وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

گزارش برند محبوب؛ دیجی کالا محبوب‌ترین برند کارفرمایی در ایران

برند کارفرمایی تصویری است که افراد از کار کردن در یک شرکت دارند. مسلما هر چه این تصویر بهتر باشد، افراد بیشتری جذب این شرکت‌ها می‌شوند و به طبع هزینه استخدام و نگه داشت کارمندان نیز کمتر می‌شود. در بازار رقابتی امروز که تمام شرکت‌ها به دنبال استخدام افراد متخصص و با استعداد هستند، باید روی برند کارفرمایی بیشتر تمرکز کنید و قدم‌هایی برای تقویت آن بردارید. اولین کار، ارزیابی برند کارفرمایی است که در حال حاضر دارید و با این کار، می‌توان جایگاه برند را به دست آورد و همچنین با مقایسه برند کارفرمایی با شرکت‌های موفق، کاستی‌ها را برطرف کرد.

برند کارفرمایی را می‌توان از طریق دو دسته افراد مورد ارزیابی قرار داد. ابتدا افرادی که به عنوان کارمند در شرکت مشغول به کار هستند و دسته دوم، افرادی هستند هنوز کار کردن در آن سازمان را تجربه نکرده‌اند و درباره شرکت نظراتی دارند.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

ایران تلنت برای دومین سال، گزارش برند محبوب کارفرمایی را ارائه کرده است و برای این گزارش، سراغ دسته دوم رفته است که کارمند شرکت‌ها به شمار نمی‌آیند. ۲۴.۹۷۴ نفــر در این نظرسنجی مشارکت داشته‌اند، که پس از حذف دیتاهای نامعتبر اطلاعات ۲۲.۰۰۰ پاسخ مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه به دست آمده از این گزارش، می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا روی برند کارفرمایی خود بیشتر تمرکز کنند و برای تقویت آن قدم بردارند.

افراد شرکت کننده در این نظرسنجی به دو روش زیر دعوت شدند:

  • افرادی که در گروه ایران تلنت شامل وب‌سایت‌های ایران تلنت، ایران سلری و تلنت کوچ حساب کاربری دارند.
  • افرادی خارج از دیتابیس ایران تلنت، که به واسطه تبلیغات گسترده از آنها خواسته شد تا در این نظرسنجی شرکت کنند.

برندهای محبوب شرکت‌کنندگان برای کار

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، با توجه به معیارهای تعیین شده، اقدام به انتخاب برند محبوب خود برای کار کردند. در نهایت و پس از جمع بندی تمام اطلاعات به دست آمده از نظرسنجی، برندهای زیر عنوان محبوب‌ترین برندها برای کار را به خود اختصاص دادند:

  1. دیجی‌کالا
  2. مپنا
  3. گروه اسنپ
  4. ایرانسل
  5. ایران‌خودرو
  6. نستله ایران
  7. کافه‌بازار
  8. همراه اول
  9. سفرهای علی‌بابا
  10. گروه عبیدی

در ساخت گزارش برند محبوب، از شرکت‌کنندگان خواسته شده تا از میان فهرست ٧۶۵٧ شرکت که برند کارفرمایی معروفی دارند، ٣ شرکتی را که علاقه دارند در آن کار کنند، انتخاب کنند. دیجی‌کالا، در میان شرکت‌های حاضر در این نظرسنجی، به عنوان اولین برند محبوب در ذهن شرکت کنندگان معرفی شد و برخی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب این برند و دیگر برندهای بالا، میزان حقوق دریافتی، فرصت ارتقای شغلی و امنیت شغلی بودند.

در مقاله روند استخدام در دیجی کالا به مزایای این شرکت برای کار اشاره کردیم و تمام این مزایا همراه با برند کارفرمایی قوی، توانستند برند دیجی‌کالا را به عنوان اولین برند در ذهن شرکت کنندگان تبدیل کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا بررسی مختصری از گزارش برند محبوب را داشته باشیم و جامعه آماری و همچنین شرایطی که باعث شد دیجی‌کالا به عنوان برند محبوب انتخاب شود را، ارزیابی کنیم. قبل از آن، اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که دیجی‌کالا را به عنوان برند محبوب می‌شناسید و دوست دارید به تیم دیجی‌کالا اضافه شوید، می‌توانید آگهی های استخدامی دیجی کالا را در ایران تلنت بررسی کنید و رزومه خود را برای گزینه مناسب ارسال کنید.

