وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

بهترین نرم افزارها برای دورکاری کدامند؟

نرم افزار های دورکاری

با توجه به شیوع و گسترش بیماری کرونا، شاهد این بودیم که دورکاری در بسیاری از شرکت‌ها اجرا شد و حتی بسیاری از این شرکت‌ها از این روند و انجام کار توسط کارکنان خود، راضی نیز هستند. اما با این حال و با گسترش افراد شاغل به عنوان فریلنسر و حتی قبل از همه گیری کرونا، محبوبیت دورکاری رو به افزایش بود و افراد بیشتر به این نوع کار کردن تمایل پیدا کردند.

هنگامی که شما مدیریت تیم‌های دورکار را برعهده دارید، چه این روند موقت باشد و چه قرار باشد تا تاریخ مشخصی این کار را ادامه دهید، خوب است بدانید که این فناوری می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت و حتی هزینه شود. اگر از این روند برای انجام کارها استفاده می‌کنید، مطمئنا به دنبال ابزارهای دیجیتال بودید و ممکن است از آنها استفاده نیز کرده باشید؛ اما برای بازدهی بالاتر و بهتر باز هم باید به دنبال بهترین نرم افزارها برای دورکاری باشید که بتواند روند کار از راه دور را ساده‌تر کنید.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

بهترین نرم افزارها برای دورکاری

بهترین نرم افزارها برای دورکاری به شما کمک می‌کنند که کار تیم، از کوچک‌ترین و جزئی‌ترین کارها تا کارهای بزرگ را پیگیری کنید و از روند پیشرفت آنها باخبر شوید.

داشتن ابزار مناسبِ کار از راه دور مزایای زیادی را برای تیم شما، از صرفه جویی در وقت گران‌بها گرفته تا انجام منظم کارها، به همراه دارد.

با داشتن بهترین نرم افزارها برای دورکاری، می‌توانید به کشف استعدادها در تیم خود کمک کنید و حتی کارایی آنها را بالا ببرید. برای کمک به شما در شروع دورکاری، بهترین نرم افزارهای مدیریت دورکاری را گردآوری کرده‌ایم که بهترین امکانات را برای کسب و کارها ارائه می‌دهند.

۱. Hubstaff

زمانی که دورکاری خود را برای اولین آغاز می‌کنید، به ابزاری نیاز خواهید داشت تا بتوانید زمانبندی درستی از کارها داشته باشید و از راه دور پیشرفت کارها را ردیابی کنید. این ابزار Hubstaff است.

Hubstaff توسط یک تیم دورکار برای دورکاران طراحی و ساخته شده است، که یک برنامه عالی برای تعریف زمانبندی برای کارها و مدیریت آنها است. این ابزار برای کمک به تیم‌ها برای استفاده درست از زمان، اعتماد سازی و همچنین پاسخگویی نسبت به وظایف ساخته شده است.

این ابزار در نسخه دسک‌تاپ برای سیستم عامل‌های Mac ،Windows و Linux (نسخه وب و موبایل نیز دارد) وجود دارد و تیم شما می‌تواند در هر زمان با یک کلیک کار با آن را آغاز کند و هیچ وقفه و باگی در کار با آن وجود نداشته باشد.

Hubstaff به طور خودکار کار تیم را به صورت ساعتی ردیابی می‌کند و این کار را با ویژگی‌های ردیابی مانند URL، اسکرین شات‌های اختیاری هر کاربر انجام می دهد و همچنین این ابزار زمان تلف شده هنگام کار را نیز ضبط می‌کند. حتی اگر کاربر فراموش کند که باید زمان را متوقف کند، این ابزار این کار را برای او انجام می‌دهد.

Hubstaff نیاز به محاسبه دستی ساعت کاری کارمندان، که یک کار بسیار وقت گیر و منسوخ شده است را از بین برده است.

در داشبورد Hubstaff می‌توانید موارد زیر را ببینید:

  1. میزان فعالیت تیم خود را در ساعت کاری با میزان فعال بودن ماوس و کیبورد بسنجید.
  2. اینکه ساعت کاری کجا برای هر پروژه و کار صرف می‌شود را، ببینید.
  3. پیشرفت کاری تیم خود را در طول زمان با اسکرین شات‌های رندم که به صورت یک بار، دو یا سه بار در هر ده دقیقه گرفته می‌شود، مشاهده کنید.

