وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حداقل حقوق و مزایا سال ۹۸ مشخص شد

سال گذشته و با افزایش تورم و گرانی‌ها در کشور، بسیاری از کارگران و کارمندان منتظر شنیدن اخبار مرتبط با حداقل حقوق و مزایا سال ۹۸ بودند. بسیاری از نهادهای کارگری معتقد هستند که حداقل حقوق و دستمزد فعلی با تورم حاکم بر جامعه همخوانی ندارد. از طرف دیگر، کارفرمایان نیز معتقدند که در شرایط فعلی توان پرداخت مبالغ بالاتر را ندارند.

در هر صورت، شورای عالی کار پس از ساعت‌ها چانه‌زنی، در دویست و هشتاد و دومین نشست خود توانستند بر سر میزان حداقل حقوق و مزایا سال ۹۸ به توافق برسند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید : حداقل حقوق و مزایا سال ۱۴۰۰ 

 

محاسبه حقوق ایران سالاری محاسبه حقوق ایران سالاری

بر اساس گزارش‌های رسیده، حداقل حقوق و مزایا سال ۹۸ با ۳۶.۵ درصد افزایش نسبت به حداقل حقوق و مزایا در سال ۹۷ (با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی)،  به مبلغ یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید. این درحالی است که پایه حداقل حقوق و دستمزد در سال ۹۷ برابر با یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان بود.

بر اساس این بخشنامه، از ابتدای سال ۹۸ همه کارگران مشمول قانون کار (چه قرارداد دائم و چه قرارداد موقت)، حداقل حقوق روزانه‌ای که دریافت می‌کنند برابر با ۵۰۵,۶۲۷ ریال (۵۰ هزار تومان) خواهد بود. این درحالی است که مزد روزانه کارگران در سال ۹۷ برابر با ۳۷۰،۴۲۳ ریال (برابر با ۳۷ هزار تومان) بود. بر اساس مصوبه ۲۸ اسفند ماه شورای عالی کار سایر سطوح مزدی به میزان ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان رقم ثابت ماهانه تعیین شد.

این موضوع به این معنی است که پایه حقوق سال ۹۸ کارگران نباید از مبلغ روزانه ۵۰ هزار تومان کمتر باشد. گفتنی است که پایه سنوات آن دسته از کارگرانی که یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات آن‌ها گذشته باشد (یا به عبارتی کارگرانی که بیش از یک سال سابقه کار دارند، روزانه مبلغ ۲۳۳۳ تومان خواهد بود که این مبلغ در ماه به ۷۰ هزار تومان می‌رسد.

در ادامه می‌توانید جدول حقوق و مزایا سال ۹۸ را با جزئیات کامل ببینید ( نحوه محاسبه حقوق و دستمزد سال ۹۸ بر اساس این جدول انجام می‌شود):

جدول حداقل حقوق و مزایا سال ۹۸ (ارقام به تومان)

جدول پایه حقوق سال 98 جدول حداقل حقوق و مزایا سال ۹۸ (به تومان) و مقایسه با سال گذشته

همانطور که در جدول حقوق و مزایا سال ۹۸ پیداست، پس از تصویر میزان پایه حقوق سال ۹۸ در شورای عالی کار، رقم حق اولاد کارگران متاهل دارای فرزند نیز مشخص شد. به این ترتیب، همانطور که در بالا اشاره کردیم، حداقل حقوق سال ۹۸ روزانه ۵۰،۵۶۲ تومان خواهد بود. همچنین، حق اولاد کارگران به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال در سال جدید برابر با ۱۵۱ هزار ۶۸۸ تومان است. این رقم در سال قبل ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ تومان بود.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

اگر نمی‌دانید حق اولاد چیست؟ باید بگوییم که حق اولاد یکی از مزایای جانبی حقوق و دستمزد شاغلان مشمول قانون کار است و هر ساله با افزایش حداقل مزد، میزان آن نیز افزایش می‌یابد؛ چرا که ضریبی از افزایش حداقل حقوق روزانه است.

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

شایان ذکر است که مقررات تعیین شده برای پایه حقوق سال ۹۸ شامل حال دانش آموزان و دانشجویان که در تابستان به صورت موقت یا به شکل کارآموزی در کارگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند، نمی‌شود.

بیشتر بخوانید : بیمه بیکاری چیست؟

به این ترتیب پرونده حقوق و دستمزد سال ۹۸ کارگران بسته شد. البته باید گفت که واحد‌های مشمول قانون کار می‌توانند جهت ارتباط نزدیک با کارکنان خود و انگیزه‌بخشی به آن‌ها، علاوه بر اجرای این مصوبه، توافق‌نامه‌های کارگاهی را در بین خودشان عقد کرده و نسبت به افزایش حقوق و مزایا کارکنان اقدام کنند.

آیا به نظر شما حداقل حقوق و مزایا سال ۹۸ می‌تواند پاسخگوی نیاز یک کارگر یا کارمند در زمان استخدام باشد؟ آیا فردی که چنین حقوقی را دریافت می‌کند، توانایی تحمل افزایش قیمت کالای بازار را دارد؟ سازمان یا شرکت شما از چه روشی برای محاسبه حقوق و دستمزد سال ۹۸ استفاده می‌کند؟

 

مطالب پیشنهادی
235 دیدگاه
  1. مصطفی می‌گوید

    حداقل حقوق سال ۹۸ یک و نیم میلیون تومان! کافیه به دلار تبدیلش کنید تا عمق فاجعه رو درک کنید. یعنی حقوق سال ۹۸ ما رو به ارزون ترین نیروی کار جهان تبدیل کرده

    1. ایران تلنت می‌گوید

      بله مصطفی جان، ما هم مانند شما میدانیم که پایه حقوق سال ۹۸ دردی از کسی دوا نخواهد کرد. اما از طرفی هم کارفرمایان توان پرداخت مبالغ بیشتر را ندارند. راه چاره چیست؟

      1. مرتضی صداقت می‌گوید

        چاره کار فقط در یک چیز است.اینکه دولت روی ساخت و تولید مواد اولیه و خام برای شرکتها سرمایه گذاری کنه.بلاخره یهو از آسمون که فرود نمیاد تو کشورهای جهان اول اونا هم می‌سازند میدونید از چی!؟اکثر مواد خام و اولیه تولید و صنعت از همین معادن کشور خودمون تولید میشه البته تولید کنندش کشور دیگریست و همون محصول با هزار منت و دور زدن تحریم به قیمت های گرافیکی به خودمون فروش میرسه و تولید کننده یا کارفرما علاوه بر این هزینه سنگین در پیچ و خم ادارات دولت خودمون هم گیر می‌کنه به خاطر همین یا کلا ورشکسته میشن
        یا اینکه به فکر دور زدن مالیات و …

      2. محسن می‌گوید

        از وضع زندگی و امکانات در اختیار کارفرمایان محترم ( خونه و ماشین لاکچری) مشخصه که نمیتونن این دستمزدهارو پرداخت کنن..افزایش قیمت ۴۰۰ درصدی کالاها هم هیچ تاثیری در درآمد کارفرمایان نداشته که حالا برای حقوق کارگران دم از تورم و گرانی میزنند.

        1. امین می‌گوید

          با این دیدگاهی که شما و جامعه نسبت به کارفرمایان و ثروتمندان دارید معلومه که چیزی درست نمیشه. وقتی جامعه به ثروتمند به چشم دزد و مال مردم خور نگاه میکنه معلومه که فرار سرمایه رخ میده

          1. کامیار می‌گوید

            دوست عزیز! بیل گیدس به دنیا سیستم عامل ویندوز رو معرفی کرد و پولدار شد، استیو جابز مک رو و خیلی مثال های دیگه اما ثروتمند های چه چیزی رو به کشور معرفی کردند؟ البته نه همه ثروتمندا ولی قبول کن اکثرشون با دلالی و رانت ثروتمند شدن

          2. حامد می‌گوید

            دوست عزیر این سرمایه است که ارزشمند اون هم بخاطر مولد بودنش وگرنه از ثوتمند پدر سوخته جوری باید مالیات گرفت که نتونه بسمت برده داری نوین حرکت کنه و راهی بجز سرمایه گذاری نداشته باشه نه ثروت انوزی

        2. محمد حسین محمدی می‌گوید

          دوست عزی هیچ کارفرمایی از روی هوا و یک دفعه ای به ثروت نرسیده کاری به این کسانی که پول باد آورده دارند یا رانت دارند ندارم کار به کسانی دارم که یک شرکت رو از صفر شروع کردند تلاش کردند و به سرمایه تبدیلش کردند، افزایش حقوق خیلی خوبه باور کنید هیچ کسی از افزایش حقوق ناراحت نمیشه اما می دونید افزایش حقوق بیشتر یعنی قیمت تمام شده بیشتر برای کارخانه و تولید کننده و وارد کننده و یعنی بازهم افزایش قیمت ها و بازهم تورم و بازهم بی ارزشی حقوق راه چاره جای دیگه ایست باید کشور کمر همت داشته باشد که بلند شود باید توسعه سرمایه گذاری داخلی در بخش تولید با ارزش افزوده بیاید نه اینکه فقط پالایشگاه ساخته شود پول به ایران خودرو و … واریز شود و یک سری دزد و دلال سود کنند

          1. علی می‌گوید

            دوست عزیز اون کارفرما هم وقتی شرکت رو از صفر داشت میساخت تنهایی نساخت با ۴ تا کارگر و کارمند ساخت. حالا جواب بدید چرا اون کارگره که از صفر پا به پای کارفرما باعث رشد شرکت شدن نباید زندگیش تغییر کنه؟فقط کارفرما باید زندگیش تو رفاه باشه؟

      3. محمد می‌گوید

        اون روز که به روحانی رای میدادن باید فرکر اینت روزا را میکردن الان باید بسوزیم و بسوزیم

        1. منصور فرضی پور می‌گوید

          انتخاب بین بد و بدتره بالاخره باید یکی از همینارو رای بدن،انتخابات ازاد که نیست!

      4. علی محمدیان می‌گوید

        چرا کار فرما نمی تونه بیشتر پرداخت کنه؟وقتی که هر نوع کالا یا خدماتی رو که ارائه می دن با بالاترین نرخ ممکن حسابش می کنن پس مطمئن باش خیلی بیشتر می تونن پرداخت کن و……..

        1. محمد حسین محمدی می‌گوید

          اون پرداخت های بیشتر یعنی ایجاد تورم بیشتر کمی فکر کنید!

      5. سعید می‌گوید

        راه چاره فرو پاشی مثل شوروی سابق مردیم از فقر من توی کشوری ک به دنیا میام باید زندگی کنم خونه و درامد منصانه کمترین حق منه برده داره مدرنه الان یعنی هزینه برده داری در گذشته از حقوق کارگر امروز بیشتره

      6. بهزاد هدایت می‌گوید

        خیلی نیازی نیست به خودتون فشار بیارین فقط چند روز کار نکنیم
        چند روز گوشت نخوریم
        پراید ۵۰ تومنی سوار نشیم
        در عوض چند روز همه باهم بریزیم تو خیابونا
        مگه کتاب گرون شد صف نکشیدیم

        1. مهراد می‌گوید

          اصلا دوتا یش آب و برق ندیم حلله ندیمااا کلا وایمیسته

      7. م. ا می‌گوید

        کارفرمایان که کلا در حال ضرر هستم فقط واسه رفع افسردگی نمیدونن پولاشون چکار کنن.!!!

