وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

شرایط مهاجرت برای مهندسان عمران

خیلی از افراد برای داشتن درآمد بهتر یا تحصیل در دانشگاهی بهتر، مسیر مهاجرت را انتخاب می‌کنند. در حال حاضر شرایط مهاجرت برای مهندسان عمران نسبتا مناسب است. اما برای اینکه بتوانید بهترین مهاجرت را داشته باشید، لازم است که خیلی خوب درباره کشورهای مختلف تحقیق کرده، بازار کار هریک از آنها را بشناسید و از نحوه مهاجرت به هر کشور آگاه باشید تا بهترین شیوه را برای مهاجرت خود انتخاب کنید. در این مقاله درباره شرایط مهاجرت به کشورهای ترکیه، کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان و دانمارک برای مهندس‌های عمران توضیح خواهیم داد تا بتوانید آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

مهندسی عمران و مهاجرت

اگر بخواهیم صادق باشیم، فارغ از مزایایی که معمولا برای مهاجرت به کشورهای مختلف بیان می‌شود، می‌توان معایبی هم برای مهاجرت به هر کشور در نظر گرفت. برای مثال کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که با سیستم بهداشتی مناسب، نظام آموزشی توسعه‌یافته و امکان استخدام نسبتا زیاد، نظر بسیاری از متقاضیان مهاجرت را به خود جلب می‌کند. اما بخش‌های بزرگی از این کشور آب‌وهوای نسبتا سردی دارد و از ایران بسیار دور است، طوری که بعد از مهاجرت امکان ملاقات با خانواده و دوستان سخت می‌شود.

استخدام مهندس عمران
هم اکنون برخی از شرکت‌های معتبر ایران در حال استخدام مهندس عمران هستند. برای مشاهده فرصت‌های شغلی مهندسی عمران به سایت ایران تلنت مراجعه کنید

با توجه به این موضوع مهندس‌های عمران هنگام مهاجرت باید عوامل بسیار مختلفی را از فرهنگ هر کشور گرفته، تا آب‌وهوا، کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها، سیستم سلامت، وضعیت اقتصادی آن کشور و شرایط استخدام در رشته عمران در نظر بگیرند و سپس برای مهاجرت اقدام کنند.

خوشبختانه مهندسی عمران رشته‌ای پرتقاضا در بازار کار بسیاری از کشورها در سراسر جهان است. پس اگر مهندس عمران هستید و قصد دارید از ایران مهاجرت کنید یا می‌خواهید در دانشگاه‌های کشوری دیگر در رشته مهندسی عمران تحصیل کنید فرصت‌های بسیاری در اختیار شما خواهد بود. در ادامه شما را با تعدادی از کشورهایی آشنا خواهیم کرد که مقاصد محبوبی برای مهندسان عمران به شما می‌روند.

مهاجرت مهندس عمران به ترکیه

از آنجایی که کشور ترکیه به ایران نزدیک است و مسافرهای ایرانی ویزا نمی‌خواهد، بسیاری از افراد مهاجرت به ترکیه را انتخاب می‌کنند. فرهنگ مردم ترکیه با فرهنگ مردم ایران شباهت‌های بسیاری دارد و کسانی که در ترکیه زندگی می‌کنند، می‌توانند با کمترین هزینه به خانواده خود در ایران سر بزنند یا از آنها برای اقامت چند روزه در ترکیه دعوت کنند.

اگر می‌خواهید از طریق رشته مهندسی عمران وارد ترکیه شوید باید شرایط خاصی داشته باشید. اول آنکه برای کار در ترکیه باید حتما تحصیلات دانشگاهی مرتبط داشته باشید و مدرک تحصیلی خود را از طریق سازمان YOK در ترکیه معادل‌سازی کنید. همچنین داشتن سه سال سابقه کار مرتبط با فعالیت‌های عمرانی از شرایط لازم برای مهاجرت مهندس‌های عمران به ترکیه است.

