وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حداقل حقوق و مزایا سال ۹۹ مشخص شد

پس از فراز و نشیب‌های فراوان و گمانه‌زنی‌های بسیار، حداقل حقوق و مزایا سال ۹۹ بالاخره در تاریخ ۲۱ فروردین و بدون حضور نماینده‌های کارگران به تصویب شورای عالی کار رسید.

به رسم هر ساله، شورای عالی کار بر اساس تورم محاسبه شده، دستمزد کارگرانی که در صنایع و کسب و کارهای مختلف در سراسر کشور مشغول به کار هستند را افزایش می‌دهد. طی چند ماه گذشته گمانه‌زنی‌های بسیاری پیرامون میزان افزایش حقوق کارگران و پایه حقوق سال ۹۹ وجود داشت.


محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

برای مشاهده حقوق سال (۱۴۰۱) اینجا را کلیک کنید. 

برای مشاهده حقوق سال (۱۴۰۲) اینجا را کلیک کنید. 

طبق اخبار رسیده، در چند ماه قبل برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقد بودند که کارگران باید افزایش حقوق ۳۰ درصدی را تجربه کنند. این درحالی بود که برخی از نمایندگان دولت در سال گذشته افزایش حقوق سال ۹۹ را ۱۵ درصد اعلام کرده بودند. با این حال، شورای عالی کار میزان افزایش حقوق سال ۹۹ را ۲۱ درصد اعلام کرد که این درصد مربوط به فروردین ۹۹ می‌شود. در جلسه‌ای که در خرداد ماه توسط وزارت کار برگزار شد، تصمیم گرفته شد که درصد افزایش حقوق به ۲۶ درصد برسد و در نهایت دریافتی کارگران از تیر ماه ۹۹ افزایش پیدا کند. این افزایش حقوق به دلیل افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن برای کارگران در نظر گرفته شد. حق مسکن در ابتدای سال ۱۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که در تیر ماه به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: حق بیمه چیست و چگونه محاسبه میشود؟

به این ترتیب، بر اساس توافق نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان دولت حداقل حقوق سال ۹۹، سالی که با بحران شیوع ویروس کرونا آغاز شد، با ۲۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، معادل ۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان و ۴۲۷ اعلام شد. این رقم پایه حقوق سال ۹۹ و حداقل حقوقی است که کارگران باید در این سال دریافت کنند.

در ادامه می‌توانید جدول حقوق و مزایا سال ۹۹ را مشاهده کنید:

جدول حقوق و مزایا سال ۹۹

توجه داشته باشید که ارقام موجود در این جدول به تومان نوشته شده است:

ردیف شرح ۱۳۹۸ ۱۳۹۹
۱ حداقل دستمزد روزانه ۵۰,۵۶۲ ۶۳,۶۸۰
۲ حداقل دستمزد ماهیانه ۱,۵۱۶,۸۸۲ ۱,۹۱۰,۴۲۷
۳ حق مسکن ماهیانه ۱۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰
۴ حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) ۱۹۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰
۵ حق اولاد (یک فرزند) ۱۵۱,۶۸۸ ۱۹۱,۱۲۷
۶ حق اولاد (دو فرزند) ۳۰۳,۳۷۶ ۳۸۲,۰۸۵
۷ حق سنوات روزانه ۲,۳۳۳ ۵,۸۳۳
۸ مجموعه دریافتی افراد مجرد (بدون سابقه کار) ۱,۸۰۶,۸۸۱ ۲,۵۳۵,۴۲۷
۹ مجموعه دریافتی افراد متاهل با یک فرزند (بدون سابقه کار) ۱,۹۵۸,۵۶۹ ۲,۷۱۸,۹۶۹
۱۰ مجموعه دریافتی افراد متاهل با دو فرزند (بدون سابقه کار) ۲,۰۵۰,۲۵۷ ۲,۹۰۲,۵۱۲

 

جدول حقوق و مزایا سال ۹۹ (اعداد به تومان است)

همانطور که در جدول حداقل حقوق سال ۱۳۹۹ مشاهده می‌کنید، از ابتدای سال ۹۹ همه کارگران مشمول قانون کار (چه قرارداد دائم و چه قرارداد موقت)، حداقل حقوق روزانه‌ای که دریافت می‌کنند برابر با ۶۳ هزار و ۶۸۰ تومان خواهد بود. این درحالی است که مزد روزانه در سال ۹۸ برابر با ۵۰ هزار و ۵۶۲ تومان بود.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

به این ترتیب، بر اساس مصوبه شورالی عالی کار، پایه حقوق سال ۹۹ کارگران نباید از مبلغ روزانه ۶۱ هزار تومان کمتر باشد. همچنین، شایان ذکر است که مبلغ پایه سنوات آن دسته از کارگرانی که بیشتر از یک سال سابقه کار دارند، روزانه ۵,۸۳۳ تومان خواهد بود. در سال گذشته مبلغ پایه سنوات برای این دسته از کارگران ۲,۳۳۳ تومان بود.

بر اساس مصوبه بیستم فروردین ماه شورای عالی کار، افزایش حقوق و دستمزد سایر سطوح مزدی به میزان ۱۵ درصد اعلام شد. به این ترتیب، افرادی که بیشتر از مبلغ حداقل حقوق سال ۹۹ دستمزد دریافت می‌کنند، شاهد افزایش حقوق و دستمزد ۱۵ درصدی خواهند بود.

همچنین، همانگونه که در جدول حداقل حقوق و مزایا سال ۹۹ مشاهده می‌کنید، پس از تصویب میزان پایه حقوق سال ۹۹ در شورای عالی کار، مبلغ حق اولاد کارگران متاهل دارای فرزند نیز مشخص شد. به این ترتیب، حق اولاد کارگران به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال در سال جدید برابر با ۱۹۱ هزار ۱۲۷ تومان است. این رقم در سال قبل ۱۵۱ هزار و ۶۸۸ تومان بود. همچنین، آن دسته از کارگرانی که دارای دو فرزند هستند نیز مبلغ ۳۰۳ هزار و ۳۷۶ تومان را به عنوان حق اولاد دریافت خواهند کرد.

در انتها باید اضافه کرد که مقررات تعیین شده برای حقوق و مزایا سال ۹۹ شامل حال دانش‌آموزان و دانشجویانی که در تابستان به صورت موقت یا به شکل کارآموزی در کارگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند، نمی‌شود.

کلام پایانی؛ نظر شما درباره حداقل حقوق و دستمزد سال ۹۹ چیست؟

پرونده حداقل حقوق و مزایا سال ۹۹ کارگران نیز پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و بدون هیچ‌چانه‌زنی بسته شد. هرچند واحدهای مشمول قانون کار می‌توانند جهت ارتباط نزدیک با کارکنان و افزایش رفاه حالشان، توافق‌نامه‌های کارگاهی بین خودشان امضا کرده و نسبت به افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود اقدام کنند. با این حال، مبلغ پایه حقوق سال ۹۹ آن چیزی است که میزان دستمزد و سطح انتظارات را در کشور مشخص می‌کند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا به نظر شما مبلغ حداقل حقوق و مزایا سال ۹۹ پاسخگوی نیاز یک کارگر یا کارمند در زمان استخدام و کاریابی است؟ به نظر شما آیا شخصی که چنین حقوقی را دریافت می‌کند با توجه به تورم موجود و رکود اقتصادی حاصل از شیوع ویروس کرونا، توانایی مدیریت خانواده خود را دارد؟ با توجه به اینکه نمایندگان کارگری این مصوبه را امضا نکردند، آیا این امکان وجود دارد که این مبلغ در آینده افزایش پیدا کند؟ آیا کارفرمایان با توجه به وضعیت اقتصادی موجود اصلاً امکان پرداخت همین مبلغ پایه حقوق سال ۹۹ را دارند؟ سازمان یا شرکت شما از چه روشی برای محاسبه حقوق و دستمزد سال ۹۹ استفاده می‌کند؟

خوشحال می‌شویم نظرات شما را در پایین همین صفحه بشنویم. نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده آخرین آگهی‌های استخدام می‌توانید به وب‌سایت ایران تلنت مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی
310 دیدگاه
  1. میثم عبداللهی می‌گوید

    خود این آقایون میتونن با این مبلغ دو روز زندگیشونو بگردونن؟ واقعا امسال قراره قشر کارگر و متوسط زیر فشار له بشه

    1. مهدی محمدی می‌گوید

      متاسفانه این پول توجیبی بچه های این آقایون (اونایی که برای ما حقوق تعیین می کنند) هم نیست. وقتی افراد درد نکشیده برای ما تصمیم بگیرند بهتر از این نمی شود.

      1. Sm می‌گوید

        سلام والله کارففرما با قانونی تصویب شد هم حقوق کارگرارو نمیدن
        امدن توافق کردن با کارگر رو ۲۱۰۰۰۰۰ تومن ماهی کارگر با این کدوم دردشو درمون کنه حالا به فرد مجرد براش نمیصرفه چه برسه به متاهلش!!!!

      2. محمدشکری می‌گوید

        سلام متاسفانه اصلا ازاین حقوق ومزایاهیچ کارگری راضی نبوده ونخواهدبود
        بنده با۱/۸۳۵/۰۰۰
        تومان ۷۰۰ کرایه خونه ۲۰۰تومان پول اب وبرق و…
        ۴۰۰تومان قسط
        پوشک بچه م هرماه ۲۰۰تومان
        آیابه نظرشما با۵۰۰ تومان چکارمیتونم بکنم چجوری خرج زن وبچموبدم🙏

      3. میرمحمدی می‌گوید

        واقعا مایه تاسفه آقایونی که این قانون رو وضع گردن خودشون چند روز با این حقوق میتونن زنده بمونن

        1. مهرداد می‌گوید

          الان من با ۲تومن ۳کیلو گوشت میخرم!😄

    2. Afra می‌گوید

      کاش همینم که تعیین میکنن میدادن😢😢

      1. Ahmadht می‌گوید

        در روزگاری هستیم که مردم می میرند اما اشک ها خشکیده از قحطی بی پولی ، چاه ها اگر چه پر آبن اما در بغل دست چاه درخت هاااا خُشکیدن زمین ها حاصلخیز است اما در آن مُرده می کارند!!!!

      2. حسین ابوفاضلی می‌گوید

        سلام واقعا با این حقوقا میشه زندگی کرد با دلار ۱۶۵۰۰تومان یعنی از ۱۰۰دلار یه زره بیشتر حداقل اگه اونایی کمتر حقوق میدن رو جریمه کنید

      3. علی می‌گوید

        عالی

    3. زهراصاعدی می‌گوید

      با توجه به خط فقر۹میلیونی ی کارگر اگه هیچ خرجی اعم از اجاره مسکنو خورد و خوراک و رفت و امد و هزینه های سرسام اور دیگه انجام نده میتونه بعد پنج ماه برسه به خط
      تاسف واژه محدودیست برای وضعیت زحمت کش ترین قشر جامعه

    4. محمد می‌گوید

      حقوق رو نخواستیم زیاد کنن ، واسه تورم و گرونیهای افسار گسیخته یک فکری کنن

    5. محمد می‌گوید

      ح حقوق رو نخواستیم زیاد کنن ، واسه تورم و گرونیهای افسار گسیخته یک فکری کنن

    6. فرزاد می‌گوید

      واقعا من با ماهی ۲ میلیون حقوق و پرداخت قسط مسکن ماهی ۱ میلیون و پانصد هزار تومانی میتونم زندگی کنم ؟

    7. اذين كامكار می‌گوید

      والا صابکار من حقوق منو اضافه که نمیکنه هیچ کلى هم کار میکشه ازم. بیمه هم نمیکنه میگه من کارم خصوصیه دولتى نیست بیمه کنم. بعد حرف پول میزنم میگه وزارت کارى میدم. کجاى یک ملیون تومن وزارت کاریه ؟؟؟

      1. مرضیه توسلی می‌گوید

        از راه قانونی برین شکایت کنید ، از مشاوره آنلاین با وکیل های دادگستری که رایگانم هست استفاده کنید. تا مظلومی نباشه ظالمی نیست، اطلاعاتتون رو بالا ببرید تا کسی نتونه حقتون رو ضایع کنه.

  2. ایمان مشتاقی می‌گوید

    این کارفرماها غذایی که میخورنو دفع نمیکنن تا گشنه‌شون نشه ، بعد شماها توقع دارین که بیان حقوق بالا ببرن؟ اینجا کشور واسه یک عده محدوده. ماها رو هم نگه داشتن که در خدمتشون باشیم وگرنه اگه لازم باشه همه مونو میکشن

    1. سامان کاظمی می‌گوید

      درسته کارگران استثمارشدگانند

    2. محمد می‌گوید

      اقا حضرت عباسی یه فکری برای اونایی که دارن داخل شرکتا دارن به صورت درصدی کارمیکنن بکنن اخه کارفرما که بیمه اشون نمیده

    3. داود می‌گوید

      ماها و شما ها درست نیست ، ما و شما جمع رو جمع نبندید لطفا

  3. میثم.م می‌گوید

    نمایندگان کترفرمایی آیا خبر ندارن وقتی بن و تشکیلات رو صاحبکار ما بهمون نمیده به چه دردی میخوره افزایش داده؟ فقط پایه حقوق بهمون میده واگر اعتراضی داشته باشیم درنهایت با اخراج مواجه میشویم.آخرش هم باید ازبیمه بیکاری استفاده کنیم.ترخدا کمی به فکر پایه حقوقی باشین نه مزایا

    1. یوسف امانی می‌گوید

      شرکت ماهم فط پایه حقوق میده و بس.
      حق اولاد و مزایا و سنوات و حتی عیدی هم نمیده چیکار باید بکنم با ۳تا دختر یکی۱۳ساله یکی۶ساله سومی هم ۲ساله
      مستاجرهم هستیم.ماهی۴۰۰هزارتومن فقط اجاره میدم.
      از ۱۸۰۰۰۰۰تومن۴۰۰بره چجوری و از کجا خرج زندگی امورات ۳تا دخترامو بگذرونم
      شما بگید چجوری؟؟؟😔😔😔😔😔😔

      1. هادی زارع می‌گوید

        با سلام
        دوست عزیز به محض شکایت کردن و مراجعه به وزارت کار و رفاه اجتماعی تمامی حق و حقوق شما را از کارفرما گرفته و به شما پرداخت می کنند.

        1. شهاب می‌گوید

          اینارو تصویب میکنن،ولی وقتی هم یه کاری پیدا میکنی کارفرماش با هزارتا منت میاد تو قرارداد تاهد ازت میگیره ک ۱۰ساعت باید کار کنی اضافه کاری نداریم با حیوق ۱۷۰۰بعدش ن ناهار میدن نه هزینه ایاب ذهاب و نه او چززای سنوات حق اولادو غیره،یه چی تصویب میکنن اگه راست میگن وودار کنن که همه اجرا کنن

        2. رضایت می‌گوید

          کی گفته وزارت کار تمام حق کارگرو از کارفرما میگیره و میده.همشون دستشون تو یکاسست.هنوز پات نرسیده به وزارت کار کارفرما با ی تماس کاری میکنه که با تیپا از درب وزارت کار برت میگردونن.تازه اگه شانس بیاری محکومت نکنن و یچیزی هم بدهکارت نکنن.کجایی کاری اقا انگاری تو این مملکت زندگی نمیکنی.کارگر بدبخت هست بخدا.

        3. محبوبه نبوی می‌گوید

          ببخشید الآن اون بنده خدا بره شکایت کنه شاید تمام حقوق و مزایاشو تو اون مدت که کار کرده بگیره ولی بعدش چی آیا ضمانتی وجود داره که کارفرما این نیرو رو اخراج نکنه؟؟؟؟؟؟

      2. روشنک نیک می‌گوید

        دوست عزیز وقتی داریم با مشکلات وحشتناک اقتصادی نابود میشیم چرا بچه دار میشید آخه اون بچه چه گناهی کرده

      3. جانی پراکوه می‌گوید

        با سلام و خسته نباشی منم شرایط شما رو دارم ولی الان بیکار هستم راننده پایکم هستم

  4. میثم.م می‌گوید

    درضمن من آخرش متوجه نشدم حقوق من که مجرد هستم و سابقه ی ۱سال ونیم بیمه دارم حقوق من ازنظرپایه ای چقدر هست؟لطفا از۱۵درصد و ۳هزارتومان روزانه و…. گمراه مون نکنید مبلقی که امسال شامل حقوق پایه ی من میشه چقدر هست! منظورم بدونه مسکن و خاربار وتشکیلات چون بهمون نمیده

    1. مرجان می‌گوید

      مگه میشه بهتون ندن خواروبار و مسکن رو چون اینها جزو حق کارگره میتونید شکایت کنید

      1. مهدی خرمی می‌گوید

        شکایت کنیم دلت خوشه آخرش اخراج میشی و دنبال بیمه بیکاری باید باشی که اونم فقط پایه رو بهت میدن گفتم دلت خوشه راحت حرف میزنی

        1. محمد می‌گوید

          چه شکایتی. چه کشکی. اول کار ازت رسید نقدی میگیرن بدون قیمت که اگه شکایت کردی. بکن ما اینقد تحویلش دادیم

          1. محسن می‌گوید

            سلام
            وقتی کار به دادگاه میکشه کارشناسی میکنن که اول کار مبلغ وارد شده یا بعدا
            پس این رسیدی که میگیرن یا قرار داد سفید امضا هیچ رسمیتی نداره

      2. احسان می‌گوید

        درسته میتونن شکایت کنن و نهایتا ۱۰ ملیون بگیرن ولی خب از همون لحظه که شکایت میکنن بیکار میشن تا ۱ سال آینده که ۱۰ ملیون رو بدن بهشون با هزینه های وکیل و این جور چیزا یه چیزی در حدوده ۳۶ تومن باید خرج کنن که ۱۰ تومن بگیرن
        جدیدا هم که کارفرماها یادگرفتن اخراج نمیکنن کاری میکنن جون به لب بشی و خودت تسویه کنی که اون بیمه بیکاری رو هم نتونی بگیری

      3. رضایت می‌گوید

        فکنم شما تو این مملکت زندگی نمیکنی ک این حرفو میزنید.بکی باید شکایت کرد آخه،ب وزارت کاری ک خودش با پیمانکار دستش تو ی کاسست چ شکایتی میشه کرد.پیمانکار تا احساس شکایت میکنه سریع مسئول اینکارو توی وزارت کار میبینی و با پول خیلی راحت کاری میکنه که حقو ب پیمانکار میدن و کارگرو متهم هم میکنن.

