وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

سافت اسکیل های ضروری و مهم برای دورکاران

همه گیری کرونا و این بیماری باعث شد که فرهنگ کار و زندگی بسیاری از ما دستخوش تغییر شود. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها قبل از همه گیری کرونا و بحران COVID-19 فرهنگ دورکاری را در شرکت خود اجرا کرده بودند و با فریلنسرهای بسیاری نیز همکاری می‌کردند، اما این بحران باعث شد که روند رشد و اجرای دورکاری در دیگر شرکت‌ها و کل جهان بسیار سریع‌تر شود و به تمام سازمان‌ها سرایت کند.

بسیاری از محققان و متخصصان به این اعتقاد دارند که روند دورکاری، حداقل تا پس از اتمام و ریشه کن شدن خطر COVID-19 همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. سوابق به دست آمده این اجرای دورکاری و همچنین داده‌های شرکت‌های مختلف حاکی از این است که در صورت ایمن بودن انجام این کار، اکثر و به نوعی بیشتر شرکت‌ها این روند را برای کارهای خود در پیش می‌گیرند. با این حال، درس‌هایی که در سال ۲۰۲۰ درباره ارزش انعطاف پذیری و دورکاری گرفتیم، به ما کمک کرده است که به دید بهتری نسبت به این مدل کار کردن برسیم و از آن در استخدام بهره ببریم. به همین خاطر انتظار می‌روند که در سال ۲۰۲۱ تقسیم زمان بین حضور کارمندان در شرکت و خانه به امری طبیعی و همیشگی تبدیل شود.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

آنچه برای کارمندان، افراد جویای کار و حتی دانشجویان و محصلان به زودی به عنوان اصل تعریف می‌شود، این است که باید خیلی زود سراغ یادگیری مهارت های دورکاری و توانایی‌های بروند که بتواند بر این مدل کار تسلط داشته باشند. در این مقاله درباره سافت اسکیل های دورکاران صحبت خواهیم کرد که باید برای این دوران و فریلنسر شدن آنها را در خود تقویت کنید.

مهارت‌های خود مدیریتی خود را بالا ببرید

سافت اسکیل های دورکاران

حتی اگر در سازمان و شرکت خود مدیری کاربلد دارید که می‌تواند تمام کارها را مدیریت کند، با این حال شما باید سازمان یافته و خودجوش عمل کنید تا برای کار کردن با شما خیلی نیاز به هدایت کردن و مدیریت نباشد. این مدیریت به معنای تهیه لوازم، ابزار مانند بهترین نرم افزارها برای دورکاری، منابع و شرایط خوب برای کار است که در نهایت تمام اینها باعث می‌شود که بیشتر روی کار تمرکز داشته باشید، راحت‌تر کار کنید و به حفظ کارایی در زمان دورکاری کمک کنید.

این شما هستید که باید چالش‌ها و مشکلات را حل کنید و ماهرانه آنها را مدیریت کنید تا در توانایی تولید شما تداخل ایجاد نکنند. همچنین، شما باید فعال باشید. هنگام دورکاری، مدیر شما کمتر متوجه می‌شود که شما چقدر فعالیت دارید، پروژه را به چه صورت مدیریت می‌کنید، آیا در حین انجام کارها دچار سردرگمی می‌شوید یا خیر، و یا اینکه در کار دچار ناامیدی می‌شوید. بنابراین اگر سازوکار یک پروژه را نمی‌فهمید یا کاری انجام نمی‌شود، باید بتوانید به خوبی با دیگران صحبت کنید. منتظر نمانید که یک مشکل کوچک به چالشی بزرگ تبدیل شود.

برای اینکه به عنوان یک کارمند موفق دورکار شناخته شوید، باید منظم باشید و توانایی این را داشته باشید که بتوانید عادات قوی بسازید. وقتی در دورکاری این همه آزادی داشته باشید، احتمالاً وسوسه خواهید شد که چند کار را با هم انجام دهید. به عنوان مثال، بسیاری از کارمندان جدید دورکار مدام در حال جابجایی بین کارهای شخصی و کارهای شغلی خود هستند. با این حال، موفق‌ترین کارمندان دورکار موفق مرزهای مشخصی را بین زندگی شخصی و کاری خود تعیین می‌کنند و از یک برنامه و روال ثابت پیروی می‌کنند.