یک راه مهاجرتی دیگر به ترکیه برای علاقه‌مندان رشته عمران، تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه است که هم با زبان ترکی و هم با زبان انگلیسی صورت می‌گیرد. می‌توانید در یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه مانند دانشگاه بیلیم آنتالیا، دانشگاه آیدین استانبول و دانشگاه اتیلیم تحصیل کنید و بعد از آن برای استخدام شدن تلاش کنید.

شرایط مهاجرت برای مهندسان عمران

مهاجرت مهندس عمران به کانادا

در میان کشورهای مهاجرپذیر، کانادا یکی از بهترین گزینه‌هاست. زیرا با توجه به توسعه همه‌جانبه در این کشور، امکان استخدام در رشته عمران در کانادا نسبتا زیاد است. بیشترین فرصت‌های شغلی برای مهندسان عمران در استان‌هایی مانند کبک، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا وجود دارد.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق یک سیستم امتیازبندی صورت می‌گیرد که سیستم اکسپرس اینتری نام دارد. اگر می‌خواهید در کانادا کار و زندگی کنید، ابتدا باید در این سیستم ثبت‌نام کنید. سپس با توجه به شرایطی مانند سن، میزان تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی، تجربه کاری که داشتید، صلاحیت‌های شغلی و مهارت‌های همسرتان، امتیازی برای شما در نظر گرفته می‌شود. با امتیاز بالاتر از ۶۷ شانس خوبی برای دریافت دعوت‌نامۀ کاری خواهید داشت.

مهاجرت مهندس عمران به آمریکا

بر کسی پوشیده نیست که کشور آمریکا یکی از قدرتمندترین نظام‌های اقتصادی جهان را دارد. به همین دلیل، مهاجرت به آمریکا برای مهندسان عمران یک فرصت اقتصادی بسیار خوب است. برای مهاجرت کاری به آمریکا بسته به نوع ویزای درخواستی، به مدارکی مانند قرارداد یا دعوت‌نامه کاری، تمکن مالی، مدارک دانشگاهی، رزومه کاری و مدرک زبان احتیاج پیدا خواهید کرد.

رشته عمران از جمله رشته‌هایی است که در آمریکا بازار کاری به نسبت خوبی دارند و کار در این رشته در آمریکا می‌تواند درآمد خوبی را برای شما فراهم کند. برای استخدام شدن در آمریکا با مدرک تحصیلی از کشوری دیگر، باید مدرک تحصیلی خود را در ABET (شورای اعتباربخشی مهندسی و فناوری) تأیید کنید.

البته این امکان هم برای شما وجود خواهد داشت که در یکی از دانشگاه‌های معتبر آمریکا تحصیل کنید و سپس، برای به دست آوردن شغل مورد نظر خود تلاش کنید. با پیدا کردن شغلی مناسب بعد از تحصیل می‌توانید در زمانی در حدود ۴ سال اقامت دائم آمریکا را به دست آورید.

شرایط مهاجرت برای مهندسان عمران

مهاجرت مهندس عمران به استرالیا

تقریبا هرکسی که برای مهاجرت از ایران برنامه‌ریزی می‌کند، کشور استرالیا را هم به‌عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجرت، بررسی می‌کند. زیرا استرالیا کشوری زیبا، آرام و پیشرفته است که امکانات رفاهی، اقتصادی و آموزشی بسیار خوبی را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهد.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

مهاجرت به استرالیا برای مهندسان عمران با سابقه کار مناسب که در دانشگاه‌های مورد تأیید کشور استرالیا تحصیل کرده‌اند، امکان‌پذیر است. برای اینکه سازمان مهندسی استرالیا شما را در جایگاه یک مهندس عمران حرفه‌ای (professional civil engineer) تأیید کند، شما باید سه پروژه کاری عملیاتی و واقعی که تابه‌حال انجام داده‌اید را به صورت یک پکیج که با نام  CDR شناخته می‌شود، ارائه کنید.

