وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه کارجویان را به مصاحبه شغلی دعوت کنیم؟

وقتی آگهی استخدام شرکت خود را در فضای مجازی قرار می‌دهید، باید آمادگی دریافت رزومه‌های فراوانی را داشته باشید. پس از آن باید آماده باشید تا از میان این رزومه‌ها، تعدادی را جدا کرده و برای مصاحبه دعوت نمایید. حال سوال اساسی اینجاست که بهترین الگو برای دعوت کارجو به مصاحبه شغلی چیست؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت که پس از انتخاب کارجویان مورد نظر، چگونه از آن‌ها برای حضور در جلسه مصاحبه شغلی دعوت کنیم.

نیازمند استخدام نیرو هستید؟
با ثبت آگهی در ایران‌تلنت علاوه بر استخدام مدیران و کارشناسان متخصص از بانک رزومه ۲ میلیون نفری، در تمام مراحل جذب نیرو مشاوره اختصاصی و رایگان نیز دریافت کنید

دعوت کارجو به مصاحبه‌ شغلی با ایمیل

دعوت کارجو به مصاحبه شغلی از طریق ایمیل تصمیم درستی است. ایمیل به شما کمک می‌کند تا دعوت‌نامه‌های بیشتری را به کارجویان ارسال کنید؛ البته به شرطی که نخواهید برای هر کارجو ایمیل جداگانه و شخصی ارسال کنید.

ارسال ایمیل و دعوت‌نامه شخصی برای مصاحبه شغلی می‌تواند ساعت‌ها وقت شما را تنها برای نوشتن محتوای ایمیل تلف کند. به علاوه، برنامه‌ریزی زمانی مصاحبه‌ها نیاز به صرف زمان زیادی دارد. بنابراین به دلیل صرفه‌جویی در زمان، باید قالب ایمیلی مشخص و از پیش تعیین شده‌ای داشته باشید تا با کمی تغییرات آن را برای کارجویان ارسال نمایید. به این ترتیب، کارجویان احساس می‌کنند که دعوت‌نامه مصاحبه به صورت اختصاصی برای آن‌ها نوشته شده است.

این نوع دعوت از کارجو به مصاحبه شغلی به او حس منحصر به‌فرد بودن و حس مهم بودن برای سازمان را منتقل می‌کند.

بهترین ها را از ایران تلنت استخدام کنید

چرا باید به جای تماس تلفنی از ایمیل استفاده کنید؟

درست است که دعوت تلفنی از دید کارجو شخصی‌تر، صمیمی‌تر و جذاب‌تر خواهد بود، اما واقعیت این است که از نظر روانشناختی یک تماس تلفنی ناشناس علاوه بر ایجاد نگرانی برای کارجو، نقض حریم خصوصی او نیز محسوب می‌شود. به علاوه وقتی برای دعوت از کارجو با او تماس می‌گیریم نمی‌دانیم که او در چه محیط و در چه شرایطی قرار دارد، به همین دلیل ممکن است مکالمه ناکارآمد و بی‌ثمر باشد.

اما یک دعوت‌نامه ایمیلی به راحتی در دسترس کارجو است و زمان و مکان دریافت بر میزان تاثیرش دخالت ندارد. به علاوه می‌توانید به همراه دعوت‌نامه، محتوای تاثیرگذاری درباره سازمان نیز برای آن فرد ارسال نمایید. همچنین می‌توانید با ارائه اطلاعات کامل‌تر، به او کمک کنید تا با آمادگی بیشتری در جلسه مصاحبه شغلی حضور پیدا کند.

لحن، عبارات و آهنگ محتوای ایمیل دعوت‌نامه

لحن ما در ایمیل دعوت‌نامه که برای کارجو می‌فرستیم باید مطابق با روح و فرهنگ سازمان باشد. همچنین، لحن ما در ایمیل باید با لحن مصاحبه و مصاحبه‌کننده نیز هماهنگ باشد. البته اگر لحن سازمان شما بیش از حد مستقیم و جدی است، سعی کنید آن را معتدل‌تر کنید.

