وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است؟

ادمینی اینستاگرام یکی از مشاغل به‌روز با درآمد مناسب است. مبلغ مشخصی به‌عنوان درآمد ادمین اینستاگرام گزارش نشده است اما می‌توان از روی عوامل مختلف، میزان حقوق ادمین اینستاگرام را تا حدودی تخمین زد. آنچه مشخص است، این است که یک ادمین اینستاگرام که به طور تمام وقت و حضوری مشغول به کار است، حداقل حقوق وزارت کار را دریافت کرده و از بیمه و سایر مزایا نیز بهره‌مند می‌شود. در این یادداشت عوامل موثر بر حقوق ادمین تولید محتوا اینستاگرام را بررسی و تخمینی از میزان آن خواهیم داشت. خواندن این یادداشت را به کسانی که در مسیر استخدام ادمین اینستاگرام هستند، توصیه می‌کنیم.

درآمد ادمین اینستاگرام

به طور کلی ادمین اینستاگرام در ایران بین ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون در ماه می‌تواند درآمد داشته باشد. این درحالی است که یک ادمین اینساگرام در آمریکا حداقل ساعتی ۲۰ دلار و حداکثر ساعتی ۲۰۰ دلار درآمد دارد. درآمد ادمین اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه آن را به طور مفصل بررسی می‌کنیم. یکی از این عوامل تعداد دنبال‌کنندگان صفحه و نوع فعالیت آن است که روی حقوق ادمین اینستاگرام تاثیر مستقیم می‌گذارد. در ادامه تخمین ایران تلنت از میزان حقوق دریافتی یک ادمین تولید محتوا اینستاگرام را بررسی می‌کنیم:

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.
حقوق ادمین اینستاگرام برحسب اندازه صفحه (تعداد دنبال کنندگان)
نوع پیج تعداد دنبال کنندگان درآمد ماهانه ادمین اینستاگرام
کوچک زیر ۱۰ هزار نفر ۲ تا ۵ میلیون
متوسط ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر ۵ تا ۱۰ میلیون
بزرگ ۱۰۰ هزار تا ۱ میلیون نفر ۱۰ تا ۱۵ میلیون
بسیار بزرگ بیش‌تر از ۱ میلیون نفر ۱۵   تا ۲۰ میلیون

 

*دقت کنید این ارقام مبتنی بر داده‌های واقعی نیست و تنها تخمین ایران تلنت از ارتباط میان تعداد دنبال‌کنندگان یک صفحه و درآمد ادمین آن است. بنابراین این اعداد نمی‌تواند مبنای تصمیم‌گیری کارفرمایان باشد و تنها جهت آشنایی با حدود و بازه حقوق دریافتی ادمین اینستاگرام آمده است. همچنین بهتر است برای محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد به وب‌سایت ایران سلری مراجعه کنید.

ازجمله مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد ادمین اینستاگرام، تعداد دنبال‌کنندگان و نوع فعالیت صفحه است.

چرا نمی‌توان حدس دقیق‌تری از حقوق ادمین اینستاگرام داشت؟

حقوق دریافتی ادمین اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد. همچنین خالص دریافتی یک مدیر پیج ارتباط مستقیمی با توافق میان او و کارفرما بر سر محل انجام کار، ساعات کاری و نوع قرارداد (پروژه‌ای، تمام وقت و …) دارد. به دلیل تعدد تعداد فاکتورهای موثر و همچنین تاثیر چشمگیر توافق طرفین بر پرداختی ماهیانه به فرصت شغلی ادمین اینستاگرام، ارائه آمار دقیق و مستند دشوار است. به عبارت بهتر آن ادمین اینستاگرامی که به صورت حضوری و تمام وقت در یک مجموعه مشغول به کار است لزوما حقوق بیشتری نسبت به همکار خود که به شکل غیرحضوری و پروژه‌ای فعالیت می‌کند، دریافت نمی‌کند.

