وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

حقوق برنامه نویسان با توجه به مدرک تحصیلی چقدر تفاوت دارد؟

با پیشرفت دنیای تکنولوژی و فناوری، ارزش افرادی که در توسعه و کدنویسی نرم افزار و اپلیکیشن مهارت دارند بسیار بیشتر از قبل می‌شود. در واقع اینترنت فرصت‌های بسیاری جلوی پای ما قرار داده است که می‌توانیم از آنها سود بسیار ببریم و به فردی موفق تبدیل شویم. با کمی دانش در برنامه نویسی، دسترسی به رایانه و اینترنت، هر کسی می‌تواند درآمدزایی را به صورت آنلاین آغاز کند، به شرطی که ذهنیت درستی از کار خود و همچنین فناوری داشته باشد.

قبل از این که به بررسی تفاوت حقوق برنامه نویسان در ایران با توجه به مدرک تحصیلی بپردازیم، می‌خواهم این موضوع را مطرح کنیم که ورود به هر حرفه‌ای راهی برای سریع پول درآوردن نیست. این موضوع، هم در مورد برنامه نویسی صدق می‌کند و هم در مورد هر شغل دیگری که در حال حاضر در آن مشغول به کار هستید. اینکه چگونه از هر شغلی پول دربیاورید کاملا به خود شما بستگی دارد و می‌توانید روند رسیدن به حقوق و دستمزد بیشتر را با تجربه و تمرین بسیار هموارتر کنید. در واقع اصلی‌ترین نکته هم در مورد برنامه نویسی و هم در مورد دیگر مشاغل، پیگیر بودن و ممارست است.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

اگر زندگی اطرافیان یا افراد دیگر در دنیای کار را بررسی کنید، احتمالاً شما نیز به داستان‌های شکست برخورده‌اید که تعداد آنها نه یک مورد، بلکه هزاران و صدها هزار مورد بوده است. به نقل از بنیانگذار IBM، توماس واتسون:

“اگر می‌خواهید موفق شوید، میزان شکست خود را دو برابر کنید.”

به این ترتیب میزان درآمد در برنامه نویسی می‌تواند به عامل مهم‌تری نسبت به میزان تحصیلات ربط داشته باشد که آن عامل، میزان تجربه و همچنین توانایی شما در کدنویسی و خلق برنامه است.

آیا تحصیلات در حقوق برنامه نویسان تأثیر دارد؟

بسیاری از افراد سراغ یادگیری برنامه نویسی می‌روند که شاید در آینده بتوانند از طریق این شغل درآمد بالایی داشته باشند. اما اگر برای یادگیری این حرفه سراغ دانشگاه بروید و تمام فوت و فن برنامه نویسی را در دانشگاه یاد بگیرید، تضمینی برای حقوق بیشتر است و می‌توانید انتظار داشته باشید که اولین گزینه در استخدام برنامه نویس و کسب درآمد بیشتر باشید؟

با توجه به اعداد و ارقام به دست آمده از وب‌سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد ایران، میانگین حقوق برنامه نویسان با توجه به مدرک تحصیلی آنها تفاوت زیادی ندارد و همان‌طور که در نمودارهای زیر مشاهده می‌کنید، میزان دریافتی برنامه نویسان با مدرک دیپلم و کارشناسی ارشد چیزی در حدود ۱ میلیون تومان تفاوت دارد.

تفاوت حقوق برنامه نویسان با توجه به مدرک تحصیلی

نمودار بالا نشان دهنده میزان دریافتی برنامه نویسان با مدرک دیپلم است که همان‌گونه که مشاهده می‌کنید میانگین حقوق آنها ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که این رقم برای افرادی با مدرک کارشناسی ارشد (نمودار زیر)، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شده است.

تفاوت حقوق برنامه نویسان با توجه به مدرک تحصیلی

این در حالی است که در همین گزارش، میانگین حقوق برنامه نویسان با توجه به تجربه و سابقه کار تفاوت بسیار زیادی دارد و در جایی حتی ممکن است اختلاف، به ۴ میلیون هم برسد. به این ترتیب نمی‌توان تحصیلات را در مورد برنامه نویسی عاملی برای افزایش حقوق دانست و در این حیطه تجربه (سابه کار) و توانایی حرف اول را می‌زند.

در ادامه به بررسی میزان دریافتی برنامه نویسان با توجه به سابقه کاری آنها می‌پردازیم تا در واقع پاسخی به سؤال مطرح شده در این مقاله بدهیم که آیا تحصیلات عامل مهمی در میزان حقوق برنامه نویسان است یا خیر.

