وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود؟

مطابق رسم هر سال، امسال نیز با نزدیک شدن به پایان سال، سراغ میزان حقوق و دستمزد کارمندان رفتیم تا بتوانیم شما را در رسیدن به این مبلغ و زودتر از موعد مشخص شده، کمک کنیم. سال گذشته در زمان تعیین میزان افزایش حقوق، حرف و حدیث‌های بسیار به‌وجود آمد و بسیاری از روش انتخابی دولت برای افزایش حقوق کارمندان انتقاد کردند و آن را فاکتوری برای افزایش میزان تورم تلقی کردند.

بر اساس تصمیم شورای عالی کار، حداقل حقوق کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۱ یعنی همین سالی که پشت سر گذاشتیم،  ۵۷.۴ درصد افزایش یافت، به گونه‌ای که حداقل دستمزد ماهانه از ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان به ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و۷۵۰ تومان رسید. این در حالی است که حداقل دستمزد روزانه از ۸۸ هزار تومان به ۱۳۹ هزار تومان رسید. اما این مبلغ برای سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ کارمندان با چند درصد افزایش حقوق در سال جدید مواجه می‌شوند؟

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

حقوق و مزایا سال ۱۴۰۲

بر اساس تصمیم شورای عالی کار، حقوق کارمندان و کارگران در سال ۱۴۰۲ میزان ۲۷ درصد افزایش خواهد داشت. بر این اساس، حداقل دستمزد ماهانه از چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان در سال ۱۴۰۱ به پنج میلیون و ۳۰۸ هزار ۲۸۲ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۱۳۹ هزار به ۱۷۶ هزار و ۹۴۲ تومان در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.

به این ترتیب، حداقل حقوق در سال ۱۴۰۲ پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ هزار تومان خواهد بود. این در حالی است که سقف دریافتی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر ۵۵ میلیون تومان خواهد بود و پرداختِ مازاد این مبلغ به کارکنان لشگری و کشوری ممنوع است.

جدول زیر را بر اساس بیست درصد اعلام شده آماده شده است:

ردیف شرح ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ درصد افزایش
۱ حداقل دستمزد روزانه ۱,۳۹۳,۲۵۰ ۱,۷۶۹,۴۲۰ ۲۷
۲ حداقل دستمزد ماهیانه ۴۱,۷۹۷,۵۰۰ ۵۳,۰۸۲,۸۲۵ ۲۷
۳ حق مسکن ماهیانه ۶,۵۰۰,۰۰۰ ۸,۲۵۵,۰۰۰ ۲۷
۴ حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) ۸,۵۰۰,۰۰۰ ۱۰,۷۹۵,۰۰۰ ۲۷
۵ حق اولاد برای فرزند ۴,۱۷۹,۷۵۰ ۵,۳۰۸,۲۸۲ ۲۷
۶ حق سنوات ماهیانه (شرط: داشتن حداقل یک سال سابقه کار) ۲,۱۰۰,۰۰۰ ۲,۶۶۷,۰۰۰ ۲۷
۷ مجموعه دریافتی بدون فرزند و سابقه کار ۵۶,۷۹۷,۵۰۰ ۷۲,۱۳۲,۸۲۵ ۲۷
۸ مجموعه دریافتی افراد متاهل با یک فرزند ۶۳,۰۷۷,۲۵۰ ۸۰,۱۰۸,۱۰۷ ۲۷
۹ مجموعه دریافتی افراد متاهل با دو فرزند ۶۷,۲۵۷,۰۰۰ ۸۵,۴۱۶,۳۹۰ ۲۷
۱۰ مجموعه دریافتی افراد متاهل ۳/۳ نفری ۶۴,۳۳۱,۱۷۵ ۸۱,۷۰۰,۵۹۲ ۲۷
  • جدول حقوق و مزایا سال ۱۴۰۲ (اعداد به ریال است)
  • مطابق ماده ۴١ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر پایه نرخ تورم و سبد هزینه زندگی خانوار کارگری تعیین شود. رقمی که کمیته مزد برای سبد معیشت کارگران تعیین کرده حدود ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود، در حالی که خود کارگران هزینه سبد معیشت خود را ۱۷ میلیون تومان پیشنهاد داده‌اند.

مبلغ تعیین شده توسط شورای عالی کار، به عنوان یک الزام برای تمام شرکت‌ها به‌شمار می‌آید و تمام کارفرمایان موظف هستند که قرارداد کارگران خود را بر اساس حقوق وزارت کار تنظیم کنند.

نرخ افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز مانند کارمندان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

بنابراین و با توجه به حداقل حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ که ۵ میلیون تومان تعیین شده بود، با در نظر گرفتن ۲۰ درصد افزایش حقوق، یک میلیون تومان افزایش خواهد داشت و حداقل حقوق بازنشستگان به ۶ میلیون تومان می‌رسد.

افزایش حقوق شامل چه کسانی می‌شود؟

طبق قانون، افزایش حقوق شامل تمام افراد استخدام شده در سازمان‌هایی که طبق قانون کار فعالیت می‌کنند، می‌شود. به این ترتیب، افزایش حقوق شامل افراد شاغل در سازمان‌های زیر می‌شود:

  • دستگاه‌های اجرایی
  • نیروهای مسلح
  • وزارت اطلاعات
  • سازمان انرژی اتمی
  • کارکنان کشوری و لشگری
  • اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها
  • مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی
  • قضات
شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

همچنین برای کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین (مشخص)، والدین شهدا و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صدق می‌کند.

معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲ سقف مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی، مبلغ هفت میلیون تومان ماهانه و سالانه ۸۴ میلیون تومان خواهد بود.

  • در صورتی که فردی بین ۷ میلیون تومان تا سقف ۱۴ میلیون تومان دریافتی داشته باشد، مشمول پرداخت مالیات ۱۰ درصد می‌شود. به این معنا که، اگر درآمد سالانه او بیشتر از ۸۴ میلیون و تا ۱۶۸ میلیون تومان باشد، باید مالیات ۱۰ درصد مالیات پرداخت کند.
  • در صورتی که فردی بین ۱۴ میلیون تومان تا سقف ۲۳ میلیون تومان دریافتی داشته باشد، مشمول پرداخت مالیات ۱۵ درصد می‌شود. به این معنا که، اگر درآمد سالانه او بیشتر از ۱۶۸ میلیون و تا ۲۷۶ میلیون تومان باشد، باید مالیات ۱۵ درصد مالیات پرداخت کند.
  • در صورتی که فردی بین ۲۳ میلیون تومان تا سقف ۳۴ میلیون تومان دریافتی داشته باشد، مشمول پرداخت مالیات ۲۰ درصد می‌شود. به این معنا که، اگر درآمد سالانه او بیشتر از ۲۷۶ میلیون و تا ۴۰۸ میلیون تومان باشد، باید مالیات ۲۰ درصد مالیات پرداخت کند.
  • در صورتی که فردی بیش از ۳۴ میلیون تومان دریافتی داشته باشد، مشمول پرداخت مالیات ۳۰ درصد می‌شود. به این معنا که، اگر درآمد سالانه او بیشتر از ۴۰۸ میلیون تومان باشد، باید مالیات ۳۰ درصد مالیات پرداخت کند.

آیا افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟

ممکن است افراد بسیاری کار خود را در سال ۱۴۰۲ از دست بدهند و دوست دارند بدانند که آیا این درصد افزایش حقوق روی بیمه بیکاری نیز تاثیر می‌گذارد یا خیر. بر اساس قانون کار، بیمه بیکاری برابر با ۵۵ درصد حقوق پایه است. در صورت افزایش حقوق بیشتر از ۵۵ درصد، افزایش روی بیمه بیکاری نیز اعمال می‌شود.
با توجه به اینکه درصد افزایش حقوق برای سال ۱۴۰۲ بیست درصد در نظر گرفته شده است، بنابراین در سال ۱۴۰۲ افزایش حقوق به بیمه بیکاری تعلق نخواهد گرفت.

نظر شما درباره حقوق و دستمزد ۱۴۰۲ چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین میزان افزایش حقوق کارمندان و کارگران، میزان تورم است. اما با توجه به تورمِ ۴۲.۳ درصدی در ایران، اگر افزایش حقوق ۲۷ درصدی کارگران و کارمندان به تصویب برسد، آنها با چالش‌های فراوانی روبه‌رو خواهند بود. از طرفی با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و آغاز موج تعدیل کسب‌وکارها، کارفرمایان نیز برای پرداخت افزایش حقوق باید تصمیمات سختی اتخاذ کنند.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا افرادی که در حال کاریابی هستند و می‌خواهند برای آگهی‌های استخدام تهران اقدام می‌کنند، می‌توانند برای زندگی در کلان‌شهر تهران، به دریافت پایه حقوق پنج میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۸۴ هزار تومان راضی شوند و از پس مخارجی چون کرایه خانه، مخارج روزانه و غیره بر بیاید؟ این موضوع حتی در مورد دیگر شهرهایی که ممکن است هزینه زندگی کمتر از تهران باشد نیز صدق می‌کند و می‌توان پیشبینی کرد افرادی که به دنبال موقعیت‌های استخدام کرج یا سایر کلانشهرها نیز هستند نیز در سال آینده مسیر سختی را پیش رو داشته باشند.

به نظر شما با توجه به شرایط فعلی، افزایش حقوق در سال آینده چند درصد باید باشد؟

مطالب پیشنهادی
379 دیدگاه
  1. محسن می‌گوید

    خسته نباشن واقعا!!! همه چی ۲۰۰٪ از سال قبل گرونتر شده بعد ۲۰٪ رو حقوق میزارن…
    این عدالت اسلامیه؟
    ضمن اینکه حقوق کارگر رو کارفرما میده من نمیدونم اینا چرا انقدر به نفع سرمایه دار کار میکنن!!!

    1. هانی می‌گوید

      اخه هرچی گرون بشه به نفع سرمایه دار باید باشه . هرچند بار قیمت کالای تولیدی و وارداتی رو گرون کنن تنها در طول یکسال حقشونه و مشکلی نیست ولی ….. اگر حقوق کارگر متناسب بره بالا دنیا به هم میریزه !!!!!!!

    2. محمد حسین می‌گوید

      سلام. جالبه که مدیر مالی ما چند روز پیش اعلام کرد . کارفرمای ما فقط امسال رو ۱۲و نیم میلیارد تومان رو سود کرده . بعد حقوق ما با کلی منت ، ماهی ۸ملیونه

      1. محمد می‌گوید

        اون کارفرما هنر داره که تونسته یه کاری راه بندازه و چند نفر رو دوره خودش جمع کنه و بهشون حقوق بده ، شما باید از دولت طلب کار باشید نه یه کارفرما

        1. محمد رضا می‌گوید

          اون کارفرمای که شما ازش دفاع می کنید از منابع همین مملکت با کلی شانس و بخت و حق خوری و سیستم غلط اقتصادی و عدم مدیریت شده کارفرما . اگر یکی از این آیتم ها بخت و رانت و همین منابع انسانی مفت رو به واسطه سیستم غلط در اختیارش قرار نمی دادند از همان کارگر زحمتکش هم مطمن باشید سطحش پایین بود . ولی کارفرما شدن تو این مملکت فقط با دزدی و رانت و حق خوری ممکن هست شک نکنید

          1. ااا می‌گوید

            نه والا من ۲۰ سال درس خوندم زحمت کشیدم مدرک دکترا گرفتم الان ماهی ۲۰ تومن بیشتر درامدم نیست با این قانون مزخرف اداره کار من باید ۱۱ تومن بدم منشی ۷ تومن هم کرایه بدم یعنی فقط باید برای بقیه کار کنم دولت چون خودش عرضه نداره از جیب کارفرما می بخشه شما هم یه کم منصف باشین

        2. میثم می‌گوید

          با رانت و پارتی و زد و بند و کم دادن حقوق و مزایا به کارگر شما اسمشو میزا ی هنر؟؟؟😂👏👏👏

        3. داود می‌گوید

          اونی که از کارفرماها دفاع کرده مطمئنا خودش هم از همون قماش خون آشام ها هستش
          که عمری رو همانند زالو از خون این ملت ارتزاق کردند
          رو کمر این ملت پاگذاشتن وبا خورد کردن استخوان های مردم بالا رفتن واسه خودشون کاخ ساختند
          دقیقا اون حرف رفیقمون که گفت شماها اگه رانت و دزدی و ناحقی نمی‌کردیم آلام هیچ پخی نبودین
          درسته این جماعت پست این روزها باد میندازند تو دماغشان و خون میخورن ولی اون خدای بالا سر یه روزی پوزشون رو رو خاک میمالونه به امید روزی که همه طالمین نابود بشن

        4. ۱۱۱ می‌گوید

          دقیقا

        5. مدو می‌گوید

          دقییییییییییییییییییییییییییییییییییقا

        6. عععععع می‌گوید

          اونیکه سرمایه داره وپولو پله ای براخودش بهم زده ودمودستگاهی داره یاخودش دزد بوده یاپدرش.دزدی ک فقط ازدیوار مردم بالارفتن نیست حق کارگرو خوردنم اسمش دزدیه

        7. عرشیا می‌گوید

          ایشون باید از خودش طلب کار باشه که تلاشش انقدری نبوده که کارفرما بشه نه دولت !

        8. نیکی می‌گوید

          کارگر برای دولت کار نمیکنه برای کارفرما حق خوری مثل شما کار میکنه.که اگر حق خوری توسط کارفرماها نبود الان وضعیت حقوق این چنین نبود و جیب شما پر.جالبه کارفرما با سرمایه و سود زیاد از کار همیشه الکی می‌نالند. یکم آدمیت لازمه

        9. ناشناس می‌گوید

          چرت و پرت نگو درسته که دولت باید حمایت کنه اون کارفرمای پدر سوخته چندین میلیارد سود میبره باید حق بهره وری بده ارز دولتی میدن برای همین اشتغالزایی و وام کم بهره میدتش دولت برای همین اشتغالزایی

    3. محمد می‌گوید

      تقصیر دولت نیست تقصیر مردم ایران که هیچی نمیگن

      1. زهرا می‌گوید

        مثلا چند بار گفتن چی شده ؟؟

        1. محمد می‌گوید

          هیچ هیچ هیچ فقط همین

        2. امیر می‌گوید

          مثلا همه اعتصاب کنن کسی کار نکنه درست میشه

          1. امیر محمد می‌گوید

            اقتصاد مال خر است

          2. امین می‌گوید

            آره که درست میشه اگه همه بیان پای کار ،راهش فقط همینه کسی تو این دولت دلش به حال کارگر جماعت نمیسوزه که هیچ کمبوداشون از خوردن حق کارگر جبران میکنن، کارگر اعتصاب کنه چرخ دولت پنچره مجبور میشن اجابت کنن درخواست بحقشون رو.

        3. امیر می‌گوید

          سلام تاوقتی سرمون پایین باشه ونفسمون درنیاد بالاسریا میگن راضیند وباخیال راحت یه گوشه اختلاسشونو میکنند. وسیرکه شدن جم میکنندمیرن اونور، بدبختی وگرونیش برای این ملته که نفسشون درنیومده ونمیاد

          1. عدالتم ارزوست می‌گوید

            چرا ما اتحادیه کارگری نداریم…ج حکومت از هر نوع تشکل که پیگیر عدالت و حقوق قشر مستضعفین باشه هراس داره..

          2. شاهین می‌گوید

            شما هم اگه میتونید … مبارک رو جمع کنید خودتون کارفرما بشید وگرنه کارمندی و مفت خوری همین هم زیاده

      2. مهدی می‌گوید

        👍👍👍👍👍👍🌹🌹🌹🌹🌹🌹

      3. ایران می‌گوید

        موافقم ،مردمی هیچ اعتراض ی به معیشت و درآمد خودشون ندارن ودر عوض پیگیر در آوردن روسری میشن کشته میدن واصل که نان شب و معاش هست رو براش هیچ اعتراض وتظاهر ندارند باید این نظام حقشان رو بخوره وهر غلطی هم بخواد بکنه☹️

    4. پرستو می‌گوید

      با دلیل اینکه میگن اگر حقوق زیاد بشه تعدیل نیرو افزایش پیدا میکنه
      اما واقعا دارن ظلم میکنن
      هم در حق سرمایه دار هم کارگر
      بیرون آزاد کردن و حتی که دستفروشی کردن از کارگر و کارمند شرکت های خصوصی به صلاح تره

      1. نامدار می‌گوید

        فکر کردی، وقتی همه دست فروش شدن دیگه این کار سودی نخواهد داشت!

        ضمنا اگر می‌تونستی با سختی‌هایی که هر کار داره تا حالا رفته بودی دست فروشی…. کسی جلو کسی را نگرفته

        1. سحر می‌گوید

          فقط دست فروشی نیست کارای دیگه ای هم هست که تخصص نمیخواد و درآمدش خیلی بیشتر از حداقل حقوقه مثل اسنپ. همین الانشم کارمندا اسنپ شغل دومشونه. ما خودمون تو لول پایین این مشکل رو برای جذب داریم.

