وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

میانگین حقوق حسابدار در آمریکا چقدر است؟

حقوق حسابدار در آمریکا

حسابداران کسانی هستند که از صحت صورتحساب‌های مالی در شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد اطمینان حاصل می‌کنند. آنها از رعایت قوانین، مقررات جاری در مسائل مالی، محاسبه دقیق مالیات‌ها و پرداخت به موقع آنها مطمئن می‌شوند. کار اصلی حسابداران تهیه اسناد مالی و ارائه و توضیح یافته‌های خود به مدیریت شرکت‌ها یا سازمان‌ها است. نوع کار و محیطی که حسابدار در آن کار می‌کند، باعث به وجود آمدن تفاوت در حقوق حسابدار در آمریکا شده است و به همین دلیل است که همه حسابداران در آمریکا حقوق یکسان ندارند.

حسابداران در آمریکا به چند دسته تقسیم می‌شوند. حسابدار مدیریتی، که اطلاعات مالی شرکتی که در آن شاغل است را، تهیه می‌کند. حسابدار عمومی که برای شرکت‌های حسابداری در آمریکا کار می‌کند و یا اینکه او کارمند هیچ شرکتی نیست و تنها اسناد مالی و فرم‌های مالیاتی را برای مشتریان خود تهیه می‌کند. حسابداران دولتی با شرکت‌های دولتی که کار آنها بایگانی اسناد مالی است، کار می‌کنند. آنها همچنین کار رسیدگی امور مالیاتی و مالی شرکت‌ها، سازمان‌ها و اشخاصی را که مشمول مقررات و امور مالیاتی دولت هستند را، بر عهده دارند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

برای اینکه از میزان حقوق دریافتی هر حسابدار در ایران آگاه شوید، می‌توانید به مقاله حقوق حسابداری در ایران مراجعه کنید.

وظایف و مسئولیت‌های یک حسابدار در آمریکا

وظایف و مسئولیت‌های متداولی که هر حسابدار در آمریکا، باید بتواند آنها را انجام دهد شامل موارد زیر می‌شود:

  • تهیه بودجه
  • وارد کردن تراکنش‌ها در لیست مالی و تطبیق دادن مانده حساب با آنها
  • تهیه دقیق اوراق، جداول و اصلاح‌نامه‌های کاری برای اهداف حسابرسی
  • قرار دادن فاکتورها در گزارش‌ها
  • مشخص کردن شرایط پرداختی‌ها با ارائه گزارش
  • به روز بودن نسبت به قوانین محلی و مالیاتی هر ایالت
  • کار و همکاری با حسابداران دیگر شرکت‌ها
  • ثبت پرداختی‌ها و هزینه‌ها

حقوق حسابدار در آمریکا بسته به کارفرما و کارِ به خصوصی که هر شرکت انجام می‌دهد، متفاوت است. حسابداران در آمریکا چه با شرکت‌ها، اشخاص و چه با سازمان‌های دولتی کار کنند، باید بتوانند اسناد مالی و قانونی مانند اطلاعات پرونده‌هایی که شرکت‌های دولتی باید در اختیار سرمایه‌گذاران بگذارند را، تهیه کنند. در مورد مشتری‌های خاص ممکن است کار آنها تنها به تهیه فرم‌های، مالیات بر درآمد سالانه محدود شود.

حسابدارانی که در سازمان‌ها و شرکت‌ها مشغول به کار هستند، باید بتوانند اسناد مالی داخلی شرکت را تجزیه و تحلیل کنند، مطمئن شوند که همه موارد آن طبق قوانین رایج آمریکا است و در برنامه ریزی بودجه به مدیر مالی یاری دهند.

مشاهده فرصت های شغلی برای استخدام حسابدار

 

حقوق حسابدار در آمریکا

حقوق حسابدار در آمریکا بسته به کارفرما، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از شرکت‌های بزرگ ممکن است میزان حقوق بالاتری پرداخت کنند و حسابداران مستقل با کار کردن با مشتریان بسیار نیز، می‌توانند درآمد بالاتری داشته باشند. هنگام بستن قرارداد کار برای کارکنان و کارفرمایان، حسابداران تمام صحبت‌های خود در مورد حقوق را با کارفرما می‌کنند و بعد قرارداد را امضا می‌کنند.

متوسط سالانه حقوق حسابداران و حسابرسان در ماه می سال ۲۰۱۹ در آمریکا، معادل ۷۱،۵۵۰ دلار بوده است. حقوق متوسط، میزان درآمدی است که ممکن است برخی افراد بیش از این رقم و برخی افراد کمتر از این رقم را به دست آورده باشند. ۱۰ درصد کمتر از درآمد سالانه برابر است با ۴۴۴۸۰ دلار و ۱۰ درصد بیشتر از درآمد سالانه برابر است با ۱۲۴،۴۵۰ دلار.