گروه سنی و جنسیت شرکت کنندگان

توزیع پرسشنامه در این نظرسنجی میان آقایان و خانم‌ها به صورت یکسان انجام شده است، اما میزان مشارکت آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر بوده است. در این میان، افراد شرکت کننده بازه‌ی سنی ۲۰ تا ۳۵ سال را داشتند.

گزارش برند محبوب ایران تلنت

دانشگاه، رشته و سطح تحصیلات شرکت کنندگان

در زمان نظرسنجی، میزان تحصیلات همراه با رشته تحصیلی و سطح تحصیلات نیز پرسیده شد. ۸۴ درصد از شرکت‌کنندگان در پرسشنامه‌های ایران تلنت، مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد داشتند و از میان آن‌ها ۴۲ درصد در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کرده‌اند. فارغ‌التحصیلان رشته‌ مدیریت با ۱۱ درصد و فارغ‌التحصیلان گرافیک با دو درصد بیشترین و کمترین شرکت‌کنندگان بودند.

گزارش برند محبوب ایران تلنت

به‌طور کلی فارغ‌التحصیلان مدیریت، مهندسی کامپیوتر و IT، مالی و حسابداری، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک و MBA بیش از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان دارای تحصیلات دانشگاهی را تشکیل داده‌اند.

سوابق کاری و رده سازمانی شرکت کنندگان

در جهان عرف است که در زمان نظرسنجی‌های این‌چنینی، هم از افراد دارای سابقه کارِ بالا و هم از افراد دارای سابقه کم استفاده شود. در این گزارش ایران تلنت نیز، این روند اجرا شد و میزان مشارکت افراد شرکت کننده بر اساس سابقه کار به شرح زیر می‌باشد:

گزارش برند محبوب ایران تلنت

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در انتخاب دیجی‌کالا به عنوان برند محبوب، افراد با سابقه کاری مختلف مشارکت داشتند و حتی با توجه به نمودار بالا، مشاهده می‌کنید که جمع افراد دارای سابقه کار، تقریبا نزدیک به درصد افراد بدون سابقه کار است.

در این میان افراد کارشناس بیشترین سهم را در این نظرسنجی داشتند و پس از آنها، افراد با سمت‌های شغلی مدیر و سرپرست، کارمند، کارشناس ارشد و کارآموز و مدیر ارشد (به یک اندازه)، در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

گروه شغلی شرکت کنندگان

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، برای انتخاب برند محبوب، افراد در ۲۷ گروه شغلی مشارکت داشتند. از بین شرکت‌کنندگان دارای سابقه کار، گروه‌های شغلی حسابداری و مالی، فروش و خدمات پس از فروش، برنامه نویسی، تبلیغات و تحقیقات بازار بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

گزارش برند محبوب ایران تلنت

در مجموعه، تمام افراد در تمام گروه‌های شغلی، با سنین مختلف، در سمت‌های شغلی متفاوت، با مدرک و رشته تحصیلی مختلف و البته در جنسیت‌های متنوع، برند محبوب خود را انتخاب کردند که در ادامه درباره اولین برندهای کارفرمایی در ذهن کارجویان صحبت خواهیم کرد.

اولین برندهای کارفرمایی در ذهن کارجویان (Top of Mind)

گزارش برند محبوب ایران تلنت

برند محبوب از نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی، دیجی‌کالا بود که از نظر بسیاری به عنوان شرکت محبوب برای کار شناخته می‌شود.

