وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ + میزان دقیق مالیات حقوق

اکنون که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم، بسیاری به فکر جابه‌جایی از محیط کار و کسب تجربات جدید در موقعیت‌های شغلی تازه‌تر هستند. آگاهی از حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ و میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ می‌تواند راهنمای خوبی برای ترسیم مسیر شغلی جدید شما باشد. در ادامه حداقل حقوق سال ۱۴۰۳ و عوامل موثر بر تعیین خالص دریافتی کارگردان و کارمندان را بررسی می‌کنیم:

حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳

با موافقت دولت با افزایش ۲۰% حقوق در سال جدید، حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ برای هر کارگر مشمول قانون کار به ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سازمان برنامه و بودجه، با توجه به میزان افزایش حقوق کارمندان دولت، حداقل دریافتی آنان به ۱۰ میلیون تومان رسید. این ارقام تا پیش از تصویب نهایی مصوبه شورای عالی در ارتباط با میزان افزایش حقوق، قابل استناد نبوده و صرفا به دلیل افزایش آگاهی شما در این یادداشت آمده است.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۳

بر اساس اخبار اعلام شده از جانب سازمان برنامه و بودجه، مبنی بر افزایش ۲۰% حقوق و دستمزد، دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به صورت علی الحساب به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲، ضریب ۲۰% را اعمال نمایند.

افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ شامل حال چه کسانی خواهد شد؟

در سال‌های گذشته تمامی افرادی که بر طبق قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، شامل افزایش حقوق شدند. پیش‌بینی می‌شود میزان افزایش حقوق کارمندان شرکت های خصوصی در سال ۱۴۰۳ شامل افزایش ۲۰% شود. به این ترتیب افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، احتمالا شامل ۲۰% افزایش حقوق می‌شوند. همچنین کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان موسسات اموزش عالی و پژوهشی و قضات نیز احتمالا شامل قانون افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ خواهند شد. توجه کنید که نرخ افزایش حقوق بازنشستگان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

جدول محاسبه حقوق و دستمزد

هم اکنون از سمت مراجع قانونی در خصول ریز حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ هیچ جدول و اطلاعاتی منتشر نشده است و جدول زیر پیش‌بینی ایران تلنت از نحوه افزایش حقوق در سال آینده است.

اقلام سال ۱۴۰۲ (ریال) پیش‌بینی ایران تلنت برای سال ۱۴۰۳ (ریال)
حداقل دستمزد روزانه ۱.۷۶۹.۴۲۰ ۲.۱۲۳.۳۰۴
حداقل دستمزد ساعتی ۲۴۱.۳۹۵ ۲۸۹.۶۷۴
حداقل دستمزد ماهیانه ۵۳.۰۸۲.۸۲۵ ۶۳.۶۹۹.۳۹۰
دستمزد اضافه کاری (در ازای هر ساعت) ۳۳۷.۸۰۰ ۴۰۵.۳۶۰
حق مسکن ماهیانه ۹.۰۰۰.۰۰۰ ۱۰.۸۰۰.۰۰۰
حق بن نقدی (کمک هزینه اقلام مصرفی) ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ ۱۳.۲۰۰.۰۰۰
حق اولاد ۵.۳۰۸.۲۸۲ ۶.۳۶۹.۹۳۸
حق سنوات ماهیانه برای ماه‌های ۳۰ روزه (شرط: حداقل داشتن یکسال سابقه کار) ۲.۱۰۰.۰۰۰ ۲.۵۲۰.۰۰۰
حداقل دریافتی ماهانه کارگران بدون فرزند ۷۳.۰۸۲.۸۴۰ ۸۷.۶۹۹.۴۰۸
حداقل دریافتی ماهانه کارگران با ۱ فرزند ۸۰.۴۹۱.۱۲۴ ۹۶.۵۸۹.۳۴۸
حداقل دریافتی کارگران با ۲ فرزند ۸۵.۷۹۹.۴۰۸ ۱۰۲.۹۵۹.۲۹۰

بهتر است برای محاسبه حقوق، گروه شغلی که در آن مشغول به کار هستید را درنظر بگیرید و رقم پیشنهادی خود در سال جدید را با درنظر گرفتن حداقل و حداکثر دریافتی افراد هم‌رده و هم‌صنف خود اعلام کنید. برای سهولت در این کار می‌توانید از وب‌سایت ایران تلنت، بخش محاسبه حقوق و دستمزد آنلاین استفاده کنید.

