وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

بیمه بیکاری چیست؟ هر آنچه از قانون بیمه بیکاری باید بدانید

این روزها که به خاطر شرایط اقتصادی، خیلی از کسب‌و‌کارها به تعدیل نیرو روی آورده‌اند و گاه‌و‌بی‌گاه خبر تعدیل نیروی گسترده‌ یک کسب‌وکار خوشنام به گوش می‌رسد، ناراحتی وجودمان را فرا می‌گیرد. با این حال، دانستن شرایط و نحوه استفاده از بیمه بیکاری می‌تواند برای خیلی از ما یا همکاران تعدیل شده ما مفید باشد. در این مطلب تلاش کرده‌ایم نگاهی به موضوع بیمه بیکاری داشته باشیم و شرایط دریافت آن را بررسی کنیم.

به چه کسی بیکار می‌گویند؟

از نظر قانون بیمه بیکاری، بی کار به شخص بیمه‌شده‌ای گفته می‌شود که بدون میل و اراده خود بی کار شده و اکنون آماده به کار است و می‌تواند در محیط کار جدید فعالیت خود را آغاز کند.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

براساس قانون، اگر فرد بیمه‌شده به علت تغییرات ساختار اقتصادیِ محل کار و بنا به تشخیص وزارتخانه مربوطه و تائید شورای عالی کار، شغل خود را از دست دهد، «بیکار موقت» شناخته می‌شود و مشمول قانون بیمه بیکاری است. این قانون در مورد بیمه‌شدگانی که به خاطر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، جنگ و آتش‌سوزی شغل خود را از دست می‌دهند نیز صدق می‌کند.

ارادی یا غیرارادی بودن بیکاریِ فرد، به تشخیص کمیته‌ای متشکل از نمایندگانِ سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار و امور اجتماعی محل اشتغال بیمه‌شده بستگی دارد.

برای اعلام بیکاری چقدر فرصت است؟

برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ بیکار شدن‌تان‌ دست به کار شوید و موضوع را به واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوطه اطلاع دهید و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنید.

اگر بیشتر از یک ماه از بیکاری شما گذشته باشد، باید با شرح دلایل قانع‌کننده و نامه کارفرما به شعبه تامین اجتماعی که کُد کارگاه کارفرما در آنجا قرار دارد، مراجعه کنید. قابل توجه است که مبلغ بیمه بیکاری اشخاص واجد شرایط از روز اولِ شروعِ بیکاری آنان محاسبه و پرداخت می‌شود.

شرایط دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۱ چگونه است؟

بیمه بیکاری

اگر شرایط زیر را داشته باشید، بیمه بیکاری به شما تعلق می‌گیرد:

  • مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی باشید
  • تبعه کشورهای دیگر نباشید
  • مستمری‌بگیر، بازنشسته یا از کارافتاده نباشید
  • تبعه کشورهای دیگر نباشید
  • پیش از بی کاری، حداقل یک سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشید
  • کارفرما، دارای شغل آزاد یا بیمه‌شده اختیاری نباشید
  • به صورت غیر ارادی از کار اخراج شده باشید
  • یک سال قرارداد با پرداخت حق بیمه داشته باشید
  • بیکاری خود را تا ۳۰ روز پس از اخراج به اداره کار اعلام نمایید (البته در موارد خاص، بیش از ۳۰ روز نیز امکان‌پذیر است).

نکته: افراد بیمه شده‌ای که به دلیل بروز حوادث غیرمترقبه مانند جنگ، زلزله، آتش‌سوزی و سیل کار خود را از دست می‌دهند، برای دریافت بیمه بیکاری نیازی به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان مشخص را ندارند. این افراد حتی اگر در اولین روز کاری خود نیز بر اثر چنین حوادثی بی کار شوند، در صورت داشتن سایر شرایط، واجد شرایط بیمه بیکاری خواهند بود.

نکته: در صورتی که کارگران فصلی قبل از یک سال کاری از کار اخراج شوند و از کار بی کار شدن آنها غیر ارادی باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند بود.

نکته: اگر سربازی پس از ۲ ماه از طی دوران سربازی به محل کار خود بازگردد اما کارفرما او را استخدام نکند، می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کند. البته باید شرایط او اثبات شود.

مدت زمان پرداخت

مدت زمان دریافت مقرری بیمه بیکاری به سابقه پرداخت حق بیمه توسط شما در زمان اشتغال بستگی دارد. با این حال مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از ۳۶ ماه برای افراد مجرد و ۵۰ ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

در جدول بیمه بیکاری زیر می‌توانید جزئیات بیشتری از مدت زمان پرداخت آن پیدا کنید:

جدول بیمه بیکاری

سابقه پرداخت بیمه مدت زمان دریافت مقرری برای متاهلین مدت زمان دریافت مقرری برای مجردها
۶ تا ۲۴ ماه ۱۲ ماه ۶ ماه
۲۵ تا ۱۲۰ ماه ۱۸ ماه ۱۲ ماه
۱۲۱ تا ۱۸۰ ماه ۲۶ ماه ۱۸ ماه
۱۸۱ تا ۲۴۰ ماه ۳۶ ماه ۲۶ ماه
از ۱۴۱ ماه به بالا ۵۰ ماه ۳۶ ماه

 

نکته: افراد مسنی که در زمان بیکار شدن ۵۵ سال سن یا بیشتر و ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند (در صورت عدم اشتغال) می‌توانند تا رسیدن به سن بازنشستگی از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

نکته ۲: در قوانین آمده است که برای دریافت بیمه بیکاری، شخص بیکار باید حداقل ۶ ماه سابقه کار در یک کارگاه را داشته باشد. با این حال، در زمان مراجعه به دفاتر تامین اجتماعی، کارشناسان مربوطه شرایط دریافت بیمه بیکاری را حداقل یک سال سابقه کار می‌دانند. این نکته را حتما به یاد داشته باشید. 

مبلغ بیمه بیکاری چقدر است؟

طبق قانون، مقرری روزانه بیمه بیکاری ۵۵% متوسط دستمزد، حقوق یا کارمزد روزانه فرد بیمه‌شده است. برای افراد متاهل و متکفل، به ازای هر یک از افراد تحت تکفل (حداکثر تا ۴ نفر) ۱۰% حداقل دستمزد زمان شروع بیکاری به این مبلغ اضافه می‌شود، اما در هر صورت مبلغ کُلی آن نباید از حداقل دستمزد تعیین‌شده برای هر سال کمتر، یا از ۸۰% متوسط دستمزد یا حقوق بیمه‌شده بیشتر باشد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

در ضمن، مبلغ بیمه بیکاری بین دهم تا پانزدهم هر ماه به حساب شما در بانک رفاه واریز می‌شود. بنابراین، برای دریافت مقرری حتما باید در این بانک حساب داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای بیمه بیکاری چه هستند؟

برای به جریان انداختن فرایند دریافت بیمه بیکاری باید با در دست داشتن مدارک زیر به واحدهای اداره تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی مراجعه کنید:

  • اصل و کپی قرارداد یکسال آخر کار یا رای صادرشده
  • عکس ۴*۳ جدید (۴ قطعه)
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی یا مدرک فنی
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت (برای آقایان)
  • پوشه روغنی (یک جلد)
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمه
  • نامه عدم نیاز کارفرما

در این نامه باید اشاره شود که از تاریخ … نیازی به حضور شما در مجموعه مربوطه نیست. دقت کنید که تاریخ مندرج در این نامه باید یک روز بعد از تاریخ پایان قرارداد و آخرین روز ذکرشده در لیست بیمه باشد. برای مثال اگر تا ۹۶/۱۰/۳۰ قرارداد دارید، باید در نامه قید شود از تاریخ ۹۶/۱۱/۱ نیازی به حضور شما در کارگاه یا مجموعه نیست.

در چه شرایطی بیمه بیکاری قطع می‌شود؟

بیمه بیکاری

بیمه بیکاری تنها در صورتی قطع می‌شود که فرد بیمه‌شده:

  • مجدداً مشغول به کار شود
  • بدون دلیل موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری کند
  • از قبول شغل تخصصی خود یا شغل مشابهی که به او پیشنهاد شده، خودداری کند
  • مشمول استفاده از مستمری بازنشستگی یا از کارافتادگی کلی شود
  • با دریافت دستمزد مدت بلاتکلیفی به کار اولیه‌اش برگردد
  • فوت کند
  • مدت‌زمان قانونی دریافت مستمری بیکاری بیمه‌شده (که در بالا درباره نحوه محاسبه آن توضیح داده شد) به پایان برسد

آیا عیدی به بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد؟

بیمه بیکاری مقرری است که توسط سازمان تامین اجتماعی به کارگران و کارمندانی تعلق می‌گیرد که به صورت غیرارادی از کار خود بیکار شدند و در حال حاضر بیکار به شمار می‌آیند. این در حالی است که، عیدی از طرف کارفرما به افرادی داده می‌شود که مشغول کار در شرکتی هستند. بنابراین طی دوران دریافت بیمه بیکاری، عیدی به شخص تعلق نمی‌گیرد.

چند نکته مهم

  • بیکارشدگانی که بر اساس مقررات قانون کار و رای صادره از مراجع حل اختلاف به خاطرکوتاهی در انجام وظایف محوله‌شان یا نقض آیین‌نامه‌های انضباطی محل کار توسط کارفرما اخراج شده‌اند، مستحق دریافت بیمه بیکاری نخواهند بود.
  • در صورتی که پس از پرداخت بیمه بیکاری به بیمه‌شده‌، مشخص شود که بیکاری بیمه‌شده، ارادی بوده است، فرد باید تمامی مبالغ دریافتی به‌عنوان مقرری بیمه بیکاری را به سازمان تأمین اجتماعی بازگرداند. به‌علاوه، اگر بیمه‌شده با دریافت دستمزد روزهای بلاتکلیفی به کار قبلی خود باز گردد هم باید مبالغ دریافتی به‌عنوان بیمه بیکاری را به سازمان تأمین اجتماعی بازگرداند.
  • اگر بیمه‌شده بیکار، دوباره مشغول به کار شود اما اشتغال مجدد خود را اعلام نکند و با وجود اشتغال به کار، کماکان به دریافت مقرری بیمه بیکاری ادامه بدهد، باید مقرری بیکاری که از زمان اشتغال مجدد دریافت کرده را به حساب تأمین اجتماعی بازگرداند.
  • در مدت دریافت مقرری بیمه بیکاری، اصطلاحا برای شما بیمه رد می‌شود و این مدت جزو سوابق بیمه‌ای شما به حساب خواهد آمد.
  • مقرری بیمه بیکاری از روز اول بیکاری بیمه‌شده محاسبه می‌شود و قابل دریافت است.

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد، نحوه استفاده از بیمه بیکاری را به زبان ساده بیان کند. اگر همچنان درباره دریافت بیمه بیکاری سوالاتی دارید می‌توانید به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنید و در بخش پرسش‌های متداول جستجو کنید یا پرسش خود را از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی این سازمان مطرح کنید.

اگر در بین همکاران، دوستان و آشنایان خود اشخاصی را می‌شناسید که دانستن این اطلاعات درباره شرایط بیمه بیکاری برایشان مفید است، از شما تقاضا می‌کنیم که این مطلب را با ایشان به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی
261 دیدگاه
  1. الهام می‌گوید

    ممنون از مقاله تون اطلاعات خوبی از بیمه بیکاری داد. درسته که میگن میان هر هفته میان دم خونه چک میکنن که حتماً بیکار باشی؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام الهام عزیز،
      بله. ظاهرا برای بررسی صلاحیت دریافت کننده بیمه بیکاری مامور بیمه هر از گاهی و بدون خبر قبلی وضعیت را بررسی میکند.

      1. علیجانی می‌گوید

        من یکسال درشرکتی کار میکردم ولی بیمه ام ۹ماه ردشده شامل بیمه بیکاری میشم

        1. اصغر می‌گوید

          سلام من ۳۳ماه نگهبان یک کارخونه هستم به علت نبود بازارفروش محصول. کارخانه را میبنندند وکلا ۹سال سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم چقدر میتونم بیمه بیکاری دریافت کنم

        2. ساموئل می‌گوید

          بله

      2. سعید می‌گوید

        بنده پس از ۹ سال بیکار شدم و لیست بیمه برام رد شده ولی شرکت نامه عدم نیاز و قرار داد نمیده و میخوان که تعهد محضری بدم که تمام حق و حقوقمو گرفتم اداره کار هم میگه قرار داد ارائه بده یا برو شاکی شو ورای دادگاه رو بیار بجاش سوالم اینه اگر حکم اداره کار بیش از سه ماه طول بکشه که صادر بشه بیمه بیکاریم از بین نمیره ؟؟؟؟

        1. علی می‌گوید

          خیر. بیمه بیکاری از روز اول بیکاری تعلق می گیرد.