تفاوت حقوق برنامه نویسان با توجه به مدرک تحصیلی

توضیحات نمودار

(جزییات بیشتر در این زمینه حاکی از آن است که سابقه کار برای تمام مشاغل با افزایش حقوق همراه است، ولی این روند افزایش برای برنامه نویسان کمی بیشتر از سایر مشاغل است. به عنوان مثال بر اساس نمودار بالا، کارمندانی با تجربه کاری بین ۱ تا ۳ سال، ۳۵ درصد از افراد تازه کار و بی تجربه بیشتر حقوق می‌گیرند. افرادی با تجربه کاری بین ۷ تا ۱۰ سال ۱۶ درصد بیشتر از افراد با سابقه کاری بین ۵ تا ۷ سال دستمزد دریافت می‌کنند. و در نهایت با رسیدن به سابقه کاری ۱۵ سال میزان حقوق برنامه نویسان ۱۳ درصد نسبت به افراد با سابقه کار بین ۱۰ تا ۱۵ افزایش حقوق خواهند داشت.)

حتی در مورد میزان دریافتی برنامه نویسان نوع شاخه نیز بیشتر از تحصیلات تأثیر دارد و برنامه نویسان وب‌ در این گزارش نسبت به برنامه نویسان اندروید، حقوق کمتری دریافت می‌کنند.

تفاوت حقوق برنامه نویسان با توجه به مدرک تحصیلی

در این گزارش برنامه نویسان اندروید تقریبا ۱ میلیون تومان بیشتر از برنامه نویسان وب دریافتی دارند و نکته جالب دیگر این است که در میان افراد شرکت کننده، به نظر می‌رسد آقایان بیشتر از خانم‌ها در این زمینه حضور دارند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

تخمین حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰

ایران سلری با گردآوری اطلاعات حقوق دستمزد بیش از ۹۰ هزار نفر در سال ۹۹، به شما این امکان را می­‌دهد تا حقوق افراد مشابه خود را مشاهده نموده و حقوق و دستمزد خود را نیز بر اساس سابقه کار، توانمندی‌ها و تحصیلات خود تخمین بزنید و بر اساس این مقایسه، مبنایی برای مذاکره حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۰ با کارفرمایان به دست آورید.

مشاهده گزارش حقوق برنامه نویسان

از آنجایی که مرجعی برای به دست آوردن میزان دستمزد در شرکت‌های خصوصی وجود ندارد، ایران سلری تهیه این گزارش را راهی برای شفاف سازی حقوق در این سازمان‌ها می‌داند.

در این بررسی و گزارش ایران سلری، تعداد بالای افراد شرکت کننده نشان دهنده اعتبار آن است و به راحتی می‌توان به آن به عنوان یکی از بهترین مراجع حقوق و دستمزد برای مشاغل مختلف اتکا کرد.

ایران سلری

ایران سلری با داشتن اطلاعات ۲۶۰ هزار نفر از افراد شاغل توانسته است جامع‌ترین گزارش را در مورد حقوق و دستمزد جمع آوری کند، که اطلاعات موجود در این گزارش‌ها در مورد مشاغل مختلف و در سال‌های مختلف است.

به این ترتیب، دسترسی به میزان حقوق افراد مختلف در مشاغل مختلف، دیگر کار سختی نیست و هر کارجویی که قصد ورود به بازار کار را دارد می‌تواند با مشاهده گزارش حقوق و دستمزد ایران سلری، ایده و سرنخ خوبی در مورد وضعیت دریافتی‌ها دریافت کند. همچنین کارفرمایان نیز می‌توانند به دید بهتری از پرداختی‌ها در بازار برسند.

سخن پایانی

مؤلفه‌های مربوط به میزان دریافتی برنامه نویسان علاوه بر میزان تحصیلات و سابقه کار می‌تواند به نوع فعالیت شرکت، میزان تسلط بر زبان انگلیسی، سمت شغلی، بزرگی و کوچکی شرکت و موارد دیگر بستگی داشته باشد. برای اینکه بتوانید به طور کامل به این اطلاعات دسترسی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که این گزارش را بررسی کنید و در مورد حقوق و دستمزدهای رایج در بازار کار در مورد برنامه نویسان، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

همچنین، دوست داریم شما نیز یکی از افرادی باشید که در تکمیل این گزارش در سال‌های آینده با ایران سلری همکاری می‌کند. مطمئنا حضور و مشارکت شما در این بررسی می‌تواند دید بازی به افراد کارجو دهد و آنها را در مورد آینده شغلی کمک کند.

منبع ایران سلری
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.