وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟ (راهنمای مسیر شغلی)

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سازمان‌ها است که به ارتقای برند و خدمات هر کسب‌وکار در فضای آنلاین کمک می‌کند. دیجیتال مارکتر شدن به معنای ورود به فضای بازاریابی برای ایجاد و اجرای کمپین‌های دیجیتال در رسانه‌های مختلف است. این کمپین‌ها معمولا بر روی کانال‌های دیجیتال مختلف از جمله بازاریابی ایمیلی، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متمرکز هستند.

برای اینکه بتوانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر در شرکتی استخدام شوید و کار خود را آغاز کنید، باید مهارت‌های مرتبط با این حرفه را کسب کنید و از مسیر درست وارد این شغل شوید. می‌توانید آن را با انتخاب درست رشته تحصیلی آغاز کنید، چرا که بسیاری از شرکت‌ها به دنبال مدرک تحصیلی برای استخدام دیجیتال مارکتر هستند. این تنها یک مورد از شرایط ورود به مسیر شغلی مارکتینگ است. برای اینکه بدانید دیجیتال مارکترها در سازمان‌ها چه کاری انجام می‌دهند، مهارت‌های مورد نیاز برای آنها چیست، چقدر حقوق و دستمزد دارند، چه مراحلی را باید برای تبدیل شدن به یک مارکتر موفق بگذرانند و در نهایت آینده شغلی آنها چگونه است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همراه با این مقاله می‌توانید مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست؟ را نیز مطالعه کنید تا به بینش کاملی از دیجیتال مارکتینگ و تعریف آن برسید.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

دیجیتال مارکتر کیست؟

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

اگر به بازاریابی -به ویژه بازاریابی آنلاین- علاقه دارید، حتما تا به امروز عنوان شغلی دیجیتال مارکتر را شنیدید و حتی برای وارد شدن به مسیر شغلی آن تلاش کردید. دیجیتال مارکتر، فردی حرفه‌ای با مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که مسئولیت بهبود یک کسب‌وکار یا محصولات و خدمات آن در فضای آنلاین را برعهده دارد و قرار است این کار را با کمک تیم مارکتینگ و با استفاده از تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال انجام دهد. او باید دانش خوبی از تمام حوزه‌های بازاریابی آنلاین و ابزارهای بازاریابی دیجیتال داشته باشد. مسئولیت‌های شغلی یک دیجیتال مارکتر عبارت‌اند از:

  • کمک در طراحی، پیاده سازی و نظارت بر کمپین‌های سئو
  • تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کمپین‌های PPC
  • نظارت بر کمپین‌های بازاریابی محتوایی
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی (برای افزایش ترافیک، آگاهی از برند و فروش)
  • همکاری با سایر اعضای تیم مارکتینگ
  • هماهنگی برای فعالیت‌های تمام کمپین‌های آنلاین
  • هدف گذاری
  • تجزیه و تحلیلِ عملکرد تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکترها می‌توانند در زمینه‌های خاصی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)، تبلیغات کلیکی (PPC)، شبکه‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی تخصص داشته باشند. سمت شغلی دیجیتال مارکتر اهداف مشخصی در بازاریابی دارد. افزایش آگاهی از برند، ترویج محصولات یا خدمات شرکت و افزایش لید از مهم‌ترین این اهداف هستند. آنها در ارزیابی نیازهای بازار و مصرف‌کنندگان، ماهر هستند و به خوبی می‌دانند که چگونه و از کجا باید دانش کافی در مورد روندها و نیازهای مصرف کنندگان به دست آورند.

مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای دیجیتال مارکترها

تدوین استراتژی و نحوه انجام آن از جمله مهم‌ترین مهارت‌هایی است که هر دیجیتال مارکتری باید داشته باشد. آنها باید شناخت خوبی از بازار به دست آورند تا بتوانند از این شناخت، در پیشبرد کمپین‌ها و فعالیت‌های آنلاین استفاده کنند.

