وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چرا کارجویان برای فرصت‌های شغلی برخی شرکت‌ها اقدام نمی‌کنند؟

یکی از بدترین کابوس‌هایی که تیم‌های استخدام دارند، این است که فرصت شغلی شرکت را تعریف کنند، برای آن بهترین شرح شغلی را بنویسید و منتظر بمانند تا افراد برای اقدام کنند؛ اما در نهایت کسی برای آن موقعیت شغلی اقدام نکند. دلیل این اتفاق چیست؟

وب‌سایت‌های بزرگ مانند لینکدین و SEEK در این باره نظرسنجی کردند و در هر نظرسنجی این نتیجه به دست آمده که، به نظر بزرگترین مانع برای درخواست کارجویان برای یک شغل، عدم شناخت کافی در مورد شرکت یا خود شغل است. اما دلایل دیگری نیز در این امر دخیل هستند که در ادامه این مقاله به این دلایل خواهیم پرداخت.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

۱. وب‌سایت شرکت، تمام سوالات کارجو را پاسخ نمی‌دهد

همان‌طور که می‌دانید، اولین کاری که بیش از نیمی از کارجویان پس از شنیدن انتشار آگهی یک فرصت شغلی انجام می‌دهند، بازدید از وب‌سایت آن شرکت است. وقتی این اتفاق می‌افتد، شرکت‌ها – چه شرکت‌های بزرگ و چه شرکت‌های کوچک – باید برای تاثیرگذاری از طریق وب‌سایت روی کارجویان، آماده باشند. آیا فرد کارجو پس از بازدید از وب‌سایت به موقعیت شغلی شما علاقه‌مندتر می‌شوند یا اینکه آن را فراموش می‌کند؟

اگر در تیم خود فردی برای تقویت برند کارفرمایی ندارید، حتما در برنامه خود بگذارید که این فرد را استخدام کنید تا با کمک او بتوانید صفحه مشاغل خود را جوری طراحی کنید که کارجو برند کارفرمایی شما را در آن حس کنید و برای کار در شرکت شما ترغیب شود. در این صفحه، حتما درباره فرهنگ و ارزش‌ها صحبت کنید، زیرا طبق نظرسنجی لینکدین از کارجویان، ۶۶٪ از آنها اعلام کردند که دوست دارند تا بیشتر در مورد شرکت شما بدانند، پس از آن پاداش و مزایا (۵۴٪) و ماموریت و چشم انداز شرکت نیز (۵۰٪) را به خود اختصاص داده است.

شرکت‌هایی مانند Airbnb، Lyft، Deloitte و غیره بسیار تلاش کردند که صفحه مشاغل در وب‌سایت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنند که کارجو تمام این اطلاعات را در آن به دست آورد. از این مثال‌ها برای طراحی صفحه فرصت‌های شغلی خود استفاده کنید. جذب نیرو از طریق وب‌سایت، با طراحی درست صفحه‌ی فرصت‌های شغلی انجام می‌شود.

۲. برند کارفرمایی قوی‌ای ندارید

چرا کارجویان برای فرصت‌های شغلی اقدام نمی‌کنند

تحقیقات نشان می‌دهد که شرکت‌هایی که برند کارفرمایی قوی‌ای دارند، تقریبا ۵۰ درصد کمتر از دیگر شرکت‌ها برای استخدام هزینه می‌کنند. این کاملا منطقی است، چرا که بدون برند کارفرمایی قوی باید زمان زیادی را صرف استخدام افراد کنید و این می‌توانید هزینه‌های استخدام را افزایش دهد.

در حالی که طراحی یک وب‌سایت جذاب و کارآمد می‌تواند به شما در تقویت برند کارفرمایی کمک کند، اما با این حال، کارهای بسیار دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید سراغ آنها نیز بروید. برای شروع، باید حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را قوی کنید، زیرا گفته می‌شود که این امر درخواست‌های شغلی را ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. علاوه بر این، ابزارهای تقویت برند کارفرمایی از جمله پست‌های وبلاگ درباره فرهنگ سازمانی، بهبود شرح وظایف در نوشتن شرح شغلی، بهبود  تجربه کاری کارمندان و موارد دیگر را نیز در نظر داشته باشید.

در نهایت، اگر می‌خواهید که داستان، تصویر یا شهرت برند خود را تقویت کنید، برای گفتن داستان آن تلاش کنید. اگر شما این کار را نکنید، شخص دیگری این کار را خواهد کرد و در جذب افراد متخصص از شما پیشی خواهد گرفت.

۳. کارجویان متوجه می‌شوند که فرایند درخواست پیچیده و یا زمان‌بر است

زمانی که کارجو متوجه می‌شود که روند درخواست برای یک موقعیت شغلی پیچیده است و هیچ ایده‌ای برای حقوق پیشنهادی شرکت نداشته باشند، بسیاری از آنها زمان خود را برای ارسال رزومه هدر نمی‌دهند.

