وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چه مشاغلی کمترین استرس را دارند؟

مانند تمام افراد شاغل، شغل شما نیز ممکن است زمان زیادی از روز شما را پر کند. ممکن است، شما جزء آن دسته از افرادی باشید که دوست دارند تا این مدت زمان از روز خود را در شغل و شرکتی بگذارند که به آن علاقه دارند. اگر حس می‌کنید که ساعت بالای کاری، فرهنگ شرکت یا دلایل دیگر باعث ایجاد استرس بیش از حد و فرسودگی شغلی در شما شده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سراغ مشاغل کم استرس بروید و رویه کاری خود را عوض کنید.

 

مشاغل کم استرس

برای اینکه به شما کمک کنیم تا راحت‌تر بتوانید مشاغل کم استرس را پیدا کنید، لیستی از آنها در این مقاله تهیه کردیم و در اختیار شما قرار می‌دهیم. عدد تحمل استرس در این مقاله از ۰ تا ۱۰۰ در نظر گرفته شده است، اما با این حال خوب است بدانید که تحمل استرس در افراد مختلف متفاوت است اما بطور میانگین هر فرد توانایی تحمل ۳۰۰ واحد استرس در سال را دارد.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

قبل از خواندن این مقاله شما را دعوت می‌کنیم تا مقاله شغل شما چگونه می‌تواند به سلامتی‌تان آسیب بزند را بخوانید، تا کمی بیشتر با ارتباط شغل و سلامت روح و بدن آشنا شوید و بدانید که مشاغل چگونه می‌توانند باعث آسیب شوند.

 

۱. مدل

تحمل استرس: ۲۴

وظایف شغلی: این افراد برای تبلیغات و عکاسی‌های تبلیغاتی استخدام می‌شوند، تا محصولات یک شرکت را تبلیغ کنند. برخی از مدل‌ها برای تبلیغات چاپی نیز استخدام می‌شوند و از آنها برای تبلیغات مجلات، بیلبوردها و تبلیغات دیجیتال عکاسی می‌شود. این در حالی است که افرادی نیز در فشن و دنیای لباس، مدلینگ می‌کنند و در نمایش‌های مد لباس و زیورآلات را به نمایش می‌گذارند.

 

۲. سازنده دیگ بخار

تحمل استرس: ۴۸

وظایف شغلی: اسن افراد دیگ‌های بخار و سایر ظروف بزرگ مملو از مایعات یا گازها این دیگ‌ها را می‌سازند و همچنین نصب و نگهداری می‌کنند. این افراد با دیگ‌های بخار خانگی برای سیستم سرمایش و گرمایش و همچنین سیستم‌ها بزرگ‌تر در کارخانه‌ها سر و کار دارند.

 

۳. مورخ

تحمل استرس: ۵۵

وظایف شغلی: یک مورخ با یافتن و سازماندهی اطلاعات از بایگانی‌ها، وسایل تاریخی، متون باستانی و سایر موارد مربوط به قدیم و باستان، تاریخ را مطالعه، تفسیر و ثبت می‌کند. اغلب مورخان این اطلاعات را در قالب کتاب منتشر می‌کنند یا آموخته‌های خود را در مجلات دانشگاهی منتشر می‌کنند.

 

۴. کار در آژانس مسافرتی

تحمل استرس: ۵۷

وظایف شغلی: آژانس‌های مسافرتی کارهای مربوط به سفر مشتریان از حمل و نقل گرفته تا اقامت را ترتیب می‌دهند و به طور کلی برای سفر شغلی یا شخصی مشتریان خود برنامه ریزی می‌کنند. کار آنها همچنین مشاوره به مشتریان در زمینه انتخاب مقصد، رزرو تورهای گردشگری و انجام کارهای مربوط به بیمه سفر نیز می‌شود.

 

۵. ریاضیدان

تحمل استرس: ۵۷

وظایف شغلی: ریاضیدانان از فنون و نظریه‌هایی ریاضی مانند مدل سازی ریاضی برای حل مشکلات انواع تجارت، صنایع مهندسی، دولت و همچنین علوم اجتماعی استفاده می‌کنند. آنها همچنین برای گسترش دانش در هندسه، جبر، آمار و سایر علوم مرتبط با ریاضیات فعالیت دارند و تلاش می‌کنند و این شغل در دسته مشاغل کم استرس قرار می‌گیرد.

 

۶. اقتصاددان

تحمل استرس: ۵۹

وظایف شغلی: از وظایف اصلی اقتصاددانان تحقیق و جمع آوری اطلاعات محاسباتی و اقتصادی برای نظارت بر روند اقتصادی و پیش بینی تورم، نرخ بهره، مالیات، سطح اشتغال، روند سود در تجارت‌های مختلف و سایر رویدادهای اقتصادی است. این افراد می‌توانند هم به صورت خصوصی و مستقل کار کنند و هم می‌توانند در شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند.

 

۷. نمونه خوان

تحمل استرس: ۶۱

وظایف شغلی: نمونه خوان جزء مشاغل کم استرس است که، متن حروف چینی شده را بررسی می‌کند و آن را با متن اصلی نوشته شده برای چاپ کتاب با دقت مقایسه می‌کند تا خطا‌های دستوری و غلط‌های املایی آن را برطرف کند.

