وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

با مهم‌ترین مزایای کار در شرکت اپل آشنا شوید

ما روی شما حساب می‌کنیم و شما نیز می‌توانید روی ما حساب کنید. این جمله‌ای است که مدیران شرکت اپل خطاب به کارکنان خود بیان می‌کنند. طبیعی است که حضور در فضای کاری در شرکت‌های کوچک و بزرگ مزایا و معایبی به همراه دارد. بسیاری از مردم در سراسر دنیا دوست دارند که در خصوص شرایط و مزایای کار در شرکت‌های بزرگ دنیا اطلاعاتی به دست بیاورند. حتی مدیران شرکت‌هایی که کمتر شناخته شده هستند نیز سعی می‌کنند با بررسی فضای کاری در غول‌های اقتصادی دنیا، در حد توان مدل‌های مشابهی را در شرکت‌های خود پیاده کنند. در این مقاله قصد داریم به مزایای کار در شرکت اپل که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری در سطح دنیا است، بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

۶ مورد از مزایای کار در شرکت اپل

وقتی یک شرکت در حد و اندازه اپل به ارزش بازار بیش از ۲ تریلیون دلار دست پیدا می‌کند، قطعاً باید ساختار بسیار قدرتمندی داشته باشد. کارکنان را در شرکت اپل باید به‌عنوان سنگ بنای ساختار در نظر گرفت. مدیران شرکت اپل به‌درستی درک کرده‌اند که به‌جای وضع قوانین سلبی و سخت‌گیرانه در شرکت خود، با تدابیر تشویقی کارمندان را در جهت اهداف و مأموریت‌های شرکت هدایت کنند. مدیران شرکت معتقدند که باید در ایجاد تغییرات مثبت در زندگی کارکنان خود گام بردارند تا در مقابل کارکنان در نیز جهت عرضه محصولات باکیفیت برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مشتریان اپل گام بردارند. مادامی که این چرخه به‌درستی در شرکت اپل برقرار باشد، کسی جلودار آن نخواهد بود.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

اما اجازه دهید برای آنکه تصویر بهتری از تعاملات بین این شرکت و کارکنانش داشته باشیم، تعدادی از مهم‌ترین مزایای کار در شرکت اپل را با هم مرور کنیم.

۱. کارمندان در اپل می‌توانند محصولات شرکت را با تخفیف بخرند

مزایای کار در شرکت اپل

مدیران شرکت اپل به‌خوبی درک کرده‌اند که یک تخفیف فوق‌العاده برای خرید محصولات دیجیتال برند اپل، چه میزان می‌تواند در روحیه کارمندان این شرکت اثرگذار باشد. در مقابل کارکنان شرکت اپل نیز با خرید محصولات این برند، تبدیل به صدای رسای اپل در بیرون از شرکت می‌شوند؛ بنابراین این تخفیف‌ها خیلی هم جای دوری نمی‌رود. برخی از مهم‌ترین تخفیف‌های اپل در خرید محصولات به کارکنانش عبارت‌اند از:

  • ۲۵ درصد تخفیف در خرید iPod، iPad و رایانه
  • ارائه ۵۰ درصد تخفیف برای تهیه نرم‌افزار اختصاصی اپل
  • ارائه تخفیف‌های فصلی برای تهیه محصولات مختلف

۲. در اپل سلامت جسم و روح کارکنان در اولویت قرار دارد

یکی دیگر از مزایای کار در شرکت اپل، پایش مداوم سلامت جسمانی و روانی کارکنان است. کارکنان اپل در هرکجا که حضور داشته باشند، می‌توانند به صورت حضوری یا مجازی از خدمات پزشکی و روانشناسی شرکت اپل به صورت رایگان استفاده کنند. همچنین در شعبه‌های اصلی اپل، پزشکان و پرستاران متخصص در مراکز سلامت به صورت دائمی حضور دارند و در دسترس کارکنان هستند. همچنین کمک‌هزینه‌های درمانی نیز برای کارکنانی که دچار بیماری می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

برنامه‌های ورزشی و همچنین مدیتیشن به صورت منظم در اختیار کارکنان قرار داده می‌شود تا سلامت آن‌ها در بالاترین سطح ممکن حفظ شود. باشگاه‌های ورزشی مجهز در مجموعه‌های اپل وجود دارد که کارکنان می‌توانند به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنند. در یک گزارش در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که حدود ۳۰۰ دلار برای شرکت در باشگاه‌های ورزشی به ازای هر کارمند در شرکت اپل اختصاص داده می‌شود.