        2. زهره می‌گوید

          سلام من نزدیک ۳سال جای کار کردم و ۵ ماه بیمه شدم والان نزدیک ۳ماه هست که بیکار هستم ایا بیمه بیکاری شامل من میشود

      3. حسین می‌گوید

        سلام اگه همه شرایطو داشته باشی فقد از کار اخراج شده باشی ایابیمه بیکاری بهت تعلق میگیره؟

    2. امین نظری می‌گوید

      باسلام،ازوقتی بیماری کرونااومده تقریباچندوقته که بیکاریم شایدزمان بازگشایی کارمون کمترازیک ماه بشه اگه کمترازیک ماه بشه بیمه بیکاری بهمون تعلق نمیگیره؟
      سوال دوم اینکه اگه بیمه بیماری بهمون تعلق بگیره ازسوابقمون کم میشود یاخیر؟

  2. جواد می‌گوید

    باسلام‌وعرض‌ادب
    یه‌سوال‌داشتم‌کسی‌که‌یکبار‌بیمه‌بیکاری‌گرفته‌مثلابا۷سال‌بیمه‌‌متاهل‌۱۸ماه‌گرفته‌ومجدد‌سرکار‌رفته‌بعد‌چند‌وقت‌واریز‌بیمه‌مجدد‌اگر‌بیکار‌بشه‌بیمه‌بیکاری‌‌شامل‌حالش‌میشه

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جواد عزیز،
      همانطور که در متن گفته شده متاهلین فارغ از تعداد دفعات میتوانند تا سقف ۵۰ ماه از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند. این تعداد برای مجردین ۳۶ ماه است.

    2. جواد می‌گوید

      من ده سال سابقه کار و پرداخت بیمه دارم ولی قرارداد من سه ماه به سه ماه تجدید می شده و الان اخراج شدم به من بیمه بیکاری تعلق میگیره یا. نه

  3. رضا می‌گوید

    ایده حل مشکل با طراحی یک استارتاپ قابل حل میباشد که بنده روش انرا میدانم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      رضای عزیز،
      اگر ممکنه کمی بیشتر در این باره برای ما توضیح دهید. آیا این استارتاپ درباره بیمه بیکاری و شرایط دریافت بیمه بیکاری است؟

    2. م می‌گوید

      خوش به حالت!

  4. حسین می‌گوید

    باسلام دوست عزیز.من و خانمم در دو جای متفاوت مشغول به کار بودیم و هر کدام بیمه جداگانه رد میکردیم از سمت کارفرماهمون الان هر دو بیکار شدیم به دلایلی .میخواستم بدونم هر دوی ما میتونیم از بیمه بیکاری جداگانه استفاده کنیم؟اگر لطف کنین جواب را به ایمیلم ارسال کنین ممنون میشم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      بله هر دو امکان استفاده از مزایا بیمه بیکاری دارید.

  5. مهرداد خانی می‌گوید

    برای تایین مدت زمان دریافت بیمه بیکاری چه قانونی وجود داره؟! یعنی اگر فردی ۱۳ ماه بیمه رد کرده باشه مثل همون کسی که ۶ ماه یا ۲۴ ماه بیمه داشته براش محاصبه میشه؟!

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای خانی،
      برای اینکه واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری باشید، باید حداقل از طرف آخرین کارگاهی که در آن مشغول بودید، سابقه یک سال بیمه کامل داشته باشید. اگر ۱۳ ماه سابقه بیمه از یک کارگاه دارید، بله میتونید از بیمه بیکاری استفاده کنید. مدت زمان دریافت بیمه بیکاری شما بین ۶ تا ۲۴ ماه خواهد بود، با این حال کارشناسان بیمه مدت زمان اصلی را خودشان تعیین می‌کنند.
      با تشکر

  6. صنم می‌گوید

    سلام.
    من ۱۳ ماه سابقه بیمه پاره وقت و شش ماه سابقه بیمه کامل دارم. درحال حاضر از سوی کارفرما بیکار شدم؟ قرارداد هم دارم
    آیا میتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟
    چون اینجا مراجعه میکنم میگن باید حداقل یکسال سابقه بیمه کامل داشته باشم.. این صحت داره ؟ آخه تو همه سایتا نوشته شش ماه لازمه نه یکسال

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      برای اینکه واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری باشید، باید حداقل یک سال سابقه بیمه از آخرین کارگاهی که در آن مشغول بوده‌اید داشته باشید. اگر سوابق بیمه شما به این شکل نیست احتمالا نتونید از بیمه بیکاری استفاده کنید. با این حال، بهتر است با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا کارشناسان بیمه تامین اجتماعی شما را راهنمایی کنند.

  7. ه ه می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم کسی که ازبیمه بیکاری استفاده میکند بایدتاکیدمیکنم بایددرمنزل باشدوهیچ جایی نرودحتی خونه دوست آشنا ولاغیر…؟؟؟؟وبایدصبح تاشب توخونه خواب باشد؟؟؟ مگرانسان نیست مگرگناه کرده که درزمانی که کارداشته ازبیمه ای که سالهاکارکرده وازش کسر شده استفاده کند به طورمطلوب .اگرچنین است پس چرابازنشسته ها دارن آشکاراکارمیکنن وکاری برای جوانان نیست آنها هم پول بیمه واریزکردن سالها.
    وجالب اینجاست که میگوییم این پول اگه حرامه تو زندگی ما راه نداره پس میتونیدقطعش کنید. باکمال پررویی میگویند نه نوش جانتان مال خودتونه پس اگه مال ماست بپا واسه چیه ؟؟؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید ♧♧♧

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام
      بله. این موضوع صحت دارد. ماموران بیمه به صورت ادواری به مشمولان بیمه بیکاری مراجعه میکنند تا وضعیت آنها را رسیدگی کنند.

  8. حسین هادی زاده می‌گوید

    سلام.من دوماه است کارمند شدم بصورت شرکتی و بیمه برام رد میکنند ولی اوضاع خرابه هر روز ممکنه تعدیل نیرو کنند.متاهل هم هستم.چه قدر بیمه باید رد بشه برام تا مشمول شم؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای هادی زاده،
      بیمه بیکاری مشمول شما نمی‌شود. برای استفاده از بیمه بیکاری حداقل باید یک سال در آخرین کارگاهی که در آن مشغول بوده‌اید، بیمه شده باشید.

  9. احسان کندی می‌گوید

    شرایط دریافت بیمه بیکاری همینه دیگه؟ مطمئنید یکسال نیست؟. همه جا زده شش ماه اما وقتی میری بگیری میگم باید یکسال سابقت داشته باشی

    1. ایران تلنت می‌گوید

      احسان جان،
      بر اساس ابلاغیه اعلام شده، شش ماه سابقه بیمه از شرایط دریافت بیمه بیکاری است اما متاسفانه جهت پیشگیری از سو استفاده تامین اجتماعی این شرایط رو اعمال نمیکنه و یک سال رو مد نظر قرار میده.

      1. نازنین می‌گوید

        سلام کلا ۱۲ سال سابقه دارن.از تیر ماه سال ۹۹ کد کارگاهم عوض شده و برج ۸ رفتم مرخصی زایمان.الان بعد از ۹ ماه مرخصی برگشتم سرکار.ولی ۱ ماه.
        میتونم برای بیمه بیکاری اقدام کنم

  10. بنفشه می‌گوید

    سلام.
    میخواستم بدونم اگه از طرف کار فرما نامه عدم نیاز صادر نشه.باز میشه بیمه بیکاری گرفت؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      بله این امکان وجود داره که بتونید از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند بشین.

  11. سرور اویسی می‌گوید

    سلام، اگر قرارداد مکتوب بین کارفرما و بیمه شده منعقد نشده یاشد، اما حق ببمه به صورت نامنظم پرداخت شده باشد، با سابقه بیمه بیشتر از ۱۵ سال، بیمه شده مشمول بیمه بیکاری می شود?

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سرکار خانم اویسی سلام،
      خیر. برای اینکه مشمول قوانین بیمه بیکاری باشید، حداقل باید یک سال به صورت دائم از طرف آخرین کارگاهی که در آن مشغول به کار بوده‌اید بیمه شده باشید. با این حال، توصیه میکنیم تا با شماره ۱۴۲۰ تماس بیگیرید و وضعیت خود را برای کارشناسان بیمه تامین اجتماعی توضیح دهید.

  12. ه ه می‌گوید

    سلام من ازبیمه بیکاری استفاده میکنم که حقمه توزمان بیکاری. الان اومدن خونه نبودم رفتم دنبال کاربگردم تماس گرفتم اومدن منودیدن که دنبال کارمیگردم. اماکارنمیکنم رفتنوبه بیمه گزارش ردکردن که حقوق این ماهموپرداخت نکردن رفتم بیمه گفتن احتمال داره باماه بعدی باهم بریزن.چرا این چندرقازو ازدماغمون درمیارن.پس چطوربااین اختلاس گران هزارمیلیارد ی کاری ندارین زورتان به ما بدبخت بیچارهها میر سه. اگه مردینو ادعای مردانگی دارین جلوی ایناروبگیرین نه دنبال چندرقازمردم برین واسه خودشیرینی واینجورچیزا.

  13. بهمن می‌گوید

    سلام آیا حقوق بیمه بیکاری با حقوق وزارت کار فرق داره؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام بهمن عزیز،
      حقوق وزارت کار حداقل حقوق و دستمزدی است که هر ساله از سوی وزارت کار تعیین می‌شود و کارفرمایان موظف هستند که طبق آن و در ازای ۱۷۶ ساعت کار در ماه آن را به کارکنان خود پرداخت کند. حقوق بیمه بیکاری، مبلغ حقوقی است که پس از اخراج یا تعدیل نیرو از طرف بیمه تامین اجتماعی به کارمند اخراج شده پرداخت می‌شود. برای دریافت مبلغ بیمه بیکاری شما باید شرایط خاصی را داشته باشید که در همین مطلب آن را بیان کرده ایم.

  14. سپیده امیری می‌گوید

    من یکسال و چهار ماه تو یه شرکت کردم و الان میخوام بیمه بیکاری بگیرم ولی شرکت ما از ۶ ماه پیش تغییر کرد یعنی دو تا شرکت هستن که اعضا هیپت مدیره یکی هستن و حوزه کاری هم یکی هست کلا یکیه یعنی رئیس هیئت مدیره یکی مدیرعامل اون یکیه حتی چند ماه پیش که بیمه تکمیلی شدیم تامین اجتماعی هم قبول کرد این دوتا رو با هم. ولی کد کارگاهی و کارفرما یکی نیست. چیکار میتونم بکنم که بیمه بیکاری شامل حالم بشه

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم امیری،
      اگر کد کارگاه و نام کارفرما یکی نیست، به این معنی است که شما در دو کارگاه مشغول فعالیت بوده‌اید. با این حال پیشنهاد ما این است که برای دریافت اطلاعات دقیقتر با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا کارشناسان اداره بیمه شما را راهنمایی کنند.

  15. علی شهبازی می‌گوید

    با سلام بنده دارای ۲۴۰ ماه و هفت روز سابق کاری دارم و شرکت عدم نیاز داده و متاهل نیز می باشم میخواستم ببینم به من هم ۵۰ ماه بیمه تعلق میگیره یا نه .
    با تقدیم سپاس

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای شهبازی،
      شما شرایط لازم برای دریافت بیمه بیکاری را دارید. اما آنچه اهمیت دارد نظر کارشناسان اداره بیمه است که باید مدارک شما رو تایید کنند. پیشنهاد میکنم با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا کارشناسان بیمه شما را راهنمایی کنند.

  16. فرزین مقدم می‌گوید

    با سلام من برای بیمه بیکاری اقدام کردم و هر مدرکی هم که خواسته بودند از جمله نامه عدم نیاز و قرارداد به شعب تامین اجتماعی منطقه تحویل دادم اما نمیدونم چرا نامه زدن برای بازرسی از محل کار قبلی و الان چند وقته کارم عقب افتاده و هنوز جواب بازرسی نیومد لطفا اگه دلیش رو میدونید راهنماییم کنید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای مقدم،
      معمولاً بازرسان برای پیگیری سخت و سقم گفته‌های شما به محل کار پیشین مراجعه می‌کنند. نیازی به نگرانی نیست.

  17. مهدی یوسفی نژاد می‌گوید

    سلام من حدودا ۵۰ روز از زمان بیکاریم میگذره الان برم اقدام کنم واسه بیمه بیکاری قبول میکنن

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای یوسفی نژاد،
      بله. اگر شرایط دریافت بیمه بیکاری رو داشته باشید می‌توانید برای دریافت مبلغ بیمه بیکاری اقدام کنید.

  18. فایزه کیانی می‌گوید

    سلام من ۲سالو نیم درشرکتی کارمیکردم و بیمه ام به طور مداوم رد شده بامیل خودم ازاونجا اومدم بیرون و ۹ ماه در شرکتی دیگر مشغول شدم و بعد ۹ماه که ادامه بیمم ردشده بود استعفا دادم و ۷الی ۸ ماه بیمه نبودم الان جایی مشغولم اگر بعد یک سال که در این کارگاه مشغول باشم بخوام بیمه بیکاری بگیرم سوابق قبلی درمدت زمان و مقدار دریافتی تاثیر داره؟ و اینکه اگه سابقم در کارگاه آحر کمتر ازیکسال باشه تعلق نمیگیره؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم کیانی،
      خیر. سوابق قبلی بیمه شما در شرایط بیمه بیکاری شما تاثیر ندارد و تنها سابقه شما در آخرین کارگاهی که در آن مشغول بودید در مبلغ بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.

