وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه می‌توان از طریق ایران تلنت نیروهای متخصص و حرفه‌ای استخدام کرد؟

هر کدام از شما کارفرمایان گرامی بعد از مطرح کردن نیاز استخدامی شرکت خود در ایران‌تلنت و جمع‌آوری کاندیداهای مختلف از درگاه این سایت، وارد مرحله مهم “ارزیابی” کاندیداها و رزومه‌ها خواهید شد تا بفهمید کدام یک از گزینه‌های استخدام واقعا به درد شما و سازمانتان خواهند خورد.

عده‌ای از کارفرمایان تصور می‌کنند ارزیابی کاندیداها پیچیدگی‌ها و دشواری‌های زیادی دارد. ما هم در ایران تلنت می‌دانیم که ارزیابی کاندیداها جهت استخدام نیروهای متخصص امری است که به دقت بالایی نیاز دارد، اما با کمی تحقیق و تمرین می‌توانید به راحتی نیروهای متخصص مورد نیاز خود را از طریق ثبت آگهی استخدام، استخدام کنید.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

ارزیابی کاندیداهای یک موقعیت شغلی شامل ۴ مرحله است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

۱- غربال رزومه‌ها

در ایران تلنت رزومه‌های بسیار زیاد، متنوع و برجسته‌ای وجود دارند، اما این تنوع رزومه به این معنا نیست که همه این افراد برای هر شرکت یا سازمانی مناسب هستند.

در واقع موفقیت یک شخص در یک موقعیت شغلی خاص، الزاماً تضمین‌کننده موفقیت او در شرکت شما نخواهد بود. شما در ابتدا باید ببینید که آیا اساساً این فرد، جنس توانایی‌های او، فرهنگ و شرایطش با شرکت شما تناسب و سازگاری دارد یا نه. دانستن پاسخ این سوال، روند استخدام نیروهای متخصص مورد نیازتان را به شدت آسان می‌کند.

بنابراین در قدم اول باید بدانید که دقیقاً به چه فردی با چه مشخصات، تجربیات و مهارت‌هایی نیاز دارید و بر اساس این ویژگی‌ها، رزومه‌ها را درابتدای کار غربال کنید. این تناسب یک موضوع دوطرفه است، یعنی به همان اندازه باید مطمئن باشید که در صورت جذب یک گزینه بسیار مناسب، توان جلب رضایت او در طول زمان را خواهید داشت یا خیر.

نکته کلیدی: قابلیت فیلترینگ

ممکن است برای یک موقعیت شغلی نزدیک به هزار رزومه مرتبط وجود داشته باشد که بررسی همه آنها کاری زمان‌بر و دشوار است. در نتیجه هنگام بررسی رزومه‌ها، با اِعمال فیلترهای مختلف می‌توان بخشی از این رزومه‌ها را حذف کرد.

این فیلترها هم‌اکنون در سیستم جستجوی هوشمند سایت ایران تلنت موجود است و شما با استفاده از آن می‌توانید تنها به دنبال رزومه‌هایی باشید که دارای “کلیدواژه‌های” مورد نظر شما باشند. مثلاً اگر به دنبال مدیر فروشی هستید که سابقه فروش شیرآلات در حوزه نفت و گاز را داشته باشد، استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل “Sales” یا “Valve” کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.  گفتنی است پیدا کردن این کلیدواژه‌ها هم به تسلط شما بر نیازمندی‌های آن شغل بستگی دارد.

۲- مصاحبه تلفنی

برخی دیگر از اطلاعات از طریق مصاحبه تلفنی به دست می‌آید. مثل انتظار فرد مورد نظر از حقوق و دستمزد دریافتی به شکل حدودی یا میزان مسافت محل زندگی او با شرکت شما. طبعاً در این مرحله نیز بخش دیگری از کاندیداها حذف می‌شوند. نکته مهم در این مرحله از استخدام نیروهای متخصص این است که برای جذب هر چه بیشتر گزینه‌های مرتبط و مناسب با موقعیت شغلی مورد نظر خود، باید به خوبی قادر به فروش یا ارائه موقعیت شغلی خود به کاندیدای مورد نظرتان باشید.