این ویژگی‌ها در این ابزار قابل تنظیم هستند و می‌توانند برای هر کارمند خاموش شوند.

قیمت Hubstaff:

Solo Lite (برای ۱ کاربر): رایگان

پایه: ۷ دلار برای هر کاربر در هر ماه

پرمیم: ۱۰ دلار برای هر کاربر در هر ماه

شرکتی: ۲۰ دلار برای هر کاربر در هر ماه

۲. Hubstaff Tasks

Hubstaff
Hubstaff

برای انجام موفق کارهای دورکاری، شما به ابزارهای مدیریت پروژه نیاز دارید که پیشرفت کار را آسان کنید، تیم‌ها را به روز نگه دارید و فقط روی کارهایی با بالاترین اولویت تمرکز کنید.

با استفاده از Hubstaff Tasks، کارایی تیم و فعالیت‌ها را به صورت منظم‌تری نگه می‌دارید و یک جریان کاری روان و همچنین آسان از راه دور را تجربه می‌کنید.

Hubstaff Tasks یک نرم افزار ساده برای مدیریت پروژه است که با در نظر گرفتن اصول سرعت بخشیدن به کار ساخته شده است. ویژگی‌های اصلی آن بردهایی به سبک Kanban است که از لحاظ بصری به راحتی قابل درک و پیگیری هستند. همچنین Stand-upهایی دارد که افراد را از هر کارها مطلع می‌کند و Sprintهایی که به تیم کمک می‌کنند که افراد روی کارهای خود تمرکز کنند.

با استفاده از Hubstaff Tasks، می‌توانید وظایفی را به اعضای تیم اختصاص دهید و آنها را در بخش کامنت منشن کنید. با این کار افراد به طور خودکار از وظایف خود مطلع می‌شوند تا چیزی را از دست ندهند. Hubstaff Tasks به شما این امکان را می‌دهد تا در هر تسکی که تعریف می‌شود، چک لیست‌هایی درست کنید و برای آن برچسب یا لیبیل تعریف کنید.

در این ابزار به سادگی می‌توانید تسک تعریف کنید، آن را به راحتی پیش ببرید و با چند کلیک تسک‌ها را به افراد مسئول تحویل دهید.

قیمت Hubstaff Tasks

حداکثر ۵ کاربر: رایگان

بیشتر از ۵ کاربر: ماهیانه ۴ دلار برای هر کاربر بیشتر (هم اکنون رایگان است)

۳. Google Drive

Google-Drive
Google-Drive

گوگل درایو ابزاری مبتنی بر ‏فضای ذخیره‌سازی است که بهترین مکان برای ذخیره کردن و متمرکز کردن فایل‌های پروژه‌ها به شمار می‌آید. هر عضو تیم شما می‌توانید فایل‌های پروژه را در این فضا آپلود کند، دایرکتوری بسازد و فایل‌ها و دایرکتوری‌ها را با دیگر اعضای تیم به اشتراک بگذارد.

Google Drive مجموعه‌ی قوی از ابزارهای اداری را دارا می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد داکیومنت‌ها، اسپریدشیت‌ها و اسلایدها را به صورت آنلاین ایجاد کنید و همزمان آنها را ویرایش نیز بکنید. اعضای تیم می‌توانند ویرایش‌ها را به صورت همزمان و آنلاین مشاهده کنند، پیشنهاد برای بهتر شدن ارائه دهند و حتی در صورت دسترسی داشتن می‌توانند به بهتر شدن آنها کمک کنند.

قیمت Google Drive:

تا ۱۵ گیگابایت اول رایگان است

۱۰۰ گیگابایت: ماهانه ۱.۹۹ دلار

۱ ترابایت: ۹.۹۹ دلار در ماه

۴. Slack

Slack
Slack

وقتی در دفتر کار هستید، برقراری ارتباط با همکارانتان به سادگی چرخاندن صندلی و صحبت کردن است. اما در حالت دورکاری، اوضاع بسیار متفاوت است.