      4. بهروزمولودی می‌گوید

        شکایتم بکنی. فورا به کارفرما اطلاع داده میشه ودرجا فرد شاکی اخراج میشه. واینطوریه که طرف از ترس اخراج وبیکاری حاظره یه قسمتشم نگیره ولی صداشو درنیاره

      5. حسینی می‌گوید

        درباره نظر خانم مرجان.
        نفست از جای گرم در میاد،
        به کجا شکایت کنن؟
        به عواقب شکایت فکر کردی؟

      6. حامد می‌گوید

        وقتی که اخرهرماه ازمون امضاواثرانگشت میگیرن که تمام ایناروگرفتی دیگه به کجابایدشکایت کردوقتی دولت پشت کارفرماست که درصدبیکاری روکم کنه اگ اعتراض هم بکنیم اخراج میشیم چی میگی دیگه دلت خوشه اح

    2. برهان می‌گوید

      حقوق پایه بگیری بدون مزایا واین چیزا ۱۸۳۶۰۰۰تومان ایجوری کار کنی اگه هیچی نخوری وفقط کار کنی پس انداز کنی سه سال ونیم دیگه یک پراید ۸۰ میلیونی میتونی بخری تازه اگه سه سال دیگه گرون نشه مسخره هست واقعا ؛برده داری به این میگن دیگه

      1. مجید می‌گوید

        کاش برده داری بود لعنت به این مملکت که جوون بیست ساله احساس خفگی میکنیه تو این فشار اقتصادی

  5. قاسم خزایی می‌گوید

    این میزان حقوق یعنی برده داری

    1. برهان می‌گوید

      موافقم واقعا برده داری هست

  6. حسین می‌گوید

    سلام خیلی جالبه ،امسال اصلا نظرات نمایندگان گروه کارگری ملاک نبوده!!!؟میدونید یعنی چی؟ یعنی داره جا میافته کهبود ونبودشون در تصمیمات شورای عالی کار پس از چهل ویکسال نه تنها نافذ نیست؟ بلکه اصلا براشون مهم نیست!!!!؟واین خطر جدیدیست ،اقای محبوب و خانه کارگر چشمتون روشن ، لازم است از کار سیاسی بیرون امده وبفکر کار اصلی ون دستگاه عریض وطویل باشید

  7. علی می‌گوید

    خاک توسرتون.بی وجدانا..این حقوقو باید ۱۰سال پیش میدادن نه الان بااین همه گرونی وتورم.این پولو کجای زخم زندگی باید داد.بیجاره کارگرها دیگه هیچ وقت نمیتونه خونه یاماشین بخرن

  8. رشید بابایی می‌گوید

    تازه همین چندر غاز رو هم نمیئن با هزار ترفند ازش میدزدن مثل پارسال که مارو ۱۵ روز کاری میبردن ۱۲ ساعته بعد میگفتن برید سر ماه بیاید ساعت کاریتون پر شده

  9. اردشیر یزدانی خواه می‌گوید

    سلام
    حداقل حقوق در سال ۹۹ برای خیلی ها کم هست ولی خواهشا بدانید که :
    آدرس میدم برید بپرسید
    والا همه جا اینطور نیست
    همه شرکتها حقوق کم نمیدن …بعضی جاها بی حساب میدن و نظارتی هم نیست رو بیت المال
    شرکت افست تو جاده دماوند به سمت آبعلی
    فیش های حقوقی برای نفراتش میده بیا و تماشا کن
    رییس ش آقای گلدان ساز
    افزایش حقوق که هیچ…سالی سه بار بن و کارت هدیه و …میده
    کجایید شماها ؟
    اصلا کسی نمی پرسه رو چ مبنایی
    پایه حقوق ها از سه تا دوستان من اونجان در سال ۹۸ مبلغ ۲۲۰۰۰۰۰تومان بود
    خداوکیلی برید بپرسید
    طرف سواد درستی نداره …می شناسم …داره ۵ تومن میگیره
    شکرخدا
    ولی چرا آخه مثل اینجا حسابی نیست
    و خیلی جاها حق ضایع میشه
    برید تحقیق خواهشا هر کس باور نکرد
    آیا هیچ ارگانی نباید نظارت کنه چرا اینقدر تبعیض ؟
    یاحق

  10. مهدی کوچک می‌گوید

    خاک برسرتون بشه بااین تورم خیلی شاهکارکردین این حقوق جلوی گدایی رومیگیری اجاره خونه ازکجابدیم

  11. بابک حسنی می‌گوید

    .آقای شریعتمداری از شکم گشنه کارگر وخانوادش خبری ندارد.

  12. رهگذر می‌گوید

    فقط میتونم بگم متاسفم.

  13. بهروزبهرامی می‌گوید

    خیلی دیگگه بیشعورشدن انگارتو این مملکت فقط نظرخودشون مهمه مردم دیگه هیچی قدرت بیان ندارن‌.آخه بااین حقوق چکارکنیم.آیا شما ک ماهی ۱۵ تا۲۰ میلیون میگیرین حلاله..نه حلال نیست و حق ما کارگرارا میخورین‌..بحق خدا زهرمارتون باشه احمقای دزد..برید بمیرید تا کرونا اومده و مرگ راحته.

  14. بخشی می‌گوید

    دست شما. مسوولان درد نکنه انشاءالله شما هم حقوق تان هم اندازه حقوق ما زیاد شده باشه

  15. امید رضا شوندی می‌گوید

    خیلیا بیمه حق اولاد ندارن و ساعات کاری میبرن بالا جمعه رو حساب نمیکن تازه ۳۱اخر ماه نوش جان میکنن الان خودتو ن فکر کنید خدایش این انصافه.. مزایا رو ول کنید حقوق پایه رو ببرید بالا خواهشمندم اینکارو کنید خیلیا نصف این حقوق تایید میکنن

    1. ذضا می‌گوید

      من میگم چرا حق اولاد نمیدین میگن بعد ۲سال سابقه بیمه شاملت میشه واقعا راسته یا باید الان حق اولاد بگیرم؟

      1. محسن می‌گوید

        حق اولاد از همون روز اول تولد بهش تعلق میگیره

  16. مصیب می‌گوید

    واقعا ستم میکنن به ما با مدرک فوق لیسانس حقوق کارگری میدن بهمون ینی فقط اگه ما پول دستمون باشه تورم میشه چرا حقوق کارمندا از اسفند یه ۵۰ درصد یه ۱۵ درصد اضافه شده که اگه مث خودشون حساب کنیم ۷۲ درصد حقوق ۹۸ افزایش داشتن

  17. مصیب می‌گوید

    ینی نماینده های کارگری امضاء کردنشون مهم نیس بعد میخوام بدونم دولت این وسط چیکارس

  18. رۻا می‌گوید

    سلام
    به خدا که ظلم شاخ ودم نداره به خدا که ازاین بیشتر چطور باید درحق ما اچحاف بشه من یه کارگرم بادوفرزند با مخارج سنگین تحصیل مستاجر هستم هیچ سبد ویا هیچ حمیاتی هم بهم تعلق نگرفته تا الان ولی چرا کارمندها باید بهترین حقوق ومزایا وسبدهای مختلف حمایتی دریافت کنند با این حقوق آخه فقط میشه نون وماست خورد که فقط نمرد وبرای صاحب کارکار کرد که اون پولهاشو روهم بزاره ومن هم فقط بایه نان خالی شکم زن وبچه ام روسیر نگه دارم ای خدا چرا اینقده به قشر کارگر ظلم میشه اگه ما کارگرها نباشیم پس چطور شماها خانه های انچنانی برای خود میسازید مگه من انسان نیستیم مگه ما حق زندگی نداریم درآمریکا کمترین پایه حقوقی یه کارگر برابر است باروزی دویست وبیست هزار تومان سال۹۸امسال که خبرندارم پس چرا توایران که غنی از هردرامدی هست چرا اینقده به کارگر ظلم میشه ای همه اونایی که دستتون میرسه شمارو به مرتضی علی این ظلم به کارگر رو بردارید

  19. علی رضایی می‌گوید

    اولا سنوات را بیشتر شرکتها در زمان باز خرید و یا بازنشستگی پرداخت می کنند
    دوما که اون مبلغ هم به روز نیست
    به طور مسال ده سال قبل پایه حقوق ۱۰هزار تومن بود که الان این مبلغ رقمی به حساب نمی یاد
    سوما پول مرخصی را بیشتر شرکتها نمی دن ومی گن باید برید مرخصی و جالب تر اینه که مرخصی هم به سادگی به کارگر نمی دند
    چهارما بیمه جزء حقوق کارگر هست که بنا به قانون دولت این مبلغ را برای کارگر در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی پس انداز می کنه (قابل توجه کارفرما هایی که با تامین اجتماعی مشکل دارند ) و این مبلغ جز حقوق کارگر است نه پول زوری هستش که تامین اجتماعی می گیره
    پنجما پول غذا و سرویس و …. نیز هست که کارفرما از کارگر کسر می کنه
    ششما بیشتر کار فرما ها براشون مدرک و تجربه ا همیتی نداره
    یعنی
    حقوق یک فرد لیسانس با یک فرد بیسواد با هم تفاوتی نداره و کارفرما از این وضع سوء استفاده می کنه
    آیا نباید بین این دو تفاوت وجود داشته باشد
    هفتم ساعات کار کارگر ها معمولا بیش از هشت ساعت هست و اجباریه گاها هم یک ساعت اضافه جهت پول غذا و زمان تعویض لباس و شیفت و …..
    هشتم طرح طبقه بندی در بیشتر شرکتها اجرایی نمی شه و سابقه کاری و موقعیت کاری زیاد تاثیری نداره
    نهم اکثر کارگرها ثبات شغلی ندارند گاهان قرار داد سفید امضا دارن
    دهم بعضی از کارفرما ها قرار دادی مطابق قانون می زند ولی پرداختی خیلی کمتر می دن و به کارگر می گن ما از این مبلغ کمتر می دیم اگر نمی خواهید به سلامت
    یازدهم خیلی از کارفرما ها از لوازم حفاظتی و یا لباس و … برای کارگر می زنند و این تجهیزات را به کارگر خیلی خیلی کم می دهند مثلا سالی یک دست لباس کار یا شش ماه یک دستکش می دهند
    یازدهم مالیات هم که از کارگر کم می شه حتی از عیدی و …
    دوازدهم چه فرقی بین یک کارگر با لیسانس برق و …. با یک کارمند با لیسانس حسابداری و… هست چرا دولت به یکی توجه می کنه و حقوق بالا می ده و به دیگری کمتر می ده و پایه اداره کاری می زنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سیزدهم کار فرما و دولت همه نیروهای کار را کارگر صفر می شناسه و جایی برای افراد تحصیل کرده قرار نمی ده و حقوق همه تحصیل کرده ها را پایه حقوق حداقلی اداره کار می زنه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
    چهاردهم تو این کشور کسی به چرخه اقتصادی اعتقاد داره؟؟؟ اگه جواب مثبت هست پس باید کارگر بتواند بخرد تا کارخانجات بفروشند ،توضیع کننده توضیع کند ، عمده فروش بفروشد، خرده فروش بفروشد
    پانزدهم هر سال گفته می شود حقوق کارگر از تورم چه مقدار کمتر است ولی کسی برای کارگر کاری نمی کند و همیشه بر این طبقه ظلم می کنند طبقه ای که باید چرخ اقتصاد را بچرخاند و جمعیت این بیش از نیمی از جمعیت کشور را شامل می شود
    شانزدهم کارگرانی که در مشاغل دولتی و یا در شهر تهران و شهرهای اطراف تهران کار می کنند کمی وضع بهتر نسبت به دیگر کارگران دارند و همیشه مسئولین و کارفرما ها برای مثالها و باز دید های خود و مثال زدن های خود و … این کار گران را نشان می دهند نه کل جامعه کارگری

  20. میلاد می‌گوید

    سلام. ببخشین. از ماست که برماست.خود کرده را تدبیر نیست. با چه مصلحتی میشین تعیین تکلیف میکنند ۴۰ ساله خسته شدیم گم بشن برن .دزدهای کثیف.خودشون میخورن میبرن میدوزدن برای ما ۱۸۰۰ حقوق بگیریم

  21. خامننه می‌گوید

    چطور حقوق کارمندان تورم زا نیست . حقوق کارگر ی که دوتا بچهداره تورم زا میشه. بخوریم بپوشیم مسافرت بریم پس انداز کنیم. خرج بچه بدیم مریضی یمون و درمون کنیمنمیدونم قرض امون و بدیم چک بکشیم با این حقوق چه کنیم . خاک بر سر ما کنم که گیر اینا افتادیم

  22. رضا م می‌گوید

    به درد جد آبادشون میخوره با دو میلیون اجاره خونه رو بدم وسایل ضروری خونه رو بگیرم شده قضیه هلو شو بدم لیمو شو بدم ناراحت نباشید هیچی ندار یک میلیون قراره بده خاک تو سر مسولین بکنم

  23. علی خالدی زاده می‌گوید

    گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
    آنچه البته به جایی نرسد فریاد است

  24. مسعود می‌گوید

    این ظلم آشکاره

  25. فریبا می‌گوید

    چقدر کم چرا مدیریت کشوری باید حقوقش تفاوت بالاتری چشمگیر نسبت به تامین اجتماعی داشته باشد

  26. احمد می‌گوید

    اخه چرا چرا بن و حق مسکن رو افزایش میدین مشخصه دستا همه تو یه کاسه هست خودشون هم میدونن کارفرما اینا رو به کارگر بدبخت نمیده کارگر تو این وضعیت و اوضاع مجبور کار کنه جیکش در نیاد همون ۱۷۰۰۰۰ سابق رو بگیره اگر اینا ریگی به کفش نداشتن حقوق پایه رو بالا میبردن که نفع کارگر تو بازنشستگی و دریافتی زیاد شه کارگری که بازنشسته بشه با ۱۷۰۰ پایه بازنشسته میشه امان از سیاسیت

  27. بتوچه می‌گوید

    اعتراض داریم به این درصد که زدید لطفا طبق ماده ۴۱ قانون حقوق کارگر رو بدید

  28. مهوش ره آورد می‌گوید

    متاسفم بابت این همه بی توجهی ها و بی کفایتی ها
    آخه میشه اسم این رو چی گذاشت واقعا زبان قاصر هست ما به کجا میخوایم برسیم وقتی اینهمه بی مهری بی لطفی شاملمون میشه
    کدام کارفرمایی الان تمام حقوق مزایا رو پرداخت میکنه واقعا نمی دونید که قشر کارگر نه سنواتی نه حق مسکنی نه خوارباری و…. را نداره
    یکی از دوستان میگه مگه میتونن ندن برین شکایت کنید . شکایت کنن که همین آب باریکه هم از دست بدن که چی بشه هرچقدر اینجا بهشون اهمیت دادن اونجا هم کارشون پیش میبرن چندماه بیکاری چند ماه دوندگی تو این مدت از کجا نون زن وبچه رو بدن واقعا کی میخواین چشمهاتون باز کنید و قشر پایین هم رو ببینید این ظلمه بخدا ظلمه وجدان خوب چیزیه

  29. حسابدار می‌گوید

    با سه سال سابقه کار حسابداری دارم حداقل حقوق رو میگیرم . واقعا ظلم نیس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به چه امیدی درس میخونن اگه به جای درس خوندن همون موقع میرفتم کارگری همین حقوق رو میگرفتم کلی هم هزینه تحصیلم نمیشد………………..

  30. کشاورز می‌گوید

    این ظلم آشکار است. خودشون هم می دونن که خیلی از کارگرها بن خوار و بار و بقیه مزایا رو دریافت نمی کنن. جالبه که می گن شکایت کنید انگار تو این مملکت زندگی نمی کنن!