فراموش نکنید بسیاری از افراد باتجربه و متخصصانی که در ایران‌تلنت رزومه دارند، به دلیل کیفیت بالای کار و تخصص خود به هر موقعیتی پاسخ مثبت نخواهند داد و بیشتر در پی اشتغال در موقعیتی هستند که برای آنها ارزش‌های مختلفی نظیر فرصت یادگیری، ارتقاء پست، محیط کار منعطف و مدرن و پیشنهاد مالی خوب داشته باشد.

نکته کلیدی: شغل خود را بفروشید

بنابراین شما در یک مصاحبه تلفنی علاوه بر این‌که باید مناسب بودن آن فرد برای موقعیت شغلی خود را تشخیص دهید، باید بتوانید آن موقعیت را به خوبی به او بفروشید و او را نسبت به موقعیت مورد نظر علاقمند کنید. در اینجا شاید برایتان سوال شود که فروختن شغل به چه معناست؟ یعنی توانایی به نمایش گذاشتن و تشریح کردن امتیازات و ویژگی‌های برجسته آن موقعیت شغلی، برای کارجویان.

پیش‌زمینه فروختن یک شغل این است که شخص استخدام‌کننده پیش از هر چیز، امتیازات آن شغل و سازمان را فهرست و ویژگی‌های برجسته آن را بر حسب اولویت برای خودش بنویسد و نسبت به آنها اشراف کامل داشته باشد. این ویژگی‌ها می‌تواند شامل مواردی نظیر: میزان اثرگذاری شغل در سازمان، فراهم بودن فرصت یادگیری و رشد، ساعات کاری منعطف، حقوق بالا، فضای گرم و دوستانه شرکت و … باشد.

۳- مصاحبه حضوری

بعد از غربال شدن تعداد زیادی از گزینه‌ها در دو قدم قبل، حال نوبت مصاحبه حضوری برای استخدام نیروهای متخصص است. آگاهی نسبت به دانش فرد در مورد حوزه کاری مورد نظر شما، تسلطش به زبان انگلیسی و آشنایی با روحیات شخصی و انگیزه‌های او از جمله موارد بسیار مهمی است که از طریق مصاحبه حضوری می‌توان به آنها پی برد.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

یکی از دردسرهای بزرگ بسیاری از شرکت‌ها در این مرحله این است که بسیاری از گزینه‌های دعوت شده به مصاحبه حضوری که مراحل قبلی غربال را پشت سر نگذاشته‌اند، در مصاحبه حضور پیدا نمی‌کنند.

برای جلوگیری از این مشکل مهم توجه به این نکته ضروری است که برای تسهیل فرایند استخدام، افزایش ضریب موفقیت آن و جلوگیری از هدر رفتن زمان و هزینه، بهتر است هر کدام از این قدم‌ها و مراحل را به ترتیب پشت سر گذاشت.

به عنوان مثال اگر شما به خوبی از امکانی نظیر مصاحبه تلفنی به خوبی استفاده نکنید، صدها گزینه برای مصاحبه حضوری خواهید داشت که برای هر کدام حداقل باید نیم ساعت زمان صرف کرد و این موضوع علاوه بر این‌که زمان شما را هدر می‌دهد، باعث سردرگمی شدید شما نیز خواهد شد.

۴- آزمون‌ها و مراکز ارزیابی

شما در نهایت برای محک زدن توانایی‌ها و مهارت‌های تخصصی گزینه‌های استخدامی خود، می‌توانید از آزمون‌های تخصصی استفاده کرده و گزینه نهایی خود برای احراز موقعیت شغلی مورد نظر را مشخص کنید.

امروزه در حیطه منابع انسانی، آزمون‌های استاندارد و امتحان‌پس‌داده‌ای نظیر تست‌ PDA (تنها آزمون مورد تایید انجمن مدیریت منابع انسانی کشور) یا تست خودشناسی Disc و MBTI (آزمون شخصیت شناسی ایران تلنت که منطبق با فضای کاری کشور ایران توسعه داده شده است و نتایج دقیق‌تری نسبت به سایت‌های مشابه خارجی دارد) و یا تست هوش ریون وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان به وجوه مختلف شخصیت افراد و تطابق این وجوه با ویژگی‌های سازمان شما پرداخت.

