وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه سریع‌تر استخدام شویم؟

آیا پس از روزها ارسال رزومه نتوانسته‌اید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید؟ مشکل کجاست که نمی‌توانید به سرعت استخدام شوید؟ راز استخدام سریع چیست؟

در دوران بحران اقتصادی امروز، پیدا کردن شغل مورد نظر ممکن است بیش از ۲۵ روز زمان ببرد. ممکن است روزها رزومه خود را برای موقعیت‌های شغلی که گمان می‌کنید کاملاً برای آن شایسته‌اید فرستاده باشید و هیچ سازمانی برای مصاحبه با شما تماس نگرفته باشد. طولانی شدن جستجوی شغلی ممکن است شما را نگران و افسرده کند و حتی شما را به نسبت به آینده شغلی‌تان بدبین نماید. آیا این اتفاق باعث می‌شود شما مایوس شوید و دیگر به دنبال کار نگردید؟

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

در این مقاله چند نکته و راهکار مهمی که به استخدام سریع کمک می‌کند را با هم مطالعه می‌کنیم.

برای استخدام سریع شاید بهتر باشد برای تمام فرصت‌های شغلی رزومه نفرستید!

وقتی به دنبال شغل جدید هستید، وقت برایتان طلاست. وقت خود را با پُر کردن درخواست‌های شغلی گروهی هدر ندهید. تنها به فرصت‌های شغلی فکر کنید که از کار کردن در آن‎ها لذت خواهید برد و زمان خود را صرف جستجوی چنین شغل‌هایی کنید. در این راه می‌توانید از سایت‌های کاریابی مانند ایران تلنت بهره ببرید.

مزیت وب‌سایت‌های کاریابی نسبت به جستجوی عادی این است که این وب‌سایت‌ها قابلیت جستجوی پیشرفته دارند. شما می‌توانید در وب‌سایت‌های کاریابی با استفاده از فیلترهای پیشرفته مانند استفاده از کلمات کلیدی، دایره جغرافیایی، عنوان شغلی، نوع شرکت یا نوع شغل، جستجوی شغلی خود را هدفمندتر کنید. با استفاده از این فیلترها در کسری از ثانیه چندین عنوان شغلی که بر اساس معیارها و فیلترهایی که شما تعیین نموده‌اید، به شما نمایش داده خواهد شد.

بنابراین پیش از شروع جستجوی شغلی باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید دقیقاً برای چه فرصت‌های شغلی درخواست بفرستید. تمرکز خود را تنها بر همین عناوین شغلی گذاشته و در سایت‌های کاریابی به دنبال همین عناوین بگردید. با پیاده‌سازی این استراتژی می‌توانید انتظار استخدام سریع را داشته باشید.

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

حتی پس از مصاحبه شغلی موفق، روند ارسال رزومه به سایر شرکت‌ها را ادامه دهید

تحقیقات نشان می‌دهد اغلب کارجویان، پس از مصاحبه‌های شغلی به طور متوسط حدوداً پانزده بار توسط کارفرمایان رد می‎شوند و از مصاحبه شانزدهم به بعد شانس قبول شدن و شروع به کار بالاتر می‌رود.

از اشتباهات خود در مصاحبه درس بگیرید و به ارائه درخواست تا زمانی که به شغل مورد نظرتان می‌رسید ادامه دهید. در نهایت اگر پس از چند مصاحبه، چندین شرکت تصمیم به استخدام شما گرفتند، این شانس را خواهید داشت تا از میان آنان یکی را انتخاب کنید.

برای سریع‎تر استخدام شدن لازم است هیچ‌گاه دست از ارسال رزومه نکشید. توصیه می‌کنیم تا پایان دوره آزمایشی و تا زمانی که از ثبات شغلی خود در شرکت جدید مطمئن نشده‌اید، به ارسال رزومه ادامه دهید.

برای تحت تاثیر قرار دادن مسئول استخدام، بیش از چند ثانیه فرصت نخواهید داشت

اگر می‌خواهید به سرعت استخدام شوید، باید به همراه هر رزومه یک نامه اختصاصی ارسال کنید. زیرا کارفرما هر رزومه را تنها چند ثانیه بررسی می‌کند. باید در همان پاراگراف اول خود بگوئید که می‌توانید چه ارزش‌هایی را به سازمان اضافه کنید. بنابراین باید سعی کنید توجه او را به رزومه خود جلب کنید.

رزومه شما باید متناسب با آن موقعیت شغلی باشد. بنابراین باید رزومه خود را متناسب با آن سازمان و آن موقعیت شغلی ویرایش کرده و در برخی موارد حتی بازنویسی نمایید. هرچه رزومه شما به آن موقعیت شغلی نزدیک‌تر باشد، شانس انتخاب شدن شما بیشتر خواهد بود. پس مهم‌ترین کار یک رزومه باید اثرگذاری بر مسئول استخدام باشد.

لازم نیست تمام تجارب کاری خود را در رزومه قید کنید

بعضی از کارجویان، شاید بیش از یک دهه سابقه کاری خود را در رزومه‌شان قرار می‌دهند. متاسفانه، این کار هیچ‌کس را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. ارائه اطلاعات نامربوط و بیش از حد نه تنها در استخدام سریع به شما کمک نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود این اطلاعات برای مسئولان استخدامی کسل‌کننده و بی‎ربط باشد.

