وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

تعیین سطح زبان چرا مهم است و چطور متوجه سطح خود شویم؟

تعیین سطح زبان در بسیاری از مشاغل دارای اهمیت است. امروزه فناوری در تمامی مشاغل تغییرات زیادی ایجاد کرده است و افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند، امکان مطالعه متون انگلیسی مرتبط با شغل‌شان و درک مفاهیم را دارند. به همین دلیل شانس بیشتری برای انجام امور روزمره براساس اطلاعات دریافتی از منابع انگلیسی دارند و بالطبع موفقیت بیشتری به‌دست می‌آورند.

به همین دلیل بسیاری از کارفرمایان در کسب و کارهای پیشرو به سطح زبان کارجویان در زمان استخدام توجه می‌کنند. از سویی دیگر، بالا بودن سطح زبان انگلیسی از پیش شرط‌های مهم برای استخدام افراد در شرکت‌های بین‌المللی است. افرادی که مدرک مستندی برای تعیین سطح زبان خود دارند، می‌توانند برای بهترین شرکت‌ها رزومه ارسال کنند.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

چرا تعیین سطح زبان اهمیت دارد؟

افراد به دلایل مختلفی به سراغ تعیین سطح می‌روند. درک این واقعیت که تا چه میزانی به زبان انگلیسی مسلط هستیم به ما کمک می‌کند تا برای بهبود سطح فهم و درک‌مان از زبان انگلیسی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم. دلایل زیر از عمده‌ترین علل برای تعیین سطح زبان هستند:

۱- تعیین سطح، قبل از شروع آموزش زبان

اگر قصد دارید که زبان انگلیسی خود را برای به‌دست موقعیت شغلی بهتر تقویت کنید یا با بهبود زبان شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های برتر جهان را داشته باشید، باید به سراغ آموزش بروید. اما قبل از آموزش زبان انگلیسی به تعیین سطح خود بپردازید تا براساس وضعیت‌تان، سطح آموزشیِ متناسبی را انتخاب کنید.

تست تعیین سطح زبان شامل سوال‌های استانداردی است که بر پایه آخرین تحقیقات و پیشرفت‌ها در حوزه آموزش زبان انگلیسی طراحی شده‌اند و نتایج آن تا حد زیادی وضعیت و سطح زبان آزمون‌دهنده را نشان می‌دهد.

۲- مهاجرت تحصیلی یا شغلی

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، باید به تعیین سطح زبان خود بپردازند. زبان انگلیسی فردی که مهاجرت می‌کند اگر قوی نباشد در کشور مقصد برای ارتباط با دیگران، اشتغال یا ادامه تحصیل با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد. زبان انگلیسی در اکثر کشورهای جهان به‌عنوان زبان اصلی یا زبان دوم شناخته می‌شود و از آن برای مکالمه استفاده می‌کنند.
همچنین در دانشگاه‌های بین‌المللی یا کالج‌های معتبر از زبان انگلیسی برای آموزش استفاده می‌شود. به همین دلیل تعیین سطح زبان اهمیت زیادی دارد.

۳- ارائه گواهی تعیین سطح زبان به کارفرما

همانطور که گفته شد، سطح زبان انگلیسی افراد اهمیت زیادی برای کارفرمایان دارد و در رزومه به آن توجه زیادی می‌شود. کارفرمایان از کارجویان می‌خواهند تا مدرک معتبری برای تعیین سطح زبان خود ارائه دهند. هر چند که آزمون‌های معتبری مانند آیلتس (IELTS) برای تعیین سطح وجود دارند اما  شرکت در این آزمون‌ها هزینه بسیاری دارد و زمان زیادی از فرد می‌گیرد.
همچنین ارائه گواهینامه آیلتس برای بسیاری از کارفرماها اهمیت زیادی ندارد، بلکه آن‌ها فقط به دنبال این هستند که کارجو سطح زبان متوسطی داشته باشد.