 

۸. متخصص ماساژ

تحمل استرس: ۶۳

وظایف شغلی: فردی که کار آن ماساژ بدن است، کمک می‌کند تا مراجعه کننده به آرامش برسد، استرس او کاهش پیدا کند، گردش خون او بهبود یابد، دردها و گرفتگی‌های او را تسکین دهد و در نهایت مفاصل او سالم‌تر و قوی‌تر شوند. برخی از متخصصان ماساژ می‌توانند مشکلات عضلانی را بررسی کنند و با تشخیص مشکل، برنامه‌های درمانی برای کمک به رفع نگرانی‌های مشتری ارائه ‌دهند.

 

۹. مهندس پزشکی

تحمل استرس: ۶۳

وظایف شغلی: مهندسان پزشکی تجهیزات زیست پزشکی مانند جایگزین‌های اعضای بدن (مانند استخوان‌ها و مفاصل)، اندام‌های مصنوعی، دستگاه‌های آزمایشگاهی و سایر دستگاه‌های مورد استفاده کادر پزشکی در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها را طراحی و تولید می‌کنند.

 

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۱۰. منشی‌های حقوقی

مشاغل کم استرس

تحمل استرس: ۶۵

وظایف شغلی: منشی‌های حقوقی با قضات در تحقیق درباره مشکلات قانونی همکاری می‌کنند و همچنین کمک می‌کنند تا نظرات و تصمیم گیری‌های قانونی قضات به صورت مکتوب دربیایند. به طور معمول منشی حقوقی یک وکیل یا فردی تحصیل کرده است که تحصیلات خود را در دانشکده حقوق به پایان رسانده است.

 

۱۱. کارگردان هنری

تحمل استرس: ۶۹

وظایف شغلی: کارگردان هنری بر توسعه و تولید محصولات بصری آژانس‌های تبلیغاتی، مجلات، تولیدات تلویزیونی و سینمایی، بازی‌های ویدیویی و سایر محصولات حوزه سرگرمی نظارت می‌کنند. به طور معمول یک کارگردان هنری تیمی از طراحان را مدیریت می‌کند.

 

۱۲. نویسنده فنی

تحمل استرس: ۶۹

وظایف شغلی: نویسندگان فنی اطلاعات پیچیده را جمع آوری می‌کنند و آنها را به راهنمایی کاربر پسند مانند کتابچه‌های راهنما و مقالات کاربردی تبدیل می‌کنند. نویسندگان فنی اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق تحقیق به دست می‌آورند و آنها را از طریق رسانه‌های الکترونیکی، چاپی، صوتی و تصویری عرضه می‌کنند.

 

۱۳. مشاور املاک و مستغلات

تحمل استرس: ۶۹

وظایف شغلی: مشاوران املاک و مستغلات کمک می‌کنند تا مالکان خانه خود را قیمت گذاری کنند و این کار را با ارزیابی محلی انجام می‌دهند. آنها به افرادی که قصد خرید، فروش یا اجاره و یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را دارند، پیشنهادات و توصیه‌هایی ارائه می‌دهند. یک مشاور املاک و مستغلات باید همیشه خود را در مورد بازار املاک و مستغلات به روز نگه دارد تا بتواند در این بازار بهتر عمل کند.

 

۱۴. بهداشت‌کار دهان و دندان

مشاغل کم استرس

تحمل استرس: ۷۱

وظایف شغلی: بهداشت‌کار دهان و دندان، دندان‌های بیماران را جرم گیری می‌کند، عکسبرداری از دندان را انجام می‌دهد، مشکلات دندان و دهان (مانند پوسیدگی دندان) را بررسی می‌کند، بیمار را برای تشخیص بیماری‌های احتمالی معاینه می‌کند و در مورد مراقبت‌های پیشگیری از بیماری‌های دندان مشاوره می‌دهد. آنها همچنین می‌توانند در روند کار دندانپزشک در کنار او باشند و در استریل ابزارها و کمک به دندانپزشک در طی مراحل دندانپزشکی به عنوان دستیار او عمل کنند.

 

۱۵. کتابداران

تحمل استرس: ۷۳

وظایف شغلی: یک کتابدار ممکن است در بخش خدمات مشتریان، خدمات فنی یا خدمات اداری هر کتابخانه کار کند. کتابداران در بخش خدمات مشتریان به کاربران و بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا کتاب‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند، کتابداران در بخش خدمات فنی از کتاب‌ها و سایر مجلات لیست تهیه می‌کنند و کتابداران در خدمات اداری نیز بر قراردادها، کارمندان، مدیریت بودجه و فعالیت‌های کتابخانه نظارت دارند.

این را بدانید که پایین نگه داشتن سطح استرس می‌تواند روی کیفیت زندگی شما تاثیر مثبتی بگذارد و کار در نقشی با فشار کمتر ممکن است به شما کمک کند، تا از فعالیت‌های روزمره‌ی خود لذت ببرید. لیست فوق فقط نمونه کوچکی از مشاغل کم استرس است. اگر دوست دارید تا آرام‌تر کار کنید، کار و زندگی خود را به تعادل برسانید یا موقعیت شغلی را پیدا کنید که مناسب شخصیت و علایق شما باشد، مشاغل کم استرس زیادی در صنایع مختلف وجود دارد که می‌توانید سراغ آنها بروید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تصمیم مهم برای شروع سال کاری جدید

منبع indeed
مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.