وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

کتاب‌هایی که برای حرفه‌ای شدن در حسابداری خوب است بخوانید

کتاب های رشته حسابداری

کتاب و کتاب‌خوانی روشی عالی برای افزایش سطح آگاهی و دانش است و از نظر مالی و هزینه نیز، بسیار به صرفه‌تر از هزینه کلاس‌های مختلف است. با خواندن کتاب های رشته حسابداری، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی اطلاعات بسیار زیادی به دست می‌آورید. به همین خاطر یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقا مهارت‌های فردی در رشته حسابداری است و می‌توانید با خواندن آنها شانس استخدام خود برای فرصت های شغلی حسابداری و شغل های رشته حسابداری افزایش دهید.

 

کتاب های رشته حسابداری

تنها مشکل این است که تعداد کتاب های رشته حسابداری (Accountant) در بازار بسیار زیاد است و به همین دلیل انتخاب از میان آنها ممکن است سخت شود. به عنوان مثال با جستجو در فروشگاه‌های آنلاین فروش کتاب، ممکن است هزاران کتاب وجود داشته باشد و خب مسلما این موضوع کار شما را در انتخاب سخت می‌کند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

حتی می‌توانید سراغ جستجو در گوگل نیز بروید، که این روش نیز ممکن است نتیجه دلخواه شما را نداشته باشد. کاری که ما انجام دادیم این است، که کتاب‌های خوب را یک جا و در قالب یک مقاله معرفی کنیم! در این مقاله همراه ما باشید و این موارد را به خاطر داشته باشید و در برنامه روزانه خود خواندن آنها را قرار دهید.

کتاب شاه کلید شخصی حسابداری

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که حسابداران و حتی افراد در دیگر مشاغل در برابر آن جبهه می‌گیرند، عدم انجام دادن کار رایگان برای افزایش تجربه و یادگیری در هر حرفه خصوصا حسابداری است.

مدیران و کارفرمایان به دنبال این هستند که بهترین افراد را برای حسابداری و انجام کارهای مالیاتی خود پیدا کنند. این افراد را با مشورت از بهترین افراد در حیطه حسابداری و مالیاتی پیدا می‌کنند، اما آیا واقعا این افراد همان بهترین فرد برای این کارفرمایان هستند؟ آیا افراد حرفه‌ای که از چم و خم حسابداری آگاهی دارند، واقعا در بهترین مشاغل مشغول به کار هستند؟ فرق یک حسابدار حرفه‌ای و هوشمند با حسابدار ماشینی چیست؟

طبق بررسی‌ها در بازار کار، متوجه شدیم که سپردن کار حسابداری به افراد در این بازار، با پرس و جوهای بسیار انجام می‌شود و هیچ کارفرمایی چشم بسته به دنبال حسابدار نمی‌رود. در واقع موضوع این است که حسابدار چگونه باید تجربه کسب کند و چگونه باید دانش خود را در این حیطه بالا ببرد، که کارفرمایان به آنها اعتماد کنند و برای کار در شرکت و سازمان خود به آنها پیشنهاد بدهند.

کتاب شاه کلید شخصی حسابداری، ترفندهایی برای موفقیت در بازار کار حسابداری دارد و به شما آنها را می‌آموزد.

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت، نگاهی عمیقی به رویکرد وارن بافت بر ارزش سرمایه گذاری دارد. به طور خاص، این کتاب بر تعیین ارزش ذاتی سهام تمرکز دارد. اما چرا ارزش ذاتی سهام برای سرمایه گذار مهم است؟ پاسخ را در این کتاب پیدا خواهید کرد. این کتاب جلد دوم از سه کتاب مورد علاقه و پرفروش وارن بافت در آمازون است.

در این کتاب، شما می‌آموزید که چگونه مانند وارن بافت سهام انتخاب کنید، چگونه ارزش ذاتی سهام را با استفاده از دو روش در نیمه دوم کتاب محاسبه کنید. همچنین خوانندگان روش کاربردی برای خواندن صورت سود و زیان، خواندن ترازنامه، خواندن اظهارنامه جریان نقدی و محاسبه نسبت‌های مالی را یاد می‌گیرند.

کتاب کاربردی‌ترین مطالب و نکات حسابداری و مالیاتی ویژه بازار کار

کتاب کاربردی‌ترین مطالب و نکات حسابداری و مالیاتی ویژه بازار کار، کتاب علمی و کارگاهی است و توسط سجاد امدادی نوشته است. موضوع کلی کتاب درباره حسابداری، مدیریت مالی و اداری و خدمات مالی است.

در این کتاب که به عنوان کتابی هم در حیطه یادگیری بعد از تحصیل و هم به عنوان منابع ارشد به شمار می‌آید، درباره مباحث کاربردی حسابداری مالی، قوانین و حسابداری مالیات بر ارزش افزوده، نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی، نحوه ارائه گزارش خرید و فروش، نکات کاربردی حسابداری حقوق و دستمزد، نحوه تحریر دفاتر قانونی و تکالیف مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی صحبت شده است.