حداقل سنوات دریافتی در پایان سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

شرط دریافت سنوات، داشتن حداقل ۱ سال سابقه کار است. چنانچه فردی حداقل یک سال سابقه کار داشته باشد، سنوات هر یک ماه (۳۰ روزه) کارکرد وی برابر است با ۲۱۰ هزار تومان که در ازای یک سال فعالیت (۱۲ ماه)، سنوات دریافتی او برای سال ۱۴۰۲ برابر با ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌شود. برای محاسبه سنوات سال باید تعداد ماه‌هایی که به طور کامل فعالیت کرده‌اید را در عدد ۲۱۰ هزار تومان ضرب کنید. برای محاسبه سنوات نیمه دوم سال باید تعداد ماه‌های فعالیت خود را در عدد ۲۱۷ هزار تومان ضرب کنید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

بر اساس فرمول محاسبه عیدی، هر فردی می‌تواند ۲ تا ۳ برابر حقوق کامل یک ماه خود را به‌عنوان عیدی در پایان سال از کارفرما طلب کند. به طور مثال اگر حقوق خالص دریافتی شما ماهیانه ۱۲ میلیون تومان است، حداقل عیدی شما ۲۴ میلیون و حداکثر آن ۳۶ میلیون تومان خواهد بود. برای محاسبه آنلاین عیدی سال ۱۴۰۳ به وب‌سایت ایران‌تلنت سر بزنید.

شرایط معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد چیست؟

هر فردی که در شرکت‌های دولتی یا خصوصی مشغول به کار است مکلف است بخشی از حقوق خود را به‌عنوان مالیات پرداخت نماید. مبلغ مالیات بر حقوق و دستمزد، هر ساله بر اساس لوایح بودجه سال، تعیین می‌شود. رقم اعلامی از سوی دولت برای تمامی افراد یکسان نیست و با توجه به درآمد هر فرد متغیر است. به طور مثال شرح نرخ مالیات بر حقوق در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر بوده است:

مالیات بر حقوق سال ۱۴۰۲
حداقل حقوق دریافتی میزان مالیات مبلغ مالیات
از ۱۰ میلیون تا ۱۴ میلیون ۱۰% بین ۱ میلیون تا ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
از ۱۴ میلیون تا ۲۳ میلیون ۱۵% بین ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
از ۲۳ میلیون تا ۳۴ میلیون ۲۰% از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
از ۳۴ میلیون به بالا ۳۰% از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بالا

همانطور که در جدول بالا پیداست میزان مالیات تعیین شده برای افراد مختلف متفاوت و افرادی که تا ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، معاف از مالیات هستند. به طور مثال فردی که در سال ۱۴۰۲ ماهیانه ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشته است باید حدود ۱ میلیون تومان آن را به‌عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌کرده است.

جمع‌بندی

بر طبق گزارش‌های اخیر، دولت با افزایش ۲۰% حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ موافقت کرده است. با توجه به این موضوع حداقل حقوق و دستمزد یک کارگر در سال ۱۴۰۳ بیشتر از ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود. توجه کنید که افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ باتوجه به نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و سبد خانوار کارگری محاسبه شده است.

مطالب پیشنهادی
86 دیدگاه
  1. mmmm می‌گوید

    سلام این حرف و تبلغات همه اش در عمل وجود ندارد سال اینده ۱۴۰۳ نه تنها مالیات و معافیت کمتر نیست بله اشخاص حقیقی فاقد پرونده و شغل اگر در ماه بیشتر از ۳۵ میلیون واریزی در ماه و یا ۵۰۰ میلیلون واریزی در کل سال و یا ۱۰۰ کردش در ماه در حساب شخصی داشته باشند به عنوان حساب تجاری شناخته و مالیات برایشان تعیین میشود فعلا متاسفاه کشور توان دریافت پول خودش از سایر کشور که فروخته ندارد ….به علت تحریم که ÷ول و درامدهای نفتی گازی و.. وارد کشور نمیشود بروید این ها رو بگیرید از کشورهای که صادر کرده اید مال چندین سال و که سال اینده هم تورم شدید میشود با توجه به جنگ متعدد در نهایت بهترین درامد و راحترین کار برای پردات حقوق کارمندان رسمی در به موقع و پرداخت کارمندان قراردادی هر چند ماه یکجا است که باید از دلار سکه و مالیات و جرایم و قبض و… تامین شود حالا بیان بگین معافیت بابا طرف چند سال قبب نمی دانشت مالیات چیت حالا انواع مالیات درامد مالیات ارث مالات اجاره مالیات ارش افزوده مالیات خودرو مالیات دلالی مالیات شغلی مالیات خانه خالی مالیات فلان و مالیات بهمان و… خلاصه مردم دقت کنند ÷ول الکی در حساب خودشان و خانوده شان جابیه جا نکند و در مورد کسب همه باید وکیل مالیاتی گرفت وگرنه با مالیاتهای عجیب و غریب ورشکسته میشوید

    1. A.B می‌گوید

      کسی که اینقدر در ماه یا سال گردش حساب داشته باید حتما مالیات بده، چرا ما کارمند ها فقط باید مالیات بدیم و افراد دلال که اقتصاد مملکت رو فلج کردن از دادن مالیات فرار کنن،با وجود تمامی افتضاحات من با این قانون موافقم

      1. ugd می‌گوید

        شما کارمندا تو این سیستم درس خوندین و دولت براتون اشتغال زایی کرده، بله باید مالیاتم بدید. ولی بقیه کاسبا و خویش فرمایان رو پای خودشون بودن و دولت بهشون خدماتی نداده! بابت چه خدماتی باید مالیات بدن؟