سیستم مهاجرت کاری استرالیا نیز بر اساس امتیازبندی است. بعد از آنکه تأییدیه خود را از سازمان مهندسی استرالیا دریافت کردید، باید ببینید در سیستم امتیاز بندی ویزای کار استرالیا چه امتیازی کسب می‌کنید. شرایط سنی، سوابق کاری، سوابق تحصیلی، مدارک زبان و مهارت‌های همسر شما در میزان امتیازی که کسب می‌کنید، مؤثر خواهد بود. در صورت کسب امتیاز کافی، می‌توانید ویزای کاری استرالیا را دریافت کنید.

مهاجرت مهندس عمران به آلمان

در میان کشورهای اروپایی آلمان با اقتصادی قدرتمند، هدف مهاجرتی بسیاری از افراد است. همچنین دانشجوهای بسیاری تمایل دارند تا در یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور مانند دانشگاه فنی مونیخ یا دانشگاه اشتوتگارت، به تحصیل در رشته مهندسی عمران بپردازند.

اگر مهندس عمران هستید و می‌خواهید در کشور آلمان کار و زندگی کنید، باید به زبان آلمانی مسلط باشید. برای گرفتن ویزای کار می‌توانید در بین سایت‌های کاریابی کشور آلمان جست‌وجو کنید و برای استخدام شدن در موقعیت‌های مختلف رزومه بفرستید.

اگر شرایطی مانند تحصیلات مناسب، شرایط سنی مناسب، سابقه کاری و تسلط به زبان انگلیسی و آلمانی را داشته باشید، امکان استخدام در رشته عمران برای شما وجود خواهد داشت. بعد از گرفتن ویزای کاری و ۴ سال کار در کشور آلمان، امکان اقامت دائم در این کشور برای شما وجود خواهد داشت.

مهاجرت مهندس عمران به دانمارک

برای کسانی که به مهاجرت به اروپا علاقه دارند، کشور دانمارک یک گزینه مطلوب به حساب می‌آید. زیرا افرادی که بتوانند به مدت پنج سال به صورت مداوم در دانمارک کنند و شغل ثابتی داشته باشند، می‌توانند برای اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. به‌علاوه سرانه درآمد بالا و فساد بسیار کم در کشور دانمارک، باعث شده مقصد ایده‌آلی برای مهاجرها محسوب شود.

مهاجرت کاری به کشور دانمارک از طریق دو برنامه مهاجرتی با نام‌های برنامه لیست مثبت و برنامه حداقل حقوق ممکن است. برای شرکت در هرکدام از این برنامه‌ها شما باید یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از یک شرکت ثبت شده و رسمی در کشور دانمارک داشته باشید. به جز جاب آفر، داشتن مدرک تحصیلی معتبر و دو سال سابقه کاری در رشته مهندسی عمران برای اقامت شما ضروری خواهد بود. در ضمن باید از اداره مهاجرت دانمارک یک تأییدیه برای دریافت اقامت کاری دریافت کند.

شرایط مهاجرت برای مهندسان عمران

جمع‌بندی

رشته عمران یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت و تحصیل در کشورهای دیگر به شمار می‌رود. کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند، می‌توانند با شرایط خوبی برای استخدام خارج از ایران اقدام کنند. زیرا در حال حاضر بسیاری از کشورهای مهاجرپذیر به نیروی کار در رشته مهندسی عمران نیاز دارند.

انتخاب کشور مقصد به نیازها و شرایط شخصی شما و امکاناتی که در اختیار دارید، بستگی دارد. کشورهای بسیاری مانند کانادا، ترکیه، آمریکا، آلمان و استرالیا در رشته مهندسی عمران نیروی کار می‌پذیرند. می‌توانید شرایط کار و مهاجرت به هرکدام از آنها را بررسی کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

مطالب پیشنهادی
2 دیدگاه
  1. مهدی می‌گوید

    سلام
    کسی که قصد مهاجرت به آمریکا برای شغل مهندسی عمران رو داشته باشد میتونه بعد از یک مدت کار در کشور خود و بدست آوردن تجربه به آمریکا برای ادامه کارش برود ؟

  2. مهدی می‌گوید

    در مورد نوع دانشگاه یا شرط معدل هم میشه توضیح بدید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.