  31. رامین می‌گوید

    امیدوارم خودشون هم مثل ما بشن.ولی بهشون ساخته هرروز کلفتر میشن. امیدوارم اینقدر کلفت بشن که از کمر شکسته بشن

  32. مهراب می‌گوید

    خیلی جالبه
    تورم نزدیک۳۸درصداعلام میکنن بعدش حقوق کارگرطبق تورمافزایش میدن و اعلام میکنن ۲۱درصد.
    بنظرتون خنده دارنیست؟؟؟؟

  33. علی یزدان دوست می‌گوید

    خدایا چی کارکنیم اخه با ۲۸۰۰ تومان مگه میشه خونه خرید مگه میشه ماشین خرید خدا این نفسو بگیر خلاص کن از این زندگی نکبت بار بیچاره گارگر بدبخت با این گرونی

  34. مجتبی ملک لو می‌گوید

    لطفا اعداد مجموع دریافتی مربوط به سال ۹۹ را چک کنید

  35. علی رضایی می‌گوید

    حکومت مظلومین و مستضعفین که میگفتن درست بود همه غیر از ده درصد قرار بوده مسضعف بشیم

  36. ناشناس می‌گوید

    خبرداری از خسروان عجم

    که کردند بر زیردستان ستم؟

    نه آن شوکت و پادشایی بماند

    نه آن ظلم بر روستایی بماند

    خطا بین که بر دست ظالم برفت

    جهان ماند و با او مظالم برفت

    خنک روز محشر تن دادگر

    که در سایهٔ عرش دارد مقر

    به قومی که نیکی پسندد خدای

    دهد خسروی عادل و نیک رای

    چو خواهد که ویران شود عالمی

    کند ملک در پنجهٔ ظالمی

    سگالند از او نیکمردان حذر

    که خشم خدای است بیدادگر

    بزرگی از او دان و منت شناس

    که زایل شود نعمت ناسپاس

    اگر شکر کردی بر این ملک و مال

    به مالی و ملکی رسی بی زوال

    وگر جور در پادشایی کنی

    پس از پادشایی گدایی کنی

    حرام است بر پادشه خواب خوش

    چو باشد ضعیف از قوی بارکش

    میازار عامی به یک خردله

    که سلطان شبان است و عامی گله

    چو پرخاش بینند و بیداد از او

    شبان نیست، گرگ است، فریاد از او

    بد انجام رفت و بد اندیشه کرد

    که با زیردستان جفا، پیشه کرد

    به سختی و سستی بر این بگذرد

    بماند بر او سالها نام بد

    نخواهی که نفرین کنند از پست

    نکو باش تا بد نگوید کست

  37. فرخ وند می‌گوید

    اگه قراره رو یه مملکتی حکومت کنن باید اکثیرت جامعه رو گشنه نگه داشت این واقعیتیست کا دامن به حال و روز ما زده.اگه قرار بود طبق تورم حقوق افزایش پیدا کنه کارگر تا حدودی طعم سیری رو میچشید البتع از دیدگاه بالا دستی ها واینطور توانایی حکومت روی قشر ضعیف جامعه رو نداشت

  38. علیرضا می‌گوید

    خداوکیلی من ۳ تومن میگیرم ۱۵۰ هم یارانمه
    درآمد دیگه هم ندارم

    روزانه ۱۰ هزار تومن رفت و آمدم سرکاره ۳۰۰
    اجازه خونم با ۵۰ میلیون پیش ۱۵۰۰۰۰۰ تومنه
    هزینه آب و برق و گاز و تلفن کلا ۲۰۰ تومن
    حالا خرید خانومم هیچی لباس و وسایل خونه هیچی
    یوقت خدای نکرده مریضی هیچی
    یه مهمونی کسی بیاد هیچی
    عروسی عزایی نباشه
    پوشک و شیر خشک بچه هیچی

    برا من ۱ میلیون میمونه اینو میوه بخرم ؟
    گوشت بخرم؟ برنج و حبوبات بخرم؟

    خداوکیلی چارتا نماینده بیاد با ماهی ۵ میلیون ببینم میتونه زندگی کنه هی خدا
    چ فایده کسی که باید نظر مردمو نمیپرسه

  39. ک می‌گوید

    چرا همشو باهم اعلام نمیکنید .مثلا مسکن و فرزند و…سنوات و..کارفرما در هر صورت فقط همون ۱۸۰۰رو که اعلام کردین میده و میگه وزارت کار گفته در صورتی که ۲۷۰۰میشه.هر چند که الان قشر کار گر دارن هنوز با حقوق ۱۵۰۰بعضیا هم بدون بیمه کار میکنن.واونا که روز مزد هستن ینی یه روز کار هس یه روز نیست روزی ۱۰۰میگیرن خیلی داغونن.با وجودی که ایران از نظر منابع طبیعی سوم جهانه .فقط چند هزار معدن داره .که فقط با مس سرچشمه وگلگهر فقط میتونن کشوررو اداره کنن.مردم خوب وشهید پرور ومظلوم ودرد کشیده.دربحث کرونا هم که خود مردم در قالب بسیج حجم بسیاری از کار های ضد عفونی رو انجام دادن .کجای دنیا چنین مردمی وجود داره.حالا کجای دنیا این چنین مردمی ایقدر حقوقشونه.چرا باید به ریال کار کنیم .به دلار بخریم.پس حقوق هم باید به دلار باشه.اگر به دلار که منبع تاثیر گذاریه توجه کنیم .هر سال داره از رو حقوقا کم میشه.مثلا ۱۲سال پیش ما ۴۴دلار یارنه میگرفتیم الان ۴دلار با ارفاق.بابا گوشت بز پیر شده کیلو ۱۰۰تومن پیاز کیلو ۱۵تومن .موندم.فقط بایدنون بخوریم .تازنده بمونیم.این انصافه.ماشاالله به حقوق دانا واقتصاد دانا ودانشمندان مسوولین و..که با این منابع که میشه هزینه کل جهانو رو داد .مردمش باید باپول یه روز ۳کیلو پیاز بامنت بخرن.احسسسسنتتتت. .

  40. هموطن می‌گوید

    قرار بود این انقلاب برای پا برهنه و قشر ضعیف باشه. ولی گویا تاج رفته و امامه جاش اومده.کاش لااقل تو لباس پیغمبر به اسلام خیانت نمیکردن.

    1. هعی می‌گوید

      خیلی حال کردم با حرفت دمتگرم

  41. رضا صالحی می‌گوید

    گند زدند آقایان کارفرما .لعنت بهشون

  42. مجید.ف می‌گوید

    دولتی که با کارفرما باشه دیگه حساب کارگر معلومه
    اقایون دولتی لطفا اسم کارگرو حذف بزارین برده

  43. مایکل می‌گوید

    دوستان عزیز
    خواهشنا اصلا ناراحت نباشید تو ایران ملت کلا به سه دسته خودی ،نخودی،و بیخودی تقسیم میشن خودیها و نخودیها که دورو بر خودیها هستن تکلیفشون مشخص هست ارقام حقوقیشون و واحد پولشون دلاری هست که ۱%مردم رو شامل میشن و اما بیخودیها که ۹۹%ملت ایران هستن و واحد پولشون ریال هست خواهشا توجه بفرمایید ریال هست نه تومان یا زبانم لال دلار و این سیستم مقدس ماهیانه مبلغ غیر قابل باور ۱۸میلیونو خورده‌ای ریال رو براشون تصویب کرده باور میکنید ۱۸میلیون حالا ریال یا تومان یا دلارش که مهم نیست شما به ۱۸میلیون توجه کنید.
    بسه تونه دیگه چقدر آدمهای پر توقعی هستین یهو میخواین پولدار بشین؟؟؟!!!

  44. جلیل جنگ آور فاز می‌گوید

    کاش یه روز خوب بیاد که دستمونو دراز نکنیم پیش کارفرمای ……

  45. علی محمدقلیزاده می‌گوید

    سلام دوستان حقوق فروردین که تا ۲۳ام تعطیل بودده چجوری باید باشه

  46. کارفرما می‌گوید

    دوستان رابطه درامدی کار و کارگر و کارفرما یک مثلث هست اگر قراباشه یکی از اضلاع بزرگ بشه باید مابقی اضلاع هم بزرگ بشه در شرایط فعلی خیلی از کارفرماها مجبور به تعطیلی واحد ها هستند و فکر میکنم درامد کم کارگر بهتر نداشتن درامد هست
    بحث دولت هم که پیداست به جای کنترل تورم و ازاد نکردن قیمت ها مدام به فکر از بین بردن شرایط کار و کارفرماهاست و مسلما کسی که ضرر میکنه کارگر هست

    1. امیر کار می‌گوید

      متاسفانه مشکل الان بیشتر مدیریته اینه که هر کسی تونسته یه کارگاهی چیزی راه بندازه در واقع کارفرماهای الان در حد یه سرکارگر هستن نه یه مدیر خیلی بیسواد و بیدانش هستن
      اصول شرکت داری رو نمیفهمن
      به همین دلیل با کوچکترین تغییر نابود میشن
      کارخانه ها ی الان رو مقایسه کنید با ارج و ازمایش و…

  47. محمد می‌گوید

    به خدا خسنه ام از این روزگار و خسته ام از این همه تبعیض در حق بازنشستگان تامین اجتماعی…به خدا اگر خودکشی گناه نبود یک شب که همه خوابند خودم را راحت می کردم. به خدا شبی نیست که گریه های بی صدا به من امان بدهد.به خدا شرمنده ام از زن و بچه هایم…به خدا که چند ماه است خانه ما رنگ گوشت ندیده است.به خدا شرمنده ام از روی دو فرزندم که نتوانسته ام برای آتیه اشان کاری بکنم .به خدا شرمنده از تنها دخترم که نتوانستم برایش تکه جهیزیه فراهم کنم و به خدا که شرمنده ام از این همه گوشه کنایه در و همسایه…اما تنها امیدم به اوست که میدانم روزی و جایی از من بی پناه حمایت خواهد کرد.

    1. مجتبی می‌گوید

      انشاالله مشکلات اقتصادی همه حل شه، سخته واقعا، بعضی دردا رو نمیشه گفت

  48. امین ط می‌گوید

    این حق مسکن یه شوخیه سالها اینو جزء عناوین حقوق می گذارن. درواقع این مبلغ هرساله صرف حق مُسَکن (ضد التهاب) فرد می شود که کمتر درد بی پولی رو تحمل کند

  49. الهام می‌گوید

    چرا نمایندگان مجلس خاموش نشسته اند ؟
    فریاد فریاد فریاد از این همه ظلم

  50. حسین منوچهری می‌گوید

    با سلام
    با این حقوق میخواهم تابستان یه BMW کرو بخرم بعد از کرونا باهاش برم شمال ، جوج بزنم

  51. امیر حسنی می‌گوید

    با سلام، این مبلغ حقوق و این اعداد فقط جای تاسف داره ، من مجردم و با این حقوق نمیتونم تا آخر ماه برسونم چون فقط روزانه ۱۵ هزار تومان هزینه رفت وآمدم هستش حالا به غیر از ۲۰ دقیقه پیاده روی،خدا به داد متاهل ها و مستاجر ها برسه، واقعا باید تجدید نظر بشه اونم با حضور نمایندگان کارگر

  52. علی 124 می‌گوید

    اینها میخوان کشور رو به دو قشر فقیر و ثروتمند تبدیل کنن وگر نه همون لبنانی که کشور ما بهش کمک میرسونه حقوق کارگرش ۱۱ برابر حقوق کارگر ایرانیه یا کارگر عراقی ۱۰ برابر کارگر ایرانی حقوق میگیره چطور وقت کمک کردن دارن پول بدن به جاههای دیگه ولی موقع پرداخت به خود کارگر ایرانی پول ندارند اینها همش دروغه دارن ما رو فیلم میکنن چون تنها راه اینکه همیشه تو سرمون بزنن همینه که برای چندر غاز پول بیفتیم به التماس برای اینها در صورتی که حق همه کارگرای ایرانی ولی اینو بدوننین حق گرفتنیه پس خودتون بگیرید

  53. ص، صفری می‌گوید

    مملکت که سرمایه داری باشه همین میشه داداش یه مشت آدم شکم سیر میاد برای یه عده بدبخت و بیچاره به اسم کارگر تصمیم گیری میکنه قبل از عید نمایندگان کارگر حرف از چهل و پنج درصد افزایش میزند و جلسه ترک میکردند به نظرتان چه اتفاقی می‌افتد که همون آدم میاد به پانزده درصد رضایت میدهد من که فکر نمیکنم ساخت و پاخت کرده باشند آخر انسان های شریفی هستند بندگان خدا شما هم فکر بد نکنید …..!؟!؟!؟!؟!؟!!!!؟؟؟؟؟

  54. حسین یزدان می‌گوید

    این صحبت دوستمون رو دوباره با دقت بخونید
    واقعا سخته

    خداوکیلی من ۳ تومن میگیرم ۱۵۰ هم یارانمه
    درآمد دیگه هم ندارم

    روزانه ۱۰ هزار تومن رفت و آمدم سرکاره ۳۰۰
    اجازه خونم با ۵۰ میلیون پیش ۱۵۰۰۰۰۰ تومنه
    هزینه آب و برق و گاز و تلفن کلا ۲۰۰ تومن
    حالا خرید خانومم هیچی لباس و وسایل خونه هیچی
    یوقت خدای نکرده مریضی هیچی
    یه مهمونی کسی بیاد هیچی
    عروسی عزایی نباشه
    پوشک و شیر خشک بچه هیچی

    برا من ۱ میلیون میمونه اینو میوه بخرم ؟
    گوشت بخرم؟ برنج و حبوبات بخرم؟

    خداوکیلی چارتا نماینده بیاد با ماهی ۵ میلیون ببینم میتونه زندگی کنه هی خدا
    چ فایده کسی که باید نظر مردمو نمیپرسه

  55. علی می‌گوید

    واقعا تاسف باره باید خون به حال ما کارگران گریست

  56. علی می‌گوید

    سلام
    دست شما درد نکنه
    واااقعا خییییلی خسته نباشید
    شما خودتون میتونید با دوتا بچه دانشجو با این حقوق زندگی کنید؟؟؟؟
    واقعا از دست یه سری مسئولان باید سربه بیابون بذاریم…

  57. مجتبی می‌گوید

    تف به شرفتون که چه به سر مردم اوردین سفره مردم و خالی کردین لعنت به باعث و بانیش

  58. ممد می‌گوید

    واقعا خیلی بی انصاف هستید تاکی ما جون بکنیم😢😢😢😭

  59. مهدی جعفری می‌گوید

    چرا اینقدر کم اضاف کردین خداوکیلی بااین همه خرج هابالا این مبلغ چی شب تا صبح سرکاریم ازاخر پیمان کارکم واریز میکنن پارسال خوب بود بعد کارفرماها بدند کارگر نیستن چون خودشون وضع مالی شون خوبه هیچ کسی به فکر کارگر نیستن کارگرهمیشه بد بخته اردیگه حرف های ماشد تکراری

  60. مهدی جعفری می‌گوید

    به خدا کارگرها امسال میشن گدا

  61. شایان می‌گوید

    بابا تا کی سگ دو بزنیم من فوق لیسانس مدیریت هستم دارم تو یه فروشگاه ساختمانی حسابداری می کنم نه تنها حد اقل حقوق رو هم بهت نمیدن بلکه پایان سال یه برگه میذارن جلوت میگن امضا کن تمام حق و حقوقم رو گرفتم و حق شکایت ندارم ! وگرنه اخراج !!! چرا هیچکس از ماها حمایت نمی کنه ؟ اگه کارگر ساختمون بودم دلم نمی سوخت بابا من فوق لیسانسم ….کار برای تحصیل کرده ها توی شهرستان خیلی کمه کارفرماها هم زورگو هستن

  62. کارگر می‌گوید

    خجالت نمیکشید . خودتون می تونید با این حقوق یک هفته زندگی کنید
    خوب کارگرا رو بکشید تا کمتر زجر بیهوده بکشند

  63. علی پیروج می‌گوید

    واقعا تاسف باره ،این چه سطح حقوقیه که برای کارگرا در نظر گرفتن؟کی باید از حق ما دفاع کنه؟چرا کمپین نمیزنید تا باهم همصدا بشیم تا به گوش همه برسه تا بلکه یه فکر بهتری بکنن.بخدا دولت با کارفرما ها ساخته ست و دستشون تو یک کاسه ست.بایدم حق ما رو بخورن.الان نیاز خوراکی هر کارگر متاهل در ماه بیش از ۲تومن هزینه برمیداره هنوز کرایه منزل و خرج های دیگه بماند.واقعا سخته.یکی یه کاری بکنه والا ما کارگرا پشتش خواهیم ایستاد تا از حقمون دفاع بشه

  64. مجید می‌گوید

    خاک بر سرشون با این مدیریت کردن

  65. حامد ج می‌گوید

    سلام.واقعا باید اشک ریخت بخاطر این حقوقی که اعلام کردین
    آخه با چه حساب کتابی این حقوق اعلام کردین
    این همه گرونی،حق کارگران خیلی بیشتر از این چیزا هست یکم بفهمید لطفا فقط یکم گفتما

  66. ابوالفضل می‌گوید

    خدا به دادمون برسه با این حقوق فقط ماهی ۵۰۰
    کرایه باید بدیم دیگه چی میمونه
    من نمی‌دونم با چه روندی باید زندگی کرد تواین مملکت

  67. کاشکی می مردم می‌گوید

    دوست عزیزمون گفته بودند که قرار بود این انقلاب برای پابرهنگان باشد. دوساعت می خندیدم این دوستمون نمی دونم این چهل سال پس چی را دیده تو این مملکت وحکومت. بله پا برهنگان را دارند از عقب وجلو وسط می کنند این لعنتی ها که سرنگون شوند انشاالله

  68. مایکل می‌گوید

    با سلام خدمت دوستان:
    آقا من این پیام رو میگذارم و می‌دونم هم که تلخ حرف میزنم قبلا هم یه متنی بصورت تلخند گذاشته بودم اما عزیزان حقیقت تلخه از ماست که بر ماست اگر اینجا ایران نبود و مثلاً آلمان یا یک کشور اروپایی بود هیچ کس از دولتیها نمیتونستن همچین غلطی بکنن چون مردم اونجا ها باهم مچ هستن و با اتحاد حرفشونو به کرسی مینشونن اما ما ایرانیها استاد حرف زدن و نظر دادن هستیم و خوب هم نظر های کارشناسی میدیم اما دریغ از عمل کردن آقا کار،کارخونه ها رو کی میچرخونه ؟مسلما کارگر
    اگر همه مردم متحد بشن و دو روز سر کار نرن دولت به غلط کردن میافته و خودش میاد شرایط رو درست می‌کنه چون ضرره هر روز خوابیدن صنعت خیلی بیشتر از حقوق ناچیز کارگرها هست ولی متاسفانه اینجا ایرانه چون هیچ کس با نفر کنار دستیش عقایدش نمی‌خونه هیچ وقت چنین اتحادی اتفاق نمیافته و این درست جایی هست که دولت و کارفرما سواستفاده می‌کنه چون میگه همینیه که هست میخوای کار کن نمیخوای شما رو به خیر ما رو به سلامت چون می‌دونه شما رو که بندازه بیرون ۱۰ نفر پشت در هستن که برا اون کار و گرفتن اون کار باهم رقابت میکنن .
    اما اگر همه باهم متحد و یک تصمیم بگیرن کوه رو میتونم جابجا کنم چه رسد به قانون مزخرف کار اما متاسفانه این امر خیالی بیش نمیتونه در ایران باشه به دلایلی که گفتم .
    پس برا این تصمیم وزارت کار از هیچ کس ناراحت نباشید چون این حاصل عمل خودمون هست پس اگر میخواید واقعا از این شرایط خلاص بشید خواهشاً یکم به خودتون بیاین و اصلاح عملکرد رو از خودتون شروع کنید تا نتیجه‌اش رو ببینید والا همین آشه و همین کاسه وبه قولی آس کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته .
    به امید روزی که ملت ایران واقعا راهش رو پیدا کنه

    1. محمد ق می‌گوید

      اینجا ایران اسلامیه.دزدی و غارت و حق کشی وظلم و ستم ودروغ های شاخدار وزورگویی توی این مملکت موج میزنه اونم با ارتفاع خیلی بالا. بعدما انتظارداریم که حقوق کارگر رو اصولی تعیین کنن؟اینجا کشور بدبختی هاست

  69. محمد کبیری کارگر جامعه می‌گوید

    یعنی جای نظر گزاشتند که ما بخواهیم دربارش نظر بدیم
    واقعا متاسفم برای این دولت
    این شریعتمداری هرجا رفت گند زنده حالا مثل بختک افتاده به جان کارگر
    تورم ۳۰۰ درصد افزایش حقوق کارگران ۲۰ درصد افزایش حقوق دولت ۱۰۰ درصد افزایش

  70. سید ابوالفضل موسوی می‌گوید

    بنده از کارم بیکار شدم به علت تعدیل نیرو باید چیکار کنم‌ .

