وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

نحوه گرفتن پروژه برنامه نویسی از خارج از ایران

برنامه‌نویسی همیشه جز مشاغل پردرآمد در ایران بوده و البته که فرصت‌های شغلی برای استخدام برنامه نویس نیز بسیار زیاد است. طی سال‌های گذشته با بالا رفتن نرخ ارز در کشور و گرانی و تورم، عده‌ای از مشاغل از پایین بودن درآمد خود گله دارند و برنامه‌نویس‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در این بین تعداد زیادی از برنامه‌نویسان (developer) به دنبال راهی برای گرفتن پروژه از خارج از ایران و کسب درآمد ارزی هستند. در این مقاله به طور خلاصه در این مورد صحبت خواهیم کرد.

سایت‌های فریلنسری

این سایت‌ها که واسطه‌ای بین کارفرما و فریلنسر هستند یکی از پراستفاده‌ترین گزینه‌هایی هستند که کارفرما‌ها برای انجام پروژه‌های خود و فریلنسرها برای کسب درآمد ارزی به آن‌ها مراجعه می‌کنند. شما به عنوان برنامه‌نویس می‌توانید گستره‌ی زیادی از پروژه‌ها را در این سایت‌ها ببینید و متناسب با تخصص و مهارت خود با کارفرما وارد مذاکره شوید.

استخدام برنامه نویس
هم اکنون برخی از شرکت‌های معتبر ایران در حال استخدام برنامه نویس هستند. برای مشاهده فرصت‌های شغلی برنامه نویسی به سایت ایران تلنت مراجعه کنید.

سایت Freelancer و Upwork از بزرگترین پلتفرم‌های فریلنسینگ هستند که به دلیل وجود تحریم‌ها امکان ساخت حساب کاربری برای فریلنسرهای ایرانی در آن‌ها وجود ندارد. حتی با رفع این مانع، تحریم‌های بانکی و قطع ارتباط ایران با نظام مالی جهانی موجب ایجاد مشکلات فراوانی برای دریافت دستمزد شده است.

در ایران پلتفرم فریلنسینگ WINaTALENT که در حال حاضر حوزه‌ی نرم‌افزار و IT را پوشش می‌دهد، امکان ارتباط برنامه‌نویسان ایرانی با کارفرماها و پروژه‌های خارجی را فراهم کرده است. به کمک این سایت مشکل دریافت دستمزد به طور کامل حل شده است و فریلنسرها می‌توانند معادل ریالی دستمزد خود را به راحتی دریافت کنند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

نکات مهم برای گرفتن پروژه‌ی خارجی

  • داشتن رزومه‌ی مناسب و ایجاد یک برند شخصی قوی تاثیر زیادی در موفقیت شما برای گرفتن پروژه از خارج از ایران دارد. حتما زمانی را برای شبکه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها و انجمن‌های مرتبط با برنامه‌نویسی مانند Stack Overflow یا GitHub صرف کنید و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه‌ی کاری‌تان معرفی کنید.
  • علاوه بر مهارت‌های اصلی حوزه‌ی کاری‌ خود، مهارت‌های نرم مانند مذاکره، کار گروهی، کار کردن با ابزارهایی مانند ترلو و . . . را تقویت کنید.
  • دست از یادگیری نکشید. با پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی همواره مباحث زیادی برای یادگیری وجود دارد. سعی کنید همیشه به‌روز بوده و بر تکنولوژی‌های جدید در حوزه‌ی کاری خود مسلط باشید.
  • زبان انگلیسی یکی از چالش‌های افرادی است که قصد همکاری با کارفرمای خارجی را دارند که می‌تواند تبدیل به مانعی در این زمینه شود. به یاد داشته باشید که توانایی برقراری ارتباط و صحبت کردن با کارفرما چه به صورت تخصصی و چه عمومی یکی از الزامات برای برنامه‌نویس‌هایی است که به دنبال گرفتن پروژه‌های خارجی هستند.
  • در زمینه‌ی کار کردن با کارفرمای خارجی اعتماد مسئله‌ای بسیار کلیدی است. لذا با رعایت نظم و انضباط، وقت‌شناسی و عمل کردن دقیق به قرارداد اعتماد کارفرما را جلب کنید و هرگز کاری نکنید که به برند شخصی شما لطمه بخورد.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت ها برای آموزش برنامه نویسی

مطالب پیشنهادی
2 دیدگاه
  1. سولماز می‌گوید

    مقاله خوبی بود. کاش وبسایتهای داخل ایران رو هم ذکر میکردید. من با یک دو سه پروژه کار میکنم چندساله و تیم حرفه ای دارند

  2. Radmehr می‌گوید

    ممنون از این اطلاعاتی که در اختیار همگان قرار میدید. اگه بیشتر از این مقالات قرار بدید عالی میشه بازم ممنون🙏

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.