      8. سیما جلیلی می‌گوید

        کاش همونپایه رو هم بدن

        1. حقگو می‌گوید

          اتفاقا در اغلب موارد خانوما هستن که بازار کارو خراب می کنن و سقف حقوق موردنظرشون، کف حقوق وزارت کاره! البته شاید برای یک منشی گری ساده همین حقوق کفایت کنه اما نه دختری که درس خونده مهندس شده حالا هم زحمت و رشته خودش هم دیگران رو با هر شرایطی خراب کنه…

          1. سپیده لواسانی می‌گوید

            کی از پول زیاد بدش میاد ؟ ولی متاسفانه خرج و خارج نمیذاره بی کار بمونیم حتی برای یک ماه و به خاطر نبود فرهنگ مناسب نمیتونیم هر شغلی و درهرمکانی انتخاب کنیم و میتونم بگم ما دو سر باختیم و مجبوریم با کمترین بسازیم

          2. سپیده لواسانی می‌گوید

            کی از پول زیاد بدش میاد ؟ ولی متاسفانه خرج و خارج نمیذاره بی کار بمونیم حتی برای یک ماه و به خاطر نبود فرهنگ مناسب نمیتونیم هر شغلی و درهرمکانی انتخاب کنیم و میتونم بگم ما دو سر باختیم و مجبوریم با کمترین بسازیم

      9. حسین می‌گوید

        خوب بلد هستید بگید چاره چیست.؟سوال و باسوال جواب میدید

      10. ولوو می‌گوید

        راه چاره فقط مردن است

        1. زیبا می‌گوید

          ما بدبختا بمیریم همه چی حل میشه

      11. علیایزدی می‌گوید

        سلام اون کارفرماها گردن کلفت هستن چی چرا دولت نظارتی به درامد کارفرماها نداره ؟ چرا باید اختلاف طبقاتی کارگر با این کارفرماها انقدر زیاد باشه؟ مگه نه اینکه اینها با وام های دولتی تونستن شرکت و کارخانه بزنن و حالا که خرشون از پل گذشت دیگه کارشون میشه فقط فرار از مالیات و غیره.

      12. محمدی می‌گوید

        سلام
        شما که این مطلب رو میدونید ،نباید اینقدر با اب و تاب تفاوت حقوق پارسال و امسال رو بنویسید. الان تو اصفهان اجاره یه خونه کوچک ۱ میلیون در ماه هست …

      13. میثم می‌گوید

        یعنی چی . چرا توان نداشته باشن ؟
        مگه تورم باعث افزایش قیمت ها نشده ؟
        یه سری به بازار بزنی میبینی جنس ایرانی سه برابر رفته بالا جنس خارجی دو برابر :!!!!! .
        این یعنی کلاه گذاشتن سر کارگر .
        در ضمن کارگر پول نداشته باشه چیزی بگیره جنس بی کم کیفیت ایرانی رو کی میخواد بخره ؟

      14. محمد می‌گوید

        اکثر کارفرمایان به دنبال منافع حداکثری خود هستند. من چند مؤسسه فرهنگی – آموزشی یا به عبارتی دبستان غیر انتفاعی رو میشناسم که اعضای هیأت مدیره اش ما شاء الله وضعی مالیشون بسیار عالیه یا ارگانهای خصوصی دیگر …

      15. پیمان بیگدلی می‌گوید

        چاره فقط بیرون انداختن مفت خورا از کشوره

      16. مریم می‌گوید

        کارفرمایی که از یه کارمند به جای سه تا کارمند استفاده میکنه حداقل حقوق هم نمیده چی ؟کاش نظارت میشد.کی میگه توان پرداخت ندارن همشون سواستفاده گرن ماچون نیاز داریم مجبوریم بمونیم سرهمچین کاری که حداقل حقمونم نمیدن ..حق کارمندشونو میخورن بعد به خیریه کمک میکنن جالبه واقعا سر خدارو هم شیره میمالن.اگه توانشو نداشتن کارمند بودن نه صاحب کار.منافع خودشون ارجعیت داره نه کارمند چون رسیدگی نمیشه به دریافتی کارمندشون.

    2. محمد می‌گوید

      خسته نباشین واقعا

      مثل همیشه اونی که شرمنده زن و بچش میشه ماهیم

      من یه جوون ۲۱سالمه تازه ازدواج کردم و بد جور زاییدم زیر فشار زندگی واقعا ممنون دمتون گرم #عدالت

    3. عبدالله عاطفی می‌گوید

      یه سوال دارم
      من پنج ساله جایی کار میکنم از حقوق ۷۰۰ تومن تا الان که ۱۸۰۰ شده هستم میخوام ببینم حق و حقوقم چقدر در سال یه برج عیدی فقط دادن

      1. ایران تلنت می‌گوید

        جناب آقای عاطفی،
        بر اساس قانون شرکت مورد نظر باید بر اساس هر سال به شما یک حقوق به عنوان سنوات پرداخت کند. معمولاً نیز آخرین حقوق برای محاسبه مبلغ سنوات استفاده می‌شود.

    4. احمد می‌گوید

      اندازه ۳تومن ازت کار میکشم و ۱۵۰۰میدن. پایه حقوق برای همه کاراست؟؟؟ کابینت سازی هم اینجوریه؟؟ 😐

    5. حمید می‌گوید

      من۱۴ سال هست کارمیکنم هنوز چیزی به نام حق اولاد یا بن ندیدم فقط حقوق صحبت میشه با اضافه کاری عیدی هم که اگر ۱۱ ماه کارکنی پرداخت نمیکنن باید ۱ سال بشه تا عیدی بدن چنتا کارگاهم کارکردم که عیدی هم ندادن با ۱۴ سال کارکردن فقط ۶ سال بیمه واریز کردن برام

    6. احمدرضا کریمی علاقه بند می‌گوید

      عزیز من دارم در یه مغازه کار میکنم الان تابستون ۹۸ هم هستیم ماهی ۸۰۰ تومن هر روز هفته هم باید برم این قانون کار کو؟ چرا یکی مثل من ک یه دانشجویی هست باید ۸۰۰ بگیرم در ماه یعنی هیچ یعنی ففط کار و کار و کار و در اخر ۸۰۰ ک بدرد هیچی نمیخوره قانون کجا بود

    7. مجید می‌گوید

      امروز حقوق ماه مهر را واریز کردند
      ۱میلیون و چهارصدونود هزار تومان(۱،۴۹۰) از خوشحالی سراز پا نمیشناسم
      من که سرپرست فنی شرکت هستم و شب و نصف شب و جمعه دراختیار خودم نیستم با کلی اضافه کار گرفتم ۱۴۹۰هزار تومان
      کارفرمایان ما قانون جنگل را اجرا میکنن
      اختیار خودشونه وبه قانون کار و این چیزا کاری ندارن
      من موندم چرا اونجا باید بمونم با این حقوق…؟؟
      واگر اونجا نمونم کجا برم با این اوضاع بیکاری و تورم ؟؟؟

  2. سهراب یزدی می‌گوید

    حقوق و دستمزد سال ۹۸ عبارت بدیه. بگید پول بردگی در سال ۹۸

    1. محسن می‌گوید

      دقیقا”

  3. راد می‌گوید

    سلام میشه قوانین اداره کار مربوط به صندوقداری را واسم توضیح بدین

  4. رامین می‌گوید

    حقوق سال ۹۸ من از اینم کمتره

    1. ایران تلنت می‌گوید

      رامین جان، خیلی از شنیدن این موضوع متاسفیم.
      با این حال، اگر مجموعه‌ای که در آن مشغول به کار هستید مشمول قوانین وزارت کار و بیمه تامین اجتماعی است، باید این میزان حقوق را به شما پرداخت کند.

  5. امین روزبهانی می‌گوید

    سلام .ببخشید حقوق کارگر ۱۵۰۰ الان بعد با حق مسکن.باحق بن با این چیزا جمع میشه یا نه .چون تو جدول نوشته کارکرد ۳۰ روز ۱۸۰۰۰۰۰. میشه راهنمایی کنید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای روزبهانی،
      حقوق پایه سال ۹۸ نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار تومان است که با جمع مزایای دریافتی می‌تواند به مبالغ بالاتری نیز برسد.

  6. مینا می‌گوید

    چرا یه عده از کارگران حتی توی یه مجموعه ی کاری با شرابط یکسان پایه حقوقشون از ورارت کار بیشتره؟مثلا سال ۹۷ پایه حقوقشون بجای ۱۱۱۲ ، ۱۳۰۰ بوده…

    1. ایران تلنت می‌گوید

      این موضوع به سیاست‌های داخلی یک مجموعه بر می‌گردد. آنچه که وزارت کار به عنوان پایه حقوق سال ۹۸ اعلام می‌کند، حداقل میزانی است که باید به کارگران پرداخت شود و میزان حقوق آن‌ها نباید از آن کمتر باشد.

    2. سیدمهدی رضوی می‌گوید

      سلام. بالاتر بودن پایه حقوق در برخی مجموعه ها به علت اجرایی شدن طرح طبقه بندی نشاغل در برخی جاهاست که به نسبت پایه حقوق رو با توجه به تخصص و مدرک و سال خدمت متفاوت خواهد کرد.

    3. غلام شبانی می‌گوید

      این به سیاست اون شرکت بر میگرده من یه شرکت کار میکنم که اگه نباشم کارشون میخوابه نه اینکه کسی نتونه کارمو انجام بده،نه هست ولی خیلی واسشون هزینه داره هر چی که میگم مجبور هستن بدن،بعضی شرکتها به دلیل اجبار حقوق بیشتر میدن ولی بعضی ها تشویقی میدن،داستان اینه

  7. صابرسالاری می‌گوید

    فقط درحدی هست بخوریم که نمیریم

    1. م می‌گوید

      زنده ماندن

  8. Mohammad می‌گوید

    من واقعا متاسفم که گزارش حقوق کارگری رو تو این سایت تخصصی می بینم یعنی جامعه تخصصی و تحصیل کرده ما به سمتی سوق پیدا کرده که حق و حقوقشون برابر با یک کارگر حتی کمتر از این میزانه ! خیلی ساده اش متخصصان و نخبگان ضرردیده ترین گروه این مملکتن عوامل اصلی مهاجرت هم همینه خیلی ها می رن سمت کسب و کارهایی که تو فیلد کاریشون نمی گنجه ولی حداقل می تونن درآمد معقولی بدست بیارن .

    1. ایران تلنت می‌گوید

      محمد عزیز،
      مطمئناً میزان دستمزد و حقوق متخصصان و تخبگان کشور برابر با مبلغ پایه حقوق سال ۹۸ نیست. از آنجایی که بسیاری از نیروهای جوان به تازگی وارد بازار کار شده‌‎اند یا قصد ورود به بازار کار را دارند و از طرف دیگر با توجه به دو محصول جدید ایران تلنت که در سال گذشته راه‌اندازی شد (TalentCoach و Iransalary) تصمیم گرفتیم که این خبر را در وبلاگ ایران تلنت منتشر کنیم. مطمئناً انتشار چنین مطلبی تناقضی با اصول ایران تلنت و منافع متخصصین کشور ندارد.

      موفق باشید

  9. یک ایرانی می‌گوید

    سلام من درشرکت بتن سازی به عنوان راننده پایه یک رویه میکسرمشغولم سال گذشته صاحب کارماثابت ۱۲۰۰۰۰۰تومان میدادوهیچگونه مزایای قانون کاری به مانمیده چون حق سرویسی بنام انعام مشتری بهمون میده آیامامیتونیم طلب مزایایی که قانون کارگفته بکنیم درضمن درآخرسال مبلغ۱۲۰۰۰۰۰تومان به عنوان عیدی میدن وهیچگونه سنوات ومزایای دیگری نمیدن لطفاراهنمایی کنید ممنون میشم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      بر اساس اطلاعاتی که شما در اختیار ما قرار دادید، شرکتی که مشغول به کار هستید میزان حداقل حقوق سال گذشته را به عنوان حقوق ثابت برای شما در نظر گرفته است. با توجه به این موضوع، مبلغ عیدی که برای شما نیز واریز می‌شود به اندازه حداقل عیدی است. درباره سنوات هم باید بگوییم که برخی از شرکت‌ها، مبلغ سنوات را در پایان هر سال حساب می‌کنند و برخی دیگر نیز این مبلغ را پس از پایان همکاری واریز می‌کنند که این موضوع برای کارفرما کاملاً اختیاری است.
      با این حال، پیشنهاد می‌کنیم برای یافتن پاسخ مناسب به اداره کار مراجعه کنید و شرایط خودتان را به ایشان بگویید تا شما را به صورت دقیق راهنمایی کنند.

    2. علی اصغر می‌گوید

      عیدی حداقل دوبرابر حقوق پایه باید پرداخت بشه.. حدود ۲۴۰۰ باید میداد بهت نه ۱۲۰۰

  10. عزت الله آقاجری می‌گوید

    به خدا که همین یه میلیون و پونصد هم از سر بعضی از این کارگر کارمندا‌ زیا‌ده از بس که کار نمیکنن میخورن میخوابن

    1. محسن می‌گوید

      ببخشید مگه شما با برجی ۲۰۰۰۰۰۰ میتونی چیزی خرید کنی که بخوری!!!!!