چطور متوجه سطح زبان خود شویم؟ و آن را به اطلاع دیگران برسانیم؟

در تعیین سطح تعدادی سوال استاندارد وجود دارد که آزمون‌دهنده باید در مدت زمان مشخصی به آن‌ها پاسخ دهد. سوالات گرامر، روخوانی، واژگان و گوش دادن (لیسینینگ) هر کدام توانایی و ضعف فرد را در بخش‌های مختلف نشان می‌دهند. افراد بعد از مشخص شدن نتیجه تستِ سطحِ زبان خود می‌توانند بر روی بخش‌هایی تمرکز کنند که دارای ضعف بیشتری هستند و بدین شکل به تقویت زبان انگلیسی خود بپردازند.

روش‌های تعیین سطح زبان انگلیسی

به روش‌های مختلفی تعیین سطح زبان انگلیسی افراد انجام می‌شود:

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.
  1. شفاهی: در این روش فرد مصاحبه‌کننده یا مسئول استخدام چند سوال شفاهی از فرد می‌پرسد تا متوجه توانایی درک زبانی و نحوه پاسخگویی او شود. این سوالات از سطح ساده شروع شده و تا سوالات پیچیده‌تر ادامه پیدا می‌کنند. هر چند که تعیین سطح زبان به‌صورت شفاهی خیلی سریع انجام می‌شود و اطلاعات مناسبی در اختیار کارفرما از وضعیت مکالمه زبان انگلیسی متقاضی می‌دهد، اما نتیجه آن دقیق نیست و تمامی موضوعات مهم در زبان انگلیسی را در بر نمی‌گیرد.
  2. تعیین سطح کتبی: در این شیوه مجموعه‌ای از سوالات به فرد داده می‌شود تا به آن‌ها پاسخ دهد. این سوالات ممکن است تشریحی، کتبی یا ترکیبی از هر دو باشند. آزمون کتبی تعیین سطح زبان، مستند، دقیق و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.
  3. آزمون آنلاین: امروزه رشد فناوری موجب شده تا بسیاری از موسسات، کارفرمایان و متقاضیان از سیستم‌های آنلاین برای ارزیابی و تعیین سطح استفاده کنند. در آزمون آنلاین، افراد باید در مدت زمان مشخصی به تعدادی سوال پاسخ دهند. در تعیین سطح آنلاین زبان، دیگر نیازی به حضور در آموزشگاه و رفت و آمد ندارید. از همین‌رو استرس افراد در آزمون‌های آنلاین کمتر است و نتیجه بهتری از آن می‌گیرند.

ویژگی‌های مهم در آزمون تعیین سطح زبان

شرکت در آزمون تعیین سطح با توجه به نیازهای هر فردی باید صورت پذیرد. اما هر آزمون تعیین سطحی باید دارای استانداردها و ویژگی‌هایی باشد تا معتبر شناخته شود:

  1. توانایی زبان انگلیسی افراد در ۴ بخش Listening، Grammar، Vocabulary  و Reading در یک آزمون استاندارد باید مورد ارزیابی قرار گیرند. اگر افراد نمره متوسط رو به بالایی در هر بخش دریافت کنند، نمره عمومی تعیین سطح زبان آن‌ها قابل قبول خواهد بود.
  2. آزمون تعیین سطح زبان باید با همکاری موسسه‌های بین‌المللی برگزار شود تا استانداردهای آموزشی در آن رعایت شود و جامعیت کاملی داشته باشد.
  3. تست تعیین سطح باید توسط شرکت‌ها و مراکز شناخته شده انجام گیرد تا بتوان به نتیجه‌ی تست تعیین سطح، در رزومه‌ها استفاده کرد.

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی در ایران تلنت با داشتن ویژگی‌های فوق کمک زیادی به دانشجویان و کارجویان می‌کند تا با آزمونی جامع، استاندارد و دقیق که هزینه مناسبی دارد، به ارزیابی توانایی زبان انگلیسی خود بپردازند و نتیجه را به کارفرمایان ارائه دهند.

برای تعیین سطح زبان اینجا کلیک کنید.

سخن پایانی

تعیین سطح برای مشخص شدن وضعیت زبان انگلیسی هر فردی اهمیت دارد. در بسیاری از مشاغل توانایی زبان انگلیسی در انجام بهتر وظایف تاثیر می‌گذارد. از سویی دیگر، کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. با آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی در ایران تلنت، می‌توانید مدرک مستندی از سطح زبان خود بدست آورید که قابل استناد به مراکز آموزشی و شغلی است.

 

 

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.