        1. محمد می‌گوید

          مغازه ای که توش کاسبی میکنید مگه تو این مملکت نیست ؟ مگه از برق و آب و گاز این ملکت استفاده نمیکنی ؟ مگه تو این مملکت همه چیزو به نرخ فضایی فرو نمیکنی به همین کارمندا و کارگرای دولت ؟ همه باید مالیات بدن . از معده حرف نزنین

        2. کارمند ساده می‌گوید

          چرا شرو ور میگی اخر مرد مومن،
          ما کارمند ها، کارگری کردیم درس خوندیم، زجر کشیدیم ،بیل و کلنگ زدیم بی پولی کشیدیم، شدیم کارمند ساده با حقوق ثابت
          اونوق داری مشاغل ازاد و با ما مقایسه میکنی، مشاغلی که میتونن تو یک روز حقوق یک ماه مارو در بیارن،
          شما تار خوب میزنی یا تو مریخ زندگی میکنی که نسبت ب مالیات و قواعد زندگی تو کره زمین غافلی

      2. روزبه می‌گوید

        شما فقط خودتو میبینی ۳۵ ملیون برای یه کارمند متخصص واقعا یه حقوق معقول هستش چرا باید مالیات بده زحمت کشیده تخصص کسب کرده شما اینکه شما تخصص نداری مشکل ماست؟!

        1. yas90 می‌گوید

          نه ولی اگر کسی مثل شما تخصص کسب کرده و درس خونده و جون کنده ولی چون دولت بودجه نداره استخدامش نمیکنه و طرف مجبوره با مدرک ارشد با حقوق کارگری کار تخصصی ارائه بده این مشکل شما هم هست

    2. سید مجید می‌گوید

      البته بخشی از فرمایشاتتان درست است . ولی اگر کسی دریافت و پرداخت بالایی دارد و بیش از ۵ خانه هم دارد و ماشین لوکس هم دارد و کاسبی هم در رقم بالا دارد و درآمد ماهانه بیش از ۵۰ملیون هم دارد .خب همه نوش جانش اما اگر بخواهد در کشور با امنیت زندگی کند باید هزینه اش را هم و سهمش در اداره کشور را نیز بپردازد .لذا عدالت یعنی هرکس به اندازه دارایی اش وظیفه مند است . اینجور اشخاص هزینه یک مهمانیشان به اندازه مالیات سالشان هست و این منطقی است . حال اگر شما با بیان این مطلب کسی را که یک خانه و یک ماشین و درآمد ۹.۵ملیونی دارد بترسانید ، سخن به عدالت نگفته اید . با دعای خیر

  2. Zahra می‌گوید

    واقعا دولت خسته نباشن
    سیصد درصد افزایش قیمتعا و تورم
    اون وقت حقوق کارگر فقط ۲۰ درصد افزایش

    1. محمد می‌گوید

      درود

  3. Asal می‌گوید

    جماعت با این پول نمیتونن خرج زندگی خودشونو تامین کنن تو نون شبشون موندن اونوخت باید مالیات هم بدن عجبببب زمونه ای شده

    1. فرنوش می‌گوید

      حالا اگه کارفرما طبق قانون حقوق بده که اکثرا میگن این قدرمیدن میخوای بیاکارکن نمیخوای که برو، وواقعا یه عده بخاطر نون شبشونم شده مجبوری میرن 😔

  4. به تو چه می‌گوید

    در محاسبه مالیات ها اشتباه راهبردی کردین

    1. مصطفی می‌گوید

      دقیقا
      اینقدر نمی دانند که مالیات پلکانی هست و کسی که ۱۱ میلیون می گیرد فقط ۱۰۰ هزار تومان مالیات می دهد

  5. داود می‌گوید

    انمّا المومنون الاخوه ، اینطور نیست ؟؟؟ یا من اشتباه میکنم؟
    چقدر خوبه که تو این مملکت اینقدر به فکر برادران قشر کارگر زیر خط فقر هستین، هنوز حقوق بخور نمیر رو تصویب نکرده به فکر کسر مالیات هستین،

  6. امین می‌گوید

    حقوق زیاد نمیکنید مالیاتمدکردن کارگر میندازید بنفع پولدارا ؟پ وایسید تا کاگر بیاد رای بده

  7. کارگر می‌گوید

    ماکارگربیاییم فقط براخرج وخارج وامورات زندگیمون اعم ازخوردوخوراک ولباس وتحصیل فرزندانمان هیچ،درآینده فکرتامین آرزوی عروسی ودست بگیربچمون باشیم،کارکنیم وشماتامین کنیدتابااین تعیین حقوقتون،ماهم بگیم راست میگفتن ومانمی تونستیم،آخه این حقوق یک ماه کارگر،مهمونی ۴نفردریه وعده شماهاست،کارگرهم درجامعه شماوبادیدوعقلش،جوردرنمیاداین تعیین حقوقتون روهضم وجذب بکنه،جمع کنیدبااین تعیین حقوقتون به چندنفرهم به خاطرتعیین حقوق،که نفرهای خودتونه،میلیاردی واریزمیکنید،کارگرازاین به بعدکارروتعطیل وکارفرمایان خودشون کارکنن،تاببینن کارگری چیه،فقط اعتصاب کارگری،والسلام،

