وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

ارزش پیشنهادی کارمندان (EVP) چیست؟

ارزش پیشنهادی کارمندان (EVP) یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های هر کسب‌وکاری است که شما را از رقبای خود متمایز می‌کند و می‌تواند به شما در جذب و استخدام افراد متخصص و حفظ کارمندان کمک کند. برای ساخت ارزش پیشنهادی کارمندان، می‌توانید سراغ درک آنچه کارکنان فعلی شما در مورد شرکت‌تان لذت می‌برند و آنچه کارجویان در محل کار ایده‌آل خود می‌خواهند، بروید.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه ارزش پیشنهادی کارمندان می‌تواند به شما در جذب افراد متخصص و با استعداد کمک کند، چه عواملی می‌تواند باعث به وجود آمدن ارزش پیشنهادی کارمندان شود و چند نمونه از بهترین آنها را بیان خواهیم کرد.

محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد
با استفاده از سرویس سلری‌ایران تلنت می‌توانید به راحتی حقوق و دستمزد خود را در هرگروه شغلی و هر رده سازمانی محاسبه و آن را با سایر افراد مقایسه کنید.

ارزش پیشنهادی کارمندان چیست؟

ارزش پیشنهادی کارمندان (EVP) مجموعه‌ای از مزایایی است که شما به کارکنان در ازای مهارت‌ها، سوابق کاری و کیفیت انجام کار در هر موقعیت شغلی، ارائه می‌دهید. اما ارزش پیشنهادی کارمندان چه سودی برای کارمندان دارد؟

ارزش پیشنهادی کارمندان معمولا شامل مزایا، پاداش‌های مالی، فرصت‌های توسعه شغلی و امتیازات مازادی می‌شود که کارکنان دریافت می‌کنند. همچنین ارزش‌ها و چشم انداز شرکت‌ها را نیز بیان می‌کند. هدف ارزش پیشنهادی کارمندان این است که کارکنان را برای کار در شرکت شما هیجان‌زده کند و طوری است که باعث می‌شود تا کارکنان به کار در شرکت شما افتخار کنند. علاوه بر این، راهی عالی برای ساخت و توسعه برند کارفرمایی است.

بسیاری از کارجویان به دنبال شرکت‌هایی هستند که ارزش‌های آنها با ارزش‌های خودشان همخوانی دارد. همخوانی ارزش پیشنهادی کارمندان با اهداف و علایق کارجو، ممکن است او را متقاعد کند که شرکت شما را بر دیگر شرکت‌ها برای کار ترجیح دهد. در واقع، طبق یک نظرسنجی وب‌سایت Indeed، بیست و یک درصد از کارجویان سراغ موقعیت شغلی رفتند که با علایق و ارزش‌های آنها همخوانی داشته است.

علاوه بر این، داشتن EVP قوی و متقاعدکننده می‌تواند افراد شاغل در دیگر شرکت‌ها را برای کار در آن شرکت متقاعد کند (یعنی کسانی که به طور فعال به دنبال شغل نیستند، اما برای فرصت‌های شغلی گزینه مناسبی هستند)، که درصد زیادی از نیروی کار جهانی را تشکیل می‌دهند.

به طور کلی، ارزش پیشنهادی کارمندان درست مانند همان ارزش پیشنهادی کارفرمایان برای فروش محصول خود به مشتریان است.

ارزش پیشنهادی کارمندان

چه چیزی خوب بودن ارزش پیشنهادی کارمندان را مشخص می‌کند؟

یک EVP قوی باید متمایز و متفاوت از آن چیزی باشد که رقبای شما ارائه می‌دهند و با خواسته‌ها و نیازهای کارمندان شما مطابقت داشته باشد. در واقع، ارزش پیشنهادی کارمندان باید ارزش شرکت شما را نشان دهد و باعث شود کارکنان شما احساس غرور و انگیزه کنند و تشویق شوند تا هر روز بهترین خود را به نمایش بگذارند.

ارزش پیشنهادی قوی معمولا چیزی بیشتر از حقوق و دستمزدی است که به کارمند خود می‌دهید. در ادامه چند عنصر کلیدی که معمولا در خوب و قوی بودن ارزش پیشنهادی کارمندان اثر دارند را بیان خواهیم کرد:

  • پاداش‌های مالی مانند حقوق، پاداش‌های فصلی و همچنین دادن سهام.
  • مزایای استخدامی مانند مرخصی با حقوق، بیمه درمانی، صندوق بازنشستگی، مرخصی والدین یا مواردی از این دست.
  • فرصت‌های توسعه شغلی مانند یادگیری مدیریت و رهبری، آموزش فنی، برنامه‌های کوچینگ، ترفیعات شغلی، پوشش دادن تمام هزینه‌های ماموریت شغلی، بازپرداخت شهریه یا دوره‌های آموزشی پولی.
  • هدیه‌ها و مشوق‌های پولی و غیر پولی مانند عضویت در باشگاه، ارائه قهوه و تنقلات رایگان، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، فرصت دورکاری یا کارگاه‌های تیم سازی.
  • یک محیط کاری سالم و مثبت که برای کارمندان استقلال و تعادل بین کار و زندگی را فراهم می‌کند.
  • صحبت در مورد فرهنگ سازمانی، اهداف و ارزش‌ها مانند ارتباطات، همکاری و روابط مثبت بین اعضای تیم و سرپرستان.

