وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه مدیر بهتری شویم؟

به ندرت پیش می‌آید که مدیران یا مسئولان اجرایی کاملاً از عملکرد تیم خود رضایت داشته باشند و اغلب اوقات این نارضایتی در بیش‌ترین سطح خود به وقوع می‌پیوندد. اما بحثی که وجود دارد این است که برای تغییر شرایط باید چه کارهایی انجام داد. تحقیقات اخیر نشان داده بزرگ‌ترین عاملی که می‌تواند عملکرد تیم را بهبود ببخشد، مدیریت بهتر است.

در این مقاله قصد داریم ۱۰ راهکار برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر و در نهایت، بهبود عملکرد تیم ارائه کنیم. با استفاده از این راهکارها خواهید توانست رشد و بهبود عملکرد تیم خود را به وضوح مشاهده کنید و به یک مدیر بهتر تبدیل شوید.

نیازمند استخدام نیرو هستید؟
با ثبت آگهی در ایران‌تلنت علاوه بر استخدام مدیران و کارشناسان متخصص از بانک رزومه ۲ میلیون نفری، در تمام مراحل جذب نیرو مشاوره اختصاصی و رایگان نیز دریافت کنید

برای بهبود نتایج بدست آمده توسط تیم خود، باید نگرش خود را تغییر داده و با افزایش قدرت ریسک‌پذیری شرایط را تغییر دهید. ۱۰ راهکاری که در ادامه می‌آید را تا جای ممکن به کار بسته تا مدیریت بهتری را برای سازمان خود به ارمغان آورید.

فرآیند استخدام شرکت تان را مدیریت کنید

به بحث‌های رودررو فرصت‌های بیشتری بدهید

مشکلات و درگیری‌های روزانه در محیط کار ممکن است باعث شود از وقت گذراندن با اعضای تیم خود غافل شوید. با این حال، شما باید تمام سعی خود را به کار گیرید تا زمان‌هایی، هر ‌چند کوتاه، را در تقویم خود خالی کرده و بتوانید آن‌ها را به صحبت با همکاران خود اختصاص دهید. تلاش شما برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر باعث می‌شود همکاران از شما و محیط کار خود رضایت بیشتری داشته باشند.

از اعمال نظارت و مدیریت بر کوچک‌ترین چیزها خودداری کنید

هیچ کارمندی مایکرومنیجری که کوچک‌ترین امور محیط کار را مدیریت کرده و بر آن‌ها نظارت دارد را دوست ندارد. کارمندان قوی حتی وقتی که شما نظارتی بر ایشان ندارید باز هم کارهایشان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

برای رفع این مشکل تنها کافیست به کارمندان خود فضا دهید تا توان خود را به شما نشان دهند. برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر باید فرصت‌های بیشتری در اختیار کارمندان خود قرار دهید.

رویکرد خود را به «اعتماد بی‌چون و چرا» تغییر دهید

به جای اینکه نیاز داشته باشید افراد ابتدا اعتمادتان را جلب کنند و پس از آن به آنان اعتماد کنید، سعی کنید از همان ابتدا بنای روابط خود را بر اعتماد بگذارید. در غیر این صورت، همکاران شما ناچارند میزان زیادی از انرژی خود را تنها صرف جلب اعتماد شما کنند.

اگر رویکرد اعتماد را در پیش بگیرید، اعضای تیم شما هم به سرعت به شما اعتماد می‌کنند و علاوه بر آن، با انرژی و پشتکار بیش‌تری وظایف خود را ایفاء خواهند کرد. اعتماد به اعضای تیم یکی از راه‌های مدیریت بهتر است.

برای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر نباید فقط نظاره‌گر باشید

هیچ کس دوست ندارد برای یک مدیر تنبل، نظاره‌گر و ایرادگیر کار کند. برای مدیریت بهتر لازم است از صندلی خود بلند شده و از میز مدیریت فاصله بگیرید، خود را در کسب و کار خود غرق کرده و از چالش‌ها و مشکلات اعضای تیم خود با خبر شوید.