در ماه می سال ۲۰۱۹، متوسط حقوق سالانه حسابداران و حسابرسانی که در شرکت‌های برتر کار می‌کردند به شرح زیر است:

  • شرکت‌های مالی و بیمه ۷۶۴۴۰ دلار
  • شرکت‌های سرمایه گذاری و مدیریتی ۷۴.۰۶۰ دلار
  • شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حسابداری، مالیاتی، حقوق و دستمزد ۷۱،۳۹۰ دلار
  • شرکت‌های دولتی ۷۰،۱۸۰ دلار

منبع: دفتر آمار آمریکا

محاسبه حقوق ایران سالاری

تحصیلات، آموزش و گواهینامه

حداقل تحصیلات لازم برای شغل حسابداری، مدرک لیسانس است. بسیاری از حسابداران برای اینکه بتوانند وارد بازار کار شوند و جایگاه خوبی داشته باشند، به دنبال مدارک و گواهینامه‌های بیشتر می‌روند.

  • تحصیلات: برای شروع کار در رشته حسابداری در آمریکا، داشتن مدرک لیسانس حسابداری یا یک رشته تحصیلی مرتبط ضروری است. برخی از کارفرمایان کسانی را که دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری یا مالیات یا MBA با گرایش حسابداری هستند را، برای کار در شرکت‌هایشان ترجیح می‌دهند.
  • گواهینامه: حسابداران در آمریکا، برای اینکه بتوانند اسناد مالی را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ثبت کنند، باید یک گواهی یا مدرک (CPA) داشته باشند. این گواهی‌ها برای هر کشوری متفاوت است و حسابداران باید بتوانند این گواهی‌ها و مدارک را طبق قوانین و مقررات کشور خود، بگیرند. حسابداران در آمریکا پس از اخذ مدرک دانشگاهی، باید امتحان CPA نیز بدهند.

 

مهارت‌های حسابدار

یک حسابدار حرفه‌ای (Accountant)، علاوه بر گذراندن تحصیلات دانشگاهی و همچنین دوره‌های خارج از دانشگاه، باید مهارت‌هایی نیز داشته باشد که این مهارت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • مهارت در ارائه خدمات به مشتری: بسیاری از حسابداران وقت زیادی را صرف کار با مشتریان، ارزیابی نیازهای آنها و کمک به آنها در امور مالی یا مالیاتی می‌کنند. این امر به مهارت‌هایی مانند صحبت کردن و گوش دادن به نیازهای مشتری، نیاز دارد.
  • تفکر تحلیلی: حسابداران هنگام بررسی امور مالی برای افراد یا مشاغل، باید بتوانند مشکلات آنها را پیدا کنند.
  • حل مسئله: یک حسابدار، معمولا در کار خود به مشتریان کمک می‌کند تا مشکلات مالی خود را بررسی و حل کند. در بسیاری از موارد، حسابداران ابتدا مشکلات را پیدا می‌کنند و برای حل آنها راه حل‌هایی پیشنهاد می‌دهند.
  • مهارت در مایکروسافت آفیس: حسابداران هنگام انجام کارهای روزمره خود، زمان زیادی را صرف کار با نرم افزارهای استاندارد می‌کنند. در حال حاضر بیشتر حسابداران در آمریکا برای نظم دادن به کارهای حسابداری خود، از نرم افزار اکسل استفاده می‌کنند و در استفاده از آن نیز بسیار ماهر هستند.
  • سازماندهی: پیگیری و تجزیه و تحلیل امور مالی، نیاز به مهارت سازماندهی دارد. حسابدار با سازماندهی وظایف و کارش، می‌تواند به بهترین شکل ممکن میزان درآمدها و مخارج را تجزیه و تحلیل کند.

حقوق حسابدار در آمریکا

آینده شغل حسابداری در آمریکا

طبق آمار دفتر آمار آمریکا، پیش بینی می‌شود رشد شغل حسابداری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸، رشد ۶ درصدی باشد. این رقم برای دیگر مشاغل نیز همین است و سرعت رشد حسابداری با دیگر مشاغل برابری می‌کند. آینده شغلی حسابدار غالباً با سلامت اقتصاد گره خورده است؛ به این معنا که هرچه بیشتر شرکت‌ها وارد بازار می‌شوند و هرچه امور مالیاتی در آمریکا پیچیده‌تر می‌شود، نیاز به حسابداران نیز بیشتر حس می‌شود.

 

محیط کار

محیط کار برای حسابدار در آمریکا، می‌تواند شرکت به شرکت فرق کند؛ اما بیشتر حسابداران یا برای یک شرکت بزرگ که نیاز به حسابدار دارند کار می‌کنند و یا به طور مستقل در مشاغل کوچک مشغول به کار هستند. برخی از حسابداران مستقل نیز در آمریکا، در دفتر خود و به صورت خصوصی کار می‌کنند.