راه بسیار کاربردی دیگری که امروزه از آن برای محک زدن توانایی گزینه‌های استخدام استفاده می‌شود، مراکز ارزیابی است. این مراکز در شرکت‌های بزرگ در درون خود شرکت تعریف می‌شوند و بیشترین کاربرد آن‌ها برای جذب نیروهایی است که در پست‌های مدیریتی آن شرکت‌ها به کار گرفته خواهند شد.

تعریف مراکز ارزیابی

کانون سنجش و ارزیابی فرآیندی شامل گروه کوچکی از شرکت‏‌کنندگان است که مجموعه‏‌ای از آزمون‏ها و تمرینات را تحت نظر عده‌‏ای متخصص انجام می‏ دهند، با این هدف که مهارت‏‌ها، قابلیت‌‏ها و تناسب شرکت‌کنندگان در برنامه برای نقش‏‌های سازمانی موردنظر که به‌طور معمول پست‏‌های مدیریتی است و همچنین توانایی بالقوه آنها برای بهبود و توسعه مورد ارزیابی قرار گیرد.

تعاریف دیگری، کانون ارزیابی را روشی متشکل از روش رسمی در گزینش و آموزش می‏‌دانند که هدف آن ارزیابی توان بالقوه مدیریتی افراد (از طریق مواجه ساختن او با مسائلی مشابه آنچه مدیران در دنیای واقعی مدیریت با آن مواجهند) است.

برای ثبت آگهی استخدام در ایران تلنت میتوانید به صفحه کارفرمایی مراجعه کنید یا با شماره تماس ۷۴۳۰۲۲۰۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید.

جمع‌بندی

یافتن و استخدام نیروهای متخصص و زبده، فرایند چندان آسانی نیست و بیشتر به یک هنر می‌ماند. سایت‌ ایران تلنت با جمع‌آوری نزدیک به یک میلیون رزومه، فراهم کردن امکان جستجوی هوشمند و فیلتر کردن رزومه‌ها از طریق فاکتورهای مختلف، فرایند پیدا کردن نیروهای متخصص و استخدام آنها را تا حد امکان برای شما کارفرمایان گرامی آسان کرده است. در کنار وظیفه‌ای که ایران تلنت برای تسهیل فرایند استخدام برای شرکت‌ها و سازمان‌ها بر عهده دارد، رعایت نکاتی که به آنها اشاره کردیم موجب افزایش ضریب موفقیت مراحل مختلف استخدام خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
30 دیدگاه
  1. رضوانه ربیعی می‌گوید

    چطور و کجای یایت می تونم اگهی استخدام بزنم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانم ربیعی
      برای این کار باید در سایت به عنوان Employer ثبت نام کنید. همچنین، شما میتوانید با شماره تلفن ۲۲۷۷۷۷۰۴ تماس گرفته تا کارشناسان ایران تلنت شما را راهنمایی کنند.

  2. حمید رضا بابایی می‌گوید

    بسیار عالی هستین

    1. ایران تلنت می‌گوید

      از حمایت شما متشکریم

  3. مهدی علیپور کرمانی می‌گوید

    بسیار پی گیر

  4. Vafa می‌گوید

    سلام وای من در سایت تلنت برای کار در خانه ثبت نام کردم یه پولی هم اینترنتی گرفتن که کار بفرستن ولی متاسفانه کار که نفرستادن و شماره تلفن رو هم خاموش کردن کار در خانه را با عنوان بسته بندی چسب برق و دوخت ست آشپزخانه و مونتاژ کلید و سه راهی برق چگونه میشه این کلاه بردارها رو پیگیری کرد

    1. ایران تلنت می‌گوید

      اگر شماره تلفن، آدرس سایت و دیگر مشخصات را دارید، بهتره که از طریق پلیس فتا پیگیری کنید.

