وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

آموزش نوشتن سوابق کاری در رزومه

اگر می‌خواهید رزومه حرفه ای بنویسید، بهتر است بدانید که بخش سوابق شغلی (یا همان Work Experiences) اطلاعات دقیق و کاملی را باید در اختیار کارفرما قرار دهد. شاید بتوان گفت که بخش سوابق شغلی، قلب تپنده رزومه شماست و هر چه سابقه کاری شما بیشتر باشد، قطعاً باید وقت بیشتری را صرف انتخاب یا حذف برخی از سوابق شغلی‌تان کنید.

در این مطلب از وبلاگ ایران تلنت قصد داریم، نحوه نوشتن سوابق شغلی در رزومه را برای شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید رزومه‌ای بسازید که در نگاه اول، نظر کارفرمایان را به خود جلب می‌کند.

استخدام کارشناس فروش
هم اکنون برخی از شرکت‌های معتبر ایران در حال استخدام کارشناس فروش هستند. برای مشاهده فرصت‌های شغلی کارشناس فروش به سایت ایران تلنت مراجعه کنید

در بخش سوابق شغلی رزومه خود باید به چه مواردی اشاره کرد؟

به طور خلاصه باید گفت که این بخش در رزومه، دقیقاً بخشی است که کارفرمایان برای کسب اطلاعات بیشتر از عنوان شغلی فعلی و یا پیشین شما مطالعه می‌کنند. این بخش در واقع، تصویری کلی از مسیر شغلی‌ شما را برای کارفرما ترسیم می‌کند.

معمولاً، در این بخش از رزومه شما باید بتوانید به کارفرما نشان دهید که توانسته‌اید در هر مقطع از مسیر شغلی‌تان رشد قابل قبولی داشته باشید. قطعاً در طول مسیر شغلی خود توانسته‌اید تجارب، مهارت‌ها و مسئولیت‌های جدیدی را به دست آورید. شما در قسمت سوابق کاری خود باید روند پیشرفت خود را به نمایش بگذارید و در عین حال، به کارفرما بفهمانید که شخصی بلندپرواز و آینده‌نگر هستید.

شاید بتوان گفت آنچه که نوشتن سوابق شغلی در رزومه را برای کارجویان دشوار می‌کند این است که باید در عین اختصار و کوتاهی، اطلاعات کاملی را در اختیار کارفرمایان قرار دهند. به همین منظور بهتر است در این قسمت از رزومه به موارد زیر اشاره کنید تا در عین کوتاهی بتوانید بیشترین تاثیر را بر روی کارفرما بگذارید:

  1. معرفی کوتاه از مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کرده‌اید (یا در آن مشغول به کار هستید).
  2. معرفی شخصی که به او گزارش می‌دادید
  3. مهم‌ترین مسئولیت‌هایی که بر عهده داشتید
  4. مهم‌ترین دستاوردهایی که در دوران کاری خود در آن مجموعه به دست آورده‌اید

اگر بتوانید سوابق شغلی خود را در قالب بالا بگنجانید، کارفرمایان تصویر روشنی از مسیر شغلی شما به دست خواهند آورد. در ادامه فهرستی از نکات مهم که در نوشتن سوابق شغلی باید رعایت کرد را برایتان آورده‌ایم.

نحوه نوشتن سابقه استخدام در رزومه

برای اینکه بتوانید در رزومه خود تاریخچه‌ای از استخدام بیاورید این موارد را دنبال کنید:

  • مشاغل خود را به ترتیب لیست کنید.
  • نام و محل شرکت را وارد کنید.
  • عنوان شغلی خود را بنویسید.
  • تاریخ استخدام را مشخص کنید.
  • مهمترین دستاوردها و مسئولیت‌های خود را ذکر کنید.
  • جایزه‌های مهم خود را عنوان کنید.

