وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

پرسنل برندینگ چیست و چرا شرکت‌ها برای رشد به آن نیاز دارند؟

حتما شما هم با شرکت‌‌ها و سازمان‌های معروفی که بسیاری از کارجویان برای استخدام در آنها سر و دست می‌شکنند، آشنا هستید یا حداقل نام تعدادی از آنها را شنیده‌اید. این همان مفهومی است که تحت عنوان پرسنل برندینگ جای می‌گیرد. به نظر شما این عبارت چرا در دنیای امروز مهم است و چه نقشی در رشد کسب و کار دارد؟ با ما همراه باشید.

پرسنل برندینگ چیست؟

بیشتر شرکت‌های موفق به چیزی شهره‌اند. این شهرت می‌تواند مرهون تاریخچه، محصولات، خدمات، مدیران، کارمندان و یا دلایل دیگر باشد. ممکن است کسانی تبلیغات کسب و کار شما را دیده باشند، از محصولات شما استفاده کنند یا در موردتان شنیده باشند. این شهرت همان «برند» شماست و می‌تواند تاثیر زیادی روی کسب و کارتان بگذارد.

نیازمند استخدام نیرو هستید؟
با ثبت آگهی در ایران‌تلنت علاوه بر استخدام مدیران و کارشناسان متخصص از بانک رزومه ۲ میلیون نفری، در تمام مراحل جذب نیرو مشاوره اختصاصی و رایگان نیز دریافت کنید

در حقیقت پرسنل برندینگ یا برندینگ کارمندان یعنی معرفی شرکت در بهترین حالت ممکن به عنوان محیطی که برای کار کردن ایده‌آل است. در این فرآیند، کارمندان تصویر برند را درونی می‌کنند و انگیزه دارند تا همان تصویر را به مشتری و سایر افراد سازمان ارائه دهند.

در بازار کار امروز که بسیار رقابتی است، پرسنل برندینگ بسیار مهم است و بدون داشتن آن، استخدام و حفظ بهترین کارمندان، چالش‌برانگیز و پرهزینه است. به عنوان کارفرما، برای پیشبرد کارتان به کارمندان با استعدادی نیاز دارید، و بهترین راه برای پیدا کردنشان این است که تصور کننند شرکت شما بهترین جا برای کارکردن است.

بگذارید اینطور برایتان توضیح دهیم. شما به داستانی تاثیرگذار و الهام‌بخش نیاز دارید که برای دیگران جذاب باشند و برای این داستان‌سرایی چه کسی بهتر از کارمندان راضی؟ در دوره‌ حاکمیت رسانه‌های اجتماعی، کارمندان بهترین بلندگوی شما هستند و می‌توانند بازخورد خوبی نسبت به برندتان ایجاد کنند.

اما پیش از آن همه چیز بستگی به عملکرد شما در تیم منابع انسانی دارد. امکان پیشرفت، بسته‌های حقوق و مزایا، فرهنگ سازمانی، نحوه رفتار با کارکنان و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کار، همگی تاثیر زیادی روی چهره برند شما از بیرون دارد و باعث ایجاد علاقه برای کارکردن در شرکت شما می‌شود. به این ترتیب شرکت‌ها به کمک استراتژی‌های برندسازی، بهترین نیروها را جذب، استخدام و حفظ می‌کنند.

بهترین ها را از ایران تلنت استخدام کنید

پرسنل برندینگ چگونه می‌تواند به رشد شرکت شما کمک کند؟

شرکت شما از بیرون چطور به نظر می‌آید؟ شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند در زمینه پرسنل برندینگ کار کنند، می‌توانند کارمندانشان را به سفیران برندشان تبدیل کنند. آنها همچنین می‌توانند کارمندان وفادارتری داشته باشند، چهره تاثیرگذارتری ایجاد کنند، سطح انگیزه سایر کارمندان را بالا ببرند و باعث جذب استعدادهای مناسب شوند.

چطور پرسنل برندینگ انجام دهید؟

تشویق کارمندان به سفیر برند بودن

به طور کلی، کارکنان علاقه چندانی به مشارکت و دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی محل کارشان ندارند و صفحات مخصوص شرکت را در رسانه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام دنبال نمی‌کنند. اینجاست که پرسنل برندینگ وارد می‌شود.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

هدف این است که بتوانیم به رفتار کارکنان به گونه‌ای سروشکل دهیم که بتوانند هویت برند را در رسانه‌های جمعی به طور خلاقانه معرفی کنند. در اولین قدم باید پیام برندتان را به کارمندان آموزش دهید. برند شما چه هدفی را دنبال می‌کند و ارزش‌های حاکم بر سازمانتان چیست؟ این پیام، باید پیامی مثبت و جذاب باشد. پیامی که برای کارمندان ملموس باشد و بتوانند به وسیله آن با برند ارتباط برقرار کنند و مثل یک سفیر مبلغ آن باشند.

حفظ ارتباط سازمانی

با کارمندان فعلی و جدیدتان حرف بزنید و انتظارات و نظراتشان را بشنوید. سعی کنید نقش کارمندان را در فعالیت‌ها بیشتر کنید. به بازخوردهای کارمندان گوش دهید، آینده شغلی دقیق و مناسبی را ارائه دهید و با انتخاب افراد مناسب برای کار، تعهدتان را برای رشد سازمان نشان دهید.

ابتکاراتی را برای بهبود، حفظ، افزایش رضایت کارمندان و تقویت فرهنگ مبتنی بر مشارکت و بازخورد صریح و شفاف انجام دهید. کارمندان با انگیزه سفیران بهتری می‌توانند باشند. برای مثال برگزاری جلساتی درباره دغدغه‌های جمعی یا انجام بازی‌هایی که اکثر افراد در آن مشارکت دارند می‌تواند موثر باشد.

انجام نظرسنجی و مشارکت همه

شما باید بدانید که کارکنان درباره سازمان چه فکری می‌کنند و چه انتظارتی از آن دارند. برای این کار بهتر است از کارمندان نمونه، نظرشان را درباره کار کردن در فضای موجود بپرسید و براساس آن دست به انجام تغییرات یا جذب نیرو بزنید. در حقیقت در ایجاد محیطی متمرکز شوید که همه کارمندان احساس کنند سهمی در اشتراک و تعیین پیام برند در آن دارند.

ایجاد حس وفاداری

سازمان‌ها به طور مداوم به دنبال راه‌هایی برای حفظ مشتری و ایجاد وفاداری نسبت به برند هستند و چه چیزی بهتر از انجام مسئولیت‌های اجتماعی برای ایجاد حس وفاداری. مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی تاثیر بسزایی در خوشنامی یک شرکت دارد. تحقیقات انجام شده توسط مجله Cielo Talent نشان داده، خوشنامی یک شرکت جزو اولین ویژگی‌هایی است که کارجویان به دنبال آن هستند و ۵۰ درصد از آنها اگر شرکتی خوشنام نباشد حاضر به کارکردن برای آن نیستند.

وجود تنوع فرهنگی در محیط کار، احترام به برابری جنسیتی، حفظ عدالت و مشارکت در فعالیت‌های زیست‌محیطی و اجتماعی، همه از عوامل تاثیرگذار در وجه یک کسب و کار از بیرون هستند؛ عواملی که چهره‌ای معقول از برند می‌سازند و آن را به محیطی دوست‌داشتنی برای کار تبدیل می‌کنند.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.