وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

آیا کار با شرکت های بین‌المللی به عنوان برنامه‌نویس آسان است؟

استخدام فریلنسرها به ‌جای کارمندان تمام‌وقت برای شرکت‌ها مزایای فراوانی از جمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارد. گستردگی جغرافیایی متخصصان در سراسر دنیا و توسعه‌ی بیش از پیش اینترنت و پلتفرم‌های فریلنسینگ به گسترش این موضوع کمک شایانی کرده‌اند. از سوی دیگر امکان کار کردن مطابق برنامه‌ی فردی و بهره‌مندی از درآمد ارزی، افراد زیادی را به این حوزه سوق می‌دهد. با این وجود کار کردن به صورت فریلنسر برای کاربران ایرانی مشکلات و دغدغه‌هایی به همراه دارد.

در این مقاله به مشکلاتی که برنامه‌نویسان ایرانی برای کار با شرکت‌های بین‌المللی با آن مواجه هستند می‌پردازیم.

استخدام برنامه نویس
هم اکنون برخی از شرکت‌های معتبر ایران در حال استخدام برنامه نویس هستند. برای مشاهده فرصت‌های شغلی برنامه نویسی به سایت ایران تلنت مراجعه کنید.

۱. بازاریابی، اولین مشکل فریلنسرها

طبق این نظرسنجی، شصت و سه درصد از فریلنسرها با مشکل بازاریابی رو به رو هستند. عدم اطمینان کارفرما به فریلنسر اصلی‌ترین دلیل این مشکل است. در بسیاری از موارد کارفرما پس از انجام یک پروژه با فریلنسر و عدم دریافت نتیجه‌ی رضایت‌بخش ترجیح می‌دهد با صرف هزینه‌ی بیشتر کار را به نحو دیگری انجام دهد.

نداشتن برند شخصی و روزمه‌ی مناسب از سایر عوامل تاثیرگذار بر عدم موفقیت فریلنسرها در کار کردن با شرکت‌های بین‌المللی است. از میان فریلنسرها تنها افرادی که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، زمانی را برای شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند تا خود را به عنوان یک متخصص در حوزه‌ی مورد نظرشان معرفی کنند.

۲. مشکلات پرداخت و درآمد کم

یکی از مشکلاتی که تقریبا هر فریلنسری حداقل یک بار با آن مواجه شده این است که کارفرما پروژه را سفارش می‌دهد اما پس از اتمام کار و هنگام تحویل، غیبش می‌زند و در نتیجه فریلنسر برای وقت و هزینه‌ای که صرف کرده است پولی دریافت نمی‌کند. از سوی دیگر سرعت رشد تعداد فریلنسرها بیشتر از کارفرمایان است و این موجب ایجاد بازار رقابتی بین برنامه‌نویس‌ها (developer) شده است که در نهایت به کاهش درآمد آن‌ها ختم می‌شود.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۳. امکان استفاده از خدمات جهانی

این مشکلی است که نه تنها برنامه‌نویس‌ها بلکه دیگر کسب‌وکارها را هم در ایران تحت فشار قرار داده است. بخشی از مهم‌ترین خدمت‌دهندگان بین‌المللی توسط ایران محدود شده‌اند و عده‌ی کثیری از آن‌ها نیز به ایران خدمتی ارائه نمی‌کنند. از بین رفتن امکان استفاده از تکنولوژی‌های مورد نیاز منجر به این می‌شود که هزینه و زمان موردنیاز برای اجرای پروژه‌ها افزایش و کیفیت آن‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی کاهش یابد.

تا قبل از به وجود آمدن پلتفرم‌هایی مانند WINaTALENT  هیچ راه رسمی‌ای برای کارکردن به عنوان فریلنسر در بازارهای جهانی وجود نداشت. فریلنسرها قادر به استفاده از پلتفرم‌های فریلنسینگ رایج مانند Upwork نیستند و شانس کمی برای همکاری با کارفرمای بین‌المللی خارج از این پلتفرم‌ها و با برند شخصی وجود دارد.

۴. اختلاف زمانی

اختلاف زمانی بین فریلنسر و کارفرما از دیگر مشکلات برنامه‌نویسان و به طور کلی فریلنسرها است که منجر به پیچیده شدن ارتباط بین آن‌ها می‌شود. با توجه به اینکه ساعات در دسترس بودن آنها متفاوت است، این ممکن است باعث سردرگمی و تاخیر در برقراری ارتباط شود.

۵. توانایی برقراری ارتباط با کارفرما

این موضوع مانع مهمی برای کار کردن با کارفرمای بین‌المللی محسوب می‌شود. توانایی برقراری ارتباط و صحبت کردن با کارفرما چه به صورت تخصصی و چه عمومی یکی از الزامات برای فریلنسرهایی است که قصد دارند به صورت بین‌المللی فعالیت کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.