وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید» منتشر شد

ایران‌تلنت با برگزاری یک نظرسنجی میان مدیران و کارشناسان، مهم‌ترین اولویت‌های منابع انسانی سازمان‌ها در سال جدید را مشخص کرده است. در این گزارش ضمن بررسی مهم‌ترین kpiهای سالانه حوزه منابع انسانی، مهم‌ترین هدف استراتژیک سازمان‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز ارزیابی شده است.

«بهره‌وری کارکنان» مهم‌ترین ماموریت منابع انسانی سازمان‌ها در سال جدید

بخش اول این گزارش به بررسی مهم‌ترین KPIهای سال جدید منابع انسانی شرکت‌ها پرداخته است. بر اساس این گزارش «بهره‌وری کارکنان» مهم‌ترین ماموریت منابع انسانی سازمان‌ها در سال جدید خواهد بود. «رضایت شغلی» نیز دیگر شاخص مهم عملکرد در حوزه منابع انسانی است که در رده دوم قرار گرفته است. دیگر KPIهای سال جدید منابع انسانی شرکت‌ها عبارت است از: «میانگین زمان ماندگاری کارکنان»، «نرخ خروج»، «هزینه آموزش»، «هزینه هر استخدام»، «زمان مورد نیاز برای هر استخدام» و «نرخ تبدیل استخدام».

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

در بخش بعدی این گزارش مهم‌ترین KPIهای سال جدید منابع انسانی از نگاه سمت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. اولویت اصلی مدیران عامل شرکت‌ها نیز دو فاکتور «بهره‌وری کارکنان» و «رضایت شغلی» است. «میانگین زمان ماندگاری» و «هزینه هر استخدام» نیز دو شاخص کلیدی عملکرد مدیران عامل در زمینه منابع انسانی است. در جدول زیر مهم‌ترین KPIهای سال جدید منابع انسانی از نگاه سمت‌های مختلف مشخص شده است:

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

کدام یک از برنامه‌های منابع انسانی سازمان‌ها اولویت بالاتری دارند؟

اما در سال جدید کدام یک از برنامه‌های منابع انسانی سازمان‌ها اولویت بالاتری دارند. بر اساس نظرسنجی ایران تلنت: «ارزیابی عملکرد کارکنان» اصلی‌ترین برنامه منابع انسانی سازمان‌ها در سال ۱۴۰۲ است. «بهبود شاخص‌های نگهداشت» و «جذب و استخدام» در رتبه دوم و سوم اولویت‌های اصلی منابع انسانی‌ها قرار گرفته‌اند. «تدوین یا به‌روزرسانی سیستم حقوق و دستمزد»، «آموزش نیروها»، «توسعه تکنولوژی‌های منابع انسانی»، تدوین، به‌روزرسانی چارت سازمانی و طبقه‌بندی مشاغل»، «توسعه برند کارفرمایی»، «تعدیل نیرو» و «استقرار سیستم تصمیم‌ساز مبتنی بر داده‌های منابع انسانی» نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند:

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

مهم‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در منابع انسانی

در قسمت بعدی این گزارش از شرکت‌کنندگان پرسیده شده است که مهم‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در منابع انسانی چیست؟ بر این اساس «پلتفرم‌های کاریابی» با ۲۵ % در رتبه اول قرار گرفته است. «پلتفرم‌های ارزیابی عملکرد و عارضه‌یابی» در رتبه دوم قرار گرفته و «پلتفرم‌های ارزیابی و استعدادیابی» در رتبه سوم مهم‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده در منابع انسانی قرار گرفته است. در رتبه‌های بعدی نیز به مواردی چون «پلتفرم‌های ERP»، «پلتفرم تخمین حقوق و دستمزد»، «پلتفرم کوچینگ و مشاوره شغلی» و «پلتفرم‌های ATS» اشاره شده است.

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

در قسمت بعدی این گزارش به همین موضوع از نگاه سمت‌های مختلف پرداخته شده است. این جدول مشخص می‌کند که مدیران فروش و مدیران منابع انسانی بیش از سایرین از «پلتفرم‌های کاریابی» استفاده می‌کنند. برای مدیران عامل و مدیران اجرایی مهم‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در حوزه منابع انسانی «پلتفرم‌های ارزیابی عملکرد و عارضه‌یابی» است. مدیران مالی و مدیران کارخانه‌های نیز بیش از سایرین از «پلتفرم‌های ERP» استفاده می‌کنند.

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

تغییرات مورد نیاز در حوزه جذب و استخدام

بخش بعدی این گزارش به تغییرات مورد نیاز در حوزه جذب و استخدام متناسب با نیاز سازمان‌ها پرداخته شده است. جالب اینجاست که تنها ۱۸ % از افراد تمایل به دریافت رزومه بیشتر داشته‌اند و «معرفی افراد متخصص پس از ارزیابی تخصصی و منابع انسانی و مذاکرات مرتبط با حقوق» و همین‌طور «معرفی افراد متخصص پس از ارزیابی تخصصی» با درصد یکسان ۴۱% مهم‌ترین تغییرات مورد نیاز سازمان‌ها در حوزه جذب و استخدام بوده است.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

در این گزارش همچنین به تغییرات مورد نیاز در حوزه جذب و استخدام از نگاه سمت‌های مختلف نیز پرداخته شده است. مهم‌ترین تغییر مورد نیاز برای مدیران عامل، مدیران مالی و قائم‌مقامان مدیر عامل، «معرفی افراد متخصص پس از ارزیابی تخصصی و منابع انسانی و مذاکرات مرتبط با حقوق» بوده است:

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

مهم‌ترین هدف استراتژیک سازمان‌ها در سال ۱۴۰۲

یکی از بخش‌های مهم گزارش ایران تلنت بخش مهم‌ترین اهداف استراتژیک سازمان‌ها در سال جدید بوده است. بر این اساس «رشد و توسعه کسب‌وکار/ افزایش درآمد» با ۴۳ درصد در رتبه نخست قرار گرفته است. در رتبه دوم مهم‌ترین اهداف استراتژیک سازمان در سال جدید «افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی فرایندها» با ۳۰ درصد قرار گرفته است. «کاهش هزینه‌های کسب‌وکار» با ۱۳ درصد، « بهبود محصول و افزایش رضایت مشتری» با ۷ درصد در رتبه‌های بعدی مهم‌ترین اهداف استراتژیک سازمان‌ها قرار گرفته‌اند:

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

در این گزارش مهم‌ترین اهداف استراتژیک سازما‌ن‌ها از نگاه سمت‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفته است. مهم‌ترین هدف استراتژیک برای مدیران عامل، مدیران مالی، مدیران منابع انسانی، مدیران فروش، «رشد و توسعه کسب‌وکار/ افزایش درآمد» بوده است. اما برای مدیران کارخانه‌ها بیش از افزایش درآمد، «افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی فرایندها» مهم بوده و مهم‌ترین هدف‌ آنها برای سال جدید است:

گزارش «اولویت‌های منابع انسانی در سال جدید»

سایر گزارش‌های آماری و تحلیلی ایران تلنت از بازار کار ایران؛ روندهای استخدام، گزارش‌های جامع حقوق و دستمزد را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.