نمونه‌هایی از ارزش پیشنهادی کارمندان

در اینجا چند نمونه از ارزش پیشنهادی کارمندان در شرکت‌های مختلف آورده شده است:

  • در Best Tech Unlimited، مدیران ارزش پیشنهادی خود را موفقیت کارمندان خود و کمک به آنها در دستیابی به اهداف خود تعیین کرده‌اند. تیم رهبری آنها با ارائه آموزش‌هایی در زمینه مدیریت و رهبری، کارگاه‌های تیم سازی و دوره‌های دانشگاهی رایگان به کارکنانی که حداقل یک سال در تیم حضور داشتند، دائما آنها را تشویق می‌کنند تا در حرفه خود پیشرفت کنند. آنها در ارزش پیشنهادی کارمندان متعهد به بهبود زندگی اعضای تیم‌ها و کمک به آنها به عنوان فردی حرفه‌ای هستند.
  • Marking Solutions به دنبال اعضای تیمی است که مشتاق کمک به دیگران هستند. هدف آنها همکاری دوشادوش با مشتریان برای کمک به کسب‌و‌کارهای کوچک آنها است. آنها این کار را با تفکر خارج از چارچوب برای ایجاد محتوای خلاقانه و کمپین‌های بازاریابی انجام می‌دهند که تمام این کارها مشتریان جدیدی را به سمت این شرکت‌ها سوق می‌دهد. برای کمک به کارکنان خود در ارائه یک رابطه منحصربه‌فرد میان مشتری و کارمند، آنها مزایایی مانند پرداخت هزینه برای رفت و آمد میان شرکت و محل ملاقات مشتریان، دوره‌های آموزشی در حوزه خدمات مشتریان و فرصت‌هایی برای پیشرفت شغلی را ارائه می‌دهند.
  • تیم Elevate به همکاری و مشارکت اهمیت می‌دهد. به همین دلیل است که آنها زمان خود را برای این گذاشتند که دفتر کار را به محل مورد علاقه برای تمام کارمندان تبدیل کنند. آنها می‌خواهند وظایف کاری را از طاقت فرسا بودن به امری سرگرم کننده تبدیل کنند. برای حمایت از این رویکرد، آنها مزایایی مانند آشپزخانه کاملا مجهز، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، پاداش‌های منحصربه‌فرد، استراحت کارکنان میان انجام کار و مرخصی نامحدود را ارائه می‌دهند. شعار آنها برای کار این است: «بیا با ما خوش بگذران و جایی که کار می‌کنی را دوست داشته باش.»

چگونه ارزش پیشنهادی کارمندان را در شرکت خود به وجود آورید؟

ارزش پیشنهادی کارمندان

ارزش پیشنهادی شما باید برای کارجویان جذاب باشد و باعث به وجود آمدن حس وفاداری به شرکت در آنها شود. در اینجا پنج مرحله برای کمک به شما برای ایجاد یک EVP قوی وجود دارد که می‌توانید آن را در فرآیند جذب و استخدام افراد با استعداد در نظر بگیرید:

۱. آنچه را که کسب‌وکار شما در حال حاضر ارائه می‌دهد را، ارزیابی کنید

آنچه شرکت شما برای فروش و ارائه به کارکنان دارد، چیست؟ به مزایا، پاداش، محیط کار و سایر فرصت‌هایی که کسب‌وکارتان به کارکنان ارائه می‌دهد توجه کنید.

با گذشت زمان، ارزش‌های شما ممکن است تغییر کند، بنابراین مهم است که ارزش پیشنهادی خود را مدام بررسی کنید تا به این نتیجه برسید که آیا به طور دقیق نشان دهنده تمام ارزش‌های شرکت شما است یا خیر.

۲. فهرستی از ویژگی‌هایی که کارکنان ایده‌آل شما دارند، تهیه کنید

با تمام سرپرست‌های شرکت خود در یک جلسه شرکت کنید و تمام ویژگی‌های مورد انتظار در افرادی که می‌خواهید برای موقعیت‌های شغلی خود جذب کنید را لیست کنید. تمام این ویژگی‌ها، فرد ایده‌آل شما برای کار را مشخص خواهد کرد. هر گونه مهارت، ویژگی و توانایی این کارکنان ایده‌آل را ذکر کنید. این ویژگی‌ها و صفات احتمالی در کارجویان می‌توانند شامل موارد زیر شوند:

دسترسی رایگان به بانک رزومه +۲ میلیون کارجو:
با دریافت حساب دمو از لینک زیر،‌ به صورت رایگان در بانک رزومه کارجویان جستجو کرده و اطلاعات کامل آن‌ها را در گروه‌های شغلی بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و ۴۰ گروه شغلی دیگر مشاهده نمایید
  • قابل اعتماد بودن
  • با انگیزه بودن
  • با تجربه بودن
  • پرشور بودن
  • منضبط بودن

دانستن ویژگی‌های احتمالی در کارکنان ایده‌آل خود به شما این امکان را می‌دهد که ارزش پیشنهادی خود را حول این ویژگی‌ها آماده کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال کارمندان با انگیزه هستید، فرصت‌های آموزشی و توسعه شغلی را می‌توانید در ارزش پیشنهادی کارمندان ارائه دهید. این امر باعث می‌شود که با انگیزه‌ترین افرادی را که به دنبال فرصت‌هایی برای رشد و پیشرفت در حرفه خود هستند را، جذب کنید.

۳. نظرسنجی‌ای برای کارکنان فعلی ترتیب دهید تا خواسته‌ها و نیازهای آنها را کشف کنید

ارزش پیشنهادی کارمندان

برای اینکه میزان جابجایی کارمند در سازمان خود را کاهش دهید، لازم است که در جذب و استخدام افراد متخصص و با استعداد قوی عمل کنید و علاوه بر این، روی نگه داشت کارمندان فعلی خود تمرکز کنید. سوالاتی را برای کارمندان خود طرح کنید و از کارکنان خود بپرسید که چه چیزی را در مورد شرکت شما دوست دارند و دوست دارند تا چه چیزی در شرکت بهبود پیدا کند. از این فهرست برای درک اینکه کارکنان فعلی شما از کدام موارد بیشترین بهره را خواهند برد، استفاده کنید.

کارمندان برای ماندن در شرکتی با یک EVP که حول نیازهای آنها می‌چرخد، بیشتر تشویق می‌شوند. اینکه کارکنان چقدر مشتاق کار در شرکت شما هستند، باعث به وجود آمدن جوی مثبت در شرکت می‌شود و جذب افراد را آسان‌تر می‌کند. سؤالاتی که باید در نظرسنجی کارکنان خود بگنجانید عبارت‌اند از:

  • در زمان کار کردن در اینجا، از چه چیزی بیشتر لذت می‌برید؟
  • برخی از مزایای مورد علاقه شما که در حال حاضر در شرکت ارائه می‌شود، چیست؟
  • دوست دارید چه فرصت‌هایی برای شما در شرکت فراهم کنیم؟
  • آیا مسیر شغلی شما در شرکت مشخص است؟
  • آیا احساس می‌کنید دارید کار معناداری انجام می‌دهید؟
  • دوست دارید شرکت چه حمایتی از شما داشته باشد که به پیشرفت شغلی شما کمک کند؟
  • به نظر شما چه چیزی این شرکت را منحصر به فرد می‌کند؟

انجام مصاحبه‌های خروج یکی دیگر از راه‌های عالی برای به‌دست آوردن بازخورد مثبت است که می‌توانید از آن برای ایجاد یک EVP قوی استفاده کنید.

۴. ارزش پیشنهادی کارمندان را برای هر کارمند و کارجو منحصربه‌فرد تعریف کنید

برای اطمینان از جذب افراد متخصص و ایده‌آل خود، پیام‌های خود را برای مخاطب خاصی که می‌خواهید استخدام کنید بنویسید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای موقعیت شغلی کارآموزی در شرکت خود افرادی را استخدام کنید که تمایل به یادگیری و رشد دارند، ارزش پیشنهادی کارمندان شما می‌تواند هر گونه رشد، پیشرفت شغلی یا بازپرداخت شهریه را شامل شود.

تدوین ارزش پیشنهادی مختص هر کارجو، باعث جذب و استخدام افراد مناسب در شرکت شما می‌شود. حتی اگر ارزش پیشنهادی کارمندان را برای فردی خاص آماده می‌کنید، فراموش نکنید که هر EVP همچنان باید ارزش‌ها و اهداف شغلی شرکت شما را در به صورت کلی نشان دهد.

ارزش پیشنهادی کارمندان

۵. با ارزش پیشنهادی کارمندان در شرکت خود ارتباط برقرار کنید

بعد از اینکه ارزش پیشنهادی کارمندان خود را تعریف کردید، وقت آن است که آن را با کارجویانی که می‌خواهید جذب کنید به اشتراک بگذارید. آن را در شرح شغلی خود، در وب‌سایت شرکت یا وب‌سایت‌های کاریابی، در طول فرایند مصاحبه، نامه‌های پیشنهاد شغلی، حساب شبکه‌های اجتماعی خود و سایر بخش‌های فرآیند استخدام ارائه دهید.

به یاد داشته باشید، هدف یک EVP کمک به شما برای جذب، استخدام و حفظ افرادی است که مناسب برای کسب و کار شما هستند، بنابراین مهم است که این افراد از آنچه شرکت شما را منحصر به فرد می‌کند آگاه باشند.

منبع indeed
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.