وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

۸ سؤالی که می‌توانید در مصاحبه شغلی از مصاحبه کننده بپرسید

اگرچه ممکن است بعضی از مصاحبه‌های شغلی بیشتر شبیه بازجویی باشند، اما در اصل اینگونه نباید باشند و باید فضایی راحت و قابل قبول داشته باشند. از نکات اساسی در مصاحبه این است که سؤال پرسیدن‌ها دو طرفه باشد. اگر برای اینکه بدانید در پایان مصاحبه چه سؤالی از کارفرما بپرسید، به کمک نیاز دارید، در این مقاله می‌توانید بهترین پیشنهادات را بیابید. در این مقاله ۸ سؤالی را که می‌توانید از کارفرما و مصاحبه کننده بپرسید را با شما در میان خواهیم گذاشت.

مسئولیت‌های روزمره من برای این موقعیت شغلی چه مسئولیت‌هایی است؟

این سؤال برای این پرسیده می‌شود که کارجو به خوبی بتواند خود را برای آن موقعیت شغلی تصور کند و بداند که چه کارهایی را باید در طول روز انجام دهد. اینکه چطور روزهای خود را سر کار می‌گذرانیم، بسیار روی روند کاری ما تأثیر می‌گذارد و به گونه‌ای باید باشد که از انجام آنها لذت ببریم. موفقیت و احساس خوب در یک شغل در رضایت از ذره ذره کارهای روزمره آن خلاصه می‌شود.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

ارزش‌های شرکت شما چیست؟ برای نمایش این ارزش‌ها به دنبال چه ویژگی‌هایی در کارمندان خود هستید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ سازمانی شرکت مورد نظر، به خوبی کنکاش کنید و سؤال بپرسید. این مورد و حتی سؤالات دیگر به شما کمک می‌کند که در غلبه بر استرس مصاحبه شغلی بهتر عمل کنید. هدف شما از این سؤال این است بدانید که چه چیزی برای شرکت به طور کلی مهم است و این موضوع مهم برای افرادی که در آنجا کار می‌کنند چه ارزشی دارد.

قسمت مورد علاقه شما در مورد کار در این شرکت چیست؟

اینکه نظر مصاحبه کننده درباره کار در آن شرکت را بدانید بسیار خوب است و بسیار به شما کمک می‌کند. اگر شور و اشتیاق به خوبی در شرکت جریان داشته باشد، این یک نشانه عالی است. اگر این‌طور نباشد، می‌تواند موضوع مهمی برای تصمیم گیری نهایی شما باشد.

موفقیت در این موقعیت شغلی چگونه است و چگونه آن را اندازه گیری می‌کنید؟

درک نحوه اندازه گیری موفقیت در مورد آن موقعیت شغلی توسط شرکت، می‌تواند مؤلفه بسیار مهمی در تصمیم گیری نهایی شما در مورد آن شغل باشد. از آنها بپرسید که شاخص‌های اصلی عملکرد (KPI) برای این نقش کدامند؟ چگونه و هر چند وقت یک بار اندازه گیری می‌شوند؟

من با چه کسانی بیشترین همکاری را خواهم داشت؟

این سؤال به شما کمک می‌کند تا درک بهتری از کار و پویایی همکاران خود داشته باشید. در حین پاسخگویی مصاحبه کننده نام‌ها را یادداشت کنید و از او عناوین شغلی آنها را نیز بخواهید. برای اینکه بتوانید در این موقعیت شغلی موفق عمل کنید بهتر است این را بدانید که چگونه همکاری متقابل با دیگر همکاران داشته باشید و خوب است که از قبل با آنها آشنا شوید.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

به نظر شما چالش برانگیزترین جنبه این شغل چیست؟

رسیدن به شناخت خوب از شغل هم نیاز به دانستن جوانب مثبت آن دارد و هم باید درباره جنبه منفی و چالش‌هایی که در آینده ممکن است داشته باشد، بدانید. مطمئنا می‌خواهید بدانید که میزان و اندازه مشکلاتی که در آینده قرار است با آنها دست و پنجه نرم کنید چقدر است.

آیا موردی در مورد پیشینه یا رزومه کاری من وجود دارد که برای شما سؤال شده باشد و آیا به نظر شما من برای این نقش مناسب هستم؟

این سؤال نشان می‌دهد که شما در مورد کار و این موقعیت شغلی برنامه ریزی کردید و دوست دارید نظر مصاحبه کننده در مورد خود به عنوان یکی از متقاضیان شغل را بدانید. به علاوه، این سؤال این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا به هر نگرانی احتمالی در مورد خود پاسخ دهید. سرانجام، بهتر است این سؤال را در پایان مصاحبه شغلی بپرسید تا بتوانید درک کنید که در فرآیند شغل و استخدام در کجا قرار دارید.

با استفاده از این سوالات منحصر به فرد و پرسیدن آنها از کارفرما و مصاحبه کننده، شما می‌توانید در رقابت بهتر عمل کنید و در واقع خود را برای این موقعیت شغلی مشتاق نشان دهید. برای پیگیری مصاحبه شغلی و درست عمل کردن و اطمینان از موفقیت در مصاحبه شغلی، حتماً سؤالاتی که در این مقاله مطرح کردیم را در طول مکالمه خود با مصاحبه کننده و یا کارفرما بگنجانید!

منبع glassdoor
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.