وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

تعیین سطح زبان انگلیسی می‌تواند کار سختی باشد، زیرا همه افراد نقاط قوت، ضعف و سبک‌های مختلف یادگیری دارند. شاید بتوانید بین شخصی که فقط چند کلمه به انگلیسی صحبت می‌کند و شخصی که با تسلط کامل به زبان انگلیسی صحبت می‌کند و به اصطلاح نیتیو است تفاوت قائل شوید، اما در مورد افراد میان این دو دسته چه می‌کنید؟ چطور می‌توانید تشخیص دهید که افراد در چه سطحی از زبان انگلیسی قرار دارند؟ یا حتی چگونه می‌توانید سطح انگلیسی خود را تعیین کنید؟ در تعیین سطح چه مهارت‌هایی سنجیده می‌شود؟

در این مقاله قصد داریم تا درباره سطوح مختلف زبان انگلیسی اطلاعاتی به شما بدهیم و سراغ این برویم که چگونه و کجا باید تعیین سطح انجام دهیم.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه کار می‌کند؟

تعیین سطح زبان انگلیسی معمولا، آزمونی است که برای سنجش میزان آگاهی و دانش افراد از زبان انگلیسی استفاده می‌شود و در آن سؤالاتی مربوط به مهارت‌های زبان انگلیسی وجود دارد. افراد با پاسخ دادن به این سؤالات، می‌توانند به درک درستی از مهارت در زبان عمومی خود برسند و اگر نیاز به تقویت داشت، برای تقویت آن اقدام کنند. اما این آزمون افراد را بر اساس دانشی که دارند، سطح بندی می‌کند و این سطح بندی در سطح جهانی شامل موارد زیر می‌شود.

مرور کلی بر سطوح تسلط بر زبان انگلیسی

سطوح تسلط بر زبان انگلیسی

آنچه باید درباره سطح A1 یا خیلی مبتدی بدانید

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

این سطح از میزان مهارت در زبان انگلیسی به نام فوق العاده مبتدی شناخته می‌شود. در سطح انگلیسی A1 یا beginner دانش شما نسبت به زبان انگلیسی بسیار پایین است. این بدان معناست که شما قادر خواهید که دایره لغات محدود خود در مکالمات استفاده کنید، اما خب برای تعامل بیشتر به گوگل ترنسلیت و همچنین دیکشنری‌های مختلف نیاز خواهید داشت! این افراد معمولا در صحبت‌های خود مکث زیادی دارند و این مکث برای پیدا کردن کلمات مناسب است.

دایره واژگان افراد در این سطح تقریبا ۷۰۰ کلمه است. این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این تعداد کلمه برای صحبت کردن بسیار کم است.

آنچه باید درباره سطح A2 و یا مبتدی بدانید

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

در مورد سطح A2 یا سطح “مبتدی” باید گفت، که افراد با این میزان دانش زبان انگلیسی می‌توانند در مکالمات کوچک و ساده روزمره شرکت کنند و نظر خود را ابراز کنند؛ اما این حضور آنها فقط در مکالماتی است که بسیار پیش پا افتاده و ساده است. افراد در این مرحله نیز نیاز به تمرین و یادگیری دارند، اما به هر حال در سطح مبتدی یک مرحله از خیلی مبتدی جلوتر هستید و می‌توانید راحت‌تر مفاهیم و واژگان را فرا بگیرید.

افراد در سطح مبتدی یا A2 باید دارای دایره واژگانی در حدود ۱۵۰۰ کلمه باشند، به علاوه درک کاملی از دستور زبان نیز داشته باشند.

آنچه باید درباره سطح B1 یا متوسط بدانید

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

مرحله بین A2 و B1 یک مرحله بزرگ است و این بدان معناست که شما در انگلیسی به مرحله‌ی مطمئن در یادگیری رسیده‌اید. با این سطح از زبان انگلیسی شما می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف و رستوران‌ها بروید و در درخواست از کارکنان مشکلی نخواهید داشت. با این حال، هنگام بحث در مورد موضوعی که با آن آشنا هستید، جملات را آهسته و شمرده بیان می‌کنید و همچنان تا حدودی مشکل خواهید داشت. در این سطح، دانش افراد در زبان انگلیسی فراتر از افراد مبتدی است، اما با این حال تحصیل به زبان انگلیسی برای این افراد سخت خواهد بود و قادر به این کار نیستند. با این حال، مقابله با مشکلات روزمره مانند مکالمات تصادفی در مسافرت و مواردی از این دست را به راحتی می‌توانید هندل کنید.

هنگامی که به سطح B1 می‌رسید، باید دارای دایره‌ی واژگانی در حدود ۲۵۰۰ کلمه داشته باشید و می‌توانید نیمی از آنها را به سرعت در زمان مکالمه به یاد بیاورید.