  5. بهنام امين زاده ديزج می‌گوید

    دنبال کار حسابداری هستم ٣ سال سابقه کار

    1. ایران تلنت می‌گوید

      آقای امین زاده عزیز،
      سلام و روز به خیر. از شما دعوت می‌کنیم که ابتدا در سایت ایران تلنت ثبت نام کرده و رزومه خود را بسازید. سپس فرصت‌های مرتبط با شغل حسابداری را پیدا کرده و برای هر یک که با معیارهای شما مطابقت دارد رزومه ارسال کنید.
      اگر نمی‌دانید چگونه در ایران تلنت رزومه بسازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم راهنمای ساخت رزومه در ایران تلنت را مطالعه نمایید.

  6. علیرضا می‌گوید

    sign up کردم با گوگل موقع دانلود رزومه میگه رمز بزن منم رمزی ندارم که بخوام بزنم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      علیرضای عزیز،
      مورد شما رو بررسی کردیم. مشکلی در ثبت نام وجود نداشت. یکبار دیگر امتحان کنید.

  7. زهرا نامور می‌گوید

    همسرم إیرانی نیست و به زبان انگلیسی و عربی و فرانسه و کمی فارسی مسلط هستند مهندس عمران میباشند و تجربه بیزینس دارند تو چه سایتی میتونم براشون جستجوی کار کنم ممنون

    1. ایران تلنت می‌گوید

      خانم نامور عزیز،
      شما می‌توانید وب‌سایت ایران تلنت را به همسرتان معرفی کنید. از ایشون بخواهید که در ایران تلنت ثبت نام کنند و رزومه خود را در آن بسازند. پس از آن می‌توانند عنوان شغلی دلخواه خود را در ایران تلنت جستجو کنند و برای فرصت‌های شغلی دلخواهشان رزومه ارسال نمایند.

  8. ارمین می‌گوید

    سلام چطوری میتونم رزومه که شاختم رو دانلود کنم؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      آرمین عزیز،
      با ورود به داشبورد اکانت ایران تلنت، در گوشه سمت چپ بالا در تصویر باکسی را مشاهده می‌کنید که درصد تکمیل رزومه شما نمایش داده می‌شود. در پایین این باکس سه گزینه Update CV و PDF و Forward قرار گرفته است. با کلیک بر روی گزینه PDF می‌توانید رزومه خود را در قالب پی دی اف دانلود کنید.

  9. علی مشکانی می‌گوید

    سلام من درسم تموم شده و خدمتم هم تموم شده الان دنبال کارم ، لیسانس حسابداری هستم متولد ۷۱

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب آقای مشکانی،
      برای استفاده از خدمات ایران تلنت، شما در ابتدا باید در سایت ایران تلنت ثبت نام کرده و برای خودتان رزومه بسازید. برای ساخت رزومه در ایران تلنت شما می‌توانید از دو مطلب وبلاگ با عناوین چگونه یک رزومه حرفه ای بنویسیم؟ و آموزش ساخت رزومه در ایران تلنت استفاده کنید. پس از ساخت و تکمیل رزومه، وارد سایت شوید و شغل مورد نظر خودتان را جستجو کنید. پس از مشاهده آگهی‌های شغلی مرتبط، برای آن دسته از موقعیت‌های شغلی که مد نظرتان هست رزومه خود را Apply کنید (دکمه Apply در پایین هر آگهی شغلی وجود دارد). توجه داشته باشید که سایت ایران تلنت به زبان انگلیسی است و شما باید عنوان شغل مورد نظر خود را به انگلیسی جستجو کنید. برای مثال گزینه accountant رو در ایران تلنت جستجو کنید.

      همچنین، اگر تا امروز هیچ سابقه شغلی ندارید و برای اولین بار است که پس از اتمام تحصیلات خود، قصد ورود به بازار کار را دارید می‌توانید از سامانه TalentCoach استفاده کنید. تلنت کوچ در حقیقت، سامانه جدیدی است که با هدف ارتباط دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان با بازار کار توسط ایران تلنت راه اندازی شده است. مراحل ثبت نام در تلنت کوچ نیز مشابه با ایران تلنت است؛ یعنی در ابتدا باید برای خودتان در این سامانه رزومه بسازید و سپس رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال نمایید.