برای اینکه بدانیم دیجی‌کالا چه فرایندی در سازمان خود دارد و در قبال برند کارفرمایی خود چه کرده است که در این گزارش به عنوان برند محبوب معرفی شده، سراغ ابوالفضل کاکایی، مدیر تجربه کارمندان دیجی‌کالا رفتیم و او در رابطه با روند رسیدگی به کارکنان و البته برند کارفرمایی این سازمان گفت:

«من محیط کاری امن را دو قسمت می‌کنم. اول، محیط امن اخلاقی و دوم محیط امن روانی. برای محیط امن اخلاقی، اولین مسئله این است که رهبری و مدیریت سازمان این طرز تفکر را داشته باشد تا بتوان فرآیندهایی را طراحی کرد که از این طرز تفکر حمایت و پشتیبانی کنند. در دیجی‌کالا، به دلیل وسعت این سازمان، دو تیم این کار را انجام می‌دهند. این دو تیم شامل، تیم تجربه کارمندان و تیمی خارج از تیم منابع انسانی می‌شود. تیم تجربه کارمندان، به صورت مستمر فرآیند تجربه افراد در سازمان را ارزیابی می‌کند و تیم خارج از تیم منابع انسانی، هم روی فرآیند کلی سازمان و هم روی فرآیند تیم منابع انسانی به صورت همزمان نظارت دارد. هدف از تشکیل این دو تیم در دیجی‌کالا این است که مطمئن شویم افراد در این سازمان در یک محیط کاملا اخلاقی و ایمن از نظر روانی فعالیت می‌کنند.»

معیارهای شرکت کنندگان در انتخاب دیجی‌کالا به عنوان برند محبوب

مسلما میزان حقوق و دستمزد، می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب یک شرکت برای کار باشد. بسیاری از افراد به دنبال کسب تجربه می‌روند تا بتوانند از تجربه‌ای که دارند درآمد کسب کنند. به دست آوردن تجربه نیز، نیاز به فرصت ارتقای شغلی و امنیت شغلی دارد. بنابراین، علاوه بر حقوق و دستمزد، می‌توان معیار مهم دیگر شرکت کنندگان برای انتخاب برند محبوب را، فرصت ارتقای شغلی و امنیت شغلی دانست.

اما همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، معیارهایی مانند ساعت کاری منعطف، داشتن فرصت یادگیری و توسعه فردی، مزایای علاوه بر حقوق، وجود تعادل بین زندگی و کار و موارد دیگری نیز در این انتخاب سهم داشتند. شاید این موارد را در بسیاری از فرصت‌های شغلی تهران مشاهده کرده باشید، چرا که شرکت‌های دیگری نیز به دنبال تقویت برند کارفرمایی خود، جذب افراد متخصص و نگه‌داشت کامندان خود هستند.

گزارش برند محبوب ایران تلنت

چرا حقوق دریافتی به عنوان مهم‌ترین معیار شناخته شده است؟

دلایل بسیاری نشان می‌دهند که میزان حقوق و دستمزد در سازمان‌ها، ارتباط مستقیمی با محبوبیت برند کارفرمایی دارد. برخی از این دلایل عبارت‌اند از:

برند کارفرمایی ارتباط مستقیمی با برند مشتری دارد. زمانی که برند مشتری قوی باشد، افراد بسیاری دوست دارند تا برای برندِ محصولِ محبوب خود کار کنند. زمانی که برند مشتری قوی‌تر می‌شود، درآمد هم بیشتر می‌شود. بنابراین، امکان پرداخت دستمزد بالاتر توسط برند به وجود می‌آید و در نتیجه افراد با استعداد بیشتری جذب سازمان می‌شوند.

برای جذب افراد در حوزه‌های رقابتی، شرکت‌های کوچک‌تر باشد حقوق‌های بیشتری پرداخت کنند یا با به وجود آمدن محیط کاری جذاب و فرصت رشد و پیشرفت، در این رقابت پیروز شوند.

از طرف دیگر و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، اگر کارکنان از بابت معیشت خود مطمئن نباشند، نمی‌توانند خود را برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار مجاب کنند. پس طبیعی است که حقوق دریافتی به عنوان مهم‌ترین عامل در انتخاب برند محبوب شناخته شود.