۴ عامل موثر بر حقوق ادمین تولید محتوا اینستاگرام

همانطور که در ابتدا گفتیم درآمد ادمین اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این‌جا به آن اشاره می‌کنیم:

اندازه و نوع پیج

پیج‌های بزرگ‌تر و مشهورتر به طور طبیعی به ادمین‌های باتجربه‌تر و ماهرتری نیاز دارند و به همین دلیل حقوق آن‌ها بیشتر است. چالش‌های یک ادمین در مواجهه با پیج‌هایی با دنبال‌کنندگان بیشتر، به مراتب بیشتر است. چراکه احتمالا ادمین اینستاگرام باید مدت زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط و جلب اعتماد و رضایت دنبال‌کنندگان نماید.

همچنین پیج‌های فروشگاهی و خدمات‌رسانی، یا مشاغل مشهوری که مشتریان بیشتری دارند، باید به مبحث Social Hearing و رصد نظر مخاطبان در فضای مجازی بیشتر اهمیت دهند که این نیز از جمله وظایف ادمین اینستاگرام است و بر درآمد او تاثیر می‌گذارد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

میزان تعامل

پیج‌هایی که تعامل بالایی با مخاطبان دارند (مانند تعداد لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری) به طور طبیعی به ادمین‌های فعال‌تر و خلاق‌تری نیاز دارند و به همین دلیل حقوق آن‌ها بیشتر است. این صفحات نیازمند ادمینی با مدیریت زمان و مدیریت ریسک بالاتری هستند درنتیجه کارفرمایان تمایل دارند افرادی با تجربه بیشتر را برای این موقعیت شغلی استخدام کنند که در نتیجه حقوق بیشتری باید بپردازند.

میزان تخصص و تجربه ادمین

ادمین‌هایی که تخصص و تجربه بیشتری دارند، به طور طبیعی حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. منظور از تخصص و مهارت های لازم ادمین اینستاگرام، توانایی ادمین برای تولید محتوای متنی و تصویری، ویرایش تصاویر و فیلم، کار با فیچرهای جدید و به‌روز و از همه مهم‌تر تسلط به زبان انگلیسی است. چراکه بسیاری از منابع مورد استفاده برای یادگیری شغل ادمین اینستاگرام، به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. اگر از خودتان می‌پرسید چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟ بهتر است نگاهی به منابع رایگانی که در بلاگ اینستاگرام و وب‌سایت Buffer و یوتیوب قرار دارد نگاه کنید تا برخی از فنون این فرصت شغلی را یادبگیرید.

نوع توافق

ادمین‌ها می‌توانند به صورت ساعتی، ماهانه یا درصدی از درآمد پیج با صاحب پیج توافق کنند. بهتر است در روز مصاحبه شغلی ادمین اینستاگرام، تمامی خواسته‌های خود را با واحد منابع انسانی درمیان بگذارید و مهارت‌های خود را به درستی برجسته کنید تا بتوانید پایه حقوق منصفانه‌تری را درخواست کنید. همچنین تمامی ابزارها و منابعی که برای انجام کارتان نیاز دارید را (گوشی موبایل، اینترنت، لپ‌تاپ، اکانت‌های پولی و …) از همان ابتدا با کارفرما درمیان بگذارید.

جمع‌بندی

در این یادداشت تلاش کردیم عوامل موثر بر درآمد ادمین اینستاگرام را بررسی کنیم و تخمینی از میزان حقوق ادمین اینستاگرام داشته باشیم. به دلیل اینکه فاکتورهای متغییر بسیاری بر درآمد این موقعیت شغلی اثر می‌گذارند، ارائه امار دقیق و مستند از حقوق ادمین تولید محتوا اینستاگرام کاری دشوار و بعضا غیر ممکن است. با این حال در جدول بالا تلاش کردیم حقوق ادمین اینستاگرام را نسبت به تعداد دنبال‌کنندگان یک صفحه پیشنهاد کنیم.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.