بایدها و نبایدهای نوشتن سوابق کاری در رزومه

  • مختصر بنویسید. نیازی نیست که هر آنچه در طول دوران فعالیت‌تان در یک مجموعه اتفاق افتاده را در این بخش شرح دهید. در عوض، کافیست مهم‌ترین مسئولیت‌های خود را فهرست کنید.
  • آخرین سوابق شغلی خود را در بالاترین جایگاه قرار دهید. سعی کنید تا آخرین سابقه کاری خود یا شغلی که هم اکنون در آن مشغول به فعالیت هستید را در بالاترین قسمت بخش سوابق شغلی قرار دهید.
  • از بولت‌پوینت و نشانه‌گذاری استفاده کنید. بولت‌پوینت‌ها و ایجاد فهرست به رزومۀ شما ساختاری منظم داده و مطالعه رزومه‌تان را برای کارفرما راحت می‌کنند. البته نباید در استفاده از آن‌ها افراط کنید. بهتر است بعد از توضیحات مختصری که نوشته‌اید، مهمترین موارد را به صورت فهرست بنویسید.
  • از کلمات کلیدی مرتبط و مهم استفاده کنید. پس از نوشتن سوابق شغلی، یکبار آن‌ها را بخوانید. این بار سعی کنید کلمات کلیدی مهمی که در موقعیت شغلی‌تان مهم هستند را به آن‌ها اضافه کنید. این‌ کلمات کلیدی، توصیف‌کننده رزومه و سابقه شما هستند. از طرف دیگر، وجود این کلمات کلیدی در رزومه شما باعث می‌شوند کارفرمایان راحت‌تر شما را در نتایج جستجوی خود در بانک رزومه ایران تلنت پیدا کنند.
  • از اعداد استفاده کنید. اعداد در رزومه به اندازه هزاران کلمه ارزشمند هستند زیرا کارفرمایان علاقه زیادی به نتایج قابل اندازه‌گیری دارند. بنابراین اگر تاثیر قابل اندازه‌گیری در کسب و کار داشته‌اید حتماً آن را در رزومه خود بیان کنید. مثلا بگویید که «استراتژی X سبب افزایش ۲۰% فروش شد» یا «در کمپین Y توانستیم ۲۰ هزار کاربر جذب کنیم».
  • از کلمات کلیشه‌ای پرهیز کنید. برخی از کلمات به قدری در رزومه‌ها تکرار شده‌اند که دیگر معنای خود را از دست داده‌اند. برای مثال عبارات Creative، Problem Solver یا Thinking Outside the Box کلماتی از این دست هستند. استفاده از این کلمات ممکن است در رزومه اغراق‌آمیز به نظر برسد. بهتر است همه چیز را تا حد ممکن ساده و به واقعیت نزدیک نگه دارید.
  • از افعال قدرتمند و غیر منفعل استفاده کنید. در مقابل کلمات کلیشه‌ای، کلماتی وجود دارند که رزومه شما را حرفه‌ای می‌کنند. توصیه ما به شما این است که تا حد ممکن از این افعال استفاده کنید. مثلا عبارات Developing، Researching، Creating، Achieved، Advised یا Negotiated جزو این دسته از عبارات هستند. در واقع، آنچه در این پاراگراف و پاراگراف قبل گفتیم به این معنا است که به جای استفاده از صفات، از افعال قدرتمندی استفاده کنید که بتوانید در جلسه مصاحبه از آن‌ها دفاع کنید.
  • مهارت حل مسئله خود را پررنگ کنید. در آخر، باید گفت که کارفرمایان می‌خواهند بدانند که شما در حل مشکلات فعلی‌شان تا چه اندازه تاثیرگذار خواهید بود. اگر میخواهید کمی بیشتر از خودتان در رزومه بگویید، بهترین راه برای این کار این است که با یک توضیح مختصر، مهارت حل مسئله خود را برای کارفرما توصیف کنید. برای این کار می‌توانید از مدل PAR کمک بگیرد. PAR مخفف عبارت Problem – Action – Result است؛ به این معنی که در ابتدا مشکل را بیان کنید، سپس کارهایی که برای رفع آن مشکل انجام دادید را بنویسید و در نهایت، نتیجه را شرح دهید.