    2. آنتی عزت اله می‌گوید

      ایرانی جماعت یعنی عقده یعنی حسادت یعنی …
      مثلا این با این تز که همین هم زیادشدن هست چی را میخوابد ثابت کنید
      والا اگه تو جای بعضی ها بودی بدتر از این عمل می کردی .کاش مثل خارجی های کافر مسلمان بودیم نه مثل مسلمان وطنی کافر

      1. yousef noori می‌گوید

        دورازوالاچی میگی باوجمع نبندلطفا

    3. اصلانی می‌گوید

      اگه بخوایم صادقانه به قضیه نگاه کنیم حقوق۱۵۰۰فقط بدرداین میخوره که بری سرکاربگیری بخوابی
      البته قاعدتا دوتابستنی هم بایدکارفرما درروز بایددرنظربگیره

    4. م. ا می‌گوید

      زیاد بودنشو شما چجوری تشخیص میدی. خودتم کارگر بودی همینجوری حرف میزدی؟؟

    5. Ffff می‌گوید

      میمیری چرت نگی

    6. امیر می‌گوید

      واقعا حرف دل مارو زدی
      کارگر درست و کاری پیدا نمیشه

  11. شیم عبداللهی می‌گوید

    حداقل حقوق و دستمزد ۹۸ اینه؟ کارمندا آدم نیستن ظاهرا

  12. Sadag می‌گوید

    سلام من یازده سال سابقه کاری دندانسازی دارم حقوق من در سال ۹۸ ماهی چقدره ینی؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      با توجه به سابقه کاری شما، مطمئناً میزان حقوق و دستمزد شما در سال ۹۸ برابر با حداقل حقوق نخواهد بود. با این حال، از آنجایی که شغل شما در حوزه بازار کار آزاد حساب می‌شود، مبلغ حقوقتان با توجه به نیاز آن بازار تعیین خواهد شد. پیشنهاد میکنیم برای به دست آوردن محدوده حقوق و دستمزد خود به سایت IranSalary مراجعه کنید.

      1. عبدالله عاطفی می‌گوید

        میخوان منو اخراج کنن نمیدونم چقدر باید بگیرم بیمه هم بودم که این سالها

  13. امیرارسلان می‌گوید

    سلام
    ببخشید دوست عزیز
    میشه بگن اضافه کار برای کارگران ساعتی چه قدر محاسبه میشه
    و میزان دریافتی با جمع همه ی موارد جدول چه قدره؟

  14. احسان می‌گوید

    خیلی نامردیه. اقایون خودشون میخورن میبرن جیب پسراشونو پر میکنن اون وخ یک کارگر زحمت کش باید یک و نیم بگیره تف

  15. یک ایرانی می‌گوید

    آقای عزت الله آقاجری
    حتما شما هم از اون دسته آدمایی هستین که میخورین و میخوابین که اینجوری میگین

  16. ماریا می‌گوید

    ممنون ازتون

  17. ستاره می‌گوید

    سلام
    ای کاش یکی از مسئولین خودشون یک ماه با این حقوق زیر ۲ میلیون زندگی می کردند… فقط و فقط یک ماه…اگه تونستن؟؟!!!
    اصلا به ماه نکشیده خودشون میفهمیدن چه بلایی سر مردم آوردن با این وضعیت و هزینه ها.
    که تازه خیلی از مسئولین راضی به این افزایش حقوق چندرغاز هم نمیشدن، واقعاااااا خسته نباشن زحمت کشیدن… خودشون که ماه ب ماه حقوق های بالا میگیرن خداوکیلی چطور میخوان درد مردم رو بفهمن که بدونن زندگی با این حقوق کم چیه ؟؟؟؟؟!!!!!!!!! تایم کاریه زیاد و حقوق کم ..قراردادی هم هستیم امنیت شغلی برای ما نیست فقط از ما کار میکشن و کار میخوان با کلی منت که حقوق میگیرید…
    تازه حقوق ما رو دوسه ماهی یک بار میدن اونم خورد خورد اصلا نمی فهمیم حقوق گرفتیم …
    ایناروگفتم تا آقایون بدونن کار شاقی نکردن با این حقوق اضافه کردن با این همه گرونی و بدبختی

  18. ف . معیری می‌گوید

    صد البته با توجه به تورم این مبلغ بسیار ناچیز هستش اما در نظر بگیرید که تهیه مواد اولیه برای تولید محصول در بازار یا بسیار گران و گاهی غیر ممکن برای یک مدت چند ماهه دست کارفدما رو میبنده .کارفرماهم همین مشکلات معیشتی رو داره و با بازاریابی و تهیه مواد اولیه و کلی مشکلات دیگه روبرو هست من پیشنهاد میکنم که کارفرما همین مبلغ رو سر وقت پرداخت کنند و حتی حقوق رو بشکل هفتگی پرداخت کنند تا کارگر به مقدار ناچیز هم شده پول در جیب داشته باشند .
    از طرفی من بارها دیدم کارگر کار روزانه خودش رو درست انجام نداده و یا حتی خراب کرده وساعت اضافه مانده تا کارش رو اصلاح کند حالا آیا کارفرما باید اضافه کاری پرداخت کند؟

  19. ستاره می‌گوید

    سلام
    بحث اضافه کاری جداست. کارفرما همون حقوق ماهیانه کارگر رو پرداخت کنه ، اضافه کاریشون پیشکش.
    کارفرما انقدر کاربلد هست که نخواد پول خرابکاری کارگر یا کارمندش رو به عنوان اضافه کاریش حساب نکنه اینو مطمئن باشید چیزی اضافه به کسی نمیدن…..
    حتما تو حیطه کاری شما خرابکاری زیاد بوده که ازاین برداشت ها دارید…
    بعدم تو هرکاری ترو خشک باباهم باید بسوزن ؟؟ این دلیل نمیشه که هرکسی خطایی کرد بقیه رو به یک چشم دید …
    ما کارمون خراب کاری توش نیست که بخاطراون وایسیم اضافه کاری بهمون بخوره..
    همه چیز سیستمیک هست قابل توجه شما …. و ساعت ورود و خروج حساب شده است.
    شما اصل مطلب رو نگرفتید چی شده به فرع دقت کردین.؟؟
    بعدم هرکسی بر اساس وجدان کاریش کار میکنه که نخواد به اصطلاح پول خرابکاری جای اضافه کاری بگیره، پول زحمت کشیش از بس کمه برکت نداره چه برسه به پول به قول شما خرابکاری و….

  20. سید محسن حسینی می‌گوید

    این پایه حقوقی که امسال گذاشتن درسته کم هست.ولی یه سری از شرکتهای خصوصی مشمول اداره کار که دارن با شرایط بد بازار دسته و پنجه نرم میکنن.شرایط بسیار سختی رو پشت سر میزارن.اگه تو کشورمون چک حذف میشد خیلی شرایط بهتر میشد .این مبالغ به نظر خیلی از دوستان ناچیز هست.ولی پرداختش هم برا خیلی از کارفرمایان مشکل هست.

  21. آزاده آشوری می‌گوید

    با سلام من به عنوان مربی تو شرکت ایران خودرو دیزل مشغول بکارم و سه سال و نیمه کار میکنم لیسانس معماری دارم ومربیگری از فدراسیون حقوق تا برج ۱۲سال ۹۷ برای من ۳۰۰ و با بیمه کامل رد میشد که قرار بود حقوقم افزایش پیدا کنه که یک برج بهم ششصد دادن تو سال ۹۸ بعد هم از کارگزینی منو خواستن گفتن قراردادت غیر قانونیه خلاصه برای من که سه روز تو هفته و روزانه دو ساعت کار میکنم سه روز در ماه بیمه رد کردن و جالبتر اینکه منو از حالت حق الزحمه به پاره وقت تغییر دادن و حقوق برام ساعتی و حتی تعطیلات رسمی و بن کارگری و…. هم ازم قطع شد و الان دریافتیم شده ماهی ۴۰۰ که به ازای ساعت کاری محاسبه میشه با معدل ۱۹/۵۸ فارغ التحصیل شدم و کار ندارم و مخارجمم به پای خودمه خدا رو خوش نمیاد افرادی مثل من روهم جز کارگر ساده درنظر میگیرن حداقل ساعت کاری ما رو تغییر بدن که درآمد بهتری داشته باشیم

    1. غلام شبانی می‌گوید

      شاید خودت این مدلی که میگی باشی،کسی رو قضاوت بد نکن که قضاوت بد میشی.اقا جری

    2. غلام شبانی می‌گوید

      بر باعث و بانی لعنت،

  22. سعید می‌گوید

    ممنون خیلی مطالب به کارم امد

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سعید جان خیلی خوشحالیم که مطلب مفیدی بوده براتون. شما می‌تونید این مطلب رو با دوستانتون به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از حداقل حقوق سال ۹۸ مطلع شوند.

  23. رویز تجزیهچی می‌گوید

    اگر میزان پایه حقوق و سنوات در رده شغلی در پایان سال ۹۷ بیش از میزان مقرر در سال ۹۸ باشد با توجه به کمبود در امد شرکت ها و برخورداری کارگر از حقوق وسنوات تعین شده برابر قانون ایا کارفرما موظف به اعمال ضریب افزایش پایه سنوات می باشد یا فقط تغییر حق مسکن ،حق اولاد و… کافی است

    1. ایران تلنت می‌گوید

      با سلام،
      عموماً کارفرمایان مبلغ اضافه شده به پایه حقوق و سنوات را برای کارکنان خود اعمال می‌کنند.

  24. محمدجوادسپانلو می‌گوید

    باسلام، بدینوسیله ودرنهایت خشوع ازهرانسانی که هنوزبرغم تمامی فشارهایی که برگرده ملت وفادارکشورعزیزمان که دارای ثروت های خدادادی بسیاریست ،تقاضای عاجزانه دارم که بهرشکلی که برایشان ممکن ومیسوراست درجهت استیفای حقوق حقه اینجانب که ازسال ۹۱ توسط جوانی معلوم الحال که برخلاف اساسنامه شرکتی دولتی تابعه وزارت راه وشهرسازی بسمت مدیرعامل انتخاب شدوجهت آزادی عمل درپروژه مسکن مهر ۱۷تن ازهمکاران قدیمی راتحت نام دروغین تعدیل نیرواخراج نمودند بنده که درسال ۹۱۵۵سال داشتم باایشان که همسن پسرم درگیری لفظی پیداکردم ایشان هم باهمکاری اداره کارمربوطه بنده رابرخلاف بند قراردادفی مابین مشمول قانون کارندانسته وحتی ازبیمه بیکاری هم محروم نمودند!؟ بدون یکموردسوپیشینه ازآنسال تاسال ۹۴ بهرجایی که میشدمراجعه نموده همگی بعدازماهها انتظارعاقبت مراجواب منفی داده درحالیکه ۲۳ سال سابقه بیمه دارم! پس ازمصوبه حقوق شهروندی خانم ملاوردی معاون رییس جمهورمرابه معاون وزیرکاردکترمردونی معرفی نمودویکسال هم آنان مراکه درسال ۸۵قلب بازم کرده ودودریچه مصنوعی دارم راازدفترچه بیمه همچنان محروم گذاشته وآخرالامردرآبانماه سال ۹۷ گفتندبه دیوان عدالت مراجعه کن که دیگررمقی برایم نمانده ودرهمین سالهاهمسروفرزندانم که دیگرتیازی بمن نداشتندمتحدامرامتخلف نامیده وبزورمراواداربمتارکه بامادرشان نمودندوازسال ۹۳ تنهادریکی ازمحلات فقیرنشین کرج اریک اتاق زندگی میکنم وبطورمطلق هیچکس رادرطول سال ندارم اولاخداامواتم رالعنت ابدی کنداگرکلامی دروغ بگویم وضمناازهمه عزیزان عاجزانه تقاضادارم باتوجه بمدارک ومستندات موجودفقط یک آشنادریکی ازدوایرذیربط دارندوقتی ابتداخودبه قطعیت به حقانیت بنده پی بردندمعرفی نمایند تادرپیرانه سری بتوانم لااقل ضمن احقاق حق خودراباآبروم۸یای سفرآخرت بنمایم وجنازه ام راازاین محل زندگی که حتی تکه ای موکت هم درزیرپایم نیست بیرون نبرندتالااقل آبروی والدین عزیزم حفظ شود!؟ همه شمارابخدامیسپارم.ارادتمند- م.ج.سپانلو