        2. ناصر می‌گوید

          شما آخوندی احیانا؟

        3. سامان جباری می‌گوید

          به نظرتون چرا ما جون هامون بیکارن چرا ازدواج نمیکنن چرا بدبختی زیاده. مگه میشه از ساعت هفت صبح تا چهار نیم کار کنی مثل … اخرش هم روزی ۱۷۷۰۰۰ بدن. این کارگری نیست این بیکاریه بخداتون قسم که با برده همچین کاری نمیکنن. این چه مملکتیه با این همه دارایی بدبخت باشی. من بعد ۳۸ روز کار سخت حمالی سخت بهم ۶۸۰۰ حقوق دادن تازه با حق سرویس دو نفر دیگه.. خیر سرم متاهلم بچه دارم. ای کاش که متاهل و بچه دار نمیشدم که اونارم مثل خودم بدبخت کنم ای کاش تو این مملکت نبودم. خیلی ای کاش ها دیگ هم هستش

      2. ارشیا می‌گوید

        حقوق کارگران از اول با انواع اقسام بهانه ها کم تصویب شده با این گرانی و اجاره خانه فکر کنم یه چیزی هم باید بزاریم رو حقوق

      3. دانیال دیلمی می‌گوید

        نیرو کجا بوده؟؟؟؟؟؟کسی نیست برای کار …باید نیروی کار وارد کنند و اونوقت حقوق دلاری بدن

        1. حمید می‌گوید

          نیروی افغانی تا دلت بخواد زیاده حقوقشم ریالی بیمه هم نمخواند چون غیر قانونی اند

    5. سیداحمد می‌گوید

      نظام ما نظام سرمایه سالاریه لعنت بر مسئولین جمهوری اسلامی که حقوق مزایای چندصد میلیونی دریافت می کنند ولی برای مردم کمترین ارزشی قائل نیستند کدوم مسئول توانایی زندگی با حقوق اداره کار رو دارند واقعا ۵ میلیون تومان حتی اجاره خونه هم نمیشه

      1. Alireza می‌گوید

        دروووود به شرفت

      2. ننت می‌گوید

        با این گرونی اجاره خونه قرض و سختی فقط۵تومان هیچی که نمیتپنیم بره خورد و خوراکمون بخریم

    6. محسن می‌گوید

      حقوق کارگر هر چقدر زیاد بشه،قیمت تمام شده کالاهای تولیدی هم همونقدر زیاد میشه. بنابراین کالا ها هم همونقدر گرون میشه. همین امسال دلیل تورم وحشتناک اینبود که حقوق کارگر ۵۷% زیاد کرده بودند.
      بنابراین بهتره که حقوق کارگر خیلی زیاد نشه.

      1. ت می‌گوید

        تو خودت کارگری بیشرف؟

        1. نوبهاری می‌گوید

          اگر کارگر بود الان درک میکرد ک تا خرخره توی قرض هستیم و اجاره عقب افتاده داریم و حتی توانایی خرید داروهامونم نداریم

          1. نادر می‌گوید

            ببخشید اما واقعا احمقانه ست که بعداز چهل سال تجربه هنوز بعضیا گول فریبکاری دولتها رو میخورن که افزایش حقوق کارگر باعث افزایش تورم میشه گذشت زمان اینو ثابت خواهد کردو خواهید دید که سال آینده چه افزایش تورمی خواهیم داشت حتی اگه همین افزایش مزد هم لحاظ نشه

        2. فاطمه می‌گوید

          من خودم کارگرم ولی حرفش منطقی بود

          1. مهدی می‌گوید

            من کارگز نیستم ولی خیلی برای بی سوادی شما متاسف هستم

          2. رضا می‌گوید

            دوست عزیزی کهاینو میگی در حسابداری یک مبحثی هستش بنام تاثیر هزینه حقوق بر بهای تمام شده تولیدات که نهایتا۷% هستش پس حقوق کارگر به اون اندازه در قیمت تمام شده محصولات و گرونی انها به شدتی که شما مد نظرتون تاثیر گذار نیست.چرخ اقتصاد هر کشور را همین کارگران میچرخونن .بیشترین ظلم هم بهمینها میشه.چون کارفرمادرایران فکر میکنه حقوق کارگر و کارمند هزینه هستش.

      2. Promise می‌گوید

        چی داری میگی؟؟فقط افزایش حقوق که باعث تورم میشه؟؟؟نه عزیزم مشخصه از طرف قشر کارفرما داری حرف میزنی

      3. مجید دلبندم می‌گوید

        دوست عزیز دللیل گرونی اول سال تغیر بودجه و تامین کالای اساس با دلا ر۲۸ تومن بجای دلار ۴۲۰۰ تومن بود فرافکنی نکنید

      4. علی هستم با افتخار یک کارگر می‌گوید

        اگر فرض بر این بگیریم که حرف شما درست باشه ؛ خب حقوق کارگر ۵۷ درصد زیاد شد که هزینه های تولید رو افزایش داد پس قیمت اجناس هم باید ۵۷ درصد افزایش پیدا کنه چرا چند برابر شدن؟؟؟؟؟؟؟ در هر صورت گرونی و چند برابر شدن قیمتا هست اگر همین افزایش حقوق رو هم نداشته باشیم باید چیکار کنیم ….
        یا کارفرما هستی یا درد بی پولی نکشیدی که اینجوری حرف میزنی

        1. مسعود می‌گوید

          شما به گزارشهای مرکز امار توجه کنید ( هرچند این مرکز هم مستقل عمل نمیکنه) که میگه خط فقر چه درامدیه . همین موضوع بیانگر فاجعه ای هست که امسال گریبان این قشر جامعه رو میگیره

      5. نامدار می‌گوید

        دقیقا این افزایش حقوق یک چیز سرگرم کننده هست…

        اما با وجود قوانین سخت گیرانه و دستوری در مورد حقوق کارگر، کارفرما حتی در صورت توانایی می‌ترسه بیشتر حقوق بده و …..

        مشکل عدم رونق تولید ر این مملکته وگرنه اتوماتیک حقوق ها هم بالا میرفت ….قانون عرض و تقاضا…

      6. سیداحمد می‌گوید

        چرا انقدر بی انصافی اولا یجوری میگن ۵۷٪ انگار چند میلیون شده؟ ۲میلیون با ۵۷ ٪ اضافه شده ۴ میلیون! در حالیکه امسال حقوق کارمندها دو مرتبه افزایش داشت و انقدر سروصدا نکرد! دوما انقدر مسئولین بی عرضه و بیسوادن که حقوق کارگر ۱٪ هم افزایش پیدا نکنه تورم روزی ۲۵ ٪ شده! فقط چون افزایش حقوق کارگری مشخصه مسئولین بی عرضگی خودشون رو در زمینه تورم میندازن گردن کارگر و حقوقش چون کارگر از همه اقشار ضعیف تره و دیوارش کوتاه تر! اما ما حاضریم همه بی لیاقتی سران مملکت رو گردن بگیریم

      7. علی می‌گوید

        پس اجناس و سرمایه همه ی کاسبها ۱۰ برابر شده
        هیچ مشکلی نداره
        اما این ۵۷درصد اقتصادو بهم زده اگه حقوق کارگر فرقی نکنه پراید ۴۰۰ میلیون نمیشه!

      8. علی می‌گوید

        عجب ادم بی مغزی هستی سهم تورم از افزایشات حقوق ۷ درصد بوده دولت خرابکاری و سوء مدیریتشو نباید بندازه گردن افزایش۵۷ درصدی حقوق کارگر بیچاره .اقتصاد ایران از هم پاشیده شده و توان اداره مملکتو ندارن

      9. سحر می‌گوید

        خیلی دیدگاه مسخره ای. دولت با جراحی اقتصادیش همه چیز رو گرون کرد و هیچ ربطی به حقوق کارگر نداره

      10. 0111 می‌گوید

        بهتر یکم مطالعه کنی درباره هزینه کارگر در قیمت تمام شده کالا در ایران الان کارگر تو ایران ارزان تر از حتی افغانستان و عراق جنگ زدس

      11. کارگر نگونبخت می‌گوید

        حقوق کارگران در اسفند تعیین تکلیف میشه . سال گذشته ۵۷ درصد افزایش حقوق با منت دادند بعد تو خرداد ماه افزایش کالا و خدمات از سوی دولت اعلام میشه یعنی هرچی اضافه شد تا از گلوت پاین نرفته تخ کن بیاد بیرون. این عینا عدالت اسلامی ایران هست . نه عدالت جهانی اسلام

        1. پیمان می‌گوید

          کی بفهمه این حرفهارو وقتی حقوق تعین میکنی نباید چند ماه بعد گرانی سرسام اور بیاد چون نمیشه تنظیم کرد روغن چهارده تومنی کرد هفتاد هزار تومن،، الان بنده رفتم جای دیگر سر کار و سابقه من اینجا صفر هست حقوق همان هقت تومن میدن فرقی باادم صفر کیلومتر نمیکنم این یعنی ظلم آشکار

      12. کوروش ههخامنش می‌گوید

        گوساله – دلیل گرون شدن همه چیز بی کفایتی حکومت و مسئولین حکومتیه نه کارگرها

      13. محمد می‌گوید

        اخه نفهمم عقل نداری دیگه اندازه عقلت داری حرف میزنی دست خودت نیست نمیشه ازت خورده گرفت فقط اینو بگم یکم با شعور بشی به شعور ما توهین نکنی اگه ۵ درصد هم بره رو حقوق فکر میکنی اینا گرون نمیکنن هر چقدر بره اینا کار خودشونو میکنن بفهم توی خارج از ایران نیستی همه چیز حساب کتاب داشته باشه اینجا ایرانه

      14. محبوبه می‌گوید

        در شرکت های تولی حقوق کارگر تاثیر کمتر از ۲ درصد در بهای تمام شده داره . افزایش قیمت به خاطر افزایش نرخ دلار و افزایش پایه مواد اولیه است.

      15. آرش می‌گوید

        سلام….
        دانشمند عزیز حقوق کارگران یک شرکت حداکثر ۵% روی قیمت تمام شده کالا تاثیر دارد.
        یعنی اگر حقوق رو دوبرابر کنن روی قیمت کالایی که ۱۰۰ تومان باشد تبدیل به ۱۰۵ تومان می‌شود. ما تو این مملکت تورم ۴۰ و ۵۰ درصد رو داریم تجربه میکنیم.

      16. آرش می‌گوید

        کدوم ۵۷ درصد همش ی عدد الکی بود کسی بیاد ثابت کنه ۵۷ درصد رو تا آخر سال ۳۰ درصد هم افزایش ندادند چون نظارت نیست همه جا رو کردن هیئت امنایی اونام برا خودشون از بندهای مختلف میزنن آخه ۲۰ درصد رقم افزایش کرایه خونه هم نمیشه کی گفته حقوق کارگران تورم رو افزایش داده بی لیاقتی اینا رو ب حساب کارگر نزارید مگه وقتی کم افزایش پیدا کنه آیت خراب شده تورم نداره این حرفا رو از کجاتون در میارید

      17. مرتضی می‌گوید

        دلیل تورم پهن کردن پول رسمی کشور توسط حکومته نه حقوق منو تو. دلار ثابت نگه دارن هیچی به حقوق اضافه نکنن ولله همه راضی هستن

      18. عباس می‌گوید

        حرف مفت نزن بی شرف تو مثه نیستی صبح تا شب کار کنی وهر شب شرمنده زن بچت باشی لعنت خدا رسول بر باعث بیانیه این وضعیت کارگران زحمتکش خدا ازتون نگذره

      19. امیر می‌گوید

        تاثیر حقوق کارگر در قیمت تمام شده محصول حداکثر ۵% ه نابغه
        ۱۰۰% نیست که هر حقوق کارگر بالا رفت قیمت محصولاتم همون قدر بره بالا

      20. عبدالله می‌گوید

        عمده تورم کشور ناشی از خلق پول بدون پشوانه وبی اساس بانک مرکزی وبانک های خصوصی هست ولی سر حقوق کارگر خراب میشه

      21. سهراب می‌گوید

        سلام چون شما حتما کارگر نیستی

      22. علی می‌گوید

        حقوق کارگر ۵ در صد هزینه تمام شده محصول هم نمیشه / علت گرونی محصولات به خاطر مواد اولیه ست نه حقوق کارگر

      23. میثم می‌گوید

        حقوق کارگر زیاد بشه یا نشه اجناس خود به خود گرون میشن ،اگه حقوق ها زیاد نشن فقط دودش تو چشم کارگر میره.

      24. مرتضی می‌گوید

        احسنت .

      25. شروین می‌گوید

        بله ایشون درست میگن.یه نمونه ش گرون شدن پراید.۲۰ میلیون شد ۳۰۰ میلیون.اگه حقوق کارگر زیاد نمیشد اینجوری نمیشد.افزایش حقوق کارگر حتی رو قیمت ایفون هم تاثیر داشت و ۱۰۰ میلیون شد…….

      26. زهرا می‌گوید

        این وظیفه دولته جلوی تورم رو بگیره نه اینکه حقوق مارگر رو زیاذ نکنه در ضمن تورم ۲۰۰ درصد بوده نه ۵۷ درصد

      27. امیر می‌گوید

        چرت و پرت نگو مهندس

      28. امیر می‌گوید

        چرت و پرت نگو دکتر . یه چی بگو جور در بیاد . امثال شماها این دری وری ها رو گفتین که قشر کارگر رو احمق فرض میکنند و هرچی زور دلشون میخواد به کارگر میگن و فشار میارن . شعور خوب چیزیه که متاسفانه در شما وجود ندارد . جاش رو حمایت و پشتیبانی انقلابی ولایی گرفته

      29. نوین می‌گوید

        با این حرفت ثابت کردی که به کل مرخصی تشریف داری.
        چیزی که پدر مردم رو دراورده به نام تورم حاصل خلق پول بانک هاست. نه افزایش حقوق . تو با این مباحث خودتو درگیر نکن و هرجا هستی خوش باش.

    7. حسین می‌گوید

      درود به شما
      بااین کارشون ثابت کردن این ضرب المثل قدیمی رو که میگه
      عرب وسیرنگهدار و عجم گشنه تابتونی روشون حکومت کنی
      عدالت اسلامی و…..همش …..

    8. روژان می‌گوید

      واقعادرست گفتین آخه حداکثر حقوق ۱۰تومن واسه یه بازنشسته یا کارگری که مستاجره وبعداز اینطرف تورم سربه فلک کشیده
      فقط میشه پول بدی ووسایل ولوازم ضروری ومصرفی خانوار نگاه کنی و سیر بشی اگرم لطف بکنه طذف بزاری دستی به لوازم مصرفی بزنی که تا ۱هفته سیر باشی
      عالیه دیگه چی میخوایم وبهتراز این چی هست ممنونم از دولت زحمت کش اینقدر بفکر ماهستن🙃🥰😉😉

    9. پوریا می‌گوید

      چون عزیزم خودشون کارفرما هستن😄

    10. حسین می‌گوید

      بدبختیو نگاه یه کشور مثل المان کف حقوق که برای یه شخص مجرد بیکار هست ۱۱۰۰ یورو هست و تو ایران کف حقوق برای یه بیکار ۵۵درصد حداقل حقوق هست که میشه ۶۳ یورو و کار نداریم باید کفش پاره کنی برای گرفتنش حالا مقایسه چندتا قلم جزئی خواروبار بین کشور کافر و فاشیستی المان و ایران اسلامی کبیر
      ماکارونی پاستا ۱کیلویی المان ۳.۹ و ایران ۳.۷ یورو
      گوشت فیله المان ۲۶ و ایران ۷ یورو
      ماست هم زده پرچرب ۸۰۰گرمی المان ۱.۳ و ایران ۰.۷ یورو
      شیر پرچرب ۱ لیتری ۱.۴ و در ایران ۰.۵ یورو
      اکثر اقلامی که دیدم حدودا ۳ برابر ایران هست و اون حداقل حقوق حدودا ۱۷ برابر ایرانه و به کل یه بیکار مجرد المانی ۶ برابر یه بیکار ایرانی و ۳.۱ برابر یه کسی که روزانه ۸ ساعت داخل ایران کار میکنه قدرت خرید خوراک داره
      امیدوارم اقتصاد دانامون اینطوری به قضیه مردم نگاه کنن

    11. ندا درودیان می‌گوید

      سلام ، نه به نفع سرمایه دار کار نمی کنند. هر چه حقوق کارگر اضافه بشه سرمایه گذار نمی تونه پرداخت کنه و کارو تعطیل می کنه و نرخ بیکاری افزایش پیدا می کنه.

    12. کاربر می‌گوید

      اگه کمیته حقوق وسبدمعیشتی رو۱۲میلیون تأیین کرده واقعاخودشان هم همینقدرمیگیرندوچرادرهمه شرکتهاوسازمانهای زیرنظردولت اینقدحقوق نمی‌دن این عدالت نیست فقط قشرکارمندباسوادمملکت راحقوق پایین میدهند ای کاش وجدان داشتندوبرای همه اقشار۵۷درصداضافه حقوق میزدندتاهمه حقوقخایکسان بالامیآمد وله همدیگرفخرفروشی نمیکردن

  2. ممد می‌گوید

    رسما شده نظام سرمایه داری اسلامی …

    1. ناشناس می‌گوید

      خودتون با این حقوق یک هفته میتونید زندگی کنید؟؟ خدا جواب تونو بده

  3. امیر عباس می‌گوید

    امسال تورم نسبت به سال قبل خیلی بیشتر بود.
    چرا باید حقوق کارگر نسبت به پارسال انقدر کمتر رشد داشته باشه؟

  4. رامین می‌گوید

    به جایی رسیده که با این پول هیچ پیشرفتی نداری. کار میکنه آدم اما نه لباس نه گوشی نه تعمیرات خانه، نه دکتر ، نه پس انداز…خب فرقش با کار نکردن چیه؟ داره به جایی میرسه چه کار بکنی چه کار نکنی یکیه

    1. حمید می‌گوید

      کار نکنی از گشنگی میمیریم

      1. علی می‌گوید

        دقیقا

      2. ali.ya... می‌گوید

        دقیقا نه …. بلکه حتما.