نمونه سوابق شغلی در رزومه ایران تلنت

یکی از سوالات مهم کارجویان از ایران تلنت این است که با توجه به انگلیسی بودن رزومه‌ها، آن‌ها چگونه باید سوابق شغلی خود را وارد کنند. همین موضوع دلیلی شد تا ما این مطلب آموزشی را برایتان تهیه کنیم. در ادامه شما می‌توانید یک نمونه سوابق شغلی بر اساس موارد گفته شده در بالا را مشاهده کنید (البته توصیه ما این است که مطلب مرتبط ساخت رزومه در ایران تلنت را یکبار پیش از تکمیل رزومه خود مطالعه نمایید).

پس از ثبت نام در ایران تلنت از طریق منوی سمت راست در بالای صفحه، وارد اکانت خود شوید. پس از ورود به سایت، وارد داشبورد کاربری خواهید شد.

حال از طریق منو بالای صفحه، بر روی گزینه My CV سپس روی Update CV کلیک کنید تا وارد مرحله ساخت و ویرایش رزومه خود شوید. پس از ورود به رزومه و وارد کردن اطلاعات شخصی مانند نام و نام‌خانوادگی، سن، شماره تماس و …، زمان آن است که سوابق شغلی خود را در ررزومه وارد نمایید.

قسمت مربوط به وارد کردن سوابق شغلی در پایین باکس مربوط به اطلاعات شخصی قرار دارد. حال، برای اضافه کردن سوابق شغلی، کافیست بر روی گزینه Add کلیک کنید:

اضافه کردن سوابق شغلی در ایران تلنت

با انتخاب گزینه Add کشویی مانند تصویر زیر باز می‌شود که می‌توانید در آن اطلاعات مربوط به  سوابق کاری خود را وارد کنید:

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

موارد مهم در نوشتن سوابق شغلی

موارد مهم در نوشتن سوابق شغلی

در ادامه هر یک از این موارد را با هم بررسی می‌کنیم (پُر کردن فیلدهایی که با ستاره قرمز رنگ مشخص شده‌اند، اجباری است):

  • Job Title: در اینجا باید عنوان شغلی خود را به انگلیسی بنویسید مانند Sales Expert یا Marketing Manager
  • Employment Type: در اینجا نوع همکاری خود را با آن مجموعه از بین گزینه‌های Full Time، Part Time، Internship یا Freelance انتخاب کنید.
  • Company Name: در اینجا باید نام مجموعه یا وب سایت آن مجموعه را درج کنید.
  • Company Size: در این قسمت می‌توانید سایز شرکت را انتخاب کنید.
  • Job Role: در این قسمت باید حیطه‌ای که در آن فعالیت می‌کردید را مشخص کنید، مانند Sales & Marketing یا Accounting.
  • Industry: صنعتی که شرکت در آن فعال بوده است را باید انتخاب کنید، مانند Banking یا HR & Recruitment.
  • Seniority: در این قسمت باید میزان ارشد بودن خود را از بین موارد انتخاب کنید مانند Manager یا Experienced Professional.
  • Location: در این قسمت می‌توانید کشور، استان و شهری که شرکت در آن قرار داشته است را وارد کنید.
  • بازه زمانی اشتغال (From – To): در این قسمت مشخص می‌کنید که از چه تاریخی تا چه تاریخی (میلادی) در محل کار مورد اشاره حضور داشته‌اید. در این قسمت یک مبدل تاریخ شمسی به میلادی برای سهولت کار شما در نظر گرفته شده است (با نام Date Converter). ضمن اینکه اگر در حال حاضر در شرکت مربوطه مشغول به کار هستید، با فعال کردن گزینه I Currently Work Here این موضوع را به کارفرما اطلاع دهید.
  • Description: این قسمت همان شرح وظایفی است که در بالا درباره آن صحبت کردیم که در ادامه نمونه‌ای از نوشتن شرح شغل در رزومه را توضیح خواهیم داد:

اگر به یاد داشته باشید در بالا گفتیم که در نوشتن سابقه شغلی یا همان شرح شغل باید به ۴ مورد اشاره کنید:

  1. معرفی کوتاه از مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کرده‌اید (یا در آن مشغول به کار هستید)
  2. معرفی شخصی که به او گزارش می‌دادید
  3. مهم‌ترین مسئولیت‌هایی که بر عهده داشتید
  4. مهم‌ترین دستاوردهایی که در دوران کاری خود در آن مجموعه به دست آورده‌اید

برای مثال، متن زیر نمونه‌ شرح شغل یک کارشناس محتوا است که هر ۴ مورد فوق را پوشش داده است:

نمونه سوابق شغلی در رزومه ایران تلنت

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، در بخش ابتدایی توضیح مختصری درباره مجموعه داده شده است. در خط دوم عبارت Reporting to Digital Marketing Manager نشان‌ می‌دهد که این فرد به چه شخصی گزارش می‌داده است. دو بخش بعدی که به صورت بولت‌پوینت نوشته شده است از مسئولیت‌ها (Main Responsibilities) و دستاوردهای (Main Achievements) فرد در آن مجموعه گفته است.

همچنین، در صورتی که سابقه کار در چندین مجموعه را دارید، می‌توانید با کلیک کردن دوباره بر روی گزینه Add، دیگر سوابق شغلی‌تان را به رزومه اضافه کنید و برای هر کدام شرح شغلی مناسب بنویسید.

جمع‌بندی

با رعایت نکات گفته شده در این مقاله مطمئناً خواهید توانست سوابق شغلی خود را به بهترین شکل در رزومه خود درج کنید و شرح شغلی برای خودتان بنویسید که برای کارفرما گویا، خوانا و قابل فهم باشد. اگر بتوانید سوابق شغلی خود را به خوبی در رزومه شرح دهید، مطمئناً کارفرمایان بهتر با توانایی‌ها و مهارت‌های شما آشنا خواهند شد.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید میتوانید آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب پیشنهادی
58 دیدگاه
  1. مجتبی احمدی می‌گوید

    بسیار مفید بود . باتشکر

  2. حیدر بصیرتی می‌گوید

    بسیار مفید و مختصر به اصل مسئله پرداخته شده است.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای بصیرتی،
      خیلی خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده

  3. behnam rahmani می‌گوید

    با سلام؛
    در قسمت comment رزومه بیشتر چه مواردی باید مطرح شود.
    با تشکر.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام آقای رحمانی،
      اگر نکاتی را دوست دارید در رزومه خود بنویسید که در قسمت‌های دیگر جایی برایشان مشخص نشده است میتوانید آن‌ها را در قسمت Comments اضافه کنید. برای مثال اگر کتابی منتشر کرده‌اید یا برنده جایزه‌ای شده‌اید یا اختراعی ثبت کرده‌اید و … می‌توانید آن را در بخش comments بنویسید. توجه داشته باشید که مواردی که در این بخش مینویسید بهتر است با رزومه و سوابق کاریتان هم راستا باشند.

  4. فرامرز صدیقی می‌گوید

    با سلام
    بعد از اینکه اکانتم رو به پرمیموم ارتقاع دادم امکان به روزرسانی رزومه دیگه وجود نداره. یعنی بعد از کلیک بر روی گزینه Add+ هیچ اتفاقی نمی افته. لطفا راهنمایی کنید . ممنون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای صدیقی،
      لطفا با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۷۷۷۷۰۴ واحد کارجویی ایران تلنت تماس بگیرید تا کارشناسان ما مورد شما را بررسی کنند.

  5. عبداللهي می‌گوید

    جهت إصلاح اشتباه تایپی در سوابق کاری چطور میشه اقدام کرد، به نظر میاد فقط امکان ادیت اطلاعات شخصی و اضافه کردن سابقه جدید وجود داره!

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم عبداللهی،
      برای این کار، باید در ابتدا وارد رزومه خود شوید. سپس به قسمت سوابق کاری خود یا همان Work Experience مراجعه کنید. در کنار هر یک از سوابق شما دکمه‌ای با عنوان Edit وجود دارد. پس از کلیک کردن بر روی دکمه edit میتوانید رزومه خود را ویرایش کنید. پس از انجام ویرایش نیز در پایین همان سابقه شغلی دکمه Save وجود دارد که باید برای ذخیره کردن تغییرات بر روی آن کلیک کنید.

