وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

معرفی بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسی

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسی

برنامه نویسی و نوشتن کد برای ساخت و طراحی نرم افزار و وب، به یکی از پرطرفدارترین مشاغل دنیا تبدیل شده است و روز به روز به دوست داران این حرفه اضافه می‌شود. آینده برنامه نویسی، موقعیت شغلی بسیار عالی و همچنین درآمد خوبی که برنامه نویسان از این شغل به دست می‌آوردند، یکی از دلایل بسیار مهم در محبوبیت این حرفه است که آن را در بازار کار امروز بسیار درخشان کرده است.

اگر در اول راه برنامه نویسی هستید و دوست دارید تا بدانید چگونه برنامه نویس شوید و چگونه کار پیدا کنید، به مقاله چگونه به عنوان برنامه نویس مبتدی کار پیدا کنیم مراجعه کنید که جواب سوالات خود را در آنجا پیدا خواهید کرد.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

ابزار مناسب برای برنامه نویسی و کدنویسی، می‌تواند بهره‌وری شما را به عنوان برنامه نویس به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به شما کمک کند تا پروژه را به بهترین شکل پیش ببرید. در ادامه با بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسی آشنا شوید.

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسی

یکی از اساسی‌ترین نرم افزارهای برنامه نویسی، ویرایشگر کد منبع است که همه جا و به طور مداوم استفاده می‌شود. ویرایشگر کد منبع در اصل یک برنامه ویرایشگر متن است که برای نوشتن و ویرایش کد برنامه نویسی، طراحی شده است.

ویرایشگر کد می‌تواند به عنوان یک نرم افزار مستقل مورد استفاده قرار بگیرد و یا در مرورگر یا یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار (IDE) تعبیه شده باشد. از آنجایی که ممکن است صدها نرم افزار برای ویرایش کد و کدنویسی در بازار وجود داشته باشد، به همین خاطر انتخاب برای کدنویس و برنامه نویس می‌تواند سخت شود.

برای آسان کردن کار شما در انتخاب، ما بهترین نرم افزارهای برنامه نویسی را در این مقاله جمع آوری کردیم که علاوه بر اینکه می‌توانند به شما اطلاعات مفیدی ارائه دهند، همچنین می‌توانند باعث افزایش سرعت روند کدگذاری شما شوند.

Eclipse

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسیقیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: لینوکس، macOS، ویندوز

Eclipse یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار است که می‌توان از آن به عنوان افزونه برای شخصی سازی محیط کدنویسی استفاده کرد. اگرچه این نرم افزار برای برنامه نویسی به زبان جاوا استفاده می‌شود، اما با این حال شما می‌توانید برای برنامه نویسی به زبان‌های دیگر نیز از آن استفاده کنید.

این نرم افزار هنگام نوشتن، کد خطاهای زمان کامپایل را بررسی می‌کند و از آنجایی که به کاربر پیشنهاداتی برای بهبود کار ارائه می‌دهد و همچنین انجمنی برای کمک به کاربر دارد، می‌توانید سرعت کدگذاری خود را با این ابزار افزایش دهید.

در فضای Eclipse می‌توانید چندین پرونده و پروژه را به طور کارآمد مدیریت کنید و این نرم افزار از فرمت‌های مختلف فایل پشتیبانی می‌کند.

Geany

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسیقیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: لینوکس، macOS، ویندوز

Geany یک ویرایشگر متن منبع باز و بسیار سبک است که به طور خاص برای زمان بارگذاری بسیار کوتاه و وابستگی محدود به برنامه‌های خارجی یا بسته‌های جداگانه شناخته می‌شود.

این نرم افزار از بسیاری از زبان های برنامه نویسی آینده دار و کدنویسی، از جمله C ، C # ، C ++ ، PHP ، HTML ، CSS JavaScript ، Python ، Perl ، Haskell و Pascal پشتیبانی می‌کند. همچنین از انواع فایل‌های رایج مانند Diff-output و فایل‌های SQL نیز پشتیبانی می‌کند.

Gedit

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسیقیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: لینوکس، macOS، ویندوز

gedit یک ویرایشگر متنی سبک و در عین حال قدرتمند برای محیط دسکتاپ GNOME است. مطابق فلسفه پروژه‌های GNOME، این نرم افزار رابط کاربری گرافیکی تمیز و ساده‌ای برای ویرایش کد منبع و متن ساختار یافته مانند زبان‌های نشانه گذاری دارد.