ویژگی‌های محیط کاری ایده‌آل به تفکیک گروه شغلی

افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، برای محیط کاری ایده‌آل خود ویژگی‌هایی را متصور هستند. در این گزارش ویژگی‌های محیط کاری ایده‌آل از دید افراد در گروه‌های شغلی زیر بیان شده است.

  • حسابداری و مالی
  • فروش و خدمات پس از فروش
  • برنامه نویسی
  • تبلیغات و تحقیقات بازار
  • منابع انسانی
  • فناوری اطلعات و شبکه
  • طراحی و گرافیک
  • برنامه ریزی و کنترل پروژه
  • واردات و صادرات
  • طراحی صنعتی
شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

برای اینکه ویژگی‌ها در گروه‌های شغلی مختلف را مشاهده کنید، می‌توانید به گزارش چند رسانه‌ای ایران تلنت مراجعه کنید و به صورت کامل از ویژگی‌های محیط کاری ایده‌آل افراد شرکت کننده باخبر شوید. اما در ادامه به این ویژگی‌ها در گروه شغلی تبلیغات و تحقیقات بازار می‌پردازیم.

جذابیت و خدمات شرکت و رویکرد سازمان در قبال مسئولیت اجتماعی که به نوعی باعث خوشنامی شرکت می‌شود، برای شاغلین این گروه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

گزارش برند محبوب ایران تلنت

اما نکته جالب توجه برای این گروه، تمایل به دورکاری است. در واقع این گروه نیز درست مانند برنامه نویسان و افراد شاغل در حوزه فناوری اطلاعات، علاقه دارند تا بخشی از زمان کارشان را به صورت دورکار فعالیت کنند.

بررسی ویژگی‌های محیط کاری ایده‌آل به تفکیک رده‌های سازمانی

هرچه رده‌ی سازمانی افراد بالاتر می‌رود آن‌ها علاقه‌مند به انجام کارهای چالشی هستند و یکنواخت شدن و انجام مداوم کارهای روتین، آنها را رفته رفته خسته و فرسوده می‌کند. در گزارش برند محبوب ایران تلنت، در رده کارشناس که بیشترین شرکت کننده را در این نظرسنجی داشته است، ویژگی‌های محیط کاری ایده‌آل به شرح زیر می‌باشد:

  • تقدیر و قدردانی از عملکرد خوب
  • محیط کاری شاد و جوان و پرانرژی
  • مزایایی که علاوه بر حقوق به کارمندان تعلق می‌گیرد
  • داشتن فرصت یادگیری و توسعه فردی در شرکت
  • وجود تعادل بین کار و زندگی شخصی
  • داشتن امنیت شغلی
  • فرصت ارتقا و مسیر شغلی مشخص
  • داشتن رابطه خوب با مدیر حمایتگر و مربی
  • ساعات کاری منعطف
  • داشتن روابط خوب و موثر با همکاران
  • وجود امکان دورکاری
  • به‌روز بودن شرکت در استفاده از دانش و تکنولوژی
  • کار با ماهیت پویا و پرتکاپو
  • حمایت شرکت از ایده‌های نو خلاقانه در کار
  • رویکرد سازمان در قبال مسئولیت اجتماعی
  • جذابیت خدمات و محصولات شرکت
  • کار با مدیران شناخته شده

۶ نکته کلیدی برای ساخت و تقویت برند کارفرمایی

برندی مانند دیجی‌کالا توانست جایگاه برند محبوب را از آن خود کند و مطمئنا برای رسیدن به این جایگاه، راه‌ها و روش‌های مختلفی را امتحان کرده است. برای اینکه کمک کنیم تا شما نیز روی برند کارفرمایی خود کار کنید و آن را به برند محبوب افراد برای کار تبدیل کنید، سراغ دکتر محمدجواد ثابت رفتیم و از او درباره نکات کلیدی ساخت و تقویت برند کارفرمایی پرسیدیم.