    2. بهرام می‌گوید

      سلام پاسخ صحیح اینه که شما هر چقدر سابقه پرداخت بیمه ودر کارگاههای مختلف داشته باشید جزو سابقه بیمه محسوب شده ودر بیمه بیکاری لحاظ خواهد شد فقط مبلغ بیمه بیکاری براساس میانگین سه ماهه حقوق ناخالص در آخرین کارگاه (به شرط داشتن یکسال سابقه کار و غیر ارادی بیکارشده باشید ) محاسبه و پرداخت خواهد شد

  19. حامد چاکری ز می‌گوید

    محل کار و محل سکونت من باهم فرق دارن‌.برای گرفتن بیمه بیکاری لطفا راهنمایی کنید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای چاکری،
      متفاوت بودن محل کار و سکونت در بیمه بیکاری تاثیری ندارد.

  20. اسماعیل می‌گوید

    سلام من حدودا ۲۰سال سابقه بیمه دارم ودر کارگاه برادرم مشغول کار بودم تا تاریخ ۲۹ اسفند۹۷ تاریخ ۱۷ فروردین به اداره کار اعلام کردم که بیکار شدم به دلیل نداشتن قرارداد مجبور شدم از برادرم شکایت کنم ودر جلسه رسیدگی از من پرسیدن که حق حقوق را گرفتی من گفتم بله برادرم پر سید ن که چرا اخراجش کردی گفت به علت گران شدن مواد اولیه و تعطیلی کارگاه حالا بعد از ۴ماه جواب امده که بیمه بیکاری به شما تعلق نمیگیرد به خاطر اینکه گفتی حق حقوقم را گرفتم ومن ۲۰ سال ۳ درصد بیمه بیکاریم را هم رد کردم لطفا راهنمایم کنید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به‌خیر،
      به شما توصیه می‌کنیم تا با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا کارشناسان بیمه شما را راهنمایی کنند.

  21. پیمان می‌گوید

    سلام من در یک شرکت خصوصی به عنوان مدیر کارخانه مشغول فعالیت بودم . بعد از مدتی علاوه بر سمت مدیریت کارخانه مدیریت عاملی شرکت ( مدیر عامل – خارج از اعضا ) را هم به من دادند . البته هیچ حقوقی دریافت نمیکردم از بابت مدیر عاملی و فقط حقوق من بابت مدیریت کارخانه بود و از این بابت با من مثل همه قرارداد بسته میشد . من فقط به عنوان مدیر عامل چکهای شرکت و نامه های اداری را امضا میکردم . حتی قراردادها را هم رییس شرکت خودش امضا میکرد . حالا بعد از ۴ سال بیکار شدم . ایا بیمه بیکاری به من تعلق میگیرد ؟
    ممنون از بابت راهنماییتون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام پیمان عزیز؛
      بله. شما شرایط دریافت بیمه بیکاری رو دارید.

  22. احمد می‌گوید

    با سلام ، برای شکایت عدم‌پرداخت بیمه بیکاری توسط اداره کار و تامین اجتماعی باید به کجا مراجعه کرد . چند نفر در پروژه فولاد اسفراین کار میکردند که بدلیل مشکلات مالی کارفرما بیکار شده اند و بهشون گفتند چون قرارداد شما تمام شده و پروژه ای هستید بهتون تعلق نمیگیره . ضمنا نامه عدم‌نیاز هم‌بردن . لطفا راهنمایی کنید

  23. محمدرضا صفی خانی می‌گوید

    با سلام بنده مدت ۱۰ سال ۶ ماه دریک شرکت پیمانکاری فعالیت دارم و با همین شرکت در پروژه های مختلف بوده ام و سابقه بیمه پیوسته دارم و هم اکنون به بنده اعلام نموده اند که تا تاریخ ۹۸/۰۶/۳۱ به دلیل کمبود منابع مالی تعدیل می شوم در اخرین کارگاه این شرکت هم مدت ۲.۵ است که حضور دارم ایا بنده می توانم بیمه بیکاری بگیرم؟در قرار موقت با شرکت باید تاریخ پایان قرار داد همان ۹۸/۰۶/۳۱ثبت شود یا نه تا پایان سال .پیشاپیش ممنونم از راهنماییتون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای صفی خانی،؟
      بله. شما امکان دریافت بیمه بیکاری را دارید.

  24. آرزو می‌گوید

    سلام وقت بخیر. ببخشید من امروز باید کاریابی حضور میزدم. مسافرت خیلی واجب پیش اومده بود گ نشد برم. میخوام ببینم بیمه بیکاریم قطع میشه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام روزتون به خیر،
      تصور نمیکنیم به خاطر یکبار غیبت بیمه بیکاری شما قطع گردد.

  25. غنچه می‌گوید

    باسلام
    من ۱۶ سال سابقه بیمه دارم و متاهل هستم باصاحب کارم به مشکل خوردم و اخراج شدم اگه خودم و معرفی کنم بیمه بیکاری بهم تعلق گرفت بعدش می تونم تاسه سال استفاده کنم یا بایدخودموبه اداره کارمعرفی کنم و اگربرام کارجورشه نرم بیمه بیکاریم قطع میشه؟ ممنون اگه پاسخ بدید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام روزتون به خیر،
      شما مشمول قانون بیمه بیکاری هستید و میتوانید تا زمانی که دنبال کار هستید از مزایای آن استفاده کنید.

  26. کریم می‌گوید

    سلام حقوق بیمه بیکاری ماههای قبل ۱۵ میریختند امروز ۲۰ ماه است واریز نشده ،چرا.

  27. سارا محمودی می‌گوید

    سلام و روز بخیر ،اگر بیشتر از یک ماه بگذرد باشرح دلایل قانع‌کننده و نامه کارفرما به شعبه تامین اجتماعی،چه دلیل قانع کننده ای باید در نامه نوشته شود؟ممنون میشوم زودتر پاسخ بدهید؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم محمودی،
      شما باید در این نامه توضیح دهید که به چه علت دیگر در کارگاه خود مشغول به کار نیستید و چرا شرایط لازم برای دریافت بیمه بیکاری را دارید.

  28. سارا می‌گوید

    با سلام
    من به خاطر عدم تمدید قرارداد بیکار شدم.سابقه بیمه من ۲۴ ماه و ۲۲روز است.یعنی از ۲۵ماه ۸ روز کم دارم.مجرد هم هستم.میخواستم بدونم بخاطر ۸ روز ۶ماه بیمه بیکاری به من تعلق میگیره یا ۱۲ماه؟
    ممنون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      شما میتوانید ۱۲ ماه بیمه بیکاری بگیرید. با این حال توصیه میکنیم با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرید و شرایط خود را برای کارشناسان بیمه توضیح دهید تا شما را راهنمایی کنند.

  29. سعید محبی می‌گوید

    من ده ماهه در یک پروژه عمرانی مشغول کارم ک دو سال دیگه کار داره تا تمام شه متاسفانه سرپرست عوض شده و با ما حال نکرده تعدیل داده خواستم بدونم شامل بیمه بیکاری میشم با ۴ سال سابقه کاری

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای محبی،
      اگر از یک کارگاه ۴ سال سابقه بیمه دارید، شما مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهید شد. با این حال، اگر تنها ده ماه است که مشغول به این کار هستید و برایتان بیمه رد می شود، متاسفانه امکان دریافت بیمه بیکاری را ندارید.

  30. سید سجاد دشتی می‌گوید

    سلام اینکه میگن کاری بهتون پیشنهاد میکنن و اگر نری حقوقو قطع میکنن به چه شکله دقیقا؟من دانشجوم و همین کاریم که داشتم با سختی کار میکردم شاید کاری که بهم پیشنهاد میشه مناسبم نباشه

  31. محی الدین عبدی می‌گوید

    باعرض سلام من امسال سر سال بیکار شدم رفتم بیمه تمام شرایط بیمه بیکاریم فراهم شده وسازمان بیمه هم تایید کرده بعد دوماه بهم گفتن که یه فرم شماره ۴ یادشون رفته تحویل اداره کار بدن بعد ماه چهارم بهم میگن شماره حسابت اشتباهه الان این ماه منتظرم ببینم چی میشه این شمارمه کسی میتونه راهنماییم کنه ممنون میشم.

  32. رحیمی می‌گوید

    من دو سال در شرکتی مشغول به کار بودم و تاریخ آخرین قرار دادم تا ۹۸/۰۴/۳۱ بوده و من تا تاریخ ۹۸/۰۵/۳۱ مشغول به کار بودم با من قرارداد جدید نبستن و اعلام کردن نیاز نداریم به شما دیگه نیا من باید چیکار کنم.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای رحیمی،
      شما این امکان رو دارید تا زمان پیدا کردن کار جدید از بیمه بیکاری استفاده کنید.

  33. سارا می‌گوید

    با سلام
    بعد دو سال قراردادمو تمدید نکردن،بدون هیچ دلیلی.بینمون بحث هایی پیش اومده،سر لج بازی، کارفرما نامه عدم نیاز نمیده.اگر درجلسه هیات تشخیص ثابت بشه که بدون دلیل تمدید نکرده، آیا هیات تشخیص میتونه حکم بیمه بیکاری بده،یا باید حتماً نامه کارفرما باشه؟
    ممنون میشم اگ راهنمایی بفرمایید.با تشکر

  34. سارا می‌گوید

    با سلام
    بعد دوسال قراردادمو تمدید نکردن،بدون هیچ دلیلی.بینمون بحث هایی پیش اومده، سر لج بازی،کارفرما نامه عدم نیاز نمیده.اگر درجلسه هیات تشخیص ثابت بشه که بدون دلیل تمدید نکرده،آیا هیات تشخیص میتونه حکم بیمه بیکاری بده، یا باید حتماً نامه کارفرما باشه؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.با تشکر

  35. ريحانه می‌گوید

    این چه عدالت مسخره ایه اون کسی که که متاهله باید سابقش بیمش بیشتر باشه تا مقرری بگیره احتیاجه متاهلا بیشتره یا مجردا؟؟؟

  36. رضا نریمیسا می‌گوید

    با سلام. ایا استفاده از بیمه بیکاری نقشی در بالا یا پایین بودن حقوق درزمان بازنشستگی دارد

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      خیر تاثیری در زمان بازنشستگی ندارد. همچنین، زمانی که شما از بیمه بیکاری استفاده می‌کنید هم جزو دوران بیمه شما محسوب می‌شود.

  37. کاربر اعظم می‌گوید

    سلام. الان‌ شرایط بیمه بیکاری همینه؟ با وقتی بریم دبه میکنن؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      تا آنجا که ما اطلاعع داریم شرایط به این صورت است. در صورتی که شرایط جدید اعلام شود، این پست نیز به روز رسانی خواهد شد.

  38. علی می‌گوید

    سلام من برای بیمه بیکاری اقدام کردم همه مدارکم کامله ولی این چند سالی که بیمه بودم اقدام به گرفتن دفترچه بیمه نکردم آیا برام مشکلی پیش میاد ؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      خیر. دفترچه بیمه مربوط به بیمه درمانی میشود و گرفتن آن اختیاری است.

  39. الهام می‌گوید

    باسلام و تشکر
    من بیمه بیکاری روقبلا گرفتم یکسال سرکاررفتم و مجدد اقدام کردم که طبق تایید وزارت کار یکسال دیگه استحقاق دارم و تایید شده ولی سفر واجبی پیش آمده که ممکنه بیشتر از ۶ ماه طول بکشه. با توجه به اینکه من ایران نخواهم بود و قطعا جایی کار نخواهم کرد آیا با وکالت برای حضور و ارایه بلیط و ویزا میشه پرداخت ادامه پیدا کنه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      فکر نمیکنیم مشکل خاصی به وجود بیاد اما جهت اطمینان خاطر پیشنهاد میکنیم با شماره تلفن ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا کارشناسان اداره بیمه شما را راهنمایی کنند.

  40. مرتضی زاهدی می‌گوید

    با سلام
    باتوجه به اینکه یکی از شرایط مشمولیت بیمه بیکاری اینه که کارگر کوتاهی در امور محوله نکند، حال سوال من این هست که اگر فرضا بیل به دست یک کارشناس ارشد بدهند و بگویند که کار ما همین است! درصورت امتناع، کوتهای در امور محوله هست؟؟ ممنون

  41. م مهدی م می‌گوید

    سلام و عرض ادب
    سوال اول اینکه ایا اشتغال به تحصیل در دوران گرفتن بیمه بیکاری ایرادی داره و باعث قطع مقرری میشه؟
    دوم اینکه بنده با بیست سال سابقه اکنون بدلیل بیکار شدن مجبور به استفاده از بیمه بیکاری شده ام حال ایا اگر دراین شرایط ناچار به خروج از کشور بشم وضعیت بیمه ام چی میشه؟
    راهکاری جهت قطع نشدن بیمه و مقرری بیکاری وجود داره؟
    ممنون میشم از راهنماییتون

  42. فرهاد یوسفی می‌گوید

    سلام وقت بخیر.ببخشید اگه از بیمه بیکاری استفاده کنیم اون دو سالی که واسم بیمه رد شده میسوزه و از سابقه بیمم کم میشه؟ یعنی باید از صفر بیمه رد شه واسم تا ۳۰ سال که بازنشست شم؟

  43. حامد می‌گوید

    با سلام. من از شهریور سال ۱۳۹۷ بیکار شده ام و با توجه به اینکه با مقرری بیمه بیکاری من مخالفت شد از طریق دیوان عدالت اقدام نمودم که بعد از ۱۷ ماه حمن به نفع بنده ابلاغ شده. میخواستم بدونم الان که باید مقرری بیکاری دریافت کنم نحوه دریافت چگونه است؟ آیا باید همه مبلغ رو از سال قبل بصورت یکجا پرداخت کنن چون ۱۸ ماه باید بیمه بیکاری تعلق بگیره به من.

