وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۷ مهارتی که حین دورکاری باعث پیشرفت شما می‌شود

فکر کردن به اینکه از خانه کارهای کمپین‌های تبلیغاتی را انجام دهید و حتی آنها را موفق پیش ببرید، گیج کننده است و حتی می‌توان گفت که شاید نشدنی نیز باشد. بدون اینکه در شرکت حضور فیزیکی داشته باشید و از نزدیک با مدیر و هم تیمی‌های خود در ارتباط باشید، چگونه می‌توانید توانایی‌های خود را ثابت کنید و ارزش خود را نشان دهید؟

مهارت‌هایی برای ارتقا شغلی در دوران دورکاری

هنگام دورکاری، کارمندان اغلب حس می‌کنند که در نشان دادن توانایی‌ها و مسئولیت پذیری خود ناتوان هستند و نمی‌توانند این موارد را به کارفرما اثبات کنند. آنها نگران این هستند که کارفرماها ندانند آنها صبح زود و سر وقت کار خود را آغاز می‌کنند، لباس پوشیدند (البته از کمر به بالا را آراسته کردند)، از کارهایی که باید انجام دهند یادداشت برداری می‌کنند، پروژه‌ها را هماهنگ می‌کنند و سعی و تلاش بسیاری انجام می‌دهند.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

اما ثابت کردن ارزش‌ها و توانایی‌ها از خانه و در دوران دورکاری، کار سخت و نشدنی نیست. با این مهارت‌های دوران دورکاری می‌توانید به رئیس خود نشان دهید که آماده یک نقش جدید، حتی از راه دور هستید.

رابطه مثبت با دیگر افراد

حتی اگر از خانه کار می‌کنید، باید بدانید که در واقع به تنهایی کار نمی‌کنید. در دورانی که قرار است از خانه کارها را انجام دهید، بسیار مهم است که روابط خود را با دیگر افراد بهبود دهید و با این روش می‌توانید خود را بیشتر به افراد مهم شرکت ثابت کنید. هنگام کار در خانه به رئیس و مدیر خود نشان دهید که می‌توانید به خوبی با دیگر افراد شرکت، برای پیشبرد اهداف همکاری کنید و رابطه موفق و خوبی با آنها دارید.

شما می‌توانید ارتباط با همکاران در دورکاری را در ابزارهای مدیریت پروژه مانند اسلک، ترلو و غیره، بهبود دهید و از نزدیک شاهد پیشرفت کارها باشید.

داشتن نظم و انضباط شخصی

بهترین کارمندان دورکار می‌توانند به طور مستقل کار کنند و به امر و نهی کردن زیاد احتیاج ندارند. به عبارت دیگر، اگر به صورت خودجوش نظم و انضباط را در کارها به کار ببرید، می‌توانید ثابت کنید که وقتی از خانه و به صورت دورکار کارها را انجام می‌دهید شایسته ارتقا شغلی و همچنین پیشرفت هستید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم، خلاصه‌ای از مواردی را که هر روز از لیست کارهای خود انجام دادید را به رئیس و مدیر خود نشان دهید. هر چه بیشتر بتوانید این انضباط را در کارهای خود نشان دهید، بیشتر توانایی‌ها و حرفه‌ای بودن خود را ثابت کرده‌اید و جایگاه خوبی در شرکت پیدا خواهید کرد؛ همچنین به حفظ کارایی در دوران دورکاری نیز کمک کرده‌اید.

درک عمیق از تجارت و کسب و کار

دور بودن از محیط کار به معنای این است که دیگر صدای آبسردکن شرکت را نخواهید شنید و ممکن است به اطلاعاتی که بین افراد شرکت رد و بدل می‌شود دسترسی نداشته باشید. اما برای دانستن وظایف خود در کسب و کار نیازی نیست که حتما در شرکت و دفتر کار حضور داشته باشید. برای خواندن اخبار صنعت و شرکت وقت بگذارید و در شبکه‌های آنلاین فعال باشید تا از هر گونه تغییر مطلع شوید. شما باید نشان دهید که درک عمیقی از سازمان، هدف‌هایی که دارد و اینکه چگونه می‌توانید در رسیدن به هدف‌ها به آن کمک کنید، دارید.