کتاب حسابداری ویژه بازار کار

کتاب حسابداری ویژه بازار کار، نوشته سینا چال اشتری است که در آن به مباحث ابتدایی و پیشرفته شغل حسابداری در بازار کار پرداخته است.

در این کتاب سعی شده است تا درباره مفاهیم و موارد مهمی از حسابداری صحبت شود، که آنها را در دانشگاه یاد نمی‌دهند. یادگیری تمام فنون حسابداری برای ورود به بازار کار، برای هر حسابداری ضروری است. در این کتاب، تمام آنچه در حسابداری مهم است گردآوری شده و در اختیار علاقه‌مندان این رشته و حرفه قرار داده شده است. هدف اصلی این کتاب این است که خواننده بتواند مهارتی نسبی از کلیه امور حسابداری را یاد بگیرد.

کتاب کلید حسابداری در Excel

این کتاب می‌تواند هم برای سرمایه گذارها در بازارهای مالی مانند بازار بورس، دانشجویان رشته حسابداری و حسابداران سازمان‌ها یا شرکت‌ها مفید باشد و به آنها کمک کند که بهترین را در کار خود پیش بگیرند.

به عنوان یک سرمایه گذار در بازارهای مالی می‌توانید با خواندن این کتاب سراغ نوشتن و تدوین برنامه‌ای بسیار حرفه‌ای برای تجزیه و تحلیل‌های خود بروید. همچنین به عنوان حسابدار شرکت، می‌تواند روند کاری خود را از حالت روتین به روشی حرفه‌ای تغییر دهید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

اما این کتاب می‌تواند کتابی مفید و کاربردی برای دانشجویان رشته‌ی حسابداری باشد. دانشجویان می‌توانند با خواندن این کتاب، به راحتی سراغ ساخت و مدیریت پرو‌ه‌های خود بروند.

یادگیری حسابداری نیز مانند دیگر مشاغل و حرفه‌ها نیاز به تمرین و یادگیری فراوان دارد و تنها با گذراندن متون درسی در دانشگاه و گرفتن مدرک، نمی‌توان امیدوار به دانستن همه چیز بود. برای خواندن این کتاب حتما لازم است که با مفهوم کلی و پایه از نرم افزار اکسل آشنایی داشته باشید و بتوانید به خوبی فرمول سازی را در آن انجام دهید.

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری

کتاب کاربرد رایانه در مدیریت و حسابداری به طور کلی درباره نحوه کار با نرم افزارهای اکسل و اکسس صحبت می‌کند و روش‌هایی در مورد پیاده‌ سازی سیستم‌های حقوق و دستمزد و همچنین حسابداری در این نرم افزارها ارائه می‌دهد.

رمضان عباس نژادورزی، یوسف عباس نژادورزی و فاطمه عبدی سقاواز این کتاب را پس از سال‌ها تجربه در زمینه طراحی سیستم‌های مالی و حسابداری نوشتند و بسیاری آن را برای مدیریت مالی و حسابداری استفاده می‌کنند.

در این کتاب اطلاعات و آموزش‌هایی در مورد سیستم‌های رایانه‌ای و کاربردهای آنها، کاربرد اکسل در مدیریت و حسابداری، کاربرد اکسس در مدیریت و حسابداری، کاربرد اینترنت را در مدیریت و حسابداری و ارسال پست الکترونیکی و دریافت ایمیل وجود دارد.

کتاب حقوق و دستمزد طلایی

کتاب حقوق و دستمزد طلایی نوشته‌ی علی اثنا عشری، درباره نکات و تکنیک‌های حسابداری و تمام آنچه به حسابداری حقوق و دستمزد، مالیات حقوق، قوانین کار و بیمه مربوط می‌شود، صحبت می‌کند. نکته‌ها و ترفندهای حسابداری را باید با کار مداوم و همچنین خواندن کتاب‌هایی مانند این کتاب به دست آورید و با مطالعه این چنین کتاب‌هایی، می‌توانید کسب درآمد عالی از این رشته داشته باشید.

مخاطبان این کتاب تنها حسابداران، مدیر مالی و افراد این حوزه نیست و هر فردی با هر سمت شغل می‌تواند این کتاب را بخواند و درباره حق و حقوق خود اطلاعات کافی به دست آورد. حتی کسانی که قصد راه اندازی کسب و کار را نیز دارند، می‌توانند با خواندن این کتاب در مورد فنون حسابداری حقوق و دستمزد و همچنین مالیات حقوق اطلاعات بسیار و مفیدی به دست آورند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک مدیر مالی شویم؟

حرف آخر

کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، تنها بخش کوچکی از هزاران کتاب مفید رشته حسابداری به شمار می‌آیند و به شما توصیه می‌کنیم که همیشه در مورد کتاب های رشته حسابداری تحقیق کنید و جدیدترین‌ها و مفیدها را برای خواندن انتخاب کنید.

صرف تحصیل در رشته حسابداری نمی‌تواند دانش و آگاهی شما از این رشته را بالا ببرد. بنابراین همیشه به دنبال کتاب های رشته حسابداری باشید و بهترین‌های آن را پیدا کنید و با خواندن و مطالعه آنها سطح علمی و دانش خود را بالا ببرید؛ چرا که کارفرمایان بیشتر از مدرک به دانش و میزان تجربه اهمیت می‌دهند و این بدون خواندن و مطالعه حاصل نمی‌شود.