  44. علی می‌گوید

    سلام.میخواستم بدونم کسی که قراره از بیمه بیکاری حداقل حقوق قانون کارو بگیره ایا سال بعد با افزایش مبلغ حداقل دستمزد ،مبلغ بیمه بیکاریش افزایش پیدا میکنه و میشه حداقل دستمزد سال بعد یا همون مبلغ پارسالو بهش میدن

  45. مظفری می‌گوید

    سلام ، من نزدیک دو ماه هست بیکار شدم ، به اداره کار هم مراجعه کردم و تشکیل پرونده دادم ، ولی هنوز منجر به صدور حکم نشده ،،، سوالم اینه که تا مشخص شدن حکم اداره کار وضعیت دفتر چه بیمه تامین اجتماعی من چگونه هست؟

  46. رضا مشوق می‌گوید

    سلام
    بنده ۷ سال سابقه بیمه در یک کارگاه رو دارم البته یک ماه در سال آخر لیست بیمه برام رد نشده قرار داد کاریم هم فقط سه ماه آخر کارم رو دارم آیا امکان استفاده از بیمه بیکاری رو دارم متشکرم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای مشوق.
      با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرید تا راهنماییتون کنند.

  47. Saeed ramezani می‌گوید

    سلام بنده هجده ماه بیمه بیکاری بهم تعلق گرفت ده ماه پرداخت شد این ماه برای همکارام واریز شده ولی من نه حتی بانک رفاه موجودی نمیده

  48. محسن نادری می‌گوید

    سلام
    در شرایط فعلی با اینکه ما جز مشاغل پرخطر اعلامی دولن نیستیم ولی ممکنه چند ماه نتوانیم کاهر کنیم.در سایت بیمه بیکاری باید چه گزینه ای را بزنیم که مشکی بوجود نیاد؟!!عدم نیاز یا تعدیل نیرو یا …!!!

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای نادری،
      هنگامی که کارفرما عذر شما رو بخواد، به شما مدرکی بابت این موضوع میده که شما باید این نامه عدم نیاز رو به اداره بیمه ببرید. اونجا در نامه قید میشه که به چه علتی این اتفاق افتاده.

  49. هومن فتحی می‌گوید

    سلام خسته نباشید کسی که ۳۰ سال کارکرده باشه و کلا در این مدت بیمه بیکاری نگرفته باشه
    حق بیمه بیکاری کوقع بازنشستگی بهش میدن

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای فتحی. اگر این شخص ۳۰ سال سابفه بیمه داشته باشه، بیمه بیکاری بهش تعلق میگیره. هر چند بعد از ۳۰ سال این شخص بازنشسته محسوب میشه.

  50. علیجانی می‌گوید

    سلام من یکسال درکارگاهی مشغول بودم ۹ماه بیمه دارم از کارگاه به علت دوماه تعطیلی آیابیمه بیکاری به من تعلق میگیرد

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. متاسفانه حداقل باید یک سال در اون کارگاه سابفه بیمه داشته باشید. با این حال، بهتره که با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرید و شرایط خودتون رو بیان کنید.

  51. سعید می‌گوید

    برای گرفتن بیمه بیکاری کارت پایان خدمت لازم است؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      بله. کارت پایان خدمت جزو مدارک بیمه بیکار است.

  52. احسان می‌گوید

    من توی دو تا شرکت خصوصی کار میکنم و از هر دو جا برای من بیمه رد میشه. الان بخاطر کرونا یکی از شرکت ها تعطیل شده موقتا ولی شرکت دوم برام بیمه رد میکنه. می خواستم بدونم میش از شرکت اول که تعطیل شده بیمه بیکاری گرفت؟

    1. احسان می‌گوید

      سلام وقتتون بخیر. ممنون میشم اگه جواب سوالمو بدین؟

  53. حسین می‌گوید

    باسلام من حدود ۲سال در یه شرکت مهندسی بیمه رد کردم الان شرکت داره منحل میشه و عدم نیاز زدن! قرارداد شفاهی دارم آیا امکان دریافت بیمه بیکاری وجود داره؟ آیا نیاز به حضور کارفرما و کارگر در جلسه شورای حل اختلاف کار هست یا رای صادر میشه

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام حسین جان،
      بله شما مشمول دریافت بیمه بیکاری هستید.

  54. سپیده فرضی می‌گوید

    سلام ،من میخواستم بدونم وقتی کسی تحت تکلفت باشه و بیمه بیکاری بگیره بیمه اوناهم رد میشه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. خیر. بیمه بیکاری تنها برای خود فرد رد میشه

  55. احسان می‌گوید

    من توی دو تا شرکت خصوصی کار میکنم و از هر دو جا برای من بیمه رد میشه. الان بخاطر کرونا یکی از شرکت ها تعطیل شده موقتا ولی شرکت دوم برام بیمه رد میکنه. میش از شرکت اول که تعطیل شده بیمه بیکاری گرفت؟ ممنون میشم اگه جواب بدین

  56. م.ملک پور می‌گوید

    باسلام من قراردادم تا اخر سال ۹۸ بوده الان بدلیل کرونا کارفرما میگه درخواست بیمه بیکاری بکن اما علتشو رو بزن حوادث غیرمترقبه. می خواستم بدونم اگر بعد از ۳ ماه کرونا تموم شد و کارفرما بامن قرارداد نخواست بندد می توانم درخواست بیمه بیکاری بدلیل اتمام قرارداد بکنم ؟

  57. نازنین رضایی می‌گوید

    سلام وقت شما بخیر
    من فرم ثبت نام بیمه بیکاری رو پر کردم حالا کارفرما میخواد بیمه منو پرداخت کنه چطوری میتونم فرم ثبت نام رو لغو کنم؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام برای این کار بهتره با شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرید و از کارشناسان اداره بیمه سوال کنید.

  58. رضا می‌گوید

    سلام من که ازاول فروردین بیکار شدم روز ۳۱برابیمه بیکاری ثبتنام کردم میخواستم بدونم مشکل نکنه اون یه روز

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام، فکر نمیکنیم دلیلش این موضوع باشه چون شما در بازه زمانی درست ثبت نام کردید. کمی صبر کنید. تصور میکنیم از اداره بیمه با شما تماس بگیرند.

  59. طاهره محمدی می‌گوید

    سلام من از سال ۸۳ تو یه خبرگزاری کار می کردم از سال ۹۶ به مدت ۶ ماه مرخصی زایمان استفاده کردم و بعدش حدودا ۲.۵ مرخصی بدون حقوق رفتم اما خودم بیمه رد کردم الان که می خواهم برگردم موافقت نمی کنن می تونم درخواست بیمه بیکاری بدم ممنون

    1. طاهره محمدی می‌گوید

      سلام من از سال ۸۳ تو یه خبرگزاری کار می کردم از سال ۹۶ به مدت ۶ ماه مرخصی زایمان رفتم و بعدش حدودا ۲.۵ سال مرخصی بدون حقوق گرفتم اما خودم بیمه رد کردم زنان خانه دار که فقط سابقه برام رد بشه الان که می خواهم برگردم موافقت نمی کنن می تونم درخواست بیمه بیکاری بدم ممنون

  60. فاطمه زارع می‌گوید

    سلام خسته نباشید من از ۹۹/۱۰/۳۰یعنی از اول اسفند بیکار شدم برای بیمه بیکاری اقدام کردم نامه ام هم رفته ادره تامین اجتماعی حضوری اول اردیبهشت رفتم میگه باید صب کنی پیامک بیاد امروز هم ۶اردیبهشته هنوز برای من پیامک نیومده زمان ارسال پیامک تا کی هستش ؟؟یکبار حضوری که رفتم درست برخورد نکردن

  61. علی برجی می‌گوید

    سلام من قرار داد ندارم آخرین کار ۱۰ماه بیمه دارم آیا بیمه بیکاری به من تعلق میگیره؟

  62. فرناز می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من ١١فروردین برای بیمه بیکاری مربوط به کرونا ثبت نام کردم ولی محل کار من چهارم اسفند تعطیل شده یعنی بیشتر از یک ماه گذشته بود چون دیر مطلع شده بودم ،،یک کد رهگیری برام ارسال شد الان بعد از گذشته یک ماه یک اس ام اس دیگه برام اومده که اخرین وضعیت مجددا اطلاع رسانی میشود به اداره کار مراجعه نکنید میخواستم بدونم آیا من مشمول بیمه بیکاری هستم ؟

  63. کریمی می‌گوید

    سلام.برای جلسه که اداره کار میگذارد کارفرما هم باید بیاید؟به من پیام دادن ولی به کارفرما و یا نماینده اش نه.؟؟؟؟؟

  64. منصور می‌گوید

    سلام. من در شرکتی یک سال کار کردم و به اندازه این یک سال سابقه بیمه دارم.
    بعد از تموم شدن مدت قراردادم، دیگه تمدید نکردن و گفتن نیاز ندارن
    میخواستم بدونم ۶ ماه بیمه بیکاری تعلق میگیره یا کمتر از ۶ ماه؟؟ خیلی ممنون

  65. صدیقه آبشک می‌گوید

    سلام خسته نباشین در رابطه با بیمه بیکاری مدرک تحصیلی برای دریافت بیمه بیکاری چه تاثیری دارد حتمن جزء مدارک به سازمان باید داده شود.

  66. ثابتی می‌گوید

    سلام ببخشید من مجردم و ۲۴ماه کامل بیمه دارم و ۱۱روز اضافه میخاستم ببینم که بمن ۱۲ماه بیمه بیکاری شامل میشه یا ۶ماه؟یامیتونم اون بقیه رو واریز کنم تا ۲۵ماه کامل بشه و ۱۲ماه بیمه بیکاری شاملم بشه؟لطفا جواب بدید ممندن

  67. ادینه می‌گوید

    درود ممنون از مطالب خوب و مفیدتون میخواستم بپرسم که من سال۹۷/۷/۱۵ از کار اخراج شدم برای دریافت حقوق به اداره کار شکایت کردم و تا الان که تاریخ ۹۹/۳/۲۵هست هنوز حکم من صادر نشده که برای بیمه بیکاری اقدام کنم و در ضمن همان زمانی که بیکار شدن به اداره بیمه بیکاری اعلام بیکاری کردم و گفتم که هر زمان حکمت آمد برای بیکاری اقدام کن هم می خواستم بدونم که در زمانی که بعد از آوردن حکم در زمانی که بیمه بیکاری برای من واریز میکنند صورت یکجا۱۸ماه را به من می دهند یا به صورت ماهیانه ۱۸ ماه برای من واریز میشود و اینکه بیمه بیکاری سال ۹۷ به من میدهند یا سال ۹۹؟؟؟

  68. میترا محمدی می‌گوید

    سلام کارفرما ۱۵ اسفند به من گفت دیگه نیا سرکار.منم نرفتم ولی قرار بود بعد عید بگه برم خبری نشد من رفتم اداره کار ۱۴ فروردین شکایت کردم.ولی کارفرما ماه اسفند و برام رد نکرده.الان اداره کار میگه بهت تعلق نمیگیره دیرتر از ۳۰روز اومدی ولی من خبر نداشتم بیمه اسفند و رد نکرده و اینکه به خاطر کرونا خودشونم جواب نمیدادن الان بعد ۳ماه دوندگی گفتن بهت نمیدن خوب این و همون روز که فرم پرکردم نگفتن یعنی به خاطر تعطیلات عید هم نشد.میشه از کارفرما شکایت کنم اگه بیمه اسفند و رد کنه بهم بیمه بیکاری تعلق میگیره؟

  69. رها می‌گوید

    با سلام
    من تا مهر ۹۷ کار کردم ودیگه کار پیدا نکردم لطفا راهنمایی بفرمایید.