  71. کریمی می‌گوید

    تازه اگه کسی با اضافه کاری حقوقش به ۳ تومن برسه باید ۱۰ درصد مالیات بده به جز بیمه.یعنی برمیگردی به حقوق سال قبل.۳۰۵۰۰۰۰ اگه بگیری ۳۰۵۰۰۰ هزار تومن مالیات کن میکنه.بیمه هم که سر جای خودش

  72. سجاد می‌گوید

    سلام.ظلم تا کی مگه کار گر جماعت حق درست زندگی کردن نداره .من خودم کار گرم ۱۶ سال دارم تو این مغازه و اون مغازه کار میکنم هنوز نشده یه مغازه برم کار کنم که صاحب کار بیمه کنه کارگراشو تا برسه به این که بخاد حقوق و مزایا و هزار کوفت کوفت و زهر مار اضافه بده .زن و بچه خرج زندگی قیمت های سر به فلک کشیده اجاره خونه های نجومی و خیلی چیزهای دیگه دقدقه تمام قشر کارگران زحمت کشه.اکثریت صاحب کاران طبق پایه حقوق اداره کار مزد میدن و تا جایم که در اطراف خود میبینم کمتر صاحب کاری اصولی رفتار میکند و بقیه دل بخاهی حقوق کار گر میدن .لطف کنن اگه می خان کاری برای ما کار گرا انجام بدن پایه حقوق و بالا ببرن بقیه مزایا رو بزارن برای کارگران شرکتها چون حداقل شرکتها نظارت نسبی دارند ولی متاسفانه شغل های ازاد روز مزد هیچ گونه نظارت ندارند.ممنون

  73. محمد تنها می‌گوید

    خاک عالم اصل نامردی خدا انگار خوابیده پس کی این باید تقاص پس بدن…..؟

  74. محمد تنها می‌گوید

    چرا یه کارمند باید بالای۴ تمن حقوق بگیره وقتی یک چهارم کارگر کار نمیکنه الان تمام کارگرای ما قشر تحصیل کرده ان خدا لعنت کنه اساس ظلمو تا کی باید حق کارگر ضایع بشه تا کی وقت نیست ریشه ظلم و ستم دراد …..

  75. مجتبی اراضی می‌گوید

    سلام با این کار دولت داره خودش را ثابت میکنه تعیین این حقوق میشه قانون چندصد سال پیش برده داری

  76. ابراهیم میلادی می‌گوید

    حالاگیرم حق بامابود، دادمان رابه کجاببر یم؟
    فقط می‌خوام ازته دل ازنماینده مون که مبادرت به امضانکرده سپاسگذاری کنم. درودبرشرفش، حالا دولت به همراهی نماینده کارفرمایان اومدن اقدام به امضاتعین دستمزد کارگران کردن وموضوع بدون امضائ نماینده کارگران صورت گرفته وتآئیدشده، پس کارگرنماینده شومیخوادچکار؟چرااین بیچاره را علاف کردین بزاربره خونه ش دیگه اونجاچکا میکنه؟

  77. رحمان عبداللهی می‌گوید

    بعدمیگن ایرانیاچقدبی فرهنگن فش میدن وفلان،بیاناموسا نباس فش بدی بهشون بیناموسارو،اینابش میگن برده داری نوین

  78. پدرام می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید به همکاران زحمت کش (کارگر،) من فقط می خواهم یه دعا بکنم شما آمین بگویید ؟(اونهایی که ظلم به ما می کنند و حق ما را می خورند و خون ما را می مکند به حق سر بریده اربابم امام حسین و خدا را به بزرگیش قصم میدم رسوا و سرنگون بشن و ریشه کن بشن از این مملکت ما آزاد به دنیا امدیم و آزاد باید زندگی کنیم به امید ازادی کشورمون ؟در امان خداوند یکتا و بزرگ

    1. رضایت می‌گوید

      آمین آمین آمین
      یعنی میبینیم اون روزو………

  79. پدرام می‌گوید

    خدا را به بزرگیش قصم میدهم این مسوولینی که خون ما را می مکند وبه فکر خودشان هستند سر نگون و رسو ا ش کنند آمین یا رب العالمین به امیدی ازادی وطنم ایران ؟ما ازاد به دنیا امدیم و ازاد باید زندگی کنیم ؟خدا در پشت پناه همه ما انسانها

  80. جعفر می‌گوید

    بمیرید همتون انشاللهههههههههههههههههههههههه
    زجر کش بشید ببینم فقط با چشمام دلم خنک شه
    احمقا

  81. فرهاد می‌گوید

    هیچ نمی گویم جز سخنان حضرن علی («لایمنع الضیم الذلیل! و لایدرک الحق الا بالجد.»
    افراد ضعیف و ناتوان، هرگز نمی توانندستم را از خود دور کنند; و حق جز با تلاش وکوشش به دست نمی آید.)(،لن تقدس امه لایؤخذ للضعیف فیها حقه من القوی غیر متتعتع:امتی که حق ضعیفان را از زورمندان باصراحت و بدون خوف و ترس نگیرد، هرگزپاک نمی شود و روی سعادت را نمی بیند.)،

  82. فرهاد می‌گوید

    علت اصلی دولت با کارفرمایان هم گروه شد این است که دولت بزرگتر کارفرما در کشور ماست

  83. Hh می‌گوید

    واقعا کمه به لطف دولت باید کاسه گدایی دست بگیریم.خدا هر چی زودتر جوابشون روبده،الهی آمین

  84. شیوا می‌گوید

    یکی به من میگه دقیقا حقوق وزارت کار امسال چقدره ؟؟؟

  85. فرشید می‌گوید

    دوستان انقدر حرص دنیا و مادیات رو نزنید و دل نبندید. به هیچ وجه ارزش حرص خوردن نداره دنیا
    به فکر مرگ باشید مگه نمیبیند چقدر راحت دارن میمیرن چرا انقدر تعلقاتتون زیاد هست و همش درگیر دنیایید؟؟ مگه نمیدونید اینا همش فشار قبر میاره و کسی که تعلق داره به دنیا و میمیره چقدر زجر میکشه ؟؟ مشکل اینه که نمیخوایید به باور مرگ برسید و فکر میکنید مرگ برای همه هست الا خودم
    انقدر حرص میخورید و میگید چرا اینا مدیر و مسولن و حقوقای میلیاردی میگیرن چون نمیدونید اینا همش حق الناس و بیت المال به گردنشون افتاده و خودشون خبر ندارن چون افتادن تو فاز مادیات و منافع خودشون و فکر میکنن همین پولایی که میزنن به جیب زره زره ش حلاله و باهاش کیفی دنیا رو میکنن دریغ از اینکه اون دنیا پدرشونو درمیارن و باید بیان به دست و پای هشتاد میلیون ایرانی بیفتن و حلالیت بطلبن الان نادونن و نمیدونن چون مرگ رو فراموش کردن و یادشون رفته حساب کتابی هم هست پس فردا که مردن حساب کار دستشون میاد آدم عاقل هیچ وقت به دنبال شغل دولتی نمیره اونایی هم که حقوقای کم میگیرن مثل من برید خداروشکر کنیم که مسولیتمون در قبال بیت المال و حق الناس خیلی کمتر از اونایی که شغل دولتی دارن هست
    در آخر توصیه میکنم کتاب هایی در مورد تجربه نزدیک به مرگ بخونید مثل کتاب آنسوی مرگ ؟ سه دقیقه در قیامت، سیاحت غرب قول میدم پس از خوندنشون همه ی بیماری های روحیتون درمان شه

    1. ابوالفضل می‌گوید

      چی میگی واسه خودت.وقتی شرمنده زن و بچت باشی و پول نون شبتو نداشته باشی به هزار کار و راه خلاف کشیده میشی.هم زن هم مرد. بی پولی بد دردیه بخدا که شما نکشیدی حتما که اینجوری حرف میزنی. اگرم کشیدی در حد خیییییییلی کم بوده

    2. محمد می‌گوید

      ای جانم ، حقوقت رو بده به من شما برو به مرگت فکر کن حالت خوب شه

    3. محسن می‌گوید

      پسر خوب این حرفا چیه میزنی؟انسان به امید زندست.انسان کمال گراست و هر روز به سمت تعالی و کمال حرکت میکنه تعالی و کمال منظور عبادت و دین نیست موقعیت اجتماعی،رفاه اجتماعی،فرزند پروری،کمک به نیاز مند و….
      الان همینایی که میگی حق بیت المال به گردنشونه دارن لذت میبرن و به ریس من و امثال منو تو میخندن.هر سال میگیم مرگ بر فلان کشور همیشه خودمون سیل و زلزله سنگین داریم.دنیا داره علم رو ترویج میده و هرروز یه چیز خوب کشف و اختراع میکنه ما نشستیم ببینیم با کدوم پا بریم تو توالت .ذهن مارو با حرفایی مزخرف پر کردند تا عقلمون جایی برای سنجش و اعتراض نداشته باشه.فقط بشینیم بگیم چشم،خداناراحت میشه،حکمت داره و… چرا حکمت خدا نیست که مسلمونا راحت زندگی کنن و کفار عذاب بکشن مسیحی و یهودی و بی خدایان رو مقایسه بکن با مسلمونا.فکرامونو باید باز کنیم .دولت اگه قشر کارگر رو گشنه نگه نداره و رفاه ایجاد کنه کارگر فکرش آزاد میشه میفهمه که میتونه اعتراض کنه تحصن کنه کار نکنه اقتصاد رو فلج کنه و… پس باید کارگر همیشه تو فکر نون و دارو و تحصیل و اجاره باشه

    4. مجتبی می‌گوید

      داداش شکم گشنه که دین و ایمون نمیشناسه
      تازه اینم بدون که گناه ما که ظلم پذیر هستیم هم کمتر از اونایی که حق الناس میخورن نیست. خدا به ما ملت ایران یه خورده همت بده که از حقمون دفاع کنیم.

  86. امید می‌گوید

    سلام
    متاسفانه بابد گفت ک ی عده ازخدا بیخبرپشت میزجمع شدن و برای خودشون میبرن و میدوزن
    اونا چه میدونن کارگر بدبختی ک زن و بچه داره و اجاره خونه و حق فیش های سرسام آور هستن رو چطور میده؟یاهزار رنج و درد
    این همه فحشا تواین مملکت زیاد شده بخاطر جی؟بخاطر این همه ظلم و ستم ک در حق قشر فقیر و کارگر جامعه میشه و شده
    درسته اون آقایونی ک دم از اسلام و جمهوری اسلامی میزنن ببینید بدون در نظر گرفتن این همه گرونی و تورم اقتصادی چطور برای خودشون میبرن و میدوزن
    بدبختی ینی چی؟بدبختی ینی اینکه کارگر باشی و از قشر فقیز جامعه ک روز ب روز تدسرت بزنن و زیر پا له کنن
    درسته این آقایون کرون کرون حقوق میگیرن و بچه هاشون تورفاه کامل هستن و فک میکنن دنیا همینه ولی ن دنیا همین نیس،،،خدایی هس آخرتی هس
    منم همه رو میسپرم ب خدا چون دل من بدبخت فقیر کارگرخیلی پره و آهم ب آسمون هفتم میرسه پیش خدا

  87. بهروز می‌گوید

    این مسوولین چی فکر کردن اومدن با نمایندگان کار فرما یان حقوق برای قشر زحمت کش تعیین کرد ند خدا جای حق نشسته .آقای مسوول شما با ۲۵۰۰ تومن ،می تونی کرایه خونه ،خورد وخوراک، پوشاک،دوا ودرمان ،ایاب وذهاب،هزینه مدرسه ،مای بیبی ،برق و گاز وتلفن و آب ،سرویس مدرسه،وغیره را یک ماه سر کنی ،بخدای احد و واحد همه کارگر ها ،روز ها خسته از کار و شب ها با فکر بدهی های خود بخواب میدن. بعضی جا ها خروار خروار حقوق تعیین می کنند به کارگر برسه ،کارگر کیلویی چنده ،آقایان جنتلمن با ۲۵۰۰ میشه با این کساد بازار و تورم ده روز از ماه را سپری کرد ،خدا به شما انصاف بده ،احتمالا آقایون مسوول از شرایط سخت جامعه کارگری خبر ندارند یا بیسواد هستند ،تو مدیریت استراتژیک یکی از روش های بالا بردن راندمان کار افزایش روحیه و کاستن تنش روحی و روانی و مالی کارگر است که منجر به ایجاد اعتماد و خلاقیت و رضایت دو طرفه و حس رقابت و سالم و جهش تولید با کیفیت بسیار بالا را می شود .در سال جهش تولید با این حقوق ها چه میشه کرد

  88. ابوالفضل می‌گوید

    واقعا خدا لعنتشون کنه به حق امام رضا. اینا از شمر که امام حسین کشت هم کافرتر هستن.زندگی کارگرا داره از هم میپاشه و اینا فقط به فکر خودشون هستن.به اندازه یه پشه ارزش قائل نیستن واسه کارگرا وگرنه این رقم هارو تصویب نمیکردن عوضی ها.

  89. الهام می‌گوید

    دوستان ایراد از کارفرما نیست اون معلومه به نفعشه هر چی کمتر بده. ایراد از قانون ماست که تو شورای کارمون فقط سه تا نماینده کارگری داریم که اونا هم حق رای ندارن طبق قانون. نه قانونا اجازه داریم سندیکا داشته باشیم نه غیر از همین چندرغاز حق دیگه ای داریم. نه میتونیم اعتصاب کنیم نه میتونیم اعتراض کنیم. قانون کار ایران هیچ فرقی با برده داری نداره واقعا.

  90. سپیده شهبازی می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید بله درست است با گرانی و مبالغ بالا این مبلغ خیلی نیست و زندگی سخت است ولی در مورد کارفرما هایی که تمامی مبلغ حقوق و مزایا و بن و حق اولاد و… را تماماً پرداخت می‌کنند و تمامی پرسنل بیمه هستند. برای شب عید، ماه رمضان و.. هر چه بتوانند کمک می‌کنند ولی در این شرایط حساس مثلا درمانگاه فقط هزار تومان ویزیت رفته بالا، مریض بسیار کم شده، دکتر صاحب درمانگاه خودش کرونا گرفته و بیمار در خانه افتاده، میدانید همین اضافه حقوق چقدر پرداختش برایش سخت است. بخواهد تعدیل نیرو کند دلش نمی‌آید نخواهد از کجا بیاورد حقوق بدهد. باید قرض بگیرد و زیر بار منت برود یا از گلوی خودش و زن و بچه‌ها بزند.. خیلی سخت است. پس فقط یک جانبه قضاوت نکنیم. اگر حقوقها خیلی یک مرتبه بالا برود همه مجبور به تعدیل نیرو می‌شوند و بیکاری و مشگلات زیاد می‌شود دولت هم مجبور است فکر کارفرما و امکان پرداخت او را نیز بکند. انشالله خدا خودش کمک کند کارها همه درست شود. ممنون

  91. محمد می‌گوید

    آدمی که کارگری نکرده از زجر و بدبختی کارگر چه میفهمه که داره براش تصمیم‌گیری میکنه؟؟
    اون جمعی که این تصمیم و گرفتن بیان به هرکدومشون من سه میلیون میدم واسه ی بار برن داخل تونل زغالسنگ و برگردن ببینم دلشو دارن برن؟؟؟؟بعدش بیان بگن این حقوق واسه کارگر معدن جوابه و زندگیش میچرخه…
    رفتنت به داخل معدن زغاال با ارتفاع ۵۰سانتی‌متر با خودته برگشتنت با خداست به خاطر حقوق ۲تومن…

  92. رضا فتحی می‌گوید

    سلام. سعی میکنم ادب و نزاکت خودمو حفظ کنم.
    واقعا کجای انسانیت ایجاب میکنه همچین حقوقی واسه ما قشر کارگر اینجوری تصمیم گیری بشه؟ این انقلاب رو آقای خمینی با این وعده وعیدها به مردم داد که مثلا از مستضعفان حمایت بشه؟ به کدام وعده رهبر کبیر انقلاب عمل شده و کی میخواد عمل شه؟ چرا با این کارها دارین نهایت تلاش خودتونو میکنین تا انقلاب خمینی و قول هایی که به این ملت مستضعف داده بود رو نابود کنین؟ به قول خود آقای خمینی: خداوند همه ما را آدم کند…

  93. محمد می‌گوید

    انگار می خوان تف بندازن کف دست ما کارگران خدا لعنت کنه اونایی که فقط به فکر صاحب کارن نه کارگر هیچ سیری خبر از گرسنه نداره مشکل مملکت ما اینه رئسا سیرن

  94. محمدرضا اسدی می‌گوید

    باسلام خدمت دوستان عزیزی که نسبت به کم بودن حقوق کارگری معترض هستن و واقعا هم بحق هست اعتراضتون..خاستم بگم مشکلات کشورواقتصاد ریشه ای هستن وبه این راحتی قابل حل شدن نیست الان مثلا وزارت کارحداقل حقوقوبزنه ۶میلیون یعنی ۴برابر خب ازاونور اون کارفرمایی که باید حقوقم پرداخت کنه صرف میکنه واسش بنگاه داری کنه کارخونه وکارگاه بزنه؟؟اگه اینکاروکنن که خیلی از کارگاه وکارخونه های خصوصی ورشکست میشن پس باید یفکراساسی بشه که منافع کارگر وکارفرماهم توش لحاظ بشه مشکل اینه که این دولت نمیخاد مشکل حل کنه بفکرمردم وکارگرایه بدبخت نیست وگرنه مثل خیلی ازکشورهایه دیگه میتونستن حقوقو ببرن بالا ودرجاهایی که براکارفرما امکان پرداخت اون اضافه حقوق ونداره خود دولت پرداخت کنه ولی خب اینانمیخان مشکل ما اینه که فکرمیکنی اینادنبال حل کردن مشکلاتن درصورتیکه مهم نیس واسشون مردم چه میکشند…فقط اینوگفتن که خیلی جاهام کارفرماها مقصرنیستن با این اوضاع اقتصاد میره پام میگیره باید سوبله برش گردونه میخادجنس بگیره گیرنمیاد بایدفه قیمتش میره بالا