    2. ممد گنجی می‌گوید

      موافقم. کار کردن با کار نکردن هیچ تفاوتی نداره تنها جیزی که برای ما میمونه مریضی و بان خالی است

  5. ر ض می‌گوید

    کم شدن فاصله طبقاتی هم دیدیم تو این سالها،سرمایه دار میخوابه بیدارمیشه سرمایش میشه چندین برابر ولی من کارگر هر روز ده سال عقب میوفتم،عدالت اسلامی

    1. شبنم می‌گوید

      👍

    2. کارگر داغون می‌گوید

      دمت گرم حرف دلم زدی ای گِل بگیرن دم این دولتو

      1. بدبخت می‌گوید

        اخ بگم خدا بزنه بر کمر کسی که این کارو با ما مردم بیچاره مکنه اخه نا مسلمان خودت میتونی با این حقوق زندگی کنی از ما میخواهید بچرخونیم دیگه از خودمون هم شرمنده شدیم به جایی رسیدیم که بمیریم بهتر از زندگی که میکنیم

        1. پشمک حاج عبدلله می‌گوید

          عدالت علوی اسلامی

          1. حسن طارمی می‌گوید

            عدالت علوی اگر یک درصد این جوری بوده باشه ، قطعاً حق با امویان بوده،

    3. وحید می‌گوید

      رفیق زیاد ازشون شکایت کنی و درد دل کنی میری کف سد کرج.
      پدرانمون تصمیم گرفتن و محکوممون کردن به این روش زندگی کردن

    4. وحید می‌گوید

      رفیق زیاد ازشون شکایت کنی و درد دل کنی میری کف سد کرج.
      پدرانمون تصمیم گرفتن و محکوممون کردن به این روش زندگی کردن.

    5. ناصرتبرزینی می‌گوید

      سرمایه دار اگه حق کارگر رو نخوره که روز به روز پولدارتر نمیشه. سرمایه دار همون مقامات دولتی دزد هستند

    6. نامدار می‌گوید

      تا حد زیادی درسته اما همان سرمایه دار هم مقدار زیادی ریال در بانکها داره….

      و با تورم ارزش دارایی ریالی نابود میشه… اما قشر ضعیف آسیب پذیرترین….

      افزایش حقوق هم مسخره ترین است! چون قیمت تمام شده محصولات فورا میره بالا…. باید تورم را کنترل کرد….

    7. مهدی می‌گوید

      بیچارمون کردن یه مشت مسئول بی سواد با پارتی و راند خاری اون بالا نشستن از دل کارگرا هم اصلا خبر ندارن حتی از قیمتا .هم خبر ندارن چون کارگر خونشون میره خرید خونه عمرن بدونن الان برنج و گوشت مرغ….چنده چون این پولا براشون چیزی نیست که بهش اهمیت بدن اگه ۴میلیون حقوق داشت و میرفت خرید واسه مصرف ده روز یه خانواده ۴نفره اون موقع اشکش در میومد

      1. کاربر می‌گوید

        اگه کمیته حقوق وسبدمعیشتی رو۱۲میلیون تأیین کرده واقعاخودشان هم همینقدرمیگیرندوچرادرهمه شرکتهاوسازمانهای زیرنظردولت اینقدحقوق نمی‌دن این عدالت نیست فقط قشرکارمندباسوادمملکت راحقوق پایین میدهند ای کاش وجدان داشتندوبرای همه اقشار۵۷درصداضافه حقوق میزدندتاهمه حقوقخایکسان بالامیآمد وله همدیگرفخرفروشی نمیکردن

  6. قاسم می‌گوید

    افزایش صددرصدی هم کفاف یک خانواده چهار پنج نفری را نمیدهد فقط با این حقوقها میشود بخور نمیر زندگی کرد عدالت یعنی واقعا از شما بعیده آقای رییسی این یک فرصت انقلابی برای شماست حداقل به فکر معیشت روزمره زندگی مردم باشید اگر موفق نشدید فاتحه ایران واسلام را خواندید الان همه چیز آماده است دولت مجلس قوه قضائیه همه هماهنگید الان دیکه چه مرضی دارید به فکر اقتصاد جامعه تورم ارزش پول ملی کشاورزی تولید صنعت مسکن جوانان اشتغال وارتباط قوی بین المللی باشید وگرنه شکست میخوریم واین یعنی فاجعه شاید دیگر چننین فرصتی برای نیروهای انقلابی پیش نیاد

    1. محمد حسین می‌گوید

      سلام . واقعا درست فرمودید بزرگوار

    2. بهرام می‌گوید

      رئیسی مگه اینارو میخونه 😂😂😂

    3. حافظ می‌گوید

      تنها راه نجات کشور حضور دکتر احمدی نژاد بر مسند ریاست جمهوریه.محکم و قوی جلوی اشرافی گری و رانت بازی و بگیره

  7. مینا می‌گوید

    من پدر ندارم.مادر ندارم.برادرمم امسال فوت شد.یه دختر۳۳ساله فوق لیسانس معدل۱۸هستم که هرچه استخدامی قبول میشم چون بی کسم مصاحبه ردم میکنن.از ساعت۷صبح تا۵بعدظهر به طرز خفت بار، در یه کارخانه حمالی میکنم برای ماهی حدود۶ تومن که دو و هشتصدش فقط میره واسه کرایه خونه.باقی مخارج زندگی بماند.۳خواهر دارم که همگی محصل هستن.همونجور که کمیته امداد و کمک هاشونم دیدم،افزایش حقوق مناسب با تورم شونم می بینم.من و خیلی افراد بدتر از من، بخدا که مرگ برامون شده عروسی…
    دیگه چی باید گفت…

    1. بهنام می‌گوید

      سلام رشته تحصیلیت چیه

      1. یکی مثه شما می‌گوید

        عمو بهنام ! شومام این وسط توی شیربرنج دنبال قلیه گوشت میگردی عایاااااا!!!!!؟؟؟؟؟؟

    2. یاخق می‌گوید

      امیدوارم خداوند متعال به حق صاحب الزمان گره از مشکلات جمیع گرفتاران باز کند خاصه شما خواهر گرامی .

      1. خدا می‌گوید

        نمایندگان صاحب زمانتون همه رو بدبخت کردن تو هنوز دست از خرافات نمیکشی . امسال شما یه ملت رو به فنا میدید .

      2. فرزاد می‌گوید

        مردم آینده میخان و رفاه اجتماعی .. نه نهایت جهالت و دعاهای بدرد نخور و …

        1. یاحق می‌گوید

          بسمه تعالی
          حضرت علی علیه السلام
          از خدا جزء با خواستن بدست نمی‌آید .
          مردم به حاکمانشان شبیه ترن تا به پدرانشان .
          گویندگان حق بسیارند و عمل کنندگان به حق چه اندک .
          رهروان حق اندک و رهروان باطل بسیارند .
          هرکسی ظلم کند خودش مالش و فرزندانش گرفتار می‌شوند .
          روز انتقام از ظالم سختتر است از روز ظلم ظالم.
          عادت به دروغگویی باعث فقیر میشود .
          مال حرام زیاد نمیشود ، اگر هم زیاد شود برکت ندارد .
          روزی افراد مؤمن تضمین شده است .
          هر کس دنبال روزی کم برود روزی زیاد هم نصیبش میشود .
          هر کس به دنبال روزی کم نرود روزی زیاد را هم از دست میدهد .
          روزی همه در اندازه کم مقرر شده لاکن برای روزی بیشتر بایستی سعی و تلاش کرد .
          حرص و آز و طمع ریشه فقر است .
          زندگی بدون تجملات نشانه خردمندیست .
          به رخ کشیدن مال و دارائی باعث خشم خدا و نقصان در مال و هر چیز دیگر است و نشانه بیخردی است .
          کم حرفی روزی را زیاد میکند و بلعکس پر حرفی باعث کم شدن روزی میشود .
          گناه و بی تقوایی باعث نزول بلاء و کم شدن روزی است .
          اگر دیدید جامعه ای فاسد شده بدانید و آگاه باشید که عالمان یا حاکمان یا دانشمندان آن جامعه فاسد شدن
          راستی و صداقت و راستگویی باعث افزایش روزی است .
          مردم به ادب نیازمندترین تا به مال و ثروت .
          ادب وزیر را پادشاه و وکیل را وزیر و بیکار را شاغل میکند .
          یکی از دلایل طولانی شدن ظهور حضرت آقا امام زمان این است که از تمام طایفه ها و اقوام به حکومت برسند تا وقتی که حضرت حجت ظهور کرد ادعا نکنند که اگر ما حاکم می‌شدیم حق را جاری میکردیم .
          نزدیک ترین راه ، راه مستقیم است . یعنی راستی و درستی
          خداوند متعال و فرشتگانش بر دروغگو غضب میکنند .

          1. نیما می‌گوید

            نشستی قصه تعزیف میکنی
            خدا قوت

          2. پدر بی پول و معلول می‌گوید

            دمت گرم .نفست حق.زبانت سبز و برنده.فهمت بسیار .کو شنوا و خوانا و عمل گرا.ممنون از متن زیبایت.باشد که عمل کنم.

          3. محمد می‌گوید

            خدایا با یک پسر سرباز و یک محصل چگونه میشود با این حقوق زندگی کرد به خدا با سیلی داریم صورتمون سرخ نگه میداریم

          4. میکائیل می‌گوید

            کی میخواین دست از خرافات بکشید
            بشین تا ظهور کنه

          5. ناصرتبرزینی می‌گوید

            چقدر چرت وپرت میگی اگه حکومت پشت شماهارو نمی گرفت عمرا با دعای خالی به جایی می رسیدید.شایسته سالاری نیست. با پارتی و …. استخدام شدید و ادعا می کنید که دعا کارسازه. اگه دعا کارساز بود مشکل هشتاد ملیون مردم ایران خیلی وقت پیش حل شده بود.

          6. کشور می‌گوید

            همین خداوند متعالت بزنه تو کمرت تا شاید این کشور از شر بی مغزایی مثل تو راحت شن
            ۴۴ ساله ی کشورو با این طرز فکر و این حرفا اسیر خودتون کردید

      3. Jaber می‌گوید

        ماتو سرزمین کفار زندگی میکردیم بهتر ازسرزمینی که توش بظاهرمسلمون زندگی میکردیم خیلی بهتر پیشرفت میکردیم مالیات میاد قبض اب وتلفنی نجومی گوشت ومرغ وتخم مرغ گرون هزینهای مدرسه بخدا کمرامون شکست دیسک کمرگرفتم ازبس حمالی کارکردیم ۲۰درصد بخوره بکمراتون بحق علی

      4. رسول می‌گوید

        مگه تو ژاپن و چین به امام زمان اعتقاد دارن که انقد اقتصادشون خوبه؟

      5. فاطمه سادات می‌گوید

        الهی آمین یا رب العالمین.

      6. فاطمه سادات می‌گوید

        خداوند. سید ابراهیم رییسی را یاری خواهد کرد.

        1. ناصر تبرزینی می‌گوید

          معلومه که رییسی جیب شمارو پر از پول کرده که ازش راضی هستید دلار دو برابر شده داد همه در اومده

      7. کارمند می‌گوید

        من هم امیدوارم خداوند ظالمین و ستمگران را هرچه سریعتر نابود کند.

    3. مجیدمحمدی می‌گوید

      حرف هایت زیاد قابل قبول نیست

    4. سید می‌گوید

      در صورت تمایل میتونید در کارخانه ما همراه با خواهر و برادراتون فعالیت کنید. 🙏🏻

    5. مسعود می‌گوید

      فوق لیسانس با معدل ۱۸ وقتی سابقه کار تجربی با رشته تحصیلی نباشه ارزشی نداره
      سعی کنید در جایی متناسب با رشته تحصیلیتون فعالیت کنید تا بتونید ارتقا پیدا کنید

  8. رضا می‌گوید

    خود مسولا میتونن با ماهی ۶ میلیون زندگی کنن امیدوارم نابود شدنتون ببینم

  9. داود می‌گوید

    باسلام واقعادولت مردان کارگران راجزواین ملت ومملکت نمیداننداگرنه براشون ارزش قائل میشدندوبه فکرمعیشت ورفاه کارگران وخانواده های گارگران بودند۲۰درصدکه اضافه کردندنمیشه نان خالی خریدکارگران بایدبرن بمیرن یاازخجالت خانواده سربه کوه وبیابان بزارندواقعاکه همیشه کارگران جزوبدبخت ترین مردمان هرملتی هستند

    1. ناشناس می‌گوید

      کارگر جنس درجه سه هست

  10. جفری می‌گوید

    شما نتوانستید شرکت خدماتی را بردارید که نصف حقوق کارگران رامیخورن ونصب بعدی را به بیمه مالیات تقسیم میکنن با این ۲۰درصد کارگر بدبخت چه کنند نتیجه دوزدی از اداره کا رکاه بیت‌المال مجبور َما باید ۲۰۰درصد کنید تا بعد تقسیم شرکتهآی مفخور به کارگرحقوق سال ۸۷ برسد

  11. محمد می‌گوید

    درود .
    همیشه تا بوده در حق کارگر وقشر کارگر ظلم شده وحق کارگران پای مال شده است .
    آیا خودشان می‌توانند بااین حقوق و مزایا به زندگی خود ادامه دهند جای بسی تعصف هست

  12. حسین می‌گوید

    بقران راضی ام اصلا اونم ندیدت با اشغال جمع کردن از این بیشتر میشه کار کرد

  13. Sasan می‌گوید

    دولت کسری بودجه شو با شوک ارزی جبران میکنه . حالا چرا کسری بودجه؟

    چون بخش وسیعی از بودجه در صداوسیمای بدردنخور . و حوزه علمیه نامولد و صدو پنجاه نهاد مذهبی ازجمله سازمان امربمعروف و نهی از منکر رو پرداخت کنه. همه جای دنیا خرج کلیسا رو تو بخش خصوصی توسط اعانات بمیزان کم پرداخت میشه . این نهاد صداو سیما نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار بودجه دادن و به جز صداو سیما یه بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری فقط بابت ساختن فیلم حضرت موسی اختصاص یافته. این درحالی هست که استانهای ایران از بیکاری آلودگی هوا و فقر در رنج هستن . این صدا و سیما رو بدید بخش خصوصی این دستبرد در نرخ ارز برای کسری بودجه موجب تلاطم بازار و خوابیدن بیشتر تولید و بیکاری بیشتر در نتیجه شورش و نارضایتی میشه که عاملش خوده حکومت و نهادهای نامولد و رانتخوره

    1. فریاد می‌گوید

      ساسان از کجات درآوردی این آمار و؟

  14. م می‌گوید

    خدا لعنت کنه ظلم رو که در هر لباسی می تونه ظلم کنه فقط آنجا زور داره که ادعای عدالت دارند و خودشون رو مردمی و از مردم می دونند
    لعنت الله علی القوم ضالمین

  15. ع .ن می‌گوید

    عمران مرتضی نقل می کند:::::باتوجه به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران باشرایط گرانی در مملکت است::::ایا این مبالغی که دولت برای افزایش حقوق درنظر دارد.کفاف خرج و مخارج یک خانواده ی چهار نفره ای که مستاجر هم هست را میدهد ؟از نظر ما این افزایش با توجه به تورم موجود حتی نمی شود شکم خودمان را سیر کرد ..

  16. مسعود می‌گوید

    بنام خدا
    با عرض سلام و تحیات
    آقا اگر حقوق ۲۰در صد افزایش یابد یعنی اوج فاجعه هست جامعه کارگری درمانده نون شب خود هستن هر وقت حقوق گرفتیم سر یک هفته هیچی از آن باقی نمی مونه دخل با خرج نمی خونه هر روز ما شرمنده زن و بچه خودمان هستیم صبح نان و چاهی شام ماست با نان نهار سوب خالی خارج از این بحث لباس بچه خارج مدرسه پول دوا درمان ما حتی اسباب بازی برای فرزندان خود نمی توانیم بگیریم. واخرین حرف بنده همه ما عاقبت بخیر بشیم. و خداوند در روز رستاخیز کسانی که شرایط برای مردم و جامعه کارگری سخت کردن را با اتش جهنم جذا خواهد داد انشاالله.

    1. علی می‌گوید

      به همین خیال باش
      شما بشین تا روز رستاخیز بیاید و بشین نظاره کن عذاب ظالم هارا خخخخخخخخ

  17. سعید می‌گوید

    من یک کارآفرین هستم
    افزایش حقوق یعنی همزمان افزایش حق بیمه و مالیات و هزارجور هزینه دیگه
    ولی حمایت از سمت دولت زیرصفر

    نتیجه این اتفاق میشه یا تعدیل نیرو یا تعطیلی اون کسب و کار

    کسی که سرمایه زندگیش رو آورده تو بخش تولید یا خدمات باید حمایت بشه که بتونه اشتغال زایی کنه اگرنه خدا داده بازارهای دلالی و دلار و طلا و…. که سر سوزنی اشتغال زایی نداره هیچ اقتصاد روهم نابود میکنه.

    کارگرم حق داره با این تورم چکار کنه؟

    دولت عملا داره کاری میکنه کسب و کارها تعطیل بشه و سرمایه ها بره بسمت دلالی و سوداگری

  18. ارش می‌گوید

    هین حقوقا فقط در حد نمردن هست ولی اگر بیمار شدی باید بمیری برای ایرانمان متاسفم با این همه مسیولین بی کفایت

  19. محمدرضا می‌گوید

    ۲۰ درصد به نظرتون خیلی خوبه به نظر من ما همچنان زیر خط فقر باقی موندیم واقعا متاسفم برای این عدالت کارگری

    1. مرضیه می‌گوید

      توف توخودتون حقوق تصویب کردنتون من جوان ۱۲ ساعت برم کارخونه کارکنم برای ماهی چقدددد….ازاین ۷تومانش که ۵۰۰کارفرمابرمیداره برابیمه نصف دیگ اش مالیات میخوره…اضافه کاری چندرغاااااااازززز ازاون ور ب اضافه کاریم مالیات میخوره اینم شدددزندگییییییی

  20. محمدرضا می‌گوید

    ۲۰ درصد زمانی خوبه هیچ چیز رو گرون نکنید نه اینکه روزانه همه چی ۱۰۰ درصد میره بالا

    1. عباس می‌گوید

      صد در صد

  21. مهسا می‌گوید

    هر روز قیمت همه چیز بالا میره
    دلار بالا میره
    و ارزش پول ملی جمهوری اسلامی پایین میاد
    چرا حقوق کارگری افزایش نداشته باشه!!!
    دزدی و اختلاس تا چه حد

    1. مسعود می‌گوید

      بی ارزش ترین پول دنیا بهمون تقدیم کردن.هفته ای دوبار اجناس گرون میکنن سالی یکباردوبار حقوق کارمند اضاف میکنن بعدهم دم ازعدالت میزنن تورم صدبرابری روز افزون وحقوقی ک ۸روز میشه باهاش سرکردیعنی ۲۲روز دیگه باید کاسه گدایی ب دست بگیریم.نه لباس نه پس انداز .ن کرایه خونه ن خوردوخوراک هیچ چیزی واسه قشر کارگر نیست فقط باید حمالی کنن بتونن غذابخورن نمیرن همین وبس .انشاالله ک سرنگون بشین زودتری ک حق همرو خوردین

    2. سید می‌گوید

      خدایا خودت به داد ما برس .اگر میشنوی تو هم بیخیال ما شدی .

