وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

کمپ‌ استخدام (Hire.Camp)، ابزار مدیریت فرایند استخدام و جذب

استخدام یکی از فرآیندهای پیچیده در شرکت‌ها است که اگر به شکل صحیح، منظم و سازماندهی شده انجام نشود امکان نتیجه گرفتن از آن کاهش پیدا می‌کند. برای سازماندهی روند استخدام نیاز به ابزاری است که به کمک آنها بتوان به راحتی این پروسه را مدیریت کرد.

در دنیا ابزاری که بتوان این روند را مدیریت کرد، با نام سیستم ردیابی متقاضیان (ATS: Applicant Tracking Systems) شناخته می‌شود، که تمام آنچه برای مدیریت صحیح روند استخدام نیاز است را به کارفرمایان و استخدام کنندگان ارائه می‌دهد.

نمونه ایرانی و حرفه‌ای آن کمپ ‌استخدام (Hire.Camp) است، که یک ابزار نرم افزاری تحت وب برای مدیریت فرایند استخدام و نظارت بر وضعیت متقاضیان شغلی می‌باشد. این ابزار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا عملیات استخدام را به صورت بهینه و همچنین سازماندهی شده مدیریت کنند.

درباره کمپ ‌استخدام

در بیشتر شرکت‌های بزرگ و کوچک، وقتی برای موقعیت‌های شغل آگهی شغلی منتشر می‌شود، تعداد رزومه‌هایی که دریافت می‌شود بسیار زیاد است و به همین خاطر دسته بندی کردن آنها و همچنین رسیدگی به تمام آنها سخت می‌شود و حتی ممکن است در این میان رزومه‌هایی نیز فراموش شوند و دیده نشود.

به همین خاطر و به دلیل مشکلات این چنینی در بخش منابع انسانی و استخدام، ایده راه اندازی و شکل گیری کمپ استخدام شکل گرفت و امروز شاهد هستیم که این ابزار به یکی از قوی‌ترین ابزارهای مدیریت استخدام در بازار کار ایران تبدیل شده است.

کمپ استخدام از سال ۹۷ فعالیت خود را شروع کرده است و در حال حاضر با سرمایه گذاری ایران تلنت قرار است به‌عنوان یکی از بازیگران کلیدی در حوزه منابع انسانی تبدیل شود. همکاری ایران تلنت و کمپ استخدام از تیر ماه ۹۹ و با هدف توسعه و تسهیل فعالیت‌های منابع انسانی در سازمان‌ها آغاز شده است.

از آنجایی که هدف ایران تلنت به عنوان بزرگترین سایت استخدامی کشور، این است که روند استخدام در کشور را به بهترین شکل بهینه و آسان کند، از این رو در سال‌های اخیر به ایجاد محصولات مرتبط دیگری در کنار پلتفرم کاریابی خود پرداخته است. یکی از این ابزارها که در بازار کار به شدت نیاز به آنها احساس می‌شد، نرم افزار مدیریت استخدام است. تمام آنچه برای روند استخدام مورد نیاز است را، ایران تلنت در کمپ استخدام دید و تصمیم گرفت تا سرمایه گذاری بر روی این ابزار حرفه‌ای را انجام دهد.

مشارکت با کمپ استخدام (Hire.Camp) در واقع اولین سرمایه گذاری رسمی ایران تلنت در حوزه استارتاپ‌ها مبتنی بر تکنولوژی در حوزه منابع انسانی بوده است.

هم اکنون، کارفرمایان و شرکت‌ها در ایران تلنت می‌توانند از این ابزار برای مدیریت استخدام، دسته بندی رزومه‌ها، امیتازدهی به رزومه‌ها و مدیریت مصاحبه‌ها استفاده کنند و با کمک این ابزار فرایند جذب و استخدام خود را با راندمان بالا انجام دهند.

 

ویژگی‌های کمپ استخدام

کمپ استخدام با توجه به نیاز بازار و همچنین مشاهده نمونه‌های خارجی موفق، بر پایه وب طراحی شده است و هدف اصلی آن تسهیل روند استخدام است. این ابزار دارای ویژگی‌های خاصی است که در واقع همین ویژگی‌ها است که آن را برای استفاده شرکت‌ها و منابع انسانی به ابزاری ویژه تبدیل کرده است.

 

پرتال شغلی

در کمپ استخدام سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند بدون نیاز به کدنویسی و طراحی سایت برای خود یک URL خاص بسازند و در آن فرصت‌های شغلی خود را تعریف و آگهی کنند. در حقیقت این URL مانند یک پرتال شغلی کامل برای هر شرکت کار می‌کنند و حتی می‌تواند مانند یک سایت استخدامی برای آنها عمل کند. در این صفحه متقاضیان فرصت‌های شغلی را مشاهده می‌کنند و به سؤالاتی که برای آنها در نظر گرفته شده است پاسخ می‌دهند و در نهایت درخواست خود برای استخدام را ثبت می‌کنند.

این پرتال می‌تواند شامل تصاویر، توضیحات و حتی اطلاعات مربوط به شرکت شما باشد و به شما در ترویج برند کارفرمایی کمک خواهد کرد.

 

مدیریت رزومه

در سیستم مدیریت رزومه کمپ استخدام، تیم استخدام می‌تواند به متقاضیان بر اساس شایستگی‌ها و مواردی که در رزومه ثبت شده است، امتیاز دهد و همچنین در مورد هر متقاضی شغلی نظرات خود را ثبت کنند. در این بخش همچنین می‌توان متقاضیان را طبقه بندی کرد و با کمک برچسب‌ها یا تگ‌های دلخواه آنها را از هم تفکیک کرد.