اسلک راه حلی برای این مشکل ارائه داده است& که بهترین راه حل برای برقراری ارتباط در دورکاری است. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی با هر کدام از اعضای تیم خود ارتباط داشته باشید و صحبت کنید، کانال‌های مکالمه‌ای برای اهداف مختلف درست کنید و برای نظم دادن به پیام‌ها آنها را به شکل رشته پیام در بیاورید.

همچنین، توسط Slack می‌توانید اشتراک گذاری فایل را نیز انجام دهید. می‌توانید مستقیماً فایل‌هایی را برای تیم خود ارسال کنید، که در اصل بسیار راحت‌تر و تمیزتر از ایمیل عمل می‌کند. اسلک با گوگل درایو نیز ادغام می‌شود.

قیمت Slack:

پایه: ویژگی‌های اساسی با فضای ذخیره سازی محدود رایگان است

استاندارد: ۶.۶۷ دلار برای هر کاربر در هر ماه

پلاس: ۱۲.۵۰ دلار برای هر کاربر در ماه

۵. Todoist

Todoist
Todoist

کار در شرکت به این معنی است& که تنها اوقات فراغت واقعی شما ساعات پس از کار است. اما با برنامه ریزی و استفاده از ابزار مناسب در دورکاری، شما در چگونگی برنامه ریزی روز خود کاملاً آزاد هستید.

Todoist تمام کارهای شما را در یک فضا ذخیره می‌کند و کارها و وظایف شما همگی جلوی چشمان شما هستند، بنابراین می‌توانید روز خود را بهتر برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که چیزی را از قلم نمی‌اندازید. وقتی به صورت لحظه‌ای تسکی برای شما تعریف می شود، می‌توانید آن را به این لیست اضافه کنید و برای آن یادآوری تنظیم کنید و دوباره سراغ کاری که بروید که در حال انجام آن بودید. این باعث می‌شود هنگام کار، ذهن شما منحرف نشود و اطمینان حاصل کنید که چیزی از قلم نمی‌افتد.

چه بخواهید کارهای شخصی خود را سازماندهی و برنامه ریزی کنید و چه برای کارهای شرکت به دنبال ابزاری برای نظم دادن و زمانبندی باشید، Todoist ابزاری بسیار مفیدی است.

Todoist به شما این امکان را می‌دهد که کارها و وظایف بزرگ‌تر را کوچک‌تر و طبقه بندی کنید تا بتوانید آنها را به صورت کامل انجام دهید. این ابزار همچنین با دستیارهای مجازی مانند Google Home و Alexa ادغام می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید وظایف خود را همان زمان که تعریف شدند به این لیست اضافه کنید.

قیمت Todoist:

پایه: با تعداد پروژه‌ها و افراد محدود رایگان است

پرمیم: ۳ دلار در ماه

شرکتی: ۵ دلار برای هر کاربر در ماه

۶. PukkaTeam

PukkaTeam
PukkaTeam

وقتی وارد PukkaTeam می‌شوید، عکس‌هایی از صورت اعضای تیم خود را مشاهده خواهید کرد. این تصاویر در واقع عکس‌های لحظه‌ای و تصادفی هستند که در طول روز گرفته می‌شوند. این ویژگی نه تنها می‌تواند سرگرم کننده باشد، بلکه می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در همه افراد شود که به روزهای کاری خوب پایبند باشند.

برای گفتگوی تصویری با کسی، تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن بر روی عکس است. PukkaTeam تماس‌های اسکایپ و Hangouts را آسان کرده است. این ابزار به حفظ ارتباط درست و دوستانه بین اعضای تیم‌ها کمک می‌کند و در عین حال تمام اعضای تیم را در هر کجای دنیا و شهرها باشند، با هم در ارتباط نگه می‌دارد.

قیمت PukkaTeam:

بسته گروهی: ۷ دلار برای هر کاربر در هر ماه

بسته حزبی: ۹ دلار برای هر کاربر در هر ماه

بسته جمعی: ماهانه ۱۲ دلار برای هر کاربر

۷. HelloSign

HelloSign
HelloSign

به عنوان رهبران تیم‌های دورکاری و صاحبان مشاغل، لازم است اسناد و مدارک بسیاری را امضا کنید. از قراردادهای اعضای تیم گرفته تا شرکا و مشتریان، نیاز دارید تا در هر زمان برای امضا کردن مدارک و اسناد آماده باشید.