  22. محمود می‌گوید

    من حاضرم قسم بخورم مسولین خودشون مستقم خرید نمیکنند یا اینقدر درآمدشان بالاست که براشون فرقی نمیکنه که کارگر یا اون بازنشسته مستأجر مادر مرده چقدر درامد دارن وقتی منشی دفتر یکی از نماینده شورای شهر تهران ۳۴ میلیون تومان باشه که از قضا دختر خود نماینده هم هست مابقی ودیگر مسولان رده بالای تو این مملکت که دیگه مشخصه به قول دکتر حسینی همه چیز رو با ما با دلار آزاد حساب میکنن ولی دستمزد کارگر و بازنشسته رو با پول افغانستان حساب میکنن جالبه بدونیم ارزش پول افغانستان بیشتر از پول ملی خودمونه خداوکیلی گربه دار نیست این بود شعار دولت انقلابی مجلس انقلابی …؟ واقعاً که دم همه مسولین گرم ما ملت هم خدایی داریم رو جزایی هم هست

  23. Mahsa می‌گوید

    یعنی چی ۲۰درصدانصاف شماهاکجارفته مردموبدبخت هستن بدبخت ترمیکنین این پول خرج یک هفته هم نمیشه خدالعنتتون کنه 😠😠😠

  24. Mahsa می‌گوید

    یعنی چی۲۰درصد.خدالعنتتون کنه

  25. سالار می‌گوید

    بابا این چه وضعیه یه کم به فکر مردم باشین به خدای احد و واحد با تین حقوق نمیرسه اسمش شده میریم کار میکنیم آخه چقدر آدم شرمنده زن و بچش بشه بیچاره بچه انقدر با بی پولی جیب باباش عادت کرده وقتی برای خونه خرید میریم دیگه درک میکنه که پول نیست.ما ها دیگه به جایی رسیدیم که یه بچه ۷ ساله با وضعیت زندگی فقیری عادت کرده.حالا اینا میخوان آینده رو بسازن با عادت به فقر با عادت به نبودی با عادت به جیب خالی میخوان زندگی کنن.ما فقط کار میکنیم که از گرسنگی نمیریم

    1. سید می‌گوید

      خدایا کمک کن

  26. رامین می‌گوید

    با سلام
    آقایون شما دارید حرف طبقه متوسط جامعه که الان زیر خط فقر رفتن رو می‌شنوید متوسط به پایین دیگه گوشی هم ندارن نظر بدن بخدا تو کارگاه ما با هر کی میخوای صحبت کنی به فکر اینه سر برج برسه حقوق بگیرن تا یکم از بدهیه میلیونی که به سوپر سر کوچه دارن رو بدن از برج شیش به این ور دیگه با قیمت‌های نجومی خوردوخوراک نمیشه ساخت تورو خدا یه فکری به حال کارگرا بکنید بخدا اگر تنها باشن شاید بتونن با گرسنگی بسازن ولی اگه بچه هاشون گرسنگی بکشن فردا شما اغنیا هم از ترس دزدی زورگیری وهزاران هرجو مرج دیگه خواب راحت نخواهید داشت

    1. علی می‌گوید

      واقعا درسته از یک جای هیچ کس صدای اونا رو نمیشنوه -نه گوشی داره نظر بده- نه نون داره بخوره-

    2. علی می‌گوید

      👏👏👏👏 دقیقا

  27. آرین می‌گوید

    با سلام،واقعا خجالت نمی کشید این بود عدالتی که از اون دم میزدید،آقای رئیسی شما هم فقط شعار دادید ولی ما عملی ندیدیم،الان چند ماهه نتونستیم برای خونه گوشت تهیه کنیم،ماهی یه بار میوه میخریم،لبنیات هم که هیچی،دوا و دکتر هم که حرفشو نزن،هر روز باید شرمنده زن و بچمون باشیم،نه تفریحی نه مسافرتی واقعاً متاسفم،خداروشکر که آخرتی هم هست،تمام کسایی که میتونستن برای مردم بینوا کار کنن و نکردن امیدوارم به درک واصل بشن.

  28. طاهری می‌گوید

    با سلام
    به طور کلی کار کردن مفهوم خودش رو از دست داده است. یک فرد کامند/کارگر/مدیر کار می کند تا بر اساس آن بتواند نیازهایی را برآورده سازد. الان به مرحله ای داریم ورود میکنیم که دستمزدها برای سطوح کارمندی/کارگری/کارشناسی حتی تکافوی خورد و خوراک را نمیدهد چه برسد به خرید ماشین و مسکن/اجاره مسکن و کرایه حمل و نقل. برای رده های بالاتر نیز شاید فقط یک مرحله تا نتوانستن خرید خورد خوراک وجود داشته باشد.

  29. مجتبی می‌گوید

    🤣🤣🤣🤣🤣۲۰ درصد اضافه کردید حالا بگید از این ۲۰ درصد چقدر مالیات پول بیمه باید بدیم

  30. حمید می‌گوید

    فقط موقع رای گرفتن شعار میدن این بود عدل علی در جامعه اسلامی حالا داره حرف حضرت علی اجرایی میشه وقتی از دری فقر وارد بشه از در دیگه ایمان بیرون میره .مقصر این وضعیت پیش اومده همه مسعولینی هستند که حقوق نجومی میگیرند و اگر تونستند یک روز خودشون را جای کارگر بزارند وبا برجی ۶ و۷ میلیون زندگی کنند از ما که گذشت ولی خوبه خدایی هم اون بالا سر ی هست اگر حق ما را بخواد از اینها نگیره من یکی که به عدالتش شک میکنم

  31. از تبریز می‌گوید

    باسلام
    فقط میتونم به کارگرای عزیز کشورمون بگم دمتون گرم با این مخارج که تونستین تا بحال زنده بمونین
    ومتاسفم واسه کسایی که از روزی کارگرا مث کفتار گوشتشو میخورن
    البته تو ایران زندگی کردن آسونه چون اگه از ۸۰ میلیون جمعیت ۴۸ میلیون نفر که از خانواده کارگری وتامین اجتماعی هستن رو کم کنیم ۳۲ میلیون نفر میمونن که با خیال راحت با مبالغ کلا میتونن تو هر جای کشور خوشگذرونی کنن واز حداقل حقوق فقط درصدشو تعیین کنن
    متاسفم ایرانم متاسف

  32. رمضان قدسی قاسم اباد می‌گوید

    قیمت اجناس هر روز یه قیمته مغازه دار جنسو داره بهت میده با صدتا منت میگه قیمت قدیمه این چه مسخره بازیه ک ۲۰ درصد بره بالا حقوقا ما لنگ اون ۲ ملیونیم مگه پیکان ک اسقاط شده ۶۰ ملیون به پاین نیست شده آرزو برامون

  33. رضا می‌گوید

    من کارگرم . در سال ۱۳۸۷ که مجرد بودم هر ماه که حقوق میگرفتم قدرت خرید یک سکه تمام رو داشتم و البته مقداری هم باقی می ماند… الان بعده گذشت حدودا ۱۵ سال حقوق من شده ۱۰ میلیون تومن…‌ اما…. آیا می تونم هر ماه یک سکه نه بلکه یک نیم سکه بخرم. پس واسه شما آقای دولت یا هر کسی که مسیول هستی. فکر نمیکنی حقوق من نسبت به ۱۰ ساله قبل نصف شده است؟؟؟
    قضاوت با شما

    1. زمانی می‌گوید

      امسال با این اوضاع تصمیم گرفتیم جایی نریم تا کسی خونمون نیاد به خدا داریم از لحاظ روحی وجسمی نابود میشیم ،ازدوره احمدی نژاد به این طرف دیگه مردم روی خوش از این زندگی ندیدن ،تاوقتی مردم ساکت هستن این دولت به دزدی خودش ادامه میده

  34. علی پیروزنیا می‌گوید

    در واحد تبصره ۴ بهداشت گفتن ۵۷ درصد به حقوقا اضافه میشه که در نهایتا تقریبا ۳۲ درصد اضافه شد و وقتی گفتن ۱ میلیون جهت ترمیم حقوق اضافه میشه باز به تبصره ۴ اضافه نشد چون گفتن مشاغل کارگریه ولی هر سال موقع پرداخت عیدی همه کارمند حساب میشیم و اینکه چرا باید در وزرات بهداشت اینقد طرحهای مختلف مانند رسمی پیمانی تبصره ۳ تبصره ۴ و غیره داشته باشیم.مگر همه تو یه مملکت زندگی نمیکنیم و خود این باعث فاصله طبقاتی نمیشه آیا

  35. میلاد می‌گوید

    درود بنظرم باتوجه به شرایط فعلی وتورم ۵۲درصدی هم اکنون نرخ دستمزد به شرط ثابت نگه داشتن تورم وکنترل نرخ ارز وباتوجه به تورم فعلی باید ۵۲درصد افزایش دستمزد رو شاهد باشیم سپاس

  36. مهدی می‌گوید

    دیدگاهارو که میخونم بخدا قلبم درد میگیره آخه با ۲۰ درصد چطور زندگی کنیم چی بخوریم چی بپوشیم توروخدا بفکر قشر کارگر باشیم آقای دولت آقای رییس مجلس لطفا درکمون کنید.بخدا روی خوش تو زندگیمون نمیبینیم یکسرههشتمون گرو نه مون شده.کارگر داره توی منطقه ویژه کار میکنه اما حقوق حداقل اداره کار بهش میدن آخه چرا کسی که ۱۰ ساعت در روز داره زحمت میکشه ۶ تومن بگیره همکار بغل دستیش چونرسمی منطقه ویژه ست ۳۰ تومن بگیره

  37. حسن ماهی می‌گوید

    آیا خود این عناصر حکومتی میتونن با این حقوق ها زندگیشونو بچرخونن بعد میگن چرا مردم بر علیه حکومت شعار میدن با این وضع اقتصادی دیگه حکومت نباید انتظاری ازمردم داشته باشه نه لباس مناسبی نه بهداشت مناسبی نه تعادل روحی نه وضع اقتصادی خوبی هیچی به هیچی

  38. م ن می‌گوید

    یک کارگر میخواد خودرو ۲۰۷ که یکی از آرزوهایش هست را بخرد خب به امید خدا ۶۰۰ میلیون تقسیم بر ۷ میلیون می‌شود تقریبا ۹۰ماه خب ۹۰ ماه باید علف و آب بخورد تازه بعد از ۹۰ ماه دوباره خودرو شده یک میلیارد به امید خدا بعد از مرگش پول ماشین جور شد. مسوولان برید مسخره خودتون کنید

    1. رضا می‌گوید

      بنده خدا ۳ ماه از این حرفت گذشته ۲۰۷ شده یه میلیارد

  39. کارگر زحمت کش می‌گوید

    کجای دنیا یه خانواده چهار نفره با روزی صد و شست هزار تومان زندگی میکنن خدا لعنتتون کنه این پول کار یه نفر را هم را نمیندازه یه دندون نمی تونیم پر کنیم با این حقوقا به عالم و ادمم بدهکاریم

  40. موسوی می‌گوید

    با این پول اگه کرایه خونه ندیم بچه ها هم مدرسه نرن هزینه دکتر هم نداشته باشیم ینی در قفل کنم رو زن و بچه رنگ آسمون نبینن می تونن هر روز نون وتخم مرغ بخورن تا با نکبتی فقط زنده بمونن

  41. اسی می‌گوید

    اخه من به شما چی بگم. اینقدر نمیفهمید؟؟ ۲۰ درصد چی میشه؟ اصن کل حقوق میره بابت اجاره خونه. بفهمید لعنتیا، ایران به کدامین گناه گرفتار شما شده

    1. علی می‌گوید

      بنده ۱۸۰۰حقوق میگیرم یه پسر ۳۲ساله هم خونه دارم ۲۰درصد من میشه ۳۰۰تومن با این من چکار کنم چطور خونه رو بچرخونم یه کاری بکنن حقوق ماهم مثل اون یکی ها ۸مایون حداقل بشه

  42. ابو زینب می‌گوید

    افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲،کمتر از ۵۰ درصد جز ظلم در حقشان ،چیزی جز به فکر کارفرما بودن نیست.واقعا خسته نباشید.

  43. mاقا radlyannasr@gmail.com می‌گوید

    آقا یون وقت اضافه که ندارم به فکر کارگر باشند اگه وقت بزارن پس کی اختلاس کنه کی با پول مردم کاخ برای تیر وتایفش درست کنه کی با پول مردم خانوادشو بفرسته انور آب
    انصاف داشته باشین آقایون بیکار که نیستن

  44. رویا می‌گوید

    سلام آخه بی غیرت ها شما انسانید؟؟؟ با ۲۰ درصد با این همه گرونی چطور کارگر آدام زندگی کنه خدا لعنت کن شماها را خودتون میلیاردی حقوق میگیرید فکر کارگر هم نستید خدا ازتون نگذره

  45. یاحق می‌گوید

    بسمه تعالی
    خدا وکیلی شما مسئولین با ماهی ۳۰ میلیون هم نمیتوانید با این تورم زندگی کنید پس چطوری انتظار دارید مردم با دریافتی ماهی ۱۰ میلیون تومان زندگی کنند .

  46. اسی می‌گوید

    تف بر ذات کثیفتون بیا ۲۰درصد اضاف میکنن ۱۰۰ درصد گرون میشه
    تف بر این مملکت داری

  47. رسول می‌گوید

    قبول دارید رئیسی هم بی کفایت است بیشرف است

  48. حمید می‌گوید

    من کارمند با مدرک لیسانس چند ساله حقوقم هر سال ۱۰ درصد افزایش داشته ،۳۱ سالمه خونه بابام زندگی میکنم بیمه پدرم رو هم دارم میدم جرات ندارم زن بگیرم ،با حقوق ۶ تومن دیگه هم نمیتونم زن بگیرم فقط خرج خورد و خوراک میده ،۴ تا از دندان هام خراب شده پول ندارم درمان کنم نمیدنم همکارام با زن و بچه و اجاره چطوری زنده موندن

  49. محمد می‌گوید

    سلام و روز بخیر ، آخه این چه حساب و کتابیه که همه اجناس با بالا رفتن دلار بالا میره ولی حقوق متاسفانه ریالی محاسبه میشه و منت هم میزارن ، آخه با دوتا بچه که محصل هم هستن میشه با این حقوق اداره کار تا ۱۰ روز زندگی رو اداره کرد ؟

  50. داریوش می‌گوید

    سلام به همه عزیزان ،اگر جامعه کارگری باهم متحدباشه و هیچ کس برای یک مدت کوتاهی مثلا یکماه کار نکنه و بشینن توخونه هاشون ، دولت مثلا اسلامی اونم از نوع ناب محمدیش جرات نمیکنه انقدر به این مردم بدبخت ظلن کنه ، تازه خیلی اقتصاد و تولید قشنگی دارن میخوان ۲سال هم سابقه کار رو اضافه کنن ، بودجه مملکت یکی دیگه دزدیده و خورده تاوانش رو کارگر بدبخت باید با جون و عمرش بده ، خدا همشون رو لعنت کنه

  51. علی می‌گوید

    خدا ببینه و ب حالمون رحم کنه واقعا دیگه خسته شدم از بس کار کردم و ب هیچی نرسیدم بازم بدهکار

    1. . می‌گوید

      خدا هم طرف ظلم رو گرفته

  52. سحر می‌گوید

    والا ۱۰۰ درصد افزایش حقوق هم کمه تا برسه به ۲۰ درصد. خجالت آوره

  53. امین می‌گوید

    ظلم پایدار نیست

    1. S.M می‌گوید

      کاش سران مملکت کافر بودن تا ظالم
      حکومت بر پایه کفر پایدارتر از حکومت بر پایه ظلم است

  54. مهندس حسین سلیمی می‌گوید

    سلام حقوق کارکران باید ۱۰۰درصد افزایش یابد چون اکثرا دهیاران وکارگران پاره وقت هستیم وچیزی اضافه نمی شود

  55. محمد می‌گوید

    خدایا خودت شر و ظلم را از سرمان بردار یاارحم‌الراحمین🤲

  56. م ح می‌گوید

    اگر نمیتونید قیمت ها رو کنترل کنید به همون نسبت حقوق ها رو اضافه کنید. فقط ۲۰٪ در مقابل این توردم وحشتنااااااک؟؟؟؟؟ حقوق بازنشستگان چطور؟ آخه یکم فکر کنید بازنشسته ها دغدغه شون بشدت بیشتر شده چون دیگه جایی هم جرات نمیکنن کار کنن حقوقشون هم اصلا جواب نمیده این چه عدالتیه آخه؟

  57. مریم می‌گوید

    واقعا دست همه ی مسئولین انقلابی و زحمتکش اسلامی درد نکنه. ما راضی به ۲۰% نیستیم این رو هم بزارن تو جیب خودشون سنگین ترن.

