وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چطور در لینکد‌‌ین یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشیم؟

لینکدین شبکه اجتماعی بسیار عالی برای کسانی است که می‌خواهند کار پیدا کنند، شبکه سازی انجام دهند، با دیگران در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنند و همچنین در مقابل چشم کارفرمایان و کارشناسان استخدام خود را فعال نشان دهند. در واقع ۸۰ درصد از تمام کاربران لینکدین، این شبکه اجتماعی حرفه‌ای را یکی از کلیدهای موفقیت شغلی خود می‌دانند. این پلتفرم با بیش از ۵۶۲ میلیون کاربر به عنوان بستری برای تعامل افراد حرفه‌ای در بازار کار به شمار می‌آید و ۸۷ درصد از استخدام‌کنندگان نیز، از آن به عنوان ابزاری قدرتمند برای یافتن کارجویان استفاده می‌کنند.

برای استخدام و گرفتن پیشنهاد استخدام از شرکت‌ها در لینکدین، باید کار را با ساخت پروفایل حرفه‌ای در این پلتفرم آغاز کنید. در این مقاله قصد داریم تا درباره ساخت پروفایل در لینکدین صحبت کنیم و شما را برای گسترش روابط شغلی در این پلتفرم آماده کنیم.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

چرا باید در لینکدین پروفایل داشته باشیم؟

دلایل مختلفی برای حضور در لینکدین وجود دارد که مهم‌ترین آن پیدا کردن شغل است. اما بگذارید باقی دلایل را با عدد و رقم بیان کنیم:

  • ۴۶ میلیون از کاربران لینکدین از دانشجویان و تازه فارغ‌التحصیلان هستند و این یعنی از طریق این پلتفرم می‌توان سریع وارد بازار کار شد.
  • شمار زیادی از کاربران لینکدین افراد خارج از ایران هستند و شرکت‌های خارجی بسیاری نیز در این پلتفرم حضور دارند. این یعنی امکان کار در شرکت‌های بین‌الملل نیز برای شما فراهم است.
  • بیش از ۵۶۲ میلیون کاربر از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان در لینکدین حضور دارند.
  • بسیاری از شرکت‌های معتبر و شناخته شده ایران، از این پلتفرم برای مشاهده رزومه کارجویان استفاده می‌کنند.
  • در هر ثانیه دو کاربر به لینکدین اضافه می‌شود و این نشان دهنده رشد سریع این پلتفرم است.
  • به طور متوسط هر کارفرما و یا مدیر عامل در لینکدین حدود ۹۳۰ کانکشن دارد.

ساخت پروفایل حرفه‌ای لینکدین

ساخت پروفایل در لینکدین

همه چیز در لینکدین با ساخت پروفایل آغاز می‌شود. برای ساخت پروفایل حرفه‌ای در لینکدین، کارهای متفاوتی وجود دارد که باید آنها را به ترتیب پیش ببرید. در اینجا نحوه ساخت پروفایل حرفه‌ای لینکدین و همچنین نکات مربوط به آن را بیان خواهیم کرد.

با اصول اولیه شروع کنید

هنگام ساخت پروفایل در لینکدین، حتما باید از ایمیلی استفاده کنید که مدام آن را چک می‌کنید. این موضوع برای اطمینان از دریافت ایمیل‌های کانکشن و همچنین پیام‌های احتمالی از سمت کارفرمایان و کارشناسان استخدام است. اطلاعات اولیه مانند نام و نام خانوادگی و همچنین موقعیت جغرافیایی را نیز وارد کنید. حتماً یک شماره تماس اضافه کنید و اگر راه‌های ارتباطی بیشتری داشتید، آنها را نیز قرار دهید! همچنین می‌توانید با اجازه دادن به لینکدین برای دسترسی به لیست مخاطبین شما، مخاطبین اولیه را به لیست افراد در ارتباط اضافه کند و برای آنها درخواست کانکشن ارسال کند.

در حین پر کردن اطلاعات، لینکدین در مورد وضعیت شغلی فعلی شما سوال خواهد کرد. کسانی که بیکار هستند ممکن است از عباراتی مانند “به دنبال فرصت‌های شغلی” یا “دانشجویی به دنبال فرصت‌های شغلی چالش برانگیز” استفاده کنند. استفاده از این عبارات می‌تواند کاریابی و دیده شدن کارجویان را راحت‌تر کند.