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای هر دیجیتال مارکتر عبارت است از:

  • آشنایی با اصول بازاریابی
  • دانستن نحوه برنامه‌ریزی
  • توانایی در مدیریت زمان
  • داشتن خلاقیت
  • مهارت در ارائه
  • دانش در حیطه‌های مختلف و کلیدی بازاریابی (سئو، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوایی، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات کلیکی و بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM)
  • دانش در نحوه برنامه‌ریزی، تدوین و اجرای استراتژی بازاریابی
  • درک نحوه کار با ابزارهای کلیدی در بازاریابی
  • آگاهی از روندهای بازاریابی و آخرین اخبارها در این حوزه؛ به عنوان مثال، آخرین به روز رسانی‌های گوگل و تغییر در الگوریتم‌ها

همان‌طور که در مسیر شغلی سئو نیز عنوان کردیم، برای فردی که در دنیای دیجیتال کار می‌کند مهم است که درک اولیه‌ای از کدنویسی نیز داشته باشد. متخصصان بازاریابی دیجیتال معمولا با توسعه دهندگان وب و طراحان وب کار می‌کنند و داشتن دانش اولیه HTML و چند زبان برنامه نویسی (CSS، Ruby، JavaScript، PHP و غیره) برای آنها بسیار مفید است.

محل کار یک دیجیتال مارکتر چگونه است؟

متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌توانند انتخاب کنند که در یک آژانس تبلیغاتی کار کنند، به عنوان یکی از افراد تیم مارکتینگ در شرکت‌های خصوصی و دولتی فعالیت کنند و یا اینکه خودشان شرکتی در حوزه مارکتینگ بزنند. این افراد می‌توانند با مدیران مارکتینگ در پیشبرد اهداف بازاریابی، متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) یا دیگر افراد در تیم‌های دیگر همکاری داشته باشند.

حقوق دیجیتال مارکتر

ارقام زیر از از گزارش بازار کار وب‌سایت ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد، به دست آمده است که آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ وب‌سایت ایران سلری، میانگین حقوق هر کارشناس مارکتینگ در ایران ۷,۹۰۰,۰۰۰ تومان است. حقوق این افراد از ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان (کمترین) تا ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان (بالاترین) متغیر است. برای اینکه از جزئیات حقوق افراد در حوزه مارکتینگ و خصوصا کارشناس مارکتینگ باخبر شوید به وب‌سایت ایران سلری مراجعه کنید.

درآمد دیجیتال مارکتر با توجه به سابقه کار

مطمئنا هر چه سابقه کاری در مشاغل بالاتر برود، میزان حقوق نیز افزایش پیدا می‌کند. این مورد درباره دیجیتال مارکتر نیز صدق می‌کند.

سابقه کاری زیر سه سال

بیشترین: ۱۷,۰ میلیون تومان

میانگین: ۷,۲ میلیون تومان

کمترین: ۲,۰ میلیون تومان

سابقه کاری سه تا هفت سال

بیشترین: ۲۰,۰ میلیون تومان

میانگین: ۹,۸ میلیون تومان

کمترین: ۴,۵ میلیون تومان

سابقه کاری هفت تا پانزده سال

بیشترین: ۹,۰ میلیون تومان

میانگین: ۸,۵ میلیون تومان

کمترین: ۷,۰ میلیون تومان

سابقه کاری پانزده سال به بالا

بیشترین: نامشخص

میانگین: ۱۰,۰ میلیون تومان

کمترین: نامشخص

چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال این است که بدانید که آیا این حیطه و وظایف آن برای شما مناسب است یا خیر. مارکتینگ نیز مانند دیگر مشاغل چالش‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد و شما باید با این چالش‌ها آشنا شوید و بینید که می‌توانید از پس آنها بربیاید یا خیر. برای اینکه بدانید برای چه شغلی ساخته شده‌اید، می‌توانید از تست MBTI استفاده کنید و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود، به این نتیجه برسید که برای این شغل مناسب هستید یا خیر. دیگر مراحل برای دیجیتال مارکتر شدن عبارت‌اند از:

۱. اصول بازاریابی دیجیتال را بیاموزید

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال این است که بدانید بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ یک رشته نیست، بلکه اصطلاحی است که تعدادی تکنیک و روش را در بر می‌گیرد که می‌توانید از آنها برای تبلیغ یک برند، خدمات، محصولات و یک وب‌سایت استفاده کنید.

مهم‌ترین کانال‌های دیجیتال مارکتینگ عبارت‌اند از:

  • بازاریابی وب‌سایت
  • بازاریابی موتورهای جستجو (که شامل سئو و تبلیغاتی کلیکی می‌شود)
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی از طریق شبکه‌‌های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی ویدئویی

به عنوان یک دیجیتال مارکتر، باید بدانید که نقش هر کانال چیست، چه کاری انجام می‌دهد و چگونه از آن استفاده کنید.

