وبلاگ ایران تلنت
آموزش راهکارهای استخدامی و مدیریت منابع انسانی

چگونه اعتبار خود در محیط کار را افزایش دهیم؟

اعتبار در محیط کار به معنای مورد اعتماد و با ارزش بودن است. کسب اعتبار در محیط کار بسیار سخت و از دست دادن آن بسیار آسان است.

دیگران شما را نه تنها براساس عملکردتان قضاوت می‌کنند، بلکه براساس ارتباطات و رفتارتان به شما برچسب می‌زنند. کلمات ما باید با رفتارمان همسو و هماهنگ باشد؛ و علاوه بر به سرانجام رساندن به موقع کارها و به ثمر رساندن اهداف، ضروری است که اعتماد و اعتبار خود در محیط کار را افزایش دهیم.

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه
همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

اگر در انجام این کار ناموفق بودیم، باید تلاش خود را بیشتر کنیم. باید بتوانیم با رفتارهای درست، شروع به افزایش اعتبار در محیط کار کنیم تا پس از مدتی، اشتباهات ما فراموش شده و به فردی معتبر و قابل احترام در محیط کار تبدیل شویم.

افزایش اعتبار در محیط کار، در همه جوانب شغلی مهم ارزیابی می‌شود. برای مثال این موضوع باعث می‌شود به عنوان کارمندی ارزشمند تلقی شوید، همکارانتان توانایی‌های شما را به رسمیت بشناسند و افزایش حقوق و ترفیع شغلی برایتان راحت‌تر شود.

فرقی نمی‌کند به دنبال شغل جدید هستید یا قصد دارید در شغل فعلی خود پیشرفت کنید، مواردی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد به افزایش اعتبار در محیط کار کمک خواهند کرد.

آخرین فرصت‌های شغلی در ایران تلنت

به همکاران‌تان اهمیت بدهید

اهمیت دادن به همکاران باعث می‌شود آن‌ها اعتبار بیشتری برای شما قائل شوند. اگر نشان دهید که افراد و احساسات‌شان برایتان اهمیت دارند، آن‌ها نیز همین حس را به شما پیدا می‌کنند و در نهایت، به شما اعتماد خواهند کرد.

در محیط کار نیز، همکاران شما دوست دارند حس همذات‌پنداری را در رفتار و گفتار شما ببینند. آن‌ها علاقه‌مند هستند که از طرف شما حمایت شوند و به چشم خود ببینند که شما برای کار و تلاش‌شان اهمیت قائل هستید.

برای کسب اعتبار در محیط کار به نادانسته‌های خود اعتراف کنید

اعتراف به ندانستن کاری فروتنانه است، اما به مراتب بهتر از این است که مرتب بلوف بزنید و پس از مدتی دستان خالی شما برای همه رو شود. به جای اینکه به دانستن تظاهر کنید، با پرسیدن سوال دایرۀ اطلاعات و دانش خود را بالا ببرید.

اگر به نادانسته‌هایتان اعتراف نکنید، هیچ‌کس دانش واقعی شما را باور نخواهد کرد. اعتراف شما به ندانستن باعث می‌شود افراد به شما اعتماد کرده و اعتبارتان در محیط کار بالا برود.

مدام به راستگویی خود اعتراف نکنید

 هر بار که کسی می‌گوید «راستش را بخواهید» من با خود فکر می‌کنم آیا آن فرد واقعاً با من صادق است؟

تحقیقات نشان می‌دهد این حس به بیشتر افراد در زمان شنیدن چنین عباراتی دست می‌دهد. بنابراین، از به کار بردن عباراتی این چنینی بپرهیزید. عبارات اعتراف‌گونه بیشتر باعث ایجاد حس منفی، نا امنی و عدم اعتماد می‌شوند. برای افزایش اعتبار در محیط کار به جای استفاده از این عبارات، حرف خود را رُک و صادقانه بزنید.

از اغراق کردن بپرهیزید

به نحوه استفاده خود از عبارات و اصطلاحات اغراق‌آمیز به طور مفصل فکر کنید. آیا واقعاً ۵ ثانیه منتظر بوده‌اید یا ۵ دقیقه؟ آیا تامین‌کنندگان، قیمت‌ها را ۲% بالا برده‌اند یا ۱۰%؟

اغراق می‌تواند شما را در موقعیت بدی قرار دهد و اعتبار شما در محیط کار را مخدوش نماید و این اتفاق تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دیگر کسی به حرف‌های شما اهمیت نمی‌دهد.

