وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

واسه چه شغلی ساخته شدی؟

تست شخصیت شناسی mbti

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد این است که چه شغل هایی بیشترین سازگاری را با شخصیت آن ها دارند؟ با شرکت در تست شخصیت شناسی MBTI ایران تلنت، اطلاعات و سرنخ‌های جالبی از شخصیت خود و نحوه رفتارتان با محیط به دست خواهید آورد و می‌توانید مناسب با شخصیت و نوع رفتار خود سراغ انتخاب شغل بروید یا مسیر شغلی خود را بسازید.

شروع تست

تست MBTI چیست؟

تست بریگز و مایرز نوعی ارزیابی است که در آن شخصیت فرد را با توجه به چهار معیار اصلی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این معیارها برون گرا یا درون گرا بودن، شهودی یا حسی بوده، ادراکی یا قضاوتی بودن و در نهایت احساسی یا منطقی بودن هستند. در مجموع این دسته بندی‌ها ۱۶ تیپ شخصیتی را تشکیل می‌دهند. تئوری پشت تست بریگز و مایرز مبتنی بر این واقعیت است که جمعیت جهان از این ۱۶ تیپ شخصیتی هستند.

این تست از ۹۳ سوال تشکیل شده است و انجام آن معمولاً حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و هیچ جواب درست یا غلطی در تست MBTI وجود ندارد.

تست MBTI ایران تلنت به شما چه می گوید؟

تست MBTI استانداردهای یک تست شخصیت شناسی را دارد و به دلیل استفاده آسان آن، می‌توان آن را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ابزارهای روان‌شناختی امروز شناخت. در ادامه نگاهی به نتایج به  دست آمده از یک تست را به شما نشان می‌دهیم تا بیشتر با فوایدی که این تست دارد آشنا شوید.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، تیپ شخصیتی شما بعد از پایان تست و پاسخ دادن به سوالات آن مشخص می‌شود. در نمونه بالا تیپ شخصیتی به دست آمده سفیر است که میزان انرژی (که این ویژگی “ارتباط برقرار کردن“ با دنیای اطراف را نشان می‌دهد)، دریافت اطلاعات (که این ویژگی نشان می‌دهد در “دریافت اطلاعات“ از دنیای اطراف چگونه عمل می‌کنید)، تصمیم گیری (که این ویژگی نحوه تصمیم گیری شما در مسائل را نشان می‌دهد) و سازماندهی (که این ویژگی بیانگر رویکرد شما در مورد کار و نگرش به زندگی است) شما را بر اساس ۴ معیارهای اصلی که در بالا عنوان کردیم، مشخص می‌کند.

در ادامه معرفی کلی از تیپ شخصیتی خود را مشاهده می‌کنید و با توانایی‌ها، روحیات و آنچه یک فرد سفیر در تعامل با محیط و افراد اطراف خود انجام می‌دهد، آشنا می‌شوید.

بیان مشخصات اصلی برای هر تیپ شخصیتی، بخش بعدی نتیجه این تست است که به صورت دقیق، فرد را آنچه است آشنا می‌کند.

نکته جالب درباره این تست این است که افراد مشهور و بزرگ در دنیا که دارای تیپ شخصیتی شما هستند را معرفی می‌کند و حتی می‌توانید از این شباهت تیپ شخصیتی، برای برخی تصمیمات کاری استفاده کنید و از این افراد الهام بگیرید.

اما سه بخش اصلی در تست، می‌توانند مشاغل مرتبط و مناسب تیپ شخصیتی شما، نقاط ضعف و قوت شما در کار و همچنین شخصیت کاری شما باشد. با کمک این اطلاعات می‌توانید مسیر خود در انتخاب شغل را دقیق‌تر انتخاب کنید و در محیط کار با همکاران و دیگر اعضای تیم همکاری بهتر و موثرتری داشته باشید.

هدف تست MBTI

این تست یک تست روانشناسی نیست و قرار نیست مشکلات شخصیتی را تشخیص و درمان کند. در واقع این تست، قصد دارد عنوان کند که هیچ بهترینی در انواع تیپ شخصیتی وجود ندارد و هر فرد باید خود را با توجه به ارزش‌هایی که دارد بسنجد و به هیچ عنوان سراغ مقایسه خود با دیگران نرود.

مطالب پیشنهادی
۱ دیدگاه
  1. مریم می‌گوید

    تست انجام بدم وباشخصیتم اشنابشم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.