  8. حسام می‌گوید

    فقط کارگران بیچاره ۲۰ درصد افزایش اونم نصفش مالیات بره اگه بلدن از پولدارها مالیت بگیرن نه اینکه کارگر شیفت کار کنه اضافه کار بره بعد حقوق برسه به میانگین ۴ میلیون بیشتر مالیات بده این چه قانونیه آخه

    1. فرنوش می‌گوید

      بله درست میفرمایین کارفرما برااینکه اززیر مالیات دربره هزارجا رشوه میده پارت پیدامیکنه امااین مبلغ رو ازکارگر کسرمیکنه

  9. کارگر می‌گوید

    ۱۲ میلیونو از کجات در آوردی تو محاسباتت برای کسی که دو فرزند داره ۱۰ میلیون حساب کردی ۱۲ میلیون از کجا

  10. بماند می‌گوید

    واقعا برا دولت متاسفم من ۸ تومن حقوقمه ۶ تومن عیدی قراره بدن کل عیدیم همین بود چرتو پرت می‌نویسن اعتراض کنم مساوی با اخراج جلو زنو بچم خجالت بکشم چون ندااارم

  11. کیان می‌گوید

    بهترین چیز تو این مملکت مرگه و بس

  12. منم کارگرم می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت رفقای کارگرم
    بدینوسیله به شورای عالی کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان اعلام می نمایم تا با تصمیمات غیر کارشناسانه خیانت به ملت کارگر و وطن پرست نکنید با سفارش فلان وزیر یا فلان رییس سازمان یا ارگان خصوصی به ملت ایران خیانت نکنید این ارقام در سال ۴۰۲و حتی ۱۰۰درصد افزایش کفاف زندگی در جامعه ایران را نمیکند آرزوی سخاوت سلامت سربلندی و عزت نفس برای تمام کارگران و رفقای کارگرم دارم

  13. محمد می‌گوید

    پولی که دولت واسه کارگر در نظر می‌کرد رو بعد تعیین تورم والیان پس میکیرد وحتی از اونی که داده هم بیشتر میکیرد من به عنوان یه کارگر میکم نه زیاد کنید نه کمتر بیاید تورم رو ببرید به بیست سال پیش وحقوق ها رو هم با اون زمان حساب کنید الان فقط میرینید با مملکت کاش روزی بیاد برگردیم به زمان خوشبختی ها قدیم

  14. ارین می‌گوید

    همان حقوق ۷م یا ۱۰م را هم باید ۳۰جا رزومه بفرستی تا شاید کار بهت بدن.
    در ضمن خود این مسولها می تونن با ماهی ۷م یا ۱۰م زندگی کنن؟ چون با این دستمزدا قرارنیست طرف ماشین یا خانه بخره.داستان سر زنده بودن

  15. behzad می‌گوید

    واقعان بااین اضافه کردنشون به دردخودشون میخوره حقوق کارگر هشت ملیون وتلویزیون و یخچال سادش حالا دوازده ملیون وبیست ملیون بااین میشه زندگی کرد هیچ کس به فکر کارگر نیست فکرخودشونن

  16. محمدرضا می‌گوید

    این حرفا برا یارو تمبون نمیشه،کارگر زیر فشار فقر و تورم له شده اونوقت باید مالیات بده؟!کجای دنیا چندرغاز میدن به کارگر و بعد ازش مالیات میگیرن؟!!!!

  17. محمد می‌گوید

    من یک کارگرم دقیقا شرکت فراگیر عمران کرمان با ریاست مهندس هاشمی نزدیک به ۵۱ نفر رو اخراج کرد بی دلیل شب عید عیدی خوبی داد محل کار معدن شمارهد۳ گل گهر سیرجان هیچ کسم پاسخ گو نیست و درحالی که گفت دلم میخواهد اقای ریس جمهور واقعا چراااااا