اگر مدتی کار نکرده‌اید، اجازه ندهید رزومه‌تان در آن بازۀ زمانی خالی باشد

سعی کنید تمام بازه‌های زمانی که به صورت تمام وقت کار کرده‌اید را در رزومه خود قرار دهید. نباید فاصله زمانی پس از خروج شما از آخرین شغل تا ورودتان به شرکت بعدی زیاد باشد. یک راه کار ساده برای حل این مسئله این است که در رزومه خود ماه‌ها را درج نکنید و تنها سال ورود و خروج خود به یک شغل را بنویسید یا اینکه تاریخ و مدت زمان حضور در یک شغل را با فونت کوچک‌تری نسبت به فونت عنوان شغلی بنویسید.

آیا در این وقفه، هیچ اشتغال آزادی نداشته‌اید؟ به شرکتی مشاوره نداده‌اید؟ فعالیت داوطلبانه‌ای نداشته‌اید؟ می‌توانید تمام این فعالیت‌ها را در رزومه خود قرار دهید تا بازه‌های زمانی خالی در رزومه‌تان وجود نداشته باشد.

مانند یک فرد موفق در حوزه کاری خود لباس بپوشید

بسیاری افراد بر این باورند ظاهر انسان در استخدام سریع تاثیری ندارد، اما باید بگوییم این تصور غلط است. لحظات اول یک مصاحبه شغلی همان لحظاتی است که باید تاثیر اولیه را بر کارفرما بگذارید.

بنابراین مطمئن باشید که متناسب با نوع شغل و شرکتی که به دنبال استخدام در آن هستید لباس پوشیده‌اید. اگر در انتخاب نوع پوشش خود مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله برای مصاحبه شغلی چه لباسی بپوشیم؟ را مطالعه نمایید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

خودتان باشید

پاسخ‌های تمرین‎ شده، لبخندهای تصنعی، و گفتن جملاتی که مصاحبه‌گر آماده شنیدنشان است، فرآیند استخدام شدن شما را تسهیل می‌کند. کارفرمایان دوست دارند بدانند که دقیقاً چه افرادی و با چه خلق‌و‌خو و روحیاتی را استخدام می‌کنند. شناخت همکاران کمک می‌کند کارفرمایان انتظارات درست و به جایی از آن‌ها  داشته باشند.

در طول مصاحبه داستان‌گو باشید

اگر قدرت و توانایی قصه‌گویی دارید سعی کنید تجربیات، مهارت‌ها و سوابق شغلی خود را به صورت داستان شرح دهید. سعی کنید سوالاتی که راجع به مهارت‌ها و توانایی‌های شما پرسیده می‌شود را با شرح و تعریف‌کردن ماجراها و اتفاقات مختلف پاسخ دهید. داستان‌سرایی باعث ایجاد حس مثبت در کارفرما شده و به استخدام سریع کمک می‌کند.

از کارفرمای پیشین خود بدگویی نکنید

یکی از مهلک‌ترین اشتباهات در مصاحبه‌های شغلی مطرح کردن صحبت‌های بد درباره رئیس و همکاران سابق است. بدگویی کردن در مصاحبه، باعث می‌شود مصاحبه‌کننده به این موضوع فکر کند که شما پس از ترک این شرکت هم حرف‌هایی شبیه به آن را خواهید زد.

ارتباط با افراد بیشتر به استخدام سریع تر کمک می‌کند

آمارها نشان می‌دهد بیشتر افراد شغل خود را از طریق ارتباطاتشان پیدا می‌کنند. این ارتباطات ممکن است آنلاین یا آفلاین باشد. شاید فکرش را هم نکنید اما در نهایت یکی از آشنایان و اطرافیان خواهند بود که شغل مورد نظرتان را برای شما پیدا می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد ایجاد ارتباطات بیشتر و داشتن آشنایان بیشتر به استخدام سریع‌تر کمک خواهد کرد.

توصیه‌نامه مدیران به استخدام سریع‌ شما کمک خواهد کرد

توصیه‌نامه از جمله مواردی است که همیشه به استخدام کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد توصیه‌نامه‌ها عموماً توسط مدیران مورد مطالعه قرار می‌گیرند. سعی کنید از مدیران، همکاران، مشتریان، تامین‌کنندگان و تمام متبوعان و زیردستان آنان توصیه‌نامه بگیرید، این توصیه‌نامه‌ها را برای زمان مناسب حفظ کنید. توصیه‌نامه‌های مثبت و مناسب می‌توانند به استخدام سریع‌تر ما کمک کنند.

و اما دو نکته کوچک:

  • در زمان حضور در مصاحبه‌های شغلی کفش‌های خود را واکس بزنید: شاید به نظر بی‌اهمیت برسد، اما واقعیت این است که مدیران به واکس کفش شما دقت خواهند کرد. اگر کفش شما واکس‌خور نیست، با یک دستمال کفش خود را تمیز کنید. مهم است که در طول مصاحبه آراسته به نظر آیید.
  • به جزئیات دقت کنید: جستجوی شغلی خود را مانند یک بازی کامپیوتری بدانید، همان‌قدر که بازی کامپیوتری نیاز به دقت و تمرکز دارد، جستجوی شغلی شما هم نیاز به دقت و تمرکز دارد. باید به تمام جزئیات دقت کنید تا بتوانید کارفرمای آینده خود را تحت تاثیر قرار دهید.

امیدواریم به کارگیری این راهکارها به استخدام هرچه سریع‌تر شما کمک کند. تجربیات خود از واکنش‌های استخدامی کارفرمایان در برابر رفتارهای خود را با ما به اشتراک بگذارید.Button Text

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.