نوع حساب را انتخاب کنید

در این مرحله است که باید بین پروفایل پایه، که رایگان است، یا گزینه پرمیوم، که ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهد اما هزینه دارد، یکی را انتخاب کنید. در گزینه پرمیوم، چندین گزینه دیگر برای انتخاب وجود دارد، از جمله Professional، Jobseeker و موارد دیگر. هر کدام دارای قیمت متفاوتی هستند و مزایای متفاوتی برای ارائه دارند. هنگام انتخاب نوع حساب کاربری، به استفاده مورد نظر خود از لینکدین فکر کنید. به یاد داشته باشید که می‌توانید از هر کدام از این گزینه‌ها برای مدت یک ماه رایگان استفاده کنید؛ بنابراین، می‌توانید در صورت عدم جواب گرفتن از هر کدام، آن را ادامه ندهید و سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

به پروفایل خود عکس اضافه کنید

ساخت پروفایل در لینکدین

وقتی صحبت از عکس در لینکدین می‌شود، حتما باید سراغ تصاویر حرفه‌ای و سنگین بروید. یک تصویر کاملا حرفه‌ای و ساده را انتخاب کنید و آن را روی پروفایل خود قرار دهید. گاهی اوقات حتی یک عکس گرفته شده با گوشی هوشمند نیز برای این منظور کافی و مناسب است. افرادی که تصاویر حرفه‌ای و ساده در پروفایل خود دارند ۱۴ برابر بیشتر از کسانی که سراغ تصاویر عجیب و غریب می‌روند، بازدید دارند. بنابراین،‌ عکس پروفایل لینکدین را جدی بگیرید.

از عکسی استفاده کنید که حداقل ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل باشد. هر چیزی کمتر از این عدد، در زمان بارگذاری تار می‌شود. به یاد داشته باشید که کاربران دارای عکس با کیفیت در پروفایل لینکدین، ۲۱ برابر بیشتر از کسانی که ظاهر عکس آنها تار است بازدید دارند و البته، ۳۶ برابر بیشتر پیام دریافت می‌کنند.

در مورد سوابق کاری خود بگویید

برای کارجویان این بخش از پروفایل لینکدین، همان جایی است که می‌توانند رزومه‌ای قوی از خود نشان دهند. بنابراین، بنا را در این بخش بر صداقت بگذارید و از آوردن تجربیات دروغ خودداری کنید. حتی می‌توانید رزومه ساخته شده خود با رزومه ساز و یا هر ابزار دیگری را وارد کنید، یا اینکه هر تجربه کاری را به صورت دستی وارد کنید. در این بخش، همیشه فرصت‌های جدیدتر را در بالای لیست قرار دهید.

وارد کردن مهارت‌ها

برای پروفایل خود، حداقل پنج مهارت را بیاورید. هر چه این لیست شما طولانی‌تر شود، مسلما بهتر است. در حال حاضر این امکان برای شما فراهم است که در لینکدین ۵۰ مهارت به پروفایل خود اضافه کنید. دیده شده، افرادی که در پروفایل خود حداقل پنج مهارت را آورده‌اند، ۳۳ بار بیشتر با آنها تماس گرفته شده و ۱۷ برابر بیشتر بازدید پروفایل داشتند. فهرست کردن مهارت‌ها را به ترتیب مهارت و تخصص انجام دهید. این مهارت‌ها برای متمایز کردن خودتان نسبت به دیگر کارجویان هستند، بنابراین مواردی که در آنها قوی‌تر هستید را در بالای لیست قرار دهید.

به تحصیلات خود اشاره کنید

ساخت پروفایل در لینکدین

در زمان آوردن مدارک تحصیلی می‌توانید به تمام آنها اشاره کنید. این کار علاوه بر مشخص کردن میزان تحصیلات و همچنین مدارک تحصیلی، مزیت دیگری دارد که آن پیدا کردن دوستان و همکلاسی‌های قدیمی به واسطه نام دانشگاه و یا محل تحصیل است. علاوه بر این، هرگونه تحصیلات غیرآکادمیک مانند گواهینامه‌ها و همچنین مدارک کلاس‌های آنلاین نیز می‌توانند در این بخش گنجانده شوند.