  18. اریا می‌گوید

    دولت هیچ برنامه ای برای کنترل تورم ندارد بلکه ازاین تورم منفعت زیادی میبرد …به جای اینکه ازتولید حمایت بشه مزد کارگر پایین نگه میدارن تا کارفرما بتونه تولید ادامه بده البته با این دستمزدها نیروی کار براشون تقریبا مفته چون تولیداشون به قیمت روزه و دستمزد ها سالی یک بار افزایش ناچیز….با کارفرما در مورد دستمزد وقتی میخای صحبت کنی میگن قرارداد ها مال پیارساله و همش ضرره دوروز بعدش میبینی ماشین فروخته و جاش شاسی خریده.. 😨 گزینه های زیادی واسه کارگر دارن اما کارگر هیچ گزینه فشاری نداره …گزینه هایی مانند اخراج …جایگزین نیروی افغانی صحبتی مثل همین که هست یا با عرعر کردن دست پیش میگیرند پس نیوفتن …حقوق ها را دیر میریزند کم میریزند تجربه خودم بوده کارفرما سود زیادی برده اما بجای اینکه یه دستت دردنکنه خالی به کار گر بگه شروع به اربده کشی کرده ….دقیقا شرایط کار و کارگر شده اردوگاه های کار و اشویتس…سالی یه همایش میزارن و از کارگری که زیراب هزار نفر زده تقدیر میکنن …کارگر به چه امیدی کارکنه هشت تومن میزارن کف دست کارگر نصف بیشترش اجاره بده بقیش مثل گدا ها فقط دست نلرزه که خریدت بیشتر از دو تومن نشه و ماشینت اگه داری خراب نشه خودت جهنم اهل و عیالت مریض نشه و هزار درد سر …من که تا عید تصمیم گرفتم برم کار بعدش برم گدایی سر چهار راه کسی هم نیست خجالت بکشه خاک عالم تو سرتون بجای اینکه یه تصمیم درست بگیرید کارگر به خاک سیاه نشوندید البته این تصمیم ها حساب شده اند

  19. گازاریان می‌گوید

    اون مسئولی که میاد و این دستمزدهارو تعیین میکنه،بیاد یک ماه زندگیشو باهمون دستمزد بگذرونه اگه راست میگه ،کاش مبنای حقوق کل این مسئولین و نماینده و وزیر و غیره همین حقوق کارگری بود اون موقع می‌دیدید که قیمت ها چقد پایین میومد تا لااقل زندگی خودشونو بگذرونن

  20. رضا می‌گوید

    گوش اگر گوش تو و
    ناله اگر ناله ی ماست
    آنچه البته به جایی نرسد
    فریاد است

  21. نامتعارف می‌گوید

    اونیکه این چیزا رو تعیین میکنه من حقوقم رو بهش میدم اگه تونست تا ۴ روز باهاش زندگی کنه من اسممو عوض میکنم حقوق کم مساوی میشه با دزدی ، رشوه ، کلاه برداری ، قتل و ….یکم هم برا بعدش فکر کن

  22. محمد می‌گوید

    به فکر قشر زحمت کش جامعه باشید،

  23. کارگری از ایران می‌گوید

    سلام
    بیست درصد خیلی زیاده دست وزیر وزرا درد نکنه زندگی ما کارگران می شود گل و بلبل مردک با این تورم بالا چه طور روت میشه که بگی حقوق کارگر می شود ۱۲میلیون اخه کجای کاری از خدا بترسید کارگران را به چه روزی انداختی شرمنده زن وبچه هاشون شدن انشاءالله روزی برسه که شما ها از ما بدتر شوید

    1. لادن می‌گوید

      آخه ۱۲ میلیون هم درست حساب نکرده وقتی میگه ۲۰ درصد یعنی ۵۳۰۰*۱.۲ که میشه ۶۳۶۰ من نمیدونم این ۱۲ میلیونو از کجا اورده

  24. مرتضی می‌گوید

    ای کاش خودتون با این حقوق کارگری یک ماه زندگی میکردید،بعد می‌نشینید.حقوق کارگرو معلوم می‌کردید
    من یه کارگرم که کل حقوقم کرایه خونه میشه وخرج نون شبم
    اگه پچم بگه یه پارک منو ببر شرمندش میشم،😭

  25. مرتضی می‌گوید

    ایخداااااااااااا

  26. کارگر می‌گوید

    ۲۰ درصد هفت و ششصد چطور میشه دوازده تومن؟؟!!یعنی چی؟؟!!

    1. احسان می‌گوید

      با مزایا حق مسکن و بن و حق اولاد و غیره میشه ۱۲

  27. محمد می‌گوید

    واقعاً دیدگاه مارو انتقال میدید
    اگه واقعا این حقوق کفاف زندگی رو میده
    به یکی از نمایندگان مجلس برای دو ماه این حقوق رو بدید البته در خانه مستأجری و یخچال خالی ببینید میتونه زندگی کنه اگه تونست همین ۲۰ درصد رو هم اضافه نکنن الان ماهی ۲۰تومنم درآمد داشته باشی با این قیمت های نجومی بازم زیر خط فقر هستی

  28. خشایار می‌گوید

    در نتیجه پولاتونو نقد‌کنین

  29. ناپدید می‌گوید

    کسی که ده میلیون حقوق میگیره مالیات نداره بیش از ده میلیون شامل مالیات اون هم فقط بر مازاد ده میلیون می باشد

  30. Reza می‌گوید

    بی ****ها با این حقوق خودتون میتونین زندگی کنید

  31. اصغر می‌گوید

    کشوری که نفت رو صادر می‌کنه به مردم چیزی نمی‌ده
    نباید مالیات حقوق بگیره به فرض هم بگیره
    نباید مالیات جنس پرداخت کنه چون مالیات حقوق رو داده از طرفی کارت به کارت می‌کنی مالیات کم میشه هر کاری می‌کنی مالیات داره