  25. سید مصطفی مهدویان می‌گوید

    بله اگر مسکن مهر گرفته باشی و اجاره خانه پرداختی نکنی با این حقوق می توان ۱۵ روز رو در ماه خیلی عادی زندگی کرد . کم بودن حقوق از نظر من کارگرِ اما از نظر کارفرما که توان تهیه مواد اولیه و فروش تولید دسترنج من را ندارد متاسفانه خیلی هم زیاده . شرکت ما از ابتدای سال ۸۰ نفر تعدیل نیرو داشته و مانده کارگران در شرکت به ۷۰ نفر رسیده یعنی ما ۷۰ نفر باید علاوه ب خدمت شغلی خود خدمات ۸۰ نیروی تعدیل شده رو هم انجام بدهیم . نکته اینکه ۷ سال قبل یعنی سال ۹۱ شرکت ما بالغ بر ۶۰۰ کارگر از تولید تا خدمات داشته اما سال ۹۸ به ۷۰ نفر رسیده . سال به سال دریغ از پارسال

  26. محمد اصغری می‌گوید

    من توی یه مرغداری کار میکنم وحقوقم یک میلیون و پانصد هزار تومان هست بعد وقتی مرخصی میخوام برم منو غایب میزنن و از حقوقم کم میکنن آیا در همه مرغداری ها و شرکت ها اینطوری هست؟؟؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای اصغری،
      بنابر قانون تامین اجتماعی، هر شخص بیمه شده مستحق دریافت ۲ روز و نیم مرخصی در ماه است. اگر تعداد مرخصی های شما از این تعداد بیشتر شود، کارفرما میتواند مبلغ دستمزد روزانه شما را از حقوقتان کم کند.

  27. علی سیاحی می‌گوید

    باسلام
    ببخشید کارگری بعنوان نگهبان مشغول بکار است ۴فرزند داره حقوقش درکل چقدرمیش

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای سیاحی،
      همانطور که در جدول اشاره شده، به ازای هر فرزند مبلغ ۱۵۱ هزار تومان به میزان پایه حقوق اضافه میشود. در گذشته برای تعداد فرزندان سقف وجود داشت، اما اکنون محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد و به تمامی فرزندان واجد شرایط این مبلغ تعلق خواهد گرفت.

  28. رضا تیموری می‌گوید

    سلام
    در جدول محاسبات حداقل حقوقی فوق آیا حق اولاد، سنوات و حق مسکن برای منشی های مطب هم که ۱۵ روز در ماه و یا کمتر کار میکنند هم بایستی محاسبه و پرداخت شود ؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای تیموری،
      مبلغ مزایایی مانند حق اولاد، حق مسکن و … برای یک ماه کاری در نظر گرفته شده است. برای افرادی که کمتر از یک ماه کامل کار میکنند، این مبلغ به صورت روزانه محاسبه میشود.

  29. علی شریفی می‌گوید

    سلام
    من تو یه پخش کار میکنم ولی در سال ۹۸ فقط ۲۰۰ تومن حقوق رو اضافه کردن یعنی الان حقوقم شده ۱۴۰۰۰۰۰تومن کارفرما هم میگه همینی که هست من کار به اداره کار ندارم

  30. مریم حقی می‌گوید

    سلام حقوق وزارت کار الان سال ۹۸ چقدر ؟ما سال پیش از ماه ابان مشغول شدیم تو یک رستوران الان حقوق پایه منو هنوز ۱۳۰۰ رد میکنن میتونم اعتراض کنم ممنون میشم رهنمایی کنید حقوق منم همیشه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کم واریز میکنن لطفا راهنمایی کنید چکنم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سر کار خانم حقی،
      پایه حقوق وزارت کار در سال ۹۸ یک میلیون و پانصد هزار تومان است که با سایر مزایا این عدد برای کارکنان مجرد به یک میلیون و هشتصد هزار تومان خواهد رسید. در جدول بالا، این موارد به تفصیل توضیح داده شده است.

  31. Danyal می‌گوید

    سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم که حداقل حقوق با حق مسکن و بن که میشه ۱۸۰۰۰۰۰ همه جا باید پرداخت کنن همین مبلغ؟یا از این ۱۸۰۰ سهم بیمه کارگر هم کسر میشه وبعد پرداخت میکنن و اینکه آیا ما میتونیم جایی شکایت کنیم اگر کمتر از ۱۸۰۰ دادن؟ممنون میشم جواب بدین

  32. علی شریفی می‌گوید

    یعنی اگر حقوقمان کمتر از ۱۵۰۰ بود میتونیم شکایت کنیم کجا و چطور توضیح بدین

    1. ایران تلنت می‌گوید

      در صورتی که مجموعه شما طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی باشد ملزم به پرداخت میزان حداقل حقوق سال ۹۸ است. در صورتی که با چنین تخلفی روبرو شدید، میتوانید برای شکایت به اداره کار و یا سازمان بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

  33. محمد می‌گوید

    پایه حقوق پیمانکارا میشه ۱۵۰۰
    ولی قرارداد داخلی
    قرداد ایتانی
    و نیروی رسمی
    همه بالا ۲۴۰۰ میشه پایه حقوشون
    هیچگونه انصافی وجود نداره
    حقوق من با همکارم ک ۷۰۰ هزار فرقشه تازه من لیسانس اون دیپلم
    قرار بود همسانسازی حقوق کنن همش چرت ۱۰ سال ایجوریم
    ا

  34. پری می‌گوید

    سلام – ما طبق قانون کار حقوق نمیگیرم – بیشتر میگیریم – من مدرک کاردانی دارم با ۱۴ سال سابقه کار – حقوق رو با کارفرما توافقی تعیین کردیم – سال ۹۷ یک میلیون و ۷۰۰ دریافت میکردم الان باید ۳۶.۵ درصد رو برای من افزایش بده – اگه توافق نکنه و قبول نکنه – اداره کار و امور اجتماعی میتونه وادارش کنه ؟ آیا این درصد افزایش حقوق شامل من میشه ؟؟!

  35. پری می‌گوید

    ببخشید این فراموش کردم خواهشا اگه ممکنه سوالات منو پاسخ بدید ، ممنون میشم
    من خانم هستم و یک فرزند دارم
    هیچوقت بمن پولی اضافه بر حقوقم بابت فرزندم دریافت نکردم
    چون خانم هستم و سرپرست نیستم آیا شامل من میشه ؟
    و سوال دیگرم اینه اگه من در طول ۱۴ سال سابقه کاریم ۳ کارفرما عوض کردم ، در آخرین شرکتی که کار کردم ۷ سال سابقه دارم ، هیچوقت بمن سنوات داده نشده !! تکلیف من چیه ؟ آیا برای دریافت سنوات میتونم اقدام کنم ؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما،
      اگر مبلغ حقوق دریافتی خالص شما این مبلغ بوده است، افزایش ۳۶% شامل شما نخواهد شد. در واقع، افزایش حقوق سال ۹۸ برای شما و سایر افرادی که حقوق پایه دریافت نمی‌کرده‌اند برابر است با: ۱۳% از حقوق سال قبل + ۲۶۱ هزار تومان. حق مسکن، اولاد و … نیز به جنسیت شما ارتباطی ندارد و به شما تعلق میگیرد. این مبلغ معمولا در زمان پرداخت حقوق محاسبه شده و پرداخت می‌شود. بهتر است که ریز فیش حقوقی خود را برای بررسی بهتر نگاه کنید.
      درباره سوال آخر هم باید به شما بگوییم که اگر در شرکت مذکور مشغول به کار نیستید و یا مشمول تعدیل نیرو شده‌اید، سنوات به شما تعلق میگیرد. و این سنوات از طریق اداره بیمه تامین اجتماعی نیز قابل پیگیری است. برای پیگیری بیشتر پیشنهاد میکنیم با وزارت کار به شماره ۶۴۴۹۱ تماس گرفته و حقوق مسئله فوق را از طریق این وزارتخانه پیگیری کنید.
      با تشکر فراوان

  36. عماد راد می‌گوید

    هدف اصلی از افزایش قیمت حقوق کارگر کاهش فاصله طبقاتی عنوان شده، اما تا زمانی که بازاری‌ها و کارفرماها تولیدی ( اعم از کالا و خدمات) بدون ترس از نوسانات قیمت‌های خودشان را متعادل با تغییر نرخ ارز افزایش می‌دهند و از سوی دیگر با انواع رانت، رشوه و سایر روش‌های شناخته شده از پرداخت مالیات بردرآمد، مالیات بردارایی و … سر باز می‌زنند؛ هرگز افزایش حداقل دستمزد کارگران و کارمندان دردی از دردهای جامعه دوا نمی‌کند، چرا که هنوز حقوق‌ها پرداخت نشده کارخانه‌دار، بازاریان و سایر دلال‌ها قیمت‌ها را چند برابر اضافه می‌کنند تا مبادا سودشان کم نشود ! ملاک‌ها و موجرها که جای خود !!! و این چرخ باطل تا جایی ادامه خواهد داشت که یک نیروی خارجی نظم فعلی را برهم بزند و طرحی نو در اندازد.

  37. مصطفی می‌گوید

    کارفرما حقوق کمتر از یک نهصد برام ریخته وتو قانون کار زدن دومیلیون خورده ولی کو برای مجرد خالص دریافتی ۱۷۳۳ هزارتومان وبرای متاهل دو فرزند ۲۰۳۸هزارتومان حقوق تک فرزندی ریخته میشه برای دو فرزندی قردادم یه چیزی مینوسین از من دراوردی جلو ادم میزارن نه حق شیفت هست نه اضافه کاری نه سختی کار یه کارگر cng حقش نیست تو ماه ده دوازه روز شیفت شب هست عصر هست صبح تو سه شیفت کاری لازم به ذکر که جایگاه شخصی نیست مال شهرداری اردبیل هست و شکایت کنی حق حقوق بخوای میگن به سلامت ادم زیاده تو نوبت این از حرفاشون قانون باید به سازمان یا نهاد اقدام کنه وبه صورت یک قرداد فسخی نیارن جلوی ادم بزارن اداره کار باید قرداد تنظیم کنه وبه ادارت یا موسات بدن تا حق حقوق کارگران ازبین نره ممنون

  38. مصطفی می‌گوید

    ببخشین یادم رفت بگم اداره کار میاد تحقیق میکنه و خودشان میان میگن برای شما کمتر ریخته میشه خوب اقای اداره کار میای تحقیق میکنی خودت برسی کن مشکل کم پرداخت کردن حقوق هست چرا خودتون مستقیم اقدام نمیکنین با ید کارگر خودش شکایت حق حقوقش بگیره از اون طرفم باید اخراج بشه به خاطر حق حقوش موندم چرا بازرس میفرستن برای تحقیق یا نمتون کاری کنن نیان اگه میتونن کاری کنن بیان البته چشمون اب نمیخوره کاری بکنن

  39. رضا می‌گوید

    سلام. ممنون ازتون. خیلی خوب بود

  40. میلاد آتشبار می‌گوید

    برای کارگر که حداقل حقوق وزارت کار رو دریافت میکنه هزینه بیمه ماهانه کارگر که از حقوقش باید کم بشه چقدره و ثنوات فقط سالیانه داره که اخر سال میدن یا ماهانه هم باید بدن در کنار اخر سال ممنون میشم بگید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای آتشبار،
      حق بیمه ای که از حقوق وزارت کار کم میشود برابر است با ۷% مبلغ دریافتی. یعنی ۷% از حقوق هر شخص برای بیمه هزینه می‌شود (این رقم برای کارفرما برابر با ۲۳% از حقوق کارمند یا کارگر است). درباره سنوات هم، همه چیز بستگی به سیاست های مجموعه ای که در اون فعال هستید داره. برخی از شرکت ها میزان سنوات رو در انتهای هر سال محاسبه و پرداخت می‌کنند و برخی دیگر، در آخر همکاری با مجموعه.