استفاده از از برند مشتری برای بهبود برند کارفرمایی

از نظر آقای ثابت برای ساخت و تقویت برند کارفرمایی باید به این نکات توجه کرد:

راهکار شماره یک این است که از برند مشتری برای بهبود برند کارفرمایی استفاده کنید، به ویژه اگر برند مشتری خوبی دارید. امسال یکی از روندهای مهم برند کارفرمایی در دنیا، پیوند زدن برند مشتری با برند کارفرمایی است. برند مشتری یا همان چیزی که مشتریان از ما می‌شناسند، به دو طریق به برند کارفرمایی ما کمک می‌کند. اول اینکه، برندهایی که برند مشتری خوبی دارند، چون درآمد خوبی دارند، چون سودآوری خوبی دارند، می‌توانند بخشی از این سود را بیاورند و با کارکنان تقسیم کنند و این باعث می‌شود که در میان کارفرمایان دیگر از اعتبار بالایی برخوردار شوند و تبدیل به شخصی شوند ک افراد دوست دارند با آنها کار کنند. چرا که امکانات رفاهی خوبی دارند و برنامه‌های جبران خسارت خوبی برای کارکنان ارائه می‌دهند.

نکته دیگر این است که وقتی یک برندی زیاد به گوششان می‌خورد، به آن نام عادت و حتی علاقه پیدا می‌کنند و این می‌تواند در تقویت برند کارفرمایی تاثیر داشته باشد.

یکی دیگر از روندها در جهان این است که بتوانیم شعار برند کارفرمایی و شعار برند مشتری را با هم گره بزنیم. به عنوان مثال، کمپانی ساخت ماشین ولوو، در حوزه برند کارفرمایی روی امنیت تمرکز کرده است. به این معنا که، همان‌طور که من برای مشتریان خودرویی امن تولید می‌کنم، همان‌طور هم برای کارکنان فعلی و آینده امنیت را اولویت قرار می‌دهم. توصیه این است که، برندهایی که برند مشتری خوبی دارند، سعی کنند بر این موج سوار شوند و آن را در برند کارفرمایی لحاظ کنند.

توجه به EVP یا ارزش پیشنهادی کارمندان

راهکار شماره دو این است که شرکت‌ها باید به EVP یا ارزش پیشنهادی کارمندان توجه کنند. ارزش پیشنهادی کارمندان از مفاهیم مهم در برند کارفرمایی است و شامل نکات خاص و متمایزی می‌شود که شرکت‌ها دارند و آنها را به کارکنان خود ارائه می‌دهند. برای ساخت ارزش پیشنهادی کارمندان، ابتدا باید دید در صنعت افراد به دنبال چه چیزهایی به عنوان ارزش هستند. در گزارش برند محبوب ایران تلنت، می‌توانید این نکات را پیدا کنید و بر اساس آن ارزش پیشنهادی کارمندان را بسازید. در ساخت ارزش پیشنهادی کارمندان، می‌توانید از میان پنج دسته فرصت‌های رشد، فاکتورهای مالی و مزایا، افراد شاغل در سازمان، سازمان و مشاغل مختلف در سازمان‌ها، روی یکی از این دسته‌ها تمرکز کنید.

تمرکز بر عوامل رضایت شغلی و دلبستگی به برند کارفرمایی

راهکار شماره سه این است که باید روی عوامل رضایت شغلی و دلبستگی به برند کارفرمایی تمرکز کنید. داشتن تیم مدیریتی خوب، داشتن یک فرهنگ سازمانی قوی، داشتن فرصت‌های رشد و توسعه، داشتن محیط کاری مدرن و شیک، امکان دورکاری، سیستم‌های بالغ و موارد دیگر باعث می‌شوند که افراد در سازمان به برند شما وابسته شوند و کمتر ابزار نارضایتی کنند و بنابراین، بدون انجام کار خاصی برای شما تبلیغ خواهند کرد. بنابراین، اگر نسبت به هر آنچه در دورن و خارج از سازمان اتفاق می‌افتد بی تفاوت باشید، هم مشتریِ ناراضی خواهید داشت و هم کارمندان از شما رضایت نخواهند داشت.