    1. محمد رضا خسروی می‌گوید

      نمیخواد حقوق بزنه ۶ میلیون بزنه همون ۲۵۰۰ تا بتونیم به همه چی برسیم
      بار اول دلگرمی میدن که آقا اونهای که سال ۹۸ حقوق ۱۵۱۶ تومن میگرفتم با افزایش ۵۰ درصدی خواهند داشت
      و اونهای که حقوق ۶ تومن میگرفتن ۱۵ درصد افزایش حقوق دارن
      تا بتونیم همه را در یک سطح قرار بدیم
      الان خودشون دوختن و تموم چطوری میخوایین بدبخت نمونیم

  95. ع.ع می‌گوید

    یه جا پرسیده شده آیا کارفرما توان پرداخت داره یا نداره!!!
    خاستم بگم کارفرمای ما با سود یکی از حساب های بانکیش داره حقوق ۳۰۰۰ کارگرش رو میده اونوقت شما میگید میتونه بده یا نمیتونه؟!
    البته خدا خیرش بده بما بیشتر از حداقلی اداره کار پرداخت میکنه ولی خب بازم اصلا جوابگوی کالاهای اساسی زندگیمون نیست. بازم خداروشکر. خدا خودش جواب اعضای شورای کار رو بده

  96. محمد می‌گوید

    واقعا کارگری که با این حقوق کار میکنه حقشه و باید بدتر از اینا سرش بیاد . خودش دوست داره اینقدر دریافت کنه ، خودش انتخاب کرده

  97. ناشناس می‌گوید

    اقای روحانی قول داده تا اخر دوره ریاست جمهوریش دیگه تو جامعه فقیر نداشته باشیم دیگه امسال این وعده عملی میشه همه قشر ضعیف میمیرند وعده ایشون هم عملی شده
    خداییش درست نیست مقام دوم این کشور به وعدش عمل نکنه

  98. الی می‌گوید

    واقعا خجالت اوره پول یه گوشی خودش دو سه میلیونه حداقلش یعنی طرف کار کنه یک ماه فقط بتونه یه گوشی موبایل بخره بریم برند چرم ببینین پول یه کیف پولیش و یه کیفش چنده از یک ماه کارکرد کارگر بیچاره بیشتره خجالت نمیکشین واقعا؟

  99. آرش نوری می‌گوید

    سلام
    در کم بودن درامد ها نسبت به هزینه ها در چند سال اخیر هیچ جای بحثی نیست! اما ایا کارفرما از فضا اومده؟ و این مسائل اقتصادی شامل حالش نمیشه؟ بنده کارفرما هستم و وضعم از کارگرام بدتره، کارفرما دستش به هیچ جا بند نیست به زمین آسمون بدهکاره، کارگر هم دهنش با این مطالب پر میشه خیال برش میداره که اون بیرون چه خبره..چند ماه کار میکنه بعد میاد این داستانارو اینجا میخونه میزنه اون بیرون هم کارفرما رو به دردسر میندازه هم بیخودی دنبال حقوق بیشتر اسیر میشه که البته کسی نداره که پرداخت کنه. نمیدونم تا کی میخوایم با این نگرش دستوری به مسئل نگاه کنیم که کسی یا کسانی تعیین کنند که این خدمت یا کالا چقدر ارزش دارد! نمونه متعدد داریم که این جواب نمیده..

  100. رضایت می‌گوید

    تف بشرف نداشتتون که بویی از غیرتو انسانیتو نبردید،خدا ریشتونو از بیخ و بنیاد بزنه که جز ظلم ب کارگر کار دیگه ای نمی کنید.اونوقت توقع دارن ملت پشت دولت باشه،دولتی ک جز پر کردن جیب ثروتمند و خارو ذلیل کردن قشر کارگری کار دیگه ای بلد نیست.کاری کردن که مردم نتونن باهم متهد بشن و همیشه درگیر ی لقمه نون باشن ،کاری کردن که مردم همش چشماشون پی دست دولت باشه و نتونن از خودشون اراده ای نشون بدن.
    بلاخره خدا جای حق نشسته و روزی میرسه که چرخه فلک نکبتیو برعکس کنه و حق به حقدار برسه.
    به امید روزهای خوبو بی دق دقه برای تمام قشر زحمتکش و کارگری.خدایا خودت گواهی……..😔😔😔

  101. مجتبی کنار می‌گوید

    سلام، وقتتون بخیر، میگم خامنه‌ای چیکاره مملکته؟ چرا ی کاری نمیکنه؟

  102. علی رضائی می‌گوید

    سلام و عرض ادب به همه عزیزان
    همانطور که در تلویزیون ، آن خانم مجری فرمودن :
    هرکس ناراحت و ناراضیه
    میتونه از این کشور بره
    حالا
    من هم مثل شما عزیزان و هم وطن شما
    یا باید بمانیم و کم کم له بشیم
    یا کوچ کنیم از این مملکت امام زمان که هق و ادالط داره از سر و پاش میریزه
    یا با این حرام زاده های خدا نشناس بجنگیم
    ” پاینده با ایران “

  103. مهدی لطفی می‌گوید

    خدا خودش جوابشونو بده امسال حقوق کلا۳۱۸ هزارتومن اضافه شده همونم مالیات میخوره نصفش میره ازاین ور کرایه خونم بالارفته بنزینم شده ۳هزارتون چه کار کنیم امسال فقط باید زیراین فشار موی خودمونو سفید کنیم

  104. محمد رضا خسروی می‌گوید

    آقای شریعتمدار خودشو عضو یک خانوار ۴ نفره کنه و به عنوان سرپرست یک خانواده حقوق اداره کاری دریافت کنه اونوقت بیان حقوق کارگری مشخص کنن،
    خود آقای شریعتمدار با پایه حقوق ۲۰ ملیون داره کار میکنه بفکر گارگر نیست که بخوان بجای عضو یکی از خانواده ها باشن و درامد و مخارج یک زندگی نرمال اداره کنن

    1. ایوب حسابدار می‌گوید

      با سلام
      دوستان من متاهل هستم.یک دختر پیش دبستانی دارم یک پسر سوم ابتدایی.زنم شاغل نیست.اجاره نشین هستم.یه پراید مدل ۸۶دارم.خودم هم هزینه دارم.میشه یکی یک برنامه ریزی برای این هزینه هایی که من دارم با این حقوق پایه بکنه که آخر ماه کم نیارم یعنی تقسیم بر شش بشه به آخر ماه میرسه.

  105. محمد رضا خسروی می‌گوید

    افزایش ۲۱ درصد حقوق اداره کاری در قبال کدام یک از افزایش کالا های کشور بوده؟
    بنزین ۲۰۰ درصد افزایش داشته
    کالا ها ۴۰ درصد
    ماشین ۴۰ درصد
    افزایش حقوق اداره کار ۲۱ درصد
    آقای شریعتمدار یکم بخند به تصمیمات خودتون و نمایندگانتون

  106. یونس یونس زاده می‌گوید

    به نظر من فشارهای حداکثری رو برای قشرهای متوسط به پایین گذاشتن که در اعتراضات و اغتشاشات بدون در نظر گرفتن عواقب دنیوی و اخروی با جرقه ای به داخل خیابانها بیایند

  107. حمید معتمدی می‌گوید

    من با ۲۵ سال سابقه کار و چهار سر عائله ۳۷۰۰ می گیرم مسئولین بیان قضاوت کنند چطور میشه گذروند دو بچه دارم دانشجو و محصل با تورم بالای ۳۵ درصد در سال ۹۸ سفره ها کوچیکتر شده لباسها کهنه تر شده امیدمون به خداست که به این حقوق برکت بده تا بتونیم بگذرونیم – خدا بلا و مرض رو از تن و بدن کارگر و خانواده ش دور کنه و به تن و بدن مسئولین بزنه چون اونا از عهده مخارج بیمارستان و تیمارستان میان نه کارگر بدبخت.

  108. حمید آقایی می‌گوید

    دقیقا پس از بازنشستگی تامین اجتماعی با تمام وجودم احساس کردم پولی رو که هر ماه بابت حق بیمه ام می پرداختم اسمش و رسمش حق بیمه نبود و من اشتباه می کردم و اون پرداخت حق بردگی خودم بود که در ازای کار خودم و برای نفس کشیدن و دوباره و دوباره کارکردنم ، به ارباب می دادم . اونجا بود که فهمیدم ارباب و رعیتی یعنی چه و این ترفند هیچوقت عوض نمیشه. این ما هستیم که از بین می ریم و بچه هامون جایگزین ما می شن و……..در این چرخه بی تغییر ارباب همیشه ارباب هست و کارگر همیشه کارگر . و البته طبقات اجتماعی هم با شدت بیشتری حفظ میشه تا چرخه ثابت بمونه

  109. زینب شکری می‌گوید

    کارفرما ما بعد اینهمه سال امسال تصمیم گرفته حقوق فروردین و ۱۶ روز بده چون با همین افزایش اندک بهشون فشار اومده و پرداخت براشون سخته واقعا این عادلانه است؟؟؟؟
    تازه من دیدم بعضی از کارفرماها جای دیگه گفتن با حقوق سال قبل حقوق میدن و کسی نمی خواد می تونه بره!!!

  110. مهندس ساختمان می‌گوید

    دوستان من شغل ازاد دارم حتی این قانون کار رو هم نمیتونم در بیارم دوستانی که حقوق میگیرند آیا این حق مسکن و حق سنوات و اولاد وغیره به حقوقشون اضافه میشه یا نه ؟

  111. نیما می‌گوید

    فقط ما خودمونه خالی میکنیم چیزی هم درست نمیشه .هر ساله یه چند نفر شکم گنده (که همه سهامدار وصاحب شرکتها وکارخانه ها)دور هم جمع میشن ویه حداقل را برای ما تعیین می کنند .من یه بازنشسته تامین اجتماعی هستم با ۳۰ سال کار در بدترین شرایط ،امروز دارم به خودم وحقوقم نگاه میکنم بهترین سالهای جوانیم را در کار از دست دادم به امید روزی که بازنشست بشم و راحت با یه حقوق که امیدی به من بده زندگی کنم . اما هر ساله یه عده دلقک دور هم جمع میشن وبا زندگی وروح وروان ما بازی میکنند افزایش ۱۵ درصدی وبا تورم ۶۰ درصدی .این بجز دهنکجی ونصار فحش به ما چی میتونه باشه .خدا از بالا تا پایین شما را با خاک یکسان کنه .لعنت به شما که زندگی ما را در این۴۱ یکسال نابود کردید

  112. اکبر حسین پور می‌گوید

    واقعا متاسم که تو این کشوری که یه مشت دزد و بی وجدان دارن مدیریت مکنن زندگی میکنم واقعا از خودم خجالت و شرم میکنم همان پولی که حق ما کارگران میدزدند اقای ساشا سبحانی تو خارج داره خرجشون میکنه یا امام زمان کجای که بیای و حق مارو از این دزدا بگیری

  113. محمد تی می‌گوید

    پاینده باد نظام برده داری ایران،
    یه گونی برنج معمولی ۲۰۰ تومن، روغن و رب و ماش و عدس و گوشت و مرغ و …
    قبض آب و برق و گاز و عوارض و شارژ و …
    قسط و اجاره خونه و …
    تو حالت عادی باید یک میلیون گذاشت روش تا شاید فقط بشه اینا رو در حدی که نمیره خودش و خونوادش تهیه کنه. تفریح و خرج اضافه مثلا یه سینما و شام بیرون و اینجور چیزا که کلا تعطیل خدای نکرده یه حادثه ای چیزی هم رخ بده یا باید بره بمیره یا از هر راهی تونست پول در بیاره. دولت و کارفرماها باید منتظر افزایش شدید هرج و مرج و دزدی و قتل و هر نوع جنایتی باشن.
    راستی اینا اثر همون تحریمایی هست که بر اونا اثر نداشت. ولی بر مردم اثر داشت…

  114. بیتا می‌گوید

    واقعا متاسفم .کی آخه با این همه گرووووونی میتونه با ماهی۲ تومن آخه.مردم برن دزدی کنن دیگه پس

  115. رجایی می‌گوید

    سلام دوستان
    با این حرفها فقط به ریش من تو می خندند شما اگه خودتان را هم بکشید برای انها مهم نیست

  116. منطقی می‌گوید

    متاسفانه اکثر دوستان با مسئله برخوردی احساسی دارند. دولت باید افزایش هزینه ها رو در همه بخش ها برای دو یا سه سال غیرقانونی بکنه تا مملکت کمی آرام بشه. هم حقوق کارگر هم مواد خوراکی هم اجاره بها و …. کارفرمایی که سال پیش عیدی کارگرش رو نداشته بده، بنظرتون با این افزایش ۲۱ درصدی در کنار این رکود تورمی نتیجش چیه؟ دو چیز. اول اجناسش رو گرونتر می کنه دوم تا جای ممکن نیروی کارش رو تعدیل میکنه یا فقط ماه هایی در سال که کارش بیشتره کارگر موقت می گیره. بنده خودم ۱۲ سال کارگر بودم. وقتی هرچقدر دستمزدت زیاد شه، دو برابر قدرت خریدت کم میشه این چه ارزشی داره؟ بنظر من نماینده کارگری باید از شورای عالی کار اخراج بشه و ضمنا دولت رویکرد بازار آزاد در مورد اجاره املاک و قیمت گذاری کالاهای عمومی و مصرفی رو متوقف بکنه تا مردم یکم نفس بکشند نه اینکه هر سال با افزایش هزینه ها به تورم و رکود دامن بزنه

  117. رضا می‌گوید

    اینا چطور حساب کردن
    اینا خو هنوز حقوق ندادن از دوباره جنس هارو بردن بالا
    ما باید با کی حرف بزنیم
    چطور شکایت کنیم
    به والله خسته شدیم
    نمیدونم بخدا …..

  118. امیدتقی پور می‌گوید

    کارگر خودش بدبخت هست این حرومزاده ها هم روز به روز حقشو میخورن وبدبخت ترش میکنند خدارو قسم به آبروی زینب کبری به پهلوی شکسته حضرت زهرا به مظلومیت اباعبدالله این حرومزاده هایی که اینجوری حق کارگرو میخورن به دردی مبتلا کنه که هیچ درمونی واسه دردشون پیدا نشه و هیچ کسی جنازه کثیفشونم از زمین برنداره آخه حرومزاده ها بخدا شما ها اگه با این پول ۵ روز بتونید زندگی کنید من یه سال حقوق نمیگیرم ولی به شرطی که بیاییدو ثابت کنید که ۵روز میتونید با این حقوق زندگی کنید ولی اینجوری هم نمیمونه من ایمان دارم که بدجور تقاص پس میدین ما امام زمانی داریم که به خاک سیاه مینشونه همتونو بی عدالتی تا این حد روزمین نمیمونه بعد میگید چرا کرونا میاد وقتی انقد ظلم رو زمین باشه همه جور بلا هم نازل میشه بدبختا به فکر آخرتتون هم باشید این دنیا خیلی زود میگذره. خداروشکر نماینده های مجلسمونم لال موندن فقط بلدن موقع رای گیری بیان زر مفت بزنن

  119. سعید ن می‌گوید

    ظلم بزرگ تر از این نداریم بخدا هر سال داریم فقیر تر و بیچاره تر میشیم.خدا لعنتشون کنه دیگه نفس کشیدنم سخت کردن برامون

  120. مهرداد مقدم می‌گوید

    سلام لطفا نگاهی به نحوی محاسبه زیر بیندازید که آیا صحیح است ؟ ممنون
    دستمزد روزانه سال ۹۸ = ۶۴۵۹۳۵
    ۶۴۵۹۳۵+ (۶۴۵۹۳۵*۰.۱۵) +۳۰۳۳۸ +۵۸۳۳۳ =۸۳۱۴۹۶
    (۸۳۱۴۹۶ * ۳۱) +۱۰۰۰۰۰۰+۴۰۰۰۰۰۰= ۳۰۷۷۶۳۸۴

  121. حسن می‌گوید

    سلام به مردم خوب و نجیب مملکتم ایران –خیلی خوبیم .اما من به نوبه خودم از حق خودم که حق الناس هست نسبت به نمایندگانی که در مورد حق و حقوق کارگر که ضایع می کنند نمی گذرم.حتی شما مسئول محترم که از حق کارگر دفاع نمیکنی.ان شاالله در درگاه خداوند جوابگو خواهید بود.

  122. جواد می‌گوید

    برادر من تعدیل نیرو چیه ؟ زیان دهی کارخونه و کارگاه چیه ؟این آقایون فقط کافیه ۱ تومن بکشن رو تولیداتشون ، فقط یه تومن بکشن رو چیپس و پفک میتونن حقوق ۱۰۰ نفرم بدن

  123. جواد می‌گوید

    با یه حساب سر انگشتی ببین قیمتهایی که رفته رو تولیداتشون چقدر میشه ؟ اصلا افرادی مثل من میتونن حساب کنن چیپس۱۰۰۰ تومن وقتی یه دفعه میشه۳۰۰۰ تومن یعنی چقدر سود واسه کارخونه ؟حالا بیا بگو چرا گیر دادی به چیپس ؟والا اینش هم سخته خریدنش واسه بچه ..اینا فیلمه برادر ..سیاسته ..نه سیاست مملکت ها سیاست سرمایه داری
    سرمایه داران مملکت باید روز به روز گنده تر بشن اونوقت بچه من حتی اسم پسته رو هم بلد نشده..گوشت قرمزم میگن سردیه ..خدایی آدم حیوان نگه میداره تو خونه میگه ببینم چی دوست داره بخوره ..ما ایرانیا میگیم عجب کبابی زدیم ..آخه داداش حداقل کاری کنین گرسنه نمونیم .واسه کیف بچه مون یه ۵ تومن بتونیم خوراکی بخریم . کاری کنین بچه منم اسم خوراکی ها رو حداقل یاد بگیره

  124. ن اسدی می‌گوید

    من سرایه دارم شبانه روز تقریبا ۱۶ ساعت سر کارم بعد رفتم اداره کار برای حداقل دستمزد میزنه بیشرف بی همه چیزه ولی خودش وقتی ۶ ساعت مثل ارباب میره سرکار ۵تومان میگیره شب روز پیش زن وبچشه بازم ناراضیه

  125. Sh می‌گوید

    خب لعنتیا مگه خودتون نبودید که میگفتید حقوق پایین تر از پنج میلیون زیر خط فقره حالا شد ۲۱ درصد اضافه شه آخه کی جیبتون پر میشه به فکر بدبختایی مث ماهم باشید من تو پروژه مشهد مال کار میکنم الان سه ماهه تعطیله و از حقوق سال ۹۸ چهار ماه روندادن به اضافه عیدی بعد اون کله خری پروژه تهرانش رو کرده بیمارستان مطمئن باشید که سودی بحالش داره که اینکارو کرده وگرنه پول بدبخت خوردن نداره برادران دزد انصاری ولی هزار نفر رو قبل عید شرمنده خونوادشون کردید انشاالله که از دزدی اینا کم بشه

  126. امین می‌گوید

    امروز فردا از دست بی پولی و شرمندگی خود کشی میکنم این حقوقه میدن؟
    میگید ازدواج بکنید . بفرمایید کردیم
    این زندگی چه ارزشی داره؟ نه میتونم مسافرت برم نه درست و حسابی زندگی کنم.
    دیدارمون به قیامت باشه !