۲. سئو را یاد بگیرید و کار کنید

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

زمانی که صحبت از دیجیتال مارکتینگ می‌شود، امکان ندارد که درباره سئو و نقش مهم آن در مارکتینگ صحبتی به میان نیاید. گام بعدی در دیجیتال مارکتر شدن، آشنایی با سئو است.

سئو نقش مهمی در موفقیت کمپین بازاریابی دیجیتال دارد. به همین دلیل، مهم است که آن را یاد بگیرید و همچنین به این درک برسید که چگونه یک وب‌سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. آشنایی با مهارت‌های سئو، کار با سایر تکنیک‌های بازاریابی آنلاین را آسان‌تر می‌کند.

اگرچه در بیشتر تیم‌های مارکتینگ فردی به عنوان متخصص سئو حضور دارد، اما شما نیز به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید روی این حوزه اشراف داشته باشید تا بتوانید با این فرد در زمینه بهبود فعالیت‌های مارکتینگ همکاری خوبی داشته باشید.

۳. کسب مهارت در تبلیغات PPC

مقدار قابل توجهی از زمان و بودجه شما به مدیریت کمپین‌های PPC در Google Ads اختصاص می‌یابد. به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، باید در مورد انواع مختلف کمپین‌هایی که می‌توانید اجرا کنید و نحوه اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل صحیحِ نتایج آنها، بدانید.

بسته به اندازه تیم و صنعت شما، ممکن است فردی برای اجرای کمپین‌های PPC وجود داشته باشد و حتی ممکن است این فرد در تیم نباشد. بنابراین تسلط بر PPC برای هر مارکتری بسیار مهم است.

۴. کسب مهارت‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر استفاده از مهارت در تبلیغات کلیکی، همچنین باید یاد بگیرید که بازاریابی در شبکه‌های دیگر چگونه کار می‌کند.

بسته به نوع کمپین و هدفی که برای تبلیغات دارید، ممکن است مجبور باشید سراغ سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، پینترست یا لینکدین بروید و بنابراین، باید برای حضور در این شبکه‌ها مهارت داشته باشید.

۵. کمپین‌های بازاریابی محتوایی را اجرا کنید

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

برای تقویت تمام کمپین‌های بازاریابی دیجیتال خود، به محتوایی نیاز دارید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • نیاز کاربر را برآورده کند
  • خواندن آن برای کاربران جالب و جذاب باشد
  • برای تمام پلتفر‌م‌ها بهینه شده باشد
  • رتبه، لید و تبدیل ایجاد کند

محتوا می‌تواند به صورت متن، ویدیو یا صوتی باشد و می‌تواند در قالب‌های مختلف مانند مقالات، ویدیوهای یوتیوب، صفحات فرود، پادکست و غیره باشد. به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، باید برنامه‌ای در مورد نوع محتوای تولیدی و زمان و نحوه اندازه‌گیری عملکرد هر نوع محتوا تهیه کنید.

در یک تیم بازاریابی دیجیتال با ساختار مناسب، وظیفه شما ارائه محتوا نخواهد بود و تیم، با استخدام تولید کننده محتوا این کار را انجام خواهد داد؛ بلکه مسئولیت شما این است که اطمینان حاصل کنید که نوع مناسبِ محتوا برای کمپین‌های مختلف تولید می‌شود.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۶. نحوه عملکرد بازاریابی ایمیلی را بیاموزید

ایمیل، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین ابزارهای فروش است. علیرغم ظهور شبکه‌های اجتماعی، بازاریابان از بازاریابی ایمیلی برای نهایی کردن فروش، به دست آوردن لید بیشتر و تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ معمولا آخرین مرحله قیف فروش بازاریابی است. تمام کمپین‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ (سئو، PPC، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی)، منجر به تولید لید برای بازاریابی ایمیلی می‌شوند و بازاریابی ایمیلی منجر به فروش (یا هر شکلی از تبدیل) از طریق یک سری ایمیل‌های هدفمند می‌شود.

در اکثر تیم‌ها، فردی برای انجام بازاریابی ایمیلی وجود ندارد و بسیاری از شرکت‌ها این نقش را نادیده می‌گیرند؛ بنابراین، مسئولیت اجرای کمپین‌های بازاریابی ایمیلی مستقیما تحت نظارت مدیر بازاریابی دیجیتال و تیم مارکتینگ است.

