وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

یک آگهی شغلی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

نوشتن یک آگهی شغلی خوب و استاندارد یکی از مراحل مهم فرایند جذب و استخدام است که می‌تواند ضمن ارائه اطلاعاتی دقیق از شغل به کارجو، از سوتفاهمات مربوط به شرح وظایف کارکنان در آینده جلوگیری کند. نوشتن اطلاعات نادرست و غیردقیق در آگهی شغلی یکی از دلایل دریافت رزومه‌های غیرمرتبط کاری نیز هست و می‌تواند پروسه استخدام را طولانی و فرسایشی کند. در این مطلب، ۵ بخش اصلی نوشتن یک آگهی شغلی استاندارد را بررسی کرده‌ایم:

۱- عنوان شغلی

عنوان شغلی اولین برخورد کارجویان با آگهی شماست. بنابراین سعی کنید در انتخاب کلمات دقت بسیاری داشته باشید و دقیقا موقعیت مورد نظر خود را بدون کوچکترین ابهامی بنویسید.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

۲- میزان حقوق (salary)

حتی بدون بررسی آمارها نیز می‌توان تشخیص داد که حقوق و دستمزد از مهم‌ترین عوامل انتخاب و ترک یک سازمان است. بنابراین از نوشتن میزان حقوق، پاداش و دیگر عوامل رفاهی برای کارکنان دریغ نکنید. در صورتی که از میزان حقوق موقعیت شغلی اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید با ایران‌سلری بازه حقوقی کارمندان را در گروه‌های شغلی مختلف مشخص کنید.

۳- شرح شغل (job description)

وقتی کارجو برای یک موقعیت رزومه ارسال ‌می‌کند، یعنی مایل به استخدام در آن شرکت است و شرایط از پیش اعلام شده برای این شغل را از پیش پذیرفته است، بنابراین وظایف و مسئولیت‌هایی که از کارجویان بالقوه انتظار دارید، اهمیت فراوانی پیدا می‌کند. از طرفی اگر وظایف نوشته شده با عنوان شغلی هم‌خوانی نداشته یا بسیار دور از انتظار باشد، ممکن است یک نیروی جویای کار کارآمد را راحت از دست بدهید.

۴- الزامات اصلی  (requirement)

در این قسمت تنها مهارت‌های ضروری شغل مورد نظر را ذکر کنید. این بخش درواقع باید مکمل شرح شغل باشد نه ادامه آن. به عنوان مثال اگر سمت شغلی مورد نظر نیاز به تسلط به یک نرم‌افزار خاص را دارد، نام نرم‌افزار و سطح مهارت مورد نیاز را باید در این بخش مشخص کنید.

۵- درباره شرکت

حتی اگر شرکت شما بسیار مشهور باشد، کارجویان هنگام مطالعه آگهی شغلی باز هم معرفی کسب و کار را مطالعه می‌کنند. بنابراین سعی کنید کسب و کار خود را به خوبی معرفی کنید و حتما عکس و کاور آگهی را قرار دهید.

نکته پایانی

نکته مهم دیگری که کارشناسان استخدام باید  در نوشتن این موارد درنظر داشته باشند، این است که آگهی استخدامی یک بنر تبلیغاتی نیز هست و جذاب و دقیق بودن متن نوشته می‌تواند کیفیت رزومه‌های دریافتی را بالا ببرد. همچنین برای آگهی شغلی خود را در نسخه انگلیسی ایران‌تلنت به زبان انگلیسی و در نسخه فارسی به زبان فارسی منتشر کنید. مشاهده آگهی شغلی به زبان فارسی راحت‌تر بوده و کارجویان با احتمال بیشتری آن را بررسی می‌کنند.

نمونه یک آگهی شغلی استاندارد:

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.