  32. دوست ایران می‌گوید

    به جای ۲۰ درصد باید ۲۰۰ درصد افزایش بدید .از اول سال ۱۴۰۲ تا پایان ۱۴۰۲ همه چیز ۵۰۰ درصد افزایش داشته .سالی یک بار می خواین حقوق افزایش بدین اونم ۲۰ درصد . ظلم به کارگر و کارمند بدبخت که تو ایران داره زندگی می کنه

  33. سید می‌گوید

    افزایش حقوق دردی را دوا نمیکند
    جلوگیری گرانی و تورم راه چاره است

  34. محمدرضا می‌گوید

    واقعا انقدر فاجعه و ظالمانست.
    افزایش حقوق نسبت به تورم که هیچی نیست اصلا. از طرفی هم از همون حقوقی که با کار شبانه روزی و با کلی اضافه کاری بدست میاد، مالیات n درصدی میگیرن تو چندین مرحله. در واقع ما داریم مالیات حدود ۵۰ الی ۶۰ درصدی میدیم با این حقوقامون که خودش یک سوم حداقل خط فقره.

  35. زهرا نجمی می‌گوید

    زن بی شوهر میگوید.همسرم ۲۴ سال تو بیمارستان خصوصی بوده آلان فوت شده،بازنشستگی به من ۹ میلیون میدهند،عیدی ۳۵۰۰ با یه بچه

  36. زهره می‌گوید

    شرم آوره همین امسال ساعتی قیمت ها بالا می‌رفت خدا به داد سال بعدی برسه اونوقت شما ۲۰ درصد اضافه کردید شما ۱۰۰ درصدم اضافه کنید بازم ما زیر خط فقریم مشکل جای دیگه است اونو حل کن همه چیز درست میشه

  37. محمد شمس می‌گوید

    حقوق کارگر در حیطه اختیارات دولت نیست ، نمایندگان کارفرمایان و نمایندگان کارگران حقوق و دستمزد سال جدید رو مشخص میکنن

    1. هرچی می‌گوید

      وظیفه دولتت مگه کنترل تورم نیست ؟ نکنه اونم وظیفه یکی دیگس ؟

  38. هادی زاده می‌گوید

    تمام موارد رو که چرت و پرت زدین
    عیدی و پاداش کی گفته دو برابر تا سه برابر خالص دریافتی
    عیدی و پاداش ۲ تا سه برابر حقوق پایه تا حداکثر ۱۵ میلیون ۸۰۰ هزار تومان

  39. زهرا می‌گوید

    نمایندگان مجلس برازنده ی اسمشون هستن.. یعنی نماینده ی مجلس(خودشون) هستن نه مردم! وگرنه صدای مردم میشدن و میتونستن قانونی تصویب کنن که دولت حق نداره کمتر از تورم افزایش حقوق داشته باشه. با این حقوق ها حتی نمیشه نیازهای اولیه رو برطرف کرد.

  40. shhram می‌گوید

    جای تعجب داره کارگر که شغل ازاد داره و هیچ نهاد یا سازمانی هم از قشر کارگر حمایت نمی کنه.
    هر وقت هم کارفرما بخواد بدون هیچ دلیلی کارگر رو اخراج می کنه با این حقوق ناچیز.
    پس این دولت چکاره هست که در تصویب حقوق کارگر دخالت می کنه . مگه ما برا دولت کار می کنیم اگه برا دولت کار می کنیم تشریف بیار داخل تمام کارخانه خصوصی کارگران رو استخدام رسمی کن .
    به دولت ربطی نداره که در تعیین حقوق من کارگر که شغلی ازاد دارم در امور حق وحقوق من کارگر دخالت می کند

  41. یحیی رمضانی می‌گوید

    آخه این چجور قانون هستش همون نماینده که برای رای جمع کردن نفری ۲میلیون پول میده تا رای مردم جنع کنه همونا میرن مجلس برای ماها قانون وضع میکنن به امام حسین خودشون فقط ریخت وپاششون بالای ۱۰۰یا ۲۰۰میلیونه چرا از مردم هیچ سوالی نمی پرسن ببینن وضع زندگیشون چیه،من به شما قول میدم این کار فقیرها روز به روز فقیرتر و پولدارها روز به روز پولدارتر خواهند شد….

  42. حسین می‌گوید

    ۳سال ازدواج کردم بخدا یه روز خوش من و همسرم ندیدیم این چه مملکت بی صاحبی هست ما داریم یکم درک کنید یکم مردم رواذیت نکنید ما جوان ها دیگه هیچ امیدی نداریم به زندگی گناه کردیم شدیم کارگر

  43. بهروز می‌گوید

    اون کسایی که ۲۰درصد حقوق کارگر تصویب کردن خو میتونند بااین مبلغ برای ۱۰روز زندگی کنند؟ واقعا که

  44. بنز cls500 می‌گوید

    تشکر و قدرانی از دولت بخاطر توجه بیش از حدشون واقعا خسته نباشن ما موندیم این همه پولو چجوری خرج کنیم. تو رو خدا زیاد نکنید آخه کجا خرج کنیم .

