وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

روند استخدام و بررسی رزومه در اپل چگونه است؟

افراد بسیاری در سراسر جهان دوست دارند تا برای غول‌های فناوری کار کنند و این موضوع باعث شده که به بررسی روند استخدام در این شرکت‌ها و ارسال رزومه برای آنها پرداخته شود. یکی از این شرکت‌ها اپل نام دارد که در میان شرکت‌های برتر در سیلیکون ولی است که به طور مرتب افراد متخصص و نخبه را از سرتاسر جهان جذب می‌کند.

اپل به مخفی کاری معروف است و این در روند استخدامی این شرکت نیز وجود دارد و بسیاری با برخی از زوایای استخدامی این شرکت آشنا نیستند. اما با بزرگ‌تر شدن این سازمان و بیش از ۱۰۰۰۰۰ نماینده در سرتاسر جهان، نیاز به استخدام در این سازمان افزایش پیدا کرده است و افراد بسیاری، این فرصت را دارند تا در این غول فناوری مشغول به کار شوند و تجربه‌ای عالی از کار در یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های دنیا داشته باشند. این مقاله نشان می‌دهد که از فرایند استخدام اپل چه انتظاراتی باید داشت.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

کار در اپل چگونه است؟

از آنجایی که اپل نیز مانند دیگر شرکت‌های بزرگ محیط‌های کاری بسیاری دارد، بنابراین حدس زدن و قضاوت در مورد محیط کاری آن کار آسانی نیست. اما با این حال، اگرچه هر محیط کاری آن ممکن است فضایی متفاوت داشته باشد، اما یک قانون کلی برای تمام آنها وجود دارد که کار برای اپل را بسیار جذاب کرده است. اپل برای کارکنان خود در تمام دنیا مزایای فوق‌العاده، کار هیجان‌انگیز و یک محیط تیمی فوق‌العاده به ارمغان آورده است. در مقاله مهم‌ترین مزایای کار در شرکت اپل می‌توانید با برخی از مهم‌ترین این مزایا آشنا شوید.

اپل چه نوع مشاغلی را ارائه می‌دهد؟

روند استخدام و بررسی رزومه در اپل

آگهی‌های استخدامی اپل تنوع زیادی دارند. برخی از این آگهی‌ها شامل طراحی، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، عملیات و زنجیره تامین، نرم‌افزار و خدمات، سخت‌افزار، بازاریابی، عملکردهای شرکتی، فروش، توسعه کسب‌وکار و پشتیبانی مشتریان می‌شوند.

در اوایل سال جاری، اپل اعلام کرد که مدل کار کارمندان از حضور در پردیس شرکت به مدل کاری هیبرید تغییر خواهد کرد. هم اکنون، دورکاری در اپل به چند نقش محدود شده است، از جمله کار به عنوان مشاور.

علاوه بر این، فروشگاه‌های اپل برای نقش‌های تخصصی مانند کارشناس تجاری، متخصص فنی و مدیر، استخدام می‌کنند.

اپل دوره‌های کارآموزی فناوری را برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این دوره‌های کارآموزی به دانشجویان این اجازه را می‌دهد تا روی پروژه‌های مهم کار کنند، بینش خوبی از کار در این شرکت پیدا کنند و کار در اپل را تجربه کنند.

همان‌طور که مشاهده کردید، فرصت‌های شغلی در اپل از کارآموزی تا متخصصین حرفه‌ای، متنوع هستند و افراد با هر میزان سابقه و البته تخصص و پشتکار می‌توانند برای استخدام خارج از ایران و در این شرکت اقدام کنند.

کجا می‌توان برای مشاغل اپل درخواست داد؟

وقتی متقاضیان برای کار در شرکت بزرگی مانند اپل آماده می‌شوند، باید مستقیم به وب‌سایت این شرکت مراجعه کنند. در سایت اپل و در بخش فرصت‌های شغلی، فهرستی از صدها موقعیت شغلی که شامل سطوح ابتدایی، میانی و ارشد می‌شود را می‌توان پیدا کرد.

از آنجایی که رقابت برای استخدام در اپل بسیار شدید است، بنابراین رزومه متقاضیان و آنچه در دست دارند باید قوی و کامل باشد تا بتوانند دیگر رقبا را پشت سر بگذارند.