  58. . می‌گوید

    سلام
    آره جناب آقای رئیس جمهور تورم به نیم و بعد یک رقمی میشه این وعده ی شما بود حالا که تورم سر به فلک کشیده فقط ۲۰ درصد افزایش بابا عجب اسلامی داریم ما به به

  59. مهدی می‌گوید

    من نمیدونم چرا در طول سال همه چی سه چهار بار افزایش قیمت داره حقوق کارگرها فقط سالی یه بار افزایش داره اونم ۲۰ درصد فقط از سرمایه دارها حمایت کنین بعد دم از عدالت بزنین یارو ماهی ۱۰ میلیون خرج سگش میکنه کارگر هم باید با ماهی ۶ تومن هم اجاره خونه بده هم پوشاک و خوراک و تحصیل و کوفت و زهر مار بده

  60. پویا می‌گوید

    حتی اگه ۱۰۰% هم اضافه بشه برج ۲-۳ سال آینده تمومش میره زیر سایه تورم. فقط یک کیسه برنج مرغوب پاکستانی در طی یک ماه از ۵۲۰ هزار تومان رسیده به ۶۵۰ هزار تومان. یعنی ۱۳۰ هزار تومان فقط برنج اونم مدت یکماه! یعنی جوری داره میشه که تورم داره روزشمار میشه، یعنی مثلا روی ۴هزار تومن رو هر کیسه برنج میره. برای باقی موارد هم همینه. گوشت، روغن، تخم مرغ، پوشاک و … .
    از ماشین و خانه هم که دیگه نمیشه هیچ حرفی زد، ماشین خارجی مثل رافور در چند ماه گذشته در برخی ماه ها ۳۵۰ میلیون تومان گرون شده! یعنی روزی بیشتر از ۱۱ میلیون تومن! بعد حقوق کارگر یا کارمند ماهانه ۱۰ میلیون تومنه!
    بنظرم دیگه این شرایط ترمیم و بهبود پیدا نخواهد کرد.

  61. رسول می‌گوید

    با سلام واقعا خسته نباشید میگم به مسئولین در راس کار ۲۰٪ خیلی برامون زیاده خواهش میکنم زیاد فکر نکنید و زور اضافه بر مازاد نزنید لازم به ذکره که مغز زنگ زده تونو روغن کاری کنید بلکه یه ذره چرخ دنده هاش حرکت کنه با تشکر از مسئولین مغز زنگ زده 👍👍👍👍

    1. پردیس می‌گوید

      اتفاقا خوبم مغزشون کار می کنه، خودشون رو زدند به اون راه چون به نفعشونه!

  62. مهراب می‌گوید

    چرااینقدرکم به خداظلم تواین وضع گرانی

  63. مهندس می‌گوید

    بازم نظرات غیر کارشناسی مردم!
    افزایش حقوق یعنی تورم به جای این کارا بیایید تورم رو کنترل کنید فکری به حال برجام کنید وگرنه حقوق ۲ برابر هم بشه تورم میشه ۶ برابر

    1. ناشناس می‌گوید

      باهاتون مخالفم حقوق کارگر چه بالا بره چه نره. تورم که هست پس حدالاقل حقوق ها بالاتر بشه بهتره

    2. حسام می‌گوید

      کی به تو گفته کارشناسی؟ تورم ده ها دلیل داره. افزایش نقدینگی یکیشه ولی تورم رکودی داریم. تورم انحصاری داریم. تورم مالیاتی داریم. الان تورم نقدینگی نداریم ، مشکل رکود و انحصار و مالیاته. از یه جنس ۱۰۰۰ تومنی ۱۸۰ تومن مالیات ارزش افزوده است و ۳۰۰ تومن مالیات بر درامد.خود فروشنده هم چیزی نمی بره. از طرفی مجوز تولید داده نمیشه که باعث فرار مغزها و سرمایه ها شده و این خودش باعث کاهش بهره وری و بالا رفتن هزینه تولید و خدماته. از طرفی ۱۰ میلیون افغان اومدن که هر نفر ماهی ۱۰۰ دلار از ایران خارج کنند میشه ماهی یک میلیارد دلار. و ده ها دلیل دیگه….اونوقت تو ادعا می کنی با یه جمله که شنیدی شدی کارشناس؟؟ مشکل مدیریت کشوره و مردم خیلی بهتر از تو و مسیولین می فهمند

  64. احمد می‌گوید

    دوستان سیگار بفروشید
    دستفروشی کنید
    یا برید ی کاری برای خودتون دست وپا کنید
    نرید کارگری
    اگه همین الان ۵۰ درصد کارگرها برن برای خودشون کار کنن
    بینید چ اتفاقی میوفته

    1. حسام می‌گوید

      در حال حاضر برنامه نویس خوب نمونده. من خودم با ماهی ۱۰ هزار یورو از المان پیشنهاد کار داشتم و میدونم درامدش خیلی خوبه. همین مهاجرت ها باعث شده برنامه نویس کم بشه و تا ماهی ۴۰ میلیون برای برنامه نویس راحت میدن که البته ۴۰ میلیون هم برای زندگی باز هم کمه. باید مردم کار خودشون رو قیمت بذارند و به هر قیمتی کار نکنند.

      1. Mahdi می‌گوید

        چیزی بنام شغل برنامه نویسی نداریم حتما شما هم پکیج فروش میخوای پکیجاتو بفروشی

  65. رضا می‌گوید

    حالا که نمی تونید تورم رو کنترل کنید،خیلی خوب به فکر سرمایه داران هستن که خدایی نکرده ضرر نکنن بیچاره ها ،حقوق که شما اعلام می کنید به اون خدایی که شما می پرستید ما تو غار زندگی کنیم شاید بتونیم زندگیمون سر بشه

  66. هادی می‌گوید

    سلام چطور برای یه تولید کننده و کارفرما میگید نمیصرفه همش دروغه من حسابداره یه شرکت حسابداریم که آخره سال برای تراز مالی میریم و واسه حسابرسی من چند تا شرکت تولیدی و حسابداری کردم که سوده خالص سالیانشون از ۲۰ میلیارد به بالا بوده تازه شرکتهای خرد با ۳۰تا۵۰ کارگر نگم براتون که کله گندهاش چه سودی میبرن بعد به کارگر میرسه میگن نمیصرفه عجب اسلامی نابی داریم

    1. زمانی می‌گوید

      امسال با این اوضاع تصمیم گرفتیم جایی نریم تا کسی خونمون نیاد به خدا داریم از لحاظ روحی وجسمی نابود میشیم ،ازدوره احمدی نژاد به این طرف دیگه مردم روی خوش از این زندگی ندیدن ،تاوقتی مردم ساکت هستن این دولت به دزدی خودش ادامه میده

  67. یه کارگر می‌گوید

    از وقتی که ساز خصوصی سازی زده شد
    ملت هم فدای راحت طلبی دولت شد و نیروی کار افتاد زیر دست بخش خصوصی یا بهتر بگم ناپدری

  68. سعید می‌گوید

    من کارفرما هستم و سه تا کارمند دارم. به من هم حق بدید، با این وضعیت اقتصادی چطور میتونم به یک کارگر مثلاً ماهی ۱۰ میلیون بدم. یعنی جمعا ۳۰ میلیون. بعلاوه هزینه سنگین بیمه.
    شرایط طوری شده که نه کارگر می‌تونه وضعیت رو تحمل کنه و نه کارفرما

    1. مهسا می‌گوید

      فرق شما با کارگر اینه که تو به فکر سود بیشتری و اون به فکر یه لقمه نون برای زندگی کردن بدون پیشرفت

    2. ... می‌گوید

      درش را گل بگیر کارفرمای محترم وقتی درامد نداره.

  69. ناشناس می‌گوید

    اگه حقیقت داره شرم کنید شرم کنید بااین گرونی وتورم. با این دستمزد میشه زندگی کرد😡 خودتون با این دستمزد یک هفته میتونید زندگی کنید😡😡 دستمزد خودتون چقدره؟

  70. ناشناس می‌گوید

    حقوق کارگر = حقوق برده
    نظام برده داری 😡
    خدا جواب تونو بده

  71. فرهاد می‌گوید

    کشوری که تو دولتش حذبی برای مردمش و کارگراش نداره چه توقعی هست که بخوان به فکر کارگر باشن، نظام سرمایه داری هیچ وقت بفکر مردمش نیست

  72. فوزیه می‌گوید

    یعنی یکی گدا درامدش بیشتر کارگره یعنی خجالت نمیکشید با این تورم شدید امسال حقوق فقط بیست درصد؟؟؟ اگر واقعا طبق قانون اضافه میکنین پس این قانون چی میگه مطابق ماده ۴١ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر پایه نرخ تورم و سبد هزینه زندگی خانوار کارگری تعیین شود. پس لااقل این ماده رو حذف کنین.

  73. آس رم می‌گوید

    بی عرضه ترین اقتصاد کشوری

  74. مهدیه می‌گوید

    لعنت به این نوع حکمرانی جناب رییسی اینجور حکمرانی کردند عاقبت خوبی نداره تا با مردمتون و دنیا تعامل درستی نداشته باشید و از موضع خودخواهانه تون حرف بزنید قشر ضعیف کارگر و کارمند ایرانی باید توی این جهنم زندگی کنه

  75. حمزه پيري می‌گوید

    داداش هنوز باور نداری اینان فرقه تبهکار ی هستند که بر ایران حاکم شدند وتنها به فکر دزدیو پر کردن جیب خود واربابانشان هستند تا حالا سوال برات پیش نیامده که چرا تمام پول‌های که میدزدن وبه خارج می‌برند تنها به انگلستان یا کشورهای که جزو بریتانیایی کبیر هست میبرن تا سود دزدی اموال ایران به جیب ملکه بره از کانادا تا استرالیا وو همه جزو انگلیس هست

    1. میلاد می‌گوید

      لایک داری.
      ما باید به دموکراسی برسیم. تنها راه ما برای برون رفت از مشکلات دموکراسی هست.

  76. علیرضا می‌گوید

    به دادمردم برسیدکه آتش زیرخاکسترند،مرگ براشون اززندگی شیرین ترشده،اگه ذره ای شرف داریدملتودریابید،این روش حکومت داری نیست که عده ای قلیل درنازونعمت واکثریت مردم درفقرمطلق.

  77. محمدمحمدی می‌گوید

    خیلی بی وجدانید گوشت گوسفند از ۱۷۰ هزار تومن شده ۴۷۵هزار تومان بعد به حقوق کارگر که می رسید میشه ۲۰ درصد
    این بود عدالت محمد که میگفتید
    دیگه هیچ یک از مردم ایران این دین دروغین را نمیخوان و قبول ندارن

  78. Sam می‌گوید

    بخاطر اینکه از اونور مالیاتی که از شرکتا میخوان بگیرن خودشون بیشتر بگیرن..اره دولت کاملا اسلامی
    واقعا الان ما با ۲۰درصد چکار کنیم؟؟؟؟؟؟
    الانم اینجا که هیچ هرجا هرچی بخوای حرف بزنی کسی به هیچ جاش نمیگیره
    واقعا یک میلیون گذاشتن رو حقوق کارگر؟؟؟
    من مهندس برق هستم ولی حقوقم همین پایه اداره کاره و یه مقداریم حق فنی.حدود ده تومن حقوق میگیرم.بخدا که ده روز دوام نمیاره حقوقم

  79. S می‌گوید

    تنها چیزی که برای من روشن شده و ثابت شده و با چشمای خودم دارم میبینم اینه که بدون دزدی کردن به هیچ جایی نخواهی رسید،تمام
    فقط باید دزدی کنی و کلاه سر این و اون بزاری تازه درکنارش کارگریم بکنی وگرنه دزدی به تنهایی جوابگو نیست توایران.
    با این دوتا کار شاید بتونی یه زندگی زیر معمولی داشته باشید و سال به سال بتونی یه پولی بزاری رو پیش خونه اجاره کنی

    1. پردیس می‌گوید

      دزد جماعت همه را بدزدی وادار خواهند کرد!

  80. مصطفی می‌گوید

    حق وحقوق کارگر از روز اول پایین بوده پس خیلی فاصله افتاده بین سبد هزینه ودرامد پس حتی اگه ۶۰درصد هم اضاف بشه باز هم کفاف زندگی رو نمیده

  81. حسن همت می‌گوید

    سلام میگم رو چه حسابی اینقدر حقوق کارگر رشد کمی داره شما که توی ایران زندگی می‌کنید تورم هم که قربونش با سرعت تمام رو به رشده حالا با این وضعیت من کارگر با ۷میلیون چکار کنم کرایه خونه،دوتا دانش آموز، مخارج خونه و اقساط وام و…. کدوم یکی را پرداخت کنم بخدا سرمایه که میشه حقوق تا یک الی دو روز تمومه و باید با سیلی صورتمون را سرخ کنیم، چرا سنگ سرمایه دار را به سینه می‌زنید اونکه هر چی تورم بره بالا به نفعشه ،دیگه بستگی به وجدانتان داره خدایی از کارگر دفاع کنید نه از سرمایه دار

  82. مهدی نعمتی می‌گوید

    از خودت درصد دادی معلومه نماینده کارفرمایی یا اغراض خاصی رو دنبال میکنی چرا ۶۰ درصد نذاشتی نوک سوزن اطلاعات نداری مردمو سر کار نذار کی حقوق کارگر توسط مجلس تصویب شده این دومیش باشه

    1. روح الله می‌گوید

      سلام حقوق کارگران اداره کار امور اجتماعی برای کارگر یک سم کشنده است بخصوص کار گران فضای سبز شهرداری وخدمات شهر پیمانکار به هر بهانه ای حقوق روز به روز کم می کنه وحتی امنیت شغلی هم ندارن

  83. سام می‌گوید

    خداوند لعنتشون کنه

  84. 😡 می‌گوید

    ناموسا میخوایید ما کار کنیم خودمونم به کارفرمامون حقوق بدیم 🙄🫤 اخه با ۷ تومن با این گرونیا واقعا میشه زندگی کرد، وقتی همه چیو گرون کردید همه چی صد برابر شده قیمتش ۲۰ درصد اضافه کردید انگار هنر کردید اخه واقعا ۷ تومن هم پوله ، خدایا بزرگیتو شکر واقعا کجایی ؟!

    1. ملیکا می‌گوید

      تازه ۷ تومنم نی کسریه بیمه داره کلا ۱ تومن گذاشتن رو حقوق

  85. رحمت می‌گوید

    ای کاش یکی می گفت ۲۰درصد از کجا در اورده

  86. پردیس می‌گوید

    زبان قاصر است از اینهمه وقاحت و ….!

  87. جانبازان می‌گوید

    سلام یادمه زمانی نه چندان دور ایرانخودرو وسایپا میگفتن چون دلارگرون شده مادر واقع بادلارقطعات وارمیکنیم وبه گفته حضرات قیمت خودرو را۵هزار دلار گفته بودندکه اگربادلار۵۰هزارتومان هم محاسبه بشه میشه۲۵۰هزارمیلیون تومان بگزریم که ۴برابرحساب کرده خوب حقوق کارگران وکارمندان وبخش خصوصی به همان میزان ۵هزار دلارماهانه نه نمیخواد یک سوم کمتریعنی۱۵۰۰دلار درماه فکرکنم بتونیم ازماه دربیاییم، امیدوارم حضرات دیده وعمل کنند، ان شاء ا…

  88. سالار رضایی می‌گوید

    روزی هزار بار خودم و لعنت میکنم ۲۷ سال پیش چرا کارگر شدم؟اگر ۲۷ سال پیش توت خشک هم فروخته بودم وضعم بهتر از امروز بود حداقل شخصیتم خورد نمیشد

  89. سینا می‌گوید

    تورو خدا نکنید ما باید بمیریم تا باورتون بشه دیگه توانایی خرید حتی خوراک ونداریم با این حقوق، واقعا تورم توی سال جاری ۱۴۰۱ ۲۰ درصد بوده؟ که حقوق ۲۰ درصد بره بالا نکنید نکنید این ۲۰ درصد به اجاره خونه هم نمیرسه

  90. علی محمد می‌گوید

    ۲۰ درصد زیاده ما که مشکلی نداریم،همه چیز عالیه،من چقدر خوشبختم ، خخخخخخ

  91. علی محمد می‌گوید

    عالیه زیاده میخایم چیکار

  92. حسام می‌گوید

    لعنتیا با این حقوق شکم بچه خودت سیر میشه ؟

  93. علیرضا می‌گوید

    سلام واقعا کسی نیست صدای کارگر بشنوه از سر سفره کارگر با این حقوق گوشت و مرغ و میوه و……حذف شد کاری کنند تا نون خالی هم نتونیم سرسفره بذاریم واقعا موندیم جواب خانواده رو تو اون دنیا چه جوری بدیم.واقعا گناه ما چیه؟

  94. یلدا می‌گوید

    الهی بمیرم که هممون مثل همیم فقط موندم اونایی که باز از این دولت حمایت میکنن چطور زندگیشونو میچرخونن بگن شاید ماهم بتونیم

  95. گروگان وطن می‌گوید

    ای کاش دوباره میتونستم برم سربازی و یه ۱۵ سالی میموندم.حقوق سرباز وظیفه بیشتر از کسیه که صبح تا شب کار میکنه.بخدا گرفتار شدیم.ما مردم ایران گروگانیم

    1. مسعود می‌گوید

      دل خوش یارانه شدن

  96. مسعود می‌گوید

    با این حقوق و گرانی فقط از صبح تا شب باید جون بکنیم تا بلکه زنده بمونیم اما زندگی نمی کنیم مغز ها و افکار همه هم پر از مشغله و گرفتاری

  97. سیدحسن نبوی می‌گوید

    شما وجدان ندارین تورم امسال ۲۰٪بودکه می خواین ۲۰٪حقوق رو ببرین بالا یه ذره انصاف هم چیز خوبیه اه این مردم یه روز دامن گیرتون میشه.