هر چه در این حوزه بیشتر کتاب بخوانید و مطالعه کنید، می‌توانید میزان مهارت و دانش خود را افزایش دهید و با این کار می‌توانید میزان حقوق و دستمزد پیشنهادی خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: میانگین حقوق یک حسابدار در ایران چقدر است؟

مطالب پیشنهادی
6 دیدگاه
  1. فاطمه می‌گوید

    ممنونم بابت معرفی کتابها

  2. یاسمن می‌گوید

    سلام با سپاس از شما و تیم خوبتان
    پایدار باشید

  3. faeze می‌گوید

    این کتاب ها مفید هستند؟

  4. علیرضا مولایی می‌گوید

    #بهترین کتاب آموزش حسابداری در ایران
    #دکتر_منصور_بروجردیان
    این کتاب بر اساس تمامی استانداردهای جهانی  حسابداری دوبل و قوانین مالی و مالیاتی و دفتر نویسی قانونی در ایران تالیف و همگام با آن نرم افزار حسابداری دوبل استاندارد پارسا ۲۰۰۰  طراحی و برنامه نویسی شده است
    مولف  این کتاب و طراح و برنامه نویس نرم افزار های حسابداری پدیده و پارسا
    جناب آقای دکتر ((   منـصـور بـروجـردیـان   ))
    برجسته ترین و زبده ترین  فرد در زمینه های حسابداری  ، حسابرسی  ،  و طراحی نرم افزارهای  حسابـداری در ایـران می باشنـد
     کتاب اصول حسابداری تالیف آقای دکتر منصـور بـروجـردیـان ، به لحاظ شیوه نگارش و توضیحات بسیار روان مطالب درسی اصول حسابداری و توجه بسیار دقیق و دیدی موشکافانه به مباحث حسابداری ، در نوع خـود بـی نظیـر می باشـد .
    در این کتاب شما با دروس و مباحث اصول حسابداری  ۱ و ۲ و ۳  با تمامی سرفصلهای درسی این رشته از ابتدا و تعاریف اولیه حسابداری ، تا تهیه صورتهای مالی ، بطور کامل آشنا خواهید شد .
    در این کتاب تمامی مباحث و دروس  اصـول حسابـداری با ارائه مثال های مختلف به شما آموزش داده شده و در فرصتی کوتاه و مدتی بسیار کم ، و با شیوه ای بسیار گویا و روان ،  به راحتی از شما یک حسابدار تمام عیار خواهد ساخت و آنقدر راحت و آسان این فن را فرا خواهید گرفت که حتی پیش تر از این فکرش را هم نمی کردید که به این راحتی حسابداری را فرا گرفته و به آن مسلط خواهید شد  .
    یکی از ویژگی های منحصر به فرد این کتاب ، که آن را از سایر کتب اصول حسابداری متمایز نموده و هیچ کتاب اصول حسابداری با چنین شیوه و متدی تا به حال تالیف نشده است ، فصل آموزش نرم افزار دوبل استاندارد پارسا ۲۰۰۰ و پـدیـده و طـرح ۲ مسئله نمونه و کامل حسابداری و حل آنها ،  که توسط این نرم افزارها انجام پذیرفته است  بوده ، که مشاهده و مطالعه این مسائل حل شده  با تمامی گزارشات مالی آن ،  شما عزیزان را  با انجام امورات حسابداری شرکتها و فروشگاهها و مؤسسات  کاملاً آشنا می سازد .
    در این کتاب شما مجموعه کاملی از  ۱ ) آموزش دروس اصول حسابداری  ۲ ) آموزش نرم افزار حسابداری پارسا ۲۰۰۰ و پدیده  ) طریقه استفاده از نرم افزار حسابداری برای انجام عملیات حسابداری شرکتها و مؤسسات  ۴ )  آشنایی با دفاتر قانونی و طریقه تحریر دفاتر قانونی با نرم افزارهای حسابداری و …..  ، را یاد خواهید گرفت .
    با توجه به مطالب فوق به تمامی دانشجویان ، دانش آموزان  ، کارآموزان ، حسابداران و صاحبان مشاغل مختلف و مدیران شرکتها و مؤسسات و کلیه افرادی که می خواهند حسابداری را خیلی زود و خیلی راحت فرا بگیرند ، توصیه می نماییم که حتماً این کتاب را تهیه و مورد مطالعه قرارداده و ( حسابداری را شیرین ) یاد بگیرند

    1. لیلی می‌گوید

      کدوم کتاب

  5. مجیدیان می‌گوید

    با سلام و عرض خسته نباشید
    کتابهای بالا خوبند ولی کتاب حسابداری را از صفر بیاموزیم واقعا یک چیز دیگه هست یعنی کتابی هست که انگار حسابداری رو با ادبیات و شعر و روان شناسی توضیح داده و آدم از خوندنش خسته نمیشه ، هیچ کتاب حسابداری ندیدم که خوندنش لذت بخش باشه الا این کتاب ،

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.