اسرار را فاش نکنید

تا به حال شده مدیر شما یا یکی از همکاران، شما را در جریان رازی قرار داده باشند و از شما بخواهند آن را فاش نکنید؛ اما شما این راز را به یکی از همکاران لو داده‌ باشید؟

این رفتار نسنجیدۀ شما باعث می‌شود همکاران دیگر هم تصور کنند اگر زمانی رازی به شما بگویند شما آن را فاش خواهید کرد. این اتفاق باعث می‌شود اعتبار شما در محیط کار تحت تاثیر قرار گرفته و مخدوش شود.

انتقادها را با دقت تمام ارزیابی کنید

اگر به این انتقادها و اعتراض‌ها سریع و بدون ملاحظه واکنش منفی نشان می‌دهید، تنها به اعتبار خود در محیط کار خدشه وارد خواهید کرد. این رفتار باعث می‌شود همکاران شما به جای اینکه، شما را فردی متفکر و با مواضعی سازنده ببینند، شما را فردی غیرحرفه‌ای قلمداد کنند.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند
۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

هرچه با دقت بیشتری مخالفت‌ها را مورد بررسی قرار دهید، تصمیم و موضع نهایی شما دقیق‌تر و معتبرتر خواهد بود.

به ظاهر خود اهمیت بدهید

نوع پوشش، طرز ایستادن، زبان بدن، میزان آراستگی، و به طور کلی وضعیت ظاهری بر اعتبار در محیط کار تاثیر چشمگیری خواهد داشت. ظاهر شما باید با نقشی که در سازمان دارید همسو و هماهنگ باشد. اگر همان‌طور که انتظارش را دارید، به چشم افراد دیده شوید، در افزایش اعتبار خود در محیط کار موفق بوده‌اید.

از کلماتی مانند «ببخشید»، «اووم» و کلماتی از این نوع استفاده نکنید

استفاده از این کلمات در میان جملات و زمان‌هایی که حضور ذهن نداریم بسیار متداول است، اما بسیار بهتر است به جای به کار بردن این کلمات، چند ثانیه سکوت کنید یا یک نفس عمیق بکشید. سعی کنید صحبت‌های خود را ضبط کنید و با دقت بیشتری انتخاب کلمات خود را رصد کنید.

بارها شده به خاطر نشنیدن صدا یا متوجه نشدن منظور گوینده، از ببخشید استفاده کرده‌اید، باید به شما بگوییم تا زمانی که اشتباهی مرتکب نشده‌اید از کلمه «ببخشید» استفاده نکنید. دقت در انتخاب کلمات و استفاده از کلمات درست می‌تواند اعتبار در محیط کار را افزایش دهد.

بدانید چه زمان باید صحبت کنید

صحبت کردن یکی از روش‌های فوق‌العاده‌ای است که به ایجاد اعتبار در محیط کار کمک می‌کند، اما به شرطی که به طور درست و بهینه صورت گیرد. باید بدانید که چه زمان باید صحبت کنید و چه زمان باید ساکت بمانید و گوش کنید.

اگر با استراتژی درست با همکاران خود رفتار کنید، نظرات و ایده‌های شما توسط آنان شنیده خواهد شد. آن‌ها به شما اعتماد خواهند کرد و در نهایت اعتبار شما در محیط کار بالاتر خواهد رفت.

پی بردن به عناصر اعتباربخشی در محیط کار این فرصت را به شما می‌دهد که به بهترین نحو ممکن، ساز و کار افزایش اعتبار را در محیط شغلی به کار بگیرید.

اقدامات تصریح شده در این مقاله را به صورت پیوسته و در کمال ثبات عملی کنید تا اعتبار خود در محیط کار و همچنین خانواده و جامعه را افزایش داده و به فرد مورد اعتماد همه تبدیل شوید.

با این حال بدانید این کار اصلاً دشوار نیست. ساده‌ترین راه این است: به افرادی نگاه کنید که همه به آن‌ها اعتماد دارند، سعی کنید از رفتار آنان الگوبرداری کنید. به نظر شما چه عوامل دیگری بر افزایش اعتبار در محیط کار می‌انجامد؟ شما برای افزایش اعتبار خود در محیط کار چه کارهایی انجام می‌دهید؟منبع: Forbes

مطالب پیشنهادی
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.