HelloSign از اسنادی که برای تجارت شما مهم هستند، محافظت می‌کند.

در این ابزار می‌توانید اسناد خود را سفارشی کنید، آنها را در یک مکان مرتب نگه دارید و از طریق یک کانال امن به اشتراک بگذارید. HelloSign یک روش دیجیتالی آسان و قابل اعتماد برای رسیدگی به اسناد و امضاها است، زیرا این کار را نمی‌توانید در حالت دورکاری به درستی انجام دهید و حتی دسترسی به مدارک، شدنی نباشد.

قیمت HelloSign:

رایگان: ۳ سند در ماه

۱۵ دلار در ماه: اسناد نامحدود، ۱ ارسال و تمپلیت

۵۰ دلار در ماه: اسناد نامحدود، ۵ ارسال و تمپلیت

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۸. ۱Password

1Password
۱Password

برخلاف زمانی که در شرکت حضور دارید، در زمان دورکاری نمی‌توانید نوت بوکی حاوی رمزهای عبور را با هم تیمی‌های خود به اشتراک بگذارید. ارسال آنها از طریق ایمیل یا چت نیز خیلی عرف نیست، زیرا آنها می‌توانند به راحتی در زیر صدها پیام دفن شوند.

۱Password ابزاری ایمن برای نگهداری کلمه عبورهایی که در تیم خود استفاده می‌کنید است و با استفاده از آن می‌توانید دیگر نگران مشکل لاگین نباشید. این رمزهای عبور می‌توانند شامل رمزهای شبکه‌های اجتماعی و همچنین برنامه‌ها و سرویس‌های آنلاین باشند.

قیمت ۱Password:

تیم‌ها: ۳.۹۹ دلار برای هر کاربر در ماه

شرکتی: ۷.۹۹ دلار برای هر کاربر در هر ماه

۹. Xero

Xero
Xero

Xero یک ابزار حسابداری آنلاین است که برای پشتیبانی در مدیریت امور مالی شرکت در دوران دورکاری طراحی شده است. برخی از ویژگی‌های آن شامل پرداخت قبض، موجودی کالا و گزارش گیری می‌باشد.

با Xero، می‌توانید هزینه‌های پروژه‌ها را به طور دقیق ردیابی کنید و مطمئن شوید که بیشتر از بودجه خرج نکرده‌اید. این ابزار مشکلاتی که در مدیریت دستی امور مالی خود داشتید را، کاهش می‌دهد.

اگر از ابزارهای دیگر برای پرداخت ماهانه استفاده می‌کنید، باید بگوییم که Xero نیز از ویژگی پرداخت قبض برخوردار است که پرداخت را بسیار آسان می‌کند و همچنین مفیدتر از باقی عمل می‌کند. شما می‌توانید به صورت دسته‌ای پرداخت داشته باشید یا آنها را زمانبندی کنید، تا در زمان برای انجام کارهای مهم‌تر صرفه جویی کنید.

قیمت Xero:

پایه: ۹ دلار برای هر کاربر در هر ماه

پرمیم: ۳۰ دلار برای هر کاربر در هر ماه

شرکتی: ۶۰ دلار برای هر کاربر در هر ماه

۱۰. Officevibe

رهبری یک تیم از راه دور به این معنا است که به صورت فیزیکی و حضوری نمی‌توانید از روند فعالیت‌ها و حتی حال آنها باخبر شوید. چه سؤال درباره اتفاقات جدید محل کار باشد و چه درباره احساس آنها در مورد شغلشان، باید مطمئن شوید که همه اعضای تیم شما در بهترین حالت برای انجام کارها قرار دارند.

Officevibe ابزاری برای تعامل بیشتر با کارمندان است که با ارسال نظرسنجی‌هایی، که انجام آنها کمتر از پنج دقیقه طول می‌کشد، به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مربوط به تیم خود را جمع آوری کنید. Officevibe به شما کمک می‌کند تیم خود را بیشتر درک کنید و راهی برای شناخت و آگاهی از احساسات و بینش آنها فراهم کنید. این امر کمک می‌کند که تیم حضور شما را حس کند و انگیزه آنها از پشتیبانی شما بیشتر شود.