۳. جایگاه ویژه‌ای برای خانواده کارکنان اپل در نظر گرفته شده است

یکی از شعارهای اپل این است که علاوه بر کارکنان باید خانواده آن‌ها نیز از سلامت و نشاط کافی برخوردار باشند. واقعیت این است که نیروی انسانی زمانی می‌تواند با تمرکز کامل در محیط کاری حضور پیدا کند، که دغدغه‌ای در محیط خانوادگی نداشته باشد. اپل خود را متعهد می‌داند که تا جای ممکن در این مسیر قدم بردارد. برخی از خدمات اپل به خانواده کارکنان عبارت‌اند از:

  • معاینه پزشکی دوره‌ای اعضای خانواده
  • کنترل سلامت بانوان در طول دوره بارداری
  • اعطای مرخصی با حقوق و چهار هفته‌ای به مادران در ازای تولد فرزندان جدید
  • کاهش ساعت کاری کارکنان خانم که به‌تازگی فرزندان آن‌ها به دنیا آمده است
  • پرداخت کمک‌هزینه برای مراقبت از کودکان و سالمندان به خانواده کارکنان

از دیگر مزایای کار در شرکت اپل این است که زمان کافی را در اختیار کارمندان برای حضور در کنار خانواده در نظر می‌گیرد. در واقع کارکنان اپل هیچ دغدغه‌ای از بابت ناتوانی در انجام تکالیف خانوادگی خود نخواهند داشت.

۴. اپل روی توسعه مهارت‌های شخصی و کاری کارمندان حساس است

مزایای کار در شرکت اپل

یکی دیگر از مزایای کار در شرکت اپل شرکت در دوره‌های توسعه مهارت‌های فردی و تخصصی است. اپل در یک چارت زمان‌بندی شده دوره‌های آموزشی مختلفی در قالب کارگاه‌های توانمندساز، وبینارها و سمینارهای مختلف برگزاری می‌کند تا مهارت‌های عمومی و تخصصی کارکنان خود را در حوزه کسب‌وکار ارتقا بخشد. به این ترتیب شرایط برای پیشرفت شغلی کارکنان نیز مهیا می‌شود. بسیاری از این دوره‌ها به صورت رایگان برگزار می‌شود. برخی از آن‌ها نیز با پرداخت شهریه برگزار می‌شود که هزینه‌های آن با انجام خواسته‌های مدیران بالادستی به کارکنان بازگردانده می‌شود.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۵. کارمندان در اپل برای حضور در فعالیت‌های عام‌المنفعه تشویق می‌شوند

شرکت اپل برنامه‌های خیریه متنوعی نیز در طول سال برگزار می‌کند و کارکنان خود را از راه‌های مختلف تشویق به حضور در این‌گونه فعالیت‌ها می‌نماید. به‌عنوان مثال به ازای هر مبلغ مشارکت مالی کارکنان در فعالیت‌های خیریه، اپل نیز معادل همان مبلغ را به میان می‌آورد. در مقابل به ازای هر یک ساعت حضور کارکنان در فعالیت‌های خیریه نیز ۲۵ دلار به پیشبرد کار کمک می‌کند. هدف اصلی اپل از این کار ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر در بین کارکنان خود است.

۶. درآمد کارکنان اپل به طور متوسط بالاتر از بسیاری از شرکت‌های مطرح جهانی است

شاید شما معتقد باشید که دستمزد را نباید به‌عنوان مزایای کار در شرکت اپل در نظر گرفت؛ چون افراد به ازای کاری که انجام می‌دهند، دریافتی دارند. اما واقعیت این است که وقتی این دریافتی بالاتر از بسیاری از شرکت‌های مشابه مانند گوگل، آمازون و فیس‌بوک باشد، آن وقت نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن عبور کرد. اخباری که در سال ۲۰۱۹ از این شرکت منتشر شده نشان‌دهنده آن بود که کارکنان به طور متوسط در سال ۱۲۴۲۱۶ دلار دریافتی داشتند. این در حالی بود که در سایر شرکت‌های مطرح این رقم به‌زحمت در سال به ۵۰۰۰۰ دلار می‌رسد. این اختلاف دستمزد چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

نظام پرداخت حقوق نیز در اپل به شیوه‌ای هوشمندانه متفاوت از سایر شرکت‌ها است. معمولاً افزایش حقوق در شرکت‌ها در اثر ترفیع درجه رخ می‌دهد. اما در اپل شرایطی تعریف شده است که بدون ترفیع درجه نیز حقوق کارکنان امکان رشد داشته باشد. این سیاست مانند یک موتور محرک برای کارکنان ایجاد انگیزه می‌کند.

مزایای کار در شرکت اپل

کلام پایانی

در این مقاله با شش مورد از مهم‌ترین مزایای کار در شرکت اپل آشنا شدیم. البته آنچه مطالعه کردید، بیشتر برای کارکنان اپل در شعبه‌های اصلی و معتبر این شرکت صادق است. گزارش‌های متعددی نیز درباره شرایط کاری نامناسب کارکنان اپل در کشور چین و به‌خصوص اویغور در خبرگزاری‌های معروف دنیا منتشر شده است که مدیران اپل تاکنون زیر بار آن‌ها نرفته‌اند. روی‌هم‌رفته اپل با وضع سیاست‌های تشویقی به خوبی موفق شده است تا کارکنان خود را نسبت به وظایف و مأموریت‌هایشان متعهد نگه دارد. نمی‌توان از این نکته مهم چشم‌پوشی کرد که بسیاری از مزایای کار در شرکت اپل در سایر شرکت‌های دنیا چیزی به جز آرزو نیست.

بیشتر بخوانید: روند استخدام در گوگل چگونه است؟

مطالب پیشنهادی
۱ دیدگاه
  1. Yaghubi می‌گوید

    سلام من یه پیشنهاد برای شرکت اپل دارم …چطوری میتونم ارائه بدم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.