  41. محمدرضا می‌گوید

    سلام
    من تازه متاهل شدم و قراره تو یه کارخونه استخدام بشم
    ممنون میشم بگید دریافتی من طبق قانون کار باید چقدر باشه
    چون گفته بر اساس قانون کار
    متشکرم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      محمدرضا جان،
      مبلغ حقوق وزارت کار در سال ۹۸ در جدول داخل متن وجود داره.

  42. مهدی ادبزاده می‌گوید

    یه سوال داشتم.اینکه میگن حقوق ۱۳ درصد +۲۶۱۰۰۰..یعنی حقوق امسال هرچی هست باید ضرب در ۱۳درصد شود و جمع بر ۲۶۱۰۰۰ تومان..خوب..سوال اصلی من اینه که پارسال حقوق ها ۱۰ درصد به اضافه روزی ۲۰۰۰ خوردی دقیقا نمیدم..ولی میشد ماهی ۸۷۰۰۰ تومان…شرکت مااومده اون ۸۷۰۰۰ تومان رو از فیش ما کم کرده یعنی از حقوق پارسال کم کرده به به جای اون ۲۶۱۰۰۰ تومن رو گذاشته.آیا این کار درسته یا نه

  43. سمیراا می‌گوید

    سلام
    پس تکلیف قراردادی ها چی میشه
    که نه کارگری حساب میشیم نه رسمی
    پس اضافات ما کی حساب میشه
    کاش کارگری بودیم ما هم

  44. غلامرضا می‌گوید

    سلام. شرکت ما به جای اینکه مبلغ۲۶۱هزار رو به پایه اضافه کنه به آیم حق جذب اضافه کرده آیا این غیر قانونی نیست. لطفا به ایمیلم بفرست

  45. رضا می‌گوید

    دوستی امروز تعریف کرد که صاحب کار من در نمایندگی شرکتی ، حقوق ما را ۱۲۰۰۰۰۰ تومان اعلام کرده و برگ سفید امضا شده ای از ما گرفته که اعتراض نکنیم. آیا صاحب کار قادر به این کار است؟ راه حل پیگیری چیست؟

  46. مصطفی راضی می‌گوید

    سلام و عرض ادب من ی جوون ۲۵ ساله هستم ۱ساله عروسی کردم هم خودم هم هسرم مشغول به کار هستسم دریافتی جفتمون باهم میشه ۲ ملیون تومان مستاجر هستم و ماهی ۱ میلیون قسط میدم ب خدا اوضاع زندگیامون خراب شده همه ب چشم بدبخت نگاهمون میکنن واقعا نمیدونم چیکار کنم…اگر کسی کار سراغ داره اطلاع بده ممنون میشم
    ۲۵ سال سن با مدرک دیپلم

  47. ارزو خادم زاده می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    من یک معلم قراردادی هستم این پایه حقوقی که فرمودید ایا بیمه که امسال ۵۷۰۰۰۰تومن شده باید ازحقوق کسربشه یا دریافتی خالص مون ۱۵۰۰۰۰۰ ،باید باشه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم خادم زاده،
      این مبلغ از میزان دریافتی ناخالص شما باید کسر شود و نه از حقوق خالص شما. برای محاسبه بیمه و حقوق ناخالص و خالص خود می‌توانید از ابزار ماشین حساب حقوق کمک بگیرید.

  48. نیلوفر امیری می‌گوید

    سلام.حقوق پایه برای ۳۶ ساعت کار در هفته باید چقدر باشه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سر کار خانم امیری،
      شما می‌توانید با توجه به جدول بالا و بر اساس حقوق روزانه این مورد را محاسبه کنید.

  49. ناشناس می‌گوید

    شوهر من از ۱۰ و نیم صبح تا ۱۱ شب فروشندگی میکنه حقوقش در سال ۹۷ ، ۱۲۰۰ بود. بیمه هم نبود. بیمه که میاد کارفرماش بهش گفته باید بگه خودش صاحب مغازس وگرنه اخراجش میکنه. و چون بیمه نیست نمیتونه بره شکایت کنه که حقوقش کمه. حتی اگه شکایت میکردم راه به جایی نداشت. کارفرما اخراجش میکنه و یکی دیگرو استخدام میکنه. امسالم گفته ماه خرداد فقط ۲۰۰ تومان اضافه میکنه. در هفته ۸۸ ساعت کار میکنه با ۱۲۰۰ – درصورتیکه ساعت کاری نباید بیشتر از ۴۴ ساعت در هفته بشه. و اگر شد اضافه کاری باید حقوقش ۴۰ درصد بیشتر از حقوق اصلی حساب بشه. کارفرما که براش مشکلی پیش نمیاد. قیمت اجناسشو گرون کرده. درسته مشتریهاش کمتر شدن نسبت به قدیم اما قیمت اجناسشو فضایی کرده. تازه چندین جا مغازه داره. خوبه یه کم وجدان داشته باشن کارفرماها.

  50. مهدی می‌گوید

    این جدول اشتباهه . خواهشا اگر تو یک کاری تخصص ندارید همسنجوری پست نذارین . جمع دریافتی اشتباه زدین حدود ۱۳۰ هزار تومن کم زدین و کافرما ها هم از این استفاده میکنن و حق کار گر ضایع میشه . لطفا رسیدگی کنید

  51. علي كيان می‌گوید

    سلام،
    این وسط تولید کننده گان هم مشکلات خودشون را دارند از یه طرف مواد اولیه هر لحظه کمیاب تر وگرونتر میشه
    از طرف دیگه ام حمایت های دولت کم میشه ،
    از طرف دیگه سازمان محترم استاندارد برای کوچکترین چیزی به کارخانه ها گیر میده و در جا پلمپ میکنه
    خدا کنه همه چیز خوب بشه زودتر
    ما امسال ۵٠ نفر از نیروهامونو از دست دادیم
    به خاطر قوانین جدید شرایط تولید
    مناسفانه 💔

  52. علیرضا می‌گوید

    امسال خودم کشتم به من ۱/۲۰۰ پول میدن. فزوشنده بوتیکم . جز این کار هیچ کار دیگه بلد نیسم و هیشکی بهم کار نمیده . همه جا شده نیروی خانم میگیرن . ماشینم یک ساله خرابه. قدرت درست کردنش رو ندارم . من باید چیکار کنم . ???? از کجا بیارم ?

  53. علی محمدی می‌گوید

    چی بگم بااین حقوق کم بگن برین بمیرین بهترازاین کارای ایناست.سال ۹۸ ۱۷۵۰ حقوقم شده ۴۶۰ میره واسه وام ازدواج ۵۰۰میره واسه کرایه خونه دیگه بانفس کشیدن زنده ایم نصف ماهو.

  54. علی محمدی می‌گوید

    واقعا درحق کارگرداره ظلم میشه

  55. م.ح می‌گوید

    والا این ماییم که به کارفرماها رو می دیم. وقتی راضی نباشیم با این حقوق کار نکنیم اونا هم نمی تونن از ما بیگاری بکشن.

  56. حمید می‌گوید

    سلام
    میگم چرا قانونی وجود نداره که برای افرادی مثل من که فوق لیسانس داریم نیز همون حقوق کارگران عزیز پرداخت میشه… تقریبا هر جا میری میگن حقوق وزارت کار میدیم مدرک مهم نیست الانم به من همون حقوق وزارت رو میدن

  57. ریحانه می‌گوید

    نمیدونم واقعا چه فکری کردید پیش خودتون که این حقوق سال ۹۸ تایین کردید تو این گرونی و وضعیت اقتصاد آیا این حقوق جوابگوی خرجای یک خانواده هست؟جوابگوی خرجای یک شخص تنها نیست فقط بلدید گرونی کنید دست بگیرتون خوبه اما دست بده ندارید!خودتون میتونید با این حقوق کم زندگی کنبد؟این حقوق ماهانه پول توجیبی دو روز بچه های خودتونم نیست!آدمیت هنر است و بس

  58. سوسن اعتمادی می‌گوید

    متاسفانه هیچ کس جوابگو نیست. واقعا سخت با این شرایط و این حقوق زندگی بکنی

  59. مصطفی می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    ببخشید من در یک ارگان دولتی مشغول به کار هستم ۳ سال هست که زادواج کردم ولی قبل از ازدواج سابقه بیمه ی تامین اجتماعیم ۶ ماه هست
    ۲ سال خدمت سربازی بودم که هنوز جزو سوابق بیمه ام حساب نمیشه
    وقتی برای حق متاهلی درخواست کردم گفتم باید قبل از ازدواجت۷۲۰ روز سابقه بیمه داشته باشی تا حق متاهلی بهت تعلق بگیره ولی من قبل از ازدواج فقط ۶ ماه سابقه داشتم یعنی حق متاهلی کلا به من تعلق نمیگیره لطفا واضح راهنمایی کنید…..
    ممنون از سایت خوبتون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      مصطفی عزیز،
      آنچه که شما می‌فرمایید کمک هزینه ازدواج بیمه تامین اجتماعی است. این کمک هزینه به افرادی تعلق می‌گیرد که در ۵ سال قبل از ازدواج خود ۷۲۰ روز سابقه بیمه دارند.

  60. سارا می‌گوید

    سلام من از سال ۹۴ با مدرک فوق لیسانس تو یه شرکت کار دفتری انجام میدم البته ساعت کاری من ماهی ۳۴ ساعت هست و ماهی ۱۰ ساعت از اداره کار کمتر البته کارفرما بیمه کامل برای من رد میکنه اما حقوقم خیلی کمه و هیچ سالی حق سنوات به من پرداخت نکرده میخواهم بدونم من اگه بخوام حق سنوات بگیرم باید پایه حقوق کامل بگیرم یا اینکه بر اساس ساعت کارم سنواتم کمتر هست و در ضمن کارفرما ما امسال حقوقمون ساعتی حساب میکنه آیا من باید حقوق کامل بگیرم یا اینکه همون ساعتی چون من که وقتم میره جایی دیگه هم نمیتونم سر کار برم ممنون از شما؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      برخی از شرکت‌ها ممکن است سنوات را در پایان زمان همکاری پرداخت کنند. به همین دلیل، اینکه تا به حال چنین مبلغی به شما پرداخت نشده به معنی این نیست که سنوات به شما تعلق نمیگیرد. مبلغ سنوات نیز به این شکل محاسبه می‌شود که به ازای هر سال سابقه یک حقوق دریافت خواهید کرد.

    2. ممحمد می‌گوید

      سلام
      فکر نمیکنم به حقوق بگیران ساعتی سنوات بدن متاسفانه

  61. سارا می‌گوید

    با سلام و ممنون از جوابتون من میخوام بدونم من ماهی ۳۴/۵ ساعت سر کار میرم ماهی چقدر باید حقوق بگیرم

  62. Araz می‌گوید

    دوستان عزیزم همیشه در امر معاش خود معقول باشید. این حقوق کمی نیست. ولی چیزی با این حقوق نمی توان تامین کرد. و این را بی ثباتی در قیمت می گویند. مغذتان را برای راه چاره و کاره های بزرگتر باز کنید.و حال رهبر را درک کنید. و دستهایش را بگیرید تا کمکتان کند😀

    1. غلام شبانی می‌گوید

      بالاخره ما نفهمیدیم حقوق کمی نیست یا چیزی نمیشه باهاش تامین کرد،خب حال رهبر رو درک کنیم چقدر از حقوقمون رو تقدیم کنیم که هم خدا راضی باشه هم بنده خدا،عقب افتاده

  63. عابدی می‌گوید

    سلام آیا حق اولاد به خانم های شاغل هم داده میشه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      بله حق اولاد شامل همه افراد صاحب فرزند خواهد شد.

  64. فرشته می‌گوید

    کسی که استخدام اداره ثبت و احوال هست پایه حقوقیش همینقدره

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      میزان حقوق به فاکتورهای مختلفی از جمله تخصص، سابقه کار و … بستگی داره. با این حال، میزان پایه حقوقی که وزارت کار تعیین کرده این مبلغ است.