لحن صمیمی و دوستانه، و استفاده از جملات و عبارات ساده باعث می‌شود کارجو احساس خوب و مثبتی نسبت به نوع دعوت و همین‌طور سازمان پیدا کند.

مصاحبه تلفنی، بخش مهمی از فرآیند استخدام

بعضی از شرکت‌ها، قدم اول جذب نیرو را با مصاحبه‌ تلفنی برمی‌دارند. کارشنان منابع انسانی در گفت‌وگوی تلفنی با کارجویان، آن‌ها را تا حدود زیادی می‌شناسند و تصمیم ‌می‌گیرند که آیا ایشان گزینه مناسبی برای این موقعیت شغلی و کار در آن سازمان هستند یا خیر.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید

پس از طی این مرحله، کارشناسان استخدام افراد آماده‌تر و شایسته‌تر را به مصاحبه‌های حضوری دعوت خواهند کرد. در ادامه، بخش‌های مختلف قالب ایمیل مناسب برای دعوت کارجو به مصاحبه شغلی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

عنوان و موضوع ایمیل دعوت‌نامه

در قسمت عنوان و موضوع ایمیل دعوت‌نامه باید همه چیز مشخص باشد، به این معنی که کارجو در همان ابتدا متوجه شود که ایمیل از طرف چه شرکتی و درباره چه موضوعی است. برای مثال شما می‌توانید از قالبی شبیه به قالب زیر در عنوان ایمیل دعوت‌نامه مصاحبه شغلی استفاده نمایید.

دعوت برای مصاحبه با شرکت (نام شرکت خود را در این قسمت بنویسید) برای استخدام در عنوان شغلی (در این قسمت عنوان و موقعیت شغلی را به طور دقیق وارد کنید).

متن اصلی ایمیل دعوت‌نامه مصاحبه شغلی

همانطور که گفتیم لحن محتوای شما باید صمیمی و دوستانه باشد تا کارجو احساس خوبی از دعوت شدن به مصاحبه داشته باشد. در ادامه می‌توانید متن یک ایمیل دعوت به مصاحبه شغلی را مطالعه کنید:

سلام (نام کارجو درا در این بخش می‌نویسیم

از شما به خاطر ارسال رزومه صمیمانه سپاسگزاریم. ما تحت تاثیر رزومه و سوابق شغلی شما قرار گرفته‌ایم و می‌خواهیم از شما برای مصاحبه (حضوری در دفتر شرکت/ از طریق اسکایپ/ از طریق تلفن) دعوت کنیم. هدف از این مصاحبه آشنایی بیشتر با شما و همین‌طور ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص این موقعیت شغلی است. (در ادامه این بخش می‌توانید جزئیات بیشتری درباره مصاحبه، سازمان یا هر موضوع دیگری که دوست دارید مصاحبه‌شونده از آن اطلاع داشته باشد بیاورید).

در خصوص زمان مصاحبه، لطفاً یکی از سه زمان داده شده را انتخاب و تائید نمایید.

  • (روز و ساعت اول)
  • (روز و ساعت دوم)
  • (روز و ساعت سوم)

مشتاقانه منتظر دیدار شما هستیم.

(امضای کارشناس استخدام به همراه لوگوی شرکت)

چند نکته مهم درباره دعوت کارجو به مصاحبه شغلی

اگر مطمئن نیستید که با چه افرادی تماس بگیرید و چه افرادی را برای مصاحبه دعوت کنید، به دنبال نشانه‌هایی در رزومه و مدارک کارجو باشید.

برای آمادگی بیشتر در مصاحبه‌های شغلی موها و ویدیوهای رایگان را از اینترنت دانلود کنید و آن‌ها را تماشا کنید. همچنین سوالاتی که می‌خواهید از کارجویان حین مصاحبه بپرسید را از قبل آماده کنید.منبع: themuse

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.