آنچه باید درباره سطح B2 یا سطح متوسط سطح بالا بدانید

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

متوسط سطح بالا می‌تواند همان مقصدی باشد که همه به دنبال آن هستند تا بتوانند تمام کارها را با زبان انگلیسی به درستی انجام دهند. در سطح انگلیسی B2، هنگام صحبت، نوشتن، گوش دادن و خواندن به انگلیسی اعتماد به نفس و کنترل بیشتری خواهید داشت. رسیدن به این سطح از زبان انگلیسی به قدری خوب است که می‌توانید در محل کار، مکاتبات و حتی آموزش، حرفه‌ای عمل کنید و در این سطح می‌توانید جملات پیچیده را نیز عنوان کنید و در مکالمات عادی نیز طبیعی به نظر برسید. مطمئناً، انگلیسی شما در این سطح لهجه ندارد و کمی برای ایراد سخنرانی درباره فلسفه آماده نیستید. با این حال، شما با این سطح از زبان انگلیسی برای زندگی راحت در یک کشور انگلیسی زبان و کار در یک دفتر انگلیسی زبان آماده هستید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

وقتی به B2 می‌رسید، باید دایره واژگانی در حدود ۴۰۰۰ کلمه داشته باشید.

آنچه باید درباره سطح C1 یا پیشرفته بدانید

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

C1 سطح پیشرفته زبان انگلیسی است. کاربران C1 می‌توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند و زبان را با همه پیچیدگی‌هایی که دارد، درک کنند. در این سطح زبان، شما می‌توانید مکالمه طولانی‌تری حتی در مورد موضوعات ناآشنا، داشته باشید. همچنین متون طولانی‌تر انگلیسی را درک خواهید کرد. در این سطح می‌توانید از زبان انگلیسی به صورت روزانه برای اهداف تجاری و دانشگاهی استفاده کنید. اگر افراد با سطح زبان متوسط رو به بالا زبان انگلیسی را روان صحبت می‌کنند، افراد در سطح C1 یا پیشرفته تسلط بیشتری همراه با ریزبینی و درک بالا دارند. در این سطح زبان می‌توانید به راحتی ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات بومی را درک کنید.

وقتی به سطح پیشرفته یا C1 می‌رسید، باید دایره واژگانی در حدود ۸۰۰۰ کلمه داشته باشید، که تقریباً دو برابر سطح B2 است!

آنچه باید درباره سطح C2 یا فوق پیشرفته بدانید

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

سطح C2 بالاترین سطح زبان انگلیسی است و بنابراین عنوان “تسلط کامل” بر زبان را در این سطح کسب می‌کنید. این بدان معنی است که کاربر زبان انگلیسی را با اطمینان و کنترل کامل، درست مانند زبان مادری صحبت می‌کند. افراد در این سطح به راحتی جملات و کلمات را در کنار هم قرار می‌دهند و از آنها برای کارهای مختلف استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانند بدون هیچ مانع و تپقی سخنرانی انجام دهند. با این سطح پیشرفته از زبان انگلیسی، درس خواندن در دانشگاه‌های انگلیسی زبان، کار در کشورهای انگلیسی زبان و ارتباط برقرار کردن با افراد بسیار آسان است.

وقتی به سطح C2 می‌رسید، باید دایره واژگانی در حدود ۱۶۰۰۰ کلمه داشته باشید.

چگونه تعیین سطح کنیم؟

تعیین سطح زبان انگلیسی چگونه است؟

تعیین سطح در کشورها مختلف با ابزارهای مختلف انجام می‌شود و البته این ابزارها بسته به هر کشور می‌تواند المان‌های متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است این میزان سطح در یک کشوری غیر از کشورهای انگلیسی زبان به ۴ سطح تقسیم شود و افراد را در سطح بندی مبتدی، متوسط، متوسط سطح بالا و پیشرفته، قرار دهند.

تست تعیین سطح زبان انگلیسی ایران تلنت می‌تواند شما را در تعیین میزان دانش در زبان انگلیسی کمک کند و به شما بگوید که آیا مبتدی هستید، متوسط هستید، متوسط سطح بالا هستید و یا اینکه در دسته افراد پیشرفته قرار می‌گیرید.

در این تست ۴ مهارت اصلی زبان عمومی یعنی واژگان، گرامر، شنیدن و خواندن سنجش می‌شود و شما با پاسخ به سؤالات هر مرحله می‌توانید ببینید که به چه مقدار تلاش برای پیشرفت در زبان انگلیسی نیاز دارید.

مطالب پیشنهادی
2 دیدگاه
  1. بهار می‌گوید

    چجوری میتونیم تو این تعیین سطح شرکت کنیم؟

    1. ایران تلنت می‌گوید

      سلام. از لینک زیر میتونید در این تعیین سطح شرکت کنید.
      لینک شرکت در آزمون تعیین سطح زبان

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.