  65. Shiva daryab می‌گوید

    سلام حقوق منشی جقدره؟واینکه ربطی به نوع کار داره یانه

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      خیر این مبلغ مربوط به همه مشاغلی است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

  66. علی می‌گوید

    من دوست دارم بهترین زیرآب زن ایران باشم

  67. سعید می‌گوید

    مشکل کشور ما اینه یه عده که به اشتباه مدیر شدن که اکثرا هم سن بالایی دارند، از روی اختیار یا از روی عدم اطلاع باعث تصمیمات اشتباه میشن.

  68. مهسا هستم می‌گوید

    یه دختر ۲۴ ساله با مدرک لیسانس از دانشگاه دولتی از ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر از شنبه تا پنج شنبه برای یه شرکت خصوصی کار میکنم اونوقت ماهی ۸۰۰ میگیرم .اعتراضم میکنی میگن ناراحتی برو بیرون…ولی کو کار؟؟؟نه تفریحی نه زندگی ای هرشب میگم کاش صبح بیدار نشم اینقدر که خستم از زندگی….دعا کنید بمیرم زودتر فقط

  69. فرزاد می‌گوید

    خدااااا خودش به همه کمک کنه واقعاااا سخته زندگی با این چندر غاز

  70. مرتضی می‌گوید

    اگر کالا به همین منوال بالا وبالاتر برود نه تنها کم خواهد بود بلکه بدهکار هم خواهیم بود برادر

  71. طراحی سایت می‌گوید

    با سلام اون زمان که بالای ۲۰ ملیون رای به رییس جمهور امید و تدبیر میدادین باید فکر همچین روزایی را هم میکردین که حالا باید تر و خشک با هم بسوزند

  72. سهیلا خانی می‌گوید

    حقوق و دستمزد سال ۹۸ اموردفتری و منشی گری چند هست؟اونام مشمول قانون کار هستن؟؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم خانی،
      حقوق و دستمزد همه شاغلین مشمول قانون کار بر اساس این مصوبه پرداخت خواهد شد مگر آنکه کارفرما بخواهد قراردادی دلخواه با شما ببندد.

  73. بابک می‌گوید

    با سلام من در سازمان آب مشغول به کارم با ۱۱سال سابقه و سه فرزند و کار عملیاتی بدون استراحت حقوق من باید چقدر بشه سه شیفت بدون استراحت

  74. ونداد می‌گوید

    برای این ملت ناسپاس مطمئنن زندگی خیلی سخت تر از این خواهد شد. به روز سیاه میافتیم همه ما ایرانیها توو هرجای دنیا که باشیم حتی خارج از کشور خاک ما خاک وطن خودمونه که به اجبار زندگی ازش کوچ کردیم.
    روزهای خوبی در راه نیستن.

  75. علی رضا می‌گوید

    بخوره این دستمزد تو سر این دولت اسکل پلشت تدبیر و امید این پول نخوری و گدا بازی در بیاری و باد هوا بخوری و خرج نکنی نهایت یه هفته اونم به زور بتونی دوام بیاری

  76. مهدی....مهدی می‌گوید

    سلام .من برای شرکت اوبار ۳۲ روز در سال ۹۸ در پایانه باربری کار کردم و به خاطر مشکلات خود شرکت کار در پایانه تعطیل شد.این شرکت در ابتدا که اصلا نمیخواست حقوقم رو بده ولی بعد که متوجه شد لپتاب و وسایل شرکت هنوز دست منه پشیمون شده و الانم داره حقوقم رو کم میکنه .الان دقیقا حقوق بنده چه مبلغی هست .لطفا راهنمایی کنید .حقوق ۳۲ روز کاری در سال ۹۸ و اینکه مجرد هستم…تشکر وممنون از زحمات شما

    1. ایران تلنت می‌گوید

      مهدی عزیز،
      این مبلغ معمولاً بر اساس قرارداد و توافقنامه‌ای که بین شما و کارفرما منعقد شده، محاسبه خواهد شد.

  77. سپیده می‌گوید

    چرا هیچجا حقوق کارمندای شرکت های خصوصی رو نزده؟من الان یک کارمند حرفه ای با ۴سال سابقه کار مفید هستم (بیمه واحد درمان با اشراف به تمام سطوح بیمه ای)؛باید حقوقم چقد باشه؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سپیده عزیز سلام،
      مبلغ حقوق و دستمزد سال ۹۸ که در این مطلب درباره آن صحبت شد، مختص افراد و شرکتهایی است که مشمول قانون کار و تحت پوشش بیمه (تامین اجتماعی) هستند و دولتی یا خصوصی بودن مجموعه در آن تاثیری ندارد. با این حال، در شرکت‌های خصوصی حقوق و دستمزد کارکنان معمولاً به شکلی توافقی و بر اساس سابقه کار، تجربه، مهارت و میزان حساس بودن آن موقعیت شغلی تعیین می‌شود.

      1. سپیده می‌گوید

        ممنون از پاسخگوییتون

  78. اشکان می‌گوید

    واقعا که! با این پایه حقوق و دستمزد تون

  79. محمد حسین می‌گوید

    خیلی سخته که تورم غیر قابل کنترل باشه ولی تعیین دستمزد برای امرار معاش قابل فهم نباشه
    این یعنی کسی که داره دستمزد را تعیین میکنه تورم رو ایجاد و هدایت میکنه
    حالا با چه کسی و با چه قومیتی سر دشمنی داره الله و اعلم
    اما امیدوارم که زودتر ب راه صراط هدایت بشه همراه شیطان نباشه

  80. حمیدمجدآبادی می‌گوید

    میشه لطف بفرمائید بگید کسی که ۱۷ساعت دررستوران کارمیکنه ودارای ۲فرزند میباشدچقدربایدحقوق بگیره

    1. ایران تلنت می‌گوید

      حمید جان سلام
      اگر در حال حاضر، کارفرمای شما طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی است و شما از طرف کارفرما بیمه شده‌اید، باید حداقل حقوق و دستمزد سال ۹۸ به شما پرداخت شود. با احتساب ۱۷ ساعت کار روزانه در ماه که در کامنت ذکر کردید، شما باید مبلغی نزدیک به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافتی داشته باشید. با این حال، اگر طرف قرارداد با بیمه نیستید، احتمالاً حقوق و دستمزد شما به صورت توافقی از طرف کارفرما پرداخت میشود.

  81. امیر می‌گوید

    سلام و خسته نباشید. چند تا سوال:
    ۱ – ساعات کار مشخص شده وزارت کار، باید ۸ ساعت باشه؟

    ۲ – من قراره تو یه هتل استخدام بشم …
    به من گفتن: حقوق، وزارت کاریه. و بعد از ۳ ماه هم بیمه می شم.
    سوالم اینه که آیا حق بیمه ام از حقوق خالصم کم می شه؟ (یعنی بعد از بیمه شدنم هم بازم حقوق وزارت کار رو بطور کامل می گیرم؟)

    ۳ – من مجردم. آیا علاوه بر حقوق ماهانه، «حق مسکن» و «حق بن نقدی» رو هم باید بهم بدن؟
    (با احتساب اینا، مجموع دریافتی ام، باید بشه ۱/۸۰۶/۸۸۱ تومن؟)

    * ممنون می شم کامل جواب بدید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام امیر جان،
      ۱- ساعت کار مشخص شده وزارت کار در قانون ۷.۵ ساعت است. با این حال، شما باید ۴۴ ساعت در هفته کار کنید.
      ۲- امیر جان، حقوق اعلامی وزارت کار به شکل ناخالص است و حق بیمه شما (۷% مبلغ حقوق) از این عدد کم شده و مبلغ باقیمانده به شما پرداخت میشود.
      ۳- بله. حق مسکن و حق بن نقدی باید به شما پرداخت شود. مبلغ ۱/۸۰۶/۸۸۱ تومان، حقوق ناخالص شماست که با کسر بیمه، مبلغ ۱۶۸۰۳۹۹ تومان به شما پرداخت خواهد شد.

      با تشکر

  82. محمد پاک سرشت می‌گوید

    حقوق پزشکان را چه سازمانی مشخص میکند؟ وقتی حرف از استاندار باشد حقوق یک مهندس باید بر اساس دلار مانند تمام دنیا محاسبه گردد، یک مهندس با مدرک کارشناسی ارشد و سال ها سابقه از یک پزشک عمومی از هر دانشگاهی و با هیچ سابقه ای و تقریبا هر دو هم به یک اندازه زمان تحصیلاشان بوده است،اما کافیست به دریافتی های هر دو نگاه کنید تا اوج سرکوب جامعه مهندسی را متوجه شوید. جامعه ای با کار تخصصی و خطرات و ساعات کاری سرسام آور که تا این حد سرکوب شده است هیچگاه انتظار بازسازی نباید داشت.

  83. Atena می‌گوید

    سلام ، شرکت به من ١۵٠٠ میده ولی برای بیمه ١٧۵٠ رد میکنه، آیا این درسته؟ من میتونم اعتراض کنم؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آتنای عزیز،
      حداقل حقوق سال ۹۸، یک میلیون و هشتصد هزار تومان است (پایه حقوق + حق مسکن و …). در صورتی که کار شما تمام وقت و به شکل کامل بیمه برایتان رد می‌شود، میتوانید به وزارت کار اعتراض کنید.

  84. محمد گوروی می‌گوید

    سلام بنده اهل خوزستان هستم الان نزدیکه چهارماهه بدون یک روز مرخصی سره کارم در شهر کرج استان البرز هنوز یک هزار تومانی نتوستم از حقوقم پس انداز کنم تا حقوقمو میگیرم همش میره جای موادغذای و قرضو قسطامو اب برق خرج خونه و کرایه هرروزم که میرم سره کار هیچی از حقوقم که نمیمونه تازه کم هم میارم با اینکه روزی سه ساعت اضاف کاری هم میکنم روزی ۱۲ ساعت شبکاری کار میکنم بازم کم میارم روزی ۴ ساعت بیشتر نمیخابم ایقد لاغر شدم که همه فک میکنن من معتاد شدم بیمه ماشینم هم ی تومن ماهه دیگه باید پرداخت کنم بلفرض خدای نکرده یکییمون مریض شد خرجش مثلا دو میلیون تومن شد بعد کله حقوقمو ب بیمارستان پرداخت کنم بعد هیچی واسم نمیمونه تا یک ماهه دیگه بنظرتون من باید چیکار کنم خرجه خونه قسطا کرایه بقیه چیزادو از کجا باید بدم تازه مجرد هم هستم که ایقد کم اوردم اگه متاهل بودم خو دیگه بدبخته عالمم ۲۸ سالمه نمیتونم زن بگیرم کمه کمه خرج جهیزیه با عروسیه ساده حداقل صد میلیون تومن هست که اگه من هم روز هم شب کتر کنم هیچ نخابم باید حداقل شش سال کار کنم تابتونم عروسی بگیرم دیگه خسته شدم شما بگین من چیکار کنم بخدا جوونی خوبی هم دارم ولی هیچوقت جوونی نکردمو تفریح نداشتم همش کار کار کار سیر کردنه شکم و قسطو قرض اخه خدایا منوچیکار کنم من هم دل دارم هزار ارزو اگه ندارم حداقل دو سه تای که دارم خدایا خودت ب داده ما برس وگرنه با وضعیت این دولت ما تا تااخره عمر همین طور میمونیمو بدترم خواهیم شد از دوستانی که اهل کرج هستن اگه ی کاره خوب تو استان البرز کرج نیاز ب نیرو داشتن بنده درخدمتشون هستم از لحاظ کاری بدنی هم زرنگ هستم ۰۹۱۶۸۷۹۳۵۷۰محمد گوروی ممنون از کسای که نظره من میخونن

  85. سوران می‌گوید

    این حقوق به نظره شما کدام سوراخ زندگیت رو باهاش میتوانی بگیری به نظره شما حقوق یک متاهل با یک مجرد چرا باید فرق داشته باشه کار کاره دیگه کار رو حساب هم بکنیم مجرده بیشتر از متاهل کار میکنه حق یک انسان را چه جوری حساب کتاب میکنید کل شرکت ها هم یک ساعت بیشتر از نیرو هایش کار میکشه به هزاران دلیل بیخود

  86. دانیال کرمی می‌گوید

    سلام من العان دو ساله که توی یه فروشگاه مبلمان و لوازم چوبی کار میکنم صبح ساعت ۹ تا ۱ و بعد از ظهر هم ساعت ۴ تا ۱۱ شب حدودا ۱۲ ساعت کار میکنیم در طول روز و اینکه جمعه ها هم تا ساعت ۲ سر کار هستیم خدارو شکر فروش خوبی هم داریم ولی تا به العان که ۲۰/۴/۹۸ هستیم حقوق ماهیانه من ۱۲۰۰۰۰۰ بیشتر نیست. میخواستم ببینم باید حد اقل حقوقم با این ساعت کاری چقدر باشه و چگونه این رو به صاحبکار بفهمونم. مرسی

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای کرمی،
      کارفرما موظف است که شما را بیمه کند و بر اساس حقوق و دستمزد تعیین شده در سال ۹۸ به شما حقوق پرداخت کند.