      1. عبداللهي می‌گوید

        بله این مراحل انجام شده،ولی گاهی حتی تو قسمتهایی که ستاره قرمز دارن امکان نوشتن یا ادیشن وجود نداره

  6. امیر ابراهیم پور لله می‌گوید

    دیدگاه اینجانب نسبت به شما و سرویس رسانیتان بسیار عالی است

  7. ریحانه رویان می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    من یه دوره در قسمت بینایی سنجی دانش آموزان اول ابتدایی برای آموزش پرورش کار میکردم نمیدونم چطور باید فیلدهارو پر کنم و در پیش فرض ها مرتبط با این چیزی نیافتم.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم رویان،
      شما باید در پیش فرض ها از بین دو دسته Healthcare یا Teaching یکی را انتخاب کنید. همچنین بر اساس همین آموزش توضیح دهید که در آموزش و پرورش مشغول انجام Optometry بوده ‌اید.

  8. محمد رعدی می‌گوید

    سلام.خسته نباشید.
    من در فیلد نظارت برق ساختمان فعالیت داشتم.در قسمت job role گزینه ای مرتبط با این کارم پیدا نمیکنم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای رعدی،
      شما در قسمت job role بسته به نوع شغل خود بهتر است از بین دو گزینه Project Planning و Quality Control یک گزینه را انتخاب کنید.

  9. zalinejhad valiollah می‌گوید

    سلام ، ضمن تشکر از ارئه ی مطالب خوب شما ، میخواستم بپرسم لزوما باید شرح سابقه رو انگلیسی بنویسیم ؟
    اگر شخصی قادر به این کار نباشه چی ؟
    منظورم اینه که نتونه به انگلیسی بنویسه .

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      متاسفانه کارجویان وبسایت ایران تلنت در حال حاضر تنها می‌توانند به زبان انگلیسی رزومه داشته باشند. امیدواریم در آینده بتوانیم زبان فارسی را نیز به سایت خود اضافه کنیم. اگر در نوشتن سوابق شغلی به انگلیسی با مشکل روبرو هستید پیشنهاد میکنیم از نمونه های خارجی کمک بگیرید و یا از دوستی که به زبان انگلیسی تسلط دارد کمک بخواهید.

  10. سوسن عزیززاده یگانه می‌گوید

    باسلام
    من نمیتونم رزومم رو آپلود کنم. چون پیغام update cv میخواد.تا حدودی آپدیت کردم ولی همچنان بهم پیغام میده.۹۲% آپدیت شده .ازکجا بفهمم چه آپدیت دیگه ای ازمن میخوتد.ممنون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سر کار خانم عزیززاده،
      اگر تمام فیلدهای موجود در رزومه را پر کرده باشید و یک عکس به رزومه خودتان ضمیمه کرده باشید رزومه شما ۱۰۰% خواهد شد. با این حال، پیشنهاد میکنیم با شماره ۰۲۱۲۲۷۷۷۷۰۴ واحد کارجویی ایران تلنت تماس بگیرید تا کارشناس امور کارجویی ما شما را راهنمایی کند.

  11. الهه مرتضوی می‌گوید

    با عرض سلام
    چطور امکان این هست که ترتیب experienc
    ها رو عوض کنیم ؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم مرتضوی،
      سوابق شغلی بر اساس ترتیب زمانی ثبت می‌شوند. برای عوض کردن ترتیب آن‌ها باید بازه زمانی سوابق را تغییر دهید.

  12. Amir Dorehbat می‌گوید

    با سلام و تقدیر از ایران تلنت
    حتما باید CV رو ضبط و اپلود کنیم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      شما باید فیلدهای مرتبط را در رزومه ساز ایران تلنت پر کنید و در آخر گزینه Save را انتخاب کنید تا تغییرات اعمال شود. نیازی به آپلود رزومه نیست. اما شما میتوانید رزومه فارسی خود را هم به رزومه‌ای که ساخته‌اید ضمیمه کنید.