  127. S.j.s می‌گوید

    من بقیه مردم رو نمیدونم
    ولی خودم به شخصه فقط این روز ها رو با امید به فردا و امید به این که درنهایت مردم سرنوشت کشور رو تغییر میدن و ایران رو به شکوه قبل برمیگردونن میگذرونم

    والا غیر از این باشه مردن بهتر این زندگی هست

    از قدیم گفتن
    شکر نعمت ،نعمتت افزون کند
    کفر نعمت ، نعمت از کفت بیرون کند

    همینه که نسل قبل ما پشت پا به پیشرفت ، قدرت ، ثروت ، اقتدار ، و احترام در دنیا زد

    والا نتیجش هر جور حساب کنی همین میشه انقدر به فلاکت و بدبختی میوفتی که روزی صد بار بگی غلط کردم

    نسل قبل ما چطور میخوان اون دنیا این ظلم رو که به ایران و ایرانی کردن جواب بدن

  128. حسین می‌گوید

    همیشه حق کارگر پایمال می‌شود با این تورم کرایه خونه بالا حقوق امسال به هیچ کدومش نمیرسه. شما قیمت دلار تو سال ۶۰۰ نسبت به حقوق کارگر چک کنید قیمت ۱۵ تومنی دلار با حقوق الان هم چک کنید چه نتیجه ای میگیرید. یکم تفکر

  129. رضا می‌گوید

    اقایان مسئول با این حقوق میشه زندگی کرد رفتم خونه پیدا کنم زیر زمین میگه سی میلیون یک ودویست طبقه اول تو منطقه مسعودیه پنجاه میلیون یک وپونصد الباقی خرج و مخارج قسط ووووو…..هم بماند خوبه یکم هم انصاف به خرج بدین

  130. فلافلی می‌گوید

    خانه از پای بست ویران است

  131. سید حسن شمس ا... می‌گوید

    هیچ خدایی وجود نداره من خیلی وقت به این باور رسیدم.میگید نه اگه دستتون میرسه هرظلمو ستمی میخواهید بکنید و میبینید که آب از آب تکون نمیخوره.اید حکومت هدفش گدا پروریه، جوری که همه مردم عادی کاملا وابسته به دولت باشن که نتونن هیچ کاری علیهشون بکنن و بازیگردان اصلی هم روسیه و انگلیس هستن.

  132. منوچهر می‌گوید

    اولا با این پول خیلی کنترل بکنید و پا رو خیلی از نیازهای واجب زندگی که حق هر کسی هست باید بزاری حداقل ۱۰ روز کفاف نمیده چه برسه به کافرماهای که همون هم نمیدن من خودم ۱۶۰۰ هم بهم نمیده

  133. کارگر می‌گوید

    رحمه اله من یقرا فاتحه مع الصلوات…..شادی روح سفره های کارگران بلند صلوات بفرستید

  134. امیدمیرزایی می‌گوید

    کاش بن خرید و مسکن و این چیزایی که کارفرماها میتونن راحت از زیرش در برن رو به پایه حقوق اضافه کنن
    فکر نکنم بیشتر از پنج درصد حقوق کامل کارگریم دریافت کنه مابقی همون یکوهشتصد هستش
    هرچند ماهی پنج میلیونم بخدا جواب گو نیستش

  135. بی شعور می‌گوید

    من که میرم رای میدم
    شمام برین رای بدین

  136. ناشناس می‌گوید

    فیش حقوقی کارگران شهرداری شهرستان های اطراف تهران
    یک کارگر ساده شب کار با یک بچه؛
    خالص دریافتیش ۵ میلیون و دویست هزار تومان.
    فیش حقوقی یک نفر لیسانس در کارخانه خصوصی ؛ پایه حقوق

    دولت در حق کارگران شرکت ها و کارخانجات خصوصی دو بار ظلم کرده.
    اول افزایش حقوق کارمندان بیشتر از کارگران که باعث میشه کارگران بیشتر به مرداب فقر فرو برن
    دوم دولتی ها و مخصوصا شهرداری ها سعی دارن با پرکردن اظافه کاری پرسنل خودشون حقوق ها را بالا ببرند. درصورتی که کارگران شهرداری ها حتی ساعت کاری قانونی خودشون رو هم پر نمیکنن. چه برسه به ۱۲۰ ساعت اضافه کاری. یعنی برابر با یک پایه حقوق دارن برای کاری که اتفاق نمی‌افتد حقوق میدم.

    (( امسال دریافتی یک کارگر رفتگر شهرداری ورامین برابر است با دریافتی مدیر یک بنگاه حدود ۲۰ نفره در شهرک صنعتی عباس آباد))
    حالا خودتون حساب کنین دریافتی کارمندان رسمی و مدیران خرد و کلان ارگان های دولتی رو…

    و این است عدالت و بقیه کوفت و زهرمارهایی که ۴۰ سال پیش رفتید براش سینه سپر کردید.

  137. محمد امین حسن آبادی می‌گوید

    والا ما ک مجردیم این حقوقی ک در نظر گرفتین کفافمونو نمیده چ برسه ب متاهلا،زندگیو سخت کردین برا مردم ،بابای من هم سن من بود دوتا بچه داشت ،ولی با این اوضاءیی ک میبینم ب سن الانشونم برسیم زن نمیتونیم بگیریم

  138. عایرضا می‌گوید

    واقعا نسبت به رشد تورمی جامعه این مقدار افزایش برای کارگر خیلی ناچیزه، کارفرماها که ماشالله سال به سال از ماشین گرفته تا خونه و چیزای دیگه دارن رشر میکنن و فقط قشر ضعیف کارگر که روز به روز در حال عقب گرد کردنه، لااقل هیئت دولت روی این چندرغاز حقوقا تخفیفی رو پرداخت حق بیمه و مالیات میدادن تا کسر حقوق کارگرا انقدر پایین نشه ،

  139. مرتضی یزدانی می‌گوید

    سلام اگر شرکت ما حقوق فروردین رو افزایش نده ودر اردیبهشت هم جبران نشه این از نظر قانونی مشکلی نداره

  140. احمد از گلستان می‌گوید

    خیلی کمه ناراضی ا م

  141. رضاجعفری می‌گوید

    سلام.آخه شمامردم چرا اینقدر ناشکری میکنین.یکم از سیاسیون کشورمون مثه نماینده های مظلوم مجلس ووزرامون یادبگیرن ک بیچاره ها دارن باماهی ۱۰۰میلیون تومن زندگیه بخورو نمیرشون رو اداره میکنن باید مثه این مظلومین بفکرمادیات نباشین.کمی هم بفکرآخرتتون باشین.شماکارگرها اینهمه اختلاص بانکی ونفتی انجام دادین و ازمملکت هم در رفتین.بخدا خیلی دیگه روتون زیاد شده که به پایه حقوق بسیار عادلانه ک کفاف یکسال خرجی ۱۰خانوار اروپایی رومیده اعتراض دارین.شک ندارم ک شماکارگرها ازکشورهای بیگانه خط میگیرین.
    مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسرائیل .مرگ برعامل بیگانه

  142. حسین می‌گوید

    مسول محترمی که این قانون را وضع کردی لطفا یک هفته البته در چند ماه فقط یک هفته اگر میتونی با این حقوق ناچیز کارگری که مصوب کردین زندگی کن. ولی خدائیش بعد واقعیت را بیان کن که آیا واقعا تونستی فقط یک هفته با این حقوق زندگی کنی؟

  143. مهدی می‌گوید

    برای دولت های تکنوکرات و لیبرال چیز عجیبی نیست .. تعجب نکنید … اونام هیچ وقت باحقوق ما زندگی نمیکنن .. بیخود زور نزنین … وقتی میخواین نماینده انتخاب کنید که خوب دم از آزادی و اینا میزنید … وقت به حرف چارتا سرمایه دار و سلبریتی و این بازیگرا میرفتین داد میزدید تا ۱۴۰۰ با روحانی فکر اینجارم میکردین … هر چند اصولگراشونم مالی نیست ولی یادتونه اینا میگفتن اگه رئیسی بیاد دلار میشه پنج تومن … یادتونه اونچنان رونق اقتصادی … خب پاش وایستین دیگه .. ماهم به پای شما سوختیم… هنوز تا ۱۴۰۰مونده … اشکارو نگه دارین برادرا … یک بار درست انتخاب کنید

  144. پویا می‌گوید

    حقوق و دستمزد کارگران ۱۱درصد هزینه های تولید هستش یعنی ۵۰درصدم روی حقوقها میزاشتن بازهم تاثیر چندانی روی قیمت محصول نداشت ولی با این شرایط باید شرمنده کارگران باشند چرا چون به اعلام خود دولت تورم را ۴۲درصد اعلام کردن بطوریکه افزایش درحداقل حقوق ۲۱درصد که عملاً قشر کارگر ۲۰درصد ارسال گذشته عقب افتاده
    درنهایت وای به حال بازنشستگان عزیزمان که وضعشون از کارگرانمون هم بدتره فقط باید خدا خودش دست به کاربشه تاموضوع رو حل کنه والا کار آقایون نیس

  145. هستی ایرانی می‌گوید

    حالا هی بیایید اینجا چهارتا کلمه بنویسید و اعتراض کنید,دلتونم خوشه که حرفتونو زدید. این حرفها تا وقتی کف خیابون فریاد زده نشه, به جایی نمیرسه. گرچه بعید میدونم این کامنت رو منتشر کنن

  146. محبوب می‌گوید

    این حرفاا چیزیو درست نمیکنههه!!! خدا لعنتشوون کنه ک اینقدر ظلم و ستم میکنن، اما از حرف و گلایه چیزی درست نمیشه!!! حق مونوو میخورن ؟؟؟!! حق دادنی نیست!! باید حقمونو بگیریم!!! لطفااا لطفااا همه متحد باشیم و فکری بکنیم واسه گرفتن حقممووون. باور کنین از این لعن ونفرین هامون و مرثیه هاموون ب هیچ جا نمیرسیممم، فقط باید متحد باشیم و با اطلاع رسانی به این قشر عظیم دست ب ی حرکتی بزنیم دیگه نشستن بسه !!! دیگه غصه خوردن و نفرین کردنو فحش دادن بسه!!!

  147. Zahra می‌گوید

    چرا میگن شکایت کنیم که از کارمون اخراج بشیم بشینیم توی خونه با این وضع بد اقتصادی شرکتی که من براش کار میکنم کلی درامد داره اما حاضر نمیشه حق مسکن و خواربار به مابده فقط حقوق پایه رو به ما تحمیل میکنن

  148. احمد کامیاب می‌گوید

    عزیزان ناکارفرما مقصره نه دولت ونه کارگر.ایراد کار توی قانون گذاری.
    حقوق سال جدید رو اخرسال قبل با تورم همون سال حساب میکنن درحالی که سال جدید تورم خودش رو داره.یعنی کارگری که حقوقش شده پایه ۱۸۰۰درسال۹۹ یعنی این حقوق سال ۹۸ بوده که برای سال۹۹ حساب کردن
    یعنی دقیقا با این قانون همیشه یک سال عقب هستیم.
    امیدوارم ساختارکشور طوری پیش بره که قانون عوض بشه

  149. علی می‌گوید

    بخدا اضافه کاری میدن ساعتی چهار هزار تومان شب کاری هم داریم حق شیفت که نداریم همون ساعتی چهار هزار تومان بابل شهرک صنعتی لاله آباد کسی نیست نظارت کنه .

  150. محمدرضا مهران فرد می‌گوید

    آره،واقعا منطقیه,همه اجناس و اقلام حدود ۳برابر و حتی بیشتر از ۳برابر شد،اما حقوق کارگر فقط ۲۱درصد افزایش داشته باشه.فقط اون کسانی که این حقوق را واسه کارگر مشخص کردن باید ازشون بپرسن که خودتون چند روز میتونید با این مبلغ زندگیتون را بچرخونید،این آخر بی انصافیه واسه قشر ضعیف جامعه.
    مسوولین،اگه یه مرد یا یه زن نتونه اجاره خونشون بده و شکم بچه‌هاشو سیر کنه به نظرتون چی میشه
    اگه اینطوری پیش بره دزدی و فساد بیداد میکنه
    مسوولین لطفاً تجدید نظر کنید.با تشکر

  151. ترانه می‌گوید

    خدا لعنتشون کنه اگه انقدر کم نگن خودشون چ جوری دزدی کنن برده داری مدرن

  152. ایوب حسابدار می‌گوید

    فکر میکنید خیلی زرنگید.دستتون برا مردم رو شده دیگه.به جای اینکه حقوق پایه رو با درصدی بالا افزایش بدن تا بشه باهاش حداقل، زنده موند اومدن بن رو افزایش دادین.دوستان افزایش بن تاثیری در ساعت اضافه کاری.کارانه.عیدی.پاداش.سنوات و حقوق پایه سالهای بعد نخواهد داشت.تازه اکثر کارفرماها که بن(چه نقدی.چه اجناسی) اصلا نمیدن و نمیدونن چی هست.
    زنده باد آگاهی

  153. حسن می‌گوید

    من یه کارگاه دارم با ۱۱ نفر نیرو که به همشون خسته نباشید میگم
    بعد از ۱۷ سال کار فرمایی هنوز مستاجرم و ماشین زیر پام اندازه پراید صفر نمی ارزه
    نه مرخصی دارم نه استراحت.امسال نگاه میکنم بهتره که تمام کارگاه روبفروشم حداقل یه خونه جمع و جور بگیرم و خودم برم جایی کار کنم چون واقعا توان پرداخت این افزایش حقوق رو ندارم
    زندگی من حداقل از نصف کارگرهام سخت تر میگرده
    بی خیال…….

    1. محمود فولادیان می‌گوید

      سلام خسته نباشی والله بعیده جنابعالی بلانسبت یا دروغ میگی یا نمیدونم چی ولی کارفرما تا سود خودشو حساب نکنه جنس رو بیرون نمیده

  154. سونیا شاهی زاده می‌گوید

    پایه حقوقو بالا نبردن واسه اینکه شامل بازنشسته های تامین اجتماعی نشه اخه الان اون بازنشسته ای که سالها کار کرده به امید اینکه بعد بازنشستگی بتونه یه زندگی معمولی بدون نگرانی داشته باشه چیکار کنه با ۱۸۰۰تومن اخه انصاف و انسانیتتون کجا رفته؟؟؟چرا کشوری و لشگری شدن ۲۶۰۰ ولی تامین اجتماعی ۱۸۰۰باشه مگه بازنشستگان تامین اجتماعی کمتر کار کردن یا کمتر حق بیمه پرداخت کردن که باید اینجوری تعیین حقوق بکنید؟؟؟کاری کردن که هم خودمسئولین بی کفایت و کارفرماها راحت از زیر بار مزایای کارگرا در برن با تهدید به اخراج از کار و زندانی کردن،کارگر بنده خدای مظلوم چاره ای جز سکوت نداشته باشه

  155. محمود فولادیان می‌گوید

    همش چرته من با دوتا بچه
    فروردین۹۹
    دو میلیون و چهارصد و سی ونه گرفتم

  156. سعید می‌گوید

    مشکل مملکت اینکه هیشکی سر جای خودش نیست سو ایران باید ۳تا پ داشته باشی پول پارتی پرویی هه

  157. احمد عدل خواه می‌گوید

    نماینده کارفرما هم وصل به دولت هستن دستشان تو یه کاسه است
    با خون کارگر پول جمع میکنم.
    تف به ذات آدم های پول پرست
    پول جای دین رو گرفته.

  158. مهراب می‌گوید

    خدا لعنتشون کنه اسم دزدیرو باکلاس کردن گذاشتن اختلاس تاوانشونم ما داریم میدیم بخدا اگه مسلمونی اینه نخاستیم بابا جمش کنین چرا دینو بازیچه کارای کثیفتون میکنین صد رحمت به اون کافرای بی دین که تو این وضع کرونا به مردم کمک کردن

  159. احمد می‌گوید

    این مشکل امروز دیروز نیست مشکل اصلی ۴۰ سال پیش بود ک مملکتمون از این رو ب اون رو شد .
    میدونم چاپ نمیکنی واینم میدونم ک میدونی عین حقیقتو گفتم.

  160. مهدی رسول زاده می‌گوید

    در تصویب اقل قانون کار سه به یک هست ویعنی سه نفر همه اشون کارخانه دار و صاحب شرکت هستند یک نفر کارگر . نماینده دولت هم جز ء طرفداران کارفرما هست خودش کارخانه یا شرکت داره کارگر داره در شرکت یا کارخانه اش کار میکنه یا از طرف کارفرمایان مبلغی به عنوان اشانتیون دریافت کرده که حداقل قیمت پایین را تصویب بکنه بدبختی کارگران با تصویب این افراد قوت میگیرد .