توانایی حل مسئله

اگر چیزی نادرست دیدید، سریع سراغ گزارش دادن نروید. به جای این کار، به شما پیشنهاد می‌کنیم به راه حل‌های مشکل فکر کنید و حتی سعی کنید با آن راه‌حل‌ها مشکل را برطرف کنید. اگر می‌توانید، همکاری کنید و به عنوان یکی از اعضای تیم رفتار کنید و به رفع مشکلات کمک کنید؛ این کار باعث می‌شود که بیشتر در معرض توجه‌ها قرار بگیرید. اگر نگران هستید که کسی از کاری که برای حل مشکل تیم انجام دادید خبر ندارد، می‌توانید اقدامات مثبت خود را به روشی مناسب برجسته کنید.

افرادی که توانایی رهبری دارند، راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند و به طور مثبت و مثمر ثمر کار می‌کنند و برای آنها مهم نیست که در کجا حضور دارند. کارمندان دورکاری که ویژگی رهبری خود را از راه دور نشان می‌دهند، بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند و احترام خاصی نزد کارفرما دارند.

تفکر نوآورانه

زمانی که قصد دارید ترفیع شغلی بگیرید و دورکار هستید، حداقل یک مزیت برای شما وجود دارد و آن هم این است که مجبور نیستید در فضایی کار کنید که شما را محدود می‌کند و به شما اجازه نوآوری نمی‌دهد. دور بودن از مرکز فعالیت‌های یک شرکت، به شما این امکان را می‌دهد تا نگاه تازه‌ای به مسائل مختلف داشته باشید و راه حل‌های نوآورانه برای یک مشکل ارائه دهید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

اگر این کار را انجام دهید و نوآورانه تفکر کنید، باید بدانید که در مسیر رشد شغلی قرار دارید. سازمان‌ها به دنبال افرادی هستند که متفاوت فکر می‌کنند و تحول و تغییرات مثبت در شرکت به وجود می‌آورند. توجه داشته باشید که، کارکنان با راه‌حل‌های نوآورانه برای مسئولیت‌های بزرگ‌تر انتخاب می‌شوند.

مهارت‌های مدیریتی

اگر به دنبال این هستید که به نقش‌های مدیریتی ارتقا شغلی پیدا کنید، باید نشان دهید که می‌توانید از راه دور تیمی را هدایت کنید و استعدادها را توسعه دهید. خوشبختانه، شما می‌توانید این مهارت را با نحوه هدایت پروژه‌ها و راهنمایی دیگران نشان دهید. چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟ پیشنهاد ما به شما این است که، مطمئن شوید مدیر می‌داند که شما در حال مدیریت تیم و پروژه‌ای هستید و به خوبی می‌توانید استعدادها و دیگر افراد تیم را هدایت کنید.

مهارت در برقراری ارتباط

ممکن است نتوانید به صورت مستقیم و رودررو با دیگر همکاران خود صحبت کنید، اما همچنان با تلفن، ایمیل و سایر کانال‌های آنلاین مانند اسلک و زوم می‌توانید ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط خوب از طریق نوشتن پیام، تماس تلفنی و ویدئویی برای موفقیت در دوران دورکاری امری بسیار حیاتی است و همچنین یکی از کلیدهای اصلی ارتقا شغلی در دوران دورکاری است.

کسانی که در برقراری ارتباط بسیار موفق عمل می‌کنند، مسئولیت‌های مهم‌تری را در حیطه تبلیغات برعهده می‌گیرند؛ زیرا آنها می‌توانند خود و کسب و کاری که در آن مشغول به کار هستند را به خوبی به دیگر افراد معرفی کنند. با پرسیدن سوال و گزارش اطلاعات مهم، می‌توانید نشان دهید که فردی با روابط عمومی بالا هستید. روابط عمومی قوی و برقراری ارتباط مثبت با دیگر افراد در دوران دورکاری، کاری است که هر کسی از پس آن بر نمی‌آید و کسی که روابط عمومی قوی در این مدل کار کردن دارد می‌تواند فزدی بسیار توانمند باشد.

ارتقا شغلی در دوران دورکاری

مطمئنا دورکاری یک مدل جدید از کار کردن را برای هر کارمندی رقم می‌زند که تا به حال آن را تجربه نکرده است. از راه دور باید به تمام وظایف عمل کرد، جلسات را برگزار کرد، آن تایم بود و از همه مهم‌تر از راه دور خود را به کارفرما ثابت کرد. با این مهارت‌ها می‌توانید بیشتر از قبل خود را ثابت کنید و مزایای دورکاری بهره ببرید و ارتقا شغلی بگیرید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.