در جلسات خود را از اعضای تیم جدا ندانید

وقتی به شرح وظایف مدیریتی نگاه می‌کنید، هیچ کجا نوشته نشده که شما حتماً باید باهوش‌ترین فرد در سازمان باشید. بنابراین سعی نکنید در جلسات با چنین رویکردی با اعضای تیم خود رفتار کنید. به یاد داشته باشید وظیفه شما برای مدیریت بهتر این است که افرادی که از شما باهوش‌ترند را استخدام کنید.

اجازه دهید جریان اطلاعات به آسانی به اعضای تیم برسد

مطمئناً دغدغه تک‌تک اعضای تیم است که بدانند وضعیت شرکت چگونه بوده و تیم فروش چه قراردادهایی را اخیراً به ثبت رسانده است. اگر بتوانید مرتباً جلساتی را برای ارائه چنین اطلاعاتی به اعضای تیم داشته باشید، علاوه بر تبدیل شدن به یک مدیر بهتر، در ایجاد رضایت بیش‌تر اعضای تیم نیز موفق بوده‌اید.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

اعضای تیم شما با اطلاع دقیق از وضعیت مجموعه احساس خواهند کرد که برای آنان ارزش قائل هستید، بنابراین تلاش خود را برای رسیدن به اهداف شرکت دو چندان خواهند کرد.

نسبت ۳ به ۱ را یاد گرفته و حتماً آن را به کار بگیرید

تا جای ممکن در ارائه بازخورد از نسبت طلایی ۳ به ۱ استفاده کنید. یعنی نکات مثبت را ۳ برابر بیش از نکات منفی ببینید و بیش‌تر به آن‌ها اشاره کنید. استفاده از نسبت ۳ به ۱ در ارائه بازخورد یکی از راه‌هایی است که علاوه بر بهبود مدیریت شما، با افزایش روحیه در کارمندان باعث می‎شود عملکرد آن‌ها نیز بهبود یابد.

بیش‌تر مطالعه کنید

اگر یادگیری و مطالعه را در دستور کار خود قرار نداده‌اید، بدانید که با توجه به سرعت تغییر علم، در واقع در حال عقب‌گرد هستید. از مجلات صنعت خود، تا گاهنامه‌های دوره‌ای مربوط به کسب و کار و کتب پرفروش گرفته تا هر چیزی که به به‌روز ماندن شما کمک می‌کند را باید به صورت مداوم مطالعه کنید. هیچ بهانه‌ای برای نداشتن مطالعه وجود ندارد.

خود را به هیچ ژانر و صنعت خاصی محدود نکنید. هر موضوع و ژانری که می‌تواند به شما کمک کند تا در معرض ایده‌ها و رویکردهای جدید قرار بگیرید مناسب خواهد بود. یافته‌ها و ایده‌هایی را که به تازگی آموخته‌اید را با تیم خود به اشتراک بگذارید. مطالعه، علاوه بر کمک به مدیریت بهتر به یادگیری و پیشرفت شما نیز کمک شایانی خواهد کرد.

تیم خود را به مطالعه بیشتر ترغیب کنید

جهت ترغیب به مطالعه و ایجاد بحث بین کارمندان، یک گروه ایجاد کنید. در ابتدا به اعضای تیم موضوع و عناوین مطالعه‎ پیشنهاد دهید و سپس اجازه دهید تا موضوعات و عناوین بعدی را خودشان انتخاب کنند. حتماً زمانی را برای ملاقات و صحبت درباره موضوعات مورد مطالعه اختصاص دهید.

دیدگاه خود را نسبت به تربیت و آموزش کارمندان به روز کنید

برای آنکه به مدیر بهتری تبدیل شوید باید رویکرد خود را نسبت به آموزش عوض کنید. باید این‌طور فکر کنید: «وقتی اوضاع خوب پیش نمی‌رود، تقصیر مربی است و وقتی اوضاع خوب پیش می‌رود، همت و تلاش تیم است.»

باید گفت مدیریت کاری بسیار دشوار است و مدیران برای گرفتن نتایج مناسب و همچنین پیشرفت مداوم، همیشه تحت فشار هستند. بسیار سخت است که عده‌ای را دور هم جمع کنید و از آن‌ها بخواهید کارها را به خوبی انجام دهند. اما اگر محیطی به دور از استرس برای تیمتان ایجاد کنید، می‌توانید امیدوار باشید قدم بزرگی در راستای تبدیل شدن به یک مدیر بهتر برداشته‌اید.منبع: TheBalanceCareers

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.