وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

گزارش حقوق ۹۹: تفاوت ۳۴ درصدی دریافتی میان مدیران ارشد و مدیران میانی

گزارش حقوق 99

هر سال در پایان سال میزان پایه حقوق برای کارمندان و کارگران توسط وزارت کار اعلام می‌شود. این رقم برای افراد شاغل در کسب و کارهای دولتی یک رقم مشخص شده است، اما در مورد شرکت‌های خصوصی شفافیتی در مورد رقم حقوق وجود ندارد.

تعدادی از کارفرمایان به سبب عوامل مختلفی از جمله پرداخت مالیات، حق بیمه کمتر، عدم ایجاد نارضایتی بین کارکنان و دیگر موارد تمایل چندانی به ارائه اطلاعات در زمینه مسائل مربوط به حقوق و دستمزد ندارند. این عدم شفافیت باعث به وجود آمدن سوالات بسیار در ذهن کارجویان و کارمندان می‌شود و ممکن است از خود بپرسند که فردی با توانایی‌ها مشابه، در سازمانی مشابه چقدر حقوق می‌گیرد، یا حتی این سوال نیز پیش می‌آید که میزان دریافتی خانم‌ها در سطوح مختلف سازمان نسبت به‌ آقایان چقدر تفاوت دارد؟

 

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

گزارش حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹

ایران سلری با انتشار سالانه “گزارش حقوق و دستمزد بازار کار” قصد دارد تا سطح آگاهی از دستمزد را میان کارجویان و کارفرمایان بالا ببرد. امسال نیز ایران سلری در بررسی خود، گزارش حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹ را بر اساس دریافتی افراد در سطوح مختلف و در شرکت‌های مختلف به دست آورده است و آن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مشاهده گزارش حقوق ۹۹

از آنجایی که مرجعی برای به دست آوردن میزان دستمزد در شرکت‌های خصوصی وجود ندارد، ایران سلری تهیه این گزارش را راهی برای شفاف سازی حقوق در این سازمان‌ها می‌داند.

ایران سلری در این بررسی از اطلاعاتی که از ۲۰۸۰۰۰ نفر از شاغلان و فعالان بازار کار دریافت کرده است، توانسته گزارشی جامع تهیه کند که از ۴۱ گروه شغلی مختلف از جمله بازاریابی، فروش، مهندسی و … در ۳۱ استان کشور به دست آمده است.

این میزان شرکت کننده در این بررسی، باعث بالا رفتن اعتبار آن شده است و به عنوان یک کارجو می‌توانید از این گزارش به عنوان مرجعی از میزان دریافتی افراد در شرکت‌های مختلف با سمت‌های مختلف استفاده کنید.

 

آمار و ارقام در گزارش حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۹

از این گزارش اطلاعات کاربردی و بسیار مهمی استخراج شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به میانگین دریافتی افراد در سطوح مختلف سازمان در تهران سال ۹۹ و مقایسه آن با سال ۹۸ اشاره کنیم.

در ادامه آمارهای مهم این گزارش خصوصا تفاوت دریافتی خانم‌ها و آقایان در سال ۹۹ و تفاوت آن با سال ۹۸ را مشاهده خواهید کرد.

 

میانگین دریافتی افراد در سطوح مختلف سازمان در تهران

نمودار بالا نشان دهنده میانگین دریافتی افراد (میلیون تومان) در سطوح مختلف سازمان در تهران در سال ۹۹ است که نشان می‌دهد که بیشترین دریافتی در مدیران ارشد رقمی در حدود ۱۲ میلیون تومان است و این در حالی است که کارشناسان در سازمان‌ها به طور میانگین ۴.۵ میلیون دریافتی دارند.

در جدول بالا میزان تفاوت دریافتی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ در سطوح مختلف به دست آمده است. در هر سه مورد تقریبا تفاوت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد تفاوت در سال ۹۹ گزارش شده است که سهم مدیران ارشد در این تفاوت دریافتی نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

نمودار بالا میزان تفاوت دریافتی میان سطوح مختلف سازمان در سال ۹۹ را نشان می‌دهد. با توجه به میزان اهمیت مشاغل در کسب و کارهای مختلف این میزان تفاوت در سطوح مختلف انتظار می‌رود. مدیر ارشد به نسبت مدیر میانی سازمان به میزان ۳۴ درصد دریافتی بیشتری دارد و این در حالی است که مدیر میانی نسبت به کارشناس ۳۳ درصد بیشتر حقوق دریافت می‌کند.

تفاوت دریافتی در سطوح مختلف سازمان در تهران نسبت به سایر استان‌ها

با توجه به نمودارهای بالا در سال ۹۹ تفاوت دریافتی افراد در سطوح مختلف سازمان در تهران نسبت به سایر استان ها در سطوح کارشناسی ۱۲%، مدیر میانی ۱۷% و مدیر ارشد ۲۴% می باشد این در حالی است که تفاوت دریافتی مدیران میانی تهران نسبت به شهرستان در سال ۹۸، ۲۱% بوده است.

 

تفاوت دریافتی آقایان نسبت به خانم‌ها در سطوح مختلف سازمان در تهران

با توجه به نمودارهای بالا در سال ۹۹ تفاوت دریافتی آقایان نسبت به خانم ها در سطوح مختلف سازمان در سطوح کارشناسی ۱۲%، مدیر میانی ۱۶% و مدیر ارشد ۲۷% می باشد این در حالی است که بطور کلی سال ۹۸ در کلیه سطوح سازمانی تفاوت دریافتی آقایان نسبت به خانم ها در مقایسه با سال ۹۹ کمتر بوده است.

 

ایران سلری

برای هر کارجو و کارفرما آگاهی از میزان حقوق و دستمزد یکی از بزرگترین چالش‌ها است و بیشتر افراد در بازار کار با عدم شفافیت در مورد حقوق و دستمزد مواجه می‌شوند.

ایران سلری با گزارش‌هایی که در مورد حقوق و دستمزدها ارائه می‌دهد، سردرگمی را در میان کارجویان و کارفرمایان برطرف کرده است.

سخن پایانی

در پایان شما را به دیدن و مشاهده آمار کلی مربوط به گزارش حقوق و دستمزد سال ۹۹ دعوت می‌کنیم. دوست داریم شما نیز یکی از افرادی باشید که در تکمیل این گزارش با ایران سلری همکاری می‌کند. مطمئنا حضور و مشارکت شما در این بررسی می‌تواند دید بازی به افراد کارجو دهد و آنها را در مورد آینده شغلی کمک کند.

منبع ایران سلری
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.