  70. فرناز حیدرزاده می‌گوید

    سلام
    من برای بیمه بیکاری اقدام کردم.همزمان دارم دنبال کار هممیگردم.اگه حقوقی از بیمه بیکاری دریافت کنم و یه مدت بعد کار پیدا کنم ایا این مدتی که بیمه بیکااری دریافت کردم از مجموع ماههایی ک بهم تعلق میگیره کسر میشه یا باید مبلغ رو به بیمه برگردونم؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  71. لیلا می‌گوید

    سلام من چندسال تو مدارس غیر انتفاعی درس دادم پایه سوم ابتدایی همه قراردادهام ۹ماهه و ۸ماهه هستن ازاخرین قراردادم ۳ماه میگذره خرداد بهم گفتن نیازداریم ولی الان شهریور میگه نمیخوایم من میتونم ازبیمه بیکاری استفاده کنم؟باید چیکارکنم؟

  72. ازاده نصیری می‌گوید

    سلام من بیمه ۱۵ روز در ماه هستم حدود۴.یا ۵ سال بیمه نیم وقت دارم آیا من نتوانم بیمه بیکاری عادی ثبت نام وبه من تعلق میگیره؟

  73. حاتمی می‌گوید

    سلام ایا امکانش هست بعد از مرخصی زایمان از بیمه بیکاری استفاده کرد یا خیر؟

  74. احمد می‌گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید من تا تاریخ ۳۱فروردین ماه قرارداد داشتم وبه این خاطر یکم اریبهشت برای بیمه بیکاری اقدام کردم اما اکنون کارفرما اسفند ماه را پایان کار اعلام کرده حال من چکار باید کنم با اینکه هیچ مدرکی هم برای اثبات فروردین ماه ندارم برای بیمه بیکاری چه کنم

  75. بهزاد می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر آیا بدون کارت پایان خدمت میشه بیمه بیکاری گرفت یا باید کجا مراجعه کنیم که تو زندگی مشکل داشتیم که نتونستیم بریم خدمت

  76. شقایق می‌گوید

    سلام ببخشید من ۷ ماه از اخرین جایی که کار کردم بیمه دارم، قبلش هم ۵ سال و نیم بیمه داشتم، الان بخوام بیمه بیکاری رو استفاده کنم میشه؟ از اخرین جایی ک کار کردم ۷ ماه بیمه دارم

    1. غزل می‌گوید

      دقیقا مشکل‌منم همینه

  77. افسانه اصلانی می‌گوید

    سلام
    من اسفند ۹۹ بیکار شدم. بالاخره بعد از ۷ ماه موفق شدم ازتامین اجتماعی موافقت بگیرم.
    هنوز باورم نمیشه
    انقد رفتم و آمدم الان کلا مراحلشو میدونم دیگه:/

  78. افسانه اصلانی می‌گوید

    اشتباه گفتم
    اسفند ۹۸ :

  79. سعید می‌گوید

    برا منم همین مدت طول کشید ولی هنوز واریز نشد چیزی ؟ چیه راه حلش؟

  80. الهه می‌گوید

    سلام. من یک. سال و ده ماه توی مطبی بیمه رد شده برام.. و همزمان جای دیگه رفتم سرکار تیر ماه ۹۹.تو ی کارگاه جدید ۵روز برام رد شد بیمه و کارگاه قبلی ۳۱روز.. حالا ب نطر شما بیمه بیکاری شامل من میشه؟؟؟ البته تبت نام کردم برای بیمه بیکاری ولی هنوز کسی بهم درست جواب نمیده

  81. باران می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ممنون از مطالب خوبتون
    ببخشید من ده سال سابقه کار دارم؛یکبار به مدت۱۸ماه از بیمه بیکاری استفاده کردم؛پارسال بیمه بیکاریم که تموم شد مدیر یه آموزشگاه شدم که بعد از ۱۰ماه بعلت رایمان الان مرخصی هستم ولی اموزشگاه مدیر جدید آوردن جای من؛ایا میتونم به کار قبلیم برگردم اگه نه بیمه بیکاری مجدد شامل من میشه؟؟

  82. میرزایی می‌گوید

    سلام. من برای بیمه بیکاری درخواست دادم، برام پیامک اومده که با درخواست شما موافقت شد. اما شماره حساب برای واریز مقرری ازم نگرفتن. باید برم اداره کار یا صبر کنم خودشون باهام تماس میگیرن؟

  83. mahtaj می‌گوید

    من مرداد ماه پایان قراردادم بوده و در کل ۲۸۰ روز برای این شرکت کار کردم الان ک مهر ماه هست ایا شانسی برای اقدام ب دریافت بیمه بیکاری دارم؟

  84. امیرشاهی می‌گوید

    سلام،برای استفاده شش سال مشاغل زیان آور چقدر باید حق بیمه بپردازیم؟

  85. عباس احمدی می‌گوید

    سلام
    از ۹۹/۵/۲۶ کارشناس اداره کار روندپروسه بیمه بیکاری را تاییدکرده است ولی کارشناس بیمه تا امروز ۹۹/۸/۶پرونده را نگاه نکرده است علت چیست؟

  86. ابراهیم می‌گوید

    سلام
    مبنای محاسبه بیمه بیکاری آخرین فیش حقوقی است ؟

  87. عباس عباسی می‌گوید

    با سلام
    پانزده سال با شرکت های عمرانی در کارگاههای مختلف به صورت متناوب بیمه تامین اجتماعی بودم از بیمه بیکاری تا کنون استفاده نکردم در حال حاظر به من بیمه بیکاری تعلق میگیره

  88. آرش می‌گوید

    سلام من ۳۱/۱۲/۹۸ عدم نیازم خورده شد و تمام مراحل ثبت بیمه بیکاری رو پیش بردم وطبق تحقیقات ۱۲ماه شامل حالم شد در حال حاضر که اواسط ماه آذر هستیم هنوز هیچ پرداختی برام نشده پیگیر شدم گفتند صددرصد تایید شده اما از مرکز استان هنوز تاییده نهایی نیومده ولی مطمنن بهتون پرداخت میشه داخل پروفایل اداره کار میرم زده کارشناس اداره کار تایید و در سامانه سابک ثبت شده مشکلی نیست داخل تامین اجنماعی پروفایلم میشم زده در حال رسیدگی کارشناس بیمه والا موندم الان تکلیف چیع یکجا میدن کی میدن چطوری میشه کارمن؟؟؟؟

  89. زینب می‌گوید

    سلام من مدت ۴ سالو نیم در یک کارگاه شنوایی سنجی مشغول کاربودمولی بیمم پاره وقت بوده.شرایط بیمه بیکاری برای نیروهای پاره وقت ب چ صورته؟میزان حقوق چقدره؟چقدر باید سابقه ی پرداخت بیمه داشته باشم و اینکه چندماه بیمه بهم تعلق میگیره؟

  90. صادق سلطانی می‌گوید

    سلام،بنده بالای ۲۰ سال سابقه بیمه دارم،چون مشخص نبود بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد یا نه،با پیشنهاد خودشون به بیمه آزاد اختیاری هم قرار داد بستم ولی فیشی واریز نکردم،۵ ماه بیمه بیکاری پرداخت شده ولی بقیه را واریز نمیکنند،چون قراداد بیمه آزاد اختیاری بستم و فیشی واریز نکردم

  91. Abbas می‌گوید

    ضمن سلام.نزدیک سه ماهه که تقاضای بیمه بیکاری کرده ام،دوهفته هسته که پرونده به شعبه تامین اجتماعی رسیده،تمامی شرایط دریافت رو دارم ولی کارمند شعبه تامین اجتماعی مرتب ایراد میگیره و به روزهای آینده موکول میکنه و درجواب بنده که میگم بالاخره کی کار بنده درست میشه؟!میفرمایند:شما میخای از دولت پول بگیری!! باید دوندگی کنی و تحمل کنی!!انگار که میخاد از جیب مبارکش صدقه بده.حقوق های بالای خودشون رو سروقت باید بگیرند ولی ما….اوضاع این روزهای تامین اجتماعی بسیار بد وناجوره بخصوص که به بهانه کرونا یک روز درمیان تو اداره هستن و این جور جواب ملت رو میدن.ممنون

  92. محمد می‌گوید

    سلام شرکتی کار میکردم به من گفتن دیگه نیا ولی فرم استعفا بهم دادن پر کردم من دیگه نمیتونم بیمه بیکاری بگگیرم یک سال کار میکردم کلا ۷،۸ سالم سابقه بیمه دارم

  93. محسن می‌گوید

    با سلام
    من ۱۳۵ ماه هست که بیمه هستم
    و همه بیمه در یک کاراگاه رد شده
    میخواستم حقوق زو بدونم چقدره
    و چند ماه حقوق میدن
    در ضمن تعداد بچه در حقوق فرق میکند
    من یکی دارم.دو هفته دیگه هم یکی دیگع میاد

  94. عباس می‌گوید

    ضمن سلام.تامین اجتماعی از دیدگاه بنده که یک بیمه شده ام.(ارگانی که حقتو باید گدایی کنی)

  95. محمد می‌گوید

    با سلام ایا بیمه سربازی که خریداری کردیم جز سابقه در بیمه بیکاری هست

  96. سحر می‌گوید

    سلام
    من از ۲۲ بهمن ۹۸ مرخصی زایمان گرفتم به مدت ۹ ماه
    و از تاریخ ۲۲ آبان ۹۹ برگشتم سر کارم
    سپس در تاریخ ۱ بهمن ۹۹ بیکار شدم به دلیل اتمام قرارداد.

    برای گرفتن بیمه بیکاری باید آخرین قرارداد را از چه تاریخی تا چه تاریخی تنظیم کنیم که مشکلی پیش نیاد
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  97. یاس می‌گوید

    سلام. من یک بار بیمه بیکاری گرفتم. و بعدش دوباره رفتم سر کار. اگر دوباره بیکار بشم، سابقه‌م از چه تاریخی محاسبه می‌شه برای دریافت مجدد بیمه بیکاری؟ یعنی اون مدتی که بیکاری می‌گرفتم هم میاد تو محاسبات یا از وقتی که دوباره شروع به کار کردم محاسبه می‌شه؟

  98. امیدی می‌گوید

    سلام، محل کار من تهران و محل سکونت کرج هست، نامه عدم نیاز رو برای اداره کل کار استان البرز باید بگم بزنن یا اداره کار استان تهران؟ پیگیری هام از کدوم اداره کار باید باشه تهران یا کرج؟

  99. رامین می‌گوید

    سلام.شرکت ما قرار داد کهدامضادمیکنیم کلا یه برگ هس اونم برا خودش برمیداره حالا اگ موقع اتمام قرارداد یا اخراج همکاری نکنه پ به بیمه معرفی نکندمون چیکار باید بکنیم؟

  100. علی می‌گوید

    باسلام
    من برای بیمه بیکاری اقدام کردم و اکنون کار نتورک مارکتینک انجام میدم آیا این کار باعث رد شدن درخواست من میشه؟

  101. ارسلان سخن پرداز می‌گوید

    سلام من نزدیک ۱۵سال بیمه دارم ولی آخرین کارگاه که کار میکنم الان میخوان منو تسویه کنن ولی ۷ماه این کارگاه کار کردم آیا بیمه بیکاری به من تعلق میگیرد قطعی بیمه هم نداشته ام لطفاً منو راهنمایی کنید ممنون

  102. مهسا می‌گوید

    سلام ببخشید به من گفتن اگر شخصی از بیمه بیکاری استفاده کنه بعد از بازنشستگی مشمول حقوق بازنشستگی نمیشه آیا این صحت داره؛؟

  103. سحر می‌گوید

    سلام ببخشید من ۱ سال سابقه بیمه دارم ولی الان پنج ساله برای یه موسسه کار کردم که بعد از پنج سال تازه سابقه بیمه من شده یکسال
    و قرارداد من خدا را شکر با این موسسه بیگاری داره تموم میشه گرچه خیلی میخاند دوباره باهاشون قرارداد ببندم
    در صورتیکه من خودم نخام دیگه واسشون کار کنم میتونم بیمه بیکاری بگیرم یا حتما نیاز ب تایید اونهاست ؟ممکنه اذیتم کنند و نذارند بیمه بیکاریمو بگیرم ….چون حتی اجازه ندادن بیمه کرونا بگیرم

  104. سمیرا می‌گوید

    سلام من جایی کار میکنم ۱۵روز بیمه برام رد میکنند هرماه
    آیا بیمه بیکاری بهم تعلق میگیره بعداز شش ماه

  105. ساسان طاووسی می‌گوید

    باسلام من ۶ ماه هست مشغول کار در کارگاه نجاری هستم ولی متاسفانه ۲ماه بیمه من را رد کردن چگونه برای حق خود باید اقدام کنم

  106. حسین محمدی می‌گوید

    سلام، من ده سال بیمه مشاغل آزاد رد کردم، الان حدود یک سال است که شرکتی بیمه شدم و اخراج شدم، به من چند ماه بیمه بیکاری تعلق میگیرد؟

  107. علی می‌گوید

    سلام من سه سال بیمه از یه شرکت دارم بعد استعفا دادم و به مدت یکسال بیکار بودم و دوباره رفتم همون شرکت و شش ماه کار کردم و بیمه برام رد کردن الان که قردادم تموم شده شامل دریافت بیمه بیکاری میشم

  108. ابراهیم م می‌گوید

    وقت بخیر ، بنده یکبار بیمه بیکاری را ۶ ماه استفاده کردم و سپس دوباره به کار مشغول شدم و بیمه بیکاری را قطع کردم آیا بعد از یک سال اگر دوباره شرکت به بنده نیاز نداشت میتوانم از مانده بیمه بیکاری قبلی استفاده کنم.