نوشتن خلاصه

مانند نوشتن رزومه که در آن خلاصه‌ای از آنچه هستید و دوست دارید شوید را می‌گویید، در لینکدین نیز این کار را باید انجام دهید تا پروفایلی حرفه‌ای داشته باشید. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام نوشتن بهترین خلاصه باید رعایت کنید:

  • از نشان دادن شخصیت خود نترسید! ۴۰ درصد از استخدام‌کنندگان دوست دارند نگاهی به نگرش شما داشته باشند.
  • خلاصه شما باید ۴۰ کلمه باشد. این باعث می‌شود که در جستجوها نشان داده شود.
  • از تخصص‌های خود در خلاصه بگویید. این کار باعث می‌شود که کلمات کلیدی را در ابتدای پروفایل خود بیاورید و فرصت دیده شدن بیشتر می‌شود.
  • درباره تجربیات خود صحبت کنید، اما در مورد اهدافتان نیز بگویید.

عنوان و سمت شغلی خود را بیان کنید

عنوان و سمت شغلی چیزی است که دقیقاً در کنار نام شما در لینکدین و همچنین نتایج در برخی از موتورهای جستجو نشان داده می‌شود. عنوان می‌تواند بهترین فرصت برای اثرگذاری اولیه باشد، بنابراین تا آنجا که ممکن است آن را کوتاه و مختصر انتخاب کنید. در صورت امکان از کلمات کلیدی نیز استفاده کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

اطلاعاتی بیشتر به پروفایل خود اضافه کنید

ساخت پروفایل در لینکدین

لینکدین این فرصت را به کاربران خود می‌دهد تا از علایق خود نیز بگویند! این علایق ممکن است نظر یک کارشناس استخدام را جلب کند. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات سرگرمی‌ها می‌توانند به مهارت‌هایی تبدیل شوند که در یک محیط کاری عالی هستند و به کار می‌آیند. به عنوان مثال، سرگرمی ساختن ماکت هواپیما به توجه شدید به جزئیات نیاز دارد و این می‌تواند مهارتی جذاب برای کارفرمایان باشد.

اطلاعات را دوباره بررسی کنید، ویرایش کنید و باز بررسی کنید

اکنون می‌توان گفت که پروفایل شما در لینکدین تقریبا کامل شده است؛ کمی به عقب برگردید و همه چیز را دوباره بررسی کنید. از صحت تاریخ استخدام و تاریخ تحصیل مطمئن شوید. به دنبال اشتباهات گرامری و تایپی باشید؛ یک اشتباه تایپی فاحش می‌تواند میزان توجه به پروفایل شما را کاهش دهد. همیشه از زبان و نگارش حرفه‌ای استفاده کنید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

از کسی بخواهید که به آن نگاه کند

یک چشم برای بررسی پروفایل حرفه‌ای در لینکدین کافی نیست؛ از دوستان خود بخواهید که به پروفایل شما نگاهی بیندازند تا مطمئن شوند که جذاب است و شامل تمام نیازمندی‌ها می‌شود. برای کمک گرفتن می‌توانید سراغ همکاران یا افراد حرفه‌ای در این زمینه بروید تا مطمئن شوید که در مسیر درست هستید.

آدرس پروفایل خود را شخصی سازی کنید

یک URL شخصی سازی شده، یافتن شما را برای دیگران بسیار آسان‌تر می‌کند. افراد دارای نام‌های مشترک، معمولا نمی‌توانند از آدرس‌های یکسان استفاده کنند و باید به دنبال آدرسی دیگر باشند. اما در این حالت، می‌توانید یک عدد یا یک حرف به ادامه آدرس خود اضافه کنید و آن را متمایز کنید. برای انجام این کار، روی «علامت چرخ‌دنده» در کنار لینک پروفایل عمومی کلیک کنید، سپس روی مداد در کنار URL کلیک و تغییر را اعمال کنید. آدرس شخصی سازی شده باید بین پنج تا ۳۰ کاراکتر باشد.

