وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

پیدا کردن شغل بازاریابی دیجیتال در ۶ قدم

۶ نکته طلایی برای استخدام شدن در شغل بازاریابی دیجیتال

اگر به تازگی با شغل بازاریابی آنلاین آشنا شده‌اید و از خوتان می‌پرسید که «چگونه به‌عنوان دیجیتال مارکتر استخدام شویم؟» باید به شما بگوییم که باید یک فرایند ۶ مرحله‌ای را طی کنید تا پاسخ خود را دریافت کنید. بسیاری به اشتباه گمان می‌کنند که داشتن مدرک و گواهینامه برای موفقیت در استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ کافی است. درحالی که برای پیدا کردن شغل بازاریابی دیجیتال، ابتدا باید با چند پرشس ساده آمادگی روحی و شخصیتی خود، برای فعالیت در محیط‌های کاری سریع و به‌روز دیجیتال مارکتینگ را بسنجید. این اولین گام از فرآیند ۶ مرحله‌ای برای استخدام در فرصت شغلی بازاریابی آنلاین است. برای آگاهی از ادامه این مسیر، یادداشت پیش رو را بخوانید:

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

چگونه به عنوان دیجیتال مارکتر استخدام شویم؟

برای استخدام شدن به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر باید در ۶ گام آمادگی خود در تمامی جنبه‌ها را بسنجید. در ادامه به این ۶ مرحله می‌پردازیم:

انگیزه خود را بسنجید

ابتدا باید بدانید که آیا از نظر روحی و شخصیتی برای فرصت شغلی بازاریابی دیجیتال آمادگی دارید یا خیر. برای اینک کار کافی است چند سوال از خود بپرسید و اگر جواب آن‌ها مثبت بود وارد گام بعدی شوید:

  • آیا از دیدن نتایج کارها انگیزه می‌‌گیرید؟
  • آیا از محیط‌های کاری سریع و درحال تغییر خوشتان می‌آید؟
  • آیا دوست دارید از ترندهای روز باخبر شوید؟
  • آیا فردی دقیق هستید و از برنامه‌ریزی لذت می‌برید؟
  • آیا از کار کردن با دیگران در محیط‌های مشارکتی لذت می‌برید؟

درحقیقت سوالات بالا چیزی شبیه به تست شخصیتی است که انگیزه و تمایلات درونی شما را نسبت به فضای شغلی دیجیتال مارکتینگ می‌سنجد. بیشترین تعداد پاسخ مثبت به این سوالات نشانه آمادگی حداکثری شما برای فعالیت در این پوزیشن شغلی است.

مدرک دیجیتال مارکتینگ بگیرید

اگرچه تجربه و مهارت حرف اول را در موفقیت کاری می‌زند اما نمی‌توان از تاثیر آموزش آکادمیک بر پیشرفت شغلی چشم‌پوشی کرد. بنابراین لازم است برای موفقیت در استخدام دیجیتال مارکتینگ حداقل در یک موسسه آموزشی دوره بگذرانید و مدرک آن را در رزومه کارشناس دیجیتال مارکتینگ خود قرار دهید. همچنین شما با داشتن مدرک کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت کسب‌وکار یا MBA هم می‌توانید در زمره افراد مستعد برای جذب در موقعیت شغلی بازاریابی آنلاین قرار بگیرید.

در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

شغل شما با شبکه‌های اجتماعی و فعالیت بر بستر وب سروکار دارد. درنتیجه انتظار می‌رود به‌عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا مدیر بازاریابی آنلاین حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی صفحه شخصی بسازید و درباره‌ی حرفه و تخصص خود تولید محتوا کنید. پیشنهاد ما به شما راه‌اندازی یک صفحه کاری در شبکه اجتماعی لینکدین است. اما هم‌زمان می‌توانید از پتانسیل سایر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و توییتر برای شبکه‌سازی استفاده کنید و با ایجاد یک وبسایت شخصی دستاوردهای کاری خود را بازنشر دهید.

درباره شرکت‌های مورد علاقه‌تان تحقیق کنید

قبل از ایجاد درخواست خود برای موقعیت‌های بازاریابی دیجیتال، حتماً در مورد شرکت‌های مورد علاقه خود تحقیق کنید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد فضای محل کار و ارزش های شرکت برای کارفرمایان بالقوه می‌تواند به شما در شخصی‌سازی برنامه‌های کاربردی کمک کند. شما ممکن است بخواهید نقاط قوت خود را ارزیابی کنید، و آن‌ها را با موارد خواسته شده در آگهی استخدامی دیجیتال مارکتینگ تطبیق دهید تا بتوانید در با استرس جلسه مصاحبه مقابله کرده و با اعتماد به نفس بیشتری از سوابق خودتان صحبت کنید.

خلاقیت و مهارت‌های خودتان را در طول مصاحبه استخدامی برجسته کنید

هنگامی که با یک کارفرمای احتمالی مصاحبه دارید، به موقع در جلسه حاضر شوید و لباس حرفه متناسب بپوشید. نیازی نیست خیلی رسمی باشید اما از پوشیدن لباس‌های بسیار راحت و اسپرت هم خودداری کنید. در حین صحبت با آن‌ها، مهارت‌ها و خلاقیت مرتبط خود را برجسته کنید و بر مشکلاتی که در گذشته بر آن‌ها غلبه کرده‌اید تأکید کنید.

