وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

نحوه نوشتن نامه پیشنهاد شغل (Job Offer)

پس از بررسی رزومه و مصاحبه با افراد برای یک موقعیت شغلی، تیم استخدام، کارجوی برتر خود را انتخاب کرده و یک پیشنهاد شغلی ارائه می‌دهد. فرایند پیشنهاد شغلی معمولا شامل یک نامه کتبی رسمی برای توصیف جزئیات موقعیت شغلی، مانند تاریخ شروع مورد انتظار و اطلاعات حقوق است. اگر شما مسئول ارائه پیشنهادهای شغلی هستید، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه یک پیشنهاد نامه موثر بنویسید و کارجو را به پذیرش این موقعیت تشویق کنید. در این مقاله ابتدا توضیح می‌دهیم که پیشنهاد شغلی چیست و در ادامه نحوه نوشتن نامه پیشنهاد شغلی را شرح می‌دهیم و نکات مفیدی را در این زمینه ارائه می‌کنیم.

نامه پیشنهاد شغل چیست؟

کارفرمایان پس از پایان مراحل ارزیابی کارجو، یک پیشنهاد شغل به گزینه برتر ارائه می‌دهند. اغلب، مدیر یا کارشناس استخدام به صورت شفاهی با کارجو برای پیشنهاد کار تماس می‌گیرد و با ارسال نامه رسمی پیشنهاد شغل، موضوع را پیگیری می‌کند. نامه پیشنهاد شغل به کارجو اجازه می‌دهد قبل از تصمیم‌گیری در مورد پذیرش موقعیت شغلی، شرایط کار را بررسی کند. پس از اینکه کارجو رسما این پیشنهاد را پذیرفت، شرکت می‌تواند فرایند پذیرش کارمند جدید را آغاز کند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

موارد مندرج در نامه پیشنهاد شغل

نامه‌های پیشنهاد شغلی ممکن است بسته به نوع شرکت متفاوت باشد، اما معمولا شامل این موارد مشترک می‌شوند:

اطلاعات تماس: در نامه پیشنهاد شغل معمولا تاریخ و اطلاعات تماس مسئول استخدام از جمله نام و محل شرکت درج می‌شود.

خط اول نامه: نامه پیشنهاد  شغل معمولا با یک خط آغازین شروع می‌شود که به کارجو برای گذراندن مراحل مصاحبه، تبریک می‌گوید.

جزئیات شغل: این نامه معمولا شامل جزئیات مربوط به شغل، از جمله عنوان شغل، تاریخ مورد انتظار شروع، برنامه کاری و مسئولیت‌های موقعیت است.

حقوق و دستمزد: در بخشی از نامه پیشنهاد، حقوق ساعتی یا ماهانه موقعیت شغلی و جزئیات مربوط به دفعات پرداخت، به کارجو ارائه می‌شود.

مزایا: نامه پیشنهاد شغل معمولا مزایای شرکت را نیز توضیح می‌دهد، از جمله بیمه، مرخصی با حقوق، برنامه‌های بازنشستگی و سایر مزایا، مانند گزینه دورکاری و … .

خط پایانی: نامه معمولا با تبریک مجدد به کارجو و ارائه جزئیات در مورد نحوه پذیرش پیشنهاد، مانند امضا و بازگرداندن نامه، پایان می‌یابد.

چطور یک پیشنهاد شغلی بنویسیم؟

نحوه نوشتن نامه پیشنهاد شغل

در ادامه نحوه نوشتن یک نامه رسمی پیشنهاد شغل را به همراه مواردی که باید در نگارش این نامه مورد نظر قرار داد را بررسی کرده‌ایم:

استفاده از یک قالب استاندارد برای نوشتن نامه

از فرمت نامه رسمی برای نوشتن نامه پیشنهاد شغل به کارجو استفاده کنید. نامه رسمی معمولا شامل تاریخ نامه و اطلاعات تماس فرستنده و گیرنده است. نام شخص ارسال‌کننده نامه مانند مدیر استخدام و اطلاعات تماس شرکت را در زیر تاریخ ذکر کنید. سپس نام و نام خانوادگی و محل سکونت داوطلب را بنویسید.