  98. ناشناس می‌گوید

    همه جور دولت و رئیس جمهور دیدیم. همشون یکی از یکی بدتر شد و جواب نداد.
    وقتی اینهمه گروه و تیم مثلا مدیریتی میاد و نتیجه بدتر میشه، یعنی اونیکه تو همه این سالها سر جاش ثابت مونده باعث و بانی این وضعیته.
    و من الله توفیق

  99. جمال می‌گوید

    تا دو ماه خوبه دوباره ارزش ریالی میاد پایین،باید هر ۳ ماه نسبت به تورم حقوق افزایش پیدا کنه

  100. جمال می‌گوید

    نماینده کارگرها خوب از حق وحقوق دفاع نمیکنند

  101. قاصدک می‌گوید

    خسته نباشید واقعا ۶ میلیون ب کدوم دردمون بزنیم!!!!!
    پدرم بیمه روستایی بعد از ۶۰ سال زحمتکشی وکشاورزی بازنشسته شده ماهی یک میلیون و دویست تومن ……!!!!چی بگی بخدا ..

  102. معرفت می‌گوید

    ما کارگران جایی نداریم برویم اینها به ما هر تصمیم بگیرند باید با آن بسازیم از خانواده خجالت زده از خیر و شر شر منده به عروسی دعوت میشم خودمو میزنم به مریضی که نروم شرمنده شوم یه کاری بکنید بشه ثواب نه سیخ بسوزه نه کباب سرمایه دار هرروز سرمایه داری فقر بیشتر از هرروز فقیری از کسانی که نخبه هستند کمک بگیرید برای هل این بدبختی غرور را کنار بگذارید راه حل پیدا کنید اگر نمیتونید اشکال نداره بگید نفر دیگه آنقدر در این کشور نفراتی هستند که میتونه یه ماهه درست کنه نمیگیم استخدامشکنید باباجون کمک بگیرید

  103. مجيد می‌گوید

    با سلام
    برای بخش مالیات فکر کنم اشتباه گفته باشید.معمولا مالیات به صورت پلکانی می باشد.
    یعنی تا ۷ تومن معاف
    از کل پول ۷ کم میشه تاتا ۲۳ تومن ۱۰ درصد
    بعد از کل پول ۲۳ کم میشه اگر بیشتر بود رو مابقی پول ۱۵ درصد
    الی آخر فکر کنم روش حسال کتابش اینجوری باشه

  104. الفا می‌گوید

    ماهی ۸ تومان رو باید ماهی ۳ بره برای کرایه ۳تومان هم بدیم یه مواد غذایی بی کیفیت اشغال۲ میمونه حالا موندم این پول رو بدم میوه یا کرایه تاکسی یا دکتر یا پوشاک یا مدرسه بچه یاخیلیییییی چیزهای دیگه ……

    1. آرزو می‌گوید

      اجاره یه ۵۰متری زیرزمینم کمتر از ۵تومن نیس خجالتم نمیکش اخه ۲۰% ؟؟؟!!!!

  105. jsbxj6382@gmail.com می‌گوید

    کارگر بشه گم بشه من راننده لودر هستم با۱۴سال سابقه کار وده سال بیمه امسال حقوقم ۶میلیون هست وسال آینده میشود۷.۵واگر بمیریم بهتر است تا شرمنده زن بچه ام بشوم تورم۲۰۰درصد افزایش حقوق هم۲۰درصد افزایش

  106. فرامرز می‌گوید

    سکوت ملت و جامعه کارگر از این وضعیت یعنی رضایت…پس شاکی نباشید از دولت
    از قدیم گفتن
    خربزه خورده پای لرزش میمونه…
    انشالله ک وضع از این بدتر شه.
    یاعلی

  107. محمدرضا می‌گوید

    فرزندان مسولین مشغول خرید ویلا درجزایر(خوش اب وهوای) دنیاهستند وبه سرعت پول ومنابع مملکت راخارج میکنند .انوقت من وشما برای حداقل حقوق. بایدضجه بزنیم

  108. حاج شیخ اصغر می‌گوید

    لذت میبرم از این شرایط
    تا زمانی که به دین و آئین علی بابا و ۴۰ دزد بغداد معتقد باشید اوضاع همینه
    پیش بسوی دلار ۱۶۷ هزارتومانی در سال ۱۴۰۲

  109. علی می‌گوید

    رسما بیان ماروبکشن راضی ترم.اون کسی که این تصمیم رومیگیره خودش میتونه بااین حقوق زندگی کنه.چه وضعشه خسته شدیم دیگه ازین برنامه های الکی

  110. میلاد_j می‌گوید

    ما فقط داریم دور خودمون می چرخیم ودرجامیزنیم.پیشرفت که نیست فقط پس رفت داریم.داریم به گذشته و زمان پدرهامون برمی گردیم بااین درآمد…مردن بهتر از زنده بودنه…

  111. آرش کمانگیر می‌گوید

    افزایش ۱۰۰درصدی هم دردی داو نمی کنه.من و خانمم هر دو فارغ التحصیل دانشگاه هستیم.
    اما شب ها زباله گردی میکنیم تا ضایعات جمع کنیم.باز هم چند ماه اجاره خونه و سرویس دخترام عقب افتاده.سه روز در میان می خوابم…

  112. بابک نصیری می‌گوید

    وزیر کار و وزیر ضد فقرا و کارگران …آخه بی شرف بی ناموس با بیست درصد افزایش میشه زندگی کرد تو خودت ماهی میلیونها تومان رشوه و دزدی داری این پول فقط هزینه یک بطری مشروب شماست

  113. فهیمه می‌گوید

    من از وقتی گوشت شده بود ۱۸۰ هنو نتونستم گوشت بخرم ساله دیگه قراره چیکار کنم

    1. محسن می‌گوید

      امام زمان باعث و بانیشو نابود کنه

  114. الهام می‌گوید

    منم نه پدر دارم نه مادر فوق لیسانس دارم وحقوقم ۵ میلیون ماهی سه میلیون وپانصدم کرایه میدم

    1. محسن می‌گوید

      انشاالله به حق مولا امیر الموئمنین گناه یکی مثل من و شما گردن اونی که میتونه کاری بکنه و نمیکنه بگیره گناهمون گردن مسئولین

  115. بنده خدا می‌گوید

    خدا لعنتتون کنه امیدوارم به عذاب خدا دچار بشید. خدایا خودت یکاری بکن تورو به عزت و جلالت قسم ، خسته شدیم

  116. محسن می‌گوید

    تورو جان عزیزتون تورو به مقدسات ترو اونی که میپرستید قسمتون میدم نزارید بیشتر از این از زندگی سیر بشیم بابا به قران ما هم مثل تمام دنیا داریم کار میکنیم بابا به امام حسین انتظار زیاد نداریم حقوقمونو در حد چیزایی که گرون کردید ببرید بالا اخه سالی یک ملیون میندازی رو حقوق من کارگر بعد فقط یه بزنج الان شده یک میلیون یعنی شما که حقوقتون نجومیه درک میکنید نون شب نداشتنو؟

  117. rahman.9oree@gmail.com می‌گوید

    سلام بخاطر خدا به کار گر بیشتر برسین هد اقل واسه کار گر ۵۰ درصد اضافه کنید ما از ساعت ۶ صبح تا ۶ غروب سر کارم ۶ملیون حقوقمانه اما یه کارمند صبح ساعت ۷ تا ۲ ظهر ۳۰ ملیون این انصافه

  118. عباس می‌گوید

    نظرات همه جویای واقعیت تلخ مملکت هست. با این روند تا دو سه سال دیگه هیچ کس کارگری هم نمیکنه چون تهش هیچ چیز نیست و وقت طلف کردن . احتمالا همه دلال میشن یا دست فروش

  119. آرش جووون می‌گوید

    سلام کلا ریدن
    با ۱۰۰درصد افزایش حقوق هیچ اتفاقی نمیوفته سرمایه دار ببینه به نفعش نباشه کالاشو ۲۰۰برابر گران می‌کنه
    آخرش می‌ره تو آستین خودمون

  120. صمد می‌گوید

    بخدا مردن شرف داره راهش اینه فقط برن صلح کنن تا درست بشه اخر همه میشن دزد

  121. رضا می‌گوید

    سلام:بیاییدقم ببینید این آخوندها که تو این مراکز بزرگ وعجیب وطویل وموسسات و دفاتر و… حقوق میگیرن وبیمه تامین اجتماعی(بازنشستگی) و بیمه خدمات طلاب(بیمه رهبری) هستند وبازده کاریشون هیچه وسربار هستند وسربازیم نمیرن واز یوم راهنمایی تمام امکاناتو بهشون میدن،چجور بیت المال را هدر میدن و اسرافکاری دارن.چون من توشون کار کردم ونگهبان شرکتی بودم،میدونم.ولی ی کارگری که سال۱۴۰۲با۲فرزند میخاد ۸۵۰۰حقوقش بشه و۱۰درصد اونو که میشه۸۵۰ تومنو مالیات بده،پس دیگه چه حق اولادی دادن بهش میدن.مسخره کردن ملتو.البته ملت ایران حقشونه وتا وقتی حکومت مال دسته اولی که گفتم باشه،همین آش وهمین کاسَس وملت بازم ازشون حمایت کنند که حقشونه.چشممون کور و دندمون نرم.

  122. محسن می‌گوید

    خدا ازشون نگذره چه عذابی میکشن قشر ضعیف جامعه تکلیف اینهمه پرسنل کارگر چیه

  123. Radikal می‌گوید

    هی میگید خدا ازشون نگذره، خدا به دادمون برسه، خدا فلانشون کنه…..

    کو خدا؟؟؟؟

    1. Koorosh می‌گوید

      خدا کجا بود اگ خدایی بود ۴۴ سال فلاکت و بدبختی و صدا زدنش خودی نشون میداد فقط خودمون باید به داد خودمون برسیم

  124. حسن طارمی می‌گوید

    خاک بر سر این مسیولین بی کفایت.اینا اگر حقوق ها رو بیشتر از ۲۰درصد ببرن بالا خودشون ضرر میکنن ،چون هر کدوم چند تا شرکت دارن،دزد های بی شرف فعلآ شما سواره هستین ما پیاده

  125. محمد می‌گوید

    آن شالله خدا باعث و بانی این گرونی هارو لعنت کنه به خدا مردم کم آوردند حرفی هم نمیشه زد خود همه کسانی که این حقوق رو تعیین می‌کنند بیان با این حقوق ببینندمیتونند زندگی کنند

  126. کاوه می‌گوید

    در این مملکت در سیاست ، سیاستهای لیبرال ستیزی و ضد رفتار غربی را دارند و نگاه به چپ و شرق ، اما تمام کارهای اقتصادیشان لیبرالی و سرمایه داری است .
    این گونه بودجه ریزی و نظام پرداخت حقوقی حد اعلای بی عدالتی است .

  127. حسن می‌گوید

    کارگر در این دولت فاسد یعنی = تو داخل نیا بو میدی. چی می خوای؟؟
    یه چیزی بهش بدین بره گم شه.
    ………….
    ولی یه چیزو یادتون نره تا اخرش ما هستیم.

    پاینده باد ایران

  128. مرتضا می‌گوید

    اینسری حقوق کم بدن دیگه سر کارنمیرم میرم دزدی

  129. مهدی می‌گوید

    مردم ایران هرچی سرشون میاد حقشونه چون با دین هرچی دلشون میخواد تو پاچه ملت میکنن ما هم ساکتیم من حقمه پراید سوار شم بابام حقشه که همیشه پول نیاز باشه

  130. ساره می‌گوید

    ظلم ازین بالاتر؟آخه این چه وضعیته برا مردم ساختین؟جالبه با این وضعیت حقوق توصیه به فرزندآوری هم میکنن
    مردم به اندازه کافی شرمنده بچه هاشون هستن چه برسه که بخوان یه بچه دیگه بیار، وقتی دولت دم از اسلام بزنه و این رفتارش با مردم باشه معلومه یه دروغگو بیش نیست
    شمایی که ادعای دین و مذهبتون میشه
    خود امام علی گفته وقتی فقر ازیک در وارد میشه ایمان در دیگر خارج میشه پس چه انتظاری از مردم دارین، هر چند اگه شماها به اون دنیا معتقد بود که این بلارو سر مردم نمیووردین

  131. صابر می‌گوید

    برای اقتصاد دستوری

  132. امیر محمد می‌گوید

    تا دیروز میکفتن کار دشمنه الان میگن امام زمان بیاد درست میشه.بشینین تا بیاد

  133. امیر می‌گوید

    جالبه اونی که خودش مسبب تمام بدبختیاس نه کنار میکشه نه حرف گوش میده تازه خودشم شده مطالبگر این ادم رو میسوزه

  134. رضا می‌گوید

    خلایق هر چه لایق تا زمانی که سکوت کنیم همین روند ادامه داره دمشون گرم ظلم میکنن وجودشو داشته باشیم قبولش نمیکنیم نداشته باشیمم حقمونه باید بمیریم

    1. امین می‌گوید

      فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه کسهایی که این حقوق ها رو تصویب میکنن خدا از خود و خانوادتون نگذره انشالله

  135. مخدی می‌گوید

    چند سالیست که پیگیر افزایش حقوق در آخر سال هستم همش افزایش ناچیز و باز تکرار اعتراضات قشر زحمت کش و باز تکرار مکررات و بدون هیچ نتیجه ای
    امیدی به حل مشکلات نمی بینم

  136. علی می‌گوید

    پدر بنده در سال ۱۳۵۳ با ۱۳ سال سن بدون تجربه و سابقه کار زیاد ۸۰۰ دلار در ماه حقوق داشته چیزی که همین الانم در خیلی کشور ها هستش به ارزش ریالی الان با دلار ۵۰ هزارتومنی ماهی ۴۰ میلیون حالا سرکارگر با سابقه کار و کارمند ماهر و متخصص و درس خونده به کنار‌……
    مسئولین لطف کنند به دلار حقوق بدن این حقوق دلاری رو تا هزار سال آینده ام افزایش ندن

  137. کارگری که خود بوق بردگی به گردن انداخت می‌گوید

    اون الاغی که میشینه میگه. ۲۰درصد بیا تو باکرایه خونه ۶میلیونی با ی همسر بیمار که افتادم به کلیه قرنیه مغز استخوان حتی کبدم رو به فروش گذاشتم تو زندگی کن من اونوقت میگم حرفت درسته .
    توی بیشرف حالیت نیست که من چی میگم

  138. علیرضا می‌گوید

    با درود و احترام ، من میخوام بگم علت اصلی تمام این تورمها بانکها هستند بانکی که بابت سپرده ۲۳ درصد سود میده مطمئنه که تورم بیشتر از۳۰ درصده و اگر دولت قصد کمک به حقوق بگیران که اسیب پذیرترین قشر جامعه هستند را داره بهتره بر اساس تورم واقعی حقوق را افزایش بده و این افزایش حقوق به همه ی ارگانها یکسان باشه . سپاسگزارم

  139. مهدی می‌گوید

    سال اینده سالیه که خیلی از کارگران از نداری خودکشی میکنن الهی خیر نبینن

  140. ali می‌گوید

    وقی رئیس جمهور مملکت مخفف مبلغ هزار میلیارد تومان را میخواند همت چه انتظاری از بقیه وزار کابینه داری.همه وزرای بجای داشتن مدرک اقتصاد و غیره از دانشگاههای معتبر فقط مدرک دانشگاه امام صادق را دارند . بخدا وزیر اقتصاد دولت طالبان از اینها با شعورتره که الان ارزش هر افغانی از ریال بیشتر شده

  141. سعید می‌گوید

    من اگر برخیزم
    تو اگر برخیزی
    همه برمیخزند. هر سال همینه اگر فکر کردید معجزه میشه سخت در اشتباهید.

  142. یوسف می‌گوید

    سلام بر همه دوستان به خودتون هم فکر کنین در گذشتون چیکار کردین یهویی اومدین میگین کارگر حقوقش کمه اقا اون کار فرمای محترم زحمت کشیده وقتی شما خوش گذرونی میکردین جلوی مدرسه دخترونه یا سر کوچه یا مهمونی حال می کردین اون کار می کرد داداش اونیکه الان ماهی یک میلیارد تومن درامد داره حقشه اعتراض نکنید اونی که ۶۰سال سن داره الان داره ضایعات جمع می کنه علتش فقط جوانی خودش بوده برو تحقیق کن

  143. مهدی می‌گوید

    انتظاری بیشتر ازاینجا نداَشتیم درهیچ زمینه ای

  144. مینا می‌گوید

    داریم بطرف نظام برده داری میریم کلا؛ ملت برده دولت دست نشانده چین میباشد. راحت به مردم اثبات میکنند.

  145. مسعود می‌گوید

    باید کف حقوق بشه ۱۲ تومن اجناس فقط سالی یکبار کمتر از ۲۵% گرون بشن این دولت نیز باید استعفا بده منتظر کسی نباشید بهترین راه رفراندومه

  146. S.M می‌گوید

    باید افزایش حقوق چند مرحله ای در طول سال را دولت در نظر بگیرد چون که وسط سال یا شش ماهه دوم امکان تورم افسار گسیخته وجود دارد و اگه احیانا الان هم افزایش حقوق ۱۰۰ درصدی هم بدهند این افزایش حقوق نمی‌تواند جبران تورم احتمالی آینده را کند
    سپاس

  147. آقا مهندس می‌گوید

    بد میگن جوونا چرا مجردن . چرا ازدواج نمیکنن . اخه پدرسگ با این حقوق چجوری ازدواج کنم .

