم که ما قسط میدیم و‌کرایه خونه و خرج دو‌بچه و ….؛ خوب اگه اونا تونستند زندگی کنند ما هم میتونیم دیگه احتیاجی به نظر دادن نیست

  295. علی می‌گوید

    سلام واقعا خجالت نمیکشید شرم نمیکنید کفاف چه زندگی رو میدهد با ۵سال سابقه هم نمتونیم کفاف زن وبچه روبدیم لطفا بروید وفکری برای اخرتتان بکینید مردم بیچاره داغون شدن بهتر بگم له شدن

  296. محمد می‌گوید

    سلام. تورو خدا یه نظارتی باشه همین حداقلو بدن.
    ما نیروهای شرکتی بدون قرارداد ک همیشه باید تنمون بلرزه حداقل و دریافت نمیکنیم.اضاف کار و حق شیفت نداریم.جرات اعتراض هم نداریم.
    میگن کار بهتر سراغ دارید برید.
    همش باید سکوت کنیم و بغض.

  297. علی می‌گوید

    همین که پارسال تاحالا افزایش داشته خداروشکر من مجردم و با این حقوق هم خرج لباس و خوراکم رو میدم هم باشگاه هم پس انداز میکنم و اینکه با رلم هفته ای ۱بار میرم رستوران بهترین غذارو میخورم و کیف میکنم ایول خداروشکر بابت این۴ملیون و دویست که حقوق میگیرم خدارو صدهزار مرتبه شکر

  298. بابک می‌گوید

    فقط اینو بگم که با این حقوق نمیشه زندگی کرد فقط میشه استرس و ناراحتی رو تجربه کنیم .میشه خیلی زودتر از وقتش پیر بشیم
    میشه مسئولان به ما بگن کرایه خونه الان توی یک منطقه نه چندان خوب چه قیمت هستش؟
    ایا مسئولین با این ۳۵۰۰۰۰۰تومان میتونن خرجی فقط ۵ روزشون رو داشته باشن؟
    ما از تفریحاتمون میگذریم ولی مایحتاج ضروری زندگی را چکار کنیم ..میخوام بدونم ایا واقعا از پارسال تا امروز اکثر اقلام ضروری زندگی ۲ یا ۳ برابر نشدن؟

  299. مصطفی می‌گوید

    با سلام.فقط خدا میدونه اون کسی که این حقوق رو می گیره در طول ماه که هیچ در طول سال یک کیلو گوشت هم نمی تونه برای خانوادش بخره چقدر شرمنده زن وبچه اش میشه .امیدوارم اه دل زن بچه کارگران بدبخت این ممکت دامن گیر اون کسانی بشه که نمی گذارن حقوق ما کارگران افزایش بدن تا شب ها گرسنه سر رو بالشت نگذاریم …؟

  300. شادی می‌گوید

    واقعا خوبه شما درمورد حداقل حقوق تصمیم میگیرید درصورتی که کارفرماها خیلی کمتر از این مبلغ رو به کارگر پرداخت میکنن
    و هیچ نظارتی بر کار کرگرها نیست همه فقط و فقط طرف کارفرماها هستند حتی بازرس های بیمه که با هماهنگی کارفرما گزارش مینویسن

  301. رها می‌گوید

    سلام ما برای شهرداری تهران پیمانکاری کار میکنیم بما ۲۵۰۰ حقوق دادن
    البته حقوق فروردین
    کسی هم نیست به دادما برسه البته فقط تو منطقه ۴ اینجوری اجحاف میشه تو سایر مناطق همینکار مارو ۳۸۰۰تا ۴۲۰۰ حقوق گرفتن

  302. آریا می‌گوید

    گوشت چیه برادر . ما مسلمانیم . هوا میخوریم تا برادران عرب و چینی و روسی و فامیل های وابسته در اسایش باشند .