    1. محمد اسلامی می‌گوید

      مرسی زیبا بیان شد

  161. ایمان می‌گوید

    من اکثر دیدگاه ها رو خودنم
    به خدا کار فرما ها نامرد نیستند اون ها هم زیر بار این داستان ها کمرشون خورد شده چرا همه به کارفرما لعنت میدید مشکل کار فرما نیست مشل تورم و اقتصاد هست
    من وقتی نتونم درست مواد اولیه وارد کنم نتونم صادر کنم نتونم بفروشم همه مثل یه زنجیر مش کنیم
    امیدوارم مشکل همه کمتر شه و من بازم تاکید می کنم کارفرما شرایطش از کارمند بدتره
    کاری و شرکتی تعطیل شه بالاخره کارمند و کاگر می تونه یه کار جدید پیدا کنه ولی کار فرما می مونه با کلی ضرر و بدهی
    درک کنید این مورد رو.
    و کارفرما هم انسان هست

  162. م ب می‌گوید

    والا کسی که بهشان انگ دزدی میزنین دزد نیستن شاه دزدانی هستن که در بین ۸۰ میلیون دزد به ارجعیت رسیدن ، شمایی که صدایتان بلند شده اگر در مقام و منصب این دزدان قرار بگیرید چه بسا که از آنان بی رحمتر باشید این مملکت از پایه ایراد دارد و بی دلیل نگفتن سنگ اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج پس هنوز روزهای خوشتان هست خودتان را برای شرایط بدتر آماده کنید با مبالغی که امروزه میشه خونه رهن کرد ۳ سال قبل میشد خرید حالا بنشینید از انصاف صحبت کنید

  163. محمد احمدی می‌گوید

    وقتی یارو درد نکشیده برا کارگر تعیین تکلیف میکن
    لعنت الله علیه قوم الظالمین
    تاریخ تکرار میشود
    دوران برده و ارباب

  164. مهدی می‌گوید

    سلام خسته نباشین اول دستتون واسه اضافه حقوق ها درد نکنه ولی اینکه اعلام کنید و برید به امید خدا بچه درد میخوره مسعولین برین سر بزنین بینم ایا این حقوقی که تایین کردین به کارگرا میدن یا نه اخه ما زنو بچه داریم اعتراض کنیم میگن همین که هست دولت برای خودش میگه با این حقوق میتونی کار کنی یا علی نمیتونی بسلامت لصفا مسعولین پیگیری کنن بینم این حقوق رو کارفرما میده یا نه

  165. حمیدسبزوار می‌گوید

    گیرمم نظرمون رو دادیم آخه به کجا وکی میخواد بربخوره،یامثلا میخوان اصلاح کنن حق وحقوق کارگرارو؟،اینم یه بیت ازدرد دل خودم وازطرف همه کارگراوگرفتارا که واقعا توزندگیشون موندن ونون رو توخون خودشون میزنن ومیخورن.(خدایا درشب فقرم بسوزان ولی محتاج ،،،،مگردان)😔😔

  166. وحید خاور می‌گوید

    واقعا متاسفم برای مسئولین که نمیدونن فقر چی هست با این مبلغ پول بنزین ماشین خود این آقایون هم نمیشه اون وقت ما باید با این پول خرجی ۴نفر بدیم کامل کرایه خونه …..خدایا کرونا فرستادی اهل زمین به خودشون ننازن به سمتشون به علم شون ولی باز هم … خودت رحم کن

  167. مرضیه می‌گوید

    نماینده کارگران تو جلسه نبوده، نماینده دولت و کارفرما تعیین حقوق کردند؟ پس نماینده کارگر باشه نباشه مهم نیست؟؟؟پس چرا نماینده کارگر تعیین میشه؟به عنوان هویج؟؟من فوق لیسانس دارم،مجردم، حقوق پایه میگیرم، چهارصد تومن کرایه خونه میدم، بیست میلیون سفته دادم اول کاری به عنوان ضمانت، ضامن بردم پیش کارفرما، هم باید حسابداری کنم هم کارگزینی هم انبار یعنی کار سه نفر میکنم با حقوق یک نفر، بابا ندارم و باید خرج مادر پیر و برادر مریضم بدم، سنوات نمی گیرم تا آخر کار بدند، شمایی که این حقوق می داری به ما هم فکر کن، هر روز بچه های تولید میان گریه میکنن واسه گرفتن دو زار وام، متاهلند، بچه دارند، مریض دارند، مستاجرند، الهی که حق ما ها خون بشه نونتونو بزنید توش بخورید، الهی به خاک سیاه بشینید که ما رو اسیر کردید و عمدا گرسنه نگهمون داشتید، الهی آتیش بیفته تو زندگیتان، خودتون و خانواده تون بسوزونه، الهی یه پاتون بیمارستان یه پاتون قبرستون باشه، کی خلاص میشیم از این همه فساد ، دروغ…آه کارگرا دامنتون بگیره انشاءا…

  168. علیرضا می‌گوید

    آیا برای بچه های خودشون هم این حقوق رو کافی میدونن؟شما در ماه فقط پول لباس یکی از افراد خانوادتون ۱۰ برابر این حقوقه
    انسان بودن به انسانیت شخص خواهد بود

  169. Reza می‌گوید

    همش تقصیر آمریکای جنایتکاره، ای مرگ بر امریکا✊✊✊

  170. بی نام می‌گوید

    برید بابا دلتون خوشه
    با ۱۲سال سابقه یک میلیون وبیست هزار تومان بون هیچ مزایایی دارم میگیرم
    میگم کمه ، میگه برو یه جا که بهت بیشتر حقوق بدن
    خدایا داریم تاوان کدوم گناهمون رو پس میدیم
    .
    .
    ،
    ، اها….. یادم اومد

  171. یوتاب می‌گوید

    عالیه نصفش هزینه میشه نصفشم پس انداز می کنیم …

  172. saeed می‌گوید

    این پول برای خودشون هیج هم بنظر نمیرسه،وتوقع دارن الان قشرکارگر واقعا خوشحال باشن

  173. سید حسینی می‌گوید

    سلام
    ببخشید یه سوال داشتم ، بخاطر اسم کارگر اینقدر ما رو تحقیر میکنید ؟
    بدونین اکثر همین کارگرا مدارک عالیه دارن و توی وجودشون چیزی هست به نام شرف ، غیرت و وجدان خواهشا کمی رحم و مروت داشته باشید

  174. زهرا می‌گوید

    با سلام.
    من الان یه کارفرما هستم.شما میگید این حقوق کمه و …
    ولی باید فکر کنید الان توی رکود هستیم و مثل قبل کارفرما ها هم انقد سود نمیکنن. پس مجبورمیشن تعدیل نیرو کنن که به ضرر کارگر میشه.پس هی افزایش دادن حقوق دردی رو دوا نمیکنه.این تورمه که کمر کارفرما ها و کارگرارو شکونده و باید فکری بحالش بشه چون همه درامداشون پایین اومده

  175. سحر بهرامی می‌گوید

    سلام .والا الان تو ماه سوم ۹۹هستیم و هنوز داریم فقط پایه حقوق میگیریم عید که عیدی ندادن سه ماه قبلشم ب بهانه انتقال به زیر مجموع شرکت دیگ حقوق تروخدا رسیدگی کنین بخدا قسط داریم بدهکاریم مردم گناه نکردن ضامن ما شدن چیز زیادی نمیخواییم فقط حقمونو میخواییم

  176. مینا عزیزی می‌گوید

    سلام ی سوال داشتم،اینکه نوشته حقوق روزانه ۶۱۱۸۰۹ هست یعنی برای اردیبهشت ماه ضربدر ۳۱ میشه؟آخه نوشته پایه حقوق ۱میلیون ۸۳۵ که واسه ۳۰روزه اگه ما بخوایم ۳۱روزه حساب کنیم میشه حدودا امیلیون و ۸۹۶ هزارتومان،لطفا هرکی میدونه پاسخ بده

  177. mansi می‌گوید

    واقعا نمیدونم چرا خودشونو جای مردم نمیزارن.این پول حتی نصف نیازهارو هم رفع و رجو نمیکنه

  178. محمد می‌گوید

    امروز یکی از اقوام برا ضمانت وام ۲۰میلیونی من فیش حقوق داد دریافتیش ۶۶میلیون بود حالا بگید این اقا درک میکنه ما چه میکیشیم ضمنا کارمند اداره دولتیه

  179. امیر می‌گوید

    ما که ندیدیم جایی طبق اداره کاری حقوق بده.

  180. جواد حسن زاده می‌گوید

    زیاد نباید نگران باشیم…
    دیگه کم کم داریم به اون نقطه عطف وعده داده شده آقای روحانی نزدیک میشیم.
    گفته بودن فقر رو ریشه کن میکنن…
    از بین بردن فقیر خودش نوعی از بین بردن فقر هستش
    کمی صبر فرج نزدیک است …

  181. علی می‌گوید

    این همون نظام برده داری هستش. تازه بد تر از فرعون.چون فرعون حداقل غذا و جا خواب بهشون میداد الان با این پول همونم نمیشه تهیه کرد

  182. سیم سیم می‌گوید

    از ماست که بر ماست !

  183. جمعه موسوی می‌گوید

    مگه نظر مردم یاکارگر هم برای این فرقه مهم هست کسی برای من باپنج سر عایله حقوق پنجاه هزار تومانی تایین میکنه که در روز یک میلیون پول توی جیبی یک بچه اش هست ایا این فرد درد منو کارگر رامیفهمه این حقوق روزانه منو پنج نفره دراصل پول یک بستنی اقای تایین کننده حقوق من است

  184. م کبیر می‌گوید

    خدایی مسئولین با این حقوق میتونن یه ماهشونو سر کنن من مجردم نمینونم تو سن ۳۰ سالگی زن بگیرم برا اینکه کارگرم درامدم کمه خدا باعث وبانیشو لعنت کنه ۲۳۰۰۰تاشهید دادیم که مردم کشورمون هرروز آرزوی مرگ کنن آقایون تورو خدا یه فکری کنین مردم زیر فشارند

  185. ایرج... می‌گوید

    کسانیکه نماینده کارگرها هستن خودشون کارگری نکردن حقوق کارگری دریافت نکردن اگه کارگری میکردن حاضر میشدن تو جلسه تعیین پایه حقوق ۹۹ و از قشر بدبخت و ندار کارگر حمایت میکردن…با این تورم…گرونی مسکن…گرونی مواد غذایی…آموزشی…درمان…۱۸۰۰ پوله خدایی؟بخدا که ظلمه ظلم…

  186. شهرام کرد می‌گوید

    شرکت ماپایه حقوق هم نمی‌دهند بادوتا بچه چکار باید بکنم شما بگید

  187. شهرام کرد می‌گوید

    حالا هم ازکار بیکار کرده مارو سه سال اینجا دارم کار میکنم حالا از جای ک کار میکنم شهر خودمون میگه برو شهر دیگه چطور بچه هام بزارم برم شهر دیگه کار کنم نه پایه حقوق میده نه حقوق درست بنظر شما چکار باید بکنم

    1. مهدی احمدی می‌گوید

      کلا برو یک کشور سالم نمیدونم واقا کجا خوبه ولی انشالله خدا رزقمونو افزایش بده

  188. رستا می‌گوید

    فوق لیسانس بانکداری دانشگاه علامه تهران هستم توی پژوهشکده کار میکنم بعنوان پژوهشگر
    از ساعت نه تا نه شب سرکار بودم و خابگاه اجاره کردم ماهی ششصد تومن
    حقوقم شده دو‌میلیون میفهمین اینو؟
    موندم چی بگم واقعا حروم شدیم حروم

  189. نیکی می‌گوید

    اجاره یه خونه ۵۰ متری کم کمش شده ماهی ۱۵۰۰ تازه بدترین حالت و قدیمی ترینش یعنی دیگه کسی اجاره زیر این قیمت نمیگیره جوونا با چه امیدی با کدوم پول ازدواج کنن ۱۰ سالم جفتشون باهم کار کنن بازم انگار تو نقطه صفرن هیچ آینده ایی تو‌ این کشور نمونده نمیدونم انصاف ندارن وجدان ندارن از کجا باید مردم با این حقوق اجاره خونه و هزینه خورد و خوراک بدن

  190. ایرج می‌گوید

    سلام. خسته نباشید. متأسفانه بعد از خصوصی سازی، خیلی از شرکت ها از این موضوع بهره برداری خصمانه کردند و با منفعت طلبی و ارضای ولع شخصی، حق و حقوق ضعیفان را پایمال کردند و متأسفانه کارگر هم با ترذس از از دست دادنِ کار، به هر حق کُشی تن می دهد. حتا اگر هر کارگری با شکایت به حق اش برسد باز به احتمال قوی، کارش را از دست می دهد.

  191. شاهین می‌گوید

    اداره کار طرف کارگر نیست .. فقط باید وجود داشته باشه ..

  192. سیا می‌گوید

    گوه تو عدالت علی و اسلامی ک شعارشو میدادن

  193. Parisa می‌گوید

    سلام من یه دختر ۱۸ساله ام ک کارگاه پازل کارمیکنم از۷صبح تا۳بعدازظهرمیرم ساعتی۴هزارتومان حقوق روزمزد بانوان چقدره؟؟؟

  194. یک خانم کارمند می‌گوید

    متاسفم ولی ما با ۱۰ ساعت کار روزانه حتی پایه قانون کار هم نمیگریم چون شرکتهای خصوصی هرچقدر دلشون بخواد میدن. یه سفته پر و پیمون هم میگیرن که باهاش تهدیدت کنن و تازه پایان هر ماه کلی امضا میگیرن که سنوات و تموم حق و حقوقتو دادن. الکی داریم پیر میشیم تو این دولت بی قانون و مسئولین بی مسئولیت. تازه ۳ سال هم من بخاطر قسط های شدید و فشار اقتصادی شدید بدون بیمه کار کردم.

  195. محمود دباغیان می‌گوید

    شنیدم گفته شده زیر ۹ میلیون حقوق زیر خط فقره
    لطفآ یکی واسم توضیح بده
    ۱۸۰۰۰۰۰تومن چی میشه!؟🤔

  196. فرهادبنی هاشم می‌گوید

    به نظرم اگرازهرکارگرویاکارمندی بپرسیدهمه میگن این مبلغ ناچیزه و…بنده هم کاملاموافقم. ولی ازدیدیک کارفرمابا۱۵کارگروکارمندعرض میکنم که همین مبلغ روهم پایان ماه واقعابسختی پرداخت میکنم.دراین بازارکسادوبهم ریخته خیلی کارکردن سخته.هم برای کارگروهم برای کارفرما

  197. مهدی احمدی می‌گوید

    حقوق ۱۰۰ دلاری خنده داره برده داریه دیگه. توی کانادا هزینه اینترنت و تلویزیون ۱۳۰ دلاره. پایین ترین کارگرشون ۱۰۰۰ دلار حقوق میگیره واسه یه پراید باید ۴ هزار دلار بدیم دیگه خودتون حساب کنید یه لپ تاپ خوب کم کمش ۱۰۰۰ دلار تقصیر خودمونه وقتی انقدر صف میکشیم که قرعه کشی کنن برای فروختن پراید

  198. الی می‌گوید

    همین حقوقم کارفرما نمیده، مخصوصا تو شهرستان ها دوشیفت کار میکنیم زیر ۱تومن حقوق میگیریم بدون بیمه

  199. ک می‌گوید

    سلام شوهرم دوماهه تو مجتمع صنعتی شماره یک اهواز کار میکنه تا حالا حقوق ندادن چکار کنیم

  200. علی اکبر می‌گوید

    بنده خاله ای دارم که از کارش بعد ۱۲ سال اخراجش شده حتی بیمه هم نشده حالا اینکه بعد از ۱سال ونیم که شکایت کرده از اداره کار وحتی دادگاه اینقدر کارفرمای گرامیش پارتی کلفتی داره، نتونسته کاری کنه بیچاره حتی سواد دوره ابتدایی هم نداره حالا شما بگید کجای این عدالت شبیه عدالت علی ع است که ما همیشه دم از عدالت میزنیم،

  201. کیوان می‌گوید

    خدایی با این حقوق تو بوسنی هم نمیشه زندگی کرد خیلی بی انصافیه خدا لعنت کنه کسی که حقوق چنین کمی رو تعین میکنن

  202. عرفان می‌گوید

    سلام ما با این حقوق چطور زندگی کنیم تازه ما الآن ۵ ماهه حقوق نگرفتیم و کارفرمامون هی از بیکاری سوءاستفاده میکنه و میگه اگه اعتراض کنین اخراجتون میکنم فامیلمون میگه من با حقوق ۷ تومن بزور زندگی میکنم شما چطور زندگی میکنین

  203. سوسن می‌گوید

    من نمیدونم اینای که چندغاز حقوق و تو این شرایط و اوضاع کشور برای کارگر بی چاره تعیین می کنند علم و اگاهی دارن از اوضاع اصلا میون مردم هستن بدونند مردم چی می کشند.از اینا گذشته ما که آخر ماه یه برگه سفیدو میدن دستمون امضا میکنیم چندر غاز حقوق میدن تو برگه هم هرچی خواستن می نویسند

  204. سعید می‌گوید

    با عرض سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم آیا کار در مرغداری جز مشاغل سخت حساب میشه؟ آیا حقوق ودستمزد باید طبق اداره کار باشه؟ ممنون

  205. یه کارگربیکاربدبخت می‌گوید

    دلشون خوشه خداوکیلی. من شغلم پیک موتوری الان ۲ماهه که موتورم رودزدیدن. ۱۰میلیون پول پیشم ماهی ۱میلیون و۲۰۰کرایه میدم. ماهی۴۰۰تومن پول مای بیبی بچم.ماهی۲۰۰تومن پول آب وبرق وگازم.هیچ پس اندازی هم ندارم. عین خر تو گل موندم. تازه هم اسباب کشی کردم ۱۰روزدیگه بایداولین کرایه خونم روبدم. حـــــالــــاشــــمــــابــــگـــیـــدمــــن چـــکــارکــنــم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  206. لیلی می‌گوید

    خود آقایون مسئولی که ماهی ۴۰ الی ۵۰ میلیون دستمزدشونه میتونن با این حقوق زندگی کنن؟حالا منی که کلی شهریه دانشگاه دادم که با مدرکم بتونم یه کار درست و حسابی داشته باشم و الان بیکارم بماند

  207. یکی مثل همه می‌گوید

    همین ۲۴۰۰ هم برای ما دست نیافتنیه، توی شهرستانها شرکتهای خصوصی و مغازه ها در بهترین حالت ممکن اگر شانس بیاری ۱۸۰۰ میدن بدون بیمه و هیچگونه مزایایی.
    حرف اضافه هم بزنی میگن زورت که نکردیم بسلامت، کلی هم سفته و امضا ازت میگیرن اول کار که صدات در نیاد.
    وقتی ادم مجبور باشه و کار نباشه تن به هر خفت و ظلمی میده، من جوان متاهل، مستاحر بدون کوچیکترین پشتیبانی خانواده تمام همین زندگی پیزوری و ناچیزم با وام و قرضه که کمرم زیر پرداخت اقساط ظالمانش و کرایه های بی حساب و خرج وحشتناک زندگی هر آنه که بشکنه. ما چه امیدی به فردای خودمون میتونیم داشته باشیم؟ امثال من بی کس و کار چه آینده ای توی این خراب شده داریم؟
    آخخخخخ که دق کردیم
    آخ، که چه کردید با ما. . .