مهارت خود در برقراری ارتباط را بالا ببرید

سافت اسکیل های دورکاران

دورکاری یکی از موقعیت‌هایی است که شما باید در آن سراغ بهبود مهارت‌های خود در برقراری ارتباط بروید. بهبود در برقراری ارتباط به شما کمک خواهد کرد که بدانید در چه زمانی باید برای شخصی نامه نگاری داشته باشید و یا ایمیل بزنید، یا اینکه بدانید چه زمانی باید با همکار یا سرپرست خود تماس تلفنی برقرار کنید.

هنگام نوشتن ایمیلی باید به این موضوع توجه کنید که رعایت اصول نگارش و ادب، کاری نیست که شما تنها در دانشگاه آن را یاد گرفته باشید و هیچ استفاده‌ای از آن نکنید. این کار به خواننده شما نشان می‌دهند که چقدر در کار خود جدیت دارید و برای آن اهمیت قائل هستید. در مورد استفاده از اصطلاحات بدون ابهام مطمئن شوید و به گونه‌ای ارتباط برقرار کنید که احتمال سوء تفاهم را در صحبت‌های خود به صفر برسانید.

از آنجایی در زمان دورکاری و حتی در دورانی غیر از دورکاری بهتر است تا تمام مکاتبات خود در شرکت را به صورت کتبی داشته باشید، به همین خاطر سعی کنید تا در مورد تمام تماس‌های خود و مکاتبات، به صورت کتبی اقدام کنید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

با افزایش مهارت‌های نوشتاری می‌توانید خود را به عنوان یک فرد حرفه‌ای در دوران دورکاری معرفی کنید. نوشتن یک مهارت بسیار خوب است، زیرا تقریباً همیشه می‌توان از آن به صورت دورکار استفاده کرد، خواه به یک شرکت در زمینه وبلاگ و بازاریابی محتوا کمک کنید، یا در زمینه تخصصی‌تری مانند نوشتن مقاله فنی، پزشکی و غیره کار کنید.

توانایی دفاع از خود و همچنین بیان خواسته‌ها را بالا ببرید

سافت اسکیل های دورکاران

هنگامی که به صورت دورکار کار می‌کنید و در این حین نیز در کار خود موفقیتی را تجربه می‌کنید، نسبت به دیگر همکاران خود که در شرکت مشغول کار هستند کمتر دیده می‌شوید و در واقع ممکن است به کار شما اهمیتی داده نشود. این شما هستید که باید خودتان را بسازید و نیازهای خود را به دیگر افراد نشان دهید. دورکاری هم به نفع شما و هم به نفع کارفرمای شما است، بنابراین مجبور نیستید در مورد ابراز خود احساس عذاب وجدان داشته باشید. اینکه با شما نیز مانند دیگر کارمندان رفتار شود، کاملا منطقی است.

شما باید راحت از خود دفاع کنید تا به این اطمینان برسید که پشتیبان، همراه و سرپرست را در کنار خود دارید و هر زمان می‌توانید به آنها مراجعه کنید. اگر به چیزی احتیاج دارید صحبت کنید. به یاد داشته باشید که وظیفه مدیر شما است که به شما در ارتقا شغل در دورکاری کمک کند. این بخشی از وظایف آنها است، بنابراین نگران نباشید که برای موفقیت به عنوان یک کارمند دورکار چه نیاز به جلسه رو در رو دارید و چه نیاز به ابزار و امکانات، تمام آنها را در میان بگذارید. این امر به ویژه در سازمانی که اکثر کارمندان از راه دور کار نمی‌کنند بسیار مهم است، زیرا ممکن است مدیر شما در مور نیازمندی‌ها و آنچه شما نیاز دارید ایده‌ای نداشته باشد و این شما هستید که باید آنها را عنوان و درخواست کنید.

به دورکاری به عنوان یک فرصت نگاه کنید

دورکاری شرایطی است که مجبور به انجام آن شدیم و بعد دیدیم که می‌تواند بسیار برای ما و شرکت مفید باشد. از این فرصت استفاده کنید تا سافت اسکیل‌های خود در دورکاری را افزایش دهید و خود را به عنوان فردی ماهر و حرفه‌ای معرفی کنید. مطمئنا مزایا و معایب دورکاری به صورت یکسان خواهد بود، اما این شما هستید که باید از معایب یک مهارت برای خود بسازید و آنها را کمرنگ کنید و از مزایای آن برای پیشرفت خود و شرکت استفاده کنید.

منبع glassdoor
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.