  303. سادات رسول می‌گوید

    سلام من حکم مشاغل کارگری رو دارم و به اصطلاح کارمند دولتم با اون حکم هفت سال سابفه هم دارم.حقوقم بزور با کسر مالیات ۳/۵۰۰/۰۰۰میشه.دو تا بچه هم دارم.من کاری به مسئولین و تورم ندارم.فقط خدا کنه تو حیات ما امام زمان ظهور کنه خودش حق و حقوقمون رو زنده کنه.چون فقط زور اونه که به اینا میرسه

  304. ن می‌گوید

    واقعا چجوری خجالت نمیکشن که برای حقوق ۴میلیونی مالیات میخوان؟کم از جیب ملت دزدیدن؟حقوق اینقدری کفاف یه ادم مجردم نمیده ، ب ریال در میاریم ل دلار خرج میکنیم ، ماهی ده تومن بدن تازه از زیر خط فقر بهتر میشه واقعا با چ رویی اینارو اعلام میکنن و ب خودشون میبالن ، خودشون تا میتونن از مردم ذزدی میکنن و حقوقای میلیاردی دارن مردم بدبخت باید گدای اینا باشن واقعا حالم از این وضعیت اقتصادی بهم میخوره

  305. مرادی می‌گوید

    بنظرم میزان دریافتی مسئولین با قشر کارگر جا به جا بشه تا بفهمن کارگر چقدر بدبخته.

  306. حسینh می‌گوید

    سلام خدمت دوستان. میخاستم بگم با این حقوق اداره کار واقعا زندگی کردن سخته. من یه ادم ۳۰ساله مجرد وقتی به این حقوق ها نگاه میکنم وقتی به قیمت خونه و ماشین و اجاره خانه وسایل زندگی و خرج زن گرفتن ووو…. کلا از سر کار رفتن پشیمون میشم. میخای بری سر کار از صبح تا عصر پدرتو در میارن کلی خفت بارت میکنند سر ماه که حقوق نمیدن دیگه حسی برای کار کردن نمیمونه آدم پیش خودش میگه خب بمونم تو خونه اعصابم راحت تره. بنظرم این کارهایی که این مسولین میکنند همش برنامه ریزی شده است اینها میخان مردم را ناامید کنند تا بهتر بتونند بهمون حکومت کنند پشت همه ی اینا نقشه هست مگر میشود کشوری با این همه سرمایه این وضع مردمش باشه. حقوق تو عسلویه حداقل نباید کمتر از ۲۵میلیون تومان باشه تو شهرها نباید کمتر از ده میلیون باشه. من چقدر باید کار کنم تا بتونم یه وسیله برای خودم بخرم؟! من سی سالمه چرا نباید بتونم زن بگیرم؟! چکار باید بکنم؟ بهترین روزهای عمرم هدر رفت. چرا نباید بچه داشته باشم؟ کیا هستند که دارن برای زندگی ما تصمیم میگیرند؟ آیا ایرانی هستند؟ آیا وضع مردم نمیبینند؟! من واقعا متاسفم که چرا مردم کاری نمیکنند چرا به این وضع اعتراض نمیکنند به خدا که همش گناه است. ما مردم ایران نه این دنیا را داریم و نه اون دنیا. بقیه کشورها طرف یک هفته کار میکنه با پولش بهترین گوشی میتونه بخره پنج شش ماه کار بهترین ماشین میتونه بخره دو سه سال کار بهترین خونه. تو ایران چی؟! امیدوارم به خودمون بیایم

  307. احسان می‌گوید

    من قرارداد معین سازمان مالیاتی هستم با ۱۴ سال سابقه‌ و مدرک دیپلم و یک‌ فرزند کلا حقوقم شده ۳۵۰۰ من چگونه زندگی را اداره کنم خود آقایان تصمیم گیرنده یک هفته می تونن زندگی کنند شرمنده زن و بچه شدیم

  308. علیرضا می‌گوید

    سلام دوست عزیز حقوق ثابت من در سال ۹۹ مبلغ ۶میلیون تومان بود الان در سال جدید چقدر به حقوقم اضافه میشه متاهل هستم دارای یک فرزند با سابقه کار ۱۲ ساله در تهیه غذا با اضافه کاریم حقوقم ۶مبلیون ۸۰۰ دریافیم هستش ممنون میشم بگید

  309. حمید قاسمی می‌گوید

    سلام و عرض ادب
    به نظر بنده این اعداد و ارقام فقط شامل قشر کارگری و ضعیف جامعه میشه و برای خودشون یا نور چشمیاشون صدق نمیکنه
    من سراغ دارم طرف با مدرک دیپلم داخل شرکت با پایه حقوق ۶ میلیون تومن شروع بکار کرده که با مزایا حدکد ۹ الی ۱۰ میلیون دریافتی داره چون آشنای مدیر هست
    تا بوده همین بوده و قشر ضعیف همیشه ضعیف میماند