یکی از راه‌های موفقیت در ارسال درخواست برای استخدام در اپل، شبکه‌سازی و داشتن ارجاع است. اگر متقاضیان از قبل شخصی را بشناسند که در اپل کار می‌کند، درخواست معرفی از سمت آن شخص می‌تواند شانس او را برای رسیدن به مرحله مصاحبه افزایش دهد.

اگر فرد متقاضی با کسی در اپل ارتباط نداشته باشد، باید سراغ شبکه‌سازی برود و به افراد اطراف خود در حوزه کاری‌ای که است، بیفزاید. رویدادهایی که اپل در پردیس آموزشی خود برگزار می‌کنند، بهترین راه برای آشنایی با مدیران استخدام و فرصت‌های کارآموزی در این شرکت است.

اپل در افراد واجد شرایط خود به دنبال چه چیزی است؟

روند استخدام و بررسی رزومه در اپل

اپل در فرم استخدام آنلاین خود از متقاضیان در مورد انگیزه‌ها و آرزوهایشان سوال می‌کند. این شرکت برای همکاری، نوآوری خلاقانه و دستیابی به بالاترین استانداردها ارزش قائل است و این موارد برای شرکتی مانند اپل، از اهمیت بالایی برخوردار است. متقاضیان هنگام پاسخ دادن به سوالات باید مثبت‌اندیشی خود را نشان دهند، بر مهارت‌های نرم خود تاکید کنند و به ارزش‌های اصلی شرکت وفادار بمانند.

مهارت‌های نرم که اپل به دنبال آنها است ارزش‌های اصلی اپل
زیرکی برابری و تنوع
عزم و اراده تحصیلات
کنجکاوی تطبیق پذیری
تمرکز تیمی اکوسیستم
آرمان‌گرایی رفتار مسئولانه
حریم خصوصی

برای کار در اپل به چند سال تجربه نیاز است؟

مشاغلی مانند مهندس نرم افزار، مهندس پایگاه داده، مهندس امنیت شبکه یا مدیر علوم داده به چهار تا هفت سال تجربه مرتبط نیاز دارند. هرچه موقعیتی که برای آن درخواست داده می‌شود سطح ارشدیت بالاتری داشته باشد، به تجربه بیشتری نیاز دارد. این همان چیزی است که در بسیاری از آگهی‌های استخدام برنامه نویس خارج از ایران دیده می‌شود و تجربه کاری در این حیطه، حرف اول را می‌زند.

فرایند استخدام اپل

اپل یک شرکت بزرگ است، بنابراین کاریابی و تعیین نحوه استخدام در اپل ممکن است دشوار باشد. اینطور نیست که متقاضیان بتوانند وارد یکی از فروشگاه‌های اپل شوند و خودشان را معرفی کنند. از آنجایی که اپل موقعیت‌های شغلی بسیاری را در مکان‌های مختلف ارائه می‌دهد، ساده‌ترین و کارآمدترین راه برای درخواست شغلی این شرکت، انجام آن به صورت آنلاین است. از طریق وب‌سایت اپل، می‌توانید تمام فرصت‌های شغلی این شرکت را مشاهده کنید. اما فرآیند استخدام اپل شامل مراحل زیر می‌شود:

۱- فرایند درخواست

ارسال رزومه برای فرصت‌های شغلی اپل، اولین کاری است که باید هنگام درخواست شغلی برای این شرکت انجام دهید. از آنجایی که روند بررسی رزومه در اپل نیز مانند دیگر شرکت‌ها در جهان استفاده از سیستم ردیابی متقاضی است، بنابراین متقاضیان باید رزومه ATS فرندلی داشته باشند تا بتوانند از این فیلتر گذر کنند. برای این کار یک فرم آنلاین وجود دارد که برای پر کردن به اطلاعات مهم و اساسی نیاز است.

در این فرم، اطلاعاتی مانند سابقه تحصیلی به اضافه تجربه کاری (در صورت داشتن) خواسته می‌شود. فراموش نکنید، این کار باید در سایت رسمی اپل انجام شود.