با تبریک شروع کنید

در ابتدای نامه تبریک خود را به کارجو و هیجان خود را برای پیوستن او به تیم ابراز کنید. خط شروع نامه پیشنهاد معمولا شامل نام شرکت و عنوان شغلی است که به کارمند ارائه می‌دهید، اگرچه این پاراگراف بسته به فرهنگ شرکت شما ممکن است رسمی یا محاوره و صمیمانه باشد.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

مثال: «غزاله عزیز، ما خوشحال هستیم که موقعیت همکار بازاریابی در گروه ایران‌تلنت را به شما پیشنهاد می کنیم. ما در مورد مهارت‌ها و نوع نگاهی که می‌توانید به تیم بازاریابی ما بیاورید، هیجان‌زده هستیم.»

جزئیات شغل را بیان کنید

در متن نامه، جزئیات مربوط به موقعیت شغلی را ارائه دهید تا داوطلب بتواند تمام اطلاعات مربوطه را بررسی کند. به طور معمول، نامه پیشنهاد شغل شامل شرح وظایف شغلی و تاریخ مورد انتظار برای شروع کار کارجو است. همچنین گنجاندن اطلاعاتی در مورد برنامه کاری، مدیر و وضعیت شغلی موقعیت، نیز مفید است. این جزئیات می‌تواند به داوطلب بینش بیشتری نسبت به شغل جدید بالقوه خود بدهد.

مثال: «همان‌طور که از قبل صحبت کردیم، تاریخ شروع کار شما در این موقعیت ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ است و برنامه کاری شما از شنبه تا چهارشنبه، از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر خواهد بود. در این موقعیت شغلی، شما به رکسانا معتمدی، مدیر بازاریابی گزارش می‌دهید. شغل شما شامل نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی، مدیریت حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت و کمک به زینب مظهری در ایجاد و اجرای کمپین‌های بازاریابی است.»

حقوق و مزایا را مشخص کنید

نحوه نوشتن نامه پیشنهاد شغل

پس از توضیح جزئیات موقعیت شغلی، تمام اطلاعات در مورد حقوق و مزایایی که شرکت به کارجو ارائه می‌کند، را بیان کنید. همچنین می توانید اطلاعاتی در مورد مزایایی که کارجو می‌تواند در این موقعیت دریافت کند، مانند بیمه درمانی یا مرخصی با حقوق را درج کنید. برای مختصر نگه داشتن نامه، می‌توانید اسنادی را نیز پیوست کنید که مزایای شرکت را با جزئیات بیشتر توضیح می‌دهد.

مثال: «حقوق ماهانه شما در این موقعیت ۱۰ میلیون تومان است و درصورت رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، هر سه ماه یک بار نیز مبلغ ۹ میلیون تومان به عنوان پاداش پرداخت خواهد شد. شرکت ما یک برنامه مرخصی با حقوق برای مرخصی شخصی و استعلاجی نیز ارائه می‌دهد. شما در سال اول ۱۵ روز مرخصی با حقوق دریافت می‌کنید و این عدد در سال دوم استخدام شما افزایش می‌یابد. شما همچنین می‌توانید دو روز در هفته از راه دور کار کنید.»

مراحل بعدی را توضیح دهید

نامه را با تبریک مجدد به کارجو و توضیح مراحل بعدی فرایند، پایان دهید. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است از کارجوها بخواهد که نامه پیشنهاد شغل را برای پذیرش رسمی این موقعیت، امضا و بازگردانند. اطلاعات تماس مانند شماره تلفن یا آدرس ایمیل را بنویسید تا کارجو در صورت داشتن سؤال در مورد پیشنهاد شغلی با شما تماس بگیرد. همچنین می‌توانید مهلتی را برای داوطلب برای پذیرش موقعیت تعیین کنید، که معمولا این زمان، دو یا سه روز از تاریخ ارائه پیشنهاد است.

نامه را تصحیح کنید

قبل از ارسال نامه به کارجو، زمانی را برای تصحیح نامه برای هرگونه اشتباه املایی، دستور زبان یا نقطه گذاری، اختصاص دهید. همچنین ممکن است از شخص دیگری مانند مدیر منابع انسانی بخواهید که نامه را قبل از ارسال برای کارجو، بررسی کند. تصحیح نامه قبل از ارسال می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید نامه حرفه‌ای به نظر می‌رسد و اطلاعات مربوطه را برای کمک به کارجو در تصمیم گیری، ارائه می‌کند.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.