  87. سارا می‌گوید

    سلام من در اردیبهشت ۹۸ استخدام شدم اما افزیش ضریب شامل من نشد و حکمم طبق سال گزشته برام زدن. ایا واقعا افزایش ضریب شامل من نمیشه ؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      در صورتی که قرارداد داشته باشید و از طرف کارفرما بیمه تامین اجتماعی باشید، کارفرما موظف است که این افزایش ضریب را در حقوق و دستمزد امسال شما اعمال کند.

  88. سارا می‌گوید

    کارمند رسمی یکی از ادارات هستم بیمه تامین اجتماعی هستیم اما با کارگزینی صحبت کردم گفتن شامل شما نمیشه چون توی ۹۸ اومدید سرکار و خلاصه نزدن واسم توی حکمم چیکار کنم از کجا پیگیر شم

  89. saleh salehi می‌گوید

    سلام ایا یه جوان ۲۶ ساله مجرد با روزی ۵۰ هزار تومان چه کاری میتواند بکند؟از این حقوق ۴ جمعه دربیاید پول کرایه ماشین هم اضافه کنید به ناامیدی رسیدم وای بحال اون روزی که بزنه به سرم دیگه دنیا برام مهم نیست که اون روز هم نزدیکه

  90. محمد می‌گوید

    با سلام خدمت دوستان
    بنده دارای مدرک مهندسی معماری و دانشجوی ارشد عمران مدیریت ساخت هستم
    از سال ۹۴در یک شرکت پیمانکاری در خوزستان مشغول به کار هستم
    در بدترین شرایط آب و هوایی در یکی از بدترین مناطق خوزستان مدیر پروژه هستم
    تمام کار اجرائی ،اداری ،خرید و …هر کاری که تصورش کنید رو انجام میدم
    چیزی به نام تعطیلی و مرخصی معنی نداره برای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت
    از ماشین خودم برای رفت و آمد ،آوردن و بردن مدیر عامل پیگیری مطالبات و…استفاده می کنم،
    ولله قسم پریروز مدیرعامل ازم خواست قبل از رسیدنش به شرکت توالت دستشویی رو بشورم،،،
    این بی شرف ها فهمیدن ما گرفتاریم هرطور که دوست دارن با ما قشر تحصیلکرده ی بدشانس برخورد می کنند
    تمام این موارد رو بخاطر ماهی یک میلیون و هفتصد میلیون تومان تحمل کردم
    ولی بعد از این درخواست برخورد تندی کردم و از شرکت اومدم بیرون،
    بخاطر زن و بچه ام سختی کار رو تحمل کردم
    ولی توهین به جایگاه و شخصیت رو چطوری تحمل کنیم؟
    از سال ۹۶یک ریال حقوق بنده اضافه نشده است
    در حالی که شرکت هر سال بالای دو میلیارد تومان درآمد خالص برای مدیرعامل دارد!
    هر وقت در مورد اضافه کردن حقوق صحبت کردم
    گفتند که دکترای عمران دانشگاه تهران بیکارن،اگر فکر میکنی حقت رو نمیدیم جلوی پیشرفتت رو نمی گیریم هرجا حقوق بیشتری بهت دادن میتونی بری

  91. رضا می‌گوید

    سلام…من دوتا فرزند دارم تو مغازه لوستر فروشی کار میکنم…دوسال شده…بهم یکو شیشصد میدن .بیمه تامین اجتماعیم هستم…حقوقه من درسته یا حق اولاد رو نمیدن…میشه توضیح بدین…در ضمن ساعت کاریمم زیاد کردن…جمعه قرار بود تعطیل کنن…صبح ه تا ظهر میرم…اضافی کاری هم نمیده…توضیح میدین…ممنون میشم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      اگر بیمه تامین اجتماعی هستید، کارفرما باید حداقل حقوق سال ۹۸ رو به شما پرداخت کند. پیشنهاد می‌کنم از او بخواهید که فیش حقوقی شما رو در اخر هر ماه بهتون بده تا بتونید ریز پرداختی‌ها و کسورات خودتون رو مشاهده کنید.

  92. آریامنش می‌گوید

    سلام.
    حقوق من در ماه حدودا ۱.۸۰۰ هستش و در روز ۴ساعت اضافه کار دارم . جمعه هاهم تعطیلم.
    خواستم بدونم حقوق من چقدر محاسبه میشه؟؟

  93. امیر می‌گوید

    اخر چی شد؟ حداقل حقوق کارمندان رکت خصوص چقدره؟ همه جا نوشته کارگران که

    1. ایران تلنت می‌گوید

      امیر عزیز،
      پایه حقوق کارمندان نیز بر اساس همین جدول حقوق سال ۹۸ پرداخت خواهد شد. هر چند در مورد کارمندان فاکتورهای دیگری مانند سابقه کار و سِمت در میزان حقوق و دستمزد تاثیرگذار است.

  94. آزادی می‌گوید

    ببخشید من سوالی داشتم. میخواستم ببینم حق اولاد برای زنان سرپرست خانوار هم باید واریز شود؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      با سلام و روز به خیر،
      حق اولاد برای همه افراد، فارغ از جنسیتشون باید واریز بشه

  95. آزادی می‌گوید

    ممنونم از راهنمائیتان اما لازم به ذکر است که من حدود بیست و سه سال است که در جهاد دانشگاهی مشغول فعالیت هستم. متاسفانه در این مورد واریزی نداشتم. البته خیلی از قوانین مربوط به قانون کار شامل جهاد نمیشه با عنوان اینکه یک نهاد انقلابی است.
    می خواستم ببینم شما در این مورد اطلاعاتی دارید. ممنونم

  96. مقامی می‌گوید

    آیا حق مسکن به کارکنان دولت تعلق میگیر یا استثنا دارد و عده ای را شامل نمیشود؟لطفا توضیح دهید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای مقامی،
      بله. حق مسکن به کارکنان دولت نیز تعلق میگیرد.

  97. امیرحسام صفادل می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر من یک سوالی داشتم من حساب داره پیتزا سیب گیشا هستم و ماهی ۱.۲۰۰ دریافت میکنم ساعت کاریم هم ۶عصر تا ۱۲ شب هست و فقط برام بیمه رد میکنن ولی من نسبت به حقوقم اعتراض دارم چون از کارگر های تو پیتزا فروشی کمتر هم دارم میگیرم من فکر میکنم سرم کلاه دارن میزارن میشه راهنماییم کنین!؟؟!

    1. ایران تلنت می‌گوید

      با سلام و روز به خیر،
      اگر بیمه هستید و اگر حقوق و دستمزدتون کمتر از حداقل حقوق سال ۹۸ هستش این امکان رو دارید که نسبت به این موضوع اعتراض کنید و در صورت نیاز، به اداره بیمه مراجعه کنید.

  98. مهدی می‌گوید

    دستتون درد نکنه بریم دعا کنیم مریض نشیم اگر بشیم یا از بیماری میمیریم یا از گشنگی

  99. Nn می‌گوید

    میشه لطف کنید حقوق فروشندگی و که ساعت کاریش۱۰-۱۰هست رو بگین

  100. محمدرضا کریمی می‌گوید

    سلام.
    لطفا اعدا جدول را یکبار دیگر جمع بزنید.
    حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند ۱۹۵۰ + حقو اولاد فرزند دوم ۱۵۰ میشود ۲۰۵۰ !؟

  101. علی می‌گوید

    تورم ۴۰۰ درصدی با افزایش حقوق ۲۰ درصدی اینه عدالت توی کشور مدعی اسلام؟

  102. سجاد می‌گوید

    جناب اقای وزیر که دم از عدالت میزنی اگه واقعا مردی و راس میگی یه بار باحقوق کارگران زندگی کن نه اینکه فقط شعار بدی و با حقوق خدامیدونه چند میلیونی زندگی کنی و همش حرف الکی بزنی.

  103. علی زمانی می‌گوید

    با سلام خدمت همه ی دوستان

    ای کاش وضعیت رسیدگی مسیولین محترم بیشتر بود منم کارگر هستم متاهل حقوق من ۱۵۰۰ هست وقتی به کارفرمای محترمم اعتراض میکنم میگه براش نمی صرفه بخواد اینقدر حقوق بده با این وضعیت کاسبی و آمار بیکاری چاره ای به جز سوختن و ساختن ندارم پس خواهشان نظرات احمقانه ندید هرروز که نمیشه بری اداره کار شکایت و…تازه اگه به جایی هم برسی بیکار میشی پس نتیجه میگیریم باید سوخت و ساخت.
    تشکر از سایت خوبتون

    تشکر از دولت
    تشکر از ریاست جمهوری
    تشکر از مسیولین با تدبیر کشور
    تشکر از کارفرماهای با شعور مملکتمون

  104. شیوا می‌گوید

    سلام .خواهشا یکی جواب من بده یک‌ منشی از شنبه تا پنج شنبه بدون بیمه هفت ساعت سرکار باشه .چه قدر باید طبق اداره کار حقوقش‌ باشه ؟؟خواهش میکنم جواب بدین

  105. امیرحسین می‌گوید

    ۱۵۰۰پول خیلی زیادیه و کارشاخی انجام دادن?همونایی ک تو وزارت کار هستن جلو حساب هاشونو ببندن ماشین هاشونو توقیف کنن یه خونه هم واسشون بگیرن ببینم خودوشون و خانوادشون مستونن با اون ۱۵۰۰یه هفته فقط یه هفته دووم بیارن خب ۱۵۰۰اجاره خونه قبض اب برق گاز تلف شارژ هم نمیشه په حورد و خوراک مسکن عروسی بیمارستان و هزار خرج دیه رو چجور باید جور کرد?کی گفته صاحب کار ها نمیتونن از عهدش بر بیاد.به عنوان مثال یه فست فود کوچیک تو مرکز تهران روزی ۱۰-۱۲ملیون دخل میزنه کاری به اونا ک روزی ۵۰ملیون دخل میزنن ندارم اما حد وسطشو بخوایی بگیری روزی ۸ملیون دخل میزنن کل حقوق کارگر هارو تو ۴روز میتونه بده با حقوق ۳.۴تومن اخه ۱۵۰۰چی میکنه الان????