  208. سجاد می‌گوید

    سلام من مهندس مملکت حقوقم بر اساس پایه ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومنه واقعا انصافه با ۸ ساعت کاری دشوآر

  209. مهدی می‌گوید

    چرابایدمسولین بفکرماباشن وقتی من به همنوع خودم رحم نمیکنم

    الحقوق بشه ۵ میلیون آنچنان بالا وپایینش میکنن که همون ۲ بمن بدن

  210. md می‌گوید

    سلام. چگونه قوانین مجلس از سال ۹۲ یا ۹۴ اعلام میکند پرداخت حق اولاد محدویت نداشته ولی در لیست تعیین حقوق فقط یک فرزند و دو فرزند ذکر شده و طبق قوانین اگر کسی سه یا چهار فرزند داشته باشد حق اولاد وی باید پرداخت شود ولی کارگاه ها طبق لیست فوق فقط تا دو فرزندانشان مزایا پرداخت میکنند.شده یک بام و دو هوا.

  211. امین می‌گوید

    به کجا چنین شتابان، دلار ۳۰۰۰۰۰ تومانی با این حقوق مصوب چطور میشه زندگی کرد ، فساد بیداد میکنه ،درصد طلاق و رابطه های نامشروع و غیر اخلاقی را بنگرند، چطور که به فکر مهاجرت نباشن.

  212. مصطفی می‌گوید

    با سلام خدمت همگی. یک نفر داشت غرق میشد. برای همین تند تند دستو پا میزد. هرکس هم جلو دستش میرسید اون رو هم غرق میکرد. بهش گفتن آرامش خودت رو حفظ کن تا نجات پیدا کنی!؟ گفت چقدر شما احمق هستید حالا که دارم دستو پا میزنم بیشتر فرو میرم، اون موقع شما میگید آرامش داشته باش؟! الآن شده قضیه ما ….

  213. کارگر ساده می‌گوید

    دلار شده ۳۱۰۰۰ تومن سکه شده ۱۵۵۰۰
    قیمت ماشین سه ماه سه ماه افزایش داره
    تو زمانی که هر روز افزایش قیمت داریم
    حقوق کارگر از اول سال ثابت مونده بدون تغییر
    خب حقوق کارگر هم بیاد مثل ماشین سه ماه سه ماه افزایش بدید . حقوق ماهیانه یه کارگر ساده توی ایران ۷۵ دلاره شما اینو هر جا بری بگی بهت پناهندگی میدن
    خدا باعث و بانیش و لعنت کنه

  214. مهدی می‌گوید

    خواستم در جواب اون عزیزی بگم که گفته بود تا شکایت کنی تمام حق و حقوقات تو میتونی مطالبه کنیمی من شکایت کردم اما متاسفانه به جای اینکه حق و حقوقات مطالبه بشه و اداره کار پشتم باشه گفتن تنها سال اخر رو اجازه ورود داریم و برای حمایت از کار فرما نمی تونیم به مسایل سال قبل ورود کنیم،( این در صورتیه که گول کار فرما رو خوردیم که می گفت انتهای سال مطالبات رو میده و وعده قانونی شدن پرداختی ها رو میدادگفتند) باید سازش کنیم اگر سازش نکنید همین حقوقات امتیازات که داری همه پایمال می شه و کلیه هم الاف میشی بهتره که سازش کنید ۸ میلیون حداقل چیزی بود که من باید میرگفتم اما به سه میلیون تومان راضیم کردند، چون تو اون شرایط امکان صبر نداشتم و از طرفی به همین دلیل هم اخراج شدم و این که بیمه بیکاری گرفتم بله این حقی که شما ازش میگی اینطوری پایه مال میشه، ولی فکر می کنی که میتونی بهش برسی این تخیل واهی بیش نیست

  215. پیمان می‌گوید

    حالا که دارم این کامنت رو میگذارم ۲۱ مهر ۱۳۹۹ هست و دلار ۳۰ هزار تومان شده. یعنی قانون کار حقوق ۲ دلار برای یک روز رو تعیین کرده. اینکه در قیامت چه اتفاقی برای تصویب کنندگان این قوانین قانون کار خواهد افتاد معلومه ، قطعا سرنوشت بهتری از یزید ندارند، اما اینکه در دنیا چه اتفاقی برایشان خواهد افتاد رو فقط دعا می کنم خداوند عقوبت این کارشون رو در دنیا هم بهشون بچشونه. البته به بدترین حالت.

  216. تبریزی می‌گوید

    هععععیییییی
    شیش صبح تا هشت شب
    حقوق پایه بدون مزایا
    هزینه رفت و برگشتم با خودم
    اینه عدالته آقایون…

  217. حامد می‌گوید

    این همه نظر اینجا وجود داره حتی یک نفر هم از این حقوقی که تصویب کردن راضی نیست.
    اصلاً این نظرات رو کسی میخونه؟
    خدا همشونو لعنت کنه
    آخه روزی ۲ دلار مگه حقوق میشه؟

  218. م ح م د می‌گوید

    فقط خدا بدادمون برسه

  219. حسین می‌گوید

    اگر یک کارگر کل حقوقش رو پس انداز کنه و بهش دست نزنه میتونه بعد ۶۰ ماه یک پراید بخره!

  220. مهسا می‌گوید

    سلام
    واقعا آدم های بی شرررف و بی هویتی هستید
    با این حقوق کدوم کارگری میتونه زندگی بچرخونه
    شما شکم سیر ها از چی خبر دارید که قانون تصویب میکنید
    مرده شور خودتون و قانون هاتون رو ببرن
    به ریال بی ارزش حقوق میدن به دلار ۳۲ تومنی باید خرج کرد

  221. احمد جاوید می‌گوید

    فقط فکر کارفرما هستن
    حتی از کارفرما هم شکایت کنیم چیزی دستمون نمیگیره لعنت به زندگی کارگری

  222. مهدی می‌گوید

    آخه تو کشور که هر روز دلار بالا میره با این حقوق میشه سر کرد نه پول ۲ هفته است نه یکماه

  223. وحید می‌گوید

    سلام
    این اقایی که اینو گفت: (اگر یک کارگر کل حقوقش رو پس انداز کنه و بهش دست نزنه میتونه بعد ۶۰ ماه یک پراید بخره!) تازه در صورتی که پراید همین قیمت بمونه نکه ۱۰ برابر بشه…
    یه روز خوب میاد….
    راستی وقتی یه روز خوب میاد شاید از ما چیزی نمونه جز خوبیا
    نا امن و خراب نیست همه چی امن و امان کرمام قلقلکمون میدن و میشیم شادروان

  224. محمد می‌گوید

    بزرگترین اشتباه زندگیم متاهل شدنم بود
    توایران نبایدمتاهل شد چون دیگر یک فردعادی نمیتواندخرجی بدهد
    ظالم ترین سران دنیا ایرانین
    ازکویت یادبگیرید مملکت داری رو

  225. متی می‌گوید

    سلام افرادی که مجردن لطفا مجرد بمونن متاهلا بچه نیارین اونا چه گناهی کردن

  226. عباس می‌گوید

    سلام من حقوقم رو میدم به مسولین کشور که برنامه ریزیش کنن تا ماه بعد خاک بر سر کشور پر از ثروت خدادادی بعد باید جون بکنیم تا شکم زن وبچه رو سیر کنیم اینقدر حکومت های قبلو میکوبید شما که خوبین چکار کردین برا ملتتون بر بی لیاقت لعنت

  227. مهرداد می‌گوید

    لطفا همگی بر ظهور دعا کنید. اینهمه فساد و بی عدالتی باید به دست پر برکته آقا از بین بره.

  228. جواد می‌گوید

    ازدیدگاه بالای ها اونا شایسته حقوق ۱۰ میلیون به بالا با کلی مزایا هستن
    و اگر شما ها دارید ۱۹۰۰ حقوق پایه میگیرید در شن شما همین قدر هست و لیاقت بیشتر ندارید و مستحق بیشتراز این هم نیستید چون کاری نمیکنید اونا دارن کار میکنن و حد خودتون رو بدونید با اونا مقایسه نکنید
    ناراحتید بذارید برید اگر تونستید چون پول ندارید مثل اونا سرمایه گذاری برید پس میمونه تخصص چون حدتون پایین هست و جای پیشرفت ندارید چون اونا بچه هاشون هم تخصص دارن هم جایگاه شغلی پس در نتیجه شما تخصص ندارید که بتونید برید پس ناچارید بمونید حال کنید

  229. مهدي ابادان می‌گوید

    سلام بخدا به پیغمبر به حضرت امام خامنه ای نمیصرفه کاش اقا این سخنان همه متاهل ها ومجردها وزنان وخواهران گرامی رو میشنیدن بعد قضاوت میکردن بخدا کمه حقوق نمیصرفه نمیتونیم جار بزنیم که ادم والله زشته جلو پسر وخانمش سر پائین بیاره لااقل این چیزارو درک کنید

  230. مهدی گلدوست پیربازاری می‌گوید

    باسلام من یک نگهبان پله برقی هستم حقوق من بایک فرزند ۲۱۰۰۰۰۰هزارتومان معادل دوملیون صد هزارمیباشد۱۲ ساعت سرکار۲۴ استراحت نه حق شیفت نه حق اولاد نه مسکن ونه بن کارگری نهحق شبکاری شما غضاوت کند این حقوق یک مستاجر متاهل بایک دختر است انصاف پس کجاست ممنونم اگه رسیدگی بشه

  231. جواد می‌گوید

    سلام منم یه بیکار با ۳۲ سال سن نشستم تو خونه بیمه هیچ کجا هم نیستم اما خوشحالم که برای هیچ جایی کار نمیکنم با توجه به این چیزای وحشتناکی که خوندم مرسی از همگی که این همه تبادل نظر کردید مند کاملا روشن کردید دمتون گرم امیدوارم تنتون سالم و سلامت باشین

  232. زهرا می‌گوید

    واقعا باچه دیدگاهی این حقوق رو مناسب میدونن؟!!!
    لعنت به همشون لعنت

  233. سیفی راد می‌گوید

    با سلام و عرض ادب قشر کارگر همیشه در کشورمان تضعیف شده و افزایش حقوق سال ۹۹ با تصمیم کار فرمایان و دولت و محقق نشدن حقوق کارگران بدون نمایندگان کارگری بر خلاف عرف و قانون کارگری و دموکراسی هست و در واقع مصداق بارز دموقراضی هست نه دموکراسی .
    با توجه به اینکه در ایران حزب کارگری ما قدرت نداره و مدام سرکوب و له شده و عدم اتحاد و یکپارچی کارگران بهانه ی خوبی برای اعلام خود سرانه حقوق میلی و سلیقه ای کارفرماین و دولت شده است و بار در نظر تورم در مقایسه با اول سال تا اواخر سال ما شاهدیم ارزش مبلغ حقوق دریافتی بیشتر از ۸۰درصد سقوط کرده و امیدواریم با مدیریت تکنوکراسیون اقتصاد مملکت درست بشه.

  234. منصور می‌گوید

    مگه شما داری توی امریکا زندگی میکنی که حقوقتو با دلار حساب میکنی ؟ اگر کارگر امریکایی حقوق دلاری میگیره دلاری خرج میکنه .

  235. علی می‌گوید

    نگا کنید این همه نظرات مبنی بر نارضایتی مردن نسبت به حقوقو وجود داره تو نظرات همه ناراضی هستن.ولی شما ببین اصن اهمیتی میدن
    هیچی ب هیچی
    پس اصن چرا از مردم نظر خواهی میکنن
    مفسدان فی الارض

  236. فرحناز می‌گوید

    لعنتیای عوضی این یعنی برده داری مطلق

  237. مهندس حسین می‌گوید

    سلام اشتباه میکنید زندگی تشکیل میدید وقتی میبینید زمان برده داریه آقا و خانون زندگی به چه قیمت هااا خدایش به خودتون نمیخواد بیاید.

  238. علی سعادتی می‌گوید

    نمیدونم پیش خودشون چی فکر کردند من پارسال خونه اجاره کردم ماهیانه ۳۰۰تومان امسال شده ماهیانه یک میلیون تومان آخه این انصافه

  239. یه بنده خدا می‌گوید

    در جواب به دوستمون که گفته مگه شما کارگر امریکیی که دلاری حقوقت رو حساب میکنی باید بگم که متاستفانه دلاری خرج میکنیم چون با بالارفتن دلار قیمتها بالا میره

  240. محمد می‌گوید

    سلام خیلی ممنون بابت مطالب مفید سایتتون، سوال من اینه که یک شخص مجرد با سابقه چهار سال درسال ۹۹ طبق قانون چقد دریافتی باید داشته باشه؟؟؟

  241. حسن دریس می‌گوید

    سلام مسخره است خداییش نمیشه شکم زن بچه هامون سیر کنیم دیگه کسی صدای مظلومت نمی شنوه خدا راداریم اذا دعتک قدرتک عله ظلم الناس فتذکر قدرت الله علیک

  242. اسماعیل می‌گوید

    خدایش من حاضرم حقوق ماه هانم روبدم به اون کسی که حقوق کارگری روتصویب کرده ببینم یه ماه میتونه بااین حقوق زندگی کنه

  243. سجاد می‌گوید

    انقلاب مستضعفان بودیم ما

  244. فاطمه می‌گوید

    با سلام ببخشید حقوق شغل های دورکاری چگونه تعیین میشود؟ ممنون میشم کمک کنید

  245. مهسا می‌گوید

    سلام به دوستای عزیز
    من ۳۰ سالمه ۱۰ ساله ازدواج کردم ۶ سالی هم کار کردم با شوهرم هردو خرج خونه زندگی رو میدادیم ولی امسال چون بچه دار شدم کارمو از دست دادم بیچاره شوهرم صب ساعت ۸ میره سر کار شب ساعت ۱۲ برمیگرده ولی با این گرونی نمیشه زندگی کرد.بیچاره شوهرم اصلا زندگی نمیکنه خیلی لاغر شده دلم براش میسوزه …خودم فوق لیسانس دارم چقد دنبال کار بگردم به خاطر اینکه بچه کوچیک دارم بهم کار نمیدن…حیف ام میاد برا اون جوانهایی که جونشونو دادن برا این مملکت…

  246. محمودی می‌گوید

    من که خیلی راضیم واقعا ممنونم خیلی خوبه حقوق قانون کار سررریز میکنه

  247. علی می‌گوید

    همون مستضعفان دارن خون بقیه را میمکن، شنیدی میگن خدایا روا نکن که گدا معتبر شود

  248. داود می‌گوید

    با این وضع اقتصاد چطور با این حقوق میشه زندگی کرد

  249. Elooo می‌گوید

    برای منی که تو شرکتی کار کردم که چهار سال بیمه ام نکردن بعد چهار سال یادشون افتاده که بیمه ام کنن و حق بیمه دوساله که دارم …. حقوقم باید این باشه ؟

  250. نیما می‌گوید

    دست مزد کارگر باید حداقل در روز۱۲۰۰۰۰تومانباشه😐😐😐این چه وضعشه

  251. علی رضا می‌گوید

    واقعاتاسف بارکه بااین همه تورم وگرونی این بایددستمزدمکفی حقوق یه کارگرزحمت کش باش،تاکی بایداینگونه مازیرفشارطاقت بیاریم.لعنت خدابرباعث بانیش

  252. کارفرما می‌گوید

    سلام.
    دوستان من ۱۹ تا پرسنل دارم
    حقوق و مزایا هم طبق قانون میدم
    از سال بعدم داره افزایش پیدا میکنه و درامد نه تنها بیشتر نشده بلکه کمترم شده .
    این وسط دلم نمیاد تعدیل کنم و از طرفی زورم نمیرسه حقوق درست بدم و میرن شکایت میکنن
    شما بگید چه کنم؟

    1. Ham می‌گوید

      بلاخره باید از یجا دربیاری جبران کنی ،مقداری حقوق زیاد کن براشون ،یا با چند تاشون که باتجربه هستن بشینید قشنگ صحبت کنید دو دوتا چهارتا کنید حق که میخون حقوق چقدر باشه منصفانه بالا پایین کن درست میشه ،شرایط بگو براشون اونا هم بلاخره درک میکنن آدم هستن تو هم آدمی مشکل داری

  253. محمد علی می‌گوید

    حقوقها باید بر اساس نرخ تورم در چند سال اخیر قیمت گذاری شوند

  254. علی می‌گوید

    سلام. چرا کسی نیست که به این دکتر داروسازا یه کاری کنه حق و حقوقمونو درست حسابی بدن؟ هیچ صنعتی بلد نیستیم جز نسخه پیچی مجبوریم بسازیم به ماهی یک و پونصد تا نهایتش دو و نیم.من علی از ارومیه

  255. Mohammad می‌گوید

    کاش همین حقوق که خودشون تعیین کردن بدون در نظر گرفتن تورم و گرانی سر موقع و بجا بدن بهمون .بخدا ما کارگران زندگی نمی‌کنیم زندگی داره ما رو میکنه دیگه خسته شدیم کجای ای دولت بر پایی دین هستش

  256. عبود بدیری می‌گوید

    حالا حقوقم از سال ۱۴۰۱ شروح میشوند به امید خدا اگر لطف کنید خبری از زمان شروع دریافت حقوقم که دقیقا کی حقوق بگیر میشوم و چه زمانی خیلی خیلی ممنون میشم…باتشکر

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.