این نرم افزار علاوه بر اینکه برای تمام زبان‌های برنامه نویسی مناسب است، دارای ویژگی‌هایی مانند درست کردن املا و همچنین پیدا کردن کدها و جایگزین کردن آنها نیز است.

Notepad++

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسیقیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: ویندوز

Notepad ++ فراتر از یک ویرایشگر عمل می‌کند و به عنوان جایگزین Notepad عمل می‌کند که از بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. این نرم افزار به زبان C ++ نوشته شده است و از Win32 و STL استفاده می‌کند که حجم و اندازه را کاهش می‌دهند و تضمین می‌کنند که سرعت اجرای کد بالاتر برود.

این نرم افزار یک گزینه عالی برای برنامه نویسی است. به لطف ویژگی ویرایش بر روی چند تب، می‌توانید همزمان روی چندین سند روی این نرم افزار کار کنید.

به طور خلاصه، کار با Notepad ++ به سادگی کار با Notepad مایکروسافت است، اما به هر حال نسبت به Notepad ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. با استفاده از این نرم افزار رایگان می‌توانید کارهای مربوط به برنامه نویسی و کدنویسی را به بهترین شکل انجام دهید و ویژگی‌های منحصر به فرد آن تمام نیازهای شما را در پروژه‌ها برآورده می‌کند.

Visual Studio

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسیقیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: ویندوز، macOS

Microsoft Visual Studio ابزاری بسیار قدرتمند برای طراحی وب‌سایت، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌‌های نسخه وب و همچنین اپلیکیشن‌های موبایل است. این ابزار بیشتر توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط برای برنامه نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

این ابزار دارای اینتلیسنس IntelliSense (فناوری خودتکمیلی شرکت ماکروسافت برای استفاده در محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار) است که کار آن اصلاح کد و پیدا کردن اشکال را به صورت همزمان انجام می‌دهد.

از مزایای این ابزار قدرتمند این است که دارای پشتیبانی آنلاین است و مایکروسافت به طور مداوم این محصول را به روز نگه می‌دارد.

Xcode

بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسیقیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: macOS

Xcode یک ابزار توسعه نرم افزار خوب است که بیشتر اسناد توسعه دهنده اپل را درارا می‌باشد. این نرم افزار برای توسعه نرم افزارهای iOS ، iPadOS ، macOS ، watchOS و tvOS مورد استفاده قرار می‌گیرد و محدوده استفاده از آن به اپل و محصولات آن خلاصه می‌شود.

Xcode و Swift (زبان برنامه نویسی طراحی شده توسط شرکت اپل) در کنار هم، برنامه نویسی را به یک تجربه زنده و لذت بخش تبدیل می‌کنند. بهترین چیز در مورد Xcode این است که شما در طراحی خود تنها کافی است عناصر را درگ کنید و محصول نهایی را به بهترین شکل ارائه دهید.

TextMate

قیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: macOS

TextMate یک ویرایشگر متن سبک و رابط کاربر گرافیکی است که به طور خاص برای macOS طراحی شده است و جزء بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسی است.

TextMate برای Mac یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار نیست، اما با استفاده از اسنیپت‌های قدرتمند، ماکروها و سیستم‌های منحصر به فرد دیگر، اغلب می‌تواند محیطی برای یک برنامه نویس فراهم کند که حتی یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار ندارد. این نرم افزار می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید مدیریت پروژه را به بهترین نحو انجام دهید و همین موضوع باعث شده است که اکثر کاربران از آن راضی باشند.

در نهایت، این نرم افزار کدنویسی را با یک رابط کاربری گرافیکی تمیز و مینیمال، سبک نگه می‌دارد. این نرم افزار برای مبتدیان بسیار عالی است و کدنویسی و رفت اشکال کدها با آن بسیار آسان است.

Vim

قیمت: رایگان

بسترهای مورد استفاده: یونیکس، لینوکس، macOS، ویندوز

Vim یک نرم افزار منبع باز است که برای استفاده هم در واسط خط فرمان و هم به عنوان ابزاری مستقل در رابط کاربر گرافیکی طراحی شده است. این ابزار سینتکس خودکار و تبدیل به HTML، لیست خطا، مولفه‌ها و تصحیح خودکار را انجام می‌دهد.