  109. رضا محمدی می‌گوید

    سلام اگه الان عدم نیاز من رو بزنن من هم دیگه نخوام شرکت برم یا کار آزادی برا خودم داشته باشم هر چیزی که نیاز به بیمه تامین اجتماعی ندارع بازم میتونم بیمه بیکاری بگیرم

  110. علی مرادزاده مقدم می‌گوید

    سلام ۲۴سال سابقه کاردارم درجاهای مختلف به دلیل مریضی باکارفرمابه مشکل خوردم من رو جواب کرده چندسال بیمه بیکاری تعلق میگیره آیادرایام بیمه بیکاری اگه مریضیم عودکنه شامل بیمه درمانی خواهم بودی ممنونم اگه راهنمایی کنید

  111. مسعود می‌گوید

    با عرض سلام.حدود ۱۴سال پیش شرکتی که در آن کار میکردم بعد از اخراج اینجانب یک ماه آخر بیمه منو واریز نکرد و به من بیمه بیکاری تعلق نگرفت اگر من بخواهم ازبیمه کاری استفاده کنم آیا باید حداقل ۶ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشم؟راه دیگری وجود دارد که من بیمه بیکاری بگیرم؟لطفا راهنمایی کنید

  112. M.S می‌گوید

    باسلام برای دریافت بیمه بیکاری ایا زن یا مرد بودن تفاوتی وجود داره بین ۱۲ ماه ۱۸ ماه؟؟؟؟؟
    و اینکه دریافت بیمه کرونایی روی بیمه بیکاری تاثیری دارد؟؟؟

  113. ارسلان می‌گوید

    سلام خسته نباشید من در کارگاهی کار میکنم که کار فرما چند ماهی هست فوت کرده و ورثه تصمیم به تعطیلی کارگاه کرفتن آیا به من بیمه بیکاری تعلق میگیره؟
    اگر تعلق میگیره کجا باید مراجعه کنم؟
    آیا مشاغل سخت تاثیری روی مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید✋

  114. زهره می‌گوید

    سلام خسته نباشید. ایا کسانی که از طرح کارورزی بیمه استفاده کرده اند مشمول بیمه بیکاری میشوند؟

  115. رسول می‌گوید

    بنده برجی ۳ میلیون حق جذب می‌گیرم و حق بیمه با حداقل حقوق و۳ میلیون پرداخت میشه. آیا موقع استفاده از بیمه بیکاری حداقل حقوقو میدهند یا ۳ میلیونو هم میدن؟

  116. علی اکبر می‌گوید

    عرض سلام و خسته نباشید من هفت ماه تو یه شرکت بیمه دارم الان میخوان نیرو کم کنن آیا به من بیمه بیکاری تعلق میگیره و چطور باید اقدام کنم؟( در کل ۱۶ سال بیمه دارم و تا حالا استفاده نکردم)

  117. مهدی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    یکسال است برای بیمه بیکاری اقدام کرده ام الان یک کاری پیدا کردم میخواستم ببینم من اگر الان بخوام برم سرکار و بیمه هم برایم پرداخت بشود این مدت یکسال که بیکار بوده ام رو بیمه پرداخت می‌کند یا خیر

  118. نگار می‌گوید

    سلام
    من ۳۰ ماه سابقه بیمه در یک شرکت رو دارم که برج ۱۱ سال ۹۹ من رو اخراج کردند ، بعد متوجه شدم که فقط بیمه شهریور ۹۹ رو برام رد نکردن ، برای بیمه بیکاری اقدام کردم ، آیا ممکنه چون بیمه ام ناقص شده بیمه بیکاری تعلق نگیره یا اینکه چون بیمه شهریور حقم بوده و کارفرما رد نکرده بهم تعلق میگیرد؟

  119. محمدجوادفلاحی می‌گوید

    سلام من ۲۷سال دارم قبلا بیمه پدرم بودم سنم که به ۱۸سال رسید قطعش کردن مدتی مغازه فروش لوازم جانبی موبایل داشتم بعلت کرونا وعدم توان خریدمردم ورشکست شدم دیپلم کامپیوتر دارم بیکارم کارنیست لطفا راهنمایی بفرمایید نه ازدواج کردم هیچی ندارم دراستان ایلام شهرستان سرابله روستای زنحیره زندگی میکنم حدود۴سال پیش دراداره کاریابی هم مدارک تحویل دادم اماهیچ فایده نداشته

  120. Hamid می‌گوید

    باسلام،لطفا بفرمایید که هرچندسال یکبار میشه ازبیمه بیکاری استفاده کرد،مثلا اگه کسی یکبار استفاده کرده باشه و بعد مشغول بکار باشه وحداقل یکسال بیمه هم براش رد شده باشه و به هردلیلی قادربه ادامه کار نشه،چه مدت زمان باید بگذردکه مجددا بتونه ازشرایط بیمه بیکاری استفاده کنه؟

  121. حسن زنگنه می‌گوید

    سلام اگه کلأ بیمه بیکاری نگیریم تا زمان بازنشستگی مزایایی هم داره یا نه اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

  122. Meysam می‌گوید

    سلام
    من یه سوال داشتم. بیمه بیکاری رو دولت پرداخت میکنه یا سازمان تامین اجتماعی از کارفرما اون رو میگیره؟
    اگه بیمه بیکاری رو دولت میده پس چرا کارفرماها این بیمه کردن رو سخت قبول میکنن؟

  123. علی آقایی می‌گوید

    برای گرفتن بیمه بیکاری از سابقه کار های قبلی میشه استفاده کرد من تو این شرکتی که اخراج شدم شش ماه سابقه دارم بقیش از کار های قبلیمه آیا تعلق میگیره؟

  124. رونیکا می‌گوید

    سلام من ابان ۹۸ در یک اژانس هواپیمایی مشغول به کار شدم اما فروردین و اردیبهشت ۹۹ بیمه رد نشده به خاطر کرونا البته بیمه دولت بودیم باز مجدد از خرداد ۹۹ بیمه شدم تا اردیهشت ۱۴۰۰ که میشه یک سال و الان نامه عدم نیاز زدن من میتونم برای بیمه بیکاری اقدام کنم بهم تعلق می گیره ممنون میشم راهنماییم کنید

  125. مهدی می‌گوید

    سلام من تا امروز ۳۱/۰۲/۱۴۰۰
    ۷۷۵ روز سابقه بیمه دارم الان دارم جایی کار میکنم که قرار تادیل نیرو کنه و احتمالا اخراج کنه
    ۱۱ماه اینجا بیمه برام رد شده آیا شامل بیمه بیکاری میشم اقدام کنم؟؟

  126. Mhorjandi می‌گوید

    با سلام
    بنده در شرکتی که مشغول به کار میباشم به طور مداوم دارای پنج سال و چند ماه سابقه پرداخت بیمه میباشم و در حال حاضر نیز تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ دارای قرارداد میباشم اما در حال حاضر به دلیل تعدیل نیرو احتمالا دیگر نیاز به حضور بنده در این شرکت نباشد خواستم بدونم با وجود داشتن قرارداد تا پایان شهریور ماه سال جاری بنده مشمول دریافت بیمه بیکاری میباشم؟؟؟

    1. حميد می‌گوید

      بله حتما یا نامه عدم نیاز بگیرین و یا اینکه به اداره کار شکایت کنین. به هیچ عنوان تا قبل از دریافت نامه عدم نیاز و یا شکایت به اداره کار. فرم تسویه را امضاء نکنین. اگر با محل کارتون تسویه کنین اونوقت اداره کار میگه شما خودتون با میل و اراده خودتون اومدین بیرون.

  127. سیامک ولی نسب پوری می‌گوید

    با سلام .. میخواستم ببینم که سنوات پرداخت شده سربازی هم جزو سنواتی که سابقه کار حساب خواهد شد ، میشه یا نه؟

  128. وحید براتی می‌گوید

    سلام من تو یه شرکت تقریبا دولتی ۱۱ ماه مشغول بودم. بعد از ۱۱ ماه گفتن احتیاجی ندارن دیگه ولی یه حرکتی زدن که با وجود اون نمیدونم بیمه بیکاری به من تعلق میگیره یا نه….بابت بیرون اومدن از شرکت یه نامه استعفا از من گرفتن که مثلا خودم دارم میام بیرون…الان میتونم اقدام کنم برا بیمه بیکاری؟؟؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. حميد می‌گوید

      وجود نامه استعفا کار شما را بسیار سخت می کند.با این وجود حتما شکایت کنید و از اداره بیمه بخواهین که مبلغ تسویه و حقوقتون را بررسی کنند. اگر مبالغ پرداختی به شما حتی به میزان اندکی کسری داشته باشه میتونن استعفاتون را رد کنند و حکم بازگشت به کار بدن.

  129. زهرا صفری نجات می‌گوید

    سلام عرض ادب ، واقعا دلیل مراجعه مامور بیمه رو اصلا متوجه نمیشم اونم در زمان کرونا که همه درگیره استرس هستند و یه استرس دیگه هم باید اضافه بشه که آیا زمانی که مامور میاد منزل باشیم یا خیر ، آیا این ماه حقوق واریز میشه یا خیر ، خواهش میکنم رسیدگی بفرمایید بیمه بیکاری حق هر کارمندی هست که سالها زحمت کشیده و هزینه کرده برای یه زمانی که بیکار میشه ازش استفاده کنه این حقوق بیمه بیکاری حق هر کارمنده دلیل نداره از طرف شخصی که مامور بیمه هست بازرسی بشه ، خواهشا رسیدگی کنید خوده من الان درگیر بیماری کرونا هستم و خانوادم هم همینطور در این شرایط با این هزینه های بالا و نگرانی های زیاد که همه در بیمارستان بستری هستیم باید نگران مامور بیمه هم باشیم ، ممنون از شما

  130. زهرا می‌گوید

    سلام
    من برای بیمه بیکاری اقدام کرده ام در آخرین شرکتی که کار می کردم ۶ ماه بیمه بودم ولی کارشناس بیمه به من گفتن که حداقل باید ۱ سال بیمه باشم در آخرین کارگاه. می خواستم ببینم قضیه از چه قراره؟ ۶ ماه سابقه بیمه در آخرین کارگاه درسته یا یک سال؟

  131. مهدی می‌گوید

    سلام اگر شرکت نیرو را اخراج کند ونامه عدم نیاز هم نده وبه قراداد هم دسترسی نداشته باشیم اما تمام فیش های حقوقی با مهر شرکت موجود باشد ایا میتوان برای بیمه بیکاری اقدام کرد؟

    1. حميد می‌گوید

      بله. فیش های پرداختی شرکت به شما نشانگر رابطه استخدامی با آن شرکت می‌باشد. قبل از گذشت یک ماه از اخراج به اداره بیمه مراجعه کنید.

  132. زهرا می‌گوید

    سلام ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیارمون میزارید
    من تازه بیکار شدم و میخوام واسه بیمه بیکاریم اقدام کنم
    سوالم اینه من کد بیمه دارم و دارم بیمه عمر میفروشم و پرسانت میگیرم ایا ممکنه بیمه بیماری بهم تعلق نگیره

  133. علی می‌گوید

    سلام بنده ۷سال فست فود کار میکنم ۳ سال بیمه هستم الان سر حقوق کنار نمیایم میخواستم بدونم میتونم بیمه بیکاری بگیرم یا نه

  134. عباس مرادی می‌گوید

    اگه برگه قرارداد نداشته باشیم و فقط نامه عدم نیاز را داشته باشیم بیمه بیکاری به بنده تعلق نمیگیره البته بنده ۱۸ سال سابقه بیمه دارم

  135. محمد می‌گوید

    سلام من ۱۰ ماه و ۱۳ روز در یک شرکت کار کردم ولی الان تعدیل شدیم ایا بیمه بیکاری تعلق نمیگیره قبل شرکت هم ۱۴ ماه بیمه مشاغل میریختم به کجا باید زنگ بزنم مشاوره بگیرم

  136. علی اصغر می‌گوید

    سلام خسته نباشید من ۸ سال سابقه بیمه دارم ولی اخرین شرکتی که برام بیمه رد کرده ۸ ماه رد کرد که من تصادف کردم و الان ۵ ماهه دیگه نتونستم کار کنم ایا میتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم

  137. مریم می‌گوید

    سلام.
    من حدود دو ماه پیش برای بیمه بیکاری به صورت غیر حضوری ثبت نام کردم و مدارک رو آپلود کردم. هنوز تو مرحله تایید کارشناس تامین اجتماعی مونده. چقدر طول میکشه؟

  138. علیرضا می‌گوید

    سلام
    وقت شما بخیر
    ببخشید حداکثر مبلغ بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟
    به طور مثال برای شخصی که ماهانه ۲۰ میلیون تومان حقوق میگیرد تا چه سقفی بیمه بیکاری در نظر می گیرند؟

  139. اکرم برزگری می‌گوید

    ببخشید من دوسال در یک کارگاه کار کردم و بعد از سه ماه بیکاری در یک کارگاه دیگه به مدت چهار ماه،منم میتونم بیمه بیکاری بگیرم؟تامین اجتماعی میگه نمیتونی باید دوازده ماه در آخرین کارگاه کار میکردی

  140. احمد می‌گوید

    سلام شرکتی که مشغول به کار هستم عمرانی هست و کارگاههای عمرانی کوچک اکثرا ۴ ماه یا ۵ ماهه تموم میشه و کارگاه بعدی رو شروع میکنیم در اینصورت در هیچ کارگاهی یک سال پر نمیشود با اینکه نزدیک به پانزده سال سابقه دارم راه حلی هست که اگر بیکار شوم بتوانم بیمه بیکاری دریافت کنم؟

  141. سلیمی می‌گوید

    سلام من دو روزه مشغول به کار شدم ۱۵ هر ماه هم بیمه بیکاری میگیریم الان باید برم اداره کار بگم یا این ماهم برام واریز کنن

  142. سارا می‌گوید

    سلام. بنده ازمهر۹۷ الی ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ بیمه دارم. ولی برا مهر ۹۹ برام رد نکردن‌یعنی همین یک ماه رو. مشکلی برام بوجود میاد؟ باید یه ماه رو پرداخت کنن؟تابتونم کاملشو بگیرم؟

  143. علیرضا می‌گوید

    سلام من قبلاسال ۹۶ با دوسال سابقه بیمه ۶ماه بیمه بیکاری گرفتم که مجرد بودم. الان متاهل هستم و۳ سال سابقه دارم اخراج شدم دوباره ۱۲ ماه بهم بیمه بیکاری تعلق می‌گیره؟؟؟ ممنون میشم از جوابتون