علاوه بر این، ممکن است لازم باشد متقاضیان به برخی از سوالات انگیزشی که هنگام پر کردن فرم درخواست از آنها پرسیده می‌شود، پاسخ دهند. نمونه‌هایی از این سوالات انگیزشی عبارت‌اند از:

  • انگیزه شما برای جستجوی شغل در اپل چیست؟
  • چرا برای این نقش درخواست دادید؟

بهتر است متقاضیان برای این سوالات پاسخ مناسب و درستی داشته باشند، زیرا سوالات بسیار مهمی هستند.

۲. مصاحبه تلفنی اپل

روند استخدام و بررسی رزومه در اپل

پس از بررسی درخواست آنلاین متقاضیان توسط پرسنل استخدام، اپل افراد انتخاب‌شده را برای مصاحبه دور اول دعوت می‌کند. این فرصت خوبی برای افراد انتخاب‌شده است تا مهارت‌ها، دانش و علایق خود را به نمایش بگذارید و خود را به عنوان فرد واجد شرایط برای آن موقعیت شغلی معرفی کنند.

این مصاحبه با توجه به صلاحدید اپل، ‌ممکن است به صورت تلفنی نیز انجام شود. این شرکت به متقاضیان توصیه می‌کند که پروژه‌های گذشته‌ای را که روی آن‌ها کار کرده‌اند و تجربیات آکادمیک و حرفه‌ای خود را برای این مصاحبه‌ها در نظر داشته باشند.

متقاضیان باید به دقت در مورد نقش خود در محل کار قبلی، دستاوردهای خود و روش‌هایی که در برخورد با مشکلات استفاده کرده‌اند، توضیحات داشته باشند. این اطلاعات به افراد انتخاب‌شده کمک می‌کند تا به سوالات این مصاحبه به درستی پاسخ دهند. برخی از سوالات که در مصاحبه اپل پرسیده می‌شوند عبارت‌اند از:

  • درباره زمانی که بین طراحی و توسعه با تضاد مواجه شدید، توضیح دهید.
  • در مورد بزرگترین چالشی که در محل کارِ قبلی خود داشتید و نحوه حل آن توضیح دهید.
  • درباره زمانی که از مهارت‌های خود در رهبری استفاده کردید، توضیح دهید.
  • درباره پروژه قبلی که روی آن کار می‌کردید توضیح دهید.

۳. آزمون سنجش اپل

پس از موفقیت در مصاحبه تلفنی، از فرد انتخاب‌شده برای شرکت در مرکز ارزیابی شرکت دعوت می‌شود. این فرصتی را برای او به وجود می‌آورد تا با کارکنان حرفه‌ای اپل ارتباط برقرار کند و همچنین اطلاعاتی حیاتی در مورد تاسیس اپل بیاموزد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

این زمان مناسبی برای متقاضیان خواهد بود تا در مورد نحوه کار کردن در اپل آموزش ببینید. در مرکز ارزیابی، ممکن است تمریناتی مانند موارد زیر ارائه شود:

  • تمرینات گروهی اپل

این تمرین توسط شرکت برای بررسی توانایی متقاضی برای همکاری موثر با یک تیم استفاده می‌شود. در طول تمرین، برخی از کارکنان اپل از نزدیک شایستگی فرد متقاضی را برای حل مشکلات به عنوان عضوی از تیم ارزیابی خواهند کرد.

به همین خاطر، بسیار مهم است که در این مرحله ایده‌ها به اشتراک گذاشته شود و برای آن استدلال طرح شود. اما متقاضیان باید آماده باشند که به دیگران برای حل مشکلات کمک کنند. متقضایان در این تمرین باید شیوا و روان صحبت کنند و این کار را بدون وقفه انجام دهند.

  • تمرین نوشتاری اپل

وظیفه فرد متقاضی در این مرحله این است که برای یک مشکل در یک مطالعه موردی که قبلا دیده نشده، پاسخی ارائه دهد. برای این کار خلاصه‌ای از آنچه اتفاق افتاده، به فرد داده می‌شود. متقاضیان باید تمام اطلاعاتی را که در خلاصه به آنها ارائه شده را، با دقت مرور کنند. این به آنها کمک می‌کند تا پاسخ خود را سریع ارائه دهند.