شبکه سازی را آغاز کنید

ساخت پروفایل در لینکدین

اکنون زمان آن رسیده که شبکه سازی خود در لینکدین را آغاز کنید! فراموش نکنید که لینکدین و داشتن چهره‌ی حرفه‌ای در آن، به ارتباطات ربط دارد. به عنوان تازه وارد در این پلتفرم باید بتوانید با دیگر کاربران ارتباط برقرار کنید و شبکه اطرافیان خود را گسترش دهید. این شامل اساتید، استخدام‌کنندگان، دوستان، خانواده، افراد در صنعت شما و اساساً هر شخصی می‌شود.

به طور منظم پروفایل خود را به روز کنید

متخصصان توصیه می‌کنند که به طور منظم از این شبکه استفاده کنید و در آن فعال باشید، زیرا این به شما کمک می‌کند تا در ارتباط با همکاران و اتفاقات حوزه کاری خود باشید. روزانه ساعت مشخصی را برای بررسی محتواها، تایید درخواست‌ها، پاسخ دادن به نظرات و پیام‌ها، نظر دادن در مقالات، ارسال یادداشت تبریک و دیگر موارد اختصاص دهید و به واسطه این کارها، پروفایل خود را به روز نگه دارید.

در لینکدین فعال باشید و محتوا منتشر کنید

در نهایت، فراموش نکنید که باید شروع به انتشار محتوا کنید. می‌توانید سراغ محتواهایی در حوزه کاری خود بروید و درباره ترندهای روز بگویید. اگر فکر می‌کنید که زمان انتشار مقاله و آن به طور منظم را دارید، یک وبلاگ برای خود راه‌ بیندازید و مقالات را از آنجا در لینکدین بازنشر کنید.

قوی کردن پروفایل لینکدین

با پیروی از تمام این نکات، می‌توانید پروفایل حرفه‌ای داشته باشید. در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که با کمک آنها می‌توانید پروفایل خود را قوی‌تر از دیگر پروفایل‌ها کنید.

یک ویدیو به پروفایل خود اضافه کنید

ساخت پروفایل در لینکدین

ویدیویی آماده کنید که در آن نشان می‌دهید چه کسی هستید و چه کار می‌کنید، سپس آن را در یک سایت اشتراک گذاری آپلود کنید و آدرس آن را در لینکدین قرار دهید. این کار باعث می‌شود که افراد راحت‌تر شما را بشناسند و دامنه ارتباطات شما در این پلتفرم گسترش پیدا کند!

نوشته‌های خود را اضافه کنید

آیا اخیرا محتوای عالی و خوبی از شما منتشر شده است؟ نوشته‌های حرفه‌ای، به‌ویژه آن‌هایی که در مجلات تخصصی منتشر می‌شوند برگ برنده شما در این پلتفرم هستند و باید در لینکدین به اشتراک گذاشته شوند.

موفقیت در لینکدین چگونه است؟

هنگامی که شخصی تمام مسیرهای ممکن برای ساخت پروفایل را طی کرده باشد، فهرست‌ها تمام کارها و نبایدها را بررسی کرده و هر تغییر و تنظیم کوچکی را انجام داده است – پس چه می‌شود که موفقیتی در این شبکه به دست نمی‌آورد؟ چگونه می‌توان متوجه شد که پروفایل شخصی در لینکدین موفق است یا خیر؟

یک پروفایل شخصی زمانی موفق می‌شود که میزان بازدید از آن بالا باشد، میزان ارتباطات در آن زیاد باشد، در پست‌های او نظرات بسیاری وجود داشته باشد و استخدام کنندگان از آنها برای کار پرس‌وجو کنند. موفقیت در لینکدین می‌تواند به میزان ایمپرشن بالای پروفایل ربط داشته باشد، برخی اوقات پیدا کردن همکلاسی قدیمی و باز شدن راه ارتباطی جدید و پیدا کردن کار، ‌می‌تواند موفقیت بزرگ برای فردی در لینکدین باشد. پیشرفت حرفه‌ای چیزی است که باید به صورت دائمی اتفاق بیفتد، بنابراین موفقیت‌های کوچک را برای رسیدن به موفقیت بزرگ، یعنی رسیدن به شغل رویایی جشن بگیرید!

منبع learnhowtobecome
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.