۷. کسب مهارت در مدیریت تیم

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

برای تبدیل شدن به یک فرد حرفه‌ای در دیجیتال مارکتینگ، باید در مدیریت تیم به خوبی مهارت داشته باشید. دلیل آن این است که بخشی از مسئولیت‌های شغلی شما شامل رهبری و مدیریت تیمی از متخصصان دیگر خواهد بود که در واقع تمام این افراد، تیم مارکتینگ را تشکیل می‌دهند.

در آژانس‌های بزرگ دیجیتال مارکتینگ، مدیر بازاریابی دیجیتال اساسا مدیر تیم است و علاوه بر دانش فنی، باید مهارت‌های لازم برای مدیریت تیمی از افراد را نیز داشته باشد. شما نیز به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید بتوانید این مهارت‌ها را در خود به وجود آورید تا بتوانید روزی در شغل خود پیشرفت کنید. به این معنا که باید بدانید چگونه با ابزارهای مدیریت پروژه کار کنید، اهداف تیمی تعیین کنید، تیم خود را آموزش دهید و همه وظایف دیگری که یک فرد در یک موقعیت مدیریتی قرار است انجام دهد را، داشته باشید.

۸. نحوه استفاده از ابزارهای تحلیلی یا گزارش داده را بیاموزید

یکی از اصلی‌ترین تخصص‌های یک دیجیتال مارکتر، این است که کار با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بلد باشد. علاوه بر اجرا و بهینه سازی کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، بخشی از وظایف روزانه یک متخصص بازاریابی دیجیتال، تجزیه و تحلیل داده‌ها و تهیه گزارش است. به همین خاطر، یک دیجیتال مارکتر باید بداند چگونه از چندین ابزار استفاده کند.

ابزارهایی که باید نحوه کار با آنها را بدانید عبارت‌اند از:

۹. گواهی دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید

یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال، شرکت در یک دوره جامع بازاریابی دیجیتال است.

دوره دیجیتال مارکتینگ هر آنچه را که باید در مورد بازاریابی دیجیتال بدانید را، به شما آموزش می‌دهد. دریافت گواهی دیجیتال مارکتینگ از یک شرکت قابل اعتماد، راهی عالی برای نشان دادن این است که به خوبی دیجیتال مارکتینگ را می‌شناسید. دریافت گواهینامه ثابت نمی‌کند که شما یک فرد حرفه‌ای در دیجیتال مارکتینگ هستید، اما نشان می‌دهد که دانش لازم برای این کار را دارید. البته، برای به دست آوردن موقعیت در یک آژانس یا شرکت بزرگ، باید چندین سال تجربه کاری و روش‌هایی برای نشان دادن تخصص خود داشته باشید.

۱۰. در مورد آخرین روندهای بازاریابی دیجیتال به روز باشید

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

گوگل سالانه هزاران به روز رسانی را برای نتایج جستجو و الگوریتم‌های خود ارائه می‌دهد، فیس‌بوک دائما ویژگی‌های جدیدی به پلتفرم خود اضافه می‌کند، تبلیغات گوگل به سمت هوش مصنوعی حرکت می‌کند و موارد بسیار دیگر، که همه نشان دهنده تغییر مداوم صنعت دیجیتال هستند.

تغییراتی که در صنعت دیجیتال مارکتینگ اتفاق می‌افتد، پیوسته و زیاد هستند. یادگیری برای دیجیتال مارکترها هرگز متوقف نمی‌شود و این چیزی است که این حرفه را بسیار جالب و چالش برانگیز می‌کند. شما هرگز خسته نمی‌شوید، زیرا همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

اگر نمی‌توانید این تغییرات مداوم را بپذیرید، پس تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر بهترین انتخاب برای شما نخواهد بود. از طرف دیگر، اگر دوست دارید در یک محیط پویا کار کنید، باید مطمئن شوید که از آخرین روندها مطلع هستید و سراغ منابع معتبر برای آگاهی از این روندها بروید.

مسیر شغلی یک دیجیتال مارکتر چگونه است؟

اگر دوست دارید ببینید که افراد با چه مدرکی در سمت‌های بازاریابی مشغول به کار هستند، می‌توانید در صفحه مسیر شغلی فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف، به طور کامل مشاهده کنید. در جستجوی ما در مورد رشته تبلیغات/ مارکتینگ/ تحقیقات بازار این اطلاعات به دست آمده که بیشتر افراد در این حیطه با مدرک مدیریت، هنر، مهندسی صنایع، علوم پایه و کاربردی و مهندسی کامپیوتر-نرم افزار مشغول به کار هستند. بنابراین این موضوع می‌تواند به خوبی مسیر شغلی دیجیتال مارکتر را مشخص کند و به شما سرنخی از الزاماتِ استخدامی این افراد بدهد.