  13. ارمین کرمی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من دو جا سابقه کار دارم یک رو مورد نوشتم ولی گزینه ADD رو میزنم کار نمیکنه

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای کرمی،
      لطفا یکبار دیگر برای درج سوابق شغلی خود اقدام کنید.

  14. مهشید کمالی می‌گوید

    سلام. من چندین سال تجربه کاری دارم ولی تصمیم گرفتم در مورد خاصی به صورت کارآموز مشغول شده تجربیاتم را بسنجم. ممنون میشم که راهنماییم بفرمائید. ( البته راهی به جز نصب اپلیکیش)

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سر کار خانم کمالی،
      پیشنهاد می‌کنیم به پلتفرم تلنت کوچ مراجعه کنید و فرصت‌های کارآموزی موجود در آن را بررسی کنید.

  15. مسعود حسینی می‌گوید

    سلام.
    ببخشید تغییر سمت و پست سازمانی در یک شرکت را چگونه باید در رزومه نشان داد؟
    در حال حاضر بنظر میرسد باید هرکدام را جداگانه ثبت کرد که جلوه خوبی ندارد؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام،
      بله هم اکنون تغییر سمت در یک مجموعه را باید به عنوان یک سابقه جدا ثبت نمود.

  16. مسعود حسینی می‌گوید

    سلام، چرا در فرمتهای PDF رزومه که خود ایران تلنت درست میکنه عکس به درستی نمیفته؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای حسینی.
      مشکل اکنون برطرف شده. لطفا یکبار دیگه امتحان بفرمایید و نتیجه حاصله را به ما اطلاع دهید.

      باتشکر

      1. مسعود حسینی می‌گوید

        سلام مجدد، الان چک کردم
        متاسفانه همچنلن عکس پروفایل در فایل PDF نشان داده نمیشود.
        با تشکر از پیگیری شما

  17. حمید پروازی می‌گوید

    باسلام و تشکر از متن بسیار خوب
    سوالم این است که چطور می توان موقعیت شغلی فعلی را در قسمت بیو تغییر داد؟ منظور زمانی است که در دو موقعیت شغلی در حال حاضر فعال هستید، موقعیت دیگر را در بیو تنظیم نماییم؟

  18. میثم می‌گوید

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون از سایت بسیار خوبتون
    یه سوال داشتم:
    چرا وقتی به بخش user profile می روم، و سپس به قسمت personal information می روم و اطلاعات شخصی خودم رو کامل میکنم، وقتی روی save میروم و کلیک می کنم، تغییرات را ذخیره نمیکنه؟؟

  19. FARZANEH می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    من قسمت تاریخ تولد رو میخوام حذف کنم نمیشه
    رزومه رو برای جای دیگه میخوام و نباید تاریخ تولد داشته باشه
    چطور میتونم انجام بدم؟

  20. علي باقري می‌گوید

    ممنون از سایت شما

  21. بابک اقبالی می‌گوید

    با سلام، پرسش من این است که آیا دوره های تحصیلی را هم می توانیم جزو سوابق کاری به پروفایلمان اضافه کنیم؟ ابهام برای من از آنجا پیش می آید که مثلا در دوره دکترا من در اموری مثل دستیاری آزمایشگاه برای تدریس به دانشجویان سطوح پایین هم فعالیت داشتم در حالی که در دوران ارشد و لیسانس فقط یک دانشجوی ساده بودم.

  22. یوسف نادری می‌گوید

    با سلام
    در قسمتCompany Nameنام صندوق بازنشستگی کارکنان نفت نمیباشد.

  23. شهرام می‌گوید

    سلام
    نمیتونم که رزومه و شغلهای قبلیمو آپدیت کنم گزینه هاش غیر فعاله ؟!