 

برنامه کاری

برنامه کاری حسابداران در آمریکا، معمولاً از ساعات کاری استانداردی پیروی می‌کند. بزرگترین استثناء در فصل مالیات است که بسیاری از حسابداران قبل از رسیدن سررسید پرداخت مالیات، ساعت‌های طولانی کار می‌کنند تا بتوانند کار مشتریان خود را راه بیندازند.

الزامات شغلی

 

تحصیلات حداقل مدرک، لیسانس حسابداری است.
دریافت گواهی CPA یک حسابدار در آمریکا، با عدم دریافت گواهی CPA، آینده شغلی خود را محدود می‌کند.
کسب تجربه بهترین راه برای جلب نظر و اعتماد مشتری، افزایش تجربه در این حرفه است.

 

فرصت شغلی حسابداری

مقایسه میزان حقوق مشاغل مشابه به حسابداری در آمریکا

مسیرهای شغلی مشابه یک حسابدار به همراه حقوق سالانه متوسط شامل:

دفتردار، حسابدار و کارمندان حسابرسی و دفتری $۴۱,۲۳۰
مشاور بودجه $۷۶,۵۴۰
برآوردگر هزینه $۶۵,۲۵۰
مشاور مالی $۸۱,۵۹۰
مدیر مالی $۱۲۹,۸۹۰
مشاور مدیریتی $۸۵,۲۶۰
مشاور مالی خصوصی $۸۷,۸۵۰
معلمان متوسطه $۷۹,۵۴۰
بازرسان و جمع کنندگان مالیات $۵۴,۸۹۰
مدیران ارشد $۱۰۴,۶۹۰

منبع آمار بالا: دفتر آمار آمریکا

 

شهرهایی در آمریکا که بیشترین حقوق را به حسابدار پرداخت می‌کنند

کلان شهرهایی که بیشترین حقوق را به حسابدار پرداخت می‌کنند، شامل نیویورک، سالیناس، بریجپورت، واشنگتن و سان فرانسیسکو می‌شوند.

نیویورک $۹۹,۹۰۰
سالیناس، کالیفرنیا $۹۴,۷۱۰
بریجپورت، کنتیکت $۹۴,۳۹۰
واشنگتن، منطقه کلمبیا $۹۳,۱۸۰
سان فرانسیسکو، کالیفرنیا $۹۲,۶۳۰

 

ایالت‌های پر درآمد آمریکا برای حسابداران

ایالت‌ها و مناطقی که بالاترین حقوق را به حسابداران پرداخت می‌کنند عبارتند از، منطقه کلمبیا (۹۸۱۳۰ دلار)، نیویورک (۹۶۳۰۰ دلار)، نیوجرسی (۹۰.۴۰۰ دلار)، ویرجینیا (۸۵.۶۴۰ دلار) و کنتیکت (۸۴.۸۹۰ دلار).

منطقه کلمبیا $۹۸,۱۳۰
نیویورک $۹۶,۳۰۰
نیوجرسی $۹۰,۴۰۰
ویرجینیا $۸۵,۶۴۰
کنتیکت $۸۴,۸۹۰

 

شغل حسابداری در آمریکا

با افزایش تعداد شرکت‌ها در آمریکا و نیاز آنها به فردی برای بررسی حساب‌ها و پرداختی‌ها، روز به روز شاهد افزایش درخواست برای حسابدار در شرکت‌های آمریکایی هستند. قوانین مربوط به مالیات و شفاف سازی اقتصادی در آمریکا به گونه‌ای است، که بدون کمک گرفتن از فردی حرفه‌ای در این زمینه نمی‌توان به حساب‌های مالی شرکت‌ها رسیدگی کرد.

حقوق حسابدار در آمریکا نیز به میزان کار، شرکت، کارفرما و حجم کار بستگی دارد. میزان حقوقی که شرکت‌های بزرگ به حسابداران خود پیشنهاد می‌دهند ممکن است بیشتر باشد و در مقابل شرکت‌های نوپا و کوچک به میزان بودجه‌ای که دارند، می‌توانند به حسابدار دستمزد بدهند.

موضوع حقوق حسابدار در ایران نیز، ممکن است شباهت‌هایی با آمریکا داشته باشد و با گفتن تمام این موارد قصد داشتیم تا به شما کمک کنیم تا ناتوانی در انتخاب شغل درست را کنار بگذارید و راحت‌تر تصمیم بگیرید. ممکن است انتخاب شما حسابداری باشد.

مطالب پیشنهادی
۱ دیدگاه
  1. علی می‌گوید

    ممنون از اطلاعات خوب و جامع

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.