  45. محمد می‌گوید

    به به

  46. احمد می‌گوید

    واقعا واقعا واقعا چجوری و روچه محوری و چ جدولی حقوق مشخص کردید و چجوری مالیات در نظر گرفتید اینم اعلام کنید و کی تا الا ۲تا ۳ برابر حقوق کل عیدی گرفته و کی داده
    همه پایه وزارت مثلا کار در نظر میگیرن

  47. علی می‌گوید

    چه بخوای چه نخوای راضیت میکنن با این حقوق برات عادی میشه

  48. Asal n.s می‌گوید

    من نمیدونم چرا اینقدر ناعدالتی درمملکت. اسلامی حاکم هست. مالیات روازکسانی بگیرید که حقوقهاشون نجومی هست نه از کارگربدبختی که حقوقش به ده میلیون نمیرسه!!!وجدان. انصاف. ترس ازخداندارند. کارگری که هم مستاجرهست.هم بچه مدرسه داره چطور بااین حقوق زندگی کنه. آرزومیکنم هدایت ورستگاربشید.

  49. برزو می‌گوید

    با عرض سلام و احترام : دولت و دست اندرکاران محترم اگه بجای افزایش حقوق کاهش قیمتها را در نظر بگیرن بهتره ، اگه به فکر ملت و خصوصاً قشر کارگر هستین قیمتها را کنترل کنید نه اینکه با این افزایش ۲۰% که میخواین بدین قیمت اجناس ۱۰۰% میره بالا و کمر شکن میشه فکر اجاره خونه ها و مدرسه و هزار جور بیماری و …….. را بکنید پولدارا و ثروتمندا که براشون فرقی نمیکنه جنس گرون باشه یا ارزون با این افزایش هم باز فشار اقتصادی روی قشر کارگر هست

  50. جوگل می‌گوید

    به نظر برخی از افراد، افزایش حقوق کارگر باعث ایجاد تورم میشود !!!!!
    مگر کارگری که حداقل حقوق را دریافت میکنه بجز خرج خود و خانواده چیزی براش میماند که باعث ایجاد تورم کند.
    داداش گلم همه اینها حرف است و بهانه و سودجوئی برخی از کارفرماها و غیره……..

  51. احمد می‌گوید

    ب این میگن مملکت داری. که قولش رو داده بودن
    دقت کردید ما رو به کمال انسانیت رسوندن همه از ادامه زندگی شرمنده اند

  52. Reza می‌گوید

    خدایا من و این همه خوشبختی محاله

    1. جعفری می‌گوید

      توروخدا حداقل حداقل حقوق یک کارگر ساده در ایران باید ۱۵تا ۲۵ملیون باشه تا بتونه یک زندگی معمولی رو پیش ببره

  53. نیروی زحمت کش می‌گوید

    باسلام،بنده حدود۲سال است که بخاطرایثارگری بعداز۱۸سال ازشرکتی به رسمی تبدیل شده ام ولی متاسفانه حقوقم خیلی اومده پایین ،باداشتن ۳فرزند حکم من شده۸تومان یه فکری هم به حال ماوامثال ماهم بکنیدواقعاخیلی به ضررمان شددراین وضعیت اقتصادی

  54. هادی می‌گوید

    با این شرایط خودتون میتونید زندگی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خودتون رو جای کارگرها بزارین

  55. امید فتاحی می‌گوید

    واقعا من نمیفهمم، اون کارشناسی ک میشینه این مالیات روتعیین میکنه، خدماتی ک دولت میخاد بده رو هم دیده؟؟ چندرغاز حقوق اضافه میکنید، دوبرابرش مالیات؟ گیر اوردین مردم رو؟ بدبخت کارمندا

  56. حسن می‌گوید

    هرساله این موقع همه منتظر افزایش حقوق هستیم و در آخر متوجه میشیم حقوق دقیقا کمتر از نصف درصد میزان تورم زیاد شده یعنی هرساله سفره ما کارگر ها کوچکتر میشه

  57. محاجر .کارگرساده می‌گوید

    شمارو خدا ی فکری هم ب حال مهاجرین بکنید ک با۸ملیون حقوقی ک ن حق اولاد دارن ن حق مسکن ن اینکه هیچجوره بیمه نمیشن و هیچی فقط و فقط همون حقوق ۸تومن ماهانه رو میگیرن.و سالانه یا ماهانه کلی پول ویزا و تمدید مدارک میدن .پول دکتر بدون بیمه میدن خلاصه مهاجرین هم انسان هستن و ب شما پنهاه آوردن یه فکری بحالشون بکنید .یا یک زندگی معمولی رو براشون فراهم کنید یا کلا از مملکت بیرون کنید .فقط بفکر سود و جیب خودتون و ثروتمندان نباشین قشر کارگرزحمت کش گناه دارن کارگر جماعت تا بخودش میاد میشه ۱۰سالش از شاگردی شروع میکنه تا ۶۰سالگی کار میکنن