 

گردش کار متنوع

در کمپ استخدام امکان تغییر و طراحی محیط کاری خود در پنل را دارید و می‌توانید در آن به ازای هر فرصت شغلی یک مدل مسیر استخدام تعریف کنید. در واقع می‌توان گفت که این ابزار، ابزاری کاملا منعطف است که دست شما را در طراحی مسیر استخدام باز می‌گذارد.

در این سیستم مدیریت فرایند استخدام، هر شرکت امکان این را دارد که به ازای هر شغل چندین مسیر استخدام متفاوت تعریف کند.

 

گزارش‌گیری از عملیات استخدام

یکی از اصلی‌ترین ویژگی های ابزارهای مدیریت استخدام این است که گزارشی کامل از روند و فرایند استخدام به کارفرمایان و کارشناسان استخدام ارائه دهد. سیستم کمپ استخدام نیز از داده‌های جمع آوری شده، گزارشات کامل و کلیدی ارائه می‌دهد. این گزارشات شامل گزارش زمان استخدام، گزارش بازدهی منابع و سایر موارد دیگر می‌شود.

 

کار تیمی

در سیستم یکپارچه مدیریت استخدام، این امکان وجود دارد که تمام کارها به صورت تیمی انجام شود و افراد به عنوان بخشی از تیم در تمام مراحل استخدام در جریان کار قرار بگیرند. حتی در این ابزار می‌توان برای افراد تسک نیز تعریف کرد و اطلاعات را با آنها به اشتراک گذاشت تا از روند کار مطلع شوند.

 

مدیریت سطح دسترسی

در کمپ استخدام، هر کاربر دارای وظایف و مسئولیت‌های مشخصی است و به همین خاطر آنها برای کار در این ابزار دارای سطوح دسترسی متفاوتی هستند. در واقع این سطح دسترسی مجوزی برای آنها برای دسترسی داشتن به اطلاعات و کارهای هر بخش از مدیریت استخدام است.

 

مدیریت زمان‌بندی مصاحبه

زمانی که متقاضی به مرحله مصاحبه می‌رسد، تیم استخدام می‌تواند با توجه به برنامه زمانبدی خود بازه زمانی مناسب برای مصاحبه متقاضی شغلی را تعریف کند و متقاضی بر اساس آن روز و زمان مصاحبه خود را تعیین کند.

 

ارتباط خودکار با متقاضی

سیستم یکپارچه برای مدیریت روند استخدام باید بتواند تمام کارها را به صورت خودکار انجام دهد که دیگر کاری از قلم نیفتد. در کمپ استخدام این امکان وجود دارد که بتوانید متقاضی را از روند استخدام، دریافت رزومه و روز مصاحبه مطلع کنید و به این ترتیب، ارتباط خود با کارجویان را حفظ کنید.

 

مزایای کمپ استخدام

مطمئنا چنین ابزاری مزایای بسیاری برای شرکت‌ها و تیم استخدام و منابع انسانی دارد. در ادامه به مهم‌ترین مزیت‌های کمپ استخدام برای شرکت‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

تجربه کاربری آسان و راحت

هر ابزاری برای موفقیت در بازار باید بتواند تمام نیازهای کاربر و مشتریان خود را برآورده کند و همچنین کار با آن آسان باشد. تیم طراحی کمپ استخدام تمام تلاش خود را گذاشته‌اند تا ابزاری طراحی کنند که نیازهای کاربران در آن به خوبی لحاظ شده باشد، ارتباط برقرار کردن با آن راحت باشد و در نهایت رابط کاری آسانی داشته باشد.

 

امکان مصاحبه آنلاین

مصاحبه ویدیویی یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که کمپ استخدام دارد و شرکت‌ها می‌توانند با تعیین زمان مصاحبه لینک آن را برای متقاضی ارسال کنند و مصاحبه را برگزار کنند. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از دیگر اپلیکیشن‌ها برای برقراری ارتباط تصویری نیست و به راحتی می‌توان تمام کارهای استخدام را تنها در یک ابزار انجام داد.

 

همگام بودن کمپ استخدام با ایران تلنت

ایران تلنت اولین و بزرگترین وب‌سایت کاریابی در ایران را دارد. همگام شدن و یکپارچه شدن ایران تلنت با کمپ استخدام این فرصت را برای شرکت‌ها فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی اطلاعات مربوط به رزومه و استخدام متقاضیان را به صورت یکپارچه در یک فضا جمع آوری کنند.

 

چرا کارفرمایان از سیستم‌های ردیابی متقاضیان استفاده می‌کنند؟

کارفرمایان و تیم استخدام آنها در یک زمان ممکن است چندین آگهی شغلی را منتشر کنند و برای آنها صدها رزومه ارسال شود. از آنجایی که درخواست کار به صورت آنلاین آسان‌تر از روش‌های دیگر است و به طبع دریافت رزومه و درخواست همکاری در آن نیز زیاد است، حتما باید ابزاری در اختیار داشت تا بتوان این درخواست‌ها را مدیریت و به آنها رسیدگی کرد.

سیستم‌های ردیابی متقاضیان شغلی، همه این رزومه‌ها را در یک مکان ذخیره می‌کند و به سازمان‌ها و تیم‌های استخدام آنها کمک می‌کنند تا روند استخدام را سازماندهی شده نگه دارند. همچنین این سیستم می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان در سازمان‌ها شود؛ به این صورت که افراد رتبه بندی می‌شوند و امتیاز می‌گیرند و دیگر نیازی نیست که از میان صدها رزومه کاغذی به دنبال فرد خاصی گشت. در واقع، ATS به سازمان‌های کمک می‌کند که افراد حرفه‌ای و با استعداد را شناسایی کنند و متقاضیان استخدام را در لیست خود محدود کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.