برای اینکه بهتر بتوانید کار کدنویسی را در این نرم افزار انجام دهید، می‌توانید اندازه تب‌ها را در آن تغییر دهید و حتی به صورت افقی و عمودی بزرگ و کوچک کنید. این ابزار دستورات زیادی برای کار با کیبورد دارد که دیگر نیاز به ماوس را به حداقل می‌رساند. این ویژگی سرعت شما را حداقل دو برابر افزایش می‌دهد.

اگرچه در ظاهر Vim  به نظر یک ویرایشگر متن ساده می‌رسد، اما یک ابزار عالی است که ویژگی‌های منحصر به فردی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در نظرسنجی که در سال ۲۰۱۹ انجام شد و برنامه نویسان در آن رای دادند، Vim به عنوان پنجمین نرم افزار برای توسعه نرم افزار و همچنین کدنویسی انتخاب شد.

تمام این بهترین نرم افزارها برای برنامه نویسی تنها بخشی از صدها نرم افزار موجود در بازار برای کدنویسی و توسعه نرم افزار هستند. انتخاب بهترین نرم افزار برای کدنویسی و برنامه نویسی، به عواملی از جمله زبان برنامه نویسی، سیستمی که استفاده می‌کنید، بودجه‌ای که دارید و همچنین انتظار شما از نرم افزار، بستگی دارد.

برای اطلاع از آخرین فرصت‌های شغلی برنامه نویسی و مشاهده آگهی‌های استخدام برنامه نویس، می‌توانید به وب ‌سایت ایران تلنت مراجعه کنید.

 

بیشتر بخوانید:

مطالب پیشنهادی
14 دیدگاه
  1. Programmer می‌گوید

    محض اطلاع visual studio پولیه و اکثرا کرک میکنن
    البته من راجب باقی برنامه ها اطلاعی ندارم که پولی هستن یا نه

    1. احمد می‌گوید

      دوستان عزیز به هیچ عنوان پولی نیست و براحتی از سایت مایکروسافت رایگان دانلود کنید حالتشو ببرید

      1. امین می‌گوید

        حالتش کجاست که ببریمش؟

    2. کزنسوف می‌گوید

      محض اطلاع visual studio پولی نیست الکی نگو من خودم اصلشو رایگان دانلود کردم بیا اینم لینکش
      https://code.visualstudio.com/download

    3. سعید می‌گوید

      ویژوال دو نسخه رایگان و پولی داره البته نسخه پولیش خیلی کار امدتره من با هر دوتاش کار کردم اما نسخه رایگانش رو میتونی از خود مایکروسافت بصورت نسخه اصلی دانلود کنی و کار رو برات در میاره

  2. ی می‌گوید

    دوست عزیز visual studio code منظورش هست که یک ویرایشگر متن بسیار قوی هست

  3. رامین می‌گوید

    سلام ببخشید شما برنامه و کد نویس هستید میشه به منم یاد بدید چقدر زمان میبره وچی احتیاج داره

    1. vesal می‌گوید

      ببینید دوست عزیز کد نویسی هم به زبان و هم به علاقه شما برمیگرده
      اگر یه زبان ساده و سطح بالا بخواید یاد بگیرید (مثل پایتون) حد اقل ۱ ماه یادگیری پایه داره ولی زبان های سخت تر مثل c,c++باید دو تا سه ماه وقت بذارید
      البته که یادگیری کد نویسی هیچ پایانی نداره و شما بعد از ۱۰ سال کار با یک زبان میتونی یه چیز جالب دربارش یاد بگیری

  4. کیان می‌گوید

    اضافه کنم که visual studio 50 گیگ حجم داره

    1. امیر حسین می‌گوید

      همین پدر مارو درآورده

  5. محمد حسن نظری می‌گوید

    سلام من ویژوال استودیو دارم می خواهم حذف کنم چون حجم زیادی میگیره می خواهم یه آپ خوب معرفی کنید که دقیقا مثل ویژال عالی باشه ولی حجم خیلی کمتری بگیره ممنون

  6. ملک جمشید جهانسوز می‌گوید

    من اهل افغانستان هستم اما واقعا مطالب خوب و مفید بود برای من چون من تازه انجینری نرم افزار را شروع کردم برای من که خیلی مفید بود

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. خیلی خوشحالیم که مطالب سایت برای شما مفید بوده.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.