      امیدواریم که به زودی بتوانید شغل مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.
      با تشکر

  10. نیلو می‌گوید

    سلام من فایل رزومم رو آپلود کرده بودم اما الان که به اکانتم مراجعه کردم فایل اپلود شده وجود نداره فقط اطلاعات اولیه که برای اکانتم بود تحت عنوان رزومه نمایش داده میشه که قابل دانلودم هست.

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام.
      تصور ما این است که فایل شما به درستی آپلود نشده است. برای رفع این مشکل، در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم که اطلاعات خود را در ایران تلنت تکمیل کنید تا کارفرما از همان ابتدا رزومه شما را مشاهده کند و نیازی به دانلود فایل مجزا نداشته باشد. در مرحله دوم شما میتوانید رزومه خود را یکبار دیگر در ایران تلنت بارگزاری کنید.

  11. راشل می‌گوید

    سلام بخش ادد کردن cv به cv folder بسیار نا مشخص اکثر ویدیو بیشتر جنبه wast time داره ساده ترین چیزها را به صورت دیتیل توضیح می ده ولی من هنوز نتونستم رزومه را به cv folder اضافه کنم و دانلود رزومه هام اکتیو نیست خیلی ساختاره بدی کلا داره پاسخ گویی انلاین ندارید در کل من ناراضیم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام و روز به خیر،
      ممنون از اینکه دیدگاهتون رو با ما در میان گذاشتید. امیدواریم که در آینده بتوانیم این فرایند رو برای کارفرمایان ساده تر کنیم. همچنین، در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، با شماره تلفم ۰۲۱۲۲۷۷۷۷۰۴ تماس بگیرید و با ایجنت مخصوص خودتان صحبت کنید تا او به سوالات شما پاسخ دهد.

  12. داود قربانی مفرد می‌گوید

    سلام
    من به دنبال کار در خودرو سازی میگردم و ۱۷ سال سابقه خودرویی دارم و هرچه گشتم شرکتهای خودرو سازی را در بین شرکتها پیدا نکردم
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    متشکرم

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام جناب آقای قربانی مفرد،
      متاسفانه در این مقطع زمانی شرکت های خودروسازی در ایران تلنت آگهی ندارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا هر هفته به وب سایت مراجعه کنید تا جدیدترین آگهی های شغلی را بررسی کنید.

  13. زهرا بهارلو می‌گوید

    سلام وقت بخیر بنده صاحب یه شرکتم به چه شکل میتونم اگهی استخدام داخل سایت بذارم ؟

    1. تحریریه ایران تلنت می‌گوید

      سلام خانوم بهارلو
      لطفا به آدرس زیر مراجعه کنید

      ارسال آگهی استخدام

  14. زال می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    چطور میتونیم آگهی استخدام درج کنم داخل ایران تلنت؟

    1. تحریریه ایران تلنت می‌گوید

      سلام
      برای ثبت آگهی در ایران تلنت میتونید به آدرس http://www.irantalent.com/employer/register مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۲۲۷۷۷۷۰۴ تماس بگیرید

  15. هومان مستقیمی می‌گوید

    سلام برای شرکت از چه طریقی می توان آگهی ثبت کرد و هزینه چه قدر هست؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      جناب مستقیمی شما میتوانید با مراجعه به صفحه کارفرمایی ایران تلنت، آگهی استخدامی خود را ثبت کنید. همچنین برای مشاوره میتوانید با شماره ۷۴۳۰۲۲۰۰ – ۰۲۱ تماس بگیرید

  16. مهشید زادمقدس می‌گوید

    سلام من در آزمون هوش شرکت کردم ولی از وسط سوال ها کاری برام پیش اومد نتونستم ادامه بدم الان باید چطوری دوباره تست بدم ؟ چون تو رزومه اومده

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.