وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

ماشین حساب حقوق سال ۹۹ توسط تیم ایران سلری راه‌اندازی شد

بحث محاسبه حقوق و دستمزد، یکی از مشکلات رایج بین کارفرمایان و کارمندان تازه کار است. کارفرمایان باتجربه به خوبی می‌دانند که بزرگترین هزینه عملیاتی برای یک کسب‌وکار، حقوق و دستمزد کارمندان است، از این رو یک سیستم دقیق و مطمئن را برای تیم حسابداری‌شان تعبیه می‌کنند تا مخارج و درآمد شرکت را بررسی کنند.

با این حال، یکی از مشکلات کارفرمایان تازه‌کار یا مدیران منابع انسانی در زمان استخدام، محاسبه ارقام مرتبط به حقوق و دستمزد کارکنان است. البته این مشکل تنها مختص به کارفرمایان نیست و بسیاری از کارمندان نیز اطلاع دقیقی از نحوه محاسبه حقوق و کارکردشان ندارند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

زمانی که بین کارفرما و کارمند قرارداد منعقد می‌شود، مبلغی به عنوان حقوق و دستمزد ماهانه کارمندان در نظر گرفته می‌شود. با این حال، نکته مهم این است که این مبلغ، معمولاً حقوق ناخالص کارمند است و مشمول برخی از کسورات قانونی مانند حق بیمه و مالیات می‌شود. در حقیقت، مبلغی که در نهایت به کارمندان می‌گیرد، با احتساب مالیات، حق بیمه و سایر کسورات قانونی، کمتر از مبلغ قرارداد است.

 

مهمترین کسورات قانونی حقوق و دستمزد کارکنان چه هستند؟

بر اساس قانون، کارفرمایان مکلفند اطلاعات لازم درباره کارکنان و میزان حقوق و دستمزدشان را در پایان هر ماه به مراجع ذیصلاح ارسال کنند. در واقع، مالیات و حق بیمه مهمترین بخش کسورات قانونی حقوق و دستمزد محسوب می‌شوند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

مالیات

طبق قانون مالیات بر درآمد، کارفرما وظیفه دارد فهرستی از اسامی کارمندان به همراه مشخصات آنها را به اداره مالیات واقع در محدوده فعالیت ارسال کند و مالیات سهم کارکنان را به حساب بانکی مخصوص وزارت امور اقتصادی و دارایی واریز کند.

حق بیمه

قوانین بیمه تامین اجتماعی کارفرمایان را مکلف می‌کند تا در پایان هر ماه، اسامی کارکنان و میزان حقوق و دستمزدشان را در قالب یک فهرست به ادارات بیمه محل فعالیت مجموعه ارسال کنند و حق بیمه کارکنان و کارفرما را به شماره خاصی واریز نمایند.

طبق قانون بیمه تامین اجتماعی، کارفرما وظیفه دارد ماهانه ۷ درصد از حقوق و مزایای کارمندان خود را پس از کسر معافیت‌ها قانونی، به عنوان حق بیمه به حساب‌های بانکی مربوطه واریز کند. این در حالی است که حق بیمه کارفرما ۲۳ درصد است (۲۰ درصد بابت بیمه اجتماعی و ۳ درصد بابت بیمه بیکاری).

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

مطمئناً محاسبه این ارقام برای یک شرکت تازه تاسیس که واحد مالی ندارد، کاری دشوار و زمان‌بر است. حال، همکاران ما در ایران سلری راهکار خوبی برای این تسهیل فرآیند محاسبه حقوق خالص و ناخالص ارائه کرده‌اند.

ماشین حساب حقوق سال ۹۹؛ ابزار محاسبه حقوق خالص و ناخالص

ماشین حساب حقوق ابزاری است که به منظور تسهیل فرآیند محاسبۀ میزان حقوق و دستمزد خالص و ناخالص سال ۹۹ توسط تیم ایران سلری طراحی و اجرا شده است.

ماشین حساب حقوق سال 98 تبدیل حقوق ناخالص به خالص در ماشین حساب حقوق سال ۹۹

این ابزار که اختصاصاً بر اساس بخش‌نامۀ حقوق و دستمزد شورای عالی کار در سال ۹۸ طراحی شده به کارفرمایان (و البته کارمندان) کمک می‌کند تا با وارد کردن میزان حقوق ناخالص (یا خالص)، از مبلغ کسورات قانونی آن مانند حق بیمه و مالیات برای یک ماه کار تمام وقت مطلع شوند.

این موضوع علاوه بر آن که فرآیند محاسبه حقوق را برای کارفرمایان و مدیران منابع انسانی راحت می‌کند، از طرف دیگر به کارمندان کمک می‌کند تا به راحتی پیش یا پس از عقد قرارداد، از میزان دریافتی خالص خود مطلع شوند.

برای استفاده از ماشین حساب حقوق سال ۹۹ بر روی لینک زیر کلیک کنید:

ماشین حساب حقوق سال ۹۹

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.