  • تمرین نقش‌بازی در اپل

برای این تمرین، بیست دقیقه به کارجویان فرصت داده می‌شود تا به صورت جفت روی موضوعی کار کنند تا ببینید چگونه می‌توانند مجموعه‌ای از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند. هر دو متقاضی باید پاسخ خود را آماده کنند.

این کار یک بخش دوم دارد که بسیار جالب است. پرسنلی که با افراد متقاضی مصاحبه می‌کنند به عنوان یک مشتری عمل می‌کنند و افراد متقاضی نماینده کارکنان اپل خواهند بود. آنها باید مهارت مذاکره و استدلال تحلیلی و توانایی خود را برای کار در یک تیم به نمایش بگذارید.

۴. مصاحبه نهایی اپل

روند استخدام و بررسی رزومه در اپل

این آخرین مرحله از فرایند استخدام اپل است. رسیدن به این مرحله بسیار خوشحال‌کننده است و همچنین نشان دهنده شایستگی افراد متقاضی برای کار در اپل است.

این مصاحبه به صورت حضوری و تنها با یکی از کارمندان اپل خواهد بود – مدیر یا مدیر ارشدی که در بخش مد نظر کارجو برای کار، مسئولیت دارد. این یک مصاحبه مبتنی بر شایستگی است و برای اینکه بدانند فرد انتخاب‌شده چقدر ماهر، پرشور و مشتاق برای کار اپل است، استفاده می‌شود.

به تمام افراد در این مرحله توصیه می‌شود که با آمادگی کامل در مصاحبه حضور پیدا کنند، زیرا این آخرین فرایندی است که قبل از گرفتن شغل باید طی کنند.

مواردی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم، نکات مهم در مصاحبه حضوری در اپل است:

  • مصاحبه معمولا یک ساعت طول نمی‌کشد. گاهی اوقات، ممکن است فقط سی دقیقه طول بکشد.
  • در این مصاحبه، افراد متقاضی باید دلایل قوی برای تبدیل شدن به کارمند اپل و اشتیاق خود برای کار در شرکت را ارائه دهند.
  • باید خود را برای پرسیدن چند سوال جالب از مصاحبه‌کننده آماده کنند، زیرا از آنها خواسته می‌شود این کار را انجام دهند. به عنوان مثال، می‌توانند از مسیر شغلی خود در شرکت اپل سوال کنند.

۵. فرایند آنبوردینگ در اپل

بعد از اینکه استخدام قطعی شد، فرد استخدام شده مانند هر کارمندی، قبل از کار با فرآیند آنبوردینگ مواجه می‌شود. آنبوردینگ یکی از مهم‌ترین فرآیندها در هر سازمانی است که در آن به افراد استخدام شده در مورد شرکت و نقش آنها آموزش‌هایی داده می‌شود. کل فرآیند یک روز کامل طول نمی‌کشد و فقط چند ساعت زمان می‌برد.

استخدام در اپل چقدر طول می‌کشد؟

روند استخدام و بررسی رزومه در اپل

پس از تکمیل فرایند استخدام در اپل، با فرد منتخب تماس گرفته می‌شود و می‌تواند کار خود در شرکت را آغاز کند. زمان خاصی برای تماس تلفنی از سمت اپل وجود ندارد. اما با این حال، دریافت بازخورد از سمت اپل فقط چند هفته طول می‌کشد.

توجه: فقط متقاضیان منتخبی که مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، در این شرکت استخدام خواهند شد.

سخن پایانی

اپل مکانی است که افراد با استخدام در آن می‌توانند مهارت‌های خود را توسعه دهند و به فردی موفق تبدیل شوند. این شرکت هنگام ارائه شغل به نامزدها بسیار محتاط است. آنها معمولا افراد را بدون توجه به مذهب، هویت جنسی، منشاء ملی یا نژاد استخدام می‌کنند.

هرکسی می‌تواند با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای موقعیت‌های شغلی اپل و رسیدن به فرایند استخدام اپل اقدام کند.

منبع zdnet jobdescriptionandresumeexamples
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.