  148. علی می‌گوید

    این دیدگاه اشتباه است که اگر ۵۷ درصد حقوق کارگر افزایش پیدا کنه همین نسبت کالاها گرون میشه
    این و باید در نظر بگیریم که هزینه حقوق کارگر مثلا ۱۰درصد قیمت تمام شده است پس میبایست ۵۷درصد به ۱۰اضافه شود که حدکثر میشود ۱۵درصد قیمت تمام شده یعنی در مجموع ۵درصد کالاها گرون میشه نه ۵۷ درصد
    دولت بلد نیست کنترل کنه

  149. سمیه می‌گوید

    واقعا جای تعجب داره اینایی که میشینن و تصمیم میگیرن بابت حقوق مردم تو این کشور مگه زندگی نمیکنن؟ بر چه اساس و مبنایی حقوق مشخص میکنن؟!!
    این مبلغ پول اجاره خونه یک کارگر نمیشه … کارگر در طول ماه چی باید بخوره؟ بچه هاش چی باید بپوشن؟ هزینه آب و برق و گازش چه جوری پرداخت کنه؟
    شما رو به خدا یه کم فکر کنید و یه تصمیم منطقی بگیرید، ملت تحت فشارن

  150. امیر علی می‌گوید

    کاربران عزیز چرا همه شماها درگیر افزایش حقوق های آنچنان هستید هر چقدر حقوق زیاد بشه به اندازه تورم که زیاد نمیشه باید مردم اعتراضات و هم وغمشان رو اقتصاد باشه ن حقوق بخور نمیر که تعیین میکنن فکر نکنید من ادم مرفع هستم منم فوق لیسانس حسابداری کارمند ساده ام باید ریشه یابی کرد با این روال تورم حقوق ۲۰۰میلیونم بشه تورم بشه ۵۰۰میلیون بازم زیر خط فقر هستیم

    1. مهدی می‌گوید

      مسئله اینه که تو این اقتصاد خراب حقمونم داره خورده میشه این از خراب شدن اقتصاد بدتره

  151. کارگر کارمند نما می‌گوید

    اگر عدالت علی این بوده پس هر چی تا الان گفتن دروغی بیش نبوده و هر روز این موضوع بیشتر داره نمایان میشه و دم خروس بیشتر بیرون میزنه

  152. کارگر کارمند نما می‌گوید

    هر روز دم خروس بیشتر بیرون میزنه

  153. محمد می‌گوید

    بهتره حقوق را توافقی کنه چون هردقیقه توروم داریم اینطوری که افرایش میده فساد خیلی زیاد میشه احتمال خودکشی روزبروز بیشتر میشه این حقوق که ما میگریم بیشتر شرمنده خانواده و خودمون میشم
    نظامی که بیشتر بفکری سرمایه داره تا کارگر ….

  154. محمود می‌گوید

    دزدی
    دیگه راهی جز دزدی نمی مونه

  155. یه بدبخت که کار می‌کنه بازم بده کاره می‌گوید

    ای بابا اینا فقط به فکر جیب خودشون هستن فکر کردین دلشون به حال ما سوخته که با این حقوق هنوز لباس برای بچم نخریدم دم از مسلمانی میزنم جالبه

  156. سلیمان می‌گوید

    من سال ۱۳۸۶ استخدام شدم اولین حکم کارگزینی من ۳۸۰ هزار بود و قیمت سکه ۱۵۰ هزار یعنی با حقوق یه کارشناس تازه استخدام شده میشد دو تا سکه خرید و ۸۰ هزار هم تهش میموند. الان ۱۵ سال سابقه دارم حقوقم شده یه نیم سکه. نمیخاد هر سال منت الکی بذارن سر کارمند. من این ۱۵ سال سابقه را بیخیال میشم حقوقم را بر اساس سکه پرداخت کنن. همون دو تا سکه بدو استخدام را بدن اون هشتاد هزار هم کمک من به دولت

  157. کارمند می‌گوید

    من سال ۱۳۸۶ استخدام شدم اولین حکم کارگزینی من ۳۸۰ هزار بود و قیمت سکه ۱۵۰ هزار یعنی با حقوق یه کارشناس تازه استخدام شده میشد دو تا سکه خرید و ۸۰ هزار هم تهش میموند. الان ۱۵ سال سابقه دارم حقوقم شده یه نیم سکه. نمیخاد هر سال منت الکی بذارن سر کارمند. من این ۱۵ سال سابقه را بیخیال میشم حقوقم را بر اساس سکه پرداخت کنن. همون دو تا سکه بدو استخدام را بدن اون هشتاد هزار هم کمک من به دولت

  158. علی می‌گوید

    دیدگاه مهم نیست ! به همین خاطر هم منتشر نشده!
    عزیزان قشر کارگر . کارمند زیاد فکر نکنید مطمئین باشید دولت مردان خدوم امسال با بهترین تصمیمات هر گونه دغدغه را از شما و خانواده های محترم تان دور خواهند کرد ،فعلاً منشور طبقاتی و ترتیب اولویت اکتساب حقوق ها را ملاحظه بفرمایید.حتماً خدا کریمه
    شاهزادگان و آقازاده ها- نمایندگان و خبرگان و مصلحت اندیشان- موبدان قم ،سپاهیان و جان برکفان- استانداران و شهرداران- دالان و صرافان – کارخانه داران وبازاریان – طلافروشان و به ساز به فروشان- عمده فروشان – مغازه داران و خرده فروشانپیشه وران خویش فرما- ….. ودر آخر گروه بردگان شامل : معلمان ، کشاورزان و کارگران

  159. سعید می‌گوید

    خسته نباشید خیلی محبت کردید ۲۰ درصد حقوق رو برای یکسال ۳۵۶ روز زیاد کردید ولی در این ۳۵۶ روز هر روز ۲۰ درصد همه چیز گرون میشه . خوشبحال سرمایه داری . در این کشور فقط به فکر اونا هستن . نه ما !!!!!!!!!!

  160. کارگر می‌گوید

    یعنی خاک تو سرتون.اصلا حیفه خاک.بیشرفا ملت زیر فشار پول نون ندارن.بی همه چیزا ۲۰ درصد.تف به قبر پدرتون.تف به اصل و نسب نداشتتون.

  161. آرزو می‌گوید

    فقط میخوام ببینم خجالت نمیکشن اینقدر به حقوق ها اضافه شده، چی بگیم چی کار کنیم که یه مقدار خجالت بکشن؟
    هنوز مبلغ حقوق ۱۴۰۲ اعلام نشده بود همه چی رو گرون کردن الان که اعلام شده میخوان چی کار کنن والا دارم اعتقاد رو به همه چی از دست میدم حتی به خدای بالا سرم
    اگر خدا هست کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اسن حقوق فقط خرید نون و رفت و آمد آدم ها به محل کارشونه

  162. محمد می‌گوید

    سلام و عرض ادب خداوکیلی باید دستور بدن مقامات بیان کارگری کنن بعد ما بریم جای اونا بشینیم بعدش من قول میدم سالی ۱ در صد بزارم رو حقوقاشون ببینم مشکل اقتصادی ما مربوط به افزایش حقوق کارگر ها میشه یا خرج بودجه دفاتر عظام تبلیغ بعد میام اینجا همرو میندازم گردن خدا بعدش تحریم بعدش هم میگم افزایش روز به روز کالاهای اساسی زیر سر شیطان بزرگ آمریکاست.
    بسته دیگه خسته شدیم ما زندگی نمیکنیم که فقط زنده ایم.
    یادمه از بابام پول تو جیبی میگرفتم ۲۵ تومن یه بستنی قیفی میخریدم الان همون بستی ۱۰ هزار تومنه اون موقع بابام ۱۳۰ هزار تومن حقوقش بود الان دریافتیش ۶ میلیونه بیایید به نرخ افزایش بستنی حقوق پدر من رو حساب کنید چطوره؟؟؟؟؟؟

  163. کارگرزحمتکش می‌گوید

    خدا لعنت کنه هر کسی که تعیین کننده حقوق کارگره خودت با این حقوق زندگی میکنی
    بی شرف تموم مسئولیت زحمت کارگر داره میکشه
    از صبح تا شب سر کار
    هزار درد ب جونش میوفته از سختی کار
    بدون تعطیلی و هیچ مزایایی
    بعد کار فرما اب تو دلش تکون نمیخوره بدون هیچ زحمتی به بیشترین منفعت خواسته هاش برسه
    دولت و کرفرما مسئولین همه سوار کارگر بدبخت شدن تا به ثروت برسن هیچکس صداش در نمیاد فقط سکوت میکنیم تابسوزیم .
    لعنت ب تک تک مسئولین و …

  164. حسین می‌گوید

    سلام متاسفانه هرساله نرخ تورم چند برابر رنخ افزایش حقوق کارگران میباشد و بدتر از این که اکثر کارفرماها در طی چند سال اخیر به تعداد کارگاههایشان اضافه کرده و به خرید بیشتر املاک و مستغلات در داخل و خارج از کشور اقدام کرده اند و متاسفانه وقتی صحبت از افزایش حقوق کارگری میشود با بهانه هائی عنوان ریزش نیروی کار در صورت بالا بردن حقوق و دستمزد را دارند . واقعا از عدالت فقط نامی بیش نمانده و همه در عین اینکه باور ندارند ولی باور دارند .

  165. محمد می‌گوید

    جای اینکه دنبال درصد افزایش حقوق باشید که همش تو ۲ ماه اول سال با تورم مالیده میشه میره، یقه دولت رو بگیرید که قیمتهارو کنترل کنه.

  166. نسل سوخته می‌گوید

    با حقوق ۵۰ یورویی اروپا هم سطح کردن ایول روزی یک کیلو گوشت بگیر برو خونه🙄🙄اونجا هم کارگر خرید یک هفتشو تو یک روز در میاره دمتون گرم با این تاکتیکهاتون

  167. جانبازشیمیایی می‌گوید

    در جامعه ای که روزه خونش رئیس جمهوره و اقتصاددانش کارگران این بهتر نخواهد شد . خدا بیامرزه مرحوم شریعت مداری رو . درصد صدقه مانند من فقط میتونم بگم مرگبر آمریکا

  168. فرید می‌گوید

    فقط یه حرف وقتی گفته میشه صلاحیت نیست ناراحت میشید پول که باید صرف کارگر و ملت زحمت کش و تولید اقتصاد بشه صرف خودشون خانواده و بچه هاشون میشه کارگرم با پول کم بی ارزش که رفته رفته فقیر تر میشن از اونطرف میگن بچه دنیا بیارید واقعا متاسفم

    1. سعید می‌گوید

      درود به شرفت

  169. كارگر معترض می‌گوید

    مشکل از ما کارگران هست که اجازه دادیم یه همچین احمق هایی برای ما تصمیم گیری کنند .این بیشعورها آگاهانه دارن کار میکنن و از صبر و حوصله ما نهایت استفاده رو میبرند .در آمد یک ماه ما خرج یکی دو روز خاموادشونه . بهتره به جای شعارهای توخالی عادلانه تصمیم بگیرند تا خشم این قشر زحمتکش و عاقل ، دامن این احمقها و دودمانش رو نگیره .

  170. مجید می‌گوید

    عدل علی

  171. بهنام می‌گوید

    این حق ما کارگرا نیست ب خدا
    نمیشه زندگی کرد
    بیچاره بچه هامون

  172. علی می‌گوید

    سلام.کارفرما بادرامدسالانه بالای ۱۲میلیارد سالی ۲۰مرتبه میره خارج از کشور دنبال تفریحش که به قول خوده کارفرما که میگه هربارمیره ۳۰۰میلیون خرج میکنه برمیگرده حالا کارگر با۲۰درصد باید به نون شبش محتاج باشه

  173. علیرضا می‌گوید

    واقعا متاسفم اول برای خودم که تو مملکتی زندگی میکنم که ساعت ۱۰ شب ۲۸ اسفنده و هنوز تو جلسه دعوا سر حقوق هستن…
    خدایش ما لیاقت مملکت بهتر از رو داریم….!!!

  174. مهدی می‌گوید

    این اعداد تاسف برانگیزه دایی من برای چی شهید شد؟ برای فقر؟ برای خیانت؟ برای دروغ؟ برای فساد ؟ برای به قدرت رسیدن انسان نماهایی که موقع محاسبه دستمزد کارگر زحمت کش حق رو زیر پا میذارن. این دور از انصاف و انسانیته. این وضعیت شرم آوره. احساس میکنم زیر این فشار ها کسی سعی داره هویت من رو ازم بگیره ولی این چیزی نیست که کسی بتونه از ما بگیره تا الان کسی نتونسته از الان به بعدم کسی نمیتونه این کارو بکنه. هر چی بیشتر فشار بیارن من مصمم تر میشم. چون خیانت شفاف تر میشه

  175. بهنام می‌گوید

    به قران من اگه جای یکی از مسئولان بالا بودم که اجازه داشتم حقوق فروردین تمام نمایندگان رو ۷ میلیون واریز میکردم ببینم چه غلطی میخوان بکنن با این ۷ تومن..
    بخدا شرمنده پسرم هستم که نمیتونم یه دوچرخه یه اسباب بازی یه کفش که خودش بره تو معازه انتخاب کنه چون اگه بره دست میزاره رو کفشای گرون و مجبورم به تنهایی برم از تو حراجی براش بخرم ارزو داره یه خرید اساسی از تو سوپر مارکت کنه مثل همونایی که توی تلویزون نشون میدن که هر چی دلش میکشه برداره بزاره تو سبد،
    خانمم هم که نگم بهتره بیشتر موقع ها حرفش رو قورت میده تا من خجالت زدش نشم
    اونوقت میگن بچه دوم بیار اخه من اینا رو میبینم عذاب میکشم..
    دیگه نگم که اشکم در اومد..
    فقط میگم خدا ازتون نگذره که میخواین سفرمون رو خالی تر کنین..

  176. رامین می‌گوید

    خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی افتضاحه

  177. مهدی می‌گوید

    آخه ۲۷ درصد افزایش دادن انقدر دنگ و فنگ داشت؟
    طرف فقط بخاطر میوه خوردن تو جلسه انقدر طولش داده که چندبار بیشتر موز بخوره

    اون مسئولی که نشسته اون جلسه از کجا میدونه من ۴ میلیون فقط اجاره خونه میدم
    از کجا میدونه که شرمنده زن و بچه هستم
    از کجا میدونه بچه من در معرض خطر سوع تغذیه س

    از کجا میدونه یه جوون ۳۰ ساله سرش پر از موی سفید
    اونی که درد نداره از کجا میدونه درد چیه؟

    یخچال عملا جز سرد کردن آب + جلوگیری از خراب شدن ۱ پنیر به دردی نمیخوره واقعیتش

    خواهشا بالاغیرتا نظرمو تایید کنید شاید این متن من به دست یکی از این بی وجدانا برسه

    ممنون از سایتتون

  178. مهدی می‌گوید

    اگه خدایی و دین و مذهبی هست من به ولای علی قسم حلالشون نمیکنم

  179. سلیم ذوالقدر می‌گوید

    قانون هیچ مشکلی ندارد
    مشکل از کارگران هست
    خودتان تصمیم بگیریدماهی بیست میلیون کمتر کار نکنید

  180. فریاد بی صدا می‌گوید

    از ماست که بر ماست…
    سکوت تقاص داره…
    امیدوارم دیگه نخوایم تقاص پس بدیم دیگه برای چی منتظریم که وقتش بشه ک صدامون در بیاد واقعا؟؟؟؟؟؟

  181. علی می‌گوید

    برده داری یا ارباب رعیتی از این کارگری خیلی بهتر بود یه سقف که اربتب به همه میداد خوراکش هم که تامین میگرد گشنه گه نمیتونست کار کنه زمستان وپاییز هم که کاری به ان صورت نبود یعنی شش ماه کار میکرد توی صحرا هم که ارباب محافظ نزاشته بود کم وبیشی فوق العاده داشت یه شیفت هم بیشتر کار نمیکرد پس ما الان خیل بدبختریم

  182. سعید می‌گوید

    انشاالله بشکنه دست و پاهای کسانی که حقوق رو تعیین میکنن
    آخه بیشرف با این حقوق خودت میتونی یه هفته سرکنی
    خودت اون بالا بالاها هستی و گردنت اینقدر از مال مفت کلفت شده که نمیتونه خم بشه پایینی ها رو ببینه

    لعنت تمام زن و بچه های این سرزمین برشما که همیشه صبر و استقامت وفشارش مال ماست و خوباش واسه شما

  183. نادر می‌گوید

    لعنت به این حکومت دیکتاتوری لعنت به این دین قلابی لعنت به بانیان این حکومت کثیف لعنت به مسئولین بی کفایت مردم فریب و دزد و پست و بیشرف

  184. یه ایرانی بدون پول و پارتی می‌گوید

    این مملکت درست بشو نیست من که دیشب به صاحبکار زنگ زدم گفتم نمیام سر کار، واقعا با این حقوق نمیصرفه صبح ۶صبح تا ۶عصر بیای خونه جنازه میشی باید بخوابی دوباره روز از نو روزی از نو نه استراحتی نه خوشی و…واسه روزی دویست تومان .خدا شاهده فقط اصطحلاک بدنمون هم درنمیاد ما خر حمالی کنیم واسه قشر مرفه ،سرمایه دارها و مسعولین و دلالها همه دستشون توی یه کاسه هست و دارن از ما مردم سواری میگیرن هر روز هم بیشتر ،مردن از این زندگی بهتره

  185. حیدر می‌گوید

    شرم بر شما

  186. ارسلان می‌گوید

    اگه در چاههای نفت و گاز و با معادن ببندن میفهمین که تورم صفر میشه و از کار گارگر به اون اقتصاد قابل رشد میشه فکر کرد و تا زمانی که پول مفت تو گلو دولت بره همه قشر کارگر عروسک دست مسئولین میشه یه کشور یا باید از مردمش درامد داشته باشه یا از معادنش چرا عراق مردمش کار نمیکنن و از فروش نفت پولدارن و چرا ارمنستان هیچ صادرات غیر بومی نداره و پولداره پس مردم زحمت کش ایران هم یا باید دست از کار و درامد صادراتی بردارند و از دولت حق صادرات نفت و معادن رو بگیرن و بوخورن و بخوابن یا همون اول گفتم در معادن رو تخته کنین

  187. علی می‌گوید

    مسولین نظام مقدس کسی این پیامای قشر زحمتکش جامعه رو میخونن؟
    کاش همین طور که سال دوازده ماه رو جنسا میزارید ماه به ماه رو حقوق کارگر بزارین

  188. جواد می‌گوید

    آخر چی شد کارگر با دوتا فرزند چقدر دریافتی کل میباشد؟؟

  189. Alireza می‌گوید

    توی شرکت با خفت و خاری کار میکنم.با این حقوق ها به شکم زن و بچم نمیرسم چه برسه به اجاره خونه و قسط هام .به خدا خسه شدم .آرزوی مرگ دارم .دوس دارم زودتر بمیرم راحت شم

  190. مهدی می‌گوید

    ب نظر من خدا لعنت کنه کسی رو کارگرها رو از کارمندها جدا کرد و یعنی فرق بین سیاه و سفید در کشور ما بیداد میکنه چرا همه نباید استخدام بشن اکثرا شرکتی کردن که طرف مجبور باشه با حقوق ۸ میلیون کار کنه و آنهایی که آشنا دارن استخدام بشن واقعا تاسف داره کسانی هستن که نماز اول وقت میخونن اما در عمل فامیلشان را استخدام میکنند نماز بی عمل

  191. ببب می‌گوید

    عیب نداره،خودتون رو ناراحت نکنید گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی.
    انتخابات مجلس امسال و انتخابات ۴۰۴ ریاست جمهوری بهشون میفهمونیم کت تن کیه.