  310. Mahsa می‌گوید

    سلام آخه کدوم کارفرمایی به من با سابقه کار ۴ ساله ۳۸۰۰ میلیون تومن میده حتی وزارت کاری رو هم که حداقل… ازش میبینی کلی مبلغ کم میکنن مثلا حداقل حقوق را طبق اون جدول میدن حق مسکن و بقیه موارد رو نمیدن تازه با کلی ادا و اطوار که انگار پول زور دارن میدن خب من انرژی وقتمو و نیرومو تخصصمو در اختیار قرار میدم این مبالغ ارزش واقعی یه آدم دلسوز نیست که درست کار میکنه حالا ۴ میلیون و بدن من به اون هم راضی ام همون هم نمیدن

  311. عمار می‌گوید

    با احترام به تمامی کارکنان وخدمت گذاران صادق ملت.پس بااین اوضاع حقوق ودستمزد حتی اگه کمی ییشتر حقوق بعضی از مدیران ومسئولین بالا حتی اگه ماهی ۳۰ملیون هم دریافت کنن در سال میشه ۳۶۰ ملیون وتوی ۳۰سال خدمت میشه ۱۰۸۰۰ ملیارد یعنی همه دسنمزد یه مدیر اگه هیچ خرجی نکنه میشه این
    پس چطور ماشین ملیاردی سوارن ووغیره !!!!! این یه سوالل که به ذهن ادم کند ذهنی مثل منم میرسه شایدم من اشتباه فکر میکنم..

  312. مالیاتی می‌گوید

    واقعا با حکم یه کارمند مالیاتی سوپری سر کوچمون یه کاسه ماست هم دیگه بهمون نمیده
    فکری به حال حقوق کم و دو شیفت بودن کار ما بکنید
    پوکیدیم تو این اداره برا ۴ تومن حقوق

  313. پوریا می‌گوید

    متاسفم که هر چی کمه برای کارگر است

  314. سما می‌گوید

    با سلام هم به مسئولین و هم عزیزانی که دراین سایت نظرات خودشان را ثبت کرده اند. من هم در چند سال پیش همین فکر ا می کردم و به خودم می گفتم اگر حقوقم به یک میلیون برسد می توانم زندگی متوسطی داشته باشم در ُالهی بعدی همینطور می گفتم دو میلیون ، سه میلیون و ال آخر ده میلیون . ولی با رسیدن با مبالغ فوق نه توانستم زنگی خود را جمع کنم و هروز ضعیفتر از روز قبل شدم . بالاخره به این نتیجه رسیدم تنها گرفتن مبالغ بالا نمی شود زندگی کرد تا زمانیکه گلوی افسار گسیخته تورم و افزایش قیمت ها گرفته نشود. حالا اگر دولت دستور دهد حقوقها را دو برابر کنند آنگاه اتفاق نادرستی برای ما رخ خواهد داد . همه جیزی که مورد نیاز ما باشد قیمت چند برابری پیدا می کند. . پس در حقیقت با افزایش درآمد واقعی روبرو نخواهیم بود بلکه با غول گرانی و تورم روز افزون و افت ارزش پول و کاهش قدرت خرید را برای ما رقم خواهد زد. و السلام و علیکم و رحمت الله و برکاته .

  315. حمیده می‌گوید

    با سلام واحترام.. من دنبال کارم متاسفانه امسال مسئولین اومدن حقوق کارگرا روافزایش دادن بهتر که نشده بدترم شده ،، سال ۹۸اوضاع ازاین بهتر بود آخه هرجا میرم برا استخدامی حقوق خانما زیر ۲۳۰۰هست ، ساعت کاری زیاد وحقوق کم حتی حقوق ۱۲۰۰هم توآگهی مشهد برای خانما من دیدم واین واقعا جای تاسفه خدا خودش به داد جوونا برسه با این اوضاع آخه چه امیدی به آینده داشته باشن …