  24. مهسا ظهره وند می‌گوید

    با سلام
    اگر اصلا سابقه کار نداشته باشیم چگونه فیلدهای اجباری رو پر کنیم؟

  25. محمد جواد می‌گوید

    سلام
    دو تا مشکل دارم
    ۱-شماره تلفنم تو قسمت مشخصات ثبت نمیشه
    ۲-تو قسمت ثبت مهارت ها چرا کادر دوم غیر از مهارت های کامپیوتری چیزی رو نمیاره
    مثلا من مهارت ذارکره رو انتخاب میکنم تو کادر دوم قسمت تایپ چی رو باید انتخا ل کنم ؟

  26. حامد می‌گوید

    سلام با عرض خسته نباشید ببخشید من پروفایلم رو کاملا تکمیل کردم به من گفتن (شرکتی که درخواست کار دادم)که بعد از تکمیل مراحل به شما کد میده این درسته و اگر اینطور چطور میشه این کد بدست آورد با تشکر

  27. Ebadkalij می‌گوید

    خیلی زیبا میشد اگر رزومه ما در زمینه ای که فعالیت داریم برای پیشنهاد کار به شرکت های برند تراز اول فرستاده میشد فقط صرفا جهت مطالعه آن شرکت با تشکر از سایت خوبتان

  28. حجت زندی می‌گوید

    کاربردی ، علمی و بسیار کمک کننده است . سپاس از شما

  29. peyman می‌گوید

    سلام،برای نوشتن رزومه باید خود معادل انگلیسی بنویسیم یا فینگلیش بنویسیم؟

    1. تحریریه ایران تلنت می‌گوید

      سلام پیمان عزیز،
      باید از انگلیسی استفاده کنید یا به زبان فارسی بنویسید. اصلا توصیه نمیکنیم که از فینگلیش استفاده کنید.

  30. لیلا رفائی می‌گوید

    سلام ممنون از سایت ایران تلنت ، موردی که برای ساخت رزومه بهش برمیخورم این هست که رزومه که چهارم به بعد رو نشون نمیده که ثبت شده ، و دو یا سه بار نوشتم و در اخر باز به همون صورت هست علتش رو میفرمایید؟
    و دوم در مورد نظر سنجی که در سایت هست به چه صورت اعلام میشه ؟

  31. محمود می‌گوید

    با سلام
    برای تکمیل رزومه آخرین مرحله Rate on experience نوشته شده
    چطور میتونم این را تکیمل کنم؟

  32. محسن تازیک می‌گوید

    با سلام
    میخواستم بپرسم که اگه سابقه شغلی خوب و قابل قبولی نداشته باشم هم بازم باید چیزی توی این بخش بنویسیم یا نیازی نیست؟

  33. زرا می‌گوید

    سلام من تو رشته ای که خوندم هم کار کردم و تو یه رشته غیرمرتبط سابقه کاری دارم ولی مدرک تحصیلی اموزشی اون رو ندارم ینی تجربی بلدم کامل. این رو باید تو رزومه بیارم؟ و میخوام جایی برم که اون رشته تجربی رو لازم دارند

  34. فدطمه می‌گوید

    سلام وقت بخیر من قسمت سوابق شغلی رو یه جا کار میکردم و پرکردم ولی باز میزنه که باید اصلاح بشه دلیلش چیست؟

  35. رسول می‌گوید

    بسیار کاربردی بود.
    با تشکر

  36. نسترن زرافشان می‌گوید

    با سلام
    برای تکمیل رزومه آخرین مرحله Rate on experience نوشته شده
    چطور میتونم این را تکیمل کنم؟

  37. توکلیان می‌گوید

    بسیار عالی – ایران تلنت را به همه پیشنهاد میکنم

  38. اسما شجاعی می‌گوید

    عالی و مفید بود

  39. اسما شجاعی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    در قسمت Rate on experience چه کاری باید انجام بدم؟
    چون هر کاری میکنم تکمیل نمیشه.

  40. مسعود حبیبی می‌گوید

    خوب و حرفه ای!
    چیزی که همه جا از همه توقع دارم.

  41. محمد حجازی می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    در قسمت Rate on experience چه کاری باید انجام بدم؟
    چون هر کاری میکنم تکمیل نمیشه.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.