پیاده سازی ارزش‌های پیشنهادی برند کارفرمایی

راهکار شماره چهار این است که منابع انسانی برای پیاده سازی ارزش‌های پیشنهادی کارفرمایی، باید فعال باشد. از حضور فعال در نمایشگاه‌ها و رویدادها تا اسپانسر شدن برای برگزاری رویداد یا ترجمه کتاب، باید در حوزه برند کارفرمایی فعال باشید و برند خود را نشان دهید. برای این کار بودجه اختصاص دهید و مسئولیت‌ها را میان افراد مختلف تقسیم کنید.

توجه به شبکه‌های اجتماعی برای تقویت برند کارفرمایی

راهکار شماره پنجم این است که به شبکه‌های اجتماعی خود توجه کنید. یک امکان فوق‌العاده به اسم شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توان از آنها نهایت بهره را برد و برند کارفرمایی را در آنها ترویج داد. یکی از مثال‌های بسیار جذاب در مورد برندهای بزرگ دنیا، این است که برندهای بسیاری حساب‌های کاربری‌ای در شبکه اجتماعی‌ای مانند اینستاگرام دارند که در آن درباره نوع کار کارمندان و یک روز کاری افراد در سازمان پست منتشر می‌کنند. این در مورد دیجی‌کالا که به عنوان برند محبوب این گزارش انتخاب شده است نیز صدق می‌کند و این برند در اینستاگرام صفحه‌ای برای انتشار پست‌هایی با محتوای کار و زندگی در دیجی‌کالا دارد.

علاوه بر این، پیگیری کردن اتفاقاتی که حول برند در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد نیز، به شما در ساخت و بهبود برند کارفرمایی کمک می‌کند.

توجه به فرایندهای همسان‌سازی نیرو در سازمان و خروج نیرو از سازمان

راهکار شماره ششم این است که به فرآیندهای همسان‌سازی نیرو در سازمان با خروج نیرو از سازمان توجه داشته باشید. یکی از راهکارها در جذاب کردن کار برای نیروی کار جوان در سازمان، این است که برای ورود آنها به سازمان برنامه ریزی داشته باشید. خوب است که برای همسان‌سازی نیرو از فرآیندهای منظم، همراه با ایده‌های خلاقانه مانند بازی، استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید از یک فردی به عنوان همراه برای نیروی جدید استفاده کنید تا او را در چند هفته و چند ماه اول همراهی کند و در همین مدت، فرد تازه وارد می‌توانید برند شما را به دیگر افراد معرفی کند و حتی در شبکه‌های اجتماعی درباره برند شما بگوید.

علاوه بر این، وقتی افراد سازمانی را ترک می‌کنند، در مورد سازمان و برند صحبت می‌کنند. اگر بتوانید فرآیندهای خروج نیرو از سازمان را منظم کنید، به آدم‌هایی که سازمان را ترک می‌کنند، به ویژه آدم‌های مهم، توجه کنید، می‌توانید برند کارفرمایی خود را قوی‌تر از گذشته کنید. در نهایت افرادی که در سازمان شما هستند و آنهایی که شرکت شما را ترک می‌کنند، می‌توانند به عنوان سفیر برند شما عمل کنند.

سخن پایانی

برند کارفرمایی اهرمی است که می‌توانید از آن در سازمان خود استفاده کنید و از مزایای بسیار آن بهره‌مند شوید. دیجی‌کالا به عنوان برند محبوب در گزارش امسال ایران تلنت شناخته شد و مطمئنا این شرکت توانسته تمام نکات کلیدی در ساخت و تقویت برند کارفرمایی و برند مشتری را در سازمان خود رعایت کند. این گزارش بخش‌های دیگر و همچنین اطلاعات مفید دیگری نیز دارد که می‌توانید برای آگاهی از آنها، به لینک زیر مراجعه کنید. ممکن است در بازه یک سال بتوانید روی برند خود کار کنید و جایگاه برند محبوب را در سال آینده از آن خود کنید.

مطالب پیشنهادی
۱ دیدگاه
  1. مریم می‌گوید

    سلام
    ممنونم از مطلب مفیدتون
    جسارتا چطور میتونیم سازمانمون رو در معرض این ارزیابی بگذاریم و بسنجیم که چه وضعیتی در حوزه برند کارفرمایی داریم؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.