    1. آرزو می‌گوید

      سلام من از بیکاری استفاده میکنم. و این تازگیا ب ریاست جمهوری نامه درخواست کاراداری داده بودم ک بعدن پشیمون شدم حالا اگ نامه من ب اداره کاررفته بشه میترسم بهم گیر بدن. البته نمیخام برمااا چیکار کنم
      لطفا جواب بدین

  144. Jafar zoweiry می‌گوید

    سلام من۲ سال از بندر امام و ۱۲ سال از تهران بیمه ام رد میشد آیا درست که میبایست جهت تجمیع و دریافت بیمه بیکاری به شهرهای ذکر شده برم‌ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  145. محمود می‌گوید

    سلام من در یک شرکت ۱۰ سال مشغول به کار بودم که دیگر بامن قرارداد نبستند ومن بیکار شدم به همین جهت تقاضای بیمه بیکاری کردم ۲ ماه از آن موقع گذشته هنوز بیمه بیکاری من بر قرار نشده است که بعد از دو ماه از محل کار با من تماس گرفته و خواهان عقد قرارداد مجدد بامن هستند آیا این دو ماهی که بیکار بودم مقرری بیکاری به من تعلق میگیرد؟

  146. علی می‌گوید

    سلام دوست عزیز من حدودا ۵ سال در دفتر خدماتی مشغول بودم و الان حدودا ۷ ماه در یک شرکت خصوصی مشغولم الان بنا ب دلایلی مایل به همکاری با این شرکت نمیباشم ایا بیمه بیکاری تعلق میگیره؟

  147. آرش می‌گوید

    سلام. من اول اردیبهشت ۹۹ بیکار شدم و برا تکمیل مدارک از طریق سامانه اداره کار اقدام کردم و از سامانه پیام تایید بیمه بیکاری برام اومد و مبلغ هم مشخص کردن. بعداز ۲ ماه معطلی به شعبه بیمه مراجعه کردم و شعبه گفتن ما سامانه اداره کار رو قبول نداریم و مجدد همه مدارک رو دستی ازم خواستن حتی بیشتر (نظیر پرینت حساب حقوق و گواهی فیش حقوقی ۴ ماه آخر. اگه این دو مرجع قانونی مجزا هستند پس چرا مسئولین میان مصاحبه میکنن که در زمانه کرونا همچی از طریق سامانه انجام میشه. محض رضای خدا حرف منو به بقیه کسایی که میخوان برا بیمه بیکاری اقدام کنن برسونید مثل من معطل سامانه نشن …

  148. امین می‌گوید

    سلام من در سال ۹۵ از کار اخراج شدم ولی بیمه بیکاری نگرفتم و در سال ۹۷ به کار قبلی خود باز گرداننده شدم و در مدت اخراجی بیمه خود را پرداخت کردم حالا اگر اداره ای که در ان کار میکنم دوباره من را اخراج کند برای دومین بار چه حقوق و مزایای برای من دارد

  149. سارا می‌گوید

    سلام
    از آشنایان ما کارفرما یکی از اعضای نزدیک خانواده خودشون رو بیمه کردن در حالی که شخص بیمه شده در منزل هستن و مشغول به کار نیستن این مسئله رو به کجا و چطور باید اطلاع بدیم که شخص بیمه شده بیمه شون قطع بشه و گزارش دهنده هویتش محرمانه باقی بمونه چون من از نزدیکانشون هستم و این کارشون هم غیر قانونی و هم غیر انسانی هست در قبال افراد بیکار جامعه و کار نیازمند لطفا راهنماییم کنید ممنونم

  150. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشید بنده ۱۸ سال سابقه بیمه دارم و تا حالا دوبار(۲۸ماه ) از بیمه بیکاری استفاده کردم، در طول ۳۰ سال چند بار از بیکاری بیمه استفاده کرد؟

  151. مهدی زرین پور می‌گوید

    سلام من ۱۳ سال سابقه در یک شرکت داشتم از اونجا اخراج شدم و ۲۶ ماه بیمه بیکاری استفاده کردم و بعد از آن ۴ سال بیمه اختیاری خودم واریز می کردم .الان ۲ سال هست که در یک شرکت کار می کنم برای دریافت بقیه ۵۰ ماه بیمه بیکاری باید چقدر سابقه همراه با این ۴ سال اختیاری و ۲۶ ماه بیکاری داشته باشم

  152. مجید صمدی می‌گوید

    سلام من حدود ۳ سال است در یک فروشگاه صندوقدار هستم ( شرکت هم بیمه رد کرده و کلا ۳ سال سابقه بیمه دارم )، بعد از مدتی دیسک کمر گرفتم و حین کار کمرم درد میکنه نمیتونم ادامه بدم لطفا راهنمایی بفرمایید الان چکار کنم ؟؟

  153. mehdi می‌گوید

    سلام من درشرکتی مشغول بکار بودم حدودا ۵سال کار کردم و اخراج شدم بعد اقدام ب بیمه بیکاری کردم که ۱۸ ماه به من تعلق گرفت که من ۱۷ ماه از آن استفاده نمودم و دوباره در همان شرکت به مدت ۴سال دیگر کار کردم و الان مجددا بیکار شدم میخواستم بدونم که من میتوانم اقدام به دریافت بیمه بیکاری کنم

  154. نیلوفر زارع می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر
    من در شرکتی مشغول به کار شدم که دو شعبه دارد،یک شعبه یزد و یک شعبه تازه تاسیس در کرج
    متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی و کرونا دفتر کرج در حال جمع شدن است
    ۴ ماه سابقه بیمه دارم و در کار قبلی یکسال و نیم
    بیمه از طریق شعبه مرکزی که در یزد است رد شده،آیا باتوجه به جمع شدن شرکت و عدم نیاز کارفرما بیمه بیکاری به من تعلق میگیره؟

  155. a.rsol.b می‌گوید

    من حدودابیست سال بیمه دارم اماکارت پایان خدمت ندارم بیمه بیکاری بمن تعلق میگیره یانه؟ممنون میشم جواب بدید

  156. Mozhgan می‌گوید

    سلام من ۲۴ ماه ۲۲ روز سابقه بیمه دارم اما به ۲۵ ماه نرسیده در حال حاظر از طرف کار فرما بیکار شدم به من چند ماه بیمه بیکاری تعلق میگره

  157. مهدی می‌گوید

    سلام من حدود ۳ ماه هست که از بیمه بیکاری استفاده میکنم و فرزند دوم هم ۴ ماه دیگر به دنیا می اید آیا بعد از به دنیا آمدن فرزندم حقوق من افزایش پیدا می کند

  158. بیکار شده می‌گوید

    سلام. اگر در پایان قرارداد،قرارداد نیرو رو تمدید نکنن و نامه عدم نیاز هم ندهند میشود از بیمه بیکاری استفاده کرد؟

  159. تاجیک می‌گوید

    سلام یکی از دوستان بیمه بیکاری میگیرد اما صبح ها در مغازه پدرش است و عصرها با تاکسی کار میکند .آیا بیمه نمیداند که او مشغول کار است یا نه؟ آیا میشود مقرری قطع شود،؟!

  160. نوید محمدزاده می‌گوید

    سلام ممنون از لطف شما من ۱۴ سال سابقه بیمه دارم حدود ۱سال پیش تدلیل نیرو کردن و از کار بیکار شدم سه ماه بعد مجدد رفتم سر کار و بعد از ۹ ماه بدلیل آسیب که دیدم اومدم بیرون حالا بیمه بیکاری رفتم میگن باید سابقه آخرین کارگاهی که بیمه برات رد کردن باید یک سال باشه چکار باید انجام بدم

  161. عباس می‌گوید

    سلام .تشکر از مطالب آموزشی و بسیار مفیدتون.یک سوال داشتم ” اگر شخصی در سال ۹۹ بیکار شده و تا دوسال بیمه بیکاری به او تعلق بگیرد و میزان حقوق بیکاری ۷میلیون و پانصد باشد آیا افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ به ایشان تعلق می گردد؟

  162. حسین پور می‌گوید

    ضمن عرض سلام و تشکر، آیا سنوات ناشی از خرید خدمت سربازی هم برای ماههای سوابق برای بیمه کاری محاسبه میشود؟ یعنی اگر کسی ۱۱۰ ماه سابقه کاری در یک شرکت داشته باشد و ۲۱ ماه هم سابقه بیمه سربازی مدت کل ۱۳۱ ماه لحاظ میشه یا همون ۱۱۰ ماه؟ ممنون.

  163. علی می‌گوید

    قوانین مدت زمان واریز بیمه مربوط به زمانی که کار زیاد بود نه الان که کار نیست و تورم و گرانی داره بیداد میکنه چرا هیچ مسئولی نمیخواد به این موضوع فکر کنه

  164. علی می‌گوید

    سلام .اگه بخاطر درست نبودن تایم کاری و حقوق مزایای کارمند درست پرداخت نشه .واستفا بدیم بازم بیمه بیکاری تعلق میگیره؟؟؟؟

  165. امیر خلج می‌گوید

    سلام خسته نباشید اقا من شیش سال بیمه دارم الان پنج ماه بی کار شدم اما تو این پنج ماه اقدام نکردم ایا اگه نامه بگیرم از صاحب کار میتونم بیمه بی کاری بگیرم ممنون میشم پاسخ بدید؟؟

  166. پیام می‌گوید

    سلام و روز بخیر
    من یک سوال خدمتتون داشتم
    من از پونزدهم مهر ۹۹ استخدام یک شرکت شدم و ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ هم پایان قرارداد آخرمه که شرکت قصد تمدید قرارداد با من رو نداره. از طرف دیگه از مهر ۱۴۰۱ هم استخدام آموزش و پرورش خواهم شد.
    میخواستم ببینم آیا میتونم برای بیمه بیکاری اقدام کنم؟ و اگر اقدام کنم مشکلی برای استخدامم در سال آینده پیش نمیاد؟
    ممنون میشم بم پاسخ بدید🙏🙏🙏

  167. مهدی می‌گوید

    سلام
    من تا یک ماه دیگه سربازیم تموم میشه
    و قبل خدمت ۴ سال بیمه برام رد شده
    الان هرچی میگردم کار مناسب گیرم نمیاد
    چجوری میتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟

  168. رضایی می‌گوید

    با سلام و عرض ادب
    ۵ سال در رستورانی صندوقدار بودم با شرایط خیلی بد و حقوق ۲میلیون تومان و مرخصی های کم
    فروردین ۱۴۰۰ بخاطر شرایط کرونا وکسادی بازار تعدیل نیرو داشتن که منم جز اون عده بودم برای بیمه بیکاری اقدام کردن جلسه اول که توی اداره کار برگزار شد نماینده ی کارفرما به کسی که مسیول رسیدگی به جلسه بود گفتن بزن ۲۰۰ هرچه گفتم ۲۰۰ چیه گفتن یک مبلغ صوریه و من نادان نخوانده امضا کردم حالا میگن که مبلغ تسویه رو گفتن یعنی زدن ۲۰ میلیون درصورتی که من کل تسویم ۷ میلیون بهم دادن
    لطفا راهنماییم کنید اون مبلغی که توی جلسه من امضا کردم مال تسویه ام بود؟؟؟

    اگه اینطور باشه شاکی ام و من
    موقع اقدام به بیمه بیکاری شکایتی نکردم
    حالا که میبینم اینقدراختلاف گفتن برای تسویم خیلی ناراحتم میخوام شکایت کنم ممنونتون میشم راهنماییم کنید

  169. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشید دردوره بیمه بیکاری

    ۱_میشه آموزشگاه فنی ثبت نامکرد و مدرک مکانیکی گرفت؟

    ۲_میشه پاره وقت در اسنپ کار کرد چون بیمه بیکاری ازپس هزینه خانوار برنمیاد؟

    ممنون میشم جواب بدین تشکر

  170. سمیرا می‌گوید

    سلام وقت بخیر بنده سال ۹۴ و ۹۵ یک سال و ۷ ماه بیمه برام رد شده الان مجدد مشغول به کارم باید چند ماه بیمه برام رد بشه وصل بشه به بیمه ی قبلم تا بعدش بتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟ممنون میشم پاسخگو سوالم باشید

  171. ناصر می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    اگر از بیمه بیکاری استفاده کنم در پرداختی بازنشستگی تاثیر دارد

  172. سام می‌گوید

    سلام و وقت به خیر. من نزدیک به ۵ سال هست در یک شرکت مشغول به کار هستم. به دلیل غیبت فقط یک روز کسر کارکرد بیمه دارم (ماه گذشته به جای ۳۰ روز برام ۲۹ روز رد شده). می‌خوام بدونم آیا این یک روز کسر کارکرد ممکنه باعث بشه در آینده نتونم از بیمه بیکاری استفاده کنم؟ مثلا آخر دی ماه که قراردادم تموم می‌شه اگر قراردادم تمدید نشه و بخوام بیمه بیکاری بگیرم این یک روز مشکلی ایجاد می‌کنه یا نه؟ پیشاپیش ممنون از پاسختون.