  192. مسلم خانی می‌گوید

    گوش نخر مرغ نخر لباس برا بچه هات نخر نخود لوبیا نخر برنج کیلویی خداتومن نخر خوبه دیگه چی میخواستی البته اجاره خونه بماند …. روتون نمیشه بگین بمیریم …….. فقط میتونم بگم خدا لعنتشون کنه

  193. شرکتی می‌گوید

    افزایش حقوق کارگران و نیروهای شرکتی در مقایسه با دریافتی کارمندان دولت و بانکها بسار ناچیز است زیرا آنها درزمان دولت روحانی افزایش بالایی داشتند و سال ۱۴۰۱ که قرار بود عدالت برقرار شود اما باز دوبار افزایش داشتند . و ۲ برابر حقوقشان مزایا ، پاداش ، وام های زاد با بهره های کم علاوه بر آن دفترچه خدمات درمانی بانک خودش به اندازه یک پایه حقوق ارزش دارد ایثارگران هم که رسمی کردند و بقیه نیروهای شرکتی باید از فقر بمیرند؟

  194. بدبخت.. آواره می‌گوید

    حناب اقای رئیسی شما بااین حقوق ۲۰ درصد می تونید زندگی کنید خرج ومخارج زندگی بدهید اجاره خانه بدهید قسط وام بدهید پول لباس فرزندانت بدهید واقعا چه دولتی درست کردید آخرتی هم وجود داره

  195. E می‌گوید

    اگر مسئولین نظام از خجالت سکته نکنند واقعا بی غیرتند!
    افزایش نرخ ها سال گذشته طبق آمار های داخلی نزدیک ۹۰درصد است امسال هم که گرانی لجام گسیخته تر از پارسال.

  196. رویا می‌گوید

    فقط اینو بدونن که با این کاراشون بالاخره یه روزی میاد همه باهم خسته میشیم چه فرقی می‌کنه از گشنگی بمیریم یا به خاطر اعتراضات

  197. فرشید می‌گوید

    به عنوان یه ایرانی اول برای خودم دوم برای هم میهنانم متاسفم، اول بخاطر اینکه تابع ظلمن دوم بخاطر اینکه هیچ کاری رو بلد نیستیم باهم ودرست انجام بدیم…پس حقمون همینه.

  198. ابراهیم می‌گوید

    اگر دولت اینقدر که در موضوع مبلغ افزایش حقوق چانه زنی می‌کند و شما روزنامه چی ها هم این همه مطلب می‌نویسد در باره روشهای کنترل تورم حرف مینوشتید ودولت هم برنامه می‌داد.به طور قطع میزان تورم کاهش می یافت و دولت مجبور میشد طبق قانون حقوق را بر مبنای تورم با احتساب مالیات افزایش بدهد .نه اینکه ۲۰ درصد حقوق‌ها را افزایش می‌دهد بعدش ۱۰ درصد به عنوان مالیات کسر می‌کند

  199. امیر می‌گوید

    در سال گذشته افزایش حقوق کارگران حدودا ۵۷ درصد افزایش داشت بعضی از شرکتهای دولتی تعدادی زیاد کارمند دارند که تابع وزارت کار میباشند یعنی کارگر هستند در همان سال حقوق کارمندان چقدر اضافه شد ؟ امسال هم همین طور هست کسانی که در تصمیم گیری حقوق هیتند از تورم خبر ندارند یا چیز دیگر بنده دوست دارم ریال اضافه نشود ولی هزینه های زندگی نیز تغییر نکند ولی به میزان افزایش هزینه های زندگی باید حقوق کارمندان اضافه شود

  200. سعید میرزایی می‌گوید

    با این خبر دل ما به رنج آمد ، حقوقمان افزایش یافت ؟؟؟؟اصلا مگر ما برای حقوق کار میکنیم، ما چون پول نداریم واسه خیرات ، وقتمون را صرف صدقه جاریه خدمت میکنیم.

    هر مصوبه و تصمیمی که منجر به دریافت حقوق زیر بیست میلیون تومان با تورم فعلی برای کارمندان باشد، حکایت بی خبری سیر از گرسنه است ،

    هر گاه که نظام پرداخت در موازات یا عقب تر از تورم باشد و تبعیض در حقوق ها باشد ، از عدالت دور شده ایم.

    اینکه ضریب حقوق اعضای هیات علمی و…. ۱۵ برابر کارمندان تعیین شود تبعیض است.

    دور شدن از عدالت ، حرکت به سمت ظلم است و به فرموده معصوم علیه السلام : الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم…… العدل اساس الملک

    عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش، یک نفر با تکه نانی سیر می‌شود، دیگری با یک قرص نان و آن دیگری با چند قرص نان ، عدالت یعنی پرداخت به اندازه نیاز هر شخص

    امروز زندگی با همین تورم با حقوق زیر بیست و پنج میلیون تومان ، زندگی نیست زنده ماندن و افسوس و…. است.

    حقوق کارمندان حداقل بیست و پنج میلیون تومان باید باشد و هیات علمی و قضات و …. شصت میلیون تومان

    آقای مسوول افزایش حقوقی که پاسخگوی دیو تورم در برابر کارمند نیست کدوم اثر تورمی را برای مملکت دارد

    هر کسی موضع خودش را به حق می‌داند و بقیه را ناحق، چی بگم؟؟؟

  201. پارسا می‌گوید

    واقعا کسایی که میشینن و تصمیم میگرن سواد و منطق دارن یا باید دیگه اطمینان حاصل کنیم همه با زد و بند اومدن نشستن تو یه جایگاه؟

  202. مجتبی می‌گوید

    درود خدا بر کارگران ایران زمین–متاسفانه طبق خود قانون جمهوری ضداسلامی این ها باید طبق رشد نرخ تورم و تورم وسبدمعیشت حقوق کارگری افزایش یابد.ولی این آقایان همیشه دزد به دزدی و ظلم و پا رو گلوی کارگر در نظام اسلام عادت کردند.چون نون به نرخ خون و ظلم کارگر میخورند

  203. محمد می‌گوید

    خودشون میتونن چند ماه بیان جای یکی از این مردم زندگی کنن. در کشورهایی که قیمت هاشون مثل کشور ایرانه حقوقشون کتر از ماهی ۱۲۰ میلیون نیست. اگه ۱۰۰ درصد هم افزایش بدن بااااااز هم کمه ؛ کم

  204. حسن می‌گوید

    خدا لعنت کنه باعث و بانیشو

  205. غلامرضا می‌گوید

    خانه ازپایبست ویران است.

  206. اریایی می‌گوید

    همونی که میاد این مقدار رو تصویب میکنه بیاد من بهش ماهی ده تومن میدم ببینم میتونه زندگی کنه؟متاسفانه تا چیزی میگیم میاین میگین تشویش اڋهان عمومی اما اگه شما بگین میشه امربه معروف و نهی از منکر ینی خدا لعنتتون کنه ک اینجوری فقر رو به مردم ایران تحمیل میکنید مردم ایرانم مقصرن از ماااااااااااست که برمااااااااااااست…خدافرمود فنتڟرو انی معکم من المنتظرین…ولله شدید العقاب

  207. کارمند نظام ظالم هماهنگ پرداخت می‌گوید

    مشکل وقتی حل میشه که حقوق نمایندگان مجلس و مدیران ارشد وزارت کار به اندازه حداقل حقوق باشه بعد ببین برای افزایش حقوق همه چیزشون رو میدن
    نکته بعدی حقوق کارمندای شهرداری که از خزانه نیست اخه ما چرا باید اینقد پایین بگیریم

  208. علیرضا می‌گوید

    تا خم نشوی کسی سوارت نشود

  209. آرمین روشن می‌گوید

    با سلام
    مطالب رو از ابتدا تا انتها خوندم لطفا تا آخر مطالعه کنید
    متاسفانه سیاستهای غلط اقتصادی حکومت در طی این چند ده سال طوری بوده که از کار فرما موجودی خونخوار معرفی کرده و از کاگر موجودی تو سری خور و ضعیف معرفی کرده که درعین حال این موجود ضعیف باید مطالبه گر هم باشه .
    دوستان نه کاگر آدم بدی هست و نه کارفرما
    دوستان عزیز با افزایش حقوق در ابتدای هر سال هیچ اتفاق مثبتی صورت نمیگیره
    نگذارید با سیاست های غلط دولت کارگر و کار فرما بجون هم بیافتن
    دوستان عزیزم وقتی همه ما به ریال پول در میاریم و به دلار خرج میکنیم و در عین حال دائما با ریزش ارزش پول ملی مواجه هستیم این اتفاقها کاملا طبیعی هست
    اگر امروز پایه حقوق بشود ۲۰ میلیون مطمئن باشید از فردا اجناس ۴ برابر گرانتر میشود
    میدانید چرا ؟
    چون تمام اجناس دور و بر ما از چیپس و پفک گرفته تا میوه و دفتر و کتاب را کاگر تولید میکند و آنها هم حقوق ۲۰ میلیونی میخواهند
    کارفرما هم با هزینه های سنگین مواجه میشه برای خرید ابزار و متریال کارش پس باز هم با ابر تورم مواجه میشویم
    دوستان کارگر و کارفرما در یک سنگر هستن
    دشمن اصلی ما سیاستهای غلط حکومت، برای به گردش درآوردن چرخ اقتصاد کشور هست
    تحریم – چپاول اموال ملت با مالیات – ارسال اموال کشور به کشور های دیگه – اختلاص – دروغگویی – تولید دشمن فرضی و افزایش دشمنی با جهان و ….. همه این موارد باعث شده که چرخ اقتصاد نچرخه و ما امروز شاهد دعوای بین کارگر و کارفرما باشیم چون داریم با سونامی تورم دست و پنجه نرم میکنیم
    کارفرما بدون کار گر نمیتونه کار کنه و کارگر بدون کارفرما بیکار میمونه
    قدر همدیگه رو بیشتر بدونیم

    یا حق

  210. پژوهشگر می‌گوید

    چرا حقوق لشکری وکشوری الان زیر همه حقوق هاست زمانی که حقوق کارگران رو ۴۰درصد افزایش دادین لشکری وکشوری رو ۱۰ درصد افزایش دادین الانم که ۲۷درصد برای کارگران افزایش دادین بازارها ۲۰درصد الان لشکری وکشوری پایین‌ترین حقوق رو دارن هم ازفرهنگیان کمترشدن هم ازکارگران چرا انقدر ظلم میکنید به مردم خداوند شمارو ریشه کن کنه به حق پنج تن ازازل تا ابد هیچ مخلوقی رو به مثل شما گرفتار نکنه

  211. صادق جمالی نژاد باغستانی می‌گوید

    سلام عادلانه نیست

  212. مجید می‌گوید

    حدود ۶۰۰ هم بیمه کسر میشه که خالصی که واریز میشه ۶۸۰۰ هست ۷هم نیست یک سوم مزد با سه برابر کار مملکت اسلامی

  213. N می‌گوید

    سلام شبتون بخیر
    دوستان کسی میدونه حقوق کارمندان صنایع دفاع مبارکه چه قدر هستش و چه مزایایی داره؟

  214. حامد می‌گوید

    سلام والا در ماه با کلی اضافه کاری باز برا بنزین متورم و خرید نون پول کم میارم دارن میگن خط فقر ۳۲ میلیون پس چرا حقوق ۸میلیون باش همه ماهارو گشنه نگه میدارن نه میتونیم حرف بزنیم نه اعتراض دوساله اومدم سر خونم هنوز برا بچه دار شدن می‌ترسیم یعنی پولی نمیمونه که به فکرش باشیم بچه هم شده جزوی از ارزوهام

  215. گلی می‌گوید

    متاسفم که حقوق کارگر پامال میشه و هیچ کسی پاسخگو نیست ‌‌‌..روزانه قیمت ها بالا میره بعد سالانه یه درصد جزیی افزایش حقوق ..این انصاف نیست

  216. ناشناس می‌گوید

    سلام اگر فهمیدی چطوری پراید ۳۰میلیونی میشه ۳۰۰میلیون ولی حقوق ۵میلیونی ۵۰میلیون نمیشه میشه ۸میلیون جواب این معما
    در دستور کار دولت هست کاهش هزینه ها.

  217. محمود حسنعلی می‌گوید

    ظلم که سازمان تآمین اجتماهی در حق بیمه پردازان میکند
    هیچ استثمارگری نکرده
    و به هر بهانه ای هم تا میتواند کم میکند. به هیچ قانونی کشوری هم پایبند نیست

  218. گم نام اشنا می‌گوید

    سلام بنده حرف زیاد دارم بزنم ولی کلی بخوام بگم مثلاً دولتمون براچی الان داره از فرزند اوری مثلأ حمایت میکنه ادم بیشتر برده بیشتر بجز بردگی هیچ راهی جلومون نیس مطمئن باشید اگرم صداتون بیشتر در بیاد حمایت دولت از فرزند اوری بیشتر میشه راهش فقط یه حرکت که اسپانسر مثل دیجیکالا میخواد انشالله ک بشه

  219. عسل می‌گوید

    سلام
    اداره کار هیچوقت بین طبقات کارگر و مهندسی ک درس خونده و مدرک گرفته ماتفاوتی قائل نمیشه
    چرا حقوق ی کارگر و ی مهندس باید برابر باشه تو جامعه ای ک اینقد تورم داریم واقعا این حقوق مصوبه چی میشه
    این مبلغ رو جوری باید خرج کرد
    متاسفم برای این برنامه ریزی مزخرف

  220. مریم می‌گوید

    خاک برسرتون با این افزایش حقوقتون ک الان حتی اجاره خونه نمیشه باهاش پرداخت کرد کم کم باید بریم تو چادر زندگی کنیم

    1. امیر می‌گوید

      دقیقا

    2. Royaa می‌گوید

      مگه میشه زندگی کرد دیگه حتی نمیتونیم نفس بکشیم یا بهتر بگم برای مردنم پول احتیاج داریم و پولی نداریم. من که خسته شدممم.

  221. امیر می‌گوید

    واقعا خاک تو سر دولت و مسولین ما حقوق ۷تا۱۴ میلیون مکه چقدره که مالیات باید بده اونم ۱۰درصد این یعنی باج گرفتن از یه ادم فقیر …از اون میگن ۲۷ درصد افزایش حقوق یکی نیست بهشون بگه شما ۱۰درصد شو مالیات میگیرید ۱۷درصد افزایش داشته که این همه منت سر ما میزارید…لعنت بر شما

  222. سعید می‌گوید

    سلام وقت همه بخیر من کارفرما هستم و در حال ورشکستگی متاسفانه بازار ما رو‌ به سوی نابودی داره میکشونه واقعا با این اجاره ها ن برای کارگر میصرفه و ن برای کارفرما . گنده تر ها میمونند و کوچک تر ها نابود میشند . واقعا کی گفته کارفرما دزدی کرده یا از پدرش برده کارفرما پوستش کنده شده تا به جایی برسه ولی خیلی ها اجاره نشینن کارگر و کارفرما نداره . کارفرما بخوره زمین خب کارگر بیکار میشه . متاسفانه من از خدامه بازار باشه به کارگر بیشتر از اداره کار بدم چون واقعا پولی نیست این مبلغا برای یک کارگر با اجاره و دو تا بچه خدا به دادشون برسه امیدوارم که همه چیز خوب بشه . باعث و بانی اش یکی دیگه اس اینوقت ما افتادیم به جون خودمون و داریم دعوا میکنیم و ناسزا میگیم . ولی کارفرما و کارگر همه از یجا نون در میارند که فعلا بیشترشون افتادند توی قرض و بدهی …امیدوارم یکم منطقی فکر کنین به جای بحث و ناسزا گفتن

  223. امید هستم می‌گوید

    خیلی هم عالی بهترین حالت ۸ میلیون حقوق برای پرسنل یعنی فساد بیداد میکنه :///

  224. وحید می‌گوید

    خدالعنت کنه باعث وبانی شو

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.