  58. مسعود می‌گوید

    از وزارت خونه ای که حقوق کارمندان شهرستان خودش ۹-۱۰ تومن هستش بیشتر از این انتظار نداشته باشید حکم من پارسال ۸۹۰۰ بود دریافتی بین ۷.۵-۱۰ امسال حکم میشه حدود ۱۰.۵ با مدرک فوق لیسانس اونوقت ما باید مدافع حقوق کارگران تو کارگاه ها هم باشیم و بر رعایت مقررات نظارت کنیم وزارت کار از داخل پوکیده

  59. سعید جمالوند می‌گوید

    با ۱۰ میلیون نمیتونیم یه ران مرغ هم بخریم

  60. بببب می‌گوید

    خداوکیلی خودتون میتونیدبااین حقوقازندگی کنید..بااین وضع گرونی .من باسه تابچه مدرسه ای چجوری خرج اینارو دربیارم.شب و روز دارم کارمیکنم.شب و روز دارم ناله ونفرین میکنم ..چرا سقف بیمه رو افزایش دادین تا ۳۵ سال ..سختی کار وچرابرداشتین. من بازنشستگیمو تو گور هم نمیبینم .عدالت کجابود…خداخودش قضاوت کنه والسلام.

  61. مصطفی قولی می‌گوید

    حقوق پارسال ۷۳۰۰ با گوشت کیلو ۵۰۰ میشه ۱۴ کیلو حقوق امسال ۱۰ملیون گوشت اول ساله ۸۰۰ میانگین افزایش قیمت هم بگیریم در کمترین حالت کیلویی یه تومن تا اخر سال یعنی ۱۰ کیلو گوشت بره ملت ** فرض کردین کجاش افزایشه ؟؟؟فقط دارین حرص کارگر در میارید؟هر کارگری بیش از دو ساعت کار تو شرکت انجام بده با این حقوق مدیون خودش و خونوادش

  62. البوبشیر می‌گوید

    رییس جمهور چرا باید زیاد حقوق اصلأ کارکنان مجلس که هیچی بلد نیستند چرا باید اینقدر حقوق بگیرن همه حقوق وزارت کار بگیرن که عدالت علی(ع) رعایت شود و مردم مساوی باشند.

  63. حسن می‌گوید

    یکی از معضلات اقتصاد کشور که برای بقیه کشورها شاید خنده دار باشد .محرمانه بودن فیش های حقوق و مزایای کارکنان بخش های دولتی یا وابسته به دولت و غیر دولتی است .گاهی برای افشاگری ؟!!! یک فیش حقوقی را منتشر می کنند در حالیکه آنلاین بودن فیش های حقوقی حق همه مردم است تا از وضعیت پرداختها آگاهی داشته باشند

  64. ali49861 می‌گوید

    با احتساب قیمت دلار ۱۳ فروردین که ۶۱۰۰۰ ت شده است حقوق ۱۲ م مساوی هست با ۱۹۶ دلار. در حالی که در کشور همسایه عراق نرخ کارگر ساده بدون مهارت ۲۹۰ دلار و کارگر متخصص ماهیانه تا ۱۲۰۰ دلار هست. احتمالا بزودی مهاجرت نیروی کار نیز شدت میگیره.

  65. علی می‌گوید

    همه چسبیدن به ۲۰ درصد و این چیزا چرا به این فکر نمیکنید که اصلا یه کارگر چرا باید از حقوقش مالیات کم کنن این چه مملکتی هست اخه تا یه زمانی میگفتن که نبااد مالیات گرفت حالا از نفس کشیدنم مالیات میگیرن ادم یاد کارتون رابین هود میوفته

  66. کارگر ایران می‌گوید

    دیدگاهی برای آینده کارگر وجود ندارد

  67. کارگر ایران می‌گوید

    من هرگز صاحب خانه نخواهم شد چون خانه بدو من بدو تورم بدو ۱۰ سال این اوضاع زندگی منه خدا کمکمون کنه ان شااله حداقل یه خونه ۵۰ متری بخریم به خدا دنبال پنت هاوس نیستیم

  68. علی می‌گوید

    خداوکیل نکنید با مردم اینطور نکنید.خداشاهده این حق ما ایرانی ها نیست

  69. علی می‌گوید

    خداوکیل نکنید با مردم اینطور نکنید.خداشاهده این حق ما ایرانی ها نیست
    خداروشکر

  70. خدا می‌گوید

    خدایا خودت جای حق نشستی سپردیمت به خودت این ظلم به مردم تاکی

  71. فاطمە می‌گوید

    سلام خستە نباشید ببخشید من روزی ۴ ساعت منشی اداری یە موسسەم با ترافیک کاری متوسط ۵ روز در هفتە هم کار میکنم.. میشە خواهش کنم میزان حقوقی کە باید دریافت کنم ڕو بهم بگین؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.