وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه رزومه یا CV به زبان انگلیسی بنویسیم؟

نوشتن رزومه به زبان انگلیسی می‌تواند بسیار متفاوت از زبان خودتان باشد و حتی چالش‌های متفاوتی داشته باشد. همان‌طور که در مقاله رزومه چیست نیز عنوان کردیم، اولین قدم برای ساخت رزومه آنلاین آماده کردن تمام نیازمندی‌ها است. اولین و مهم‌ترین قدم برای نوشتن رزومه به زبان انگلیسی نیز این است که از قبل تمام اطلاعات و نیازمندی‌های رزومه را آماده کنید و برای این کار زمان بگذارید. یادداشت برداری در مورد سوابق شغلی، تحصیلات، و سایر دستاوردها و مهارت‌ها، به شما کمک می‌کند تا رزومه‌ای کامل و حرفه‌ای آماده کنید و این همان چیزی است که برای به دست آوردن شغل دلخواه خود نیاز دارید. این یک کار نسبتاً دشوار است که ممکن است حدود دو ساعت طول بکشد، بنابراین زمان خود را برای آماده کردن رزومه به زبان انگلیسی خالی بگذارید تا دغدغه فکری نداشته باشید و کاری حرفه‌ای انجام دهید.

برای نوشتن رزومه به زبان انگلیسی چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای رزومه خود مواردی را که نام می‌بریم آماده کنید که حین کار به دنبال آنها نباشید:

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.
  • کاغذ
  • ماشین تحریر یا رایانه
  • فرهنگ لغت
  • کتاب اصطلاحات
  • آدرس‌ها و اطلاعات تماس کارفرماهای گذشته

مراحل نوشتن رزومه به زبان انگلیسی

نحوه نوشتن رزومه به زبان انگلیسی

یک رزومه انگلیسی باید حاوی اطلاعات مرتبط در مورد تحصیلات، مدارک تحصیلی و سابقه شغلی شما باشد تا شایستگی شما برای شغل مورد نظر را به استخدام کننده نشان دهد. اگر برای مشاغلی درخواست می‌دهید که باید انگلیسی صحبت کنید، رزومه شما باید به زبان انگلیسی باشد. این یک فرصت عالی برای نشان دادن مهارت شما در این زبان است.

برای اینکه کارفرما و یا مدیر استخدام را تحت تاثیر قرار دهید، باید رزومه‌ای بنویسید که در آن نگارش و استانداردهای رزومه نویسی رعایت شود. مراحل نوشتن رزومه انگلیسی به شرح زیر است:

  1. ابتدا، تجربه کاری خود را یادداشت کنید. تمام سوابق کاری مرتبط خود چه با حقوق و چه بدون حقوق، چه تمام وقت و چه پاره وقت، مسئولیت‌ها، عناوین شغلی و اطلاعات شرکت خود را بنویسید.
  2. تحصیلات و مدارک تحصیلی خود را یادداشت کنید. در بخش مدارک تحصیلی و تحصیلات، تمام مدارک یا گواهینامه‌ها با تاکید بر رشته یا دوره، نام مدارس و دانشگاه‌ها و دوره‌های مرتبط با شرح شغلی را در کاغذی یادداشت کنید تا بعدا آن را به رایانه خود منتقل کنید.
  3. دستاوردها خود را لیست کنید. دستاوردهای شما می‌تواند شامل عضویت در سازمان‌ها، خدمت سربازی و هر دستاورد ویژه دیگری شود.
  4. مهارت‌های خود را لیست کنید. از میان نوشته‌های خود، انتخاب کنید که کدام مهارت‌ها به شغلی که برای آن درخواست می‌دهید ربط دارند؛ این مهم‌ترین نکته برای رزومه شما است.

موارد بالا همگی قبل از آماده کردن رزومه در رایانه باید انجام شود. در ادامه سراغ کامل کردن رزومه انگلیسی به صورت حرفه‌ای می‌رویم:

  1. اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. رزومه را با نوشتن نام کامل، آدرس، شماره تلفن، فکس و ایمیل خود در بالای رزومه شروع کنید.
  2. خلاصه‌ای از خودتان بنویسید. خلاصه یک جمله کوتاه است که نشان می‌دهد شما که هستید و دوست دارید در آینده چه دستاوردهایی داشته باشید.
  3. تجربه کاری را با آخرین شغل خود شروع کنید. مشخصات شرکت و مسئولیت‌های خود را درج کنید و بر مهارت‌هایی که در مشاغل قبلی خود به دست آوردید، تاکید کنید. فهرست کردن تمام سوابق کاری خود را از آخرین به اولین انجام دهید. به یاد داشته باشید که در لیست کردن سوابق کاری به کارهایی که انجام دادید با عدد و درصد اشاره کنید.
  4. بخش تحصیلات خود را خلاصه کنید. در بخش مدارک تحصیلی و تحصیلات به صورت خلاصه به مهم‌ترین و البته آخرین‌ها اشاره کنید. از جمله موارد مهم نوع مدرک و دوره‌های خاص هستند که برای شغل مورد نظر بسیار کارایی دارند.
  5. سایر اطلاعات مرتبط را وارد کنید. سایر اطلاعات مرتبط شامل مهارت در زبان‌های دیگر، دانش برنامه نویسی و غیره می‌شود که آنها را تحت عنوان “مهارت‌های دیگر” در رزومه بیاورید. در مورد مهارت‌ها حتما به مواردی اشاره کنید که اگر در مصاحبه از آنها سوال شد، آمادگی پاسخ دادن به آنها را داشته باشید.
  6. رزومه را با این عبارت به پایان برسانید: مراجع و منابع: در صورت درخواست موجود است.
  7. کل رزومه شما در حالت ایده آل نباید بیشتر از یک صفحه باشد. اگر سابقه کاری شما بسیار زیاد است، می‌توانید رزومه خود را دو صفحه کنید.
  8. هر بخش را به اندازه یکسان فاصله گذاری کنید. هر دسته (یعنی تجربه کاری، هدف، تحصیلات و غیره) را با یک خط خالی جدا کنید تا خوانایی رزومه بهتر شود.
  9. نگارش رزومه را چندین بار بررسی کنید. حتما رزومه خود را به دقت بخوانید تا گرامر، املا و غیره آن را بررسی کنید و در صورت وجود ایراد برطرف کنید.
  10. رزومه خود را به طور کامل برای مصاحبه شغلی آماده کنید. بهترین کار این است که تا حد امکان، رزومه سندی برای ارائه شفاهی در مصاحبه باشد و شما باید بر آن مسلط باشید.
تمام مواردی که عنوان کردیم برای داشتن رزومه حرفه‌ای و استاندارد به زبان انگلیسی ضروری هستند. اما شما این امکان را دارید تا با رزومه ساز ایران‌تلنت، این سند را بدون دغدغه آماده کنید و در نهایت، هم نسخه فارسی رزومه خود را داشته باشید و هم از نسخه انگلیسی آن خروجی بگیرید و برای فرصت‌های شغلی استفاده کنید.
شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

نکات مهم دیگر برای نوشتن رزومه انگلیسی قوی و گیرا

نحوه نوشتن رزومه به زبان انگلیسی

تهیه رزومه یکی از اولین قدم‌هایی است که برای یافتن شغل برداشته می‌شود. برای کسانی که بومی زبان نیستند، نوشتن رزومه به زبان انگلیسی می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و ممکن است به تحقیق و تصحیح زیادی نیاز داشته باشد. بنابراین نکات نوشتن رزومه انگلیسی به شما کمک می‌کند تا تمام موارد را بررسی و از درست بودن رزومه نهایی خود مطمئن باشید.

  • از افعال کنشی مانند انجام دادن، همکاری کردن، تشویق کردن، تأسیس کردن، تسهیل کردن، مدیریت کردن و غیره استفاده کنید.
  • از کلمه “من” استفاده نکنید، به جز برای کار فعلی خود. مثال: انجام بازرسی‌های معمول از تجهیزات در محل کارگاه.
  • تجربه کاری خود را قبل از تحصیلات قرار دهید. در کشورهای انگلیسی زبان به ویژه در آمریکا و بهترین کشورها برای مهاجرت کاری، تجربه کاری مهم‌ترین عامل در استخدام است.
  • قبل از مصاحبه کاری حتما نام شخصی را به عنوان مرجع در رزومه خود بیاورید و البته به او بگویید که چنین کاری کردید و از او اجازه بگیرید. در زمان مصاحبه نیز به او یادآوری کنید که برای مصاحبه دعوت شدید که اگر با وی تماس گرفته شد، آمادگی کامل برای پاسخگویی را داشته باشد.
  • اطلاعات تماس مراجع خود را در رزومه خود وارد نکنید. عبارت “اطلاعات تماس در صورت درخواست موجود است” را می‌توانید در این بخش بنویسید.
  • از یک دیکشنری و کتاب اصطلاحات برای کمک به بهبود واژگان مرتبط با کار و حذف کلمات تکراری، مازاد و غیر ضروری استفاده کنید.

نمونه زیر یکی رزومه انگلیسی کامل است که تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم، در آن رعایت شده است و می‌توانید از آن برای نوشتن رزومه انگلیسی خود استفاده کنید.

نحوه نوشتن رزومه به زبان انگلیسی

نکته پایانی

نوشتن رزومه انگلیسی برای کسانی که انگلیسی زبان دوم آنها است، کمی سخت و دردسرساز است. برای بسیاری از کشورها علاوه بر رزومه، داشتن نامه پوششی نیز ضروری است. نامه پوششی معمولا سندی است که رزومه خود را به آن پیوست می‌کنید. بنابراین این دو سند بازاریابی را به بهترین شکل و بدون اشکال آماده کنید تا بتوانید شغل دلخواه خود را به دست آورید. رزومه ساز ایران‌تلنت ابزاری استاندارد برای ساخت رزومه آنلاین است و می‌توانید از آن به صورت رایگان استفاده کنید و رزومه انگلیسی خود را بسازید.

منبع thoughtco indeed
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.