وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چطور برای شغل مدیر فروش رزومه حرفه ای بنویسیم؟

نکات مهم رزومه نویسی برای فرصت شغلی مدیر فروش

در فرایند استخدام مدیر فروش، رزومه شما پیش از خودتان مورد ارزیابی کارفرما قرار می‌گیرد. در نتیجه باید روش‌های رزومه نویسی صحیح برای شغل مدیر فروش را بیاموزید تا بتوانید تاثیر مثبتی بر ذهن کارفرما بگذارید. رزومه نویسی شغل مدیر فروش از قواعد کلی رزومه نویسی تبعیت می‌کند با این تفاوت که در بخش تجربیات شغلی لازم است کلیدواژه‌های خاص حوزه شغلی‌تان را برجسته و به مهارت‌های خاصی در این زمینه اشاره کنید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. در ادامه ۴ جزء اصلی رزومه حرفه ای مدیر فروش را بررسی می‌کنیم:

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

اطلاعات تماس

رزومه نویسی شغل مدیر فروش با درج اطلاعات تماس شما شروع می‌شود. بهتر است بخش ابتدایی و بالایی رزومه خودتان را به اطلاعات تماس اختصاص دهید تا تماس با شما در سریع‌ترین زمان مقدور باشد. در این بخش اجزای مختلفی از نام کامل، سن، شماره تماس، شهر محل سکونت، آدرس ایمیل و آدرس لینکدین خودتان را می‌توانید قرار دهید. در صورت تمایل می‌توانید به متاهل یا مجرد بودنتان هم اشاره کنید

تجربه شغلی

در این بخش بهتر است از یک Timeline یا خط زمانی برای شفافیت بهتر استفاده کنید. این خط زمانی را از زمان حال (مثلا سال ۱۴۰۲) به قبل ترسیم کنید. از آخرین تجربیات شغلی خود به‌عنوان مدیر فروش بنویسید و به سراغ تجربیات قبلی بروید. کارفرما روی این بخش از رزومه شما بیش‌تر دقت می‌کند. بنابراین لازم است اطلاعات شما دقیق، صحیح و مستند باشد.

از آنجایی که در رزومه نویسی شغل مدیر فروش شما باید اطلاعات بسیار زیادی را درج کنید بهتر است کلماتی که برایتان مهم‌تر است را بولد یا برجسته کنید. همچنین در نوشتن رزومه خود باید امانت و محرمانگی اطلاعات سازمان‌های پیشین را هم رعایت کنید.

مهم‌ترین بخش رزومه حرفه‌ ای مدیر فروش، بخش تجربیات شغلی است.

این بخش از رزومه نویسی را می‌توانید با نام و شماره تماس چند نفر از همکاران یا مدیران بالاسری خود در سازمان‌های قبلی خاتمه دهید تا در صورت لزوم درباره‌ی صحت‌سنجی اطلاعاتی که قرار داده‌اید تحقیق شود. قرار دادن این بخش، رزومه شما را به یک رزومه حرفه ای مدیر فروش تبدیل می‌کند و روی فرآیند استخدام شما تاثیر مثبتی دارد.

تحصیلات

برای داشتن یک رزومه حرفه‌ ای مدیر فروش، در بخش تحصیلات علاوه‌بر تحصیلات دانشگاهی باید دستاوردهای علمی و کار گروهی را هم وارد کنید. به‌خصوص برای فرصت شغلی مدیر فروش دستاوردهایی که بر جنبه‌های رهبری و اداره‌کردن محیط تاکید دارد، بسیار حائز اهمیت است. ممکن است این دستاوردها را در حوزه‌ای غیر از تحصیلات، و مثلا در ورزش داشته‌اید (مثلا ممکن است کاپیتان تیم والیبال دانشگاه بوده‌اید) با این حال این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از توانایی شما در رهبری یک تیم باشد و دید مثبتی به کارفرما دهد.

دستاورد‌ها و مهارت‌ها

در مسیر رزومه نویسی شغل مدیر فروش باید به مهارت‌ها و دستاوردهای دوران کاری‌تان اشاره کنید. مهارت‌هایی که در سازمان منجربه موفقیت شما شده است را برجسته کنید. لینک‌دهی به گواهی‌نامه‌های دوره‌های آموزشی یا قرار دادن تصویر آن در رزومه‌تان نشانه‌ی مثبتی است از این که به‌عنوان مدیر فروش به دنبال کسب اطلاعات به‌روز و جدید هستید و از ترندهای روز حوزه شغلی‌تان آگاهید. مجموعه‌ای از مهارت‌های یک مدیر فروش حرفه ای که باید در این بخش رزومه به آن اشاره کنید، عبارتند از:

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.
  • مهارت هدایت و رهبری تیم فروش
  • مهارت مشاهده، سنجش و ارائه بازخودهای موثر
  • مهارت‌های تحلیلی قوی
  • مهارت انجام کار مشارکتی و انگیزه‌بخشی
  • مهارت تفویض اختیار
  • مهارت رفع تنش‌ها و حفظ آرامش

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، همان مهارت‌هایی است که انتظار می‌رود هر مدیر فروشی به آن‌ها مسلط باشد. برای آشنایی بیشتر با شغل مدیر فروش و مهارت‌های آن، مقاله معرفی شغل فروش را بخوانید.

رزومه حرفه‌ ای مدیر فروش چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های یک رزومه حرفه ای مدیر فروش که آن را از رزومه‌های معمولی جدا می‌کند، عبارت است از:

  • اطلاعات تماس آن کامل است.
  • دارای تایم لاین زمانی است
  • سمت‌ها و وظایف مدیر فروش در سال‌های مختلف را به طور کامل بازگو کرده است.
  • اسناد و مدارک لازم به رزومه لینک شده‌اند.
  • کلیدواژه‌های اصلی آن بولد شده است.
  • اطلاعات معرف در آن درج شده است.
  • توضیحات آن کامل اما مختصر و کوتاه است.
  • حجم فایل رزومه مناسب است.

جمع‌بندی

اولین قدم برای استخدام و کاریابی در حوزه مدیریت فروش، تهیه‌ یک رزومه حرفه ای است. رزومه حرفه ای مدیر فروش از قواعد تمامی رزومه‌های استاندارد تبعیت می‌کند. با این تفاوت که در رزومه نویسی شغل مدیر فروش باید مهارت‌های خاصی را برجسته کرد که به کمک آن بتوان نظر مثبت کارفرما را جلب نمود. مهارت‌هایی که انتظار می‌رود در رزومه نویسی صحیح برای شغل مدیر فروش به آن‌ها اشاره شود، عبارتند از: مهارت رهبری و کار گروهی، مهارت آنالیز اطلاعات، مهارت تفویض اختیار، مهارت رفع تنش و … .

 

منبع منبع
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.