  173. عظیم می‌گوید

    سلام شرکت ما که چندین سال تو کرج بوده الان داره نقل مکان میکنه به شهر قزوین و از ما هم میخواد که به اونجا بریم و کار کنیم آیا کار اینها غیر قانونی نیست ما قراردادمون زده محل کار کرج

  174. عظیم می‌گوید

    سلام شرکت ما که چندین سال تو کرج بوده الان داره نقل مکان میکنه به شهر قزوین و از ما هم میخواد که به اونجا بریم و کار کنیم آیا کار اینها غیر قانونی نیست ما قراردادمون زده محل کار کرج بعد میخواستم ببینم از ما حق بیمه زیاد میگیرن یعنی از کل دریافتی اضافه کاری وغیره حق بیمه کسر میشه میخوام ببینم تو بیمه بیکاری تاثیر داره

  175. مهدی می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر.بنده بیش از دو سال در یک کارگاهی مشغول به کار بودم قرار هس بعد عید بیرونمون کنه فقط متاسفانه بنده پایان خدمت ندارم چون در حین در حال تحصیل هم بودم ولی بنده تا ششم ۱۴۰۱ مرخصی تحصیلی دارم، میخواستم بدونم امکانش هست حداقل تا تمام شدن مرخصی تحصیلی از بیمه بیکاری استفاده کنم؟

  176. مهران می‌گوید

    سلام خسته نباشید من اخرین کارگاهم ۳۶۵روز کامل برام بیمه رد شده ولی اون ما بین یک ماه تعطیل بودیم ترک کار خوردیم یک ماه رد نشده میخواستم ببینم اون پیوستگی که بهم خورده مشکل ایجاد میکنه یا با درخواستم موافقت میشه ؟

  177. مجتبی می‌گوید

    سلام من یک سال هست که در یک شرکت کار میکنم ولی ماهی بیست روز برای من بیمه رد میشود ولی در سابقه بیمه من سه سال هست ولی در جای که کار میکنم الان حدود نه ماه رد شده آیا بعد از بیکار شدن میتوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم یا باید این ده روز را مابوالتفاوت کل سال را پرداخت کنم تا یکسال بشود آیا بیمه قبول میکند

  178. پویا می‌گوید

    سلام‌وقت بخیر،
    میخواستم‌ با کارشناستون در رابطه با بیمه بیکاری صحبت کنم‌، شرایط خیلی پیچیده شده توی پرونده که در حال حاضر دارم.
    ممنون‌میشم راه ارتباطی رو به ایمیلم یا همین جا اعلام کنید.

  179. بابایی می‌گوید

    سلام ببخشی من ۲۵ماه سابقه کار داشتم بعد درخواست بیمه بیکاری دادم ۱۲ماه بهم تعلق گرفت بعد سه ماه از بیمه بیکاری استفاده کردم یه کاری پیدا کردم سه ماه اونجا مشغول شدم و دیگه از بیمه بیکاری استفاده نکردم الان دوباره بیکار شدم میتونم از بیمه بیکاری اسفاده کنم ؟ و اینکه قبلا مجرد بودم الان متاهل شدم ماه تغییر میکنه ؟

  180. سحر می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    من ۶ ماه سابقه بیمه دارم ۵ ماه رو مجرد بودم برای ماه آخر متاهل
    میخواستم بدونم با این وضعیت بیمه بیکاری متاهل برام در نظر گرفته میشه؟ و این ک ۱ سال پرداخت میشه یا ۶ ماه؟

  181. بابک بیک محمدی منصور می‌گوید

    سلام
    ۱۱۰ ماه بیمه برایم رد شده. اداره کار برایم ۱۲ ماه بیمه بیکاری تعیین کرده است. آیا این درسته

  182. پدرام می‌گوید

    سلام وقت بخیر من بعد یکسال جست و جو نتونستم کار پیدا کنم الان بعد یسال بیمه به من تعلق میگیره با تشکر

  183. تینا می‌گوید

    سلام وقت بخیر من از شهریور ماه ۹۹ تا حال حاضر در یک شرکت کار میکنم به تازگی متوجه شدم در سال ۱۴۰۰ دوماه بیمه پرداخت نشده و سال ۱۴۰۱ تا زمان حال بیمه ام پرداخت نشده و شرکت داره جمع میشه و من بیکار میشم من میتونم بیمه بیکاری بیگیرم خواهش می کنم راهنمایی کنید

  184. کرمی می‌گوید

    سلام وقت بخیر. بنده در شرکتی کارمیکنم و تا اخر ماه بیشتر بازنیست/ قصد گرفتن بیمه بیکاری دارم. اما قبل از اون عمل دارم و میخام از مرخصی استعلاجی استفاده کنم. آیا امکانش هست اول از استعلاجی استفاده کنم بعد بیمه بیکاری

  185. یونس می‌گوید

    سلام مشاور محترم
    من ۲۴۳ماه سابقه بیمه پردازی دارم ولی یکسالش بدلیل بیماری استعلاجی باحقوق با احتساب پرداخت حق بیمه داشتم ایا ۵۰ماه برام بیمه بیکاری پرداخت میشود یا یکسال احتساب نمیشه خواهشمندم دقیق راهنمایی کنید ممنون ضمنا ۵,نفرتحت تکلفم هستند ومتاهلم به غیرازاون ۲۴ماه خدمت سربازیم را خریدم که میشه حدود۲۶۷ماه

  186. مرتضی می‌گوید

    سلام. بنده سال ۸۴ و سه ماه از سال ۸۵ بیمه بیکاری دریافت کردم. این سه ماه از سال ۸۵ همزمان بود با اشتغالم در دو کارگاه که برای من بیمه هم پرداخت شده. یعنی این سه ما بیمه بیکاری من با سه ماه پرداخت بیمه از طرف کارفرما تداخل داره. الان باید چکار کنم؟

  187. مجتبی می‌گوید

    سلام خدا قوت
    اگر شخصی اقدام به بیمه بیکاری کند و واجد شرایط باشد و در مدت سه ماه هنوز حقوقی دریافت نکرده باشد و یک شغل پیدا کند و سر کار برود تکلیف اون سه ماه بیکار بودنشون چه میشود .بیمه حقوق اون سه ماه رو پرداخت میکند یا خیر؟

  188. اکبر می‌گوید

    سلام وقت تون بخیر
    من ۱۳ سال سابقه دارم ۱۱ سالش رو تو یک شرکت بودم و۲ سال آخر روتو یک شرکت دیگه میخواستم بدونم اون یازده سال هم جزو بیمه بیکاری محسوب میشه

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام
      وقت شما هم بخیر باشه
      اگر برای آن دوسال هم برای شما بیمه رد شده باشه بله جز سابقه بیمه شما محسوب میشه.
      می‌تونید سوابق بیمه خودتون رو روی سایت تامین اجتماعی به صورت آنلاین چک کنید.

  189. اکبر می‌گوید

    ببخشید بین ۱۱ سال و۲ سال آخر که تو یک شرکت دیگه بودم ۴ ماه بیکار بودم فاصله افتاده بین بیمه ام
    همان ۱۳ سال محسوب میشه یا ۲ سال آخر

  190. مهدی عباس زاده می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    بنده مدت ۱۵ سال در یک شرکت حمل ونقل مشغول کار بودم که مدت ۴ سال اول بیمه برام رد نکردند و بعد از ۴ سال اول برام بیمه رد کردن و طی وکالت نامه های محضری بعنوان نماینده شرکت بودم و برام مدت ۱۱ سال بیمه رد شده . و بعد از ۱۵ سال کار بعلت اختلاف با کارفرما بدون هیچ دریافتی صنواتی بیکار شدم . و کارفرما مدت یک سال میباشد که امروز و فردا کرده برای دادن حق و حقوق بنده . آیا بعد از یک سال بنده میتونم برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنم و بیمه بیکاری دریافت کنم .
    لازم به ذکر است بعد از خروج از شرکت به از یک ماه بنده در شرکت دیگری مشغول کار میباشم و بیمه برام رد میشه .

  191. حسن زاده می‌گوید

    سلام چرا این ماه بیمه بیکاری رو واریز نکردن هنوز همیشه ۱۵هر ماه میومد سوالم اینه کی واریز میشه ممنون

  192. Nazanin می‌گوید

    سلام پدرم بیمه تامین اجتماعب هستش و کارگر شهرداری ، نزدیک بازنشستگی تقریبا دوماه یا یکماه دیگ بیمه بیکاری بهشون تعلق میگیره ؟

  193. اصغریوسف زاده می‌گوید

    من درتاریخ ۱/۴/۹۳ازکاربیکارشدم ازطریق اداره کارمحل باکارفرماتسویه حساب کردم ورای اداره کاربرای دریافت مقرری بیکاری صادر شد.اما شعبه مربوطه(شعبه۱۰چهاردانگه)بعلت نامعلوم ازبرقراری مقرری بیکاری امتناع کردبنابه توصیه معاون امور بیمه شدگان شعبه۱۰ به دیوان عدالت اداری ازشعبه ۱۰شکایت کردم.دیوان رای بدوی برای برقراری مقرری بیمه بیکاری بنفع خواهان صادرکرد.اداره کل سازمان به رای صادره دیوان اعتراض کرداما دادگاه تجدید همان رای اولیه شعبه بدوی راتا’ییدکرددوباره رای به برقراری مقرری بیکاری صادر کرد ورا’ی لازم الاجراء شد.اما تاسال۹۸ را’ی دیوان درواحداجرای احکام دیوان اجراءنشد.مثل حکم اداره کار بعلت نامعلوم اجراء نشدبعدش بیماری کرونا باعث شددیوان عدالت پاسخگونشه.سال۱۴۰۱به اداره کل تامین اجتماعی مراجعه کردم گفتنددیگه گذشته مشمول مرور زمان شده و ازاین‌حرفها…دردمن اینه بعدازبیکاری ۶سال دیگه بیمه پرداختم ولی کرونا باعث تعطیلی کارگاه شددوباره بیکارشدم ایندفعه سن بالا و تعطیلی کارگاه دیگه دنبال بیمه‌بیکاری هم نرفتم.اماسوال اینه من باسابقه پرداخت حق بیمه بیشتراز۱۸۰ ماه چرادرسال۹۳ که بیکارشدم اداره کار رای به برقراری بیکاری داده بودچراشعبه ۱۰ به قانون عمل نکرد وباعث دوندگی واتلاف وقت و شکایت بدیوان عدالت وآخرش ………

  194. جواد می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    من به مدت ۱۰ سال و بعد از پایان خدمت سربازی در شرکتهای خصوصی به عنوان کارمند آزمایشگاه مشغول به کار بوده ام. در زمان دانشجویی با یکی از دوستانم و بر اساس یک اختراع شرکت دانش بنیانی ثبت کردیم. متاسفانه چون نتوانستیم سرمایه گذار جدب کنیم، عملا شرکت کار اقتصادی انجام نداد و بدون فعالیت باقی ماند تا امروز…اخیرا و در شهریور ۱۴۰۱ از شرکتی که در اوم مشغول به کار بودمِ، بیکار شدم. اما تامین اجتماعی به این دلیل که من عضو هییت مدیره یک شرکت هستم (شرکت خودم) بیمه بیکاری من رو برقرار نکرد… خواستم بپرسم که این کار قانونیه ؟ ممنون از پاسخگویی شما

  195. محمد می‌گوید

    سلام
    من ازکار اخراج کردن بیمه هم بودم ولی بیمه حق من نداد یعنی بیمه یک چیزالکی بوده من به بیمه ……….

  196. محمد می‌گوید

    بیمه بی کاری به من هم ندادن من چرا کنم با سه فرزند با این گرونی دولت یک کاری برای ما بکند منتظریم بعد فردا ازما ری می خوان دولت دولت ی کاری برای ما یکند

  197. سعید می‌گوید

    سلام وقت بخیر من سابقه ۱۳سال بیمه دارم و آخرین کارگاه یک سال بیمه رد شده ولی مابین این یک سال دو ماه رد نکردن و دوباره رد کردن ایا بیمه بیکاری میدن یا تو مجموع یک کد کارگاه باید یک سال باشه وتکلیف ما چی هستش که کارفرما ناقص بیمه رد می‌کنه ؟

  198. علی صدیقی می‌گوید

    شش ماه پیش بیکار شدم و تمام مدارک رو بارگذاری کردم، کارمند بیمه میگه سیستم قطع هست و تایید نمیکنه، با لینکه مدارک مشکلی نداره، بیمه شعبه ۲۴ تهرانپارس، اخرین باری که رفتم یه فرم به من داد که پر کنم دیدم درخواست قطع بیمه هست، ایا ایشون میتونه شش ماه بیمه منو معلق نگه داره؟ و به کدوم مرجع میتونم شکایت کنم چون حقیقتا زندکیم به مشکل خورده نه حقوقی نه بیمه درمانی

  199. مهیار می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    من ۳ سال سابقه کار تو یه شرکتی رو داشتم که تعدیل نیرو کردن. و همزمان هم حقوق بگیر دولتی هستم(اموزش پرورش) که البته بیمه اموزش پرورش خدمات کشوری هست و جزو سابقه تامین اجتماعی نیست.
    سوالم اینه که میتونم برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنم؟

  200. حسین می‌گوید

    سلام خدمت شما، من و همسرم هر دو یک جامشغولیم، اگر هر دو نفرمان، من با۴سال ونیم بیمه و همسرم که نزدیک به یک سال هست بیکار بشیم میتونیم از بیمه بیکاری استفاده کنیم، دلیل بیکاری هم اگر بحث و جدل همیشگی کارفرما باشد چی،، ممنون میشم راهنمایی کنید

  201. رضا می‌گوید

    سلام اگر کارگاه نامه ی قرارداد و عدم نیاز را صادر نکند چگونه برای بیمه ی بیکاری اقدام کنیم؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.