اعضای تیم شما، همچنین این گزینه را دارند که به صورت ناشناس به نظرسنجی‌ها پاسخ دهد، بنابراین آنها می‌توانند در گفته‌ها و نظرات خود ۱۰۰ درصد صادق عمل کنند. به این ترتیب، با حدس زدن آنچه تیم شما در ذهن دارد، می‌توانید بفهمید که آیا کاری است که برای انجام راحت‌تر کارها باید انجام دهید یا خیر.

قیمت Officevibe:

۳ تا ۲۰ کارمند: رایگان

۲۱ تا ۹۹۹ کارمند: ۴ دلار برای هر کاربر در ماه

۱۰۰۰+ کارمند: برای کسب اطلاعات باید با پشتیبان آنها تماس بگیرید

۱۱. Userlane

Userlane، راهنمایی تیم از طریق آموزش گام به گام و همچنین آماده کردن آنها برای کار با نرم افزارها را بهینه کرده است.

با کمک Userlane می‌توانید تیم خود را از راه دور برای کار با نرم افزارهای مختلف (و گاهی اوقات پیچیده) آشنا کنید. با کمک این ابزار می‌توانید در دوران دورکاری کارمندان خود را برای استفاده از نرم افزارهایی که ممکن است تا به حال با آنها کار نگرده باشند آشنا کنید، که بلافاصله سطح بهره‌وری آنها را افزایش دهید.

قیمت Userlane:

پیشنهاد درخواست

۱۲. Microsoft Teams

Microsoft Teams یک پلت فرم برای همکاری با دیگر اعضای تیم و شرکت است که این پلتفرم مبتنی بر چت است که ویژگی‌هایی مانند اشتراک گذاری اسناد، جلسات آنلاین و بسیاری از ویژگی‌های بسیار مفید دیگر را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
داشتن یک فضای تیمی عالی، نکته کلیدی در توانایی انجام کارهای خلاقانه و برقراری ارتباط با یکدیگر در ماکروسافت تیمز است. این نرم افزار کار را بسیار آسان کرده است، خصوصاً اگر کارمندان زیادی از راه دور مشغول یه کار باشند و تیمی دارای اعضای بسیار زیادی باشد.

قیمت Microsoft Teams:

پایه: رایگان

شرکتی پایه: ۵ دلار برای هر کاربر در ماه

شرکتی استاندارد: ۱۲.۵۰ دلار برای هر کاربر در ماه

کار پیشرفته: ۲۰ دلار برای هر کاربر در ماه

۱۳. Coffitivity

Coffitivity
Coffitivity

یک اپلیکیشن ساده آیفون است که به شما کمک می‌کند تا در پربازده‌ترین فضای اصلی کار خود قرار بگیرید. چطور؟

این برنامه برای افزایش خلاقیت و کمک به شما در کار بهتر، صداهای محیط کافه را برای شما بازآفرینی می‌کند.

مطمئنا هدایت تیم از راه دور و همچنین کار به صورت دورکاری می‌تواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر عادت به این نوع تنهایی کار کردن نداشته باشید. استفاده از Coffitive می‌تواند به شما کمک کند تا محیط کافی شاپ را در خانه و اتاق کار خود بازسازی کنید.

قیمت Coffarity:

رایگان است

چه فناوری برای دورکاری استفاده می‌کنید؟

هنگام دورکاری، باید روند کاری خاصی را پیش بگیرید، به خصوص اگر مدت طولانی را در محیط کار و شرکت کار کرده باشید. به همین دلیل آن ابزارهایی که در این دوران برای شما مفید هستند را در این مقاله معرفی کردیم، بنابراین می‌توانید در وقت صرفه جویی کنید و عملکرد بهتری داشته باشید.

آیا از ابزارهای بالا استفاده می‌کنید؟ آیا برنامه‌ای وجود دارد که به شما کمک کند از راه دور کارآمدتر باشید که ما در این مقاله آن را قرار نداده باشیم؟ نظر خود را در این باره با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: ۷ مهارتی که حین دورکاری باعث پیشرفت شما می‌شود

منبع hubstaff
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.