به طور مستمر در حال یادگیری باشید

دیجیتال مارکتینگ صنعتی است که دائماً در حال تغییر و تحول است و کانال‌ها و روش‌های تعامل با مشتریان دائماً در حال ظهور است. اگر در بازاریابی دیجیتال کار می کنید، به روز بودن با آخرین روندها ضروری است. مطالعه روندهای بازاریابی دیجیتال و گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید تا بتوانید کمپین‌های بازاریابی موفقی را اجرا کنید.

برای پیدا کردن شغل بازاریابی دیجیتال، باید با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، نحوه طراحی کمپین‌های تبلیغاتی را بدانید، با ابزارهای گزارش‌دهی کار کنید و در پیشبرد کارها به شکل گروهی متبحر باشید.

برای موفقیت در استخدام دیجیتال مارکتینگ به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

موفقیت در استخدام دیجیتال مارکتینگ در گرو یادگیری مجموعه‌ای از مهارت‌های مختلف است که بعضی از آن‌ها از بعد فنی کار بازاریابی و بعضی دیگر از بعد ارتباطی به شما کمک می‌کند. در ادامه به ۴ مورد از مهارت‌های یک دیجیتال مارکتر اشاره می‌کنیم:

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

آشنایی با اصول دیجیتال مارکتینگ

برای استخدام در فرصت شغلی بازاریابی دیجیتال باید بر اصول پایه‌ای این حرفه تسلط داشته باشید. منظور از اصول بازاریابی آنلاین، آشنایی با بازاریابی بر بستر وب‌سایت (شامل رپررتاژ آگهی، گوگل ادز و …)، اصول سئو یا همان بازاریابی بر مبنای بهینه‌سازی موتورهای جستجوی گوگل، بازاریابی محتوایی، بازاریابی مبتنی بر ایمیل یا پیامک، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.

آشنایی با نحوه برنامه‌ریزی و ایجاد کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

دومین پیش‌نیازی که برای موفقیت در استخدام دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید، آشنایی با اصول ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی است. شما باید بدانید که برای طراحی کمپین دیجیتال مارکتینگ باید ابتدا مخاطب هدف و نیازهای او را پیدا کنید و یک هدف برای کمپین‌تان درنظر بگیرید.

سپس محتوای متناسب با نیاز مخاطب را در کلیه‌ی نقاط تماس شرکتتان پیاده‌سازی کنید و درنهایت نتایج کمپین را از طریق داده‌های آماری بررسی کنید. یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بعد از پیاده‌سازی کمپین باید نتایج آن را به تیم بازاریابی و مدیر بالاسری خود ارائه کند. در حقیقت هر کمپین و نتایج آن پایه‌ای برای پیاده‌سازی کمپین‌ تبلیغاتی بعدی خواهد بود.

آشنایی با ابزارهای گزارش‌دهی

نه تنها بعد از اتمام کمپین تبلیغاتی که در انجام تمامی امور دیجیتال مارکتینگ، نیاز به کار با دیتا و داده‌های آماری دارید. درنتیجه حداقل باید کار با نرم‌افزار تحلیل داده Excel را بدانید تا بتوانید داده‌های معتبر و قابل تحلیلی را استخراج کنید و برمبنای آن برای اقدامات بعدی بازاریابی برنامه‌ریزی کنید.

تقویت مهارت‌های ارتباطی و کار گروهی

در میان تمامی مهارت‌های فنی که باید برای استخدام دیجیتال مارکتینگ بدانید، نیاز به یک مهارت ارتباطی هم دارید که آن مربوط به مهارت انجام کار در گروه‌های کارشناسی کوچک یا بزرگ است. دیجیتال مارکتینگ یک فرصت شغلی انفرادی نیست. بلکه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ عضوی از یک گروه است که در آن افرادی با توانمندی‌های مختلف و روحیات متنوع برای انجام تبلیغات موثر تلاش می‌کنند. در نتیجه وقتی به‌عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ استخدام می‌شوید باید مهارت ارتباط جمعی، گفتگو، حل چالش‌ها، پذیرش تفاوت‌ها، مهارت شنیدن فعال و … را در خود تقویت کنید.

جمع‌بندی

در این یادداشت ۶ گام موثر در موفقیت استخدام در استخدام دیجیتال مارکتینگ را بررسی کردیم. برای پیدا کردن شغل بازاریابی دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید رغبت درونی خود را مورد سنجش قرار دهید و بدانید که آیا از نظر روحی و شخصیتی برای استخدام در فرصت شغلی بازاریابی آنلاین آمادگی دارید یا خیر؟ سپس باید به دنبال دریافت آموزش‌های لازم و مدارک معتبر بازاریابی بروید. تقویت مهارت کار گروهی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و بررسی موشکافانه آگهی استخدامی به شما در این مسیر کمک خواهد کرد برای یافتن پاسخ «چگونه به عنوان دیجیتال مارکتز استخدام شویم؟» مقاله بالا را با دقت بخوانید.

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.