اینکه شرکت‌ها و منابع انسانی آنها به این موضوع دقت کنند که تجربه درخواست شغلی را برای کارجو جذاب و همچنین از نظر زمانی به صرفه کنند، این کار باعث می‌شود که ترس از دست دادن زمان برای ارسال رزومه توسط کارجو از بین برود و با خیال راحت مراحل کاریابی خود را انجام دهد.

۴. شرکت شما سفیر برند ندارد

بر اساس نظرسنجی لینکدین، ۲۱٪ از افرادی که شغل خود را تغییر می‌دهند، از موقعیت شغلی ابتدا از طریق کارمند آن شرکت و ۳۹٪ از طریق ارجاع باخبر شدند. اگر فردی برای فرصت شغلی شما درخواست نمی‌دهد، این می‌تواند به این معنا باشد که شرکت شما سفیر برند ندارد.

کارمندان شما نقش مهمی در استخدام دارند و ۸۹ درصد از کارجویان زمانی که به شغلی علاقه‌مند هستند با کارمندان آن شرکت ارتباط برقرار می‌کنند.

سفیران برند باید برای بحث در مورد چه چیزی آماده باشند؟ کارجویان بیشتر به موضوعاتی مانند مسیر شغلی، انتظارات و حجم کاری، «یک روز کاری» برای کار در شرکت شما و یک کلام، دیدگاه کارمندِ شرکت مورد علاقه‌شان برای کار، علاقه‌مند هستند.

۵. آگهی استخدامی حاوی اطلاعاتی در مورد مکان یا الزامات شغلی نیست

چرا کارجویان برای فرصت‌های شغلی اقدام نمی‌کنند

تحقیقات SEEK نشان می‌دهد که دو بخش بسیار مهم برای کارجویان در زمان مشاهده آگهی‌های شغلی، موقعیت مکانی و توضیح وظایف و الزامات شغلی است. از این رو، باید در نوشتن شرح شغلی و آگهی شغلی بسیار دقت کنید تا نکته‌ای را از قلم نیندازید.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

۶. رنج حقوقی در آگهی استخدامی ذکر نشده است

این یک نکته بسیار مهم برای بسیاری از کارجویان است، به طوری که از هر دو نفر یک نفر مایل است در مورد حقوق و دستمزد بیشتر بداند. به همین خاطر، باید در آگهی استخدامی خود به رنج حقوق و دستمزد و امکان افزایش حقوق اشاره کنید.

۷. شرکت شما انعطاف پذیری ندارد

بسیاری از مردم دورکاری را تجربه کردند و با این مدل کاری نیز، موفقیت در کار را از خود نشان داده‌اند. آنها خواهان انعطاف پذیری برای انجام این کار در آینده هستند، با این حال بسیاری از کارفرمایان به یک مدل کاری اعتقاد دارند و تغییری در آن ایجاد نمی‌کنند. به همین خاطر، کارجویان سراغ شرکت‌هایی می‌روند که انعطاف پذیری را برای آنها مهیا می‌کنند. آیا با مشاهده این موضوع و از دست دادن افراد متخصص، باز هم بر موضع خود پافشاری می‌کنید؟ آیا حاضرید سودآوری خود را کاهش دهید؟ این موقعیت‌های شغلی‌ای که کسی برای آنها اقدام نمی‌کند، چه تاثیری بر شهرت شما خواهد داشت؟

۸. کارجویان به دنبال مزایای بهتری هستند

این روزها داستان‌های زیادی درباره مزایای شرکت‌های مختلف می‌شنوید، که این داستان‌ها شرکت‌ها را به این وادار می‌کند که این مزایا را در شرکت خود نیز داشته باشند. کارجویان معمولا به سمت شرکت‌هایی جذب می‌شوند که قدر آنها را بدانند و برای نگه‌داشت آنها هزینه کنند. برای آشنایی با برخی از مزایای شرکت‌های بزرگ، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله مهم‌ترین مزایای کار در شرکت اپل را مطالعه کنید.

برای جذب فرد مناسب چه کاری می‌توانید انجام دهید

چرا کارجویان برای فرصت‌های شغلی اقدام نمی‌کنند

تحقیقات SEEK نشان می‌دهد که ۳۸٪ از کارجویان به جای تعداد فرصت‌های شغلی بر کیفیت فرصت‌های شغلی تمرکز دارند، به همین خاطر مهم است که مطمئن شوید که آگهی شغلی شما آنچه را که کارجو به دنبالش است را ارائه می‌دهد.

مهم است که در آگهی خود محدوده دستمزد را در نظر بگیرید و هنگام توضیح نقش و موقعیت جغرافیایی، اطلاعات را مختصر اما مفید ارائه دهید.

سخن پایانی

همان‌طور که اکنون به طور قطع می‌دانیم، چالش جذب و نگه داشتن افراد با صرف پول حل نخواهد شد. اکنون زمان آن است که موقعیت شغلی خود را بررسی کنید و گام‌های جسورانه‌ای برای جذب افراد با استعداد برای سازمان خود بردارید.

منبع fastcompany linkedin seek
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.