وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

کارهایی که مدیران موفق انجام نمی‌دهند

ویژگی مدیران موفق چیست؟ رفتار شما به عنوان یک مدیر به طور مستقیم در عملکرد افراد تاثیرگذار است و از این رو، مدیریت کار آسانی نیست. وقتی افراد یک تیم به مسئولیت‌هایشان عمل خواهند کرد که شما به عنوان یک مدیر به مسئولیت‌هایتان پایبند باشید.

بیشتر مدیران موفق از تجربه‌های قبلی خود برای ترسیم شیوه‌های مدیریتی استفاده می‌کنند، اما باید این نکته را در نظر بگیرید که از بسیاری از تجربه‌های قبلی نمی‌توان در زمان حاضر استفاده کرد. صرف نظر از اندازه سازمان و فرهنگ حاکم بر آن اگر بخواهید مدیر موفقی باشید، باید از انجام برخی از کارها پرهیز کنید.

نیازمند استخدام نیرو هستید؟
با ثبت آگهی در ایران‌تلنت علاوه بر استخدام مدیران و کارشناسان متخصص از بانک رزومه ۲ میلیون نفری، در تمام مراحل جذب نیرو مشاوره اختصاصی و رایگان نیز دریافت کنید

مدیریت نکنید

هر وقت پیش‌بینی‌ها آنطور که باید پیش نرفت، خط‌ مشی جدیدی ایجاد نکنید. بسیاری از مواقع لازم نیست بیش از حد به موضوع یا مسئله‌ای پیش آمده واکنش نشان دهید. قبل از هر عکس‌العمل شدید، گفتگوی مفید و دوستانه‌ای را راجع به اشتباهات پیش آمده و اقدامات لازم در مورد هر یک از آنها انجام دهید. سوال بپرسید تا از این طریق بتوانید نکته‌ای را به کارمندان یاد دهید و آنها بتوانند مشکل پیش آمده را حل کنند.

راستگو باشید

به عنوان یک مدیر، حقیقت را تحریف نکنید. عملکرد شما باید شفاف باشد، چرا که این موضوع به طور مستقیم اعتماد کارمندان را هدف قرار می‌دهد.

مدیران موفق، کارمندانشان را در تاریکی نگه نمی‌دارند، وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود درباره‌اش حرف می‌زنند و در صورت پیش نرفتن برنامه‌ها، باز هم کارمندان را در جریان قرار می‌دهند. به عنوان یک مدیر، وضعیت موجود را با سایرین هرچند که دشوار باشد، در میان بگذارید. از ذهنیات خود با بقیه صحبت کنید و نظر آنها را نیز جویان شوید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات مدیریتی که مدیران تازه کار ناخواسته مرتکب می شوند

موضع‌گیری کنید

مدیران موفق، پشت سیاست‌ها و مدیریت کل پنهان نمی‌شوند. اگر سیاست سازمانی به نظرتان معقول است، کنار آن بایستید و توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید درست است.

اگر فکر می‌کنید نکته‌ای غیرمنطقی وجود دارد، باز هم آن را به روش خودتان توضیح دهید. اگر فکر می‌کنید موردی ارزش جنگیدن را دارد، درباره‌‌اش صحبت کنید. موضع‌گیری کنید، دلایلتان را برای یک تصمیم بیان کنید و به آن پایبند باشید. کارمندان به مدیری بی‌نظر معمولا اعتماد نمی‌کنند.

متعهد باشید

جاسوسی کارمندانتان را از طریق نصب دوربین، به کارگیری تجهیزات رایانه‌ای یا دنبال کردن آنها از نزدیک نکنید. رابطه‌تان را با آنها نزدیک نگه دارید تا مطمئن شوید خط‌ مشی‌ها را نقض نمی‌کنند. اصول تعهد را آموزش دهید و چشمتان را روی تخلفات نبندید، اما کارمندان را توبیخ هم نکنید. ممکن است برخی به دلیل مشکلات پیش آمده گاهی تعهداتشان را زیر پا بگذارند. کاری کنید که هرکس به خودی خود، مسئولیت‌پذیر باشد.

فرآیند استخدام شرکت تان را مدیریت کنیدتهدید نکنید

استفاده از تهدید و ارعاب یا واکنش‌های لحظه‌ای فکر نشده، از نشانه‌های رهبر ضعیف است. مدیران موفق می‌دانند که چطور با ایجاد محیط کاری مثبت، افراد را به سمت تعهدات فردی سوق دهند و از آنها افراد باانگیزه‌ای بسازند. می‌توانید در مورد نتایج کار کارمندان، چه مثبت و چه منفی بدون ایجاد ترس صحبت کنید.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

انتظارات غیرممکن نداشته باشید

کارمندانتان را وادار به انجام کارهای غیرممکن با توجیه اینکه خواسته مدیران ارشد سازمان است، نکنید. منابع را برای کارمندان فراهم کنید و از آنها فراتر از تعهداتشان پشتیبانی کنید. به عنوان یک مدیر نباید افراد را در موقعیت‌هایی که برای آنها سخت است قرار دهید و نباید به انجام کاری وادارشان کنید. انتظارات غیرمعمول استرس‌زا است و این موضوع در درازمدت روی عملکرد آنها تاثیر بسیار منفی خواهد گذاشت.

کارمندان را مجبور به انتخاب نکنید

از کارمندان نخواهید که بین شغل و خانواده‌شان یکی را انتخاب کنند. شما باید در مقابل مواردی مثل مرخصی یا تغییر برخی روش‌ها انعطاف‌پذیر باشید. وقتی انعطاف‌پذیر نیستید نباید از اینکه عده‌ای خط مشی‌ها را نقض می‌کنند، تعجب کنید.

شکایت نکنید

شما به عنوان مدیر نباید باعث بی‌انگیزه‌گی در کارمندانتان شوید. وقتی نزد کارکنان از کار، فرهنگ یا فرآیندهای سازمان شکایت می‌کنید، شرایط را برای بی‌انگیزه شدن آنها فراهم می‌کنید. مدیریت خوب، مدیریتی است که برای مشکلات برنامه‌ای هدفمند داشته و سعی در بهبود روش‌ها دارد. وقتی نزد کارمندانتان شکایت می‌کنید، آنها به چشم فردی نابالغ و فاقد صلاحیت به شما نگاه می‌کنند.

 تلاش کارمندان را نادیده نگیرید

مدیران موفق، به کارمندانشان به روش‌های مختلف انگیزه می‌دهند و راه را برای آموزش و پیشرفت آنها هموار می‌کنند. شما باید به عنوان یک مدیر موفقیت‌ها را به رسمیت بشناسید و در جهت اعتبار بخشیدن به آنها گام بردارید. مدیر خوب، مدیری است که دستاوردها را می‌شناسد و در ناکامی‌ها، خود را نیز مسئول می‌داند.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.