  106. سپیده قمری فر می‌گوید

    سلام ممنون میشم راهنماییم کنید حقوق وزارت کار به ۱۸۵۷ میرسه می خواستم بدونم این مبلغ بدون بیمه است ؟ یعنیمبلغ بیمه از این مقدار کممیشود؟

  107. سعیده می‌گوید

    سلام.من درروز۱۱ساعت کارمیکنم ولی درماه فقط باکسربیمه ازحقوقم ۱۱۰۰۰۰۰دریافت میکنم.میشه بگیددریافتی من بایدچقدرباشد؟

  108. سعیده می‌گوید

    متاهل هستم ولی فرزندندارم وسه سال سابقه کاری دارم

  109. مسائلی می‌گوید

    سلام؛‌من حدودا سه هفته در دفتر یک تهیه کننده مشغول بکار شدم ب عنوان منشی بطور آزمایشی؛ در حال حاضر یک هفتس ک بطور قطعی شده یعنی دیگه آزمایشی نیست بعد میزان حقوقی ک در نظر گرفتند ۸۰۰ تومن هست؛ ساعت کاری هم از ۹ صبح تا ۲,۵ بعدازظهر
    میخواستم بدونم میزان حقوقی ک میدن بهم درسته یا اینکه در حقم اجحاف میشه !؟

  110. الهام می‌گوید

    من یه خانم هستم ساعت ۸ میرفتم سرکار تا یک و از سه ونیم بعد از ظهر میرفتم تا هشت ونیم به عنوان حسابدار در شرکت ثامن فرفورژه اما متاسفانه قرارداد با من نبستن وحدود یک ماه و۱۷ روز کار کردم حقوق برج اولم به قول خودشون با پورسانت یک نیلیون صدوپنجاه هزارتومان بود واین ۱۷ روز چون خیلی کافرما اذیتم میکرد وتوهین گفتم میخوام برم گفت دو روزش تاسوعا عاشورا بوده میشه ۱۵ روز بعدگفتن اون پورسانتا هم جز حقوق الانمه و۴۰۰ تومن کلا بهم میدن اینم بگم که بعنوان حسابدار بودم ولی صبحانه وچای درست میکردم از مشتریا هم پذیرایی میکردم حالا اگر من برم اداره کار شکایت کنم که بیمه نکردن منو وحقوقم کم دادن وشاهد هست منتها معلوم نیست بیان شهادت بدن خود اداره کار میره تحقیق وحقم میگیره یا نه لطفا راهنماییم کنید

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      اگر قرارداد در اختیار دارید و طبق قرارداد به شما پرداخت نشده امکان شکایت و پیگیری از اداره کار را دارید.

  111. جوان ناامید می‌گوید

    واقعا ما چه گناهی داشتیم تو این منطقه جغرافیایی به دنیا اومدیم هیچ امیدی برای زندگی ندارم یه جوون ۲۶ ساله هستم هیچی ندارم دلم میخواد خودمو بکشم

    1. ناهید می‌گوید

      همسن و هم درد هستیم. یک پاپاسی هم ندارم. آگهی ها هم علاوه بر سابقه های وحشتناک توقع تسلط به هزارتا چیز رو دارن!

  112. حمید می‌گوید

    یه جوون ۱۹ سالم . نه نفس میکشم نه زندگی میکنم فقط میگذرونم این روزگار لعنتیو. هر جا هم که میرم کار میکنم بیگاری میکشن . حقوقش هم که بدرد هیچی نمی خوره . من کمک خرج خانوادمم . هیچی برام نمیمونه . فقط نمیدوم چرا با این وضعیت حضرت ازراییل بی کار نشسته. به ولله راضیم همین امشب سرمو بزارم زمین دیگه بلند نشم.

  113. آلما می‌گوید

    ما که تو دفتر خدمات دولتیم ۵۰۰ هزار تومن بیشتر حقوق بهمون نمیدن

  114. مرضیه می‌گوید

    بدترین شرکتی که دیدم شرکت آرین گلاره توی استان البرز اکثر نیروهاش زنه و موقع استخدام یه قرار داد سفتو سخت باهات میبنده که بعد حتی خدا هم از پسش برنمیاد مثال ی موردش که خانم ها فقط ی پایه عیدی میگیرن .قانون هست ولی راه واس دور زدنشم هست اضافه کارتم میخورن کارفرماها حلقشون گشاد شده خیلیییی

  115. بهنام می‌گوید

    یعنی نمیدونید که این حقوق هرچی به بالا نگاه میکنه حتی خط فقر رو هم نمیبینه؟!!!!!

  116. م م می‌گوید

    خدا لعنتتون کنه. خودتون نجومی حقوق می گیرید، با این حقوقا هنر کنیم فقط از گشنگی نمیریم. یه جوونم تا صد سال دیگم نمی تونه ازدواج کنید. لعنت خدا بر شما باد. از داعش پست تر و کثیف ترید

  117. ناهید می‌گوید

    این حداقل دستمزد فحش آبداریه واقعا!

  118. مهدی می‌گوید

    سلام و وقت بخیر. آیا کارفرما مکلف به پرداخت حق مسکن و بن خرید هست یا میتونه این مزایا رو پرداخت نکنه؟و این که حق مسکن و بن خرید شامل افراد مجر هم میشود ؟؟

  119. اشکان می‌گوید

    قراردادهای یکماهه رو از بین ببرید.کارفرما م با شماره ملی من بار میفرسته برا بارنامه و صادرات میکنه و با مدارک من وام های کلان میگیره.همه ادارات هم آشنا داره.من موندم چه کنم قراردادمم حداقل میده وگه هم چیزی بگم منو پرت میکنه بیرون .من موندم یه عالمه قسط بعد از ازدواجم اگه برم اینجوری نرمم که عواقب داره.شورایعالی کار داره چکار میکنه؟ کجابرم به کی بگم؟

  120. عاطی می‌گوید

    سلام ببخشید میشه قضیه بیمه هم بگید ؟ پایه حقوق با بیمس یا بدون بیمه ؟بابیمه چجوره بی بیمه چجوره

  121. ارش می‌گوید

    سلام ما روزی یک ساعت از اضافه کاریمون بخاطر وقت نهار کم میکنن میخواستم ببینم قانونی هست؟
    ساعت کار شب با ساعت کار روز برابر هست؟

  122. shah می‌گوید

    کارفرماها هم دنبال خوردن پول کارگران و کارمندان هستن تو ۱۶ سال کارکردنم نصفشون حق واقعیمونو ندادن و خیلی قشنگ میپیچونن میگن همینه نمیخای برو ۴۸ساعته یکی دیکه رو استخدام میکنیم

  123. قادرتاجیک می‌گوید

    سلام وقت بخیر ایافروشنده یا همون کارگر لوازم منزل که عهد دار کل امور فروشگاه هستن هم شامل قانون کار میشن و به کجا باید مراجعه کرد بایت این موضوعات

  124. محمد علی مرتضوی می‌گوید

    کارفرمای ما خودش برجی ۲۸ میلیون حقوق میگیره بعد حقوق ما رو طبق همین اداره کار هم نمیخواد بده اداره کار هم جالبه به ما میگه برید سند بیارید! خیر سرمون ما شاکی هستیم بعد باید بریم سند بیاریم!!

  125. سامان ب می‌گوید

    با درود
    زمانی مسایل و مشکلات در یک جامعه (کشوری یا کار )حل میشود که مدیریت اقتصاد کلان آن جامعه بهبود یابد . عمده کسانی که در راس صنایع ما هستند عمدتا انسا نهایی هستند که تحصیلات و قدرت درک مسایل و مباحث مالی را ندارند.همچنین قدرت فهم مسایل اقتصاد در سطح خرد را ندارند و این اساس مشکلات مارا می سازد. فساد افسار گسیخته ناشی از این امر می باشد.

  126. Ehsan torkashvand می‌گوید

    سلام خسته نباشید آقا من حقوقم از میزان تعین شده پایین تر هستش و نه بیمه هستم نه خوراکمو میدن ک وزارت کار میگه ناهار و بیمه باید به عهده کار فرما باشه تا اونجا ک من میدونم حالا من میتونم با شکایت کاری بکنم یا اصلا دستم به هیچ جا بند نیست اگر میشه لطفا راهنماییم کنین مرسی ممنون از سایت خوبتون.

  127. کارگر باسواد می‌گوید

    سلام اگه حقوقتون کمتر از قانون کار هست برید اداره کار شکایت، همه حقوق مزایا رو میدن به کارگر ،بیمه هم رد میشه کارفرما هم جریمه میشه

  128. مهندس ساختمان می‌گوید

    مشکل حداقل حقوق نیست مشکل تورم وحشتناک تو کشور هست ۵۰ درصد هم حقوق ها افزایش پیدا کنه باز مردم زیر فقر هستن مسئولان به جای افزایش حقوق و کمک معیشت و این چیزها تورم رو کنترل کنند همه چیز حل میشه

  129. یونس 127 می‌گوید

    سلام
    اگر دو سه ماه مانده به عید استخدام شویم آیا عیدی به ما تعلق میگیرد؟

  130. حمید می‌گوید

    سلام من تو مواد غزای کار کردم که تو کار پام سوخت کار فرما نه بردم دکتر نه هزینهارو داد
    چه جور ی میتوانم ازش شکایت کنم

  131. شهرام می‌گوید

    به نظرم باید حقوق ها رو کم کنن تا تودم کم شه،الکی برای چی مینالید ،

  132. شهرام می‌گوید

    خیلی هم خوبه ،زیادی هم هست

  133. شهرام می‌گوید

    به نظرم باید حقوق ها رو کم کنن تا تورم کم شه،الکی برای چی مینالید ،

  134. علی کریمی می‌گوید

    با سلام و احترام
    خواهرم از ساعت ۸ تا ۱۵ بعداظهر طی توافق با کارفرما در دارالترجمه کارمیکند ./قرارداد ۵ ساله . اگر کارفرما دیگری جهت مدیریت جدید دارالترجمه بخواهد قرارداد جدیدی را اعمال کند امکان پیگیری خسارت قرارداد قبلی وجود دارد . لطفا” در صورت نداشتن یک نسخه از قرارداد امکان پیگیری وجود دارد ./..///با تشکر

  135. الهه می‌گوید

    من چی بگم منکه ۴ساله دارم توی دفتر بیمه روزی۸ ساعت کار میکنم حقوقم ۳۰۰۰۰۰تومان بود که حالا سال ۹۸ به ۶۰۰۰۰۰تومن رسیده منکه خیلی خاک بر سرم چون بیمه هم ندارم

  136. mohammad javad می‌گوید

    با سلام ی سوال داشتم
    من مدتی هست در یک دفتر پلیس+۱۰ مشغول به کار شدم حقوقم رو ۱.۳۵۰.۰۰۰تو قرار داد نوشتن او وقت موقع پرداخت حقوق ۱.۱۸۰.۰۰۰برام واریز میکنن بعد از واریزی سرهنگ صاحب دفتر ۳۵۰هزار تومن از ما بابات بیمه پس میگیره یعنی تو همون دفتر کارت میکشیم ؟!!!!!!!!!! ممنون میشم راهنماییم کنید که قانون دقیقا چی میگه در این باره

  137. زهرا می‌گوید

    سلام اگه کمتر از حداقل حقوق بیمه رو رد کنیم چجوری میشه؟

  138. مصطفی صفاپور می‌گوید

    حق کارگر داره خورده میشه تو این ملکت.من بابام کارگره وضعیتشونو درک میکنم.ان شا الله قوانین مملکت درست بشه این عزیزان به حقشون برسن.لطفا کار رسانه ای کنید حقتونه به مزایاتون برسین و لااقل خدمات بهداشتی تون رایگان باشه🤕😥

  139. mohammad javad می‌گوید

    چرا پیام من داخل سایت ثبت نمیشه

  140. الهام می‌گوید

    با سلام.من کارمند شرکت خصوصی هستم و ماهی ۴ تومن دریافت میکنم .ولی متاسفانه کل عیدی و پاداش و سنواتی که شرکت پرداخت میکنه ۵ تومن هست و ادعا میکنه که عیدی و سنوات حداقل حقوق یعنی ۱۵.۱۶۸.۸۲۲ ریال هست. یک برج حقوق عیدی و یک ماه هم سنوات هست که ما بیشتر هم پرداخت کردیم. آیا از نظر قانون کار درست محاسبه کردند ؟ممکنه راهنمایی بفرمائید ؟

  141. جوادفرامرزی می‌گوید

    سلام ادم سیرازشکم گشنه خبردارنیست حالاماهم میگیم شماکه میگین زیر۵میلیون خط فقرهست کدوم مسئول به فکرماست منتظرجوابم

  142. ابوالفضل می‌گوید

    سلام یه سوال داشتم من توی محل کاری کار میکنم منو بیمه نکردن میشه گفت حالا که منو بیمه نکردن پول بیمه رو بهم بدن

  143. Hasti می‌گوید

    من حدود یکسالو یک ماهه تو فروشگاه پوشاک مشغول بکارم سال۹۷ من حقوقم ۸۰۰هزار تومان بوده و الان ۱۰۰۰۰۰۰ حقوق میگیرم ساعت کاریم در روز ۱۲/۵هست عیدی ۱۵۰ پرداخت شد و اینکه بیمه نشدم ،الان باید چیکار کنم؟میتونم خسارت بگیرم؟سفته ام دادم ،لطفا راهنماییم کنید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.