در این صفحه و با کلیک بر روی علامت اینفو در کنار نام مشاغل همچنین می‌توانید شرح شغلی مربوط به موقعیت شغلی مورد نظر خود را ببینید و به اطلاعات کافی از آنچه افراد در این موقعیت شغلی انجام می‌دهند، برسید.

برای موقعیت شغلی بازاریابی شرح شغلی به شرح زیر است:

  • نظارت و پیش‌بینی روندهای بازاریابی و فروش، حصول اطمینان از استراتژی‌های فروش ، بازاریابی و عملیات
  • سازماندهی دقیق کاتالوگ محصولات فعلی برای نیاز مشتری
  • ارزیابی اثر بخشی برنامه‌ها و استراتژی های بازاریابی نظیر زمان بازدید در سایت، حجم معاملات ، درآمد، نرخ کلیلک و غیره
  • شناسایی شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPI) تیم مارکتینگ و گزارش‌دهی در مورد وضعیت شاخص‌های کلیدی موجود در کمپین‌های دیجیتال
  • تدوین و ارزیابی روش‌های جمع‌آوری داده‌ها از جمله بررسی و ممیزی، پرسش‌نامه و نظرسنجی
  • گردآوری داده‌ها از مشتریان، رقبا و شرایط بازار
  • تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای آماری
  • تبدیل داده‌ها و یافته‌های پیچیده به جداول، نمودارها و گزارش‌های مکتوب قابل فهم
  • تهیه گزارش و ارائه آن به مشتریان و مدیران مجموعه

علاوه بر اطلاعات بالا، می‌توانید به اطلاعات متوسط دریافتی، رده سازمانی و همچنین نوع فعالیت شرکت‌های افراد شاغل در آنها، در سمت‌های انتخاب شده دسترسی داشته باشید.

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

چطور یک دیجیتال مارکتر شویم؟

چشم‌انداز شغلی متخصص بازاریابی دیجیتال

اداره آمار کار در آمریکا پیش‌بینی کرده است که همه مشاغل بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ هشت درصد رشد خواهند کرد. اما این رشد برای دیجیتال مارکترها بیشتر خواهد بود. BLS می‌گوید که از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰، بازار کار متخصصان بازاریابی باید ۲۲ درصد رشد داشته باشد. این میزان رشد باعث شده که موقعیت شغلی متخصص بازاریابی دیجیتال در میان مشاغل برتر، از نظر آینده شغلی قرار بگیرد.

بازاریابی در شاخه‌های سنتی تبلیغات، مانند روش‌ها چاپی و تلفنی دیگر منسوخ می‌شوند و جای خود را به روش‌های دیجیتال می‌دهند. کسانی که بتوانند در دنیای دیجیتال خود را بالا بکشند و بهترین خود را به نمایش بگذارند و درک درستی از امکانات آن داشته باشند، بهترین چشم انداز شغلی را در دهه آینده خواهند داشت.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ یکی از مشاغل پرهیجان و جذاب است و به همین خاطر، ورود به مسیر شغلی آن برای بسیاری هدف شده است. اما فراموش نکنید که این شغل نیز مانند دیگر مشاغل مزایا و چالش‌هایی دارد که باید قبل از ورود به آن، از این موارد باخبر شوید. به عنوان مثال، اجرای مداوم کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند به امری خسته‌کننده تبدیل شود، بنابراین باید مطمئن شوید که می‌توانید از پس این چالش‌ها بربیایید. اگر به فضای دیجیتال و کار با تیم‌های بازاریابی علاقه دارید و خود را در این زمینه با استعداد می‌بینید، راه درستی را انتخاب کردید. می‌توانید از همین امروز کار یادگیری را آغاز کنید و در بازار کار خود را مطرح کنید.

اگر دیجیتال مارکتر هستید و حس می‌کنید که در این مقاله موضوعی را از قلم انداختم، خوشحال می‌شویم که آنها را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع reliablesoft careerexplorer
مطالب پیشنهادی
۱ دیدگاه
  1. محدثه می‌گوید

    سلام وقت بخیر من تازه راجب دیجیتال مارکتینگ اطلاعات بدست اوردم و فکر میکنم علاقه مند شدم اما نمیدونم برای شروع باید چیکار کنم کجا برم با کی تماس بگیرم ممنون میشم بگید برای ورود باید چیکار کنم

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.