  316. شکیبا می‌گوید

    سلام ، خیلی متاسفم بخاطر زندگی طاقت فرسایی که برای اکثریت جامعه ی ایران ساخته شده ، درسته که با افزایش حقوق افزایش تورم و گرانی هم در پی خواهیم داشت اما چرا این حقوق کم فقط برای قشر ضعیف جامعه هست؟ چرا سرمایه داران روز به روز ثروتمند تر میشن و افراد کم درآمد روزبه روز فقیر تر ؟ در صورتی که باید برعکس باشه، مگر حرف حکومت حرف حضرت علی نبود مگر شعار حکومت حضرت علی برابری و برادری نبود ؟ این تبعیض بین مردم ناعدالتی محض هست، نظام نظام سرمایه داریست ،البته که در حقیقت جامعه ای داریم سر شار از فساد که در این بین استثمارگران از خدا بی خبر که تو این بل بشو و بهم ریختگی کشور کم سو استفاده نمیکنند،که توسط اونا خبری از حقوق کامل ناچیز وزارت کار هم نیست از بیمه و مزایا هم خبری نیست و حتی نصف همین حقوق هم به بانوان داده نمیشه و واقعیت جامعه پر هست ازین نمونه های بهره کشی و استثمار و حق مردم خوری ، واقعا این برده داری به سبک نوین هست .

  317. مرتضی می‌گوید

    با سلام من کارگر هستم دوشغله خدایی درامدم اندازه خرج ۱۵ روز زندگی رو هم نمیده همه اینا به درک یکی به من بگه با ۴ تومن حقوق که شش ملیون هم از خط فقر پایین تره دولت با چه رویی مالیات میگیره

  318. کامیار می‌گوید

    با سلام
    دولت اعلام کرده که خط فقر زیر ۱۰ ملیون تومان می باشد اما کسانی که زیر خط فقر دریافتی دارند باید ۱۰ تا ۱۵ در صد مالیت بدهند !!!!!(حد ۴ تا ۱۰ ملیون)
    آیا این روش حمایت دولت از قشر زحمت کش کارگر می باشد که کمبود بودجه و هزینه بنگاه ها و سازمان های نا کارآمد خود را از فقیر ترین قشر جامعه تحصیل کند؟

    به علاوه چیزی که جامعه و کارگران زحمتکش ما نیاز دارند ثبات در وضعیت اقتصادی است نه افزایش حقوق (حال به هر میزان)
    اگر ثبات اقتصادی و جود داشته باشد و تورم مهار گردد ………….

  319. کوروش می‌گوید

    شرم باد بر شماها که یه کارگر از صبح تا شب جون بکنه حقوق روزانش به اندازه خرید یه هندوانه نیست .کجاست عدالت کجاست اسلام .تا کی ظلم به طبقه کارگر

  320. رضا ایمانی می‌گوید

    واقعا خیلی سخت شده زندگی من بیچاره که تازه میخوام ازذواج کنم چه جوری با این حقوق زنذگی کنم خوذم تنها ذرماه بیشتر از۳ میلیون کرایه وخرج دارم نمیدونم بخدا ذیگه مغزم کار نمیکنه…….

  321. مهناز می‌گوید

    سلام ببخشید این پایه حقوق که ناچیز هست، ضمن اینکه همین قدری که مصوب شده رو هم نمیدن.
    متاسفانه هیچ نظارتی نیست.
    برای شکایت کردن هم ۳ تا مشکل هست: ۱.هیچ کسی باهات همکاری نمیکنه چون میگن کسی ک شکایت کرد رو هیچ جا بهش کار ندین انگار همه یادگرفتن توسری خور باشن ۲.ما که هر روز نمیتونیم بریم شکایت و از کار و زندگی بمونیم که ۳. هیچ رسیدگی وجود نداره.
    بعضی ها اینقدر توی سفینه های رفاه خودشون غرق هستن که نمیفهمن دور و برشون چه خبره.
    چ بسیار جوان هایی رو دیدم که شاگرد مغازه هستن و متاسفانه حقوقشون کمه ، بیمه هم نیستن تازه صاحبان کار منت هم میزارن.

  322. احمد می‌گوید

    سلام من بسیر سختی کشیدم و سعی کردم نان حلال بدست بیارم. فقط همین میدونم که با این بی عدالتی ها برای حقوق دادن که همه انسانها را به دست کجی و رشوه گیری تشویق میکنه.

  323. محمد می‌گوید

    خدا وکیل سران مملکت و بچه هاشون با همین قانون حقوق می گیرند.
    بنده ۴۰ سالمه ۳ ساله فوق لیسانس گرفتم بیکارم مجردم هستم دوستان ازبرکت سفره این انقلاب من همین میزان ناچیز هم بهم تعلق نگرفته

  324. محیا می‌گوید

    سلام قشر ضعیف توی ایران فقط زنده است چیزی یه اسم زندگی کردن معنایی ندارد قشر ضعیف کار میکنه تاثروتمندان ثروتمند تر بشن هیچ حامی هم نداره انقدر فشار روشون زیاده که حتی قادر به اعتراض هم نیستن ولی خداوند فرموده حکومت کفر پابرجا میمونه ولی حکومت ظالمان راه به نیستی داره ما منتظر وعده به حق خداییم

  325. مالکی می‌گوید

    سلام وقت همه دوستان بخیر
    این مسائل حل نخواهد شد چرا؟
    چون!

    ۱) هیچ کار فرمایی به فکر کارگر نیست
    ۲) کشورهای در حال توسعه همیشه فشار های حاصل از تورم سالانه رو روی کارگر پیاده میکنن
    ۳) اگر افزایش حقوق با تورم کنترل نشه این افزایش حقوق هیچ فایده ای نداره به طور مثال افزایش ۲۰ درصدی دستمزد برای کارگر که دو میلیون حقوق دریافت میکنه برابر با۴۰۰هزار تومنه اما همین افزایش برای کسی که۱۰میلیون حقوق دریافت میکنه برابر با۲میلیون تومنه
    ۴) بهای به کارگر باعث افزایش راندمان کاری کارگر میشه

  326. نسل سوخته می‌گوید

    دیــــروز هــمـــســـایه ام از گرسنــگی مرد… در عذایش گوسفندها سر بریـــدند… تا زنده هستیم همین هست زندگی.. برای دلخوشی مردم حرف از حقوق و قانون کار نزنید که ما نسل سوخته ایم.. چرا یک کارگر برای بیماری همسرش باید کلیش رو بفروشه…

  327. فاطمه حقیقی می‌گوید

    این حقوق و مزایا یعنی کارگر و کارمند برده هست فقط برده مدرنیته

  328. کاظم می‌گوید

    کارمندی یعنی گشنگی کارمند فقط اسم داره. کارمند هیچی نداره. از خدا بترسید. بترسید که پدری شرمنده زن و بچش شده. لعنت به این زندگی

  329. کوروش می‌گوید

    انحصار طلبی وبی بندو باری اقتصادی، رانت های بی حساب و کتاب عدم سرمایه گذاری و واردات ارز، در کل نبود اقتصاد پویا و به دنبال اون فساد سیستماتیک در تمامی ارگان ها دست به دست هم داده تا وضعیت کشور بحرانی بشه و اگر این شرایط اصلاح نشه عواقب بسیار فاجعه باری برای کشور ایجاد میکنه حتی امکان تهدید تمامیت عرضی کشور داره

  330. فاطمه می‌گوید

    تازه شما دارید میگید حقوق پایه ۲ میلیون و ۸۰۰
    من امروز از طرف دفتر کاریابی جایی مراجعه کردم گفتن ماهانه از ۸ صبح تا ۱۲ و عصر از ساعت ۳ تا ۸ اگر قبول کنم برم یک ملیون بهم حقوق میدن.
    البته که قبول نمیکنم ولی میگم همه هم بهشون حقوق پایه اداره کار رو نمیدن

    1. میلاد می‌گوید

      بله درسته خیلی زیر قانون کار حقوق میدن ولی متاسفانه مجبوری هستن آدم هایی که از روی نیاز مجبور به کار شدن

  331. مهدی می‌گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه عزیزان این مزد که میگن بعضی ها خیلی هم هست مخصوصا کارفرما ها حق دارن خدایی چون خودشون تو خونشون نون خشک میخورن سه وعده واسه همون هم زورشون میاد حقوق بیشتر بدن الان با این اوضاع اگه یک بچه تازه به دنیا اومده در هر ماهی دو ملیون هزینه شیر خشک و مای بیبی داره حالا خرج خونه هم با این گروهی ها کنار هر کارگر حداقل باید برجی ۱۰ ملیون کار کنه که چرخه زنگیشو بچرخونه و به گدایی نیفته خدا واسه هممون درست کنه…. امین …

  332. تقی می‌گوید

    با توجه به ابلاغ بانک مرکزی نسبت به تورم ۴۱درصدی واقدام دولت به افضایش ۲۵درصدی حقوق باید عرض کنم که
    به حال انکس باید گریست دخل بود ۱۹ خرجش بیست
    موفق و موید باشید

  333. سبحان می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    آیا درصد ثابتی برای پورسانت سالیانه مدیران شرکت داریم یا خیر؟
    آیا قانونی واسه این وجود دارد یا تواقفی است؟
    ممنون میشم جوابمو بدین.

  334. مصطفی می‌گوید

    این بی عدالتیه محضه ، حقوق کارگر این باشه ، از خدا بترسید.

  335. کارگر ناامید می‌گوید

    آخه ۲۷۰۰ شد حقوق بخدا من آزاد کار میکنم ماهانه تا ۴۵۰۰ هم گیرم میاد بعد جون بد بخت دربه در تو شرکتا داره دنبال کار میگرده این انصافه این عدالته بعد فکرشو بکن متاهل هم باشی یا مثلا بخای ماشین بخری با ۲۷۰۰ گور هم به ما نمیدن نمیدونم جای خنده داره یا گریه

  336. محمد حسین می‌گوید

    حقوق های مسخره
    عدالت بخوره تو سرتون
    بعد ادارات برق گاز نفت ماهی ۱۰ تا ۱۵ میلیون بگیرن و یه کارگر هیچ فقط حسرت

  337. محمد می‌گوید

    سلام . حقوق واقعا کم هست با اینکه اضاف کار وایمیستیم باز هم جوابگوی زندگی متاهلی نیست چون اجاره خونه بالا همه لوازم مصرفی ضروری گران ….. جمهوری اسلامی و امام کجایی پس …چی شد پس …. جرات نمیکنیم وام برداریم اصلا نمیشه فرزند داری کرد …

  338. saeed می‌گوید

    من کارگر هستم حقوقم باید حدود ۴.۵۰۰.۰۰۰باشد ولی به من ۲.۵۰۰.۰۰۰هزار میدهن به خاطر این که بیکار نمونم مجبورم شرایط را قبول کنم بیمه هم هستم ۱۱سال سابقه کار دارم

  339. مهري ماه می‌گوید

    من خونه دارم ماشین دارم مجردم و حقوقم ماهی ۴ ملیونه هزینه های درمانم رایگانه و هنوز هم کم میارم خدا به داد بقیه برسه
    همیشه در تعجبم که چجوری زندگی میکنید

  340. بدبخت می‌گوید

    من طبق اداره کار ماهی ۴ملیون خورده ای میگیرم یه تومنش پول اجاره و قبضاس یه تومنش شایدم بیشتر خرج بچه دوسالمه میمونه خرج خونم که هرماه از شکم زن وبچم میرنم.تاحالا که ۳۵سالمه نه شمال رفتم نه زیارت نه صیاحت نه تفریح.اقای وزیر کار جون بچت ببین وزیر بهداشت چقد بازرس میفرسته شرکت توام حداقل سالی یبار بفرست ببین صابکارا پول کارگرارو چقد میخورن تو تاکستان.شکایت کنی بیکارمیشی نکنی قشنگ حقتو میخورن.بخدا شرکت رفتم میگه دوماه بیمه نمکنم غذا و سرویس نداریم حقوقم یه ماه پیش ما باید بمونه.بنظرت چجوری با چه ذوقی تولید ملی راه بندازیم.

  341. فرهاد می‌گوید

    جالب اینجاست که کسانی که این حقوق را تعیین میکنند خودشون حقوق های چند ده میلیونی و صد میلیونی میگیرند

  342. کهوری نژاد می‌گوید

    با سلام
    کاش بجای اینهمه پرداختن به موضوع حقوقهای نجومی کمی هم به موضوع حقوق های ذره بینی می پرداختن ، کارمندی با بیست سال سابقه کار(در اداره میراث فرهنگی)با مدرک فوق لیسانس باید ۵ میلیون حقوق بگیره؟

  343. رضا می‌گوید

    بقول امام ، مالیات و تورم یعنی دست کردن دولت تو جیب ملت !!!!!!!!!
    اونم اشکالی نداره ما باهاش کنار میایم
    ولی چرا مخارج زندگی من کارگر مثل غذاوپوشاک و بنزین و … باید به نرخ خلیج فارس باشه و حقوق دریافتیمون به نرخ افغانستان؟؟؟

  344. زهرا اردلان می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    آیا حق مسکن به خانم های مجرد تعلق میگیره؟

    1. آزاده می‌گوید

      مشکل جای دیگری ست . من خودم با تحصیلات فوق لیسانس مهندسی پزشکی و سابقه کار ۸ سال در ایران و ۳ سال در استرالیا به دلایل خانوادگی برگشتم ایران . هر جا رفتم همه از خداشون بود بیام تو شرکت شون کار کنم ولی با حقوق وزارت کار …اونم پایه !!! . زبان انگلیسی ام فول در حد نیتیو و به تمام جنبه های تخصصی خودم هم مسلط . ولی کسی حقوق بالا که چه عرض کنم در شان خودشان پیشنهاد نمیدادن . هی میگفتن برو بچرخ ببین کی بهت حقوق بالایی میده برو اونجا . حتی پروژه ای برای شرکتی دو ماه کار کردم و براش یه خط کارخانه راه اندازی کردم بعد یکسال با منت ۵ میلیون بهم داد . خیلی راحت گفت شکایتی داری برو شکایت کن ببین جایی به دادت میرسه . قراردادمان سی میلیون تومان بود . همه هم میگن برگرد استرالیا دیوانه . برو از این خراب شده

  345. روشینا می‌گوید

    سلام وقت بخیر .
    من قراره برای اخر ماه یکجایی مشغول بکار بشم،
    از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر. هر روز (حتی جمعه ها)
    حقوقی که براساس اداره کاری باشه، چقدر به من تعلق میگیره؟
    و اینکه دوروز در ماه تعطیلی بخوام داشته باشم، اصولیه؟؟

  346. کارگر زحمت کشی می‌گوید

    سلام خداوکیلی خودتون نمیدونید مردم چقد مشگل دارن تو پایین شهر خونه اجاره کردم ماهی ۳میلیون چی میمونه من ۳۰روز باچی زندگی کنم هوا بخورم هتا نون خالی نمیتونی بخری

  347. رضا می‌گوید

    یکی از مدیران مفت خور پتروشیمی ۸۰۰ میلیون حقوق گرفته جدیدا این آدم مگر چیکار میکنه که اینقد حقوق میگیره

  348. سجاد ملافرج زاده می‌گوید

    با سلام اولا سابقه کار و تحصیلات تو کارمندان دولتی ملاک عمل هست و بیشترشون بالای ۱۵ تومن میگیرین. من خودم تو هتل کارمند هستم ۱۲ ساعت کار میکنم بدون سابقه کار میشه حدودا ۵ تومن که تازه اینم کفشه. دوستان هلتدار بیمه رو نمیدن یا رد نمیکنن. خدا رو شکر ولی مال ما رد کرده تا حالا.به نظر من بین کار دولتی و غیر دولتی خیلی فرق هست. اگه من میدونستم کار تو دولت به نفع من هست اول میرفتم با بند های مختلف استخدام میشدم. تعطیلی عمومی یه مزیت و حقوق بالا دومین مزیت و سنوات آخر بازنشستگی که عالیه. به نظر خود من عدالت رعایت نمیشه. ما تو هتل کارمندیم ولی کارگری باهمون حساب میشه. تعطیلی هم به غیر ۲۶ روز مرخصی سالانه نداریم. کلا من که از کار تو هتل با حقوق کمش که هیچ آینده ایی نداره ناراضی هستم و دنبال کار های جایگزین !. که نشستم مهارت هامو زیاد میکنم. چونکه با ۵ تومن نه میشه ماشین خرید نه مسافرت درست و حسابی رفت و نه خونه گرفت. کلام آخر حقوق و درآمد زیاد یعنی رفاه بیشتر. مشکل از حقوق مون که با مصیبت ماه رو تموم میکنیم. تا نظر دوستان چی باشه!

  349. حمید می‌گوید

    ما مردم ایران هرچی سرمون میاد حقمونه،چون هم ترسو هستیم و هم با هم متحد نیستیم،تا زمانی که ماملت اینجوری هستیم،خب معلومه بهمون ظلم میشه و حقمونو میخورن،وقتی سواری میدیم،خب سوارمون میشن،حالا هی بشینیم همه جا از مشکلات و خرج بالا و سختی زندگی بگیم،خب عزیزمن حقمون همینه دیگه
    اگه این دوتا مشکلمونو حل کنیم مملکت میشه بهشت و زندگیمون میشه گلستون

  350. میثم می‌گوید

    عجب یه جوری میگند واسه صاحب کار هیچی نمی مونه انگار این ماشین های لوکس و خونه های لاکچری و هزار عندتا امکانات خوبی که هست همش مال کارگره و صاحب شرکت ها همشون اجاره نشین هستند بی وسیله خجالت بکشید این مملکت مال سرمایه دار هست به امید روزی که در همه جای دنیا ریشه پولدارهای مملکت به دست که هیچی از انسانیت نمیدونند رو به زیر بکشیم تا معنی عدالت رو بفهمند

  351. حسین می‌گوید

    باسلام
    دوستان ی سوال ممنون میشم جواب بدید مبلغ دریافتی یک کار گر بدون بیمه چقدر می باشد

  352. علی ملکوتی می‌گوید

    سلام
    محاسبه دستمزد ساعت کاری سه روز در هفته ۱۷ الی ۱ بامداد و ۳ روز ۲۴ الی ۸ صبح و یک روز هم تعطیل چگونه محاسبه میشه؟؟
    ممنون

  353. علی می‌گوید

    تمام این صحبتها در حد حرف باقی می مونه تو این سالها اینقدر بر سر حقوق و مزایای کارگر و کارمند جنگ راه انداختن اخرشم هرکاری خواستن کردن.پس دلخوش نباشید
    مطمعن باشید هیچ نفعی برای من و شما توش نیست

  354. ایوب می‌گوید

    ان شالله که کارگر بشی با بچه هات

  355. برده داری نوین می‌گوید

    اول تو این مملکت مفهوم کارگر یعنی برده
    دوم نماینده ای که این حقوق را تصویب میکنه باید سلاخی بشه

  356. حسین -آزم می‌گوید

    فقط خدا تو ما را فراموش نکن !!؟ از هر ۲ پا معلول شده و تنها لطفی که به بنده نمودند ؟!؟! از کارافتاده کامل شده و مستمری بگیر با ۲ فرزند دختر ۱۷ و پسر ۱۵ ساله (همسر هم بیمار اعصاب و روان – مستاجر و بی وسیله نقلیه و …

  357. حسین -آزم می‌گوید

    فقط خدا تو ما را فراموش نکن !!؟ از هر ۲ پا معلول شده و تنها لطفی که به بنده نمودند ؟!؟! از کارافتاده کامل شده و مستمری بگیر با ۲ فرزند دختر ۱۷ و پسر ۱۵ ساله (همسر هم بیمار اعصاب و روان – مستاجر و بی وسیله نقلیه و … حتی سهام عدالت را به هرجا مراجعه نمودم به جواب روشنی نرسیدم که چرا به من و فرزندانم تعلق نگرفته و … (طلاهای همسرم را برای خرید موبایل که فرزندانم درس بخوانند به زرگری امانت نهادیم و به ماه نرسیده از فرزند پسرم سارقین سوار بر خودرو زحمتش را کشیدند و اقساطش برایمان مانده و … به مغازه ای نیست که بدهکار نباشم !؟!؟ (فقط باز هم فروشگاه (جامبو !!؟ ) هست که به اندازه سقف حقوق میتوان مایحتاج ضروری را از آن تهیه نمود و … خدایا چرا اینقدر سخت جان که کرونا گرفتم به بیمارستان نرفتم و … چرا نمیمیرانیم

  358. آروین می‌گوید

    با این حقوق یک هفته هم نمیشه دوام آورد کلا همه چی بر علیه فقرا شده ازون طرف قراره بهار ۱۴۰۱ کلا همه چی ۴ برابر و ۵ برابر بشه و ازین طرف ما فقرا گور که هیچی کفن هم نمیتونیم بخریم خدمت همه لاف گویان مملکت خدمت همه مسئولین خواب آلود خدمت همه کسانی که این ارقام را تایید میکنند بگم : خودکشی کنیم بمیریم همه شما خیالتان راحت میشود با آن آقازاده و حقوقهای نجومیه خودتان !!!!!!

  359. کارمند نجومی نگیر می‌گوید

    آره خیلی راضی هستیم کم مونده از رضایت خاطر خر در چمن بخونیم
    البته به شرط اینکه از گشنگی نمیریم
    نوش جون اونایی که حقوق نجومی